Regisztráció Blogot indítok
Adatok
birca maxval

0 bejegyzést írt és 768 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Biztosan hallottál róla Kölcsey Ferenc  sírhelye környékén is csónak alakúak a sírjelek. Hiszen a kereszténység olyan, mint a ruszki kommunizmus, idegen a magyarságtól. (Valláskritika Virtuson is olvasható) Mifelénk a szatmári vidéken gyerekkoromban nem nagyon volt divat a  világuralomra törő…..
birca maxval 2010.08.15 18:52:35
@pharmacyli:

Nem értek egyet. Az autokefál egyházak szimpla adminisztratív egységek, a cél csupán az, hogy ne legyen egy olyan helyzet, ami sajnos nyugaton kialakult a római pápa körül.

Nem értek egyet a kozmpolitizmust illetően sem. Még a Szentírásban is az van, hogy "nincs többé zsidó vagy görög". A nemzetiség másodlagos, sőt ötödleges.

A nacionalizmus egy keresztényellenes, baloldali ideológia a XVIII. századból.

A globalizmus célja a világállam, ez a keresztényeknek is a célja.
birca maxval 2010.08.15 18:54:08
@pharmacyli:

Interneten tegezni szokás...

Nem tudok németül 30-40 szónál többet.

Amin tudok rendesen olvasni: magyar, bolgár, spanyol, orosz, angol.
birca maxval 2010.08.15 20:12:50
@pharmacyli:

Isten országa más ügy, az nem ebben a világban van. Én arról beszélek, hogy a nacionalizmus és a globalizmus vitájában, a kereszténység az utóbbi oldalán áll.
Gyakran még középhaladó szinten levő nyelvtanulók is habozva felelnek arra a kérdésre, hogy Do you speak English? Esetleg némi önmarcangolás után kimondják, hogy yes, de hozzáteszik, hogy a little. Vagy elkezdenek kertelni, hogy igen, de nyáron nem volt angolóra, ezért sokat…..
birca maxval 2010.07.31 14:13:41
@nomac:

Igazad van, de nem ez volt a téma. Amiről te beszélsz, az nem nyelvtudás kérdés, hanem beilleszkedés.
birca maxval 2010.07.31 14:59:35
@nomac:

A tökéletes nyelvtudás azt jelenti, hogy az anyanyelvi beszélő anyanyelvi beszélőnek hisz. Ennek pedig szinte kizárólagos feltétele a tökéletes kiejtés. Sem a szókincs nem számít, sem a nyelvhelyesség a legtöbb esetben.

Ez utóbbi esetben fontos különbség, hogy a nyelvhelyességben vannak elemek, amiket csak egy idegen ront el, s vannak olyanok, amiket egy helyi ember "ront el", pontosabban itt nem is elrontásról van szó, hanem egy alternatív változatról a szabványhoz képest.

Magyar példával. Olyan, hogy "látom a kutyával" ("látom a kutyát" helyett) senki sem mond, a legműveletlenebb magyar anyanyelvű ember sem. Aki ilyet hibát ejt, az külföldi. Viszont aki a szabványos "ülök a szobában" helyett azt mondja, hogy "ülök a szobába", az nem ront, hanem egy alternatív változatot használ a szabványos helyett.

Ugyanez a helyzet minden más nyelven is.
birca maxval 2010.07.31 15:02:24
@Voice from the booth:

Én akkor is szinkronban tomácsolok, amikor konszekutívan kellene, mert nekem így egyszerűbb. Sokkal egyszerűbb hallani és a szöveget rögtönn mondani a másik nyelven kis késleltetéssel, mint megjegyezni egész mondatokat és gondolatokat, s aztán azokat egészben fordítani.

