Regisztráció Blogot indítok
Adatok
narghil

15 bejegyzést írt és 511 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Eltévelyedés nevű kartársunk olyan remek levelet küldött be nekünk (képpel együtt), hogy minden további szószaporítás helyett át is adnám neki a szót:"A Game Corp sztorija szerint egy szoftverfejlesztő céget alapítunk, kezdetben felveszünk 2-3-4 programozót, akik igazi szar…..
narghil 2013.01.23 17:35:43
@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: Hmm, csak nem vagy vezető programozó valahol, mondjuk... Sándor! Maga az, főnök?! :D
IDDQD A 100 legjobb videojáték 2012.11.19 12:28:18
Az amerikai Time magazin honlapján közölt egy százas listát a legjobb/legfontosabb videojátékokról. Érdemes megnézni (mondjuk ebben a felhasználóbarát nézetben), tanulságos abból a szempontból, hogy egy erős konzolos gyökerekkel, viszont kevésbé jelentős…..
narghil 2012.11.19 13:48:29
Ha valaki felkiált, hogy ez bizony létezik rendes játékként is, teljesen igaza lesz. A Portal 2D ugyanis ama célból készült, hogy egyfajta elismeréssel adózzon az azonos nevű "rendes" játék második része előtt - ahogyan ezt megtették az első rész esetében is korábban. Aki…..
IDDQD Heti retro: Commodore 64 2012.09.07 08:42:09
Tudom, a Jetpac következne a rovatban, de hadd előzzön be egy hardvertéma, aminek nemrég volt aktualitása. Augusztusi pihenőnk alatt ugyanis szép csendben harmincéves lett a Commodore 64 (1982 augusztusában jelent meg), és bármilyen hihetetlen, erről a gépről nem volt még nagyobb…..
narghil 2012.09.22 23:05:10
@Bobby Newmark: Én a PifPaf vírust "fedeztem fel" így... és még vissza is tudtam állítani a fertőzött COM állományokat egy Pascal progi segítségével! :) Az EXE-ket már nem tudtam, azokat nekem is törölni kellett...
Emlékszünk még a C64-játékok töltéskor látható képernyőire? Többnyire nagyon szép állóképek voltak, egyes töltőképernyők élő személyt próbáltak 160*200 pixelben megfogni. Di-gi-ta-li-zált – suttogtuk akkoriban elhűlten, amikor például az Ocean játékában megjelent…..
narghil 2012.09.12 16:02:15
@dr. vuvuzelafan: Paletta nem volt, hanem 256 fix szín. A színregiszterekbe írt 8 bites szám felső 4 bitje jelenítette a színárnyalatot, alsó 4 bitje a 16 szín valamelyikét; persze a fekete valamennyi árnyalata ugyanolyan fekete volt. :)
A grafikus képernyő "fix" színeit egy-egy regiszterbe írt ilyen szám határozta meg. A karakteres képernyő színmemória-területe pedig 2*40*25=2000 byte-ot ölelt fel (egy 1000 byte-os terület a karakterenkénti háttérszíneknek, egy a karakterenkénti írásszíneknek.)
narghil 2012.09.12 16:58:21
@dr. vuvuzelafan: Hm. Akkor csakugyan keverem. Valószínűleg a Plus4-gyel.
Bár a C64-esre határozottan úgy emlékszem, hogy ugyanazok a grafikai képességei voltak, csak POKE-olni kellett hozzá, mint a záporeső...
A sok logikai meg point'n'click után jöjjön egy kis lövöldözés a hétvégére. A Nuclear Plant sztorija szerint egy atomháború szinte minden életet kiirtott a földön, egyedül mi maradtunk némi túlméretes mutáns élőlény, egy darab növény és egy számítógép társaságában. A…..
Sajátos egyveleg következik: a sakk és a lövegtornyos játékok mutációja, bár a fekete-fehér bábuk harcából csak a pályát örökölte. Narghil ezzel az ajánlóval küldte el a Triple Tower Defense linkjét: "Ha három azonos tornyot egymás mellé teszünk, a legutolsó torony…..
Oké, lehet hogy kicsit könnyű célpont a Zyngát ekézni pont itt a Szőröstökű Igazzy Gémerek Mekkájában Farmville-estül-mindenestül, de szögezzük le, a cég felemelkedése (és bukása?) a játékipar egyik legizgalmasabb jelensége volt az elmúlt pár évben. Ami meg most…..
Imádom a gyorsan lejátszható, de élvezetes játékokat, épp ezért nagyon örültem a Soldier Diary-nak is. Néhány kattintás, és a kis zöld katona (akit a gonosz vörösek ejtettek foglyul) kiszabadul, sőt, gyakorlatilag eközben a teljes támaszpontot is kiirtja, ráadásul helikoptert…..
narghil 2012.07.25 17:53:05
@nyauuuuu: Na, ezt a franc gondolta... :( A kart az után akartam meghúzni, hogy beállítottam a kódot, mivel különben hatástalannak látszott...

@kobax: És nekem is dettó. Emiatt kettes, pedig ezt a stílust amúgy szeretem. :S
Érzem már, hogy ez a hét lesz szerkesztői működésem csúcsa...  De azért igyekszem kárpótolni benneteket, és mivel a friss játékok között kevéssé leltem megfelelően ütőset, ami a rózsaszín nyihogás utolsó emlékét is el tudná törölni, hát kerestem egy tavaly márciusi…..
