Adatok
Klown
0 bejegyzést írt és 107 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
2022-ben csodálatos nosztalgiaszezonunk volt, és egyelőre úgy tűnik, idén is lesz mivel utazni, idén is lesz mit fotózni!
Az idény május első hétvégéjén kezdődött, de akkor más dolgom volt, úgyhogy először 13-án álltam ki a sínek mellé, géppel a kezemben. Ezen a napon a szokásos N2-es járat…..
Sunsetjoy (a sajnos már nem működő retemu blog gazdája) beküldését láthatjátok ma. Neki számos cikkét olvashattátok már nálunk a blog első éveiben. A számítástechnikában utazó szerző bejegyzésében most - hogy úgy mondjam - a nem túl szép formatervű készülékekre koncentrált...
Szeptemberben egy közlekedésbarát ismerősöm "egyébként azt hallottad, hogy...?" jelleggel említette, hogy ha 260-as és 280-as Ikarusokat akarok fotózni, akkor most tegyem meg, mert a BKV még az ősszel kivonja őket a forgalomból. Igazából már évek óta alig találkoztam ezekkel a klasszikus…..
Klown
2022.12.19 14:57:10
@Hamster: Mindig tanul az ember! Én szentül hittem, hogy a ČKD Tatra a Škoda holding(?) része lett és mai napig él tovább Škodaként.
Ahogyan a múltkor említettem, egy olvasónk által beküldött képekből még erre a hétre is maradt vagy fél tucat az új sorozatba, de én is tettem bele néhány igazi csemegét.
1903. Karácsonyfa-vásár. Barclay Station, New York..
Klown
2022.12.14 13:48:21
@Generic Jingle: Ugyanez tűnt fel nekem is! De inkább Saab 900-nak nézem.
Tudom, ez nem kicsit villamosbubusos lesz, de felteszem a kérdést, hogy látjuk-e a különbséget a lentebbi képen látható két Tatra közt?
Ha más nem, a szélvédő fölötti kijelző szerintem elég feltűnő: a bal oldalinak elektronikus (LED-es) van, a jobb oldalinak még elektromechanikus (FOK-GYEM).…..
Klown
2022.11.17 15:40:59
@Udo von Schmetterling: Mai napig hiányzik a DeeJay. Emlékeim szerint a Mammut(1) felső szintjén volt a stúdiójuk.
2022. november 11-én a 260-as mellett egy másik Ikarus sorozat is nyugdíjba ment (bár egy utolsó Ikarusos nosztalgiahétvégén azért még láthatjuk vonalon) a BKV-tól: a 435-ös. Akik nem tömegközlekedési járművek típusjelzéseinek megjegyzésével töltik napjaikat, azoknak itt van egy kép, erről a…..
Úgy tűnik, aktuális lett az, amit nemrég írtam a 7/173GYROS-ok kapcsán: a BKV közleményt adott ki, miszerint az Ikarus 260-as és 435-ös buszai 2022. november 11-én fognak utoljára normál üzemben közlekedni. A 280-asok, azaz a csuklósok még egy-két hétig maradnak, úgyhogy akkor majd megint írnom kell…..
Klown
2022.11.17 15:02:21
@Hamster: A 90-es évek közepén nekem is volt egy ilyen "flash", mivel a vadi új proto 412-est láttam elmenni a külső Bartók Béla úton, s Olimpia gyártmányú mounty-mmal a azonnal a nyomába is eredtem, sikerrel. A Kelenföldi kocsiszín melletti utcában (Csóka utca?) tesztelték, s ott állt egy udvaron. Azt hiszem akkor még MOGÜRT-nek hívták a céget, mostanában az AVL, ami onnan költözik kifelé Érdre. Szóval nagyon menőnek tűnt akkoriban az első valóban alacsonypadlós busz. (2000 turbó :) )
Klown
2022.11.17 15:03:32
@Klown: Bocs, nem MOGÜRT, hanem AUTOKUT. De a MOGÜRT is ott volt légvonalban egy köpésre.
Már megint buszok jönnek, pontosabban csak egy, mely október 16-án fordult párat az aznapra feltámasztott piros 173-as vonalon:
A BKV 1998-ban alaposan felújított ötven Ikarus 280-ast a piros 7-es és piros 173-as járatok számára. A "7-173 GYORS" feliratot aztán valaki egyszer félreolvasta (vagy…..
Klown
2022.11.17 14:27:30
@toto92: Icarus Grill néven (facebook-on megtalálhatók) indultak, de már sajnos nincsen ott a 200-as csuklós a Margit-Arany János utca sarkán.
Június harmadik szombatja is tartogatott érdekességeket a közlekedésmániások számára - és kivételesen nem csak a villamosok rajongói örülhettek:
A Hatszázaska egy szerethető egyke a budapesti trolik történetében: ő volt az első 200-as Ikarus - konkrétan egy szovjet exportra szánt 260-as* -,…..
