Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Klown

0 bejegyzést írt és 107 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2022-ben csodálatos nosztalgiaszezonunk volt, és egyelőre úgy tűnik, idén is lesz mivel utazni, idén is lesz mit fotózni! Az idény május első hétvégéjén kezdődött, de akkor más dolgom volt, úgyhogy először 13-án álltam ki a sínek mellé, géppel a kezemben. Ezen a napon a szokásos N2-es járat…..
Klown 2023.08.09 14:17:55
@Sam. Joe: Én ehhez hasonló story-t annó még a 3-as metró üzemlátogatása során hallottam. Az akkor még új járművekkel a KöKi és a Határ út között sikerült 105-öt kisajtolniuk és izzó, füstölő ellenállásokkal csikorogva megállni a Határ útnál. Arra is emlékszem, hogy azt is hozzátették, hogy ezt a végfokoztatot utána inaktíválták/kivették a kocsikból.

Nem tudom, hogy mi igaz belőle... :)
Sunsetjoy (a sajnos már nem működő retemu blog gazdája) beküldését láthatjátok ma. Neki számos cikkét olvashattátok már nálunk a blog első éveiben. A számítástechnikában utazó szerző bejegyzésében most - hogy úgy mondjam - a nem túl szép formatervű készülékekre koncentrált...
Szeptemberben egy közlekedésbarát ismerősöm "egyébként azt hallottad, hogy...?" jelleggel említette, hogy ha 260-as és 280-as Ikarusokat akarok fotózni, akkor most tegyem meg, mert a BKV még az ősszel kivonja őket a forgalomból. Igazából már évek óta alig találkoztam ezekkel a klasszikus…..
Klown 2022.12.19 14:57:10
@Hamster: Mindig tanul az ember! Én szentül hittem, hogy a ČKD Tatra a Škoda holding(?) része lett és mai napig él tovább Škodaként.
Ahogyan a múltkor említettem, egy olvasónk által beküldött képekből még erre a hétre is maradt vagy fél tucat az új sorozatba, de én is tettem bele néhány igazi csemegét.  1903. Karácsonyfa-vásár. Barclay Station, New York..
Klown 2022.12.14 13:48:21
@Generic Jingle: Ugyanez tűnt fel nekem is! De inkább Saab 900-nak nézem.
Tudom, ez nem kicsit villamosbubusos lesz, de felteszem a kérdést, hogy látjuk-e a különbséget a lentebbi képen látható két Tatra közt? Ha más nem, a szélvédő fölötti kijelző szerintem elég feltűnő: a bal oldalinak elektronikus (LED-es) van, a jobb oldalinak még elektromechanikus (FOK-GYEM).…..
Klown 2022.11.17 15:40:59
@Udo von Schmetterling: Mai napig hiányzik a DeeJay. Emlékeim szerint a Mammut(1) felső szintjén volt a stúdiójuk.
2022. november 11-én a 260-as mellett egy másik Ikarus sorozat is nyugdíjba ment (bár egy utolsó Ikarusos nosztalgiahétvégén azért még láthatjuk vonalon) a BKV-tól: a 435-ös. Akik nem tömegközlekedési járművek típusjelzéseinek megjegyzésével töltik napjaikat, azoknak itt van egy kép, erről a…..
Klown 2022.11.17 15:20:31
Az első 435-öst könnyű volt megismerni, mert nem kapott FOG-GYEM kijelzőt és a csuklónál lévő belső korlát és kapaszkodó teli zölt volt, ill. az ülések mintája sokkal modernebb volt (lila-zöld kukacszerű vonalak), mint a későbbi szériáé, ami szürke volt ilyen pontszerű kis mintácskával.

Emlékszem mikor először megláttam olyan '93 körül, Kelenföld központban (az ú.n. szolgáltatóháznál), leesett az állam, annyira tetszett! :O Úgy éreztem, hogy a már akkor elaggott (20+ éves) 200-as dinók között eljöttt a megtestesült NSZK, itt van Európa! :D Nagyon tetszett a formája és mai napig tetszik, mert modern maradt, szépen öregedett. Egyedül az első lámpák voltak furák. (A kicsivel bandzsa, a Lada lámpával meg szimplán béna. Bár lehet, hogy amiatt, mert nem tudok elvonatkoztatni, hogy egy kocka Ladáról van... :) ) De tény, hogy utaskomfortból nem volt olyan jó, mint a 200-as sorozat. Minden negatívummal egyetértek, amit leírtál róla. De ettől még ugyanolyan szerelem volt, mint a Tatra villamos. Ez a két nagy favorit volt gyerekkoromban! :)

Zömmel a 7A-n és a (fekete) 7-esen pendlizett a Bornemissza és a Bosnyák közt. Utána jelent meg a többi már FOK-GYEM kijelzővel és egyszerűbb, szürke ülésszövettel. Onnantól kezdve lett a (fekete) 7-esből nálam zöld 7-es.

