Adatok
Donna (Cara)mba
194 bejegyzést írt és 4880 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Itt még sok Viszockij vers található magyarul http://www.wysotsky.com/1038.htm
Rendőségi jegyzőkönyv..
Donna (Cara)mba
2018.01.04 20:37:34
Jó éjszakát, Margaríta! Jó volt betérni és csendben leülni egy homályos sarokba.
Donna (Cara)mba
2018.01.07 12:58:27
Donna (Cara)mba
2018.01.14 18:01:14
@guma: Köszönöm, Margaríta! Kórházban vagyok, de majd jól leszek.
Melyik tibeti szimbólumot választod? És milyen szerencse vár rád?..
Donna (Cara)mba
2018.01.04 20:26:31
Donna (Cara)mba
2014.01.01 16:22:33
@guma: Igen, Conv nem lenne jó pedagógus:-)
Donna (Cara)mba
2014.01.01 16:31:32
@Penivaldes: Nem semmi, Penivaldes...23 esztendő nyomja válladat...
Hát ez komoly.
Súlyos:-)
Átérzem nehézségedet;-)
Hát ez komoly.
Súlyos:-)
Átérzem nehézségedet;-)
A Vujity Tvrtko kérésére törölt korábbi posztot helyettesítő írás
E tematikus, Szerbiával és a többi jugoszláv utódállammal foglalkozó blogon nemrég egyes kommentelők felvetettek kérdéseket Vujity Tvrtko ismert televíziós úságíró munkásságával kapcsolatban.
Régi…..
Donna (Cara)mba
2013.07.03 10:23:39
@MTi: Neked meg külön gratulálok! Élveztem mindig, amit írsz, de fogalmam sem volt, hogy a szerény személyiség mögött ki rejlik...Hogy kutatsz.
Majd még írok, de mostanság annyira a kenyérkeresésre kell összpontosítanom, hogy mindenről lemaradok:-(
Nagyon örülök, hogy itt olvashatom kommentjeidet! Legyen Neked egy szép nyári napod, mert megérdemled!:-)
Majd még írok, de mostanság annyira a kenyérkeresésre kell összpontosítanom, hogy mindenről lemaradok:-(
Nagyon örülök, hogy itt olvashatom kommentjeidet! Legyen Neked egy szép nyári napod, mert megérdemled!:-)
Donna (Cara)mba
2013.07.04 09:32:00
@Commandante Jayasuriya: Abszolút egyetértek!
Donna (Cara)mba
2013.07.04 09:38:55
@Pobjeda elvtárs: :-D
Ez az!!!
Amúgy meg poszt levéve- minden rendben.
És mondjátok már meg őszintén, közületek KIT ÉRDEKEL TRVTKO?
Komolyan kérdem...
Sztem a 0-hoz tendál...
Ez a közönség nem az ő közönsége...Itt nem tud megfelelő számú, nagyságrendű reklámot kapni...:-)
Ez az!!!
Amúgy meg poszt levéve- minden rendben.
És mondjátok már meg őszintén, közületek KIT ÉRDEKEL TRVTKO?
Komolyan kérdem...
Sztem a 0-hoz tendál...
Ez a közönség nem az ő közönsége...Itt nem tud megfelelő számú, nagyságrendű reklámot kapni...:-)
Nem foglalunk állást se pro, se kontra, de mivel a Facebook-on amúgy eléggé aktív Tvrtko mondanivalója némileg blogunk profiljába vág, ezért a Puzsérnak címzett levelét szó szerint közöljük. (Forrás: Vujity Tvrtko official.)
Képkocka a közmédia horvát nyelvű nemzetiségi…..
Donna (Cara)mba
2013.06.13 17:48:11
@MTi: Köszi, MTi!!!
Rég jártam erre, felétek, de majd megint jövök!
Sőt, lehet hozok magammal még 1 embert:-)
Ő délvidéki, Novi Sad-i (újvidéki születésű, ott élte le élete nagyobb hányadát és a háború alatt költözött el onnan). Még mindig vannak ott élő kapcsolatai, rokonai, és nem tudja feledni hazáját.
Pont mint én Erdélyt...
Tudod, azért a szülőhaza az, ahol születtünk, bármilyen jó vagy mostoha volt/van is hozzánk...
Rábeszélem, olvassa ő is ezt a blogot!
Magyar, de mint minden ottnai magyar ő is tökéletesen beszél szerbül és érti az ottani viszonyokat! (Én is értek románul, mivel ott éltem le életem első 20 évét!)
Nagyon jól esett a LÁJKOD!!!:-)
Ezért macskásan hízelgek Neked egy kicsikét: VISZONTLÁJK! (amúgy meg nem is hízelgés, hisz sokat olvastalak...valóban, nagyon értem sok vonatkozásban a gondolataidat, érzelmeidet).
Rég jártam erre, felétek, de majd megint jövök!
Sőt, lehet hozok magammal még 1 embert:-)
Ő délvidéki, Novi Sad-i (újvidéki születésű, ott élte le élete nagyobb hányadát és a háború alatt költözött el onnan). Még mindig vannak ott élő kapcsolatai, rokonai, és nem tudja feledni hazáját.
Pont mint én Erdélyt...
Tudod, azért a szülőhaza az, ahol születtünk, bármilyen jó vagy mostoha volt/van is hozzánk...
Rábeszélem, olvassa ő is ezt a blogot!
Magyar, de mint minden ottnai magyar ő is tökéletesen beszél szerbül és érti az ottani viszonyokat! (Én is értek románul, mivel ott éltem le életem első 20 évét!)
Nagyon jól esett a LÁJKOD!!!:-)
Ezért macskásan hízelgek Neked egy kicsikét: VISZONTLÁJK! (amúgy meg nem is hízelgés, hisz sokat olvastalak...valóban, nagyon értem sok vonatkozásban a gondolataidat, érzelmeidet).
Bródy János- Szabadnak születtél
Itt születtél ezen a tájon, itt ringatott az édesanyádItt indultál el az útra, s itt jártad ki az iskolátItt élnek a barátaid és itt találtad meg szerelmedetA nagyvilágon e kívül nincs máshol helyed
Itt fogadtad szívedbe az Írást és a…..
Lakatos Istvánt annyira felzaklatta 17 éves fia, Bilicki Ervin brutális agyonverése, hogy kisebbfajta botrányba fulladt a tegnapi temetés, ugyanis az édesapa a fia koporsója után ugrott a frissen kiásott sírverembe.
Bilicki Ervin 17 éves magyar anyanyelvű, óbecsei roma fiatalembert…..
Március 11-én hajnalban, 47 évesen elhunyt Bódi László vagyis Cipő, a Republic frontembere. Cipő hosszú ideje küzdött szívproblémákkal, nemrég ismét kórházba került, ahol azonban már nem tudtak segíteni rajta, kómába esett, majd pár hét múlva meghalt. Gyászhírünket itt…..
Az évek jöttek, mentek, elmaradtál Emlékeimből lassan, elfakult Arcképed a szívemben, elmosódott A vállaidnak íve, elsuhant A hangod és én nem mentem utánad Az élet egyre mélyebb erdejében. Ma már nyugodtan ejtem a neved ki, Ma már nem reszketek tekintetedre, Ma már tudom, hogy…..
Lángoló Gitárok
Márti dala - Itt a klip az Anna & the Barbies és Kiss Tibi közös dalához (exkluzív premier)
2013.02.07 11:00:00
Aki hallgat Petőfi rádiót, biztos, hogy beleakadt már az Anna & the Barbies Márti dala című szerzeményébe, amiben ráadásul még a quimbys Kiss Tibi is szerepel, szóval egyáltalán nem meglepő, hogy végül klip is készült hozzá. A Mészáros Kati által rendezett videó…..
Donna (Cara)mba
2013.02.08 09:56:04
@davebro: Bizony, igazad van! Mi, akik még Janis Joplinon nőttünk fel, azért vevők lennénk sokféle mai, nívós zenére!
Csak egy megjegyzésre futja tőlem: kár, hogy szinte alig van olyan fiatalos média, amelyik "nyomná fullal" ezeket az új tehetségeket!