Megint eltelt egy év, és újra eljött a visszatekintés pillanata. Ebben az éveben is aktívak voltunk a Facebookon. Számos gondolatébresztő és ritkán látott fénykép került ki az idővonalra a 12 hónap alatt.
A legkedveltebb képekből válogattam.
Soson indián figyeli az újonnan megépült…..
Klown
2022.01.03 12:36:22
A gyógyszeripar alighanem az egyetlen ágazata a magyar gazdaságnak, melynek régi nagy cégei ma is nagyok és virágoznak. Az Egis, a Sanofiba betagolódott Chinoin és a magyar gyógyszeripar első életképes gyára, a Richter Gedeon Nyrt. A Kalmopyrin több mint száz éve, a Cavinton lassan fél évszázada…..
Előző rész: a korszak BASF-jei
A múltkori bejegyzés kommentjei közt említette valaki a BASF melletti talán másik legkomolyabb európai gyártót, az AGFA-t. Természetesen ez a márka is felbukkant nálunk a panelban. Sőt, talán már korábban is, amikor még öntött betonos (szerintem alagútzsalus) házban…..
No, megint egy Fortepanon talált random kép - a régi villamosmegálló a Gárdonyi térnél, vagy ahogy akkoriban hívták, a Bertalan Lajos utcánál:
Ez a fotó ugyan '68-as, tehát még bőven a születésem előtti időkből származik, de gyerekkoromban is ugyanezeken a "hatalmas" járdaszigeteken…..
Biztosan észrevettétek, hogy mostanában nem voltak aktuális budapesti villamosos témájú bejegyzések. Ez azért van, mert új hobbit találtam magamnak: elkezdtem gyerekkorom audio kazettáit gyűjteni, nehezítésképpen bontatlan csomagolásban (már hogy a kazetták ne legyenek bontottak, bár voltaképp…..
Klown
2021.07.12 17:39:42
Az a jó mozis kóla... Hát az szinte jobban is esik, mint a műanyag palackos Pepsi.
És most itt van! Bárki megvásárolhatja otthonra a Pepsi ízű szörpöt, és SodaStream géppel mellé lehet tenni a tökéletes szénsavas alapot is.
A világ vezető szódagépgyártója, a SodaStream tavaly kezdte meg a…..
A színes televíziós műsorszolgáltatás a Szovjetunióban csak 1967-ben kezdődött, de ennek ellenére 1959-ben már projektoros sík képernyős színes készülékek üzemeltek a birodalomban. Hogyan lehetséges ez?
1951-től az Egyesült Államokban már rendszeres színes televíziós műsorszórás indult, de volt…..
Klown
2021.04.24 19:27:51
@ursus artos: Bocsánat, elfelejtettem felemelni a szarkazmus táblámat előtte! Azt hittem átmegy anélkül is! Tévedtem... :)
Klown
2021.04.24 20:53:19
@ursus artos: Nekünk is a főiskolán, híradástechnika előadáson egy idősebb oktatónk mesélte el, hogy mellesleg milyen gúny rövidítések tartoztak az egyes normákhoz. Ez belém égett, ahogy az egyik professzor emeritus mérnöki etika előadása a Ford Pinto-ról!
Klown
2021.04.26 08:09:46
@ursus artos: Gödöllő (megboldogult Szent István Egyetem) - Gépészmérnöki Kar
Honnan jött a Nysa, a Trabant vagy éppen az ALEKO kifejezés, és melyik márka kapta a nevét az ókori Rómából?..
Klown
2021.04.20 15:58:22
@NL: Igen, ez nekem is feltűnt, hogy milyen ritkák voltak idehaza a Skoda kisbuszok!
Ami érdekes, hogy ide nem jutott a jugoszláv TAM teherautókból, pedig az egykori Jugoszláviában nagyon gyakoriak voltak, sőt a mai napig találkozni velük.
A teljesség igény nélkül még, ami hirtelen eszmbe jutott KGST-s teherautó márka: Star, ROMAN, Rába. (Bár ez utóbbit kettőt talán kevésbé kell megmagyarázni.)
Ami érdekes, hogy ide nem jutott a jugoszláv TAM teherautókból, pedig az egykori Jugoszláviában nagyon gyakoriak voltak, sőt a mai napig találkozni velük.
A teljesség igény nélkül még, ami hirtelen eszmbe jutott KGST-s teherautó márka: Star, ROMAN, Rába. (Bár ez utóbbit kettőt talán kevésbé kell megmagyarázni.)
Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak).
A Colosseumot ma is megkerüli félig a…..
Klown
2021.03.05 13:46:24
@SomiTomi: Azaz, a Szabolcska Mihály utca. Nekem is mindig az ugrik be, mert ott nőttem fel Kelenföldön a 90-es évek elején. Ha a keramitkockára gondolok, talán még az újpesti önkormányzatnál volt, ill. talán a Bartók Béla út szélső, parkoló sávja is az volt. De utóbbiban nem vagyok biztos, csak rémlik, hogy sárga színű volt.