Alapvetően hozzáállás kérdése. Ha az embernek meg nincs meg a hozzáállása, gyakorlással megtanulhatja bárki. A szinkron tolmácsolást - különösen régebben, de még ma is - valamiféle misztikum övezi.
Szeretjük az eszperantót. Tényleg érdekes kísérlet egy mesterséges nyelv megalkotása azzal a céllal, hogy az egész világ megtanulja, és eljöjjön a népek közti megértés és a világbéke kora. Csakhogy az eszperantó 120 éves története során nem csak az örök békét nem hozta…..
Sziasztok! Én kénytelen voltam a munkahiány miatt 3 éve fölköltözni Egerből Budapestre. Annyival jobb itt a helyzet, hogy munka az van, de olyat, amilyen végzettsége van az embernek, nagyon nehéz találni ha nincs ismerősöd. Én anno cégtolmácsként kezdtem, először egy cégnél…..
birca maxval 2010.07.27 18:07:12
@ne most:

Ez azért nem így van. Az ügyfélszolgálat fontos elem egy cég imidzsében. Nem úgy van az, hogy valakit megbízok, s aztán Isten hírével tesz amit akar. Komoly ellenőrzések vannak. S az utasítások mindig a megbízó cégtől jönnek.

Ráadásul sok cégnek a cégen belül van az ügyfélszolgálata.
birca maxval 2010.07.27 18:23:20
@ne most:

A legolcsóbb, ha NINCS kólcenter.

Azért van mégis, mert egy nagy cégnek ez jó reklám. Bizonyos területeken komolytalan az a cég, melynek nincs.

Már nem emlékszem a stisztikákra, de nálunk kb. ez volt a felmérás eredménye:

TERMÉKPANASZOK:

elégedett ügyfelek aránya: 95 %
elégedetlen ügyfelek aránya: 5 %

Elégedetlen ügyfeleken belüli arány:
- 80 % - átmegy a konkurrenciához szó nélkül,
- 15 % - él garanciális jogaival és elégedett ügyféllé válik,
- 5 % - telefonál, emailt küld az ügyfélszolgálatra

EGYÉB PROBLÉMÁK:

problémamentes ügyfelek aránya: 99 %
problémás ügyfelek aránya: 1 %

problémás ügyfeleken belüli arány:
- 80 % - bemegy szervízbe, értékesítési helyre, stb.
- 20 % - telefonál, emailt küld az ügyfélszolgálatra

Szóval egy kólcenter eleve az ügyfelek töredéke miatt létezik.
birca maxval 2010.07.27 19:52:52
@_John_Doe_:

Ez így van. Nekünk azt tanították, hogy egy átlagos elégedett ügyfél átlagban 1 ismerősének dicséri meg a terméket, míg egy átlag elégedetlen ügyfél átlagban 8 ismerősének mondja el, hogy a termék szar.

Azonban a terméken a hangsúly. Ha a termék jó, akkor nincs gond.
Én 48 éves vagyok, van 6 szakmám és egy 7, meg egy 9 éves fiam. A férjem 38 éves, logisztikai szakember, de nem állami diplomával, viszont jókora tapasztalattal. Neki is az a baja, hogy hiába az akarása, tavaly május óta nem kap munkát. A családom elutasított minket, mondván nem is…..
birca maxval 2010.07.26 20:10:34
@Animacs:

Akkor még lehetsz takarítószemélyzet. Letörlőd a vendégek asztalait, söprögetsz, pucolod a kirakatot, s zárás után felmosol, meg letörlöd a gépeket, s kicipeled a szemetes zsákokat.
birca maxval 2010.07.26 20:14:20
@MPL firstlady (a szemétláda):

Nem kötelező, de előny. A szemtelen vendéget pl. pofán kell vágni.
birca maxval 2010.07.26 20:22:49
@dalmata76:

Csak távlati tervek.
Nemrég északi szomszédunk, Szlovákia új miniszterelnökéről esett szó, most pedig vessünk egy pillantást a frissen megválasztott lengyel államfő, Bronisław Komorowski nevének kiejtésére. Ahogy Radičová esetén a -di- szótag ejtése megközelítőleg "gyi"…..
A Numéro 115.-ik lapszámára minden magyar büszke lehet, ugyanis Palvin Barbara és Mihalik Enikő is több oldalon át pózol a méltán híres magazinban. Enikőt tetőtől talpig állatmintában és luxus szőrmékben fotózták, néhol természetesen hiányos öltözetben. Enikő haja…..
birca maxval 2010.07.26 15:51:13
 Csökkent munkaképességű vagyok. Jelenleg 36%-os. A betegségemmel nem untatnék senkit akit érdekel: http://www.megapress.hu/sle/sle/sle.php Az itt felsorolt tünetek nagy része megvan. Röviden, nem tudom délelőtt, hogy leszek délután. Napi szinten néz be valamilyen szórakoztató…..
birca maxval 2010.07.25 18:51:18
@Ladyb:

