Adatok
kovecsesa
0 bejegyzést írt és 65 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az tehát látható, hogy maga az ötlet jó. Önmegoldó feladat, odafigyelve automatikusan működik, bolondbiztos, mégis tartalmazza a korrekció lehetőségét.
Mai cikkünk blogposztja...
kovecsesa
2010.07.02 08:19:15
@Tetves Dög: majd meglátjuk.
kovecsesa
2010.07.02 08:28:50
@A kód neve Merkúr: akkor elég beszűkült lehet a világod. Menj el Hollandiába... hogy azok milyen hülyék.
Jelentősebb forgalmú kereszteződésekben, ahol egy sáv nem elég, sok helyen épült kétsávos körforgalom az országban, de az autóvezetők egy része abszolút nincsen tisztában a használatával, pontosabban annak szabályaival, ezért nem ritkák a balesetek. Van viszont egy jó…..
kovecsesa
2010.06.30 08:09:46
@eml:
Én majd minden héten járok a martonvásári csomópontban...tudom, hogy szar. DE! Ha mellék irányból jössz és mondjuk 2-3 percig kellene állni ahhoz, hogy zöldet kapj...hát-hát. Szerintem nem lennél boldog.
Amit Te mondasz az akkor jó ha
- irányok nagyjából egyenlő kapacitásúak
- vagy ha nem akkor detektoros bejelentkezés van
- a csomópont max 2 fázisú, mert ha több eszméletlen sok idő megy el közbenső időre, hiszen nem 50-el rongyolnak át a csomóponton, hanem 90-el, ergo több idő kell a "sárga" jelzésnek + aki beledurrant a csomópontba szabálytalanul azt is ki kell még engedni.
Na szóval mégegyszer:
- hány ága van az érdi csomópontnak?
- hány fázis lenne akkor, ha mindenhonnan mindenhova kapcsolatot kell biztosítani?
- milyen a forgalomeloszlása?
- hol van hely 300 mes többsávos felállásnak?
- detektoros bejelentkezés kiépítése és ÜZEMELTETÉSE Magyaroroszágon....huh merész!
Szóval amit mondasz annak van realítása, DE nem minden csomópontba! Minden egyes csomópont speciális csomópont és egyenként kell megvizsgálni, majd mérlegelni (költséghaszonelemzés) és az alapján dönteni, hogy akkor mi is legyen az adott csomóponttal. Szerintem jelen gazdasági körülményeink között ez az átépítés a lehető leghatékonyabb és legjobb megoldás lett. Persze mindig van jobb: nem is értem, mért nem csináltak ide egy különszintű lóhere csomópontot, mert szerintem az sokkal biztonságosabb...mert kurva drága lett volna kb 50x ennyi...
Én majd minden héten járok a martonvásári csomópontban...tudom, hogy szar. DE! Ha mellék irányból jössz és mondjuk 2-3 percig kellene állni ahhoz, hogy zöldet kapj...hát-hát. Szerintem nem lennél boldog.
Amit Te mondasz az akkor jó ha
- irányok nagyjából egyenlő kapacitásúak
- vagy ha nem akkor detektoros bejelentkezés van
- a csomópont max 2 fázisú, mert ha több eszméletlen sok idő megy el közbenső időre, hiszen nem 50-el rongyolnak át a csomóponton, hanem 90-el, ergo több idő kell a "sárga" jelzésnek + aki beledurrant a csomópontba szabálytalanul azt is ki kell még engedni.
Na szóval mégegyszer:
- hány ága van az érdi csomópontnak?
- hány fázis lenne akkor, ha mindenhonnan mindenhova kapcsolatot kell biztosítani?
- milyen a forgalomeloszlása?
- hol van hely 300 mes többsávos felállásnak?
- detektoros bejelentkezés kiépítése és ÜZEMELTETÉSE Magyaroroszágon....huh merész!
Szóval amit mondasz annak van realítása, DE nem minden csomópontba! Minden egyes csomópont speciális csomópont és egyenként kell megvizsgálni, majd mérlegelni (költséghaszonelemzés) és az alapján dönteni, hogy akkor mi is legyen az adott csomóponttal. Szerintem jelen gazdasági körülményeink között ez az átépítés a lehető leghatékonyabb és legjobb megoldás lett. Persze mindig van jobb: nem is értem, mért nem csináltak ide egy különszintű lóhere csomópontot, mert szerintem az sokkal biztonságosabb...mert kurva drága lett volna kb 50x ennyi...
kovecsesa
2010.06.30 08:10:56
@eml:
Írd le, hogy mért! Ez egy kicsit kurta így.
Csak tanulni fogunk belőle és egy újabb ilyen turbónál fel lehet használni.
Írd le, hogy mért! Ez egy kicsit kurta így.
