Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zolus84

0 bejegyzést írt és 153 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tombol a kánikula, és még előttünk a neheze: a következő napokban a 40 fokot is meghaladhatja a hőmérő higanyszála. A forróságot szinte csak a klimatizált helyiségekben lehet elviselni, csakhogy egy klíma rengeteg pénzbe kerül. Egy alapmodell nagyjából 200-250 ezer, ha pedig egy kicsit komolyabb…..
Összegyűjtöttünk 10+1 aprócska és nagyobb hibát, melyet majdnem minden kezdő elkövet, mikor lekeveredik egy edzőterembe. Senki ne vegye magára, hisz mindenki jön valahonnan, mindenki kezdte valahol, de vannak, melyekre mindenképp érdemes odafigyelni, ha nem akarsz AZ A BIZONYOS idegesítő személy…..
Zolus84 2017.08.03 10:49:20
@efi: Természetes, hogy egy adott sportra szakosodott profi sportoló lenyom valakit, aki egy általános erőnléti edzést folytat, amelynek fő célja az izomtömeg növelése. Ugyanúgy egy sprinter sem fog maratont futni, és a maratonfutó sem fog 10 mp alatt 100-at futni, ettől még egyikük teljesítménye sem lebecsülendő. És persze egyik sem fog 100-200 kg-os súlyt megmozgatni.
A testépítésnek is megvan a helye a sportok közt, és hatásos kiegészítője nagyon sok sportnak.
Felesleges izom nem létezik. Annyi izom van a testen, amennyire annak szüksége van, erre motiválod a tested az edzéssel. Itt most nem a versenysportra gondolok, hanem arra, akiknek ez a cikk íródott, akik hobbiból súlyzóznak, és mindezt doppingmentesen teszik. A hétköznapokban is sokszor jól jön, ha az ember nem roskad össze 30 kg alatt. Egy edzetlen embernél mindenben jobb lesz a testépítő, erőben és állóképességben is. Ezen kívül sok ember kiegészíti a súlyzós edzés egyébbel, pl. futással.
Ha nem hiszed, akkor hívd ki a testépítőket pár hagyományos sportban, amire sem ő, sem te nem edzettetek. Így lesz fair az összehasonlítás.
Zolus84 2017.08.03 15:38:43
@alalala: Minden izom funkcionális. A testépítésnek pont az az egyik előnye, hogy az egész testet edzi és fejleszti, nem csak egy adott mozdulatsorhoz szükségeseket. Az már egyénileg változó, hogy ezt ki, mikor, mennyire használja ki a konditermen kívül. Én például holnap megyek költöztetni, nagyon jól fog jönni, amikor a harmadikra cipelem fel a bútorokat, háztartási gépeket. Ehhez persze az is kell, hogy az ember ne a gépeken erőlködjön, hanem szabadsúlyos alapgyakorlatokat csináljon. Fekvenyomás, guggolás, felhúzás, mellről nyomás, evezés, stb. Ezekre nem lehet azt mondani, hogy nem funkcionálisak, hiszen a húzás, nyomás, emelés elég alap funkciói a testnek.
Ha pusztán a hétköznapi életemhez szükséges izom lenne rajtam, az sokkal kevesebb lenne a természetesnél, mivel az íróasztal mögött ülök napi 8 órát, ami csak sorvasztja a testet. A mozgásszegény életmód nagyon nagyban hozzájárul sok betegséghez. A nagyobb izomtömeg, kevesebb zsír hormonálisan is kedvező irányban befolyásol. Az ember 30 éves korától szép lassan elkezd leépülni. Ez sem mindegy, hogy milyen gyorsan megy végbe, és mi a kiindulópontja. Az esztétikai előnyt mondjuk úgy, hogy egy járulékos és kellemes mellékhatás, még ha sokaknak ez is a fő motivációja. De ez sem véletlen, hogy az emberi szem esztétikusabbnak lát egy izmos testet, mint egy elhanyagoltat. Nem csak a párkeresésben, a hétköznapokban is máshogy viszonyulnak az emberek egy szép és egy csúnya emberhez. Ez az ember önbizalmára, lelki egyensúlyára komoly hatással van. Aki hozzám hasonlóan az átlagos, egészségtelen életmódról váltott, az tudja, miről beszélek.
