Adatok
miközödhozzá
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Április második hétfője a kátyúk világnapja szerte a világon, bár elsősorban Kelet-Európában ünneplik. A jeles esemény alkalmából nem mindennapi akcióra szánta el magát az Országos Kátyúegyesület.
"Már annyira a mindennapi életünk részévé váltak a kátyúk, hogy szinte…..

A 2013-as év csak átvitt értelemben fog szólni a 2014-es választásokról. Egyelőre úgy tűnik, a kormány lemondásán kívül (aminek az esélye kb. 0) ez az év arról fog szólni, hogy lesz-e regisztráció, ki regisztrál, ki regisztráltat, hogy regisztrálunk, meg úgy alapjában…..
miközödhozzá
2013.01.02 13:21:25

Végül minden forradalom, minden szabadságharc elnyeri méltó helyét egy nép emlékezetében. Lehet akár több évtizedig, lehetne évszázadokig is elnyomva, tiltva, megbélyegezve, végül akkor is eljön az a boldogabb idő, amikor az emberek szabadon ünnepelhetik azt, amire a…..
miközödhozzá
2012.10.23 18:54:52
@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
És Orbán miatt vajon hányan lettek már öngyilkosok?
És Orbán miatt vajon hányan lettek már öngyilkosok?

Ez a rövid poszt nem arról szól, hogy a magyar miniszterelnök miért énekel félig vagy tán egészen részegen kislányokkal közösülésről a vágásiferivel. És arról sem szól, hogy a családjuk biztonsága érdekében mire nem kell gondolni az embereknek. Az észak-albán…..

