Adatok
jorgoszka
0 bejegyzést írt és 44 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Olvasónk szerint tarthatatlan a helyzet a XIII. kerületben: a folyamatos sétálóutca-építések miatt már nem lehet parkolni
2010.08.25 22:42:00

Bár magam inkább sétapárti vagyok, de ez nem jelenti, azt, hogy ne érteném meg az autósok problémáit. Sőt, ha olykor mégsem értem meg, a hangjuknak még akkor is szívesen helyt adok. Hogy mennyire van igaza Péternek, és hogy mennyire megnyugtató az alpolgármester válasza, azt a…..
jorgoszka
2010.09.06 21:47:48
@pakesz: bocsánat hogy belevau, de elég hihetetlen, hogy ennyi idő után sem fogod fel miről van szó! :-)))) vagy csak szórakozásból írogatsz mp1526-nak? :-)))
jorgoszka
2010.09.07 16:02:01
@pakesz: örülök a válaszodnak, jól sejtettem hogy a hiba a te készülékedben van. :-)) van egy cikk az origo-n, olvasd el. magadra ismerhetsz benne. ha egyáltalán megérted. :-))
www.komment.hu/tartalom/20100905-velemeny-magyarorszag-tarsadalmi-csoportjai-ellensegkepek-a-szemunkben.html?cmnt_page=6
a kommenteket is érdemes átböngészni. /pl. a 8,9,11,19-es. többre nem volt időm./
www.komment.hu/tartalom/20100905-velemeny-magyarorszag-tarsadalmi-csoportjai-ellensegkepek-a-szemunkben.html?cmnt_page=6
a kommenteket is érdemes átböngészni. /pl. a 8,9,11,19-es. többre nem volt időm./
jorgoszka
2010.09.07 21:04:00
@pakesz: köszi, nem érdekel a lelkivilágod. visszaolvastam néhány hozzászólásod, kb. 09.01.-ig. amiket láttam: nyugger, náci, kis kommunista, itt lakó genya stb. elolvastad a cikket aminek a linkjét küldtem?
a lakótelepi parkolóházakat jogosan említetted. ilyenek vannak egy normális országban. több helyen láttam, de csak schwechat-ban csináltam pár fényképet róla. /nem a repülőtéren, a kisvárosban:-))/ megmutattam az önkormányzati képviselőnknek. azt mondta, sajnos nálunk nem lehet. csodálkoztam volna, ha nem ez a válasz. :-)))
a lakótelepi parkolóházakat jogosan említetted. ilyenek vannak egy normális országban. több helyen láttam, de csak schwechat-ban csináltam pár fényképet róla. /nem a repülőtéren, a kisvárosban:-))/ megmutattam az önkormányzati képviselőnknek. azt mondta, sajnos nálunk nem lehet. csodálkoztam volna, ha nem ez a válasz. :-)))
Urbanista
Föld alá terelnék a gépkocsiforgalmat a Pesti alsó rakparton. Budapest a Weburbanist blogon
2010.08.10 14:43:00

A Weburbanist csak névrokona az Urbanistának, valójában mindenféle furcsaságok gyűjtőhelye a meghökkentő reklámoktól a különleges atomfegyverekig. Elég komoly blog, csak az rss-ére 376 ezren vannak feliratkozva. Ám ez a posztja most valóban urbanisztikához kötődik.…..
jorgoszka
2010.08.16 13:40:05
@cso zsi: ez az aps jó megoldás. itt is vannak érdekes dolgok, nagyon sok időt el lehet tölteni az olvasgatással: hampage.hu/trams/igyislehet.html
jorgoszka
2010.08.16 13:53:42
@záporjózsi: értem. de annak az egy sávnak nagyon hosszúnak és megszakításoktól mentesnek kell lennie, hogy értelme legyen.
tudod mi lett a debreceni buszokkal? mik voltak a tapasztalatok? nemrégiben valahol hallottam, hogy kísérleteznek vele talán a bkv-nál. nem tudom, mi a bánatot tudnak ennyit kísérletezni.
tudod mi lett a debreceni buszokkal? mik voltak a tapasztalatok? nemrégiben valahol hallottam, hogy kísérleteznek vele talán a bkv-nál. nem tudom, mi a bánatot tudnak ennyit kísérletezni.
jorgoszka
2010.08.18 13:26:26
@záporjózsi: a debreceni vagy fehérvári társaság nem mondja meg, mik voltak a tapasztalataik? nem gondoltam volna, hogy ez ekkora titok!
Urbanista
Az UNESCO is aggódik az Új városközpont miatt. Nem csak az a gond, hogy mit bontanak le, de az is hogy mit építenek a helyére
2010.07.27 13:52:00