Egyébként doppingmentesen nem igazán lehet olyan izomzatot felépíteni, amit itt sokan vizionálnak. A legtöbb ember szeme előtt a reklámokból, versenyekről készült képek villannak be, amik egytől egyik kokszosokról készültek. Egy bizonyos szint felett a hormonrendszerünk nem támogatja a további fejlődést, és ezt gyógyszerekkel hidalják át. De más sportokban is van ez így, csak ott nem látványos, mert nem az izomtömeg növelése a cél. A doppingos testépítő versenyzés az én szememben sem igazi sport, még ha úgy is sok évnyi meló van egy-egy fizikumban. Igazából ezeket a gyógyszergyáraknak kéne szponzorálni, mert a táplálékkiegészítő iparnak ebben nem sok érdeme van.
A hobbi szintű testépítésnek szerintem csak előnye van. Egyetlen hátránya ez a megbélyegzés, lenézés, ami néhány emberből itt is árad. Szerencsére az életben nem ezzel találkozok.
Mennyivel szabad menni Magyarországon? 50-90-130 - ugyan már! Nem az elmélet számít. Valójában a gyorshajtás Mekkája vagyunk, csak nem tudjuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Zolus84 2015.08.06 18:49:41
@Prérifarkasz: Soha nem állítottam az ellenkezőjét. A tömeggel ugyanolyan arányban nő a súrlódási erő is. Ha fék képes a megfelelő erőt kifejteni, márpedig kutya kötelessége, akkor a féktáv közel azonos lesz.
Itt linkeltem egy videót, ami bizonyítja is ezt, nézd meg.

Ha te arra gondoltál, hogy a tömeggel arányosan nő a féktáv, akkor te ülj vissza az iskolapadba.
Zolus84 2015.08.07 09:00:11
@Prérifarkasz: Ha fizikai összefüggést feltételezünk a fékút és a tömeg közt, akkor arányosnak kéne lennie. De ilyen összefüggés nincs. Azért tartom elképzelhetőnek, hogy van valamennyi különbség, mert a valóság bonyolultabb. A gumi melegszik, deformálódik. De ha szigorúan a mozgási energia és a súrlódás fizikai képleteit nézzük, a tömeg kiesik a számításban, nincs jelentősége.
A videót egy korábbi hozzászólásban linkeltem, de ide is bemásolom: youtu.be/UL7A6Fb8AGw?t=3m33s
Remélem nem gondolod, hogy a Peugeot féke annyira rossz, hogy egy 40 tonnás kamion közel azonos távon megáll. Egy autó fékrendszerének képesnek kell lenni elérni a maximális lassulást egy megengedett össztömegig, legyen az egy 40t-s kamion vagy egy 1,5-2 tonnás személyautó. Ha nem így van, akkor az rossz tervezés. A sportkocsikra azért kell jobb fékrendszer, mert nagyobb a végsebesség, és nem egyszer kell megállnia, hanem sokszor egymás után.

A villamos és a vonat fékútja nem a nagyobb tömeg miatt hosszabb, hanem a kisebb súrlódási együttható miatt. Szóval fizikai továbbképzés továbbra is neked kell. Ez a másik tényező, amitől függ a féktáv, ezért veszünk jobb gumit, mert nagyobb a súrlódási együtthatója. A vonaton, villamoson acél kerekek vannak, amik acél sínen futnak. Értelemszerűen töredéke a tapadás a két felület közt, mint a gumi és az aszfalt esetén.

A konklúzió: A fékút nem függ a jármű tömegétől. Ha nekem nem hiszed, olvass utána máshol is.
