Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Unknown User

1 bejegyzést írt és 123 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Uber driver Hát, ez ennyi volt... 2016.02.20 02:51:12
Leszedték az elso Uber rendszámot Úgy érzem srácok, ez ennyi volt... aki ezek után is beül vezetni, annak valószínűleg a.) nagyon kell a pénz, de leginkább b.) elmentek otthonról. Talán majd egyszer eljön az a világ, amikor nem másfél év után sikerül betiltani egy olyan szolgáltatást, amire…..
Unknown User 2016.02.21 06:08:02
@FikkFakk: Az árak sajnos még gazdasági számításokon (is) alapulnak, nem csak vevő igényei szerint is.

Én úgy nőttem fel, ha nem telik taxira akkor megyek gyalog vagy busszal, ha nem telik operabérletre akkor nézem otthon a TV-t, ha nem telik Michlen csillagos étterembe, akkor eszek vajaskenyeret. És főként nem hőbörgök, hogy miért ilyen drága a taxi, az opera, meg az étterem.
Unknown User 2016.02.21 22:07:36
@Ez a név már foglalt!: Nyilván tudod mit beszélsz, hiszen személyesen ismersz minden taxist, tudod, hogy kinek mi a végzettsége, mihez ért. Vicces lenne látni a fejed, amikor rájössz, hogy a taxisok nagy részének is van szakmája, sőt még diplomások is vannak köztük. Az eszedbe sem jut, hogy vagy anyagilag vagy más szempontból nem a szakmájában dolgozik valaki. Vagy csak egyszerűen az a függetlenség kell az életébe, amit a vállalkozói lét nyújt. Annyi emberi sors van és annyi különböző igény és élethelyzet, nem tudom ki vagy te, hogy másokat látatlanban megítélj.

Sajnos a dolog úgy áll, hogy egy társadalomban néha ki kell várni a sorunkat, akármennyire önző gyökerek vagyunk. Vagy te az étteremben is hisztizel, hogy nem főzték meg előre a kaját amit enni akarsz, meg a Lidlben is a sor elejére tolakodsz a kasszánál? Vagy csak a taxira nem tudsz türelmesen várni fél órát azon a 15 napon egy évben amikor nem jön 3-8 percen belül?

Régen "mocskos szemét hiéna" volt aki szilveszterkor háromszoros áron dolgozott, bezzeg az UBER-nek simán kifizetnéd a hatszorosat is. Kívánom, hogy a közértben is adjanak neked 5000 forintért egy csomag téliszalámit karácsony előtt. Te szerintem fel sem fogod mit beszélsz, ebben sem.

Egy kicsit más. Mit értesz amúgy tudás alapú társadalom alatt, mert ez leírva olyan viccesen hangzik. Bár ha hozzám hasonlóan te is tanítottál volna 18-20 éves érettségizett(!) fiatalokat akiknek a 70-80%-ka nem értette a százalékszámítás fogalmát és nem rendelkezett a megfelelő fogalmi háttérrel, hogy megértse az Excelben használatos alapszintű függvényeket, akkor elszégyellnéd magad, hogy leírtad ezt. Igaz ők nem taxisnak, hanem kommunikációs szakembernek készültek. :D
Unknown User 2016.02.21 22:26:50
@Ez nem játék: Ez mindjárt más. A cégek tulajai. :D Mondom, hogy írogattok mindenfélét és fogalmatok sincs róla, hogyan is működik ez az egész. Még Amerikában vagy Németországban talán igazad is lehetne, ahol a taxicégek nagyrészt bevándorlókat alkalmaznak fizetésért és ők teszik zsebre a pénz jelentős részét. Nálunk a taxisok jelentős része még mindig saját autóval dolgozik a saját vállalkozásában a taxicégeknek csak tagdíjat fizetnek. A taxicég vezetők érdekei teljesen mások. Például az a taxicég ahol sok a droid és kevésbé normálisak a taxisai abban volt érdekelt, hogy a régebbi maximált áras rendszer maradjon meg. Azért is küzdöttek, hiszen tudták, ha fix lesz az ár a kutya sem utazik velük. Azoknál a normális taxisokkal és normális autókkal dolgozó cégeknél pedig jobban érdekeltebbek voltak a fix árban, mert tudták, ha ugyanaz az ár, akkor a minőségibb szolgáltatást fogják igénybe venni az utasok.
Szóval a taxiscégek álláspontja sem volt egységes, hiszen van aki bukott ezen a rendszeren van aki pedig nyert rajta. A taxisok viszont valóban nyertek rajta, hiszen azóta nem kell a fele utat ingyen adni a reptérre és önköltségi áron vagy az alatt fuvarozni.