Csak tanulni fogunk belőle és egy újabb ilyen turbónál fel lehet használni.
kovecsesa
2010.06.30 09:45:12
@dzsaszper:
Ha külső sávban haladsz a turbóban és ott jut eszedbe, hogy a belsőben kellett volna haladnod, akkor ne válts sávot!! Ahogy az előttem szólók is írták többen TESSÉK kimenni ott ahol kivezet a kör aztán visszafordulni és újrapróbálni. Azért jobb ezeknek a körforgalmakban a kapacitása, mint a koncentrikus két sávosé, mert a belső sávban szabályozottan és védve haladhatnak az autósok a kijáratuk felé és nem kell tartani attól, hogy valaki sávot vált és beléjük jön oldalról (normál esetben). Tehát tilos a már melletted haladó sávba sávotváltani.
Más kérdés az ha kinyílik mellett egy sáv, úgyanis abban kocsi még nem jöhet - hiszen pont akkor nyílik ki melletted mikor elmész mellett :) - tehát abba befelé irányba átsorolhatsz balra indexel. Értelme: mellékirányból vissza tudsz fordulni. Mellékirány itt: Diósd és a 6-os. A főirányból illetve a tesco ágból a legbelső sávba érkezve lehetősége van az autósnak, hogy sávváltás nélkül visszaforduljon. Ez egy nagyon speciális csomópont a visszafordulás szempontjából, az általános turbókörforgalmaktól eltér, kivétel. Ez köszönhető az 5 ágúságának, illetve, hogy a főirány 2x2 sávja nem vezetődik teljesen át a körforgalmon.
Ha külső sávban haladsz a turbóban és ott jut eszedbe, hogy a belsőben kellett volna haladnod, akkor ne válts sávot!! Ahogy az előttem szólók is írták többen TESSÉK kimenni ott ahol kivezet a kör aztán visszafordulni és újrapróbálni. Azért jobb ezeknek a körforgalmakban a kapacitása, mint a koncentrikus két sávosé, mert a belső sávban szabályozottan és védve haladhatnak az autósok a kijáratuk felé és nem kell tartani attól, hogy valaki sávot vált és beléjük jön oldalról (normál esetben). Tehát tilos a már melletted haladó sávba sávotváltani.
Más kérdés az ha kinyílik mellett egy sáv, úgyanis abban kocsi még nem jöhet - hiszen pont akkor nyílik ki melletted mikor elmész mellett :) - tehát abba befelé irányba átsorolhatsz balra indexel. Értelme: mellékirányból vissza tudsz fordulni. Mellékirány itt: Diósd és a 6-os. A főirányból illetve a tesco ágból a legbelső sávba érkezve lehetősége van az autósnak, hogy sávváltás nélkül visszaforduljon. Ez egy nagyon speciális csomópont a visszafordulás szempontjából, az általános turbókörforgalmaktól eltér, kivétel. Ez köszönhető az 5 ágúságának, illetve, hogy a főirány 2x2 sávja nem vezetődik teljesen át a körforgalmon.
Az utóbbi években egyre több helyen találkozhatunk körforgalmakkal szerte az országban. A kezdetekben jellemző egysávos kialakítás után megjelentek a többsávosak és terjednek a körforgalomnak látszó csomópontok is. A különféle elnevezések terén azonban zavar tapasztalható.…..
kovecsesa
2010.06.07 13:04:21
Magyarország harmadik spirális körgeometriával rendelkező jelzőlámpás körforgalmának átadása zajlik Szegeden. Tessék tanulmányozni és nézegetni az alábbi linkeket, érdemes:
www.ujpalyan.hu/index.php/aktualitasok/amit-a-kozlekedoknek-tudni-kell-a-jelzolampas-korforgalomrol/page-20.html
www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw&feature=related
www.youtube.com/watch?v=Lr2bVza7Cyk&feature=player_embedded
www.ujpalyan.hu/index.php/aktualitasok/amit-a-kozlekedoknek-tudni-kell-a-jelzolampas-korforgalomrol/page-20.html
www.youtube.com/watch?v=dB9P5gRjigw&feature=related
www.youtube.com/watch?v=Lr2bVza7Cyk&feature=player_embedded
kovecsesa
2010.06.28 09:24:11
A többsávos körforgalom jobb, mint az intelligenciateszt. Azonnal megmutatja, ki a hülye. Vélemények az azonos című írásunkról...
kovecsesa
2010.03.31 15:45:10
@Gomulka Béla:
Az a gond, hogy külföldinek nem kell magyarázni, mert előbb megérti, mint bárki. Meg persze ő minden nap használja.
Azt nem értem, ha egy magyar külföldre kerül tudja használni a spirális (kisodródásos, vagy ahogy akarjátok hívni, egyszerűen csak turbó) körforgalmat, akkor tudja használni kapásból. Itthon meg mint a hülye bumm bele, majd lesz valami...
Az a gond, hogy külföldinek nem kell magyarázni, mert előbb megérti, mint bárki. Meg persze ő minden nap használja.
Azt nem értem, ha egy magyar külföldre kerül tudja használni a spirális (kisodródásos, vagy ahogy akarjátok hívni, egyszerűen csak turbó) körforgalmat, akkor tudja használni kapásból. Itthon meg mint a hülye bumm bele, majd lesz valami...
kovecsesa
2010.03.31 16:08:42
@baowah:
Igazán lehetne írni spirális vonalvezetésű körforgalmakról is, akár oktatófilmmel egybekötve. Egyre több ilyen körforgalom lesz nálunk is - legalábbis nagyon remélem - és sajnos, ahogy látom nagyon kevesen ismerik fel a helyes működési elvét. Az, hogy a koncentrikus körforgalom veszélyes pedig nem kell tovább ecsetelni: lehet látni a kommentelők hozzáállását, illetve a felkorbácsolt kedélyeket.
Hiába ecseteled a szabályokat, meg hogy mit kellene csinálni, ha nincs fizikailag (értsd: gömbsüveg) korlátozva a mozgásirány, akkor nem ér semmit.
Meg lehet keresni a magyarországi tudorokat, szívesen publikálnának sok mindent.
Igazán lehetne írni spirális vonalvezetésű körforgalmakról is, akár oktatófilmmel egybekötve. Egyre több ilyen körforgalom lesz nálunk is - legalábbis nagyon remélem - és sajnos, ahogy látom nagyon kevesen ismerik fel a helyes működési elvét. Az, hogy a koncentrikus körforgalom veszélyes pedig nem kell tovább ecsetelni: lehet látni a kommentelők hozzáállását, illetve a felkorbácsolt kedélyeket.
Hiába ecseteled a szabályokat, meg hogy mit kellene csinálni, ha nincs fizikailag (értsd: gömbsüveg) korlátozva a mozgásirány, akkor nem ér semmit.
Meg lehet keresni a magyarországi tudorokat, szívesen publikálnának sok mindent.
kovecsesa
2010.03.31 16:34:07
@Pomrut:
Erre is meg van a megoldás, már kiviteli terv is megvan, csak pénz nincs rá...
Persze a tervezőt lehet és kell is szidni, mert egy ilyen beruházásnál, mint a Megyeri-híd, finoman fogalmazva szartak abba, hogy milyen lesz a végcsomópont...szép dolog, főleg úgy, hogy többször nyomatékosan fel lett hívva a figyelme, hogy a végcsomópont ilyen formában nem felel meg!
Erre is meg van a megoldás, már kiviteli terv is megvan, csak pénz nincs rá...
Persze a tervezőt lehet és kell is szidni, mert egy ilyen beruházásnál, mint a Megyeri-híd, finoman fogalmazva szartak abba, hogy milyen lesz a végcsomópont...szép dolog, főleg úgy, hogy többször nyomatékosan fel lett hívva a figyelme, hogy a végcsomópont ilyen formában nem felel meg!
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
1. Tehát a városból kifelé tartó kamion tart 2-300m sort mögötte? Hol? A körforgalomban, vagy előtte a Kossuthon? Nem értem, hogy most a körforgalomról vagy a folyópályáról beszélsz...Én lenn voltam amikor bekapcsolták, majd rögtön ki, mert nem működtek a prizmák. Majd azóta kétszer vagy háromszor voltam lent teljes működést közbeni szemlére.
2-3.az tény, hogy vannak kamionok melyek eszméletlen lassan és beszarian mennek, mert nem biztosak abban, hogyha esetleg jó sávot választottak, akkor jó helyen fognak kimenni, és ennek következménye, hogy beragadnak. Persze hogy nem tud akkor a következő fázis menni...ezzel nem lehet mit tenni. Szoktatni kell őket. Van egy 5 perces felvételem a körről, és abban szépen látszik, hogy egymás mellett jövő 3, azaz 3 (három) kamion szépen el tud menni és nem is tötymörögve, hanem szép sebességgel. Kivétel mindig van mindenre. Mindig lehet mindennel dobálózni, de az alapot nem kellene fikázni, ami tény és bizonyított: a jelzős kör jó, max az emberek hülyék...és erre jön az, hogy akkor tervezzünk a hülye emberekre...meg még mit nem?
4. Hol? Mond el valahogy? Megnézem.
5. Mivel a spiralitásnak ez a lényege...és ezért szajkózza mindenki, hogy azt a kurva sávot tessék tartani!!!