Belsőség Heti merítés 2015.03.15 08:28:06
Digó limó (Aki már olvasta az eddigieket, ugorjon benne az Elvtársak, elvtársnők bekezdéshez ;) Gyönyörűséget foltot sikerült csinálni rá, amikor lekerült a kocsi, a műszerfal elég vehemensen tiltakozott, olyan lámpák is elkezdtek világítani, amiről nem is tudtam, hogy…..
Zolus84 2015.03.16 03:25:40
@Buckethead: Te élő példa vagy a kognitív disszonancia jelenségére.
Zolus84 2015.03.16 10:04:10
@Buckethead: Mivel nem vagyok tisztában?
Nem én mondok olyan butaságot, hogy a motorom teljesítmény görbéje lapos és már az elejétől maximum közelében van. A forgatónyomaték nem egyenlő a teljesítménnyel, ha már az alapokról beszélünk. És alváza sincs az autódnak, mivel önhordó karosszériás.
Zolus84 2015.03.16 10:36:43
@Buckethead: Én nem vagyok cseh, ahogy itt más sem. Angolban is használják a chassis szót, de magyarban az önhordó karosszéria esetén nem beszélnek alvázról.
De bizony hülyeség. 3500-nál a maximális forgatónyomatékot éri el, nem a teljesítményt. A teljesítménycsúcs 5500-nál van, csak te összemosod a kettőt, pedig nagyon nem ugyanaz.
A nyomatékgörbéd a dupla vanos miatt olyan amilyen. Amíg nem volt vanos, a hat hengeresek is pont olyan döglöttek voltak alul, mint a többi autó.
Belsőség Így terjed a hülyeség 2014.12.01 19:51:58
Ha így megy tovább, a rákgyógymódokkal vetekedő víruskarriert fog befutni az a videó, amit először az Origón láttam, aztán kiderült, hogy a Jalopnik irányából fúj a szél. Így vernek át a használt gumival. Jajaj! Eladják neked újként. Bármerre lépünk, életveszély…..
Tavaly hatalmas siker volt a Faluvégi Farolás nevű low-cost rendezvényünk. Sosem gondoltuk volna, hogy a picike Kakucsringen ilyen remek bulit tudunk csinálni, aránylag problémamentesen, remek hangulatban. Ilyen ni: Szerintem simán csak az ország legjobb hangulatú rendezvénye volt…..
Az E36-osra applikált szárny multifunkciós: Ugyanúgy alkalmas a leszorítóerő (muhaha) termelésére, mint a bevásárlókocsi-sztájlra való használatra. Még esetleg a piaci lángosos hangulatát idézendő lehet rajta jókat piknikezni, pl. egy jól sikerült parkolói driftedzés…..
Reggeli mellé fogyasztottam egy kis autóversenyt. Mostanában amúgy is koplalókúrán vagyok, pláne, mióta a gyömrői vasasnál ráálltam a mérlegre én is és kiderült, hogy ha fémből lettem volna, akkor már egész szép összeget érnék. Úgyhogy most nincs kaja, csak napi egyszer…..
Belsőség Heti merítés 2014.03.02 08:28:16
A barátnőm féltékeny rá! Kezdtem megharagudni szeretett Kispolákomra, amikor unokatesómtól jött a hír, hogy eladósorba került dédelgetett kis Clioja. Nem hagyhattam, hogy a még gyerekkoromban kinézett kocsi máshoz kerüljön. SOSEM Kopel Konkrétan 4 év alatt egyetlen…..
Zolus84 2014.03.02 11:44:30
@Komojtalan: Mikor történt a csere? Luxusadó már évek óta nincs, de némelyik online kalkulátor még mindig számol vele. Én három éve vettem az autóm, akkor már biztos nem volt luxusadó.
Zolus84 2014.03.03 15:29:09
@Komojtalan: Egyre gondoltunk, és ezt törölték el minimum három éve. Nincs semmiféle szorzó, kW-onként fizetsz évjárattól függően, és kész. Pár ezer Ft miatt kár lenne otthagyni egy jó autót. Nekem is 193 LE-s az autóm, és évi 20ezer Ft-ot fizetek már három éve.