IDDQD Hétvégén irány Szeged! 2012.05.08 17:19:00
Újabb remek, retrojátékőrültekre szabott esemény lesz a napokban: hétvégén, azaz május 12-13-án rendezik meg a 3. Szegedi retro számítógép, video- és kvarcjáték kiállítást. Mindkét nap délelőtt tíztől este hatig várják a látogatókat a Bálint Sándor Művelődési…..
narghil 2012.05.10 12:35:24
@moli: Az "érthetetlen" az, hogy nem ismered az "értetlen" szó jelentését. :P
Munkakerülő játékok Cow Defense 2012.04.12 08:00:00
Rég volt már jó TD a blogon, és ez nem feltétlenül a szerkesztők hibája. Az utóbbi egy-két évből igazán emlékezetes játékokat csak párat tudnék felsorolni: a Gemcraft Chapter 0 és a Labyrinth, a Kingdom Rush, no meg a Cursed Treasure (+ a Level Pack kiegészítője). Három…..
Rengeteg komment és észrevétel érkezett a Jack Tramiel-nekrológhoz, köszönjük mindenkinek (még sosem volt ezerlájkos posztunk). Sokan leírták, hogy a Commodore gépek révén lett belőlük programozó, Biga fedőnevű kommentelőnket ezek a hozzászólások egy cikk megírására…..
narghil 2012.04.13 08:42:31
@Mózsi bá:
A "RENUMBER" után következő szám azt mondta meg, hogy az első sor száma mi legyen, az utána következő a növekményt. Egyik sem volt kötelező, paraméter nélkül a "RENUMBER 10,10"-nek felelt meg.
A "NEW" az első programsor elöl törölte a következő programsor elejére mutató mutatót. Ha itt "00 00" állt, akkor azt az op.rendszer úgy értelmezte, hogy nincs első sor, nincs tárolt program. A POKE 4097,1 ezt írta át "01 00" -ra, ami ugyan hibás érték, de a RENUMBER újraláncolta ezeket a mutatókat is, és a működésbe lépéséhez már ennyi is elég volt.
Oké, csak egy golfautó, de akkor is, mekkora királyság lehet úgy vezetni, hogy közben a Sega-féle OutRunnal játszik az ember. Vagy mekkora merészség, a lenti videóban látható barkácsautó készítője, az amerikai Garnet Hertz szerint ugyanis elég ijesztő élmény sofőrként csak…..
Régen volt már stratégiai-fejlesztős játék, így jöjjön Orsi találata, a Rebuild. "Simsbe oltott statégiás-menedzselős játék a zombiapokalipszis után. Kb onnan indul ki, ahonnan a Walkind Dead (és végig meg is marad ez a hangulat): nincs felmentősereg, ki kell találni, hogyan…..
A Dragon Quest története hétköznapi, a lovag barátját elrabolja egy sárkány, és nekünk kell kiszabadítanunk. A játék leginkább logikai, de van, amikor ügyességre is szükség lehet. A pályaelemek hiánytalanul vannak: tűz, kötelek, dobozok és karok. Az ellenfelek nem erősek, de…..
A következő játékok mind poénjátékok lesznek, megpróbáltam kiválogatni azokat, amelyeknek értelmük is van, és azt garantálhatom, hogy annyi értelmük lesz, mint a SOPA-nak :-)A SOPA/PIPA nem is játék, inkább egy mese, ami arról szól, hogy mi történnék, ha a SOPA életbe…..
IDDQD Virítsd a lóvét! 2012.01.17 14:50:50
A lengyel CD Projekt kiadó tavaly decemberben kavart kisebb botrányt azzal, hogy egyesével kereste meg a Witcher 2 torrentes letöltésén kapott júzereket Németországban azzal, hogy legyenek szívesek átnyújtani 911,8 eurót a cégnek a warezolás fájdalmát enyhítendő, vagy…..
A Zombies in your backyard nagyon rövid, viszont arra a 5 perce remekül lefoglalja az embert. Az első pálya után egyből vásárolhatunk fegyvereket és feltölthetjük életünket és fegyvertárunkat. Összesen háromféle ellenfél van, ezek közül is csak a nővér jelent kihívást. Nekem…..
Szinte napra pontosan két éve jelent meg a kmk-n a Continuity, így a mai nap ideális a Five posztolására. Készítőjét az előbbi játék inspirálta, így a hasonlóság nem véletlen. A csavar annyi, hogy 5 percünk van arra, hogy minden kulcsot összeszedve végül életben maradjunk. A…..
Nem tudom, ki emlékszik még erre a posztra, rég volt, igaz sem volt talán. Sándor nevű beküldőnk egy arra meglehetősen emlékeztető, igazán fárasztó játékot küldött. Az IQ game az, amit a neve is ígér. Illetve, ahogy nekifutottam, inkább a gondolkodás flexibilitását teszi…..
Mindennapi flash Samsara 2011.04.22 08:00:00
Ötletes mászkálós játék a Samsara, ráadásul a Mindy in Zombieland-hoz hasonlóan jó sötét hangulatú. Nagyon jó elgondolkodtató szövegek vannak, és akkor arról az érdekességről még nem is szóltam, hogy nem lehet benne megölni az ellenfeleket, csak távoltartani őket…..
narghil 2011.04.22 09:16:43