Adatok
curio1
0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A BKK "webjegyes" esete tökéletesen megmutatta számunkra hogyan működik a Fidesz bűnszövetkezete. Szerencsénkre nagyot hibáztak és az ellentétben építőiparral itt nem működik ha azt mondják: „végig az volt a terv, hogy tízszer fogjuk felszedni a díszkövet”...

A fokozódó globalizáció és a szigorúbb borulásbiztonsági szabvány a csavarozott alumínium vázszerkezetű városi és elővárosi Scania buszok végét jelenthetik...
curio1
2017.05.28 09:33:37

Eörsi Mátyás latin-amerikai luxushotelből üzent haza. Bántóan betegek vagyunk, ő viszont bántóan egészséges.
Amit az egykori SZDSZ-es, napjainkban DK-s politikus hétfőn késő este posztolt, az tökéletes összefoglalása a Szabad Demokraták Szövetsége nevű izé közéleti…..

Az elmúlt év alatt számos pékség termékeit kóstoltuk meg. Mindegyik helyre többször visszamentünk, hogy meggyőződjünk a kimagasló és állandó minőségről. Az ételek mellett, azért szemügyre vettük az üzletek atmoszféráját és a kiszolgálást is, csakhogy kerekebb legyen a…..

Magyarországon az innováció nagyjából olyan, mint a futball. Múltja van, jelene nincs. Ami az Aranycsapat a futballban, azok a „marslakó” Nobel-díjasaink az innovációban, a feltalálók Albert Flórija meg mondjuk Rubik Ernő lehet ebben a párhuzamban. Egy kicsit ugyan igazságtalanok…..
curio1
2015.03.15 09:54:59
@Matróz Kommandó:
Teljes mértékben egyetértek. Ha ehhez hozzátesszük, hogy annyi vállalati innováció van mint a fehér holló, akkor látható, hogy a közel jövőben nem lesz ebben változás.
Ami a kicsik innovativitását érinti, hogy azok igen innovativak. Leginkább abban, hogyan szerezzenek pénzt a túlélésre.
Sajnos ami állami az állami segítséget jelenti az a gyakorlat szerint kizárólag a csókosok lenyúlását fedezi.
Több hasonló cipőben járó kis/mikro vállalkozást ismerek akik megfinanszirozták egy német vagy angol leányvállalt felállítását, mert ott tudtak pénzügyi (többnyire) banki támogatást szerezni.
Itthon sajnos nem ismerek senkit aki politikai/ismeretségi hátszél nélkül akár a legjobb ötletet, konkrét megoldást el tudja adni azaz tud forrást szerezni hozzá.
Teljes mértékben egyetértek. Ha ehhez hozzátesszük, hogy annyi vállalati innováció van mint a fehér holló, akkor látható, hogy a közel jövőben nem lesz ebben változás.
Ami a kicsik innovativitását érinti, hogy azok igen innovativak. Leginkább abban, hogyan szerezzenek pénzt a túlélésre.
Sajnos ami állami az állami segítséget jelenti az a gyakorlat szerint kizárólag a csókosok lenyúlását fedezi.
Több hasonló cipőben járó kis/mikro vállalkozást ismerek akik megfinanszirozták egy német vagy angol leányvállalt felállítását, mert ott tudtak pénzügyi (többnyire) banki támogatást szerezni.
Itthon sajnos nem ismerek senkit aki politikai/ismeretségi hátszél nélkül akár a legjobb ötletet, konkrét megoldást el tudja adni azaz tud forrást szerezni hozzá.