Így néz ki most a teljesítmény adó:
Az adó mértéke az adóalap után a gépjármű
-gyártási évében és az azt követő 3 naptári évben 345 Ft/kilowatt,
-gyártási évet követő 4-7. naptári évben 300 Ft/kilowatt,
-gyártási évet követő 8-11. naptári évben 230 Ft/kilowatt,
-gyártási évet követő 12-15. naptári évben 185 Ft/kilowatt,
-gyártási évet követő 16. naptári évben és az azt követő naptári években 140 Ft/kilowatt.
Zolus84 2014.03.04 17:53:39
@Komojtalan: Nem is mondtam soha, hogy nem volt luxusadó, vagy ne így hívták volna. Én is úgy emlékszem, hogy így hívták. Én csak azt mondtam, hogy már évekkel ezelőtt (utánanéztem, 2010-ben) megszüntették. Lehet, hogy amikor a Te autót cseréltél, akkor még volt, ezért kérdeztem, mikor vetted a mostani gépet. Sajnos sokan azt hiszik, hogy ez egy máig létező dolog, sőt tavaly még találkoztam olyan online kalkulátorral, ami számolt vele.
Belsőség Megint béemvés lettem 2013.11.01 17:53:32
Az ember életét sok dolog befolyásolja. Lát egy égi jelenést, túlél egy katasztrófát, esetleg szerelmes lesz. Minden mindenre hatással van, aztán ezek együttesen alakítják ki a dolgok menetét. TC autóflotta szinten nekem két dolog volt hatással a döntéseimre. Az egyik, hogy…..
Zolus84 2013.11.03 11:18:18
@Lui_: Ez így van, tényleg nem egy erőgép 1400 kg-mal. Nekem 28i-m van, és egy ideje már töröm a fejem, hogy lehetne bele több erőt varázsolni. Van több féle megoldás (M3, V8, turbó), de mindegyiknek megvan a maga hátránya és előnye. Ami biztos, hogy a 23i és 28i nem jó alap turbósításhoz, hacsak nem sikerül szerezned amerikai verziót belőle, ami vasblokkos, és tudtommal a belseje is erősebb. Az M50 motort (25i) szokták fújni. Úgy tudom a későbbi, M54 motorok (E46 325i, 330i) is bírják a turbót, tehát motorcserével talán ez is megoldható. Azt nem tudom, hogy ezek az utólag turbósított motorok ténylegesen mennyire bírják a strapát.
Sperr témához: Feláras extra volt, egyik típusban sem volt alapból (kivéve M3). Azt hiszem 96-ban meg is szűnt, átvette a helyét az ASC (pfejjj). Bontottan 50ezertől indul egy sperr.
Zolus84 2013.11.03 12:30:00
@Lui_: Ez nem gyári 28i, hanem M50 növelt lökettérfogattal. A videó első részében (link a leírásában) felnyitják a motorháztetőt, és látszik, hogy vanos nélküli M50 van benne. Ilyen ismeretségi körben is van, nemrég lett kész. Arra várok, hogy meddig fogja bírni. :) Ha nem esik szét, akkor lehet, hogy én is építtetek magamnak egyet. Nem olcsó, de kb. duplája lenne a teljesítmény a mostaninak.
Zolus84 2013.12.17 16:40:25
@///M_Straight_six: Nekem 28i limom van, forgalmi szerint 1395 kg. 25i coupé biztos nincs 1300 kg alatt, még fapadosan sem. Neten 1380 kg-ot találtam ( www.autoevolution.com/engine/bmw-3-series-e36-coupe-1992-325i.html ). Tényleges mérésekre 1,5t körüli értékeket találtam. Lehet, hogy a gyári adatban nincs benne a benzin és egyéb folyadékok, pótkerék, stb.