Kérdés: vajon a gyors járatokon (pl. piros 7-es) azért nem nagyon járt, mert a FOK-GYEM kijelzőkön béna volt a gyorsjáratok piros sávja, nehezen olvasható és ezáltal sok volt a félreértés az utasok közt? Legalábbis nagyon ritkán láttam piros 7-esként 435-öst...
Úgy tűnik, aktuális lett az, amit nemrég írtam a 7/173GYROS-ok kapcsán: a BKV közleményt adott ki, miszerint az Ikarus 260-as és 435-ös buszai 2022. november 11-én fognak utoljára normál üzemben közlekedni. A 280-asok, azaz a csuklósok még egy-két hétig maradnak, úgyhogy akkor majd megint írnom kell…..
Klown 2022.11.17 15:02:21
@Hamster: A 90-es évek közepén nekem is volt egy ilyen "flash", mivel a vadi új proto 412-est láttam elmenni a külső Bartók Béla úton, s Olimpia gyártmányú mounty-mmal a azonnal a nyomába is eredtem, sikerrel. A Kelenföldi kocsiszín melletti utcában (Csóka utca?) tesztelték, s ott állt egy udvaron. Azt hiszem akkor még MOGÜRT-nek hívták a céget, mostanában az AVL, ami onnan költözik kifelé Érdre. Szóval nagyon menőnek tűnt akkoriban az első valóban alacsonypadlós busz. (2000 turbó :) )
Klown 2022.11.17 15:03:32
@Klown: Bocs, nem MOGÜRT, hanem AUTOKUT. De a MOGÜRT is ott volt légvonalban egy köpésre.
HamPLÓ A "gyros" 2022.10.31 18:00:00
Már megint buszok jönnek, pontosabban csak egy, mely október 16-án fordult párat az aznapra feltámasztott piros 173-as vonalon: A BKV 1998-ban alaposan felújított ötven Ikarus 280-ast a piros 7-es és piros 173-as járatok számára. A "7-173 GYORS" feliratot aztán valaki egyszer félreolvasta (vagy…..
Klown 2022.11.17 14:27:30
@toto92: Icarus Grill néven (facebook-on megtalálhatók) indultak, de már sajnos nincsen ott a 200-as csuklós a Margit-Arany János utca sarkán.
Június harmadik szombatja is tartogatott érdekességeket a közlekedésmániások számára - és kivételesen nem csak a villamosok rajongói örülhettek: A Hatszázaska egy szerethető egyke a budapesti trolik történetében: ő volt az első 200-as Ikarus - konkrétan egy szovjet exportra szánt 260-as* -,…..
Megint eltelt egy év, és újra eljött a visszatekintés pillanata. Ebben az éveben is aktívak voltunk a Facebookon. Számos gondolatébresztő és ritkán látott fénykép került ki az idővonalra a 12 hónap alatt. A legkedveltebb képekből válogattam. Soson indián figyeli az újonnan megépült…..
A gyógyszeripar alighanem az egyetlen ágazata a magyar gazdaságnak, melynek régi nagy cégei ma is nagyok és virágoznak. Az Egis, a Sanofiba betagolódott Chinoin és a magyar gyógyszeripar első életképes gyára, a Richter Gedeon Nyrt. A Kalmopyrin több mint száz éve, a Cavinton lassan fél évszázada…..
Klown 2021.09.28 22:14:23
Sok szép elhangzott itt, történelmileg stimmel is, de azért más belülről látni a dolgokat! Szerintem ha Gedeon bácsi feltámadna, akkor az első felsővezetői megbeszélés után vasvillával kergetve tenne rendet a delikvensek közt... :)