George Lucas azóta is abból él. Mondta is egy interjúban viccesen, hogy most már olyan hírneve van, hogy ha bemegy egy hollywoodi stúdióba azzal, hogy kell neki azonnal 50 millió dollár, mert meg szeretné filmesíteni a losangelesi telefonkönyvet, akkor további kérdések nélkül, írnak neki egy csekket 50 millióra, hiszen biztos, hogy legalább 200 millió lesz a haszon.
birca maxval 2010.07.25 18:54:30
@Animacs:

Én az első (negyedik) részt kb. 40-szer láttam. Még most is el tudok mondani szó szerint egyes részeket... :-)))

Mentségemre hozom fel: 11-14 éves voltam akkor.

Aztán még a két fiammal is megnéztem még 6-7 alkalommal...

Alig merem bevallani, de az ötödik (második) és a hatodik (harmadik) részt csak 1-1 alkalommal láttam... :-)
birca maxval 2010.07.25 19:26:47
Komolyan mondom egy vicc ez a Magyarország... Csak összehasonlítás szintjén, én kereskedelemben dolgoztam 2 évig értékesítési vezetőként, és akkor sem kerestem annyit, mint most Ausztriában, utolsó szartúró segédmunkásként. Egy vicc Magyarország Igen kérem, az a nagy helyzet,…..
birca maxval 2010.07.25 17:53:57
@Animacs:

Nagyon jellemző eset.
birca maxval 2010.07.25 17:57:30
@mothe:

Alkalmazott vagyok, nem kell adóbevallással törődnöm. Időnként persze szoktam fordítani (elvégre ez az eredeti szakmám), ezt már adómentesen csinálom, a fordítóügynökség megoldja.

Budapesten a parkolási díjak onnan lettek egyébként, hogy KÉPTELENSÉG volt engedélyt szerezni parkoláshoz, márpedig áruszállításhoz kellett a parkolás. A végén úgy oldottam meg, hogy szereztem egy a kerületben lakó ismerőst, akihez bejelentkeztem állandó lakosnak, így kaptam mint kerületi lakos parkolási engedélyt. De amíg ez nem volt meg, nem tudtam vállalni a nap 12-14 órájában parkolási díj fizetését.
birca maxval 2010.07.25 18:03:47
@durmi7211:

Ehhez a rendszerhez nem kell nyugatra se menni. BULGÁRIÁBAN megcsinálták 3 éve, s nagy siker lett.

SZJA egysávos van, 10 %. A minimálbérnek is 10 %, a miliós bankári fizetésnek is. Sőt a tőkejövedelem is 10 %-ot adózik. Kész. Nem kell számolgatva, ennyi.

Társadalombiztosítás (nyugdíj + minden egyéb) meg 11 %. Mindenkinek ennyi, minden bérre, kivétel, hogy itt van egy degresszív elem: egy bizonyos összegnél maximalizálva van a járulék, azaz egy bizonyos havi jövedelem felett már nem kell fizetni semmit.

EGyszerűen nem éri meg ezek után csalni.
Erdélyi Mónikáról már régóta pletykák keringenek, hogy nem éppen a higiénia felkent papnője, de amit ezúttal, a legnagyobb kánikula kellős közepén tett, az mindent visz. A 37 éves, súlyproblémákkal küszködő hölgy az Avon kozmetikai cég 20. születésnapi partijára volt…..
Több jelöltet is szoktak emlegetni az USA 51. államaként, de a bloggerman77 találatában olvasható Hartford új jelölt a listán:A Law&Order - Bűnös szándék egyik utóbbi epizódjában a feltételezett tettesről azt állapította meg a két nyomozó, hogy matematikai összefüggések…..
birca maxval 2010.07.24 13:15:57
@A nép fia:

Sokan vannak így. Az a 2 NEM tagállam, hanem társult állam azonban. Nem szerves része az USÁ-nak. Az 50 szövetségi államon kívül csak a főváros és Palmyra-atoll (Csendes-óceán közepe) szerves része az USÁ-nak, a többi "csak" amerikai szuverenitás alatt áll, de nem szerves területrész. Ennek jogi szempontból nagy jelentősége van. Van pozitív és negatív vonása is.
birca maxval 2010.07.24 13:17:36
@álommaki:

Ez egy népszerű magyar mítosz a magyar szinkronról. Az urbalegend betegesebb változata szerint "jobb, mint az eredeti".

