Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nyunyógomez

0 bejegyzést írt és 197 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Jump scare-rel ijeszteni a hülye is tud. Mégis pont ezek azok a pillanatai kedvenc horror filmjeinknek, amiktől a legjobban megijedünk, alias „megugrunk az ijedtségtől”. Lássuk a 10 legjobbat! Van valami mélységesen mazochista dolog abban, hogy az ember horrort néz. A félelem egy…..
Hol szerezze be Kriszta a Acer Aspire V3 772G-t? Acer shop Ipon egyik sem Poll Maker Na ilyen se volt még: Krisztina vásárlás ELŐTT írt nekünk, hogy segítsünk eldönteni, hol vegye a laptopját. Dilemma a posztban, hasznos okosságok jótállás és garancia témában ezen…..
Dinamó Műhely Életvezetés 2014.08.20 12:34:09
Fotó: Mike Horowitz Másik Farkas Zsolt írása. A Drive című film kapcsán egy hosszú alcímben joggal sorolhattam volna a labirintus, üldözés, keresés, rátalálás, elválás, bosszú, menekülés, illetve a mindent átható kérlelhetetlen idő metaforájának archetipikus felhangú…..
Sokkal nehezebb dolgom volt a 80-as évek filmes listáját összeállítani, mint a 70-eset. Ott az első 3 film volt nagyon szoros versenyben, itt viszont nem volt olyan "durván" kiemelkedő és egyértelműen az elejébe kerülő film. Sok nagyon egyformán jó és magas színvonalú film…..
Naiv ügyfél 8 év után először nem fizette hitelének törlesztőrészletét, amire a Raiffeisen azonnal szó nélkül leinkasszózta a másik számlájáról a fizetése felét: A problémám szerintem nem egyedi, a banknak joga van hozzá, így ezzel akár véget is érhetne a történet,…..
Vöröshajú lányok Agnes 2013.12.20 07:34:00
..
Megszületett a „megoldás” a váci átépítés során rendszeressé vált hatalmas késések csökkentésére. A MÁV-START honlapján már megjelentette a november 4-től életbe lépő új menetrendet, amivel kommunikációja szerint a kiszámíthatóbb közlekedést kívánja elérni. Az…..
nyunyógomez 2013.11.01 09:01:05
@nemsirunk:
Nagy ügy. Múltkor Dunaújvárosban a pótló buszok Szombathelyről(!) érkeztek...BUSZMUTYI...van kérdés??? Persze fingja nem volt, hogy hol van, merre tart...GPS sem volt nála. Gratulálok!
nyunyógomez 2013.11.01 09:04:54
@schawo2:
Volt ott még 1:52.-es menetidő is, karbantartás duma mellett.
Proszektúra A Knézy 2013.10.16 09:58:57
Knézy Jenő megérti az idők szavát. Ha a Fidesz 5. sz. párttagkönyvének tulajdonosa immáron nagy nyilvánosság előtt senkiházi becstelen disznóknak nevezheti (nem patkánynak, ez a megszólítás Bayer részéről a baloldali politikusok kiváltsága) a magyar válogatott focistáit, s…..
Belsőség Heti merítés 2013.09.29 10:34:50
Magyar tervezésű , német cirkáló ,megállja a helyét A legjobb fogyasztási értékem Shell 100-as benga, plusz fél doboz oktánszám növelő a teli tankhoz és irány Croacia. ha jól emlékszem 4,5,5 literre jött ki, 120-130 normál autópályás tempónál, de az…..
Most kaptuk a hírt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságtól, hogy ezentúl csak a mobilozásból eredő késedelmes számlák miatt korlátozhatják a kimenő hívásokat, részletre vásárolt készülékek után nem: A hatályos törvényi szabályozás szerint a szolgáltatók a nem…..
nyunyógomez 2013.06.02 12:48:05
@Citaro G:Ez hülyeség, nemkem pl. külön számlán jön.
