Adatok
hd2
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Tudta-e Ön, hogy az új szabályok szerint vásárlóként eldöntheti, javíttatná-e az elromlott árut, vagy inkább cserét szeretne? Értik ugye, a javíthatlanság nem feltétele a dolognak. L. plazmatévéjében egy 85 ezer forintos digitális panel romlott el, nem is egyszer, mégsem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Meg szeretnék osztani Önnel pár gondolatot, segítség céljából:
A Ptk. idézett szakasza valóban arról szól, hogy a szavatossági igények közül a javítást vagy a kicserélést a fogyasztó (jogosult) választhatja meg, de a gyakorlatban ez csupán "egyfajta olvasata" e rendelkezésnek. Ennek oka az ugyanezen jogszabályhelybe belevett kikötés, hogy a választás nem járhat a kötelezett aránytalan sérelmével. A lényeg, hogy a gyakorlat szerint a szavatossági (és jótállási) jogokat úgy lehet érvényesíteni, hogy egymás jogos érdekeit szem előtt tartják a felek.
Ez NEM JELENTI AZT, hogy adott esetben, az ön helyzetében ne állhatna fenn a csereigény, csupán arra akartam felhívni a figyelmét, hogy ha bíróság elé viszi az ügyet nem hivatkozhat egyértelműen arra, hogy "én döntöm el, hogy javítást vagy cserét kérek".
Amikor a Ptk. e rendelkezéseit módosították EU irányelveket vettek alapul. Ezzel az a baj, hogy a magyar kereskedelmi kultúra szintje miatt jobb lenne egy ilyen homályos megfogalmazás helyett konkrént és pontos összeghatárokat, időhatárokat, határidőket meghatározó szabályozás, mert azt nem lehetne úgy magyarázni, ahogy éppen nekünk tetszik.
A jótállási jegy elmaradása egyértelműen a kereskedő mulasztása (az kérés nélkül is át kell a fogyasztónak adni). Ennek elmaradása a jótállási igényeket nem érinti.
Üdv,