Természetesen hülyeség. A magyar szinkron szar.
Közszolgálati jellegű bejegyzés következik. A főszereplő egy nagy szálloda és egy nagy bank, a mellékszereplő egy régi barátom, aki másfél éve lépett be a szobalány-iparba. A világ egyik legnagyobb szállodalánca (amit a Bárányok hallgatnak kórházigatgatója után…..
birca maxval 2010.07.21 08:05:02
@Strici:

"Vajon 11 millió ember nem tudnba legyőzni egy Castro-családot, ha olyan rossz lenne nekik?"

Ismered a diktatúra szót?
birca maxval 2010.07.21 08:06:29
@Strici:

Egészségbiztosítás nagyon sok országban van. Van biztosításod, s nem kerül tízezrekbe a műtét.
birca maxval 2010.07.21 10:12:17
@SillyKohn:

Igen, csak én ebben nem látok problémát. Amikor tatarozást csinálok, én is inkább egyetlen céggel állapodok meg, s nem külön-külön festővel, burkolóval. Egy nagy cég is igyekszik hasonlóan cselekedni.

A Nokiánál a tevékenység 80 %-a olyan alkalmazottakból áll, akik nem alkalmazottjai a cégnek. Magyarország az arány viszont nem ilyen, Magyarországon az alkalmazottak 100 %-a a Nokia alkalmazottja, mivel itt a gyár. De világviszonylatban ez így van.

Pl. ma már nincs "saját" ügyfélszolgálata sehol a Nokiának, mindent 2 külső cég végez. A navigációs dolgokat is 1 külső cég csinálja. Stb.

Egyébként helytől függ. Nálunk az volt, hogy a műszaki részlegen a munkaidőt 8-ról 6 órára vitték le. Aztán alig 2 hónapig volt ez, mert rájöttek, hogy azért nem ment le annyira forgalom, így inkább visszavitték 8-ra tudámásul véve, hogy az embereknek kicsit több szabadidejük van munkaidő alatt.
A mai citromdíjat Jimmy Choo érdemelte ki, aki ezúttal borjúszőrből leopárdmintás lábbelit tervezett - legnagyobb bánatunkra. A cipő ugyanis - azon túl, hogy férfias, csúnya és hülye formájú - inkább egy otthoni mamuszra hasonlít, Jimmy azonban utcai viseletre szánta. 370…..
birca maxval 2010.07.21 07:15:37
@Penya666:

Igen! Nagyon szép nő.
Én még 26 évesen is nehezen találok munkát. Még csak 3 hónapja keresek, de 2-300 önéletrajz után kb. 3 helyről írtak vissza, hogy kösz, de nem kellesz. Spar,McDonald's,Burger King, Tesco... minden megvolt. Ide túlképzett vagyok, oda nincs szakmám, itt nem elég a nyelvtudás, oda…..
birca maxval 2010.07.19 21:11:19
@eccerüvagyok:

Tulajdonos kell a termelés mögé, vezető a kommunizmusban is volt, de nem volt tulajdonos.

A globalizáció az utóbbi idők legnemesebb és legpoizitívebb jelensége.
birca maxval 2010.07.19 21:32:01
birca maxval 2010.07.19 21:46:37
@eccerüvagyok:

Rosszul tudod. Afrikát a befektetések viszik előre. Más út nincs. Több kapitalizmust Afrikába! S semmi segélyt!

bircaman.nolblog.hu/archives/2009/11/04/Segely_Afrikanak_-_az_uj_gyarmatositas/
function PlaySound(url) { document.getElementById('spanDyn').innerHTML=""; } Nádasdy Ádám évekkel ezelőtt készült Modern Talking című cikksorozatában remekül rávilágít nyelvünk kínzó kérdéseire, és kiválóan meg is válaszolja őket. Ez azonban nem jelenti azt, hogy…..
birca maxval 2010.07.19 09:08:09
@Anna Sussoger:

A Pozsony név csak magyarul használandó, mert ez egy magyar név. Angolul nem lehet Pozsonyt mondani, mert abszurdum egy szlovák város nevét angolul magyar változatban mondani. Ez kb. olyan mintha magyar beszédben egy amerikai város nevét annak spanyol változatában használnám. Pl. nyújork helyett azt mondanám, hogy nvebájork.
birca maxval 2010.07.19 09:15:39
@amnesiac:

Szlovákul meg budápesty.
Sziasztok! Én egy 21 éves ápoló hallgató vagyok, jövőre diplomázom. Dolgoztam már segédápolóként onkológián, intenzív osztályon, krónikus belgyógyászaton (értsd: elfekvő), sebészeteken. Az egyetemet nappali tagozaton végzem, emellett félállásban dolgozom, általában…..
Kedves szerkesztőség! Mivel csak most találtam rá az oldalukra, most tudok beszámolni 5 évvel ezelőtti gyorséttermes „kalandommal” kapcsolatban! Nos az egyik budapesti pláza gyorséttermébe vettek fel még anno 17 évesen! Ugye mint diák, sok kisebb hülyeséget csináltunk,…..
birca maxval 2010.07.17 18:44:35
@Strici:

Igen, a helyzet nem jó. Az átlag 700 dollár helyett ott 450 az átlag.
birca maxval 2010.07.17 18:54:15
@Strici:

Rosszul tette. Nekem is jól jönne most egy úszómedencés ház meg egy tengerparti nyaraló. Sőt a legjobb lenne a tengerpartra költözni. Vegyek fel rá hitelt?
birca maxval 2010.07.17 19:08:08
@Strici:

Nem vagyok tőkés évek óta. Egyszerű bérmunkás vagyok 4 éve.
Gábort a jelek szerint egyáltalán nem hozta lázba, hogy a UPC Directtel a műholdváltás óta akár 5 csatornán nézhet természetfilmeket hádében, amikor egy csomó másik csatorna meg eltűnt: Amikor megindult Magyarországon a műholdas televíziózás, lelkesen szereltettük fel az…..
Na, akkor tegyük fel, hogy egy afrikai, vagy latin-amerikai országban, esetleg valami kis távoli óceániai szigeten úgy dönt a parlament, hogy ezentúl a helyi kultúrának, hagyománynak és éghajlatnak megfelelően mindenki köteles anyaszült meztelenül járni.- Nincs abban semmi –…..
birca maxval 2010.07.14 21:02:34
@A Nép - Te vagy!:

Jordánia, az Arab Emirátusok, Irak, Irán, Szíria, Egyiptom tehát nem iszlám állam.... vicces...
birca maxval 2010.07.14 21:03:58
@alessandri:

Szélsőséges szervezetek mindenhol vannak, ez nem újság. De hallgatni rájuk nem kell. Az iszlámellenes hisztéria fasiszta köntösben a legundorítóbb valami amit az utóbbi években Európa produkált.
birca maxval 2010.07.14 21:18:34
@Piszok Alfréd:

Persze. Ezért jár Irakban, Szíriában, Jordániában a nők 90 %-a burka nélkül... hihetetlen kényszer lehet, melynek 90 % ilyen bátran ellenáll...
Tippeljétek meg, mennyi bort ivott naponta egy középkori dolgos parasztember, nos? Hát bizony annál is többet. Megkockáztatom, hogy ha mi ebben a cudar egészségtelen modern világban annyit tolnánk, tuti nem élnénk tovább, mint egy középkori…..
birca maxval 2010.07.14 20:20:44
@inebhedj:

Valójában egy átlag jobbágy KEVESEBBET adózott, mint egy mai átlagember.

A robot eleve a telek méretétől fügött. Akinek egész jobbágytelke volt, az évi 40 nap robotot volt köteles adózni - nem személyenként, hanem telkenként, tehát nem a jobbágycsalád minden tagja robotolt 40 napot, hanem összesen ennyit. Amennyiben saját lóval dolgozott, akkor ennek a fele volt a robot.