Adrienn az állami sikerkommunikáció mintájára új szolgáltatást rittyentett a MÁV-nak, mialatt 2,5 órát állt a vonatja egy mezőn: Adva van egy 134 km-es szakasz,melynek átlagos teljesítési ideje 2,20 perc régóta fennálló Máv Zrt.-nek. Tegnap vonatomra 18.42 perckor szálltam…..
nyunyógomez 2013.04.22 15:15:55
@Sasfióka: Teljesen pontos a tapasztalatod, én sajnos aktív résztvevője voltam az esetnek. Hidd el, ez még csak a jéghegy csúcsa volt! A mozdonyvezetők, irányítók (én) nem tudtak semmit tenni, mert a jól szétszervezett MÁV + leányvállalatainak főnökei, irányítói nem adtak semmi támpontot, hogy mi történt, mit kéne csinálni. Igen, védem a mundér becsületét, nem az általad látott vasutasok hibáztak, hanem megint a vízfej döntött. 18 órától folyamatosan égtek a telefonok, még reggelre sem állt helyre a közlekedés. Én 80 km.-re dolgoztam az esettől, onnan próbáltam valamit tenni. De meg volt kötve a kezem, mindenki a másikra mutogatott. Ha valakit érdekel, le tudnám írni, hogy mi történt szinte percről-percre...De 5000 karakter nem hiszem, hogy elég volna...A MÁV-START irányítójának fingja nem volt a vonatok helyzetéről...Meg akarta magyarázni nekem, hogy indult már felém a vonat (9428 sz), de mondom neki, az lehet, hogy nem jó, mert én Dunaújváros vagyok, és én a 4228sz. vonatot keresem. Szerinte az volt az....Meg sok-sok ilyen apró szösszenet. A legszebb az volt, hogy az este 9.-kor végző mozdonyvezető reggel 4.-kor ért haza...

Részvétem minden ott tartózkodónak.
A jelek szernit már nem kötelező céges egyenruhában feszíteni egész nap a biztonsági őröknek az Aldiban, úgyhogy mindenki abban dolgozik, amit reggel találomra kivesz a szekrényből. Például árpádsávos kapucniban: A mai napon az Aldiban vásároltam, és fizetéskor vettem…..
nyunyógomez 2013.04.11 14:01:08
@KecskeDotyi: Asszem, aki NEM látja ebben a politikai hovatartozást, az a MAJOM! Ha valaki más grasszálna náci jelképekkel teletűzdelve a melóhelyemen, azt is el kellene fogadnom???
nyunyógomez 2013.04.11 14:21:16
@ColT: Na valahogy ezt akartam volt mondani...
A 65 éves színész nem akármilyen autóval dönget Beverly Hills környékén, hiszen a Mercedes-Benz SLS AMG Roadstert még véletlenül sem neveznénk átlagosnak. A jelek szerint a magánéleti botrányok ellenére Arnold Schwarzenegger élvezi a kaliforniai kormányzóságot követő…..
nyunyógomez 2013.03.29 08:30:07
Január végén a polgármestereknek kifizetett jutalmak ügye egészen a miniszterelnökig, Orbán Viktorig jutott, aki azt kérte a polgármesterektől, hogy fizessék vissza vagy ajánlják fel a jutalmukat jótékony célra. A feladattal megbízott Kocsis-Kubatov párosnak 114 polgármester…..
nyunyógomez 2013.02.18 21:57:35
@Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP:
Kikérem magamnak a mozdonyvezetők nevében!!!! Nettó 150-200 ezerért dolgozunk nap mint nap, sokszor egymás után hajnali 1, 2 órás kezdéssel! 5 éve nem volt béremelésünk!!! És nem a mi nettónk a sok, hanem másoké kevés.....

Üdv: egy mv.
Ferrari F138-nak hívják a Scuderia 2013-as versenyautóját, melynek pénteki bemutatóját több "olaszos" baki színesítette. Az új modell fotói már félórával a ceremónia kezdete előtt kiszivárogtak a Twitterre, és a bemutató videóközvetítésének minősége is hagyott…..
A módosítók elfogadása után egy olyan választási törvény képe tárul elénk, amiért Putyin is csettintené a két ujját, és amiért a különböző megfigyelők Fehéroroszágot, Oroszországot vagy más államokat szokták zaklatni. A remény még él, hogy az Alkotmánybíróság…..