Az megint egy másik kérdés, hogy az ellenőrző hatóságok töketlenkedései miatt nem lettek azóta se kiszűrve a tisztességtelen taxisok, nem lett megtisztítva a reptér, a pályaudvarok környéke, sem a belváros a férgektől. A taxik műszaki állapota sem mindig megfelelő, de a tolós vizsgán továbbra is átmennek az autók. Sajnos így valóban nehéz eladni az utazóközönségnek azt, hogy a magasabb ár a megbízhatóságot hozza. Emiatt van baja amúgy is a tisztességesen dolgozó taxisoknak anélkül is, hogy emiatt is jogtalanul őket hibáztatjátok.
Naiv kismamának új autót hívott a sutyerák taxis, mert lépcsőn ülve várta, és nehogymár összekoszolja a kocsiját. A szokatlanul abszurd jelenet után kicsivel telefonált a City Taxitól a "panaszbizottság", hogy a kolléga helyesen járt el, tényleg ő dönt, milyen fuvart vállal…..
Unknown User 2013.08.07 12:12:36
Én azt tanítom a lányaimnak, hogy ne üljenek le a városban a földre, mert oda a hajléktalanok és a kutyák szarnak hugyoznak, vagy a bulizó fiatalok hánynak. Se részegen, se terhesen nem ülünk a földre, mert nemcsak a taxi ülését basszuk össze, hanem otthon a saját lakásunkban a kanapét is. Valakit ez nem zavar. Még a sajátját is összebassza, nemhogy a másét.
Amúgy persze mindig a taxis a bunkó és az utas kulturált és hibátlan. Akkor is amikor a kutyaszaron keresztülhúzott gurulós bőröndöt bebassza a hátsó ülésre, vagy a lábát felteszi a két első ülés közti könyöklőre, vagy amikor a bébihordozót vagy sporttáskát a méretes hányásba leteszi a földre és csodálkozik, hogy a taxi nem szívesen viszi el. Vagy amikor a strandról vizes nadrággal akarnak beszállni, vagy mondjuk egy pohár borral, vagy a gyrossal, amiből csöpög a zsír és a szósz...
Ezek nem kitalált történetek, hanem a napi rutin, és van az a pont amikor sok.
Aztán van az a pont mikor olyankor szakad el a cérna amikor nem is annyira súlyos a helyzet. Nehéz ezt innen a leírt történet alapján megállapítani.
40 fok meleg van, sok a frusztráló körülmény és az emberek leszarják egymást, nincs empátia. Se az utasokban, se a taxisban, se a boltosban, se a vevőben, senkiben... Az anyukák és az apukák nem tanították meg sokaknak, hogy mit igen és mit nem és általában hogy kell viselkedni.
Akkor miről beszélünk?
Unknown User 2013.08.07 17:09:57
@Prof. William: Maradjunk annyiban, hogy találtam én már a terhes kismama vagy kisgyerekes ártatlannak látszó szülők után nagyobb moslékot az autóban, mint a részeg szigetről kiköltöző hollandok után, vagy a szakadt trógenek látszó utasok után...

"terhes kismama" ez egy jó ütőkártya arra, hogy hajlamosak legyünk fekete-fehérben megítélni a dolgokat, miközben a valóság lehet teljesen más is...

Amúgy minden taxitársaságnál kérheti az utas, hogy egy adott kolléga ne menjen érte... nem igazán látom be, hogy egy kolléga nem megfelelő viselkedése miért vonná maga után az adott társaság iránti ellenszenvet.