Szigorú szabélyok voltak a használatra is. Pl. nem lehetett követelni a 40 nap robot egészben egyszerre való ledolgozását, hiszen ez esetben nem maradt volna idő a jobbágy saját földjére. Nem volt szabad robotolni vasárnap sem és nagyobb ünnepnapokon.

A robot napkeltétől napnyugtáig tartó munkát jelentett. A munka bármi lehetett. Nem feltétlenül mezőgazdasági munka, hanem bármi más is, pl. elküldhette a földesúr a jobbágyát, hogy levelét vigye el valahová, stb.

Az egész telek mérete változott vidékenként, de átlagban kb. 12 hektár volt.

A jobbágyok kis részének volt egész telke, voltak féltelkek, negyedtelkek, nyolcadtelkek. Ezeken természetesen a 40 nap felét, negyedét, nyolcadát kellett lerobotolni.

Ha a jobbágynak nem volt telke, csak háza és akörül kertje, akkor nem volt robot, de ez ritka volt.

Telekmérettől függetlenül volt még 10 % adó minden a jobbágy által a saját telkén megtermeltből a földesúrnak és még 10 % a helyi egyházközségnek.

Tehát ha a munkanapokhoz viszonyítjuk a 40 nap robotot, mondjatjuk durván, hogy évi kb. 290 munkanapból 40 nap az kb. 14 %. Tehát egy jobbágy a munkaerejének 14 %-át adózta le robotként. Hozzá a kétszer 10 %-ot, az 34 %. Voltak még időlegesen egyéb tételek, éves rendszerrel, pl. ajándék a földesúrnak születésnapjára meg hasonlók, vegyük ezt még akár 5-6 %-nak is (annyi nem volt), így az jön ki, hogy egy jobbágy az általa megtermeltből 40 %-ot adózott, 60 % megmaradt.

Manapság ez FORDÍTVA van, Magyarországon egy alkalmazott a jövedelmének kb. 40 %-ot kapja meg tisztán.

Érdekesség még, hogy - s kevesen tudják - a jobbágy robotja nem személyes kötelezettség volt, a jobbágy küldhetett maga helyett mást is. Pl. a teleknélküli jobbágyok abból éltek meg, hogy a gazdag jobbágyok helyett robotoltak fizetség ellenében, ugyanis egy gazdag jobbágynak nem érte meg, hogy ne a saját földjén gazdálkodjon, így inkább fizetett valakinek, hogy helyette robotoljon.

Előfordult, hogy a jobbágyok legfelsőbb rétege sok nemesnél gazdagabb volt.

Mivel Magyarországon nagyon sok volt a nemes - 15 % körül (a legtöbb európai országban 1-2 %!), egy részük persze a nemesi címen és egy telken kívül semmivel sem rendelkezett. Így nemesek is vállaltak munkát. Elsősorban földesuraknál, mint intézők, lovászok, stb. De előfordult, hogy jobbágyoknál. Szóval a munkaadó a gazdag jobbágy, a dolgozó meg a szegény nemes. Persze a munkaviszony nem törölte el a társadalmi helyzetet, azaz az továbbra is érvényes volt. Ebből a korból felmaradt beszélgetés:

Gazdag jobbágy gazda: Nemzetes uram, lenne szíves kiganézni az istállót?
Szegény nemes munkavállaló: Megyek az istállóba, Józsi gazda, mennyit fizetsz a munkáért?
birca maxval 2010.07.14 20:23:17
@birca maxval:

Persze hozzá kell tenni, hogy nem volt akkotiban társadalombiztosítás, egészségbiztosítás, szóval a jobbágy az adójáért nem sokat kapott, bár jogai persze voltak, ez elsősorban a földesúr védelme volt idegenek ellen. Plusz apróbb jogok, mint pl. a cikkben is említett bormérés joga az év bizonyos részében.
birca maxval 2010.07.14 20:27:30
@Szocio Pata (kikvogymukblog):

Így igaz. Pl. az ókori zsidók szinte sosem ittak vizet. A tiszta víz túl drága volt. Bort ittak mindenhez, a gyerekeknek meg a még nem fermentált szöllőléből adtak. Az átlag zsidó házban a pince tele volt borral és olivaolajjal, ez volt a két fő folyadék. Az olivát használták tisztálkodásra is, de evésre is: a legszegényebb emberek gyakorlatilag csak kenyeret mártogattak olajba és mellé bort ittak, húsra nem tellett.
Olvasónk helyzete gyakorlatilag kilátástalan.Az én történetemet hosszú lenne leírni, ezért megpróbálom röviden. 2007. évtől felmondott hiteleim vannak különböző bankoknál, sajnos rákerültem a BAR listára is, szégyen kimondani, de 12db hitellel vezetem a listát, amiről…..
birca maxval 2010.07.14 12:57:50
@Patrick Bateman:

"Tahiti, mint az EU része?"