Jó egy éve, hogy a Tigázról elindultak a történetek, hogyan szerelik le kamu szövegekkel a gázórákat, hogy aztán lopással vádolják meg a fogyasztókat súlyos százezres bírsággal egyetemben. Ezt a "városi legendát" azóta nekünk is megerősítették  egy konkrét példával,…..
Naiv ügyfél még igen jól járt, hogy csak félmillióval került többe az interneten 2,5 millióért hirdetett Mazda, és csak kicsit volt törve az eleje egykoron. Persze utóbbit csak azután derítette ki, hogy megvette, de ez legyen a legdurvább lehúzás, ami valaha…..
nyunyógomez 2012.10.12 15:56:18
@broafka1:
"107000 vagy mittomén"
Ez úgy van, hogy: "valami hidraulika vagy mittomén...a zoxigént veszi ki a vizbül...így magyaráztaki Árpi...TECCIK ÉRTENI???
Mostanra bizonyára minden kedves olvasónk megkapta a miniszterelnök legutóbbi (2010 óta egyébként a hetedik) levelét. Ezúttal nem konzultálni kíván velünk Orbán Viktor, hanem tájékoztatni a nemrégiben bejelentett 10 pontos munkahelyvédelmi akciótervről. (Erről szóló…..
…mikor a zenehallgatás még esemény volt Tizenéves koromban – ez az időszak nagyjából a 80-as évek vége, 90-es évek eleje környékére datálható – a középiskolai osztályomban csak az lehetett igazán menő csávó, akinek volt valamilyen Hifi berendezése. Gondolkodtam rajta,…..
Tegnap szivárgott ki a Fejlesztési Minisztérium és a szakszervezeti vezetők között lezajlott beszélgetés, ahol a kormányt képviselő szakértő elmondta: szakmaiatlan munkával, a Közgépnek kijátszva végeznek felesleges vasútfelújításokat, a kormány nem tudja megoldani a MÁV…..
nyunyógomez 2012.06.11 14:11:35
Kicsit a témánál maradva, ha nem gond...:)

Idézet:

"Nyílt levél Dávid Ilona úrhölgy MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatóhoz és Fónagy János államtitkár úrhoz.
Kedves Olvasóim! Azt hiszem, sokan meglepődnek majd, ha az alábbi sorokat olvassák, hiszen rendhagyó módon nem a saját írásomat közlöm, hanem idegen tollakkal ékeskedem. Kérdezhetik, hogy miért? Tegnap olvastam egy régi barátom, kiváló kollégám Ekert Lajos nyílt levelét és úgy gondoltam, hogy helyes lenne, ha minél többen megismernék e levél tartalmát. Ezért engedélyt kértem tőle, hogy a saját cikkeim között, nevének feltüntetésével megjelentethessem. Bizonyára emlékeznek rá, valamelyik régebbi jegyzetemben írtam, hogy én mozdonyvezetői szemmel látom a vasutat. Ekert Lajos barátom sokkal szélesebb rálátással rendelkezik, ezért is gondoltam, hogy változatlan formában közzéteszem az írását. Fogadják szeretettel!
Nyílt levél Dávid Ilona úrhölgy MÁV Zrt elnök-vezérigazgatóhoz és Fónagy János államtitkár úrhoz
Miért drága a magyar vasút?
Már sok éve dolgozom a MÁV-nál, és megéltem sokféle szervezeti formát. A legnagyobb magyar szállítási vállalat működése során számos alkalommal előfordult, hogy egy-egy intézkedés okát nem értettem, mivel csak a kívülállóknak lehetett „beadni”, hogy pozitív kihatása lesz a változtatásoknak. Sok esetben viszont hosszú-hosszú ideig vártam, hogy lépjenek már a vasút vezetői, illetve a közlekedéspolitikáért felelős állami vezetők, de nem történt semmi, pedig a szakembereknek látniuk kellett (volna), hogy a dolgok nem jó irányban mennek.