Bevallom nem gondoltam volna, hogy ekkora hullámokat vet majd az Új városközpontnak elnevezett irodaház-hotel-közpark kombó építése. Bár általában érzékenyek vagyunk, ha hozzányúlnak a belső kerületek utcaképéhez, de a szomszédos Vörösmarty 1. korántsem váltott ki ekkora…..
jorgoszka
2010.07.27 15:39:38

Reggel még csak egy kommentben figyelmeztetett HZV, napközben aztán Rita egy fotót is küldött az Indexnek, milyen feliratot feszítettek ma ki a Várkert bazárra. Nincs mit hozzátenni...
jorgoszka
2010.07.22 19:46:33
@Mária néni: lehet. egy barátom dolgozik a las vegasban évek óta. majd megmondom neki, hogy nézzen jobban utána.
jorgoszka
2010.07.22 20:01:58
@Mária néni: na, ha nem is tudtam mindent jól: hu.pokernews.com/h%C3%ADrek/2010/02/harom-kaszino-kecskemet-gyor-tropicana-3628.htm kis butuska.
jorgoszka
2010.07.22 20:05:19
@Mária néni: de sötét tetszik lenni, néni! :-)))) inkább ki is lépek! :-))) addig ne is írj, amíg nem válaszolok.

Abszolút piacpárti vagyok, a háztáji zugárusokat (akiket ma biztos gerilla zöldségeseknek neveznének) pedig kifejezetten szeretem. A kiskertben megtermelt egy-két zacskó cserkóval vagy néhány csokor virággal behéveznek a Kertvárosból az Örsre és a megállóban kínálják a…..
jorgoszka
2010.07.22 19:06:28
@layo: nagyon kevés élettapasztalatod lehet! :-))) hol éltél mostanáig? a holdon? menj el egy hónapra wildbear ismerőséhez dolgozni, hogy átlásd a dolgokat. utána gyere vissza, és írd meg mi a helyzet.
Urbanista
Léghajóhotel és üvegsiklós közpark a Belváros felett. Na végül ez lesz a "dagadt prosti", meg a védett szecessziós ház helyén
2010.07.01 09:05:00

Az Urbanista olvasók már másfél-két éve idekommentelték, hogy egy Foster-féle üvegpalota épül majd a Deák Ferenc és a Harmincad utca közt. És lám, igazuk lett! Ez azt jelenti, hogy nem csak a "dagadt prostira" keresztelt irodaház tűnik el, amiért (jelenlegi formájában) nem kár,…..
jorgoszka
2010.07.02 16:22:39
@Fővárosi Gyerek: Neked is javaslom, keresd meg a cikket, amit Androidus-nak ajánlottam. Utána nem lesznek kérdéseid.
jorgoszka
2010.07.02 16:51:43
@drge: Lásd kettővel feljebb. :-)
jorgoszka
2010.07.02 17:00:08
Urbanista
Tervek a Batthyány tér átalakítására. Átszervezett közlekedés, több zöldfelület
2010.06.07 09:09:00

"A Budavári Önkormányzat át szeretné alakítani a Batthyány teret, ezért tavaly pályázatot írt ki a közterület forgalmi vizsgálatára. A munkát a Főmterv Zrt. elnyerte és a tervezők már leszállították a megrendelt dokumentációt." - írja a Fővárosi.hu. Fel is kerültek a…..
jorgoszka
2010.06.27 21:32:57
@andrabian: Na, egy kis városi autópálya építés a la Norvégia. :-))) www.vegvesen.no/Vegprosjekter/Bjorvika/Bygatene
jorgoszka
2010.06.27 21:35:37
@andrabian: Ugyanez részletesebben. www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=102067 Képek, látványtervek, kommentek. Kb. 80 oldal. Lapozgasd át.
jorgoszka
2010.06.27 21:48:34
@andrabian: Zürich. Néhány látványterv. www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=102067 A jobb felső sarokban a "Projektliste Zürich" -re kattintva további dolgok.

