Regisztráció Blogot indítok
Adatok
krycek07

0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Lego Jurassic World magazint előző bejegyzésemben volt szerencsém már bemutatni, és ahogy említettem, most a hozzá csomagolt – de külön is megvásárolható – matricás albumról számolok be a blog hasábjain...
krycek07 2020.07.22 23:01:37
@Lord Picard: Szia! köszönöm a választ. Majd akkor még körbenézek. Találtam külföldi oldalt, ahonnan lehet rendelni (nem vészes az ár), de a postaköltség miatt erősen meggondolandó. Reménykedtem, hogy a mostani helyzetben kicsit tovább maradnak forgalomban a matricák.
Coming outtal kezdjük: soha nem néztem a Polipot, és a Rocca parancsnokot sem, utóbbit még úgy ahogy érthetően is, de hogy az előbbit hogy a picsába hagytam ki, miközben a maffiás mozifilmeket meg a mai napig imádom, nem tudom. Ahogy azt sem, miért nem nézem sem a Gomorrah, sem a Suburra című…..
A Sony a napokban végre bejelentette, milyen játékok lesznek elérhetőek ingyen szeptemberben a Playstation Plus előfizetőknek. A lista szokás szerint igencsak impozáns: PS4-en a Destiny 2-t és a God of War III Remastered-et lehet nyúzni, a PS3-tulajok pedig megcsíphetik QUBE Director’s Cut mellett a…..
Nemrég még a kínai Great Wall általi felvásárlásról szóltak a hírek, míg a napokban már arról harsog a média, hogy A Hyundai lesz az FCA felvásárlója. Az olaszok sem tudják, mit gondoljanak, erről tanúskodnak a közösségi médiában olvasható kommentek is. "Marchionne mészárosnál minden jobb" -…..
krycek07 2017.09.28 16:57:42
Sajnos a világ nem azt mutatja, hogy érdemes feléleszteni a régi márkákat. Ha nem "divat autó", akkor nincs értelme.

A Delta I óta nem volt sikeres autója a Lancianak. Nem az utolsó pár év alatt jutott ide a Lancia és nem Marchionne tette tönkre teljesen.
Már a 90-es évek közben elindult a hanyatlás. Delta I után jött a Tipo2/Tipo3 platfromra Dedra-Delta. A dolog szépsége, hogy a Tipo3 valószínűleg előbb lett kész, de valami miatt a FIAT Tipo előrébb került a listán és 1988-ban ő jelent meg elsőként, azonban a Dedra már 1984-ben kész volt. A közös platformra felhúzott Alfa-Fiat-Lanciak egymásnak voltak a konkurenciái, mert egyiknek sem volt különleges tulajdonsága. Mondjuk az Alfa ért el sikereket a 155-el ETCC sikereket, de a Dedra maximum a belterével hódíthatott. Műszaki szempontból előre mutató volt az egységesítés(mint később VW-nél MQB platform), de sajnos a Tipo3 méreteinek ellenére alsóközép-kategóriás szedán maradt. Nem volt rendes középkategóriás autójuk. Olaszországon kívül nem tudtak sikereket elérni. Ahhoz képest, hogy a többi gyártó próbálta feljebb tornázni magát, az ALFA-Lanciának nem sikerült. Személy szerint formailag nagyon szeretem az I.DE.A korszakot. Nélkülük nem így néztek volna ki a 90-es évek FIAT-ALFA-Lancia-i. Nem semmi lehetett berobbani és a Centro Stile-ket és Giugiarot legyőzni...

A Kappa szintén nem tudott újat mutatni, ahogy a Lybra sem. A nagy autók végét a Croma-166-Thesis jelentette, plusz jött a válság is. A BravoII- Delta III- Giulietta szintén nem remekeltek, pedig akkor már tiszta leosztás volt a Lanciának, mint "luxus márka".
Amit Marchionne-nak fel lehet itt róni az a átcímkézett Chryslerek voltak. Előre borítékolható volt a bukás... Ő merte meglépni azt, hogy egyautós márkát csinált a Lanciából. Lehet, hogy előbb kellett volna, de akkor még más szelek fújtak. Az Ypsilonnál csak azt nem értem, hogy miért csak Olaszországban árulják. A Lengyelektől bárhova el lehetne vinni. FIAT márkakereskedések azért vannak EU-ban. Max az alkatrész utánpótláson lehet plusz költség.
Az olasz piacot elnézve érdekesek a Punto és az Ypsilon magas eladási számai.

Összességében valószínűleg a hanyatlásban a rossz hírnév és a nem megfelelő nagyságú motorok is szerepet játszottak.

Múltkor azon gondolkoztam, hogy az Autobianchi utolsó típusa az y10 volt, amit a Lancia vett át. Lehet, hogy a Lancia szintén a kiskategóriával ér véget.

