Adatok
hakkerbandi
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Fent és lent - gátlástalan patriotizmus
Mikor lesz végre vállalható vasúti közlekedés a Balatonra?
2013.08.26 07:00:00
Ez volt a nyár utolsó hétvégéje, a balatoni szezon vége. Nyilván sokakban felfrissült az élmény: a magyar tengerre tömegközlekedéssel lejutni rémálom. A vonat koszos, büdös, késik, meleg van, nincs rajta légkondi, se wifi. És persze rettenetesen lassú. Busz nincs. Autóval pedig 1,5 óra alatt lehet…..
hakkerbandi
2013.08.26 22:10:16
@Gitti60:
"... Én úgy gondolom, hogy nyáron a Balatonon a vonatoknak körbe kellene járni, mondjuk 30 percenként, és vinni a nyaralókat. "
Szívemből beszélsz! A balatonparti idegenforgalmon az segítene a legtöbbet, ha tisztességes tömegközlekedés lenne a balatoni települések között, azaz sűrűn (ca. 30-40 percenként induló), ütemes menetrend szerint közlekedő (késő éjszaka is), vonatok lennének, amik össze lennének hangolva az észak-déli partokat összekötő hajójáratokkal, esetleg a vasút- és hajóállomások közötti buszokkal.
Szerintem a tömegközlekedés fejlesztésére kellene szánni azt a jelenleg 8 milliárd forintra taksált összeget, amiből a személyautók számára terveznek új kompot építeni Badacsonynál. Semmi szükség nincs az autókat (borturistákat?) átvinni a Balatonon, ami csak a parkolási káoszt növeli a céltelepülésen. Kompok helyett sűrűbben közlekedő, a vasúttal összehangolt menetrendű észak-déli települések közötti személyhajók kellenek.
"... Én úgy gondolom, hogy nyáron a Balatonon a vonatoknak körbe kellene járni, mondjuk 30 percenként, és vinni a nyaralókat. "
Szívemből beszélsz! A balatonparti idegenforgalmon az segítene a legtöbbet, ha tisztességes tömegközlekedés lenne a balatoni települések között, azaz sűrűn (ca. 30-40 percenként induló), ütemes menetrend szerint közlekedő (késő éjszaka is), vonatok lennének, amik össze lennének hangolva az észak-déli partokat összekötő hajójáratokkal, esetleg a vasút- és hajóállomások közötti buszokkal.
Szerintem a tömegközlekedés fejlesztésére kellene szánni azt a jelenleg 8 milliárd forintra taksált összeget, amiből a személyautók számára terveznek új kompot építeni Badacsonynál. Semmi szükség nincs az autókat (borturistákat?) átvinni a Balatonon, ami csak a parkolási káoszt növeli a céltelepülésen. Kompok helyett sűrűbben közlekedő, a vasúttal összehangolt menetrendű észak-déli települések közötti személyhajók kellenek.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
"A balatoni vonalak legnagyobb baja az, hogy ket egyvaganyos vonalrol van szo. "
Állítólag a Déli vasút 150 éve két sínpárral épült eredetileg. Az egyik sínpárt a trianoni döntés után fel kellett szednünk. Sajnos sehol nem találtam olyan hivatalos dokumentumot, ami ezt a tényt megerősítené... Úgy látszik nem csak a sínpár lett felszedve, de még az egykori létezése is ki lett radírozva a köztudatból.