Budapest egyik legkedveltebb kirándulóhelye, a Normafa változni készül! Nem először, hisz a Hegyvidék sokszor rákényszerült a történelem során arra, hogy máshogy szolgálja a fővárosiak kikapcsolódását, mint azelőtt. Tájépítész tanulmányaimból kifolyólag ugyan van szakmai…..
curio1
2014.12.09 23:31:19
@DessMarci: az amit elmondasz, hogy jo lenne mindenkinek eleget tenni az gyönyörü, csak utópia. ha műtárgyakat viszünk a természetbe akkor ott az meghal. Tudomásul kellene venni, hogy a Normafa nem park. Most ugyan azzá akarják tenni, mert sok pénzköltésnek sok a 10%-a.
Kirándulni kellene járni. Most mindenki kocsival, fogassal busszal fel akar a hegyre menni, hogy mintegy 150 métert kiránduljon.
Miért nem lehet meghagyni a Normafát a gyalogos kirándulóknak. Mert vannak. Ha nem is sokan de vannak.
Persze rendben kellene de főleg tisztán kellene tartani. Ennek nem az a módja, hogy további épitéseket akarunk oda tenni.
Azt sem értem, hogy miért nem a libegő alatt csinálnak egy sipályát: Nem kellene ujabb felvonó, pláne nem nyári bobpálya. Tudomásom szerint a 11. kerületi meg akar halni mert nem használják. Tudom most kell egy másik mert az építési költségből lehet visszapörgetni.
Ez sajnos csak erröl szól.
Most az önkormányzat azt mondja, hogy majd ha ők kezelik akkor lesz rend és tisztaság, mert az eddigi kezelő nem csinált semmit.
Nem találják ki, hogy kinek adta ki kezelésre az önkormányzat a területet. Természetesen az eddigi kezelőnek, hiszen az önkormányzatban semmilyen erre vonatkozó tudás nincs.
Kirándulni kellene járni. Most mindenki kocsival, fogassal busszal fel akar a hegyre menni, hogy mintegy 150 métert kiránduljon.
Miért nem lehet meghagyni a Normafát a gyalogos kirándulóknak. Mert vannak. Ha nem is sokan de vannak.
Persze rendben kellene de főleg tisztán kellene tartani. Ennek nem az a módja, hogy további épitéseket akarunk oda tenni.
Azt sem értem, hogy miért nem a libegő alatt csinálnak egy sipályát: Nem kellene ujabb felvonó, pláne nem nyári bobpálya. Tudomásom szerint a 11. kerületi meg akar halni mert nem használják. Tudom most kell egy másik mert az építési költségből lehet visszapörgetni.
Ez sajnos csak erröl szól.
Most az önkormányzat azt mondja, hogy majd ha ők kezelik akkor lesz rend és tisztaság, mert az eddigi kezelő nem csinált semmit.
Nem találják ki, hogy kinek adta ki kezelésre az önkormányzat a területet. Természetesen az eddigi kezelőnek, hiszen az önkormányzatban semmilyen erre vonatkozó tudás nincs.
curio1
2014.12.10 10:48:34
@DessMarci:
Öszintén szólva a biciklisekkel van egy kis gondom.
Ez pedig a teljes körű fegyelmezetlenség.
Ha az ember elmegy a Tündérsziklához láthatja, hogy a kerékpárok teljesen tönkre tették a sétautat. De ugyanez megfigyelhető a normafa lejtőn, a harangvölgyi ösvényen is. Az évekkel ezelött letett fűfogó dróthálót több helyen kijárták, tönkretették.
A fentiekhez párosul az, hogy a sétautakon gyalogos (gyermekek) feltűnésekor sem csökkentik a sebességet, nagyon sok a baleset.
Akár saját maguk ellen is.
Ha az ember szól akkor a verbális agresszió egy igen erőteljes fajtájával találkozik, (édesanyám forog a sirjában)
Nincs igazán ötletem, hogy mit lehetne tenni, mert nem érzem, hogy a kerékpárosok partnerek lennének.
Öszintén szólva a biciklisekkel van egy kis gondom.
Ez pedig a teljes körű fegyelmezetlenség.
Ha az ember elmegy a Tündérsziklához láthatja, hogy a kerékpárok teljesen tönkre tették a sétautat. De ugyanez megfigyelhető a normafa lejtőn, a harangvölgyi ösvényen is. Az évekkel ezelött letett fűfogó dróthálót több helyen kijárták, tönkretették.
A fentiekhez párosul az, hogy a sétautakon gyalogos (gyermekek) feltűnésekor sem csökkentik a sebességet, nagyon sok a baleset.
Akár saját maguk ellen is.
Ha az ember szól akkor a verbális agresszió egy igen erőteljes fajtájával találkozik, (édesanyám forog a sirjában)
Nincs igazán ötletem, hogy mit lehetne tenni, mert nem érzem, hogy a kerékpárosok partnerek lennének.