Ami Marchionne-nál nagyon vissza fog ütni a jövőben, az a fejlesztések elmaradása.
Júliusban sikerült ellátogatni az olasz nemzeti autómúzeumba, amely az olasz autógyártás központjában, a FIAT városában, Torinóban székel. A holland autómúzeum nemrég elég magasra tette a mércét úgy, hogy Louwman úr gyűjteményének számos ékkövét az olasz autóipar legnemesebb modelljei alkották,…..
Ugye, senki nem felejtette el, hogy szombaton őrületes születésnapi bulit tartunk a Grundon? És ha azt hiszitek, hogy IDDQD-szülinap elmúlik nyereményjáték nélkül, hát nagyot tévedtek. Két szerencsés egy-egy páros belépőt nyerhet a Magyarországon először látható Video Games…..
Ő lenne az, Az inkvizítor névre hallgat, és az a dolga, hogy levadássza a jediket, mert ezek szerint ez az egyetlen olyan dolog, amiről még lehet valamiféle sorozatszertűséget forgatni. A történet a hivatalos kánon része lesz, 14 évvel a Sith-ek bosszúja eseményei után játszódik…..
  A Paksi Atomerőmű jelenlegi megnövelt teljesítményű blokkjainak meghosszabbított élettartama is lejár a 2030-as években, így szükség lesz a kieső baseload (tehát folyamatosan üzemelő, áramot termelő) kapacitás, 2000 MW pótlására. Pótlására és nem pedig…..
Hétfő reggel. Szokásos Totalcar hétnyitó értekezlet, jön az unalom fél napja, ha gyorsan összerakjuk a Wochenplanungot, Winkler elég pörgősen olvassa a múlt heti olvasottsági számokat, ha Árpád nem kezd el köhögni, Bende meg emiatt nem kezd félórás sivatagosításba, hogyan hal…..
no emisszió A Peugeot alkonya 2012.10.10 06:59:57
Sajnálatos és tanulságos, ahogy a szemünk előtt megy - vagy inkább teszik - tönkre az európai ipartörténet egyik nagyszerű, ráadásul több mint három évszázados múltra visszatekintő családi vállalatát, a Peugeot-t. Sajnálatos, mert a Peugeot mindig az innováció és az…..
krycek07 2012.10.10 21:46:38
Tisztelt Blogger!

A leírtaknak mennyire nézett utána? Úgy tűnik, hogy eléggé szűk látókörű...

"Peugeot mindig az innováció és az európai hagyományok megtestesítője volt" az ilyen a mondatokat mindig szerettem: Itt arra gondol, hogy rengeteg Peugeot formáját az olasz Pininfarina cég tervezett? Gondolom nem. Peugeot 104, 205, 605, 504 coupé, 604 coupé, 406 coupé. Pininfarina oldala szerint ennél több Peugeot is hozzájuk köthető...

Tetszik, hogy minden hibát a menedzserek nyakába varr, ezt nem tudom, hogy honnan szedte. Az előttem szóló leírja a lényeget. Az Európai piacon jelenleg nem lehet sok autót eladni. FIAT, Peugeot Citroen PSA, Opel mind bajban van, mert az autóikat az európai piacra tervezték és Ázsiában, Amerikában manapság egyik sem komoly szereplő. Szerintem a Peugeot a leggyengébb ebből a szempontból, mert Dél-Amerikában sem számottevő… A Renault is kivitte az új Clio gyártásának egy részét Törökországba. Nem hiszem, hogy azért, mert minden rendben van náluk is. VW nek is csökkenek az eladásai. Európai autógyártók közül a Prémium és a luxus tud csak jó eredményt felmutatni, a többiek erősen csökkenek az eladásaik vagy veszteséget termelnek. Ezek között nincs kivétel.

„A Peugeot szánalmas és sajnálatos agóniája közben mások éppen Phoenix-madárként támadtak fel” Ezeket a példákat nem is értem. A Renault kijött pár saját utcai autóinak elektromos verziójával. Le merném fogadni, hogy a hatótávjuk 2 számjegyű km. Ez aztán a fejlődés. A Noé késik, és nem hiszem, hogy megváltaná a világot. A Twizzy meg úgy szánalmas, ahogy van. Az elektromos autók jelenleg drágák és nagyon kevés töltési pont van. Pár országban van rajtuk állami támogatás, de még így is alig fogynak. Segítség nélkül életképtelenek!!! A többi autógyártó sem az elektromos hajtású modellekből él meg (tisztelet a nagyon kevés kivételnek, de a Tesla-t sem hiszem hogy rettenetesen nyereséges). Az elektromos autók még mindig megelőzik a korukat, tehát a Peugeot ebben nincs elmaradva.

A Matra egy gyönyörű pont a Peugeot történelmében. Anno 1978-ban megvette a Chrysler Europe-ot, ami a Simca-t és a Matra-t is tartalmazta, aztán megpróbálta őket a Talbot alá összevonni, majd szépen eltűntetett mindenkit a süllyesztőben. A Matra utolsó nagy dobása egy egyterű kifejlesztése volt, ami akkor úttörő volt, és nem a Peugeot, hanem a Renault valósított meg Espace-ként. Rengeteg szép dolgot alkotott, úgyhogy a „minőségi villanybringát” nem nevezném hatalmas előrelépésnek.