"a beavatkozás után sokkal jobb lesz” (Gíró-Szász - Frankenstein doktor)
Mi az a Napóleon-konyak? -kérdezte a Kádár-korabeli népi bölcsesség. Az az ital-hangzott a válasz-amit a magyar nép választott képviselői útján fogyaszt.
Azaz ők isznak, te meg szívsz. A macskák…..
miközödhozzá
2012.10.07 22:19:31
@vallatas: igazán nincs mit! A lényeg, hogy nem vettük támadásnak egymás véleményét.. és mint látható, vannak közös elképzeléseink.. :)
miközödhozzá
2012.10.07 01:22:32
@Dzsokoroszics: Jogos a kérdésed. Már csak egy hajszál választ el a váltástól. Én még fiatal vagyok, megtehetem. Az országon belüli (szakma) váltásnak jelenleg nem látom értelmét, akkora a bizonytalanság. Képezném magam valamilyen irányba, a képzés felénél pedig valamelyik honatya rosszul ébred és megszüntetik annak a szakmának a létjogosultságát egy délelőtti szavazással.
De én továbbra is reménykedek abban, hogy amiért évekig tanultam, azt a munkát végezhetem (abban az országban, ahol születtem és amit a hazámnak tekintek), mert ez nemcsak munka számomra, hanem elhivatottság, melyből tisztességesen szeretnék megélni. Ahogy korábban is írtam, nem fényűzésre vágyok, csupán egy tisztességes megélhetésre..
De én továbbra is reménykedek abban, hogy amiért évekig tanultam, azt a munkát végezhetem (abban az országban, ahol születtem és amit a hazámnak tekintek), mert ez nemcsak munka számomra, hanem elhivatottság, melyből tisztességesen szeretnék megélni. Ahogy korábban is írtam, nem fényűzésre vágyok, csupán egy tisztességes megélhetésre..
miközödhozzá
2012.10.07 11:33:02
@vallatas:
Szimpatikus a videó, amit beillesztettél. Én tanárként használom rendszeresen a projektort (nem videókat lejátszani, hanem mondjuk látványos képek kivetítéséhez, melyeket szóbeli kommunikációval párosítok), valamint az utóbbi időben interaktív táblát is, amihez a gyerekek is kijönnek és élvezik a használatát. Ez a jövő. Van egy saját online oldalam is, melyen tananyagok vannak fent, a gyerekek felhasználói névvel, jelszóval használhatják. Tudok "számonkérni" is ezen keresztül. De csak azok használhatják, akik az én tantárgyamból szeretnének felvételizni. (10 tesztkérdés létrehozása a rendszerben kb 40-60 perc, ezt a 10 kérdést a gyerek pedig megválaszolja 2 perc alatt)
Tapasztalat:
Az online tananyag a szóbeli párbeszéd hiányában nagyon nehezen emészthető a gyerekeknek. Megtanulja (bemagolja), rosszul értelmezi, rosszul vagy sehogy nem használja. Ezért minden online tananyagot megbeszélünk szóban (nem skype-on, hanem személyesen). Kérdeznek válaszolok, kérdezek és válaszolnak. Így helyrerakjuk a problémás részeket. Egy előre felvett hanganyag csak arra jó, hogy már olvasni se kelljen nekik. A tanárnak nem az a szerepe, hogy felolvassa a tankönyvi szöveget, hanem az, hogy a tananyag megvitatásában kulcsszerepet játsszon, jó irányba terelgesse a tanítványait.
Kíváncsi vagyok, hogy melyik tanár lenne képes arra, hogy akár egy 200 fős gimnáziumi évfolyamot is jó irányba terelgessen egy kivetített videó után/közben.
2 típus fog felszólalni és kérdezni:
1. aki passziózni akar a tanárral és megkérdezi, hogy meleg volt-e Ady Endre..
2. az az 5%, akit a többiek strébernek titulálnak.
A többiek vagy csendben, vagy kuncogva ülik végig (amőbáznak a mellettük ülővel, mert 200 emberre képtelenség figyelni, de még 50-re is) az általad vizionált interaktív órát. Majd 1 hét múlva csak annyi jut eszükbe, hogy volt az a videó, amiben az a félkopasz, flanelinges fickó magyarázott valamit a micsodára, na, hogy is hívják azt az izét........
És ne kutyuljuk össze az általános iskolát és a gimnáziumot. Egy általános iskolásnak igenis nagy szüksége van a szóbeli megerősítésre, a dicsérő szavakra és még sorolhatnám.
Hogy van-e szükség tanárokra, azt nem tanárként kell eldöntenem. Nekem csak véleményem lehet és az van is. Véleményem szerint amíg forog a Föld, addig lesz szükség tanárokra, addig nem válthatják le gépek és e-bookok, tabletek, csupán megkönnyíthetik ezek az eszközök a munkájukat, látványosabbá tehetik az órákat. Esetleg csökkenthetik a gyerek táskájának a súlyát.
A minőségi munkához pedig megfelelő életkörülmények szükségesek.
Szimpatikus a videó, amit beillesztettél. Én tanárként használom rendszeresen a projektort (nem videókat lejátszani, hanem mondjuk látványos képek kivetítéséhez, melyeket szóbeli kommunikációval párosítok), valamint az utóbbi időben interaktív táblát is, amihez a gyerekek is kijönnek és élvezik a használatát. Ez a jövő. Van egy saját online oldalam is, melyen tananyagok vannak fent, a gyerekek felhasználói névvel, jelszóval használhatják. Tudok "számonkérni" is ezen keresztül. De csak azok használhatják, akik az én tantárgyamból szeretnének felvételizni. (10 tesztkérdés létrehozása a rendszerben kb 40-60 perc, ezt a 10 kérdést a gyerek pedig megválaszolja 2 perc alatt)
Tapasztalat:
Az online tananyag a szóbeli párbeszéd hiányában nagyon nehezen emészthető a gyerekeknek. Megtanulja (bemagolja), rosszul értelmezi, rosszul vagy sehogy nem használja. Ezért minden online tananyagot megbeszélünk szóban (nem skype-on, hanem személyesen). Kérdeznek válaszolok, kérdezek és válaszolnak. Így helyrerakjuk a problémás részeket. Egy előre felvett hanganyag csak arra jó, hogy már olvasni se kelljen nekik. A tanárnak nem az a szerepe, hogy felolvassa a tankönyvi szöveget, hanem az, hogy a tananyag megvitatásában kulcsszerepet játsszon, jó irányba terelgesse a tanítványait.
Kíváncsi vagyok, hogy melyik tanár lenne képes arra, hogy akár egy 200 fős gimnáziumi évfolyamot is jó irányba terelgessen egy kivetített videó után/közben.
2 típus fog felszólalni és kérdezni:
1. aki passziózni akar a tanárral és megkérdezi, hogy meleg volt-e Ady Endre..
2. az az 5%, akit a többiek strébernek titulálnak.
A többiek vagy csendben, vagy kuncogva ülik végig (amőbáznak a mellettük ülővel, mert 200 emberre képtelenség figyelni, de még 50-re is) az általad vizionált interaktív órát. Majd 1 hét múlva csak annyi jut eszükbe, hogy volt az a videó, amiben az a félkopasz, flanelinges fickó magyarázott valamit a micsodára, na, hogy is hívják azt az izét........
És ne kutyuljuk össze az általános iskolát és a gimnáziumot. Egy általános iskolásnak igenis nagy szüksége van a szóbeli megerősítésre, a dicsérő szavakra és még sorolhatnám.
Hogy van-e szükség tanárokra, azt nem tanárként kell eldöntenem. Nekem csak véleményem lehet és az van is. Véleményem szerint amíg forog a Föld, addig lesz szükség tanárokra, addig nem válthatják le gépek és e-bookok, tabletek, csupán megkönnyíthetik ezek az eszközök a munkájukat, látványosabbá tehetik az órákat. Esetleg csökkenthetik a gyerek táskájának a súlyát.
A minőségi munkához pedig megfelelő életkörülmények szükségesek.

Giro-Szász András pénteken Az este műsorában helyretette a zúgolódó pedagógusokat! Ezt mondta:
"Amikor nagy vihar van a tengeren, akkor azt is értékelni kell tudni, hogyha valaki kikötőbe vezet minket! Nem biztos, hogy éppen konyakot kell rendelni!"
Igaza van! Mit elégedetlenkednek…..
miközödhozzá
2012.10.07 17:52:02
@Sadist: A matek-info tanárok nem keresnek többet, mint a töri-magyar szakos pedagógusok. Nincs ilyen szelektálás.
A gombákat, vagy a májmohát sem úgy tanultuk régen, mint ahogy most kell tanítani. Naponta új fajokat fedeznek fel, próbálni kell a lépést tartani. Ezek csak piti kis példák.
Informatikából is változik a világ, sőt ebből változik csak igazán.
Szövegszerkesztés más program segítségével tanítottuk 5 éve, mint most.
Hardver terén pedig legalább félévente van valami jelentősebb változás. Pár éve még floppykat mutogattunk, most meg ssd-t kellene.
Ráadásul a szülő azt hiszi, hogy az ő gyereke profi informatikából, mert nagyon tud játszani a gépen. Egy év eleji szintfelméréskor pedig kiderül, hogy a bejövő kompetenciája 10 és 20% között van.
A gombákat, vagy a májmohát sem úgy tanultuk régen, mint ahogy most kell tanítani. Naponta új fajokat fedeznek fel, próbálni kell a lépést tartani. Ezek csak piti kis példák.
Informatikából is változik a világ, sőt ebből változik csak igazán.
Szövegszerkesztés más program segítségével tanítottuk 5 éve, mint most.
Hardver terén pedig legalább félévente van valami jelentősebb változás. Pár éve még floppykat mutogattunk, most meg ssd-t kellene.
Ráadásul a szülő azt hiszi, hogy az ő gyereke profi informatikából, mert nagyon tud játszani a gépen. Egy év eleji szintfelméréskor pedig kiderül, hogy a bejövő kompetenciája 10 és 20% között van.
miközödhozzá
2012.10.07 18:24:44
@Belagezapista:
A takarítónő munkáját az orvos is el tudja látni, de ez fordítva nem biztos, hogy igaz..:)
De te eldöntheted. Egy orvosi pályát elhagyó házvezetőnőt szeretnél jobban, vagy egy áldokit, aki nem begipszeli a lábad, hanem domestos-szal borogatja?! :D
Amúgy reál szakosként nem szeretném, ha bérkülönbség lenne humán és reál szakosok között, mégha abból én is jönnék ki jobban. Ez egy belső feszültséget eredményezne a pedagógusok között.
Egy magyar szakosnak is készülnie kell az órákra, dolgozatokat kell javítania. És nem árt képben lennie a kortárs irodalomban sem, tehát nekik is folyamatosan képezniük kell magukat.
A takarítónő munkáját az orvos is el tudja látni, de ez fordítva nem biztos, hogy igaz..:)
De te eldöntheted. Egy orvosi pályát elhagyó házvezetőnőt szeretnél jobban, vagy egy áldokit, aki nem begipszeli a lábad, hanem domestos-szal borogatja?! :D
Amúgy reál szakosként nem szeretném, ha bérkülönbség lenne humán és reál szakosok között, mégha abból én is jönnék ki jobban. Ez egy belső feszültséget eredményezne a pedagógusok között.
Egy magyar szakosnak is készülnie kell az órákra, dolgozatokat kell javítania. És nem árt képben lennie a kortárs irodalomban sem, tehát nekik is folyamatosan képezniük kell magukat.
miközödhozzá
2012.10.07 18:28:09
@windex:
Eddig az volt a jellemző, hogy ha a tanárok sztrájkoltak, akkor is ügyeletet kellett biztosítania az iskolának.
Ha sztrájk, akkor zárjuk be a kaput teljesen. Ha kell, akkor 1 napig, ha szükséges, egy hétig.. Nézem a külföldi sztrájkokat, hát máshol ezt komolyabban csinálják.
Eddig az volt a jellemző, hogy ha a tanárok sztrájkoltak, akkor is ügyeletet kellett biztosítania az iskolának.
Ha sztrájk, akkor zárjuk be a kaput teljesen. Ha kell, akkor 1 napig, ha szükséges, egy hétig.. Nézem a külföldi sztrájkokat, hát máshol ezt komolyabban csinálják.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Áldatlan állapotok uralkodnak.. Már nem a kátyúkat kell kerülgetni, hanem inkább a kátyúkban közlekedünk és az eredeti aszfaltot kell kikerülni, nehogy huppanjunk egyet.. :D