Aki követi a híreket, az kismillió kormányzati és az üzleti hátországból származó nevet hallhatott már a kitiltási botrány kapcsán és elolvashatta a magyar–amerikai kapcsolatok minden lehetséges aspektusát. Étolajjal kezdtünk, de aztán jött a kőolaj, a gázvezeték, az atom,…..
curio1
2014.11.10 11:25:04
@Reszelő Aladár:
Paks azért bonyolultabb mert az ég egyadta világon semmi szükség nincs rá.
Nem az energiaintenziv nehéripart fejleszti senki Magyarországon, ha esetleg fejleszt valamit, hanem az összeszerelést és a szolgáltatást.
Figyelembe véve a már ma is rendelkezésre álló technológiát az energia diverzifikációra már most sem látszik, hogy kinek lesz eladva az új paksi áram.
A megvalósításig eltelő 10 (15-20) év alatt a technológia valószínűleg oly mértékben fejlődik, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló áram mennyisége is túl sok lesz.
Paks azért bonyolultabb mert az ég egyadta világon semmi szükség nincs rá.
Nem az energiaintenziv nehéripart fejleszti senki Magyarországon, ha esetleg fejleszt valamit, hanem az összeszerelést és a szolgáltatást.
Figyelembe véve a már ma is rendelkezésre álló technológiát az energia diverzifikációra már most sem látszik, hogy kinek lesz eladva az új paksi áram.
A megvalósításig eltelő 10 (15-20) év alatt a technológia valószínűleg oly mértékben fejlődik, hogy a jelenleg rendelkezésünkre álló áram mennyisége is túl sok lesz.

Egy jól irányzott polgármesteri nyilatkozat után most azon örömködik a sajtó, hogy az önkormányzat visszalépett a Normafa beruházás grandiózus terveitől. Van olyan orgánum, amely egyenesen arról beszélt, hogy nem lesz sípálya a hegyen. Zöld szervezetek nyilatkozatban…..
curio1
2014.08.08 21:28:04
@Nyúl vinné Apuskát ha sp hagyná:
Ha megtudná világítani, hogy a hozzászólásának mi köze a Harangvölgyhöz azt hiszem többre jutnánk
Ha megtudná világítani, hogy a hozzászólásának mi köze a Harangvölgyhöz azt hiszem többre jutnánk
curio1
2014.08.09 10:48:25

A választások előtt, illetve az azóta eltelt időben gyakran hallhattuk, hogy Orbán Viktor és a Fidesz konszolidáltabb kormányzásra készül. Ennek azonban némileg ellentmond a választások utáni 3 hét, amelynek intézkedéseiből egyelőre korántsem egy konszolidációs pálya…..
curio1
2014.04.28 10:31:20
@ursus artos:
Szeretem az ilyen megmondóembereket. Ha nem az ő szája ize serinti eredményt merészel valaki közreadni az agyatlan birka.
Még szerencse, hogy sok megmondóember ember van aki mind tartja a markát a hatalomnak.
Ha a matematikának hinne lehet, akkor kiderül, hogy nincs ennyi pénz és vagy kevesebb lesz vagy valakinek elmarad.
Semmi baj. A lendület a fontos egybites komáim.
Szeretem az ilyen megmondóembereket. Ha nem az ő szája ize serinti eredményt merészel valaki közreadni az agyatlan birka.
Még szerencse, hogy sok megmondóember ember van aki mind tartja a markát a hatalomnak.
Ha a matematikának hinne lehet, akkor kiderül, hogy nincs ennyi pénz és vagy kevesebb lesz vagy valakinek elmarad.
Semmi baj. A lendület a fontos egybites komáim.
Urbanista
Lehet-e a Budapest alpesi síparadicsom? Kormányzati ötletek a Svábhegyre: lássuk mi az, ami hasznosítható belőle!
2013.04.15 20:12:15