Szvsz a 208 és 508 az aktuális elődhöz képest mindenképpen sokat fejlődött formailag. A 207 a 206-hoz túlságosan elnagyolt volt és a 208 3 ajtós verziónál éreztem, hogy visszanyúlt a 205-höz. Végre letisztult lett a formavilága és nem elnagyolt. A 407 szintén ezt az elnagyolt stílust mutatta a hókotró elejével. Ehhez képest az 508 teljes felüdülés.

Az, hogy most egy rakat SUV-ot terveznek, az már egy rémkép, amit mindenki követ. Meg akarják lovagolni a Nissan Qashqai és Juke sikerét, de ez a kategória teljesen távol áll tőlem.

Mikor járt a Peugeot zöld úton??? Rengeteg autógyárnak volt elektromos autó terve a 70-es, 80-as években, de a sorozatgyártásig egyik sem jutott el.
krycek07 2012.10.12 12:02:40
@Vortex:

Lehet, hogy rossz volt az asszociációm, talán a 206-ra jobban hasonlít oldalról a 208-as. A 207-es formájával nagyon nem jött be, olyan volt mintha helyenként felfújták volna és az első lámpája túl nagy lett. A 208 alapformája tetszik, az első lámpa és hűtőrács összhangja megvan. Hátsó lámpa játéka szintén tetszik, plusz a 3 ajtóson a krómcsík megoldás szintén jó. Szerintem arányaiban minden a helyén van. Izzadságszagúnak maximum az új Focus fenekét nevezném. Azt túlbonyolították, de vannak benne jó ötletek.

Az oldal töréseket lassan megszokja az ember. Amikor a 206 kijött még másvilág volt. A Punto I-nél sincs semmilyen törés és az egyszerűsége és szépsége miatt gyönyörű. Az akkori Clio II detto. Mindegyik szép a maga nemében. A 90-es évek formai világa más volt...
Christopher Herwig 2002 és 2006 között készítette a Szovjetunió buszmegállóiról szóló sorozatát. A fotósorozat Pétervártól Közép Ázsiáig mutatja be a szovjet épitészet e remekeit. http://www.herwigphoto.com/..
TComment Kína vagy halál 2012.04.03 06:15:00
Csehül áll a Seat szénája, a frissített Ibiza útját árgus tekintetek követik. Ha nem jön be, akkor nagy lesz a baj. Nagyon nagy. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
krycek07 2012.04.03 15:23:28
@ommm: Az Ibiza mk3/Cordoba mk2-re gondoltam (2002). Azokról elsőre nem ordított, hogy VW. De' Silva legalább egy kis változatosságot tudott belevinni. Mostani Toledo Concept orra és hátsó lámpáján kivűl formailag VW Jetta...

Ha beírom a google-be a "Mission L Seat Toledo concept" akkor kijön jó pár találat, hogy közös a 2 autó alapja. Annyira nem kísértem figyelemmel, hogy igaz-e a hír. Lehet, hogy valaki egyszer rosszul leírta, aztán szépen elterjedt... Anno nekem is furcsa volt, mert a Jetta ugrott be először. Aztán nem néztem utána.

A "nem létező Skoda" szerintem kicsit erős kifejezés. Március környékén már kiküldtek egy "Jetta" szerű öszvért tesztelni, ami a hírek szerint a Mission L alapú Skoda volt... Bár nem lehet tudni...
Még mindig válogatják a kiscsillagokat, akkor is, ha éppen Schmitt Pali bácsi beszédétől zeng a média és a Facebook. Szerintem egyre többen választják majd a tudományos karrier helyett a tehetségkutatókat, mert hát, ha a tévében vannak, annak legalább van nyoma, meg látszik is,…..
TComment Nem is olyan kicsi kocsi 2011.12.15 05:59:41
A rajzfilmes karakter először szinte észrevétlen, de elég ránézni, s a tudatalattiban máris szívecskéket szül a cukiságfaktor. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
krycek07 2011.12.15 09:59:24
@Gomulka Béla: ??? Lehet, hogy képzavarban élek, de a Citroen DS-en és a Renault 5-ön hol van a C oszlopon fent a lámpa?
krycek07 2011.12.15 10:52:53
@Gazsi bácsi lótetű: A régi DS-nél max. csak az index volt fenn (az se C oszlop, csak a tető íve), a többi lámpa szépen ott ült az autó végében. A Renault 5-nél pedig nem a hátsó ablak ívében helyezkedik el a hátsó lámpa, hanem lentebb. A Punto óta pedig rengetegen használták a C oszlopos lámpát. A C3 is hasonló, de én az elsőt írtam le, nem azt, hogy kik voltak utána...
És ez bizony (játék)történelmi esemény, mert ilyen még sosem történt, ahogy a díj átvételekor a szerző, Christopher Tin meg is jegyzi. Az 53. Grammy-gála "Best Instrumental Arrangement Accompanying Vocalist(s)" kategóriájában nyert a Baba Yetu, amit eredetileg a…..
krycek07 2011.02.15 12:07:39