A compact gondolom csak annyival könnyebb, amennyi anyag hiányzik a farából, meg esetleg a másik hátsó futómű hozhat még pár kg-ot. A méretben teljesen egyetértek veled, de ennek a fő oka a hosszmotor, ami sok helyet elvesz, főleg hogy hat hengernek kellett helyet csinálni. Egy G astrába nem tudnál ekkora motort beleműteni. Kábelezés azért van benne, klíma, szervo is szinte mindegyikben, és elég jó a zajszigetelésük, kivéve a kárpitok saját zaját. :) Egyébként egyetértek veled, méretükhöz képest nehéz autók, ez a legfőbb bajom vele. Ha 2-300 kg-mal könnyebb lenne, sokkal jobb autó lehetne. Álmodozok róla, hogy ebbe rakjak egy nagyobb motort, ezt pedig átrakjam egy E30 bódéba, amiben nagy élmény lenne ez a közel 200 LE. Sajnos ez nem kevés pénzbe kerülne, így az elkövetkező 1-2 évben biztos nem kerül erre sor.
Belsőség Nem kell a pénz? 2013.11.13 17:32:34
A becsületesnepper, és a német nepperkolléga is azt mondta: a Cougarnak kell egy fényezés. Több német is elvitte volna, lelkesnek tűntek, elismerően nyilatkoztak a műszaki tartalomról, de a fényezés, az gátat vetett az üzletnek. Egy német nem is kezd el a fényezés miatt alkudozni,…..
Belsőség Heti merítés 2013.10.20 10:48:53
Kutyás Olasz Első autó. Jól megvoltunk mi autó nélkül. Aztán mikor meglett a harmadik kutya egyre zihásabb lett összszervezni a mozgást a kutyás barátokkal. Na jó. Kell egy kutyás autó. A Zen navarraviolett-metallic temploma A legmelegebb a keresési fázis volt, mert azt a…..
Zolus84 2013.10.20 17:07:53
Belsőség Fűtesz, vagy megfagysz 2013.10.12 09:58:35
Miután megvettem a BMW-t, két hónap alatt tulajdonképpen minden égető problémát sikerült orvosolni: a kasztni rendbetétele után a futómű és a fékek következtek. Így már csupán egyetlen dolog maradt, amit idén, még a tél előtt mindenképpen meg akartam ejteni, ez pedig a…..
Rohadt unalmasak már a sokadik egygitáros feldolgozások a Youtube-on, ezért is örülünk annyira, hogy végre igazi talentumra lelt az internet népe. Ő Jess Greenberg énekes-gitáros hölgy, aki javarészt unalomig ismételt rockklasszikusokat és popdalokat dolgoz fel egy szál gitárral a…..
Zolus84 2013.09.01 00:24:57
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
Zolus84 2013.08.23 23:00:59
@Abfangjaeger: Megelőztél. :) Én is az RC900-at akartam írni.
Ro55: Korróziós szakember tanárom szerint savas marad a felület, idővel újra rozsdásodni fog.
Korant: Nekem is gumisodott.
Würthöt nem próbáltam, ismerős szerint jó, lassan 10 éve kezelt autója azóta sem rozsdás.
Dinitrol RC900: Ugyanilyen, szerves vegyületképző elven működik, de kemény, lakkszerű felületté szárad. Hosszú távú tapasztalatom még nincs vele, de most került belőle bőven a kocsira, pár éven belül kiderül.
A Brains május 2-án különleges koncertet adott a Budapest Parkban. A csapat ezen a bulin, három szám erejéig színpadra hívta a Kosheen énekesnőjét, Sian Evanst, akivel együtt adták elő közös szerzeményüket. A We Are One című dalhoz a Deadcatdigital készített videóklipet,…..
Egy ember életét vesztette többen súlyosan megsebesültek a Rallysprint Bajnokság északi régiójának mai fordulóján a Nagykállói Ralda Rallysprinten Többen is súlyosan megsérültek amikor a nézõk közé csapódott egy autó a Nagykálló és Újfehértó között zajló…..