Bizony az.
birca maxval 2010.07.14 13:53:34
@Heck Elek:

"kiadatás egy szaros kis polgári peres ügyben ? viszi a rendőr ? az durva lenne... merthogy tartozásért még itthon se 'viszi a rendőr' sehova az embert."

Attól függ milyen tartozás. Lízingtartozás esete bűncselekmény, én már voltam nyomozás alatt ilyen ügyben. (Aztán kifizettem, így a rendőrség megszüntette a nyomozást, de addig bizony bűnügyben nyomoztak.)
birca maxval 2010.07.14 14:42:35
@Heck Elek:

Igen, így igaz. A lízing tárgyának nem visszaadás a bűncselekmény.
Tamás vasárnap a Balatonon detektálta, hogy CIB-hitelkártyájával nem fog papírpénzt szerezni. Bár a következő befizetés határideje még több mint egy hét, a bank jóelőre befagyasztotta 650 ezres keretét: Egy laza vasárnapra indultam Balatonkenesére, csak megyünk-jövünk a…..
birca maxval 2010.07.13 21:58:44
@S1lver:

Miért lennék?
birca maxval 2010.07.14 12:47:38
@Xezs:

Én minden hónap elején odaadom feleségemnek a fizetésem 75 %-át, mert ő gazdálkodik belőle, meg megtakarítást is ő csinál. Mondtam neki: nem lenne egyszerűbb átutalni a te számládra a neten keresztül, s aztán majd veszel ki belőle, amikor kell. Ő: nem, vedd ki te, s add oda a készpénzben! Pedig nem is magyar.
birca maxval 2010.07.14 12:56:10
@Xezs:

Én tudom is, értem is a hitelkártyát, de mégsem kell. S csak véletlenül van egy hitelkártyám (AmericanExpress).

Elmondom honnan van. Elhatároztam 2008 végén, hogy tovább nem röhögtetem ki magamat ősrégi Samsung telefonommal (pedig annak idején 150 ezer forint kategóriájú volt újkorában), s egyébként is aktív zenehallgató lettem, s mivel nem akartam külön mp3-lejátszót, hát ez volt a második ok. Kinéztem magamnak egy minden szempontból megfelelő telefont, 190 ezer forintért. A boltban erre rákérdeznek, hogy részletre akarom-e megvenni. Miután megkérdeztem a feltételeket, eldöntöttem, hogy végülis nekem ez megéri, így igent mondtam. Erre mondták, hogy várakozzak 40 percet. Mondtam, oké, addig körülnézek a közeli könyvesboltban. Várakoztam, majd egy banki ügyintéző hívott és kérdezősködött. Aztán a bolt hívott vissza, hogy kérelmem pozitívan lett elbírálva, s fáradjak vissza átvenni a telefont. Aztán 1 hét múlva váratlanul beállít egy futár: átad egy csomagot, benne hitelkártya, mellette levél, hogy a hitelkérelmemhez adják és erre a kártyára legyek szíves havonta törleszteni. Megdöbbentem, amikor észleltem, hogy a papír szerint a hitelkeret nem a telefon ára, 190 ezer, hanem 1,3 millió. Rájöttem, hogy így próbálnak ügyfeleket toborozni, hogy a kért érték többszörösét adják. Ennyi. Egyébként sosem kértem volna banktól hitelkártyát.
A nagy melegben minden a feje tetejére állt, Szekértábor például pozitív kicsengésű ellenőrös sztorit küldött, bliccelő kismamával és világfi BKV-alkalmazottal, "ilyen is megesik" alrovatunk legnagyobb örömére. Íme: Egy – nem is olyan nagyon – boldog…..