Miután mindig gépészeti vonalon dolgoztam, és jelenleg is elsősorban mozdonyokkal foglalkozom, erre a területre jobb a rálátásom, mint a vasút más szektoraira, de azért tapasztaltam egyet-mást. Véleményem szerint Baross Gábor a magyar vasutat kitalálta, megalkotta, a pályától a díjszabásig, és ezután ez a vasút Európában példa nélkülien jól működött. A korszerűsítés jegyében a vasutat az évek során többször átalakították, volt itt koncepció, racionalizálás, átalakítás, kiszervezés, megszűntetés, magánosítás, és ki tudja még mi minden. Az embereknek mindig be lehetett magyarázni, hogy a fejlődést szolgálják az átalakítások, a vasutasok pedig mindig tudták, hogy rosszabb lesz, mint volt.
Csak néhány példa rá. Pályám kezdetén hozták létre a körzeti üzemfőnökségeket, amelyeket néhány év múlva megszüntettek. Azután voltak csomóponti üzemfőnökségek, de ezek is kimúltak az idők során. A MÁV szervezeti felépítése is változott. Megszüntették az igazgatóságokat, létrehoztak területi gépészeti központokat, majd ezeket is megszüntették. Most körzeti járműfenntartási központok vannak, és ha megnézzük ezek területi eloszlását, kísértetiesen hasonlóak az egykori igazgatóságok területével. Akkor meg mire volt jó ez az egész? Leválasztották a járműjavítókat, majd visszaszervezték a gépészethez. Az Északi Járműjavítót bezárták. Most a mozdonyok nagyjavításának helye nincs biztosítva, mondván nem is kell, mert új mozdonyokat kapunk helyettük. Csakhogy nem kapunk, a régiek maradnak, de túlüzemelt állapotuk miatt üzemkészségük napról napra romlik.

Leharcolt, túlüzemeltetett mozdony
Legutóbb szétszedték az egész vasutat, darabokra tördelték azt, ami együtt évszázados hagyományok szerint jól működött, most megpróbálják újra összerakni. Persze nem ugyanúgy, mert egy részét közben eladták, és nehéz bevallani, hogy az előző átalakítás eredménye maga a kudarc. Megszabadítottak minket a székházunktól, a kórházainktól, pedig az utóbbira még joguk sem lett volna, mert a vasutas egészségügy a vasutasok fillérjeinek összerakásából jött létre.
Az átalakításokat mindig újonnan kinevezett vezetők indították el, akiket jó néhány éve már „kívülről” hoztak. Azért kívülről, mert a régi vasúti vezetők értették a vasút működését, és a felsőbb rendelkezéseket nem voltak hajlandóak kritika nélkül végrehajtani. Az új vezetők természetesen magukkal hozták a megbízható, régi kollégáikat, akik helyismeret nélkül foglalták el a beosztásukat, és adták ki a maguk rendelkezéseit. Természetesen azonnal működésbe lépett a belső ellenállás, a vasút immunrendszere, ami még a jó döntéseket is tönkretette, a rosszak meg sajnos néha átmentek. De egyéb káros következményei is voltak a folyamatoknak. A hozzá nem értő vezetőket a szakértelem hiányában „megvezették”, ők pedig erre úgy reagáltak, hogy a vasút más területeiről nevezték ki az alsóbb beosztású vezetőket. Természetesen a régieket nem lehetett elküldeni, így aztán találtak ki részükre újabb beosztásokat. A következő átszervezésnél a folyamat megismétlődött. Bár a vasút létszáma az elmúlt évek során jelentősen csökkent, a központi vezetők létszáma inkább nőtt.
Azután eljött ennek a kormánynak az ideje, és bíztam benne, hogy igazi szakemberek érkeznek, akik végre jó döntéseket hoznak. Jó irányban indultak el a dolgok, de a folyamat félbeszakadt. Néhány vonal újraindítása után a folyamat megállt. Azután nem a vonalakat zárták be, csak a járatokat ritkították. Racionalizálás címén megszüntettek több mint négyszáz járatot, valamint harminc autóbuszvonalat. Azok után, hogy előtte azt állították, hogy előnyben kell részesíteni a kötött pályás közlekedést, a számok nem stimmelnek. Nem fordítva kellett volna?
