Regisztráció Blogot indítok
Adatok
LobMayer (törölt)

0 bejegyzést írt és 15 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rákócziék párizsi bordélyháza után jutott eszembe (szegény fejedelmünk neve valahogy mindig a rosszlányokhoz kötődik), hogy hát száz éve Budapesten is volt jó néhány ilyen intézmény. De vajon mi lehet ma ezekkel az épületekkel? Én a magam részéről egyet ismerek, melyről…..
LobMayer (törölt) 2011.08.23 00:05:15
A házban működik a Társalgó Galéria. Lásd.: www.kunstkonsult.hu/
A stukkófejről való asszociáció a klasszikus építészeti motívumokkal kapcsolatos fájó hiányosságokról árulkodik.
A bejárat melletti ablakkiosztás kétségkívül rendhagyó, de hogy mitől lenne ez jó egy kuplerájnak, az rejtély. Mellesleg a Keleti Károly utca anno az egymást érő műhelyekről és kiskereskedésekről volt híres. A közvetlen közelben van iskola, templom és egy állami hivatal is (Statisztikai Hivatal), ami szintén elég valószínűtlenné teszi a kupleráj-feltételezést.
  Meglehetősen bosszantó cikkel találkoztunk tegnap az Indexen, ami belterjes szerkesztőségi levlistánkon is kiverte a biztosítékot. „Vérlázító”, „hubazmeg”, „gyoker”, „erdekes” – szóltak a reakciók a Kínában rendezett…..
LobMayer (törölt) 2011.06.21 15:23:12
Az a helyzet, hogy a huszadik századi képzőművészet (illetve annak „progresszív” fele 45 előtt, és a fősodra 45 után) teljesen baloldali elkötelezettségű. Ez így van Nyugaton, és pláne Kelet-Európában. A rendszerváltó hazai liberális értelmiség ebbe a nemzetközi baloldali mainstreambe csatlakozott bele, olyan sikeresen szeparálva a jobbos művészeket, hogy azok végleg belecsavarodtak a saját népies-magyaros(-kádári) álomvilágukba, kisemmizett egyesületeikbe és toprongyos galériáikba. Egymást laudálják névnélküli művésztelepek zugkiállításain. Amit ma globális szinten „kortárs képzőművészetnek” hívnak, ahhoz jószerével semmi közük.

A mindenkori jobbos kormányok így vérrel-verítékkel sem tudnának összeállítani ebből a lerongyolódott, NKA-könyöradományból tengődő, elöregedett mezőnyből egy olyan kiállítást, amit a nemzetközi trendekhez illeszthető lenne bárhogyan is. A liberális kultúrharc olyan sikeres volt a rendszerváltás után a képzőművészet terén, hogy nincs számot tevő, színvonalas, párbeszédképes jobbos csoportosulás, csak elszórva egy-két, magányos utakon járó művész. De az ő összeszedésükhöz már szakember kéne. Az űrt a jobboldali kormányok ezért hajlamosak Nemzeti Színházakkal és ilyen kínai kiállításokkal kitölteni. (Ha meg valami tényleg jót csinálnak, mint a Millenáris – azt nem kötik az ideológiájukhoz.)

Mellesleg minden országnak megvan a maga tradicionalista-nemzeti kortárs művészeti szcénája (Kínának pláne, de elég Romániát megnézni), csak azt ritkábban küldik külföldre.
Nemrég a Szent István körúton jártam végig a lépcsőházakat, hogy megkeressem nektek a legszebbeket. Jelentem, meg is találtam, rögtön kettőt is, a második helyezettel kezdem a sort.A bejárat, a tömör faajtó azonnal magára vonzza a tekintetet, egyben elvonja a figyelmet a boltív…..
Így hagy jelet Slow   „Összefújkodják a falakat a rongáló huligánok” - ismert ez a közvélekedés a graffiti világáról. A jóval összetettebb valóság bemutatása is hajtotta Szentmihályi Dánielt és  Demeter Ágostont, akik a frappáns Néprajz címmel…..
LobMayer (törölt) 2011.03.19 13:36:21
 Mit adtak nekünk a rómaiak? - ez a kérdés motoszkált a fejünkben, miközben a nyakunkba vettük Kolozsvárt. A legszembetűnőbb, amit adtak: drótokat. Ez valami mániája lehet Decebal és Traianus állítólagos szerelemgyerekeinek, mindenesetre errefelé minden tele van huzalokkal.…..
Nem elég, hogy a Nyugati pályaudvar melletti parkoló felszámolásával újabb parkolóhelyek szűnnek meg a már így is tarthatatlan állapotok közepette, de ráadásul helyükre egy kivételesen ízléstelen üvegpalota épül. Az önző, érzéketlen, öncélú építészet újabb…..