Zolus84 2013.07.01 09:49:53
@megatoner.hu: Ahogy megláttam a képet, egyből tudtam, hogy valami gyökér megjegyzést tesz a bajor márkára.

Nyugodjon a békében az áldozat, részévtem a családtagoknak, barátoknak. A sérülteknek gyors felépülést kívánok.
A leírásból ítélve valószínűleg nem biztonságos helyen álltak. Sajnos a motorsport veszélyes, nagyon oda kell figyelni, hogy hova állunk, mert bármikor megtörténhet a baj.
Földrengés Magyarországon, háromszáz felett az euró, de a netre ragadt egyszeri polgár számára mégis a nap híre, hogy már nálunk is működik a Google Street View. Míg az átlag felhasználó vicces jeleneteket keresett, mi az autóink után kutattunk. A képek tanúsága szerint…..
Belsőség Heti merítés 2013.04.14 08:52:55
A Digó Limó újra támad  Miután a kirojtolódott idegszálaimat összecsomóztam, eljöttem Újvárosba, van itt egy ürge, ő csak Fiatokkal foglalkozik. Istenen, vannak még rajtam kívül is aberrált barmok...Betettem a kocsiba az oldalbordát (ő szép), magamat (én közepes), és…..
Zolus84 2013.04.15 13:12:59
@Hota: Nekem a testvérem sofőr, ott is ez a helyzet. Mindenféle futózott meg kukázott ezeréves szarokkal járatják őket. Volt már, hogy úgy küldték el fuvarba, hogy a fele kerekeken volt csak fék. Bele is szaladt egy vészfékezésbe, és majdnem kereszbefordult alatta a teherautó. Sajnos így van, ahogy mondod, találnak helyette mást, ha neki nem tetszik. Kisgyerekkel az ember nem annyira vagány, inkább bevállalja a ritikót, és vigyáz az úton, de sajnos mindent nem lehet kivédeni. A másik, hogy a tachográffal is manipulálni kell nekik, rendszeresen túlhajtják őket, jóval többet vezetnek a megengedettnél. Nem csoda, hogy előfordul, hogy elalszik a sofőr, aztán tarol, szerencsés esetben csak bokrokat vagy szalagkorlátot.
TComment Turbót a botmixerre is! 2013.02.13 05:45:37
Javában ássuk a szívómotorok sírját. Nekem hiányozni fognak. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Zolus84 2013.02.13 09:09:14
@Shadowbull: "A problema ott van, hogy az emberek, koztuk az autos ujsagirok nem tudjak ertelmezni a szabvany fogalmat, es nem tudjak elhelyezni a meresi eredemnyeket a valosagban."
Szerintem az is probléma, hogy a gyártók a szabványra optimalizálnak és/vagy a szabványnak nincs köze a valós körülményekhez. Nem lenne ez akkora gond, ha tudnád, hogy 10-20%-kal nagyobb fogyasztás várható a megadottnál. A tesztek alapján viszont az egyik autó megközelíti a szabványos fogyasztást, a másik pedig a dupláját eszi.
A Punto Twinair az autónavigátor tesztjén is 8l fölött evett, ami több, mint duplája a szabványos ciklusban mért fogyasztásnak. Így ami papíron védi a környezetet, az a valóságban pont ellenkezőleg hat, mindezt egy bonyolultabb, sérülékenyebb technikával. Nekem az jött le, hogy a downsizing a nagyobb teljesítményű autóknál jobban működik. A kis köbcentis turbóknál gyakran olvasok magas fogyasztásról, míg a prémium kategória nagyobb motorjainál valóban csökkent a fogyasztás (F30 328i). Nem tudom, hogy ennek a jobb tervezés az oka, vagy a kis motorokat taposni kell, hogy tartsd a forgalom ritmusát.
Amúgy nekem ez az egész CO2, globális felmelegedés hiszti valami szándékosan gerjesztett baromságnak hat. Tudtommal a mai napig nincs bizonyítva a dolog, mégis ekörül forog az egész világ.