Bár feltétlen híve vagyok a Belváros (Budapest?) új főutcájának, természetesen a kritikai észrevételeknek is szívesen helyt adok. Jankoke nevű olvasónk nem is egyet vett észre rajta - mi tagadás, a folyamatos söprögetés már nekem is szemet szúrt...
Kedves Urbanista!…..
jorgoszka
2010.06.05 17:53:05
@QuickSixx: az egész városra /országra/ jellemző ez a primitívség. Kedvenceim a költöztető cégek. Kampányszerűen kb. kéthavonta az egész várost beterítik. Ugyanazzal a hirdetéssel találkoztam Bp-től Veresegyházig mindenhol. Sehol nem foglalkoznak vele. Esetleg az utcaseprőknek is ki lehetne adni feladatul, hogy tépkedjék le őket.
Urbanista
3 kilométeres sétálóutca a Belvárosban. Az autók a föld alá szorulnak?
2009.04.07 17:05:00

A Belváros új főutcája projektről már linkeltünk pár cikket innen-onnan, de elég érdekes a projekt ahhoz, hogy egy posztban mi is foglalkozzunk vele. A kerület honlapjáról sajnos elérhetetlen, rendkívül hülye domainnevű, ám egyetlen hivatalos belvarosujfoutcaja.hu oldal…..
jorgoszka
2010.06.04 20:32:25
@andrabian: úgy tűnik, neked nem annyira jött be....:-) vasárnap én is megnézem. volt élet? vagy az eső elmosott mindent? kíváncsi lennék, mások mit gondolnak.

Lakóparki esélyegyenlőtlenségPrielle Kornélia u. - Sopron út sarok..
jorgoszka
2010.05.27 17:14:07

Hihetetlen, nem is értem, hogy történhetett meg: Védett műalkotásnak számító bronz szobrot loptak el Budapesten a VIII. kerületi, Fiumei úti sírkertből. A szobor ülő férfialakot ábrázol, kezében a lábánál földbe szúrt karddal. A Budapesti Rendőr-főkapitányság…..
jorgoszka
2010.05.21 20:01:50
@Cirus: megélhetési bűnöző :-))) szeretnék annyit keresni, mint amennyit ezek összelopnak:-( bementek egy ford transit-tal, és kivitték.

Egészen természetes dolog, hogy az olcsó termékeket kínáló kiskereskedelmi láncok ronda dobozokba költöznek. Mivel a legfontosabb - gyakorlatilag egyetlen - szempont az alacsony ár, ezt csak úgy tudják elérni, ha minél kevesebbet költenek az épületre, a telekre, a termékekre…..
jorgoszka
2010.05.21 19:48:07
@Roncli: A gyártók azért raknak minden szart a termékekbe, mert a multik visszaélnek az erőfölényükkel. Lenyomják az árakat, különböző címeken fizettetnek velük /pl polcpénz/, a beszállított árut három hónap után fizetik ki, vagy ha nem akarják, különböző számlázási hibára hivatkozva még tovább húzzák stb. Ha a gyártók bírni akarják az árversenyt, a szart kell belerakniuk a termékbe. Arról nem is beszélve, hogy a multik már az államot is zsarolni próbálják.
jorgoszka
2010.05.21 19:55:54
@városjáró: Akár a föld alá is levihették volna. Befedni sem kellett volna. Münchenben láttam hasonlót. A keresztirányú forgalom kis hidakon megy át.
Urbanista
Milyen lenne az LMP-s Budapest? Visszaépített villamosvonalak, behajtási díj, ötös metró és bekamerázott buszok
2010.04.06 15:10:00