Megjártam már mindkét kőbányai gyógyszergyárat, mint szellemi beosztott, de még ilyen szocreál mauzóleumban előtte nem jártam, pedig azért az olajipari cégünk se volt ilyentéren nyeretlen 2 éves, de a kanyarba se voltak hozzájuk képest! A Keresztúri úton (Egis) relatíve rend van, köszönhetően a lütyők fennhatóságának (Servier). Sajnos ez a magyar nemzeti "büszkeségünkről" nehezen elmondható... Szerintem kevés nagypályás versenyző van a magánszférában, ahol ennyire mérgező lenne a légkör, mint a Gyömrői út elején! Minden rosszat sikerült megtartaniuk, ami egy szocialista nagyvállalatra jellemző, de sikerült hozzá felvenni a multik legszemetebb húzásait is. Nagy lózungok, sovány emberi teljesítménnyel párosulva. De természetesen a kapcsolati tőke mindent felülír! Komoly íratlan forgatókönyvek vannak, hogy mit szabad mondani, ill. ha mégis kikivánkozik belőled az igazság/őszinteség, akkor azt úgy kell valahogy tálalni, mintha azt a kedves vezető találta volna ki és az ő szájából hangzott volna el elsőként, kvázi a szájába adni. Természetesen ebben az esetben egyből meg is "nyered" a témafelelősségi szerepkört is. Szóval kell hozzá gyomor, de aki bírja az tolhatja ott végtelenségig, vagy azon is túl a nyugdíjig. Ha ügyes, akkor eljárhat SZOT akarom mondani vállalati üdülőbe és uszodába, kaphat dolgozói részvényt, s ha elég simulékony, akkor akár céges autója is lehet. (Megjegyzem, hogy talán egyetlen nagy cég, amelyik saját autóparkot tart fenn és nem lízing flottát. Ennek ellenére a Toyoták zöme a parkolóban állva rohad el, mert csakis a diszkont megtartása miatt vásárolnak rendszeresen hatalmas kontingenst. Persze a "mezítlábas" dolgozó ne akarjon csak ezekkel a céges autókkal járni, még akkor se, ha készenlétet vállal. Arra ott a taxicsekk és ez így van "jól"...)

Az egész szervezeti működés olyan, mint az óvodában a játék, mikor egymás fülébe súgtunk valamit és mire a sor végére ért a lánc már teljesen más tartalmú szöveget kaptunk. Na itt is így működik! Minden osztály egy kis sziget, s ezek a szigetek legjobb esetben csak a szomszédos szigetre tudnak átkiabálni, átlátni, de hogy 2-3 szigettel arrébb mi folyik, arról gőzük sincsen. Ha szerencséd van, akkor a "pult alól" kapott infókkal, fű alatt terjedő telefonmellék számok tárcsázásával tudsz talán valamit elintézni, amit szeretnél.

Jól mondta egy kolléga, hogy ez a cég csak azért maradt meg és szárnyal, mert a gyógyszert veszik, mint a cukrot. Más, jóval kompetitívebb területen már lehet, hogy lehúzhatták volna a rolót. Ja meg azért, mert pár "szent őrült" komolyan veszi a dolgát és elviszi a hátán a céget és nem csak kifogásokat keres és nyafog, ha ténylegesen dolgoznia kell.

Igen, jó fej az öreg, a Bogsch úr, de talán haladni kellene a korral, s nem arra büszkének lenni, hogy nem olvasunk e-mail-t, s hogy az vezetői irodában notebook helyett magnódeck-et tartunk. Lehet, hogy még a 90-es évek elején, a módszerváltás körül eredményes vezetési stítlust képviselt, de már nem kompatibilis a XXI. század 20-as éveivel. Lassan el lehetne engedni azt a gyeplőt, bőven túl a 7. X-en. Ideje lenne a tényleges "őrségváltásnak"! (Mivel Orbán Gábor úr jelenleg csak a meghosszabbított jobbkéz szerepét tölti be....)
Előző rész: a korszak BASF-jei A múltkori bejegyzés kommentjei közt említette valaki a BASF melletti talán másik legkomolyabb európai gyártót, az AGFA-t. Természetesen ez a márka is felbukkant nálunk a panelban. Sőt, talán már korábban is, amikor még öntött betonos (szerintem alagútzsalus) házban…..
No, megint egy Fortepanon talált random kép - a régi villamosmegálló a Gárdonyi térnél, vagy ahogy akkoriban hívták, a Bertalan Lajos utcánál: Ez a fotó ugyan '68-as, tehát még bőven a születésem előtti időkből származik, de gyerekkoromban is ugyanezeken a "hatalmas" járdaszigeteken…..
Biztosan észrevettétek, hogy mostanában nem voltak aktuális budapesti villamosos témájú bejegyzések. Ez azért van, mert új hobbit találtam magamnak: elkezdtem gyerekkorom audio kazettáit gyűjteni, nehezítésképpen bontatlan csomagolásban (már hogy a kazetták ne legyenek bontottak, bár voltaképp…..
Az a jó mozis kóla... Hát az szinte jobban is esik, mint a műanyag palackos Pepsi. És most itt van! Bárki megvásárolhatja otthonra a Pepsi ízű szörpöt, és SodaStream géppel mellé lehet tenni a tökéletes szénsavas alapot is. A világ vezető szódagépgyártója, a SodaStream tavaly kezdte meg a…..
A színes televíziós műsorszolgáltatás a Szovjetunióban csak 1967-ben kezdődött, de ennek ellenére 1959-ben már projektoros sík képernyős színes készülékek üzemeltek a birodalomban. Hogyan lehetséges ez? 1951-től az Egyesült Államokban már rendszeres színes televíziós műsorszórás indult, de volt…..
Klown 2021.04.24 19:27:51
@ursus artos: Bocsánat, elfelejtettem felemelni a szarkazmus táblámat előtte! Azt hittem átmegy anélkül is! Tévedtem... :)
Klown 2021.04.24 20:53:19
@ursus artos: Nekünk is a főiskolán, híradástechnika előadáson egy idősebb oktatónk mesélte el, hogy mellesleg milyen gúny rövidítések tartoztak az egyes normákhoz. Ez belém égett, ahogy az egyik professzor emeritus mérnöki etika előadása a Ford Pinto-ról!
Klown 2021.04.26 08:09:46
@ursus artos: Gödöllő (megboldogult Szent István Egyetem) - Gépészmérnöki Kar
Honnan jött a Nysa, a Trabant vagy éppen az ALEKO kifejezés, és melyik márka kapta a nevét az ókori Rómából?..
Klown 2021.04.20 15:58:22
@NL: Igen, ez nekem is feltűnt, hogy milyen ritkák voltak idehaza a Skoda kisbuszok!
Ami érdekes, hogy ide nem jutott a jugoszláv TAM teherautókból, pedig az egykori Jugoszláviában nagyon gyakoriak voltak, sőt a mai napig találkozni velük.

A teljesség igény nélkül még, ami hirtelen eszmbe jutott KGST-s teherautó márka: Star, ROMAN, Rába. (Bár ez utóbbit kettőt talán kevésbé kell megmagyarázni.)
Ezúttal fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák budapesti képei közül. Ezeknek más hangulatuk van, mint a színeseknek, és kicsit talán élesebbek is a jobb filmanyagnak köszönhetően (anno a keleti blokkban elég rossz színes filmeket árultak). A Colosseumot ma is megkerüli félig a…..
Klown 2021.03.05 13:46:24
@SomiTomi: Azaz, a Szabolcska Mihály utca. Nekem is mindig az ugrik be, mert ott nőttem fel Kelenföldön a 90-es évek elején. Ha a keramitkockára gondolok, talán még az újpesti önkormányzatnál volt, ill. talán a Bartók Béla út szélső, parkoló sávja is az volt. De utóbbiban nem vagyok biztos, csak rémlik, hogy sárga színű volt.
Következő véleménycikkemben reflektálni szeretnék a 444.hu-n publikált, Herczeg Márk-írásra, mely azt vitatja, hogy véget érhet a hollywoodi blockbusterek kora – különösen a 100-200 milliós filmeké. Elemzésemben kitérek a streaming szolgáltatók helyzetére, az idén elhalasztott és továbbértékesített…..
Ez a poszt azoknak szól akik a Covid miatt otthon ülnek, és a munkaadójuk valamiért úgy gondolja, hogy a produktivitás egyenlő azzal hogy valaki 8 órát a képernyő előtt ül. Nyilván ha nem drónpilóta a dolgozó, ez irreális. Bejött a tuti tipp a kollegáktól, rakd fel a mousemover-t, az piszkálja az…..
Pihenünk egy kicsit a gombaépület körül pörgő Tatrákkal és UV-kkal 1988 márciusából! A 18-as talán azért nem tudott továbbmenni, mert a Gellért rakparton épp vágányfelújítás folyt... de hogy a 47-es mit keresett itt? Gyanús, hogy valami spontán dolog lehetett, mert nincs melltábla a szerelvényeken,…..
Klown 2020.10.14 07:53:13
@Hamster: Tekintve, hogy '85-ös Baujahr vagyok, ezért a sörözővillamosban nem jártam, még egy kólára sem. De igen, én is úgy emlékszem, hogy a Bertalan Lajos utcához közelebbi végében volt a mosdó, amiből egy PVC csővel volt levezetve a földbe.
Az 1935-től Kodachrome néven forgalmazott diapozitív (Európában pedig az Agfacolor) tette lehetővé a színes fotózás tömeges elterjedését. Az Egyesült Államokban a Kodaktól kapható film sajátos színvilága oly annyira jellemzővé vált a korszakra, hogy a korabeli színes képeken látható "mesevilág"…..
1890. A Washington és High-híd a New York-i Harlem-folyó felett. Mintha nem is egy nagyvárosban lennének..
Klown 2020.07.28 12:46:52
@banok: Izgalmasan hangzik! Tök jó lenne erről a buszjáratról többet megtudni! Ki üzemeltette? Mennyi volt a menetidő? A jegyárak (összehasonlítva hajóval, repülővel)? Hány sofőr volt? Kb. milyen telítettséggel működött?