A Volán, persze, másutt több mint harminc új járatot indított, tehát most több a busz, mint az átalakítás előtt. Miért nem lehetett újra létrehozni a MÁVAUT-at? A buszok kizárólag a vasútra hordanák az utasokat. Távolsági járatok nincsenek, de minden vonatról minden vasútállomás körzetéhez tartozó helység elérhető a buszok és vonatok összekapcsolásával. Így már lenne értelme a közös jegynek, és lehetne jegyet váltani a buszon, a dunántúli Bajnán a bodrogközi Cigándra, ahová szintén busszal lehet megérkezni, két autóbusz, és legalább két vonatjárat összekapcsolásával. Ez valóban utas barát megoldás. A jegy hátoldalán pedig jelenjen meg egy kis térkép, és az átszállási állomások megnevezése, és az átszállás időadatai. Az informatika és a számítástechnika mai fejlettsége mellett ez nem megoldhatatlan feladat.
De az, ami most van?! Hadd említsek egy példát. Ma a busz bérlete jó a vonatra, de a vonat bérlete nem érvényes a buszon. A Volánok talán átutalják bevételük egy részét a MÁV-Start Zrt.-nek? Tudom, mert a rádióban hallottam, hogy nem csak nekem jutott eszembe a MÁVAUT, de a rendelkezést mégsem vezették be, csak elkezdték, és úgy néz ki, visszafelé sül el az egész. A vasút nem fejlődik, hanem visszafejlődik.
De nézzünk egy másik területet! A MÁV-Trakcio Zrt sok mozdonyát leállította, letétbe tette, mert nem talál munkát, nincs megrendelés ezeknek az üzemeltetéséhez. Nemcsak elavult, sokat fogyasztó dízelmozdonyok kerültek letétbe, hanem villamos mozdonyok is. A pályavasút ugyanakkor anyagoláshoz, pályaépítéshez a magánvasutak gépeit használja, délkeleti szomszédunk pedig nem rendelkezik villamos tolatómozdonnyal. A magánvasutak külföldről szereznek be mozdonyokat. Ha az volt a cél, hogy ne támogassuk a magánvasutakat, a kísérlet kudarcot vallott, mert köszönik, jól vannak. Ha a számunkra szükségtelen mozdonyokat bérbe adjuk, vagy esetleg eladjuk, a Trakciónak bevétele van, a magánvasutak pedig olyan járműveket használnak, amelyeket a Gépészet gond nélkül fenn tud tartani, és a magánvasutaknak nem kell saját javító személyzettel, a szabad ég alatt, „ázsiai” körülmények között, a magyarnál kicsit sem jobb román mozdonyokat javítani. Pénzt kap a Trakció, a Gépészet, és pénzt takarít meg a magánvasút is. Csak a vasútmodellezők nem örülnének, mert nem lenne Suzer vagy Laminát, csak fekete színű, lila feliratos Szergej vagy Szili. Így lehetett volna a veszteségből valamennyi előnyt visszaszerezni.

Román mozdony a Keletiben
Persze lehetett volna mást is tenni, csak ez már központi akarat kérdése lett volna. Például azt, hogy mozdony személyzete csak a Trakciónak lehet. Meg is lehet magyarázni, mert az egységes oktatási, parancskönyvi, utasítási rendszer fenntartása biztosítja a balesetmentes közlekedést. A magánvasutak innen bérelhetnek személyzetet. Így persze mindenki számára kötelező lenne betartani a munka törvénykönyvét, az utasításokat, nem lenne bújtatott 24 órás szolgálat, fékpróba nélkül közlekedő tehervonat, és ellenőrizetlen állapotú mozdonyok közlekedtetése. A szabálytalanságok eltűrése, sőt támogatása, vagy elvárása nem jelenthetne versenyelőnyt. Az NKH nem képes mindent ellenőrizni.
De nézzük a kiszervezéseket! Az már szállóige, hogy a kiégett izzó a WC-ben mekkora problémát jelent. Írásos hibabejelentés, többszöri kiszállás, hibafelmérés, anyagigénylés, amivel eltelt három hét.

A terület tulajdonosa a Gépészet, a használója a Trakció és a Tim.co Kft., az épületek fenntartója az Épületfenntartó. Rendet azonben nem csinál senki
A felsővezeték-hálózat állapota kritikán aluli. Napi rendszerességgel fordulnak elő felsővezeték-szakadások, amelyek súlyos fennakadásokat okoznak a közlekedésben. A helyreállítás költségei mellett a mozdonyok sérült áramszedőjének milliós javítási költsége is a vasutat terheli. De azokról a kisebb áramszedő-sérülésekről, amelyek napi rendszerességgel fordulnak elő a felsővezeték rossz állapota miatt, csak a javító műhelyekben, és a fedezetet biztosító balesetes kárszámlákból lehet információt szerezni. Pedig egy szénsaru, amely normális körülmények között egy évig is üzemben maradhatna, nagyon sok pénzbe kerül. Miért van ez így? Mert a kiszervezés következtében a felsővezeték-hálózatra éveken keresztül egy fillért sem költöttek, kizárólag üzemzavar-elhárítást eszközöltek.
Hogy mi a helyzet az anyag- és alkatrészellátással? A főnökségek lassan egy szöget nem vásárolhatnak meg kézpénzért. Az anyagbeszerzési szervezet pedig sokszor hetek múltával sem képes a legegyszerűbb anyagok megvásárlására. Ma nincs mozdonyhomok, holnap a dízelmozdonyba akkumulátor, holnapután motorolaj, majd a vontatómotorba szénkefe, vagy éppen fékezőszelep. Ezek olyan alapvető dolgok, hogy a hiányuk eleve lehetetlenné teszi a mozdonyok és motorkocsik normális üzemeltetését. Pályám kezdetén természetes volt, hogy ezek az anyagok folyamatosan rendelkezésre álltak. Van olyan épeszű ember, aki azt hiszi, hogy kevesebb szénkefét kell a motorokban kicserélni, ha nincs mindig raktáron? Az is előfordult, hogy a hibás alkatrészt nem engedték megjavíttatni, mert még „van a hálózaton”. Lássunk egy példát! Budapesten van egy jármű, amelyre kell egy kormányszelep, Békéscsabán meg van kormányszelep. Egy darab. Két eset van. Vagy a mozdonyt vontatják el Békéscsabára, vagy egy gépkocsi elmegy Békéscsabára a kormányszelepért. Jó eset, ha el is tudja hozni. De mi van akkor, ha két nap múlva Békéscsabán kell egy ilyen alkatrész? A csabaiak esetleg Szombathelyre mennek…

Roncsderbi Fradiban. Az alkatrészeket a leállított mozdonyokból szedik ki
De vegyük a pozitív példát! Az egyórás javítás Budapesten csak huszonnégy óráig tart. Csakhogy van eset, hogy a békéscsabai műhelyben megneszelik a dolgot, és a gépkocsi érkezése előtt kivételezik az alkatrészt, hogy nekik maradjon. A kormányszelepből úgynevezett „pad alatti készlet” lesz, a gépkocsi hiába ment. A sok százmillió értékű mozdony a javításra váró kategóriában áll a budapesti műhely előtt. A vonatokat meg elviszi a magánvasút. Manapság négy járműtípusnak van normális anyagellátása. A Flirt és a Talent motorvonatoknak, mert mindkettőt a Stadler pusztaszabolcsi bázisán javítják, és a Stadler biztosítja az alkatrészeket. A 470-es Taurus mozdonyokhoz egy szerződés keretében az ÖBB szállítja a szükséges alkatrészeket. A 480-as Traxx mozdonyok még a garanciális korukat élik, így a nem balesetben sérült alkatrészeket a Bombardier garanciában szállítja. Tehát egyik sem függ a hazai anyagellátási rendszertől. Minden további járműtípus néhány példánya napi rendszerességgel hosszabb-rövidebb ideig állásra van kárhoztatva alkatrészhiány miatt. Pedig ez így többe kerül, mert az élő munka is pénz, és a „költözködő” alkatrészeket, egyik álló mozdonyról a másikra, kétszer kell fel- és leszerelni.

Festékből csak annyi volt, hogy rápingálták a mozdonyra, hogy H-MÁV TR
Mi a helyzet a létszámgazdálkodással. Folyamatosan azt hallom, hogy a műhelyekben sok az ember, és nem lehet felvenni senkit. Mi azt tanultuk az iskolában, hogy egy körzeti járműfenntartási telepen egy üzemelő villamos mozdonyhoz másfél, egy dízelmozdonyhoz kettő és fél szerelő szükséges. Ez Ferencvárosra vonatkoztatva, a Trakcio, a Cargo és a magánvasutak bejáró mozdonyait figyelembe véve 100 üzemelő villamos mozdonyt és 24 üzemelő dízelmozdonyt jelent. Ez 210 fő szerelőt feltételez. A valós létszám ennek még a fele sincs. Azok mondják, hogy nagy a létszám, akik valóban túl sokan vannak a vezérigazgatóságon. Közben bezárták Hegyeshalom, Komárom javító műhelyét, és már a Győr is csak félgőzzel üzemel. Azt senki sem vizsgálja, hogy a Hegyeshalomban lejárt napivizsga miatt, a mozdonyt a fél országon át kell vontatni, mert hét végén csak Ferencvárosban lehet megvizsgálni a mozdonyokat. Ez a Trakcio költsége, és a Gépészet megtakarítása. De mi van Magyarországgal? Ez már nem számít?
Rádióban, televízióban hirdetjük a szakképzés fontosságát. Nevetséges, hogy Magyarország fővárosában Budapesten évente mindössze hat-hét vasúti járműjavítási oktatásban részesült szakmunkástanuló szerez végbizonyítványt. Tanulmányaik végeztével pedig azonnal közlik velük, hogy nincs felvétel a vasúthoz. Pedig jelenleg is több, szakmával nem rendelkező, vagy esetleg gyenge képességű dolgozó van a műhelyekben. A minőségi csere a főnökök fejében meg sem fordul. Egy vállalkozás, gondolkozás nélkül lecserélné a nem megfelelő munkaerőt. Mi mikor jutunk el eddig?
A pályavasútnál sem jobb a helyzet. A kialakult pályahibák hónapokig nincsenek kijavítva. Ez megtakarítás a pályafenntartás oldalán, ugyanakkor energiafogyasztási többlet miatt jelentős költségemelkedést okoz a Trakciónál és a Startnál. Az egyenleg biztosan mínusz előjelű. Mellékesen Magyarország is rosszul jár. A hibás pályarészt végül mégis ki kell javítani, csakhogy időközben az már lényegesen rosszabb állapotba került, és több pénzt emészt fel. Ez csak a probléma elodázása miatt alakult ki.
Ezért drága tehát a magyar vasút. Kész csoda, hogy csak drága, és nem ment egészen tönkre, és nem semmisült meg. Az állam időről időre pénzt pumpált a vasútba, de a gyökeres változtatásoktól mindig visszariadt. A vasút gazdaságossá tételéhez nemcsak a vasutat kell megváltoztatni, hanem a közlekedés egészét. Az elektronikus közúthasználati díj bevezetése mellett jelentősen csökkenteni kell a vasút Európában kiugróan magas pályahasználati díját, kikalkulálva, hogy a kettő egyenlege minimálisan legyen pozitív.
Amit leírtam a problémák sokaságának kis része. Biztosan vannak hozzám hasonló, a feladatok megoldására, nem pedig elodázására fogékony vasutasok. Az új vezetőségnek ezekre a véleményekre támaszkodva, a változtatásokat végrehajtva, nem pedig félútról visszafordulva kellene dolgoznia. Szem előtt tartva a vasút Baross Gábor által felállított, és jól bevált rendszerét. Ha kimondták a kötött pályás közlekedés előtérbe helyezését, akkor ne az autóbusz közlekedés jöjjön ki pozitív mérleggel az átszervezésből, hanem a vasút. A vasúti szolgálati ágak összevonása pedig nem járhat egyik szolgálati ág előtérbe helyezésével sem. Az esetleges járműbeszerzések során nem szabad csak a motorvonatokra koncentrálni, és a mozdonyokat elfelejteni. Ebben az esetben véglegesen lemondunk arról, hogy a későbbiek során részesedést szerezzünk az árufuvarozásból, a vasút legjövedelmezőbb üzletágából. Ez nem lehet cél."
Érdekes pillanatok azok, amikor a kormánytagoknak egyszer csak túlcsordul a hócipő, ők unják meg ami ebben az országban zajlik, és felrúgják a nemzeti együttműködés feszített tükrű húgyosbilijét. Ezt tette Ángyán József is, ezt tette a frissen kikerült videón a…..