A taxistársadalom is mint a teljes társadalom heterogén. Pont ugyanolyan arányban vannak bunkók és normálisak mint máshol. Igaz ez a taxitársaságokra is. Holnap egy ilyen sztori más taxitársasággal zajlik le, aztán a villamosvezetővel, meg a boltossal, meg az ügyvéddel... Messzemenő következtetést levonni ebből, butaság. Nem kicsit.
Ha azzal jönne haza a gyerek, hogy idén nem kilencből bukott, hanem csak hatból, lehet hogy megdicséred, de biztosan nem lesz őszinte a mosolyod. Tegnap a szabad szoftver konferencián a kormányzat előadóját hallgatva valami ilyesmit éreztem. Előre kell bocsájtani, hogy valóban…..
Unknown User 2013.03.26 00:03:03
@lacalaca: Szerinted hány átlagos felhasználót érdekel, hogy a linuxal hány tonnás távcsövet mozgatsz meg? Szerintem egyet sem. Őket az érdekli, hogy milyen felhasználói élményt nyújt neki. H megfelelőt akkor használja, ha nem akkor használ helyette mást, macet vagy wint. Kár ebből hitvitát, meg ki a kurva faszább tudós király csávó versenyt csinálni.
Kiteszem a fotelt. Nem, abban olyan jól össze tudunk bújni! Akkor az egyik szekrényt. De így hova teszem a játékokat? Naponta gondolkodom azon, hogyan kellene nagyobb játékteret varázsolni a gyerekszobában. Roberto Gilnek is hasonló problémái lehetnek, nagyon empatikusan kezelve…..
Unknown User 2013.01.09 18:01:04
@ujpistolpete: Ha valaki szeret és tud barkácsolni az megveheti az anyagot és ugyan lehet, hogy nem lesznek a formák ilyen kerekek, de 100e forint körül össze lehet rakni.
A hetiBeton stáb nem először fut bele abba,  hogy az autóskultúra hangadói tanúbizonyságát adják annak, hogy fogalmuk sincs mi az, ami történik a városban, és hogy ezeket a bizonyos történéseket milyen folyamatok is mozgatják. Ez a tájékozatlanság pedig, párosulva egy…..
Unknown User 2012.12.20 22:49:03
Ebből a cuccból én is kérek...! Elég ütősnek tűnik az alapján amit ebben a posztban összehordtatok.

- A valóság ezzel szemben az, hogy lehet, hogy a szerintetek értelmetlenül lassú autóval sokkal hamarabb intézem el a dolgaimat és jutok A-ból B-be onnan C-be, majd vissza B-be és utána D-be meg E-be, mint bármilyen más módon. Cserébe viszont kényelmes, nem fújják a pofámba a járdán a cigifüstöt, nem kell várni és nyomakodni a büdös és pontatlan tömegközlekedésen, stb.
- A valóság ezzel szemben az, hogy az autósokkal szembesített biciklisek 90-95%-a pszichopata, míg az autósoknak csak az 50-60%-a, és ebből nem fog kialakulni együttműködés, csak több lesz a halálos baleset, hiszen nincs szétválasztva, párhuzamosan egymás akadályozása nélkül kiszolgálva a két réteg. Nem is beszélve arról, hogy még a gyalogosokat is beleeresztik az amúgy is rothadó katyvaszba.
- Ezzel szemben a valóság az, hogy a belvárosi projekt magában nem képes semmi olyanra amit a városvezetés, meg a sok becuccozott zöld troll vízionál. Kellene mellé még vagy 10K P+R parkoló a hungárián kívül, 10K parkoló a belváros föközlekedési útjai mellé. Kellene vagy még 5 mertóvonal. Városi-előváros vasút, elektromos/hibrid/gáz buszok, napszakonként változó irányú sávok a főbb bevezető utakra.
Na ha ez már mind meglenne, akkor volna értelme a belvárosi projektnek. Így nincs. Így csak giga dugó, exponenciálisan megnövekedő környezetszennyezés, idegbaj és emberhalál lesz.
és ha majd lejöttök a cuccról, akkor talán végre ti is észreveszitek.
Unknown User 2012.12.21 01:44:51
@BDzsH: Megpróbáltam elképzelni, hogy 3 olyan zebra, ahol 100+ métert kell a gyalogosoknak átsétálni (andalgó turista, járókeretes mamika, gyerekes anyuka, stb.) és a hozzá tartozó lámpák nem lassítják a közlekedést, ahogy a plusz egy szintbeli autós közlekedés sem lassítja. Megpróbáltam elképzelni de nem ment.
Viszont amit láttam magam előtt, hogy a Duna utca felől felhajtók próbálnak jobbra kanyarodni, de nem tudnak a gyalogosoktól, tőlük nem tudnak a balra kanyarodók felmenni a hídra. Mire elmennek a gyalogosok addigra piros lesz és beszorulnak az autók a kereszteződésbe.
De eleve lehet el sem tudnak majd indulni, mert a hídon áthömpölygő dugó beszorul a kereszteződésbe és nem lehet felkanyarodni a Duna felől a hídra. Ezért a rakpart a Népfürdő utcáig a Hegyalja pedig Budaörsig fog állni.
“Bárki, aki azt mondja neked, hogy meg tudja jósolni, mi történik a legalizáció után, az hazudik,” jelenti ki Dominic Holden, a The Stranger című seattle-i alternatív magazin újságírója az azt firtató a kérdésemre, hogy vajon hogyan fognak reagálni a szövetségi hatóságok a…..
Unknown User 2012.11.19 12:36:43
@Szittyakürt: Ugyan mégis mi a picsa pozitív hatása lenne? Az, hogy az utcákat elárasztaná még több agymosott zombi droid, aki azt hiszi magáról, hogy megvilágosodott, pedig csak egyre elhülyül.
Vagy valami másra gondoltál?
Unknown User 2012.11.19 20:57:20
@Szittyakürt: Képzeld szeretem a sajtot és a húst is. Sőt a jó bort vagy sört is amikor éppen úgy hozza a kedvem. Vannak céljaim az életben, családom és boldog vagyok.
Soha nem volt szükségem arra, hogy eltompítsam az agyamat a sok szarral amit mások boldogságnak meg jókedvnek hívnak. Szánom azokat a szerencsétlen nyomikat akik csak ezekkel a szarokkal tudják jól érezni magukat.

Amúgy egy barátom már meghalt túladagolásban, néhánynak az életét tette teljesen tönkre a drog. És igen vannak olyanok is akik "csak" füveznek. Néhány év alatt teljesen lezüllött, megbízhatatlan, kiszámíthatatlan debil gyökeret csinált belőlük az ártatlan anyag. Persze még mindig azt hajtogatják, hogy le tudnának szokni, ha akarnának.

Köpködjetek nyugodtan, demagóg szar vagyok...
Unknown User 2012.11.19 22:30:11
@Siphersh: Ha engedik, akkor meg nyilván kevesebben fogják használni. A maffia beszünteti a tevékenységét, és persze világbéke is lesz.
Miért is nem legalizálták eddig? A sok hülye demagóg gyökér miatt biztos.
Amennyiben van olyan története, amit szívesen megosztana másokkal is, esetleg furcsa, megdöbbentő interjúban vagy munkahelyi szituációban volt része, akkor írja meg nekünk a munkahelyiterror@gmail.com címre! Ha munkajogi segítségre szorul, írjon a munkahelyiterrorjog@gmail.com…..
Unknown User 2012.11.04 17:15:33
@dtk74: Félrement, nem a tiedre írtam, hanem arra akartam írni amire te is reagáltál. Veled úgy néz ki egy oldalon állok :))
Unknown User 2012.11.04 17:28:33
@dtk74: Én csak saját magam vagyok egyéni vállalkozó és semmi pénzért nem alkalmaznék senkit. Hosszú évek óta az a tapasztalatom, hogy amit nem én csinálok meg abba nyugodtan bele lehet verni a faszt. Az elmúlt 15 évben 100ból átlagosan talán 5 alkalommal kapom azt amit elvárok másoktól.

A gazdasági kormányzat dilettáns vezetői évtizedek óta szarnak a magyar KKVk problémáira és csak a multikat nyomják. Azok a rengeteg profitból könnyen kifizetik a "magas fizetést", céges autót és cafeteria szarokat. Amit az adón megspórolnak úgyis nagyságrendekkel magasabb pénz. A magyar munkavállaló meg ezt az irreális elvárásokat támasztja a magyar vállalkozóval szemben is aki nettó kisebb bevételből, relatíve magas adóterhekkel kellene ugyanezt a juttatási csomagot a munkavállalóinak előteremteni. Persze nyilván nem kibúvó, de a legtöbb azért próbálja az adóját optimalizálni ilyen feltételek mellett, hogy életben maradjon, nem pedig a síelésre és a Mercire kell.

Ja és mindenkinek áll a zászló. El lehet menni vállalkozni, hogy kipróbáljátok mi a francról is beszéltek. Alkalmazzatok néhány embert és maradjatok életben. Csak egy évig. Utána beszélgethetünk.
Unknown User 2012.11.04 17:31:16
@MZ/x: Tök hülye vagy. A magyar vállalkozók 85%-a sokkal jobb vállalkozást működtetne a Lajtán túl, mert ott megfelelőek erre a feltételek... Akinek van esze és lehetősége az el is megy oda.
Hiába nézted meg hirtelen a dátumot a sarokban, bár én sem szeretem túlzottan ezt a hűvös, nyirkos őszt, meg utána a telet sem igazán, de nem ugrottunk vissza április első napjára. Volt nekem biciklim tizenéves koromban, még ha olyan is, hogy szerintem váltót meg féket is csak…..
  Kedves Nem-Biciglisták! Kedves négykerekű, két-és négy lábon járó Embertársaim! ;-) Nektek szól ez a mostani kis szertelen szösszenet. Lépten-nyomon hallhatjuk-olvashatjuk, hogy elszemtelenedtek a kerékpárosok, túl sok van belőlük, divatoznak, hülyén öltöznek,…..
Unknown User 2012.08.29 17:29:29
@Cpt. Flint: Ez a szép a világban. Te így gondolod, én meg nem. Megbeszéltük. Nem győztük meg egymást. Ennyi! Ugorgyunk!
Én majd továbbra sem nézek TV-t, továbbra is csak a Bartókot és Klasszikot hallgatom a rádióban és továbbra is csak akkor olvasom ezt a blogot, ha véletlen idebasz az index főoldalról valami link.
Aki meg jó tud nevetni azon amikor valaki jó fizetésért vagy reklámbevételért mindenből szar és öncélú viccet csinál, az meg hallgassa, nézze és olvassa azt. Nem kívánok ebben senkit megakadályozni.
Unknown User 2012.08.29 18:42:33
@Cpt. Flint: Ja még egy szó az öncélúságról.
Hány olyan biciKlisre számítasz, akit ugyan a fent leírt viselkedésforma jellemez, de a görbe tükörben meglátván magát, hirtelen megváltoztatja a hozzáállását. Ezen felül, hány olyan négykerekű, kétlábú honfitársunknál számítasz arra, hogy a görbe tükör hatására felszabadult kacajjal fogja nyugtázni, dühkitörés helyett ezen biciKlisek viselkedését.
Ha az eredmény szerinted is nulla, akkor márpedig ez az írás öncélú. Hogy a lájkgyűjtést, a reklámbevételt, vagy egy újabb index címlapra kerülést szolgál, vagy csupán "szellemi racskázás", az már mindegy...
Unknown User 2012.08.29 19:17:51
@vészmadár (pica pica): Részemről az öröm, ha sikerült hozzájárulnom ahhoz, hogy ha már a gondolkodásban nem is, de legalább a viccelődésben örömed legyen.
Kedden éjjel hivatalosan is beengedték Budán az egyik BKV-s buszsávba a kerékpárosokat. A Budapesti Közlekedési Központ emberei a Fő utcában és a Bem rakparton festették fel az első közös busz-biciklisávot jelző piktogramokat. A BKK vezetője, Vitézy Dávid egy hete jelentette…..
Unknown User 2012.08.16 21:05:19
@B0BDobalina: OK, honnan van ez a felmérés és mire alapozva hozza ezt a megállapítást. Az is érdekelne. Én direkt megemlítettem, hogy szerintem a felmérésekből nem fog látszani, hogy mekkora környezetszennyezésért felelős a busz, illetve az autó. Csak azt állítottam, hogy közlekedés közben nem az autók mögött, hanem a buszok és a teherautók mögött kell belső keringetésre állítanom a levegőbefújást, mert azok mögött elviselhetetlen a levegő.
Lehet nem egyetérteni, ez az én személyes tapasztalatom és másnak lehet, hogy más.
Unknown User 2012.08.16 21:12:34
@B0BDobalina: Egy dolgot ne felejts el, a taxi a tömegközlekedés része, és mint ilyen LEGÁLISAN használhatja a buszsávot. Ennek a tükrében a bepofátlankodás szó enyhén szólva nem állja meg a helyét. Helyesen így szólna mondat, hogy a buszsáv elfogytával a taxisok átsorolnak a buszsávból a másik megmaradó forgalmi sávba. Illetve sorolnának, ha nem kellene küzdeni a sok agyatlan, erősködő bunkóval, akinek fogalma sincs a KRESZről és hozzád hasonlóan pofátlankodásnak veszi ezt.
Unknown User 2012.08.16 21:24:53
@gregibroki: Akkor az autósoknak a sietségébe meg te ne köss bele. Önző, beképzelt faszkalap vagy te is, aki azt gondolja, hogy az ő sietsége fontosabb, mint a másiké. Semmivel sem vagy különb a nagy magyar "vállalkózónál" aki az X5-ösével megy be az egyirányú utcába, vagy megy át a piroson, vagy megy 150-nel a Bajcsin.
A TASZ jelenti A boszorkánymázsa 2012.03.03 07:44:00
Oudewater – hollandul annyit tesz, mint Öregvíz. Ez az Utrecht tartományban fekvő kisváros nagy jelentőséggel bír a türelmen (gedogen) alapuló holland közpolitikában. A jelentőségét egy öreg mázsaház adja. Akinek beindult volna a fantáziája, annak elárulom, hogy nem…..
Unknown User 2012.03.03 21:03:43
Ha röviden és politikailag korrekten kellene elmondani a véleményemet azt mondanám: Húzzatok a p*csába...
Ha ki kellene fejteni akkor kicsit nehezebb dolgom van. Kívánhatnék én is drogos, bulizós nagyhangú roma szomszédokat, szétdobált szemetet, tűket, mert akkor megtudnátok végre miről is beszéltek. Nevelhetnétek a gyerekeiteket a toleranciára, miközben naponta félelemben kell hazamenniük, életveszélyben. Naponta megvernék, meglopnák őket, vagy bedrogozva, berúgva elütnék őket a terepjáróikkal. De mindezt nem teszem.
Ehelyett néhány észrevétel.
1. Az, hogy a kormányok a doghoz hasonlítható addiktív szerekből, a dohányból és az alkoholból hasznot húznak és ezért elnézik több százezer, több millió ember tönkremenetelét és halálát, az nem jelenti, hogy a még egy drogot legalizálni kellene és ezen drog használatában tönkre menő embereket is békésen kellene szemlélni, amíg elteszik a nagy pénzt.
2. Az, hogy a fű használatába nem halt bele senki még nem jelenti azt, hogy ne lenne több százezer szétszívott agyú teljesen kiégett, improduktív, tönkrement zombi akiket igenis a drogfogyasztás tett ilyenné és nem sokkal jobb az állapotuk, mintha halottak lennének. Így viszont a társadalom nyakán vannak és még el is kell tartani őket és a szarukat takarítani.
3. Az emberi jogok védelmébe szerintem bele tartozna az is, hogy a társadalom normális tagjait védje a deviáns kisebbségtől.

Az persze már egy sokkal érdekesebb kérdés lenne, hogy mi ment tönkre a világban, hogy az emberek egyre nagyobb számban fordulnak el a valóságtól és valódi célok, valódi perspektívák helyett az addiktív dolgok: drogok, alkohol, internetes játékok, stb. felé fordulnak. Mi az, ami miatt egyre inkább alul motiváltak és céltalanok?
Azt mondjátok nem jó a büntetés. Akkor tessék megmondani, mi a jó? Mi az ami bizonyítottan működik? Talán a felvilágosítás? Ugyan már jogvédőkéim...
Több ízben jelentettük már, hogy a Rádiótaxi sofőrjei nem annyira szeretik a Budapesten belül 2777 forintért bárhova akciót. Anti kifigyelte, hogy már az operátorok sem küldenek autót, ha kedvezményesen szeretne utazni az ügyfél, minthogy nincs aki ennyiért…..
Unknown User 2011.09.07 00:22:51
@gande: Kifejtem, hogy jobban értsd. Vannak pl. cégek akik valóban szerződést kötnek a taxicéggel. Mondjuk 130 Ft/kilométer díjra. Miközben a cég legalacsonyabb tarifája 190 ft/kilométer. Tehát egy durván 68%-os árra köt szerződés. Tegyük fel egy hónapban utazik 1M forintért, amiből csak 680000-et fizet a cégnek miközben a taxisok 1M forintnyi utalványt kapnak a cég dolgozóitól. A maradék 320000 forintot a cég a taxisnak a befizetett tagdíjakból fizeti ki.
Namost mi következik ebből? A taxis más esetekben is ár alatt fuvaroz. Viszont ott tényleg van szerződés és a megrendelő cég tud mire hivatkozni. Ezeknek a megrendelőknek, ne félj mindig küldenek is autókat. Te viszont a 2777-es reklámmal pont kitörölheted, hiszen tudod, az nem minősül üzleti ajánlatnak... Szerződésed meg nincs, amíg nem ülsz az autóban.
Unknown User 2011.09.07 00:35:17
@gande: Miért lenne átverés? Naponta sokan utaznak így a R. Taxival, kedvezményesen. Van akinek nem jön össze. Sokszor van olyan, hogy egy taxitársaság akkor sem tud autót küldeni, ha normál fuvarra kell az autó. Ha van aki elvállalja akkor van, ha nincs aki elvállalja, akkor nincs, ennyi. Mi ebben az átverés? Oda van mellé írva, hogy az év 365 napján 0-24 órában vállalja a taxicég, hogy 15 percen belül küld neked egy autót ami 2777-ért elvisz. Szerintem nincs...
Unknown User 2011.09.07 07:58:58
@ColT: Elég érdekesen gondolkodsz. Mit értesz ez alatt, hogy kit zavar, hogy nem éri meg neki? És hogy érted azt, hogy majd megoldja?

A fogyasztót igenis kell érdekelje az, hogy az igénybe vett szolgáltatás nyújtójának megéri-e vagy nem. Jó szolgáltatást nyújtani ugyanis csak úgy lehet, ha megéri annak is aki a szolgáltatást elvégzi. Ha nem éri meg, akkor az rányomja a bélyegét a szolgáltatás minőségére.
A jó üzlet az ami mindkét félnek megéri, nem az ami a vevőnek kurva olcsó.

Nem éri meg? Majd megoldja? Látod, így oldja meg. A taxis nem megy oda, a diszpécser meg azt mondja: Sajnos akciós autót nem tudok küldeni.
Tizenvalahány éve, amikor elindítottuk az Index fórumainak elődjét, az Internetto fórumrendszerét, az első nyilvános, webes, magyar nyelvű vitacsatornát, nem számoltunk azzal, hogy még 2011-ben is olyan kérdéseken kell rágódnunk majd, amiken pedig nem kéne. Pedig de: az utóbbi…..
Unknown User 2011.07.02 18:00:23
@torró: Teljesen igazad van. Ezt hívnák önszabályozásnak, önkontrollnak, másokkal szembeni "alázatnak", stb.
A baj az, hogy ennek alapjait gyermekkorban az ember a szüleitől tanulja meg. Ha ez nincs meg akkor semmilyen törvény vagy szabályozás sem fogja kifejleszteni, vagy esetleg csak részben.
Sajnos már nem az első generáció nő fel amelyik ezt nem tanulja meg, nem hozza otthonról.

Persze a törvényalkotónak fel kellene tudni fogni, melyek azok az esetek, ahol a törvény szigorának kevesebb kára, mint haszna van.
A "dögöljön meg Orbán", "kurva anyját Smitpalinak", "Szalayannamária közösüljön kutyával", stb. hozzászólások "széles nyilvánosság előtti" használata a kommentelőt minősíti. Ezekkel az adott illető saját magát helyezi kívül a kulturált vitát folytatni képes emberek halmazán. Ha ezen az aposztrofált illető megsértődik és "hatalmánál" fogva törvényt hoz ezek ellen, ahelyett, hogy ignorálná a dolgot vagy nevetne rajta az sokkal nagyobb személyiségi problémákat sejtet... és ez baj.
Tiszta Beszéd Ne légy már buzi! 2011.06.17 01:00:00
 De komolyan! Hallod?! Minek vagy buzi? Az szar. És undorító! Én nem vagyok buzi, ezért folyton arra kell gondolnom, hogy ti buzik milyen gusztustalanok vagytok, amikor egymás faszát szopjátok! Te tényleg hülye vagy? Hallod? Nézd már azt a csajt! Annyira jó nő, úgy szétbasznám…..
Unknown User 2011.06.18 06:14:32
@steverubellreborn: Látom mindenkit kiosztottál rendesen :D Szánalmas troll...
Az sem zavart, hogy néhányan próbálnak konstruktívan hozzáállni a dologhoz annak ellenére, hogy másként látják a dolgot, mint a cikkíró. Grat
Unknown User 2011.06.18 07:29:11
@steverubellreborn: Egyébként ha értelmesen elolvastad volna amit írtam, akkor megértenéd: Semmiféle lapulásról nem beszéltem. Egy kisebbség nem attól lesz elfogadott, hogy a különbözőségével demonstrál. Egy kisebbség attól lesz elfogadott, ha minél több dologban mutatja meg, hogy ugyanolyan, mint a többség, és emellett azokat a dolgokat amelyekben különbözik a legnagyobb természetességgel éli meg.
 A budapesti kerékpáros számára nem ismeretlen, hogy a saját biztonságát kockáztatja, ha a KRESZ szabályainak engedelmeskedve a kerékpárutakat és kerékpársávokat használja, nem pedig az autók mellett biciklizik. A kerékpárutakat Magyarországon ugyanis többnyire a telken…..
Unknown User 2011.06.14 12:27:40
@GG81: Abban igazad van, hogy a sértettség és az előfeltevés, hogy úgysem engednek át, rossz vezérlőelvek. Ezzel nem lehet semmire menni.
Én kb. 60-70000 kilométert autózom évente VÁROSBAN és azt látom, hogy az autósok elég nagy számban engedik át a gyalogosokat a zebrán meg a bicikliseket a bicikliúton. Mellesleg ugyanezt az általam látott kerékpárosok 80-90%-ka baszik megtenni.
Unknown User 2011.06.14 12:35:11
@vuk_: mondjuk az aberrált Critical Mass helyett ilyenekre kellene fordítani a szellemi energiákat. Mellesleg a taxisoknak például van olyan kapcsolattartója az önkormányzat felé amelyen keresztül javaslatokat tudnak tenni a bizonyos forgalmi helyzetek megoldására, átalakítására, nem kevésszer sikerrel(!). Csak akarni kellene és a kerékpáros szervezetek is megoldhatnák ezt.
Persze ha a sértődöttség és az előfeltevések fontosabbak, akkor tényleg kár megpróbálni...
Unknown User 2011.06.14 13:29:16
@vuk_: Én elhiszem, hogy nem könnyű az önkormányzatokkal és azt is elhiszem, hogy folyik ilyen tárgyú munka is. De egy dolog az önkormányzatoktól a ti elképzelésetek szerint normális bringás infrastruktúra kiépítéséért harcolni, ami nyilván pénzbe és időbe kerül. Más dolog viszont jelezni azt, hogy egy tábla vagy felfestés hiányzik innen vagy onnan, ami balesetveszélyessé tesz egy helyet. Ez utóbbi nem olyan ördöngös dolog, sem pénzben, sem időben.
Amióta aktívan biciklizem Budapesten (de lélekben örök autós maradok, aki korábban bringás volt), eleve nagyobb lelkesedéssel figyelem azokat a híreket, amik a bicikliseknek szólnak, ráadásul ez a tematika most találkozik a másik szívügyemmel: a főváros képének átszabásával.…..
Unknown User 2011.06.07 19:22:24
@Deszkás: Ami a hajléktalanok vs. bulizó fiatalok kérdést illeti, valószínűleg az is különbség köztünk, hogy te nem tartózkodsz hétvégén éjjelente a belvárosban, míg én a péntek-szombat éjjelemet majdnem mindig a belvárosban autózva töltöm. Amit mondtam azt a saját szememmel látom, nem hallomás alapján írom le. Nézd meg éjjel kettőkor a Nagymező utcai gyrosos gyorsbüfé környékét. Térdig jársz az eldobált ételmaradékban, szalvétában, stb. Nézd meg a Nagymezőn, Kazinczy-n és a környező utcákban a kapualjakat, ahová a dolgukat végzik azok, akik nem akarják kivárni a sort a szórakozóhelyek WC-jén. A hajléktalanok ilyenkor nagyrészt alszanak valahol egy parkban, bokor alatt. Nem azt mondom, hogy ők nem piszkítanak, meg azt sem, hogy a kutyasétáltatók összeszedik a kutyájuk végtermékét. De ami hétvégén éjjel van ezeken a helyeken, az sokkal durvább, mint máskor. Egyszer menj el. Nézd meg.
Unknown User 2011.06.07 19:24:59
@Deszkás: Ha normálisan, tervezetten építettek volna parkolóházakat a belvárosban, az sem venne több időt igénybe, ez meggyőződésem.
Amúgy meg olyan úgysincs, hogy mindenkinek jót tegyél. Valakinek az érdekei némiképp sérülni fognak. A cél az lenne, hogy azok legyenek kevesebben, akik rosszul járnak. Ma sajnos nem így van.
Unknown User 2011.06.07 22:13:48
@Deszkás: Ezzel nem vitázom mint írtam nem védem őket, én ezt is látom nap, mint nap. A hajléktalanok is szemetelnek és mocskolnak, ez tény. Bár tudom azt is, hogy nem lehet ilyet mondani, de nekik talán több mentségük van rá, mint az elvileg otthonnal és családdal rendelkező fiataloknak.
De ez már tényleg messzire vezet az eredeti témától. Sajnos ez a kérdés akkor sem fog megoldódni, ha betiltják a kukázást meg a hajléktalanokat vegzálni fogják lépten-nyomon.
Gyermekkorom és fiatalságom nagy részét is kerékpározással töltöttem. Elsősorban hobbi és testmozgás volt, városban és országúton egyaránt. Később majd'  három évig mindennapi közlekedési eszközzé vált, télen-nyáron. Igaz nem Budapesten, hanem egy kisebb városban.…..
Gábor egy örök igazságra szeretné felhívni az olvasók figyelmét, vagyishogy használaton kívüli taximegállóban is megbüntetik az embert:A Fővárosi Vidámpark előtt van egy taxi stand, ami használaton kívül van ősztől tavaszig, mivel a Vidámpark zárva tart, ezért a taxik…..