1948-tól kezdve volt egy nem kimondottan harci, hanem inkább ideológiai elektronikai hadviselése a szocialista országoknak, amire nem sajnáltak pénz és energiát. Ez a külföldi rádióműsorok zavarása. Pár év alatt a szovjet zavaróállomások szervezete egy igazi óriássá, monstrummá fejlődött, a…..
Klown
2021.02.16 10:46:14
Az OIRT vs. CCIR-rel kapcsolatban édesapám mesélte, hogy a '70-es években járt jól menő orr-fül-gégész barátjánál - az akkor még nem - hanyatló nyugaton München-ben. Látott ott a kirakatban egy Grundig Concert Boy 3000-es "ghetto blaster" rádiót és természtesen csorgott rá a nyála, de hát magyar kereseből álmodni se mert róla, hogy lehetne valaha is egy ilyenje. Nos később az említett barát jött haza látogatóba, s azt hozta ajándékba neki. Nyilván nagyon örült, de ugye jött a bibi, hogy nem lehettt vele idehaza az FM-en (UKW) semmit se fogni vele. Ezért egy ismerőse épített bele neki "trimmelő tekercset", amivel ment az OIRT sáv (Petőfi), ill. a CCIR eleje is. Erre én is emlékszem, mert a sáv vége felé jött vele gyöngyörűen a Juventus a 89,5 MHz-ről.
Azon hallottam először a '96-os olimpia nem hivatalos himnuszát gyerekfejjel! ( youtu.be/fw7sIA4wpN0 ) A potik akkorra már eléggé fáradtak, kontaktosak voltak, főleg a balansz, de még úgyis mennyire dögösen, szépen szólt sztereóban! :)
Azon hallottam először a '96-os olimpia nem hivatalos himnuszát gyerekfejjel! ( youtu.be/fw7sIA4wpN0 ) A potik akkorra már eléggé fáradtak, kontaktosak voltak, főleg a balansz, de még úgyis mennyire dögösen, szépen szólt sztereóban! :)
Itt a múltkori videó folytatása, hátha valakinek még nem dobta fel a youtube :) Érdemes az utca forgatagát is nézni: a kocsikat, az emberek öltözködését, vagy éppen a légkalapács kompresszorát, ami itt az indexképre is belóg balról, és amit gyerekként nagyon szerettem, nem tudom pontosan, hogy…..
Következő véleménycikkemben reflektálni szeretnék a 444.hu-n publikált, Herczeg Márk-írásra, mely azt vitatja, hogy véget érhet a hollywoodi blockbusterek kora – különösen a 100-200 milliós filmeké. Elemzésemben kitérek a streaming szolgáltatók helyzetére, az idén elhalasztott és továbbértékesített…..
Ez a poszt azoknak szól akik a Covid miatt otthon ülnek, és a munkaadójuk valamiért úgy gondolja, hogy a produktivitás egyenlő azzal hogy valaki 8 órát a képernyő előtt ül. Nyilván ha nem drónpilóta a dolgozó, ez irreális.
Bejött a tuti tipp a kollegáktól, rakd fel a mousemover-t, az piszkálja az…..
Pihenünk egy kicsit a gombaépület körül pörgő Tatrákkal és UV-kkal 1988 márciusából! A 18-as talán azért nem tudott továbbmenni, mert a Gellért rakparton épp vágányfelújítás folyt... de hogy a 47-es mit keresett itt? Gyanús, hogy valami spontán dolog lehetett, mert nincs melltábla a szerelvényeken,…..
Klown
2020.10.14 07:53:13
@Hamster: Tekintve, hogy '85-ös Baujahr vagyok, ezért a sörözővillamosban nem jártam, még egy kólára sem. De igen, én is úgy emlékszem, hogy a Bertalan Lajos utcához közelebbi végében volt a mosdó, amiből egy PVC csővel volt levezetve a földbe.
Klown
2020.10.19 15:04:24
Az 1935-től Kodachrome néven forgalmazott diapozitív (Európában pedig az Agfacolor) tette lehetővé a színes fotózás tömeges elterjedését. Az Egyesült Államokban a Kodaktól kapható film sajátos színvilága oly annyira jellemzővé vált a korszakra, hogy a korabeli színes képeken látható "mesevilág"…..
1890. A Washington és High-híd a New York-i Harlem-folyó felett. Mintha nem is egy nagyvárosban lennének..
Klown
2020.07.28 12:46:52
@banok: Izgalmasan hangzik! Tök jó lenne erről a buszjáratról többet megtudni! Ki üzemeltette? Mennyi volt a menetidő? A jegyárak (összehasonlítva hajóval, repülővel)? Hány sofőr volt? Kb. milyen telítettséggel működött?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Nem tudom, hogy mi igaz belőle... :)