Fotó: solio: vasárnapi "mozi" című kollázsa a Normafáról
A múlt héten több helyen is megírták a Pénzcentrum nyomán, hogy a kormánynak komoly tervei vannak a Normafával, mellyel kapcsolatban az "alpesi síparadicsom" kifejezés is felbukkant a cikkben. Mivel ilyen…..

Ahhoz képest, hogy jókora szoborról van szó, teljesen elkerülte a figyelmemet a tavaszi nagy bejelentéshullám, szóval csak akkor szembesültem a hírrel, amikor Sadia átküldte a projekthonlap linkjét.
Hogy hogyan áll az építése nem tudom, de képek tanulsága szerint javában zajlik…..
curio1
2013.10.26 09:01:02
@Rakovszky:
A szobor nem méltó a várhoz.Ami az összefogást illeti, pont te vagy az aki a széthúzást akarja. Talán tudomásul kellene venni, hogy a mai Magyarországon egy Mária szoborral nem lehet az összefogást meghirdetni.
Az aki nagyon kevés gyakorló katolikus akinek Mária összefogást jelenthet, az egy töredék a teljes népességből. A többiek (nem gyakorló katolikusnak kereszteltek, a protestánsok a zsidók vagy anem hívők nem mozdulnak meg Mária nevére vagy éppen a nagy nyomás miatt csak ellenében
A szobor nem méltó a várhoz.Ami az összefogást illeti, pont te vagy az aki a széthúzást akarja. Talán tudomásul kellene venni, hogy a mai Magyarországon egy Mária szoborral nem lehet az összefogást meghirdetni.
Az aki nagyon kevés gyakorló katolikus akinek Mária összefogást jelenthet, az egy töredék a teljes népességből. A többiek (nem gyakorló katolikusnak kereszteltek, a protestánsok a zsidók vagy anem hívők nem mozdulnak meg Mária nevére vagy éppen a nagy nyomás miatt csak ellenében