Pár napja az LMP is előrukkolt Budapest-programjával. Bár nem tartalmaz olyan látványos elemeket, mint az MDF "szélcsatorna-tisztítása" vagy a Jobbik tehervillamosai, de elég sok mindenre kiterjed. Valójában két dokumentumból áll össze: egy általános…..
jorgoszka
2010.04.07 18:21:45
@Pályaelhagyó autóversenyző: Jó meglátások! Kíváncsi vagyok, elektromos vagy hibrid autóval miért nem lehet majd közlekedni! :-)) A mesterséges dugók keltése már a külvárosokban kezdődik. Sajnos utakat kéne építeni, hogy minél hamarabb eltűnjön akinek nem a közösségi közlekedés a legmegfelelőbb. Akár már a Hungáriát is meg lehetne úgy csinálni, hogy szépen folyamatosan végig lehessen gurulni rajta. Úgy tudom, ez a Kádár-korszakban tervbe volt véve. Állítólag lábakon álló út lett volna. Hasonló mint Bécsben, amit Schnellstrasse-nak hívnak, nem tudom, ki ismeri. Érdemes kimenni, és körülnézni. Az ottani külvárosi úthálózat szerintem legalább a harmincszorosa a budapestinek, ha nem több, és folyamatosan fejlesztik. Sajnos évente többször kell kimennem, és látom.
Igazából miért találták ki, hogy a Hungáriánál kezdődjön ez a zóna? Nem jártam Londonban, csak olvastam róla, hogy ott ezt azért találták ki, mert a City-ben már csak irodák, bankok stb. vannak, és hogy a dolgozók ne autóval járjanak be. Térképet nézegetve ez a terület arányaiban nem lehet nagyobb, mint nálunk a Múzeum-körúttól befelé eső rész. Miért kell átesnünk a ló túlsó oldalára? Netán itt is valami pártközeli cég fogja beszedni a pénzeket? :-))Ezért kell minél jobban lehúzni a hülyéket? :-))
Igazából miért találták ki, hogy a Hungáriánál kezdődjön ez a zóna? Nem jártam Londonban, csak olvastam róla, hogy ott ezt azért találták ki, mert a City-ben már csak irodák, bankok stb. vannak, és hogy a dolgozók ne autóval járjanak be. Térképet nézegetve ez a terület arányaiban nem lehet nagyobb, mint nálunk a Múzeum-körúttól befelé eső rész. Miért kell átesnünk a ló túlsó oldalára? Netán itt is valami pártközeli cég fogja beszedni a pénzeket? :-))Ezért kell minél jobban lehúzni a hülyéket? :-))
jorgoszka
2010.04.07 19:21:26
@Zuzu Petals: Ejha, Te is sokat járhattál vidéken! :-))) Én kispesti vagyok, kb. 15x volt dolgom Üllőn, hát nem egyszerű. Óránként jár a távolsági busz, ami kifelé pontosan indult el a Kökiről, de vissza 15 és 25 perc között késett, minden alkalommal. /ja, a kökire kijutni piros 136-os busszal rossz esetben 45 perc a lakásajtóból odáig./ De ez nem is gond! Képzeld el, hogy ha pontos lenne...Véletlenül rád jön a kakilás, időre kéne beérned a városba...Összecsokizod magad, vagy odaszólsz, hogy bocs, egy órát kések? Visszafelé meg elég egy műszaki hiba, öngyilkos a metrón, bármi, megint egy órát állsz a megállóban. Legrosszabb esetben oda-vissza vagy 6 órádba telt bejutni a városba, meg haza. :-)) Arról nem is beszélve, hogy bármit szeretnél csinálni, semmi spontán dolog nem fér bele, mert állandóan azon kell görcsölni, hogy időben elindulj. Képzeld el azokat, akik pl. Budán dolgoznak. Teljesen megértem, hogy inkább autóba ülnek. Persze, erre lehet azt válaszolni, hogy minek ment oda a lüke? De nem mindenki tegnap költözött oda, régen is laktak ott emberek, most is születnek. Nem tehetnek róla, hogy a fővárosban találtak munkát maguknak.
Nem tudom, mit csinálsz a BME-n, de ha tanulsz, ilyen felvilágosult és demokratikus hozzáállással jobb ha pályaelhagyó leszel. Vagy menj ki egy szerencsésebb országba, fejleszteni a tudásod. Mint anno a céhlegények. Nem akartam személyeskedni, csak kijött.
Nem tudom, mit csinálsz a BME-n, de ha tanulsz, ilyen felvilágosult és demokratikus hozzáállással jobb ha pályaelhagyó leszel. Vagy menj ki egy szerencsésebb országba, fejleszteni a tudásod. Mint anno a céhlegények. Nem akartam személyeskedni, csak kijött.
jorgoszka
2010.04.08 12:07:07
@vmaast: bizony, nem ártana takarítani. Nagyon sok helyen az utak szélén centiméteres magasságban áll a homok. A beültetlen vagy kitaposott helyeken egy szélroham nagyobb porfelhőt kavar, mint a Szaharában.

Idén májusban kezdődik a Szépművészeti Múzeum bővítése a Hősök tere alatt, ami gondolom elég nagy felfordulást, meg forgalomkorlátozást jelent majd. A múzeum főigazgatója most azzal állt elő, hogy mi lenne, ha ez így is maradna - mármint nem a felfordulás, hanem a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz