Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mig-29

0 bejegyzést írt és 64 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A repüléstörténetben se szeri se száma az elhagyott daraboknak. A legtöbbször szerencsés kimenetelűek ezek az esetek, de azért veszélyességük (akár az olyan "jelentéktelennek" tűnő alkatrészek esetében is) tagadhatatlan... Zord..
mig-29 2018.05.09 12:54:07
@Open Skies: Még pályán leesett nekifutás közben. A pilòták észre sem vették. A toronyból vették észre a betonon heverő borító lemezt. Másik gép repült a 44-es mellé igy sikerült beazonositani hogy egyáltalán melyik gépről hiányzik A első reakciója a pilótáknak: "legközelebb a kabin tetőt veszìtjük el"
mig-29 2015.11.19 22:15:02
@Kelepisti: Márpedig csak egy ment, én is csodálkoztam...
Ja és megnőtta bázis körül az őrök aktivítása.
Állítólag nem lehet fotózni a" B fokozatú terror fenyegetettség miatt" Ezt az őrök közölték, velem normális kulturált módon. (a kép még előtte készült)
Július 20-a a Román Légierő (Szent Ilie, Illés) napja. Ebből az alkalomból ismét nyílt napot rendeztek Aranyosgyéresen, ahova a LégierőBlogger ezúttal az időeltolódást figyelembe véve utazott ki. Na nem egy órával, hanem a biztonság kedvéért másfél nappal…..
Egykori alma materükből érkezett vendégek időznek a napokban a kecskeméti vadászrepülőknél. A svédországi Satenas (magyarul Sátános) kiképzőezredétől (Skaraborgs Flygflottilj F7) három Charlie és három Delta Gripen települt át, hogy az egykori…..
mig-29 2011.11.13 18:32:19
@Open Skies: Csütörtökön csak az egy pótos+ rakéta imitátor konfigurációban repültek. Egyébként a magyar griffeken elég hiányosak a tartó pilonok mostanában.
mig-29 2011.11.13 18:34:32
@No°3 Szeti: Holnap 9,30-kor kezdenek és 15.15-ig repülnek, és három kör lesz.
Air Power Blog Air Power Hírek 7. 2011.08.01 13:25:00
Az ötödik után megnyílik a légierő és légvédelmi hírek hetedik része...Zord..
mig-29 2011.08.12 17:01:03
www.kormany.hu/download/4/6d/40000/HM.P%C3%81LY%C3%81ZATI%20FELH%C3%8DV%C3%81S.pdf

6+2 gép+ 20 hajtómű.

01, 12, 14, 19, 20, 22, 28,29. oldalszámúak.

Ezen gépek mind régi festésűek, tehát már hosszú évek óta az enyészetnek vannak kitéve. Nehezen tudom elképzelni hogy ezeknek van min. esélye arra hogy vevőre találjon. Én úgy gondolnám hogy a NATO festésőek vannak jobb állapotban, bár az is igaz hogy több a repült óra ezekben a sárkányokban.( 03,04,06,08,09,10,11,16,18,21,26,27,) Vagy lehet hogy pont a NATO festésűekből javították fel piacképessé azokat a gépeket? Visszakapták azokat az alkatrészeket amiket az évek során a kiszereltek belőlük? Most éppen a 01-es van előttem mikor legutoljára láttam, oldalkormányok , futóművek, meg még igen sok minden hiányzott róla így külső ránézésre.
Air Power Blog Air Power Hírek 5. 2011.04.11 09:58:00
Megnyílik a légierő-légvédelmi hírek ötödik fejezete. A líbiai híreket továbbra is a vonatkozó bejegyzésekhez írjátok! Ide minden más jöhet.Zord..
mig-29 2011.04.27 18:59:20
@zord: gripenek lehettek,a második váltás kora délután volt .
 Országos kiadás.Budapesti kiadás.ZordA HM cáfolata, melyet ugyanaznap 1842-kor tettek fel a honvedelem.hu-ra:„Cáfolja a Honvédelmi Minisztérium a Magyar Nemzet február 18-i, pénteki híradását arról, hogy üzemanyaghiány miatt veszélybe került a Gripen vadászgépek…..
mig-29 2011.03.25 20:25:09
@Liverbird: Igen, tegnap repültek, 15.30-22.30-ig elvileg ,de csak elvileg. Négy váltásnak kellet volna tegnap lennie. Amúgy 3 gép repült az 1. és 2. körben, majd a harmadikban csak kettő a harmadik a földön maradt. A 3 -ik körben az egyik gép műszaki hiba miatt idő előtt visszatért a bázisra 50% hajtómű teljesítménnyel. Tehát maradt egy gép , így az utolsó felszállás el is maradt. Valóban a TRA-23-ban voltak főként tehát Eger környékén. A harmadik körben voltak itt a 22 -ben.( Köszönet az infókért " Ákyka" barátomnak.)
mig-29 2011.03.25 20:28:00
Az ENSZ BT a potenciális ellenszavazók tartózkodása miatt végül engedélyezte a Líbia elleni katonai akciót a földi invázió kivételével. Nagyon úgy fest, hogy a légierő és légvédelem alkalmazásának krónikái az elkövetkező napokban újabb fejezettel bővülnek. A…..
Air Power Blog Zengőtől Medináig 2011.03.08 23:11:00
Sok időt dolgoztunk rajta, drága volt pénzben, presztízsben, de legalább kapunk egy gyenge megoldást - mármint mi és a NATO. Immár hivatalos a LégierőBlogger által tavaly augusztusban nyilvánosságra hozott infó, miszerint a harmadik Selex Sistemi Integrati RAT-31DL Medinára…..
mig-29 2011.03.12 20:55:44
hirszerzo.hu/belfold/20110311_vezerkari_fonok_medinai_radar#rss
Szóval a sötét zöldek akciói évi négy milliárdba kerül. No coment...
Air Power Blog Air Power Hírek 4. 2011.01.03 09:54:00
 ..
mig-29 2011.01.15 14:41:08
www.oroszhirek.hu/index.php/politika/35-politika/1465-2011.html
Mióta van nekünk 11 db Mi-17-esünk, melyek szolgálatot is teljesítenek?
Tudnak baromságokat összehordani!
mig-29 2011.02.18 17:00:46
@Liverbird: Ja, azért ért véget az e-heti repülés már szerdán, sőt már akkor sem szált fel az utolsó tervezett váltás.
mig-29 2011.02.18 21:22:45
Air Power Blog Ki, hol, miért? 2010.12.28 09:51:00
15 éve írok a "magyar légierőről", de azt nem sikerült kiderítenem, hogy a MiG-29-est miért, és ki(k) miatt nem lehetett a nyilvánosság bevonásával tisztességesen elbúcsúztatni Magyarországon. Hol van a felelősség? Fent? Lent? Középen? Elosztva? A szereplők egymást…..
mig-29 2010.12.29 11:51:30
@quaker: Nagyon szívesen ittam volna a pálinkából
csak hát a rendőrök nem hiszik el hogy én úgy is tudok autót vezetni hogy becsapok egy-két felest.

Azért döbbenetes hogy milyen lehetőségeink lettek volna a MiG-29 -el kapcsolatban és minden el lett puskázva, a nem hozzáértés, az emberi butaság, és a kapzsiság miatt.
mig-29 2010.12.29 12:27:11
@mig23: Ne menj sehova, itt a helyed köztünk!
Air Power Blog Áldott karácsonyt! 2010.12.24 02:57:00
mig-29 2010.12.24 12:30:12
Vasárnap Aranyosgyéresen (Campia Turzii) jártunk, a Román Légierő 71. légibázisán, melynek állománya alighanem a legaktívabb korszerűsített MiG-21 LanceR alakulat, ha az elmúlt évek teljesítményét, különösen a három hónapos litvániai kesziadást nézzük…..
mig-29 2010.11.02 20:43:03
@zord: Az egyik pilóta az idén Kecskeméten is repülő gép parancsnoka “Kiru” volt.
Ezek az ember áldozatokkal járó balesetek mindig elszomorítanak. Nyugodjanak békében.
Lengyelország jó háromszor akkora, mint Magyarország, lakossága nem egészen négyszer annyi. És most azon aggódik, hogy idővel nem lesz képes fenntartani nyolc vadásszázadot (Magyarországnak papíron még két vadásszázada van november 26-ig, utána egy lesz, bárki bármit is mond).…..
Az amerikai hardcore felderítők (RF-4, U-2, stb.) jelmondatának csekély módosításával (az eredetiben unarmed szerepel) alkottam ezt a címet, mely alatt külön megemlékezem arról az örvendetes tényről, mely jópár kommentben már megjelent itt a LégierőBlogon: a Magyar…..
mig-29 2010.10.11 21:02:27
@zord: Azért én örülnék neki ha még egy évig láthatnám őket repülni. És gondolom nem vagyok egyedül,még ha csak 3-4 gépről van szó is. Bár egy századnyi 29-esünk ma is igen aktív lehetne ha megvalósult volna az agresszor század ötlete. A NATO szívesen fogadta volna, de ami a lényeg fizetett volna érte.
Kíváncsi leszek lesz-e üzemidő hosszabbítás?

Fridi
A hír közvetlenül nem légierő-vonatkozású, ha a harcászati-hadműveleti helyzet mélyebb elemzése után nyilván meg is találnánk a csatlakozási pontokat (UAV-műveletek, NTISR, közvetlen légi támogatás, MedEvac, stb).Elesett egy újabb katonánk Afganisztánban. A…..
Együléses Block 52+ az illeszkedő, valamint a törzs alatti ledobható póttartályokkal gurul a végső ellenőrzés felé, a 29-es pálya várópontjára. A csapásmérő és felderítő feladatokat általában ebben a konfigurációban repülik a lengyelek. Bár sajnos nem…..
mig-29 2010.07.12 21:10:38
@zord: Legjobb esetben is 600 óránál, talán.
mig-29 2010.07.14 17:46:59
@zord: A két demo pilóta repül évi 120-140-et, a többi kb. 80-90 -et talán. Tőlük tudom az infót, akkor valószínűleg igy van, bár most ezt az évet meghajtják. Tavaly júliusban nem is repültek most azért nyomják már negyedik hete az éjszakait (ez is szokatlan) igaz hogy naponta 3-4 géppel zömében. Ez is gáz hogy ennyi gép repül egy napon, lassan tényleg elfogy a technika, jövőre már az a négy repülőképes mig-ünk sem lesz . 14 db gripen ebből legjobb esetben is 6 a repülőképes, hát azt kell mondanom hogy ez siralmas...
Faller Tamástól kaptam ezeket a szerdai képeket. Köszönet érte!Egy történelmi gép: a 162. század jelenlegi parancsnoki gépe, a 86-0262 aratta 1993-ban az AMRAAM második légigyőzelmét egy iraki MiG-23(29) ellen. Érdekesség, hogy két 9M gyakorló van a jobb szárnyon, míg…..