Terjeszkedik a kanadai New Flyer buszgyártó. Hazai vonatkozása már nincs sok a hírnek, mivel a magyarországi gyártás eddig is komoly versenyhátrányt jelentett a NABI-nak, így arra nem kíváncsi a szakmai befektető.
Nyolcvan millió dollárért vette meg vetélytársát a New Flyer,…..
curio1
2013.06.27 08:47:36
@Schmitt Pali:
Aki egy kicsit is jártas az ameriakkal való versenyben az tudja, hogy többnyire mindent olcsóbb az USA-ban gyártani.
Ami érdekes még beszerezni is.
A sokkal nagyobb sorozatok, valamint a sokkal kisebb bér és egyéb terhek miatt minden olcsóbb.
Azokon a területeken ahol az ameriakiak kilépnek a világpiacra, mindenhol árelőnyük van a fuvarköltség ellenére is.
Egyébként a szállítás nem drága. Nem az drágítja a magyar/európai exportot.
A munkaerő költségek és sokkal nagyobb hazai egyéb költségek a magyar árút szinte eladhatatlanná teszik az USA-ban.
Aki egy kicsit is jártas az ameriakkal való versenyben az tudja, hogy többnyire mindent olcsóbb az USA-ban gyártani.
Ami érdekes még beszerezni is.
A sokkal nagyobb sorozatok, valamint a sokkal kisebb bér és egyéb terhek miatt minden olcsóbb.
Azokon a területeken ahol az ameriakiak kilépnek a világpiacra, mindenhol árelőnyük van a fuvarköltség ellenére is.
Egyébként a szállítás nem drága. Nem az drágítja a magyar/európai exportot.
A munkaerő költségek és sokkal nagyobb hazai egyéb költségek a magyar árút szinte eladhatatlanná teszik az USA-ban.
curio1
2013.06.27 17:11:03
@BPO654:
Amit leírtam annak direktben semmi köze az államadóssághoz.
Azok egyszerű tények. Van szerencsém olyan iparágban működni ahol aránylag nyílt nemzetközi verseny van.
Nekünk aki mérnöki munkát végzünk alapvetően ( a honfi bútól eltekintve ) mindegy, hogy honnan vásároljuk a berendezéseket.
Az amerikai berendezések fuvarral, vámmal olcsóbbak Magyarországon mint akár a hazai gyártás, akár a Nyugat-Európából származó berendezések.
Ha mindenáron keverni akarod az államadóssággal, meg a mindenkori vezető lábméretével tedd meg, de ez már egyszerűen magánügy.
Amit leírtam annak direktben semmi köze az államadóssághoz.
Azok egyszerű tények. Van szerencsém olyan iparágban működni ahol aránylag nyílt nemzetközi verseny van.
Nekünk aki mérnöki munkát végzünk alapvetően ( a honfi bútól eltekintve ) mindegy, hogy honnan vásároljuk a berendezéseket.
Az amerikai berendezések fuvarral, vámmal olcsóbbak Magyarországon mint akár a hazai gyártás, akár a Nyugat-Európából származó berendezések.
Ha mindenáron keverni akarod az államadóssággal, meg a mindenkori vezető lábméretével tedd meg, de ez már egyszerűen magánügy.

Pünkösd napján elhatároztuk, hogy kirándulunk egy kellemeset, főleg, hogy gombázós fórumokon orrba-szájba publikálták a népek a szebbnél szebb gombazsákmányok fotóit. Angyalkám anyukáját is vittük magunkkal ( Teri mama meg is hálálta ezt, kis hűtőretiküljében lapult…..
curio1
2013.05.28 09:14:16
@Getta,grip:
Véleménye mindenkinek lehet.
Egyébként ez a határozó nem fordítás, hazai alapanyagból készült már bőven több gomba van benne, mint egy normál gombatanfolyami anyagban, ha jól tudom már több mint 180 gombát tartalmaz.
Azért javasoltam, mert a telefont az ember mindig magával viszi.
Egyébként egyetértünk, minden gombát amit szedtünk vizsgáltassunk be jogosult szakemberre. Ez nagyon fontos.
Tehát Hungifungi.hu
Véleménye mindenkinek lehet.
Egyébként ez a határozó nem fordítás, hazai alapanyagból készült már bőven több gomba van benne, mint egy normál gombatanfolyami anyagban, ha jól tudom már több mint 180 gombát tartalmaz.
Azért javasoltam, mert a telefont az ember mindig magával viszi.
Egyébként egyetértünk, minden gombát amit szedtünk vizsgáltassunk be jogosult szakemberre. Ez nagyon fontos.
Tehát Hungifungi.hu
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Piackonform Matolcsy, avagy így dicsérjen meg téged az Index
2013.04.06 07:00:00

Piackonform – egy jelentés nélküli szó karrierje
„Meglepő”, hogy piackonform módon él jegybanki eszközeivel Matolcsy, harsogja az Index. Elsőre persze értem az unos-unt zsurnaliszta véleményvezérkedést. Matolcsytól legalábbis a Téli Palota ostromát várta volna az…..
Urbanista
A nap képei: pár hónapja átadott útburkolat a Vásárcsarnoknál. "Gyalog se mernék rálépni nemhogy autóval."
2013.04.04 10:51:58

Twitteren címezte az @urbanistablognak (melynek már több mint 800 követője van hurrá!) @chybee az alábbi képet. A legszebb a fotóhoz címzett szöveg - bár túl sok más szépséget ugye nem nagyon lehet felfedezni rajta. Ha nem jelenne meg beágyazva, kattintsatok ide érte.
Pár…..

A retorika és politikai munka szintjével megelégedő szoft-szalafiták és keményebb, az Ibn Tajmíja-i purista iszlám állam megteremtéséért fegyveresen fellépő dzsihádista társaik örömmel fogadták a sog „arab tavasz” eseményeit Gafszától Zarqá-ig.
Mérsékelt szalafitáknak…..

Megkezdődött az őssejt per, amelyben ismert személyeket, egy híres műgyűjtőt, egy énekes-műsorvezetőt, egy neves plasztikai sebészt és egy ukrán orvost vádolnak azzal, hogy engedély nélkül végeztek kezeléseket abortumokból kinyert őssejtek felhasználásával, és ezzel…..

Én tényleg nagy rajongója, kedvelője és megértője vagyok a németeknek, tudok egyet s mást a történelmükről, a szellem- és kultúrtörténetükről, s arról is, hogy mi folyik manapság a Fel-Duna meg a Rajna vidékén. Van valami fogalmam arról is, mi hogyan és miért sikerül jól…..

A hétvégén hosszas tanácskozás után az eurozóna pénzügyminiszerei megállapodtak Ciprus mentőcsomagjában, így az ország 10 milliárd eurós forráshoz juthat, amiből konszolidálhatja a görögországi veszteségei miatt megrogyott bankrendszerét, és elkerülheti a májusra…..

A Nemzeti Színházat a jobboldali gondolat építette és tartotta életben, a másik fajta gondolat láttuk, mit csinált belőle. (Vidnyánszky Attila)
Ha Vidnyánszky ilyen megnyilvánulásokat tesz, úgy végképp kiiratkozik a komolyan vehető közszereplők közül, de ez a…..
Urbanista
Váci vagy Andrássy? Bírják-e a hagyományos bevásárlóutcák az új trónkövetelők és a plázák támadását?
2013.02.05 12:34:59

A fenti Kispolák-riksa képét hunszabi töltötte fel az Urbanista Indafotó-gyűjteményébe. Kösz!
Van-e esélye a bevásárlóutcáknak a plázák mellett? Ha igen akkor melyiknek? Megőrzi-e régi fényét a Váci és az Andrássy? Hogy muzsikál a Belváros új…..

Jobban vagy rosszabbul élünk majd 2013-ban? Tény, hogy 2012-ben bőséggel vezetett be új terheket a kormány, de bejelentett pár könnyítést is. 2013-ban már életbe lép az árfolyamgát, a benzinár irányát viszont csak találgatni lehet. Egy tényezővel azonban eddig senki sem…..

Nagyon drágán meg fogunk fizetni a Bajnai-kormányért. Könnyen lehet, hogy több évi gazdasági növekedést bukunk el. (Fotó: MeH) A hétvégén az EU vezetői a görög probléma miatt úgy döntöttek, hogy a válság kezelésére egy 750 milliárd eurós pénzügyi segélyalapot…..

A tervezés óta botrányok kísérte autópálya két új szakaszát adták át 2010. március 31-én. A 2007-ben elkészült Érdi tető - Dunaújváros, majd a 2008-tól használható Érdi tető - M0 közötti szakaszok után egyszerre adták át az M6-os Dunaújváros - Szekszárd és a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Tény, hogy a Magyar Telekom az részben a Deutsche Telekomé de látható, hogy itt van még egy áttétel.
Valószínű, hogy német cég utána jár, hogy ki és miért rongálja az hírnevét és referenciáit.
Nem lennék meglepve, ha még hallanánk az ügyletről.