Sokat autózom és ha megunom a CD lejátszómban ami van, átkapcsolok valmelyik magyar adóra! Igaz, ritkán teszem. Számomra annnyi megkülönbözethetetlen tucat angolszász zenét adnak, hogy alig lehet kimazsolázni egy-egy kimagasló tehetséget (még a külföldiek közül is). Na, ott valóban lehetne sepergetni és legalább 1tlen magyar adó gondolna arra, hogy mostanság hihetetlen, mennyi igazi jó hang van idehaza, micsoda személyiségek! Lásd például éppen Anna példáját, de írhatnék ide sok más nevet is!
Én még vidéki is vagyok, elég nehezen tájékozódok a mai felhozatalban, jól jönne egy olyan médium, amelyik segítene ebben!
Véletlenül fedezek fel egy-egy új zenekart, és akkora öröm tölt olyankor el, hogy jé: hisz nekünk ilyenjeink vannak! Abszolut nívós zenék, a szövegek meg felérnek egy költeménnyel, vagy egy filozófiai, netalán társadalom-kritikai traktátussal! Mindez néhány kifejező mondattal, zenével érik el!!! Hihetelenül hatásos és erre sztem az én korosztályomból is sokan vevők lennének!
Ui. Amikor még a fiam idehaza volt, gimnazista korában, meg amíg még egyetemistaként Magyarországon volt és járt haza, mindig hozott nekem valami "új csemegét"!
Az egész ott kezdődött, amikor elhatároztam, hogy nem prédikálok a kiskamaszkorú gyermekemnek, hanem leülök vele és meghallgatom, hogy ő mit szeret, milyen zenét. Sokszor megkérdeztem: miért, szerinted miről szól a szövege, stb.
Olyan oldott beszélgetéseink voltak, hogy azokat sohase feledem! Boldogan mondta el, hogy milyen hangszereket kedvel, miért, milyen a ritmusa egy zenének,mire figyeljek oda, meg hasonlók. Örült, hogy igazán kíváncsi vagyok arra, hogy mit hallgat és miért? Ezeknek a beszélgetéseknek volt egy mellékesnek tűnő, de hatalmas haszna: szót értettünk vagy vitáztunk, tehát nem a tévére bambult a család, hanem BESZÉLGETTÜNK utána már mindenről, hisz ha valakivel megtalálod a hangot, odafigyelsz rá, jönnek a témák maguktól! Szívből ajánlom a módszert minden mai kiskamaszkorú-kamaszkorú szülőnek! Nekem bevállt, és hihetetlen sok boldog órát töltöttem zenét hallgatva és éjszakába nyúlóan beszélgetve a fiammal. A zene révén megtaláltam az utat a szívéhez, az elméjéhez! Mondhatom: megsimertem a fiam:-)Ez azóta is így maradt, csak sajnos kissé messze került Magyarországról. De a zene: ma is összeköt:-)
Csak egy megjegyzésre futja tőlem: kár, hogy szinte alig van olyan fiatalos média, amelyik "nyomná fullal" ezeket az új tehetségeket!
Sokat autózom és ha megunom a CD lejátszómban ami van, átkapcsolok valmelyik magyar adóra! Igaz, ritkán teszem. Számomra annnyi megkülönbözethetetlen tucat angolszász zenét adnak, hogy alig lehet kimazsolázni egy-egy kimagasló tehetséget (még a külföldiek közül is). Na, ott valóban lehetne sepergetni és legalább 1tlen magyar adó gondolna arra, hogy mostanság hihetetlen, mennyi igazi jó hang van idehaza, micsoda személyiségek! Lásd például éppen Anna példáját, de írhatnék ide sok más nevet is!
Én még vidéki is vagyok, elég nehezen tájékozódok a mai felhozatalban, jól jönne egy olyan médium, amelyik segítene ebben!
Véletlenül fedezek fel egy-egy új zenekart, és akkora öröm tölt olyankor el, hogy jé: hisz nekünk ilyenjeink vannak! Abszolut nívós zenék, a szövegek meg felérnek egy költeménnyel, vagy egy filozófiai, netalán társadalom-kritikai traktátussal! Mindez néhány kifejező mondattal, zenével érik el!!! Hihetelenül hatásos és erre sztem az én korosztályomból is sokan vevők lennének!
Ui. Amikor még a fiam idehaza volt, gimnazista korában, meg amíg még egyetemistaként Magyarországon volt és járt haza, mindig hozott nekem valami "új csemegét"!
Az egész ott kezdődött, amikor elhatároztam, hogy nem prédikálok a kiskamaszkorú gyermekemnek, hanem leülök vele és meghallgatom, hogy ő mit szeret, milyen zenét. Sokszor megkérdeztem: miért, szerinted miről szól a szövege, stb.
Olyan oldott beszélgetéseink voltak, hogy azokat sohase feledem! Boldogan mondta el, hogy milyen hangszereket kedvel, miért, milyen a ritmusa egy zenének,mire figyeljek oda, meg hasonlók. Örült, hogy igazán kíváncsi vagyok arra, hogy mit hallgat és miért? Ezeknek a beszélgetéseknek volt egy mellékesnek tűnő, de hatalmas haszna: szót értettünk vagy vitáztunk, tehát nem a tévére bambult a család, hanem BESZÉLGETTÜNK utána már mindenről, hisz ha valakivel megtalálod a hangot, odafigyelsz rá, jönnek a témák maguktól! Szívből ajánlom a módszert minden mai kiskamaszkorú-kamaszkorú szülőnek! Nekem bevállt, és hihetetlen sok boldog órát töltöttem zenét hallgatva és éjszakába nyúlóan beszélgetve a fiammal. A zene révén megtaláltam az utat a szívéhez, az elméjéhez! Mondhatom: megsimertem a fiam:-)Ez azóta is így maradt, csak sajnos kissé messze került Magyarországról. De a zene: ma is összeköt:-)
Donna (Cara)mba
2013.02.08 09:58:10
@Donna (Cara)mba: Javít: mai kiskamaszkorú-kamaszkorú gyereket nevelő szülőnek
Fogadjátok ezt a dalt attól, akit erre-arra fúj a szél.
Változott a világ, én is változtam, hol szerettem, hol megundorodtam, hol csodálkoztam, hol csak bámészkodtam, hol otthon voltam, hol hontalan voltam: sokfele jártam, sok szerepet játsztam, hol önmagam adtam, akkor fájtam…..
Donna (Cara)mba
2013.01.07 21:39:28
@miről van itt nagybasz0: Igen, már a cipity tengelice is net viszonyomról szól:-D
Azt mondja: tyaf, tyaf, tyaf:-D
Most őszintén, lehet itt tikot tartani?:-)
Azt mondja: tyaf, tyaf, tyaf:-D
Most őszintén, lehet itt tikot tartani?:-)
Donna (Cara)mba
2013.01.07 21:41:04
Donna (Cara)mba
2013.01.08 16:00:04
@guma: Nem, Marcellus igazi úriember! Tetőtől talpig!
Még jó, hogy történnek ilyen dolgok is az ember jányával...
Van a kiscégem, akkora mint a lesúnyt fülű nyúlfarka. De mennyi adminisztráció, ez TÉNYLEG őrület!!!!!!!!
Képezeljétek, eddig minden tagnak elég volt az szig. száma, annak kiállítási helye, anyja lánykori neve, lakcíme, stb.
Így is komplett "dossziéja" volt egy síma 4%-os üzletrésszel rendelkező tagnak. Igaz, melltartó méretet meg bugyi méretet még nem vallottam be...
De most újra adatokat kell benyújtani a Cégbíróságnak, most már meg kell adni minden tag adószámát, születési évét.
Ezzel is elvolnék már, csak képzeld, az egyik tag, kinek tényleg 4% üzletrésze van, visszaváltoztatta nevét lánykori nevére, ezzel változott a szig száma, a lakhatási száma. Ugyanaz a nő, ugyanott lakik. Ezért lehet, hogy taggyűlést kell összehívni, arra 14 nappal a taggyűlés előtt ki kell küldeni a tértivevényes meghívót, aztán taggyűlés, taggyűlési határozat, és emiatt valószínüleg késve tudom most már benyújtani amit kérnek az új törvénnyel a Cégbíróságok.
Őrület, főleg azért, mert tavaly nyáron lett "feltúrbósítva" minden lehetséges adattal a Cégbírósági bejelentésem.
A tag most valamikor ősszel - hossú, hosszú évek után - döntött úgy, hogy visszaváltoztatja a nevét a lánykori nevére. Ha csak kicsit is vár ezzel (már vagy 10 éve X-né XY), akkor legalább ez nem jön be! Akkor is marad az ügyvédi meghatalmazás, Cégbírósági bejelentés, stb. Csak akkor nem kell taggyűlés. És hidd el, az őrületnek csak apró morzsáját szórtam el itt! Biznisz, forgalom szinte semmi, de bevallások: na az doszta. Átteték ezt a szerencsétlen céget most havi Áfásra, eddig negyedéves volt. Mit soroljak még? Miközben a munkára, tevékenységre nulla idő marad lassan. Cégek ezrei mennek csődbe, de Pártunk és Kormányunk csak menetel rendületlenül a kaffkai útján!
Letéríthetetlen.
Még jó, hogy történnek ilyen dolgok is az ember jányával...
Van a kiscégem, akkora mint a lesúnyt fülű nyúlfarka. De mennyi adminisztráció, ez TÉNYLEG őrület!!!!!!!!
Képezeljétek, eddig minden tagnak elég volt az szig. száma, annak kiállítási helye, anyja lánykori neve, lakcíme, stb.
Így is komplett "dossziéja" volt egy síma 4%-os üzletrésszel rendelkező tagnak. Igaz, melltartó méretet meg bugyi méretet még nem vallottam be...
De most újra adatokat kell benyújtani a Cégbíróságnak, most már meg kell adni minden tag adószámát, születési évét.
Ezzel is elvolnék már, csak képzeld, az egyik tag, kinek tényleg 4% üzletrésze van, visszaváltoztatta nevét lánykori nevére, ezzel változott a szig száma, a lakhatási száma. Ugyanaz a nő, ugyanott lakik. Ezért lehet, hogy taggyűlést kell összehívni, arra 14 nappal a taggyűlés előtt ki kell küldeni a tértivevényes meghívót, aztán taggyűlés, taggyűlési határozat, és emiatt valószínüleg késve tudom most már benyújtani amit kérnek az új törvénnyel a Cégbíróságok.
Őrület, főleg azért, mert tavaly nyáron lett "feltúrbósítva" minden lehetséges adattal a Cégbírósági bejelentésem.
A tag most valamikor ősszel - hossú, hosszú évek után - döntött úgy, hogy visszaváltoztatja a nevét a lánykori nevére. Ha csak kicsit is vár ezzel (már vagy 10 éve X-né XY), akkor legalább ez nem jön be! Akkor is marad az ügyvédi meghatalmazás, Cégbírósági bejelentés, stb. Csak akkor nem kell taggyűlés. És hidd el, az őrületnek csak apró morzsáját szórtam el itt! Biznisz, forgalom szinte semmi, de bevallások: na az doszta. Átteték ezt a szerencsétlen céget most havi Áfásra, eddig negyedéves volt. Mit soroljak még? Miközben a munkára, tevékenységre nulla idő marad lassan. Cégek ezrei mennek csődbe, de Pártunk és Kormányunk csak menetel rendületlenül a kaffkai útján!
Letéríthetetlen.
Nagyon boldog szülinapot!
..
Donna (Cara)mba
2013.01.05 20:46:09
@guma: @miről van itt nagybasz0: @Horizont: Nem szabadkozok, hálátlan vagyok...
Nem néztem be ide már régóta.
Azért köszönöm, bár nem érdemlem a jókívánságokat.
Kóborlok, mint a jószél: nálam semmi sem állandó...
A köszöntésért egy dalt linkelek be, francia nyelvű. Ez maradt az utolsó kincsem, szerelmem: a francia nyelv, az irodalom, a zene...
Minden más elszállt, és én is állandóan elmenőben vagyok: még nem tudom, hová, nem tudom, mikor...
Nincs már mit írjak politikáról, barátságról, szerelemről: úgy érzem, elmondtam mindent. Mindent, ami nekem fontos volt és ami még fontos maradt az életemben.
Élek.
Ez ma, Magyarországon, 56 évesen, nem is akkora evidencia, mint gondolnánk...
Szinte már teljesítmény...
Íme, a dal:
youtu.be/LGslTn8r41w
Nem néztem be ide már régóta.
Azért köszönöm, bár nem érdemlem a jókívánságokat.
Kóborlok, mint a jószél: nálam semmi sem állandó...
A köszöntésért egy dalt linkelek be, francia nyelvű. Ez maradt az utolsó kincsem, szerelmem: a francia nyelv, az irodalom, a zene...
Minden más elszállt, és én is állandóan elmenőben vagyok: még nem tudom, hová, nem tudom, mikor...
Nincs már mit írjak politikáról, barátságról, szerelemről: úgy érzem, elmondtam mindent. Mindent, ami nekem fontos volt és ami még fontos maradt az életemben.
Élek.
Ez ma, Magyarországon, 56 évesen, nem is akkora evidencia, mint gondolnánk...
Szinte már teljesítmény...
Íme, a dal:
youtu.be/LGslTn8r41w
Szomorú az idő, nem akar változni, nagy átok van rajtam, m'ért tudlak szeretni. Szeretni nem tudtam, de most jól tudok, búsulni nem tudtam, úgyis megtanulok. Az hol én elmegyek, még a fák is sírnak, gyenge ágaikról levelek hullanak. Hulljatok, levelek, rejtsetek el engem,…..
Donna (Cara)mba
2010.11.09 18:28:25
@guma: Miért, ez a viselet megnehezítette a gyereknevelést?
Nem hinném:)))
Sztem se a nevelést, se a gyerekgyártást nem nehezítette:DDD
Most elmék kicsit! Talán még jövök később!
Nem hinném:)))
Sztem se a nevelést, se a gyerekgyártást nem nehezítette:DDD
Most elmék kicsit! Talán még jövök később!
Donna (Cara)mba
2013.01.07 12:12:10
@nyünyüge: Köszönöm a dalt! Megnyugtatlak: én sem ismerkedek - nőkkel - sehol se:-) Még a neten se! Mivel nem vagyok én sem egy mai lány, ódivatú minden néminemű orientációm:-D
A nicked alapján egy bogárka jutott az eszembe: nünüke.
Létezik ilyen bogár!
Olyan kedves neve van, hogy egyik kedvenc macskámat Nünükének neveztem el. Sajnos már a ballagó bárányfelhőket kergeti valahol a messzi kékségben! Nagyon pajkos, játékos cica volt, abszolut illett rá a neve!
Jó, hogy írod, hogy gömböc, mert ilyen aprócskán nem tudtam jól kivenni, mit látok, ezen a szemüveg sem segített!
A gömböc az jó: ha már a mese szót nem járatták volna le politikusaink (mit nem járattak le???), akkor azt mondanám: olyan, mint a mesében!
Ott vannak még gömböcök.
Köszi a számomra oly kedves dalt még 1x!
A nicked alapján egy bogárka jutott az eszembe: nünüke.
Létezik ilyen bogár!
Olyan kedves neve van, hogy egyik kedvenc macskámat Nünükének neveztem el. Sajnos már a ballagó bárányfelhőket kergeti valahol a messzi kékségben! Nagyon pajkos, játékos cica volt, abszolut illett rá a neve!
Jó, hogy írod, hogy gömböc, mert ilyen aprócskán nem tudtam jól kivenni, mit látok, ezen a szemüveg sem segített!
A gömböc az jó: ha már a mese szót nem járatták volna le politikusaink (mit nem járattak le???), akkor azt mondanám: olyan, mint a mesében!
Ott vannak még gömböcök.
Köszi a számomra oly kedves dalt még 1x!
Vörös jelek a Hadak Útján: Hunniában valami készül, Rongyos hadak, roppant hadakSeregelnek vígan, vitézül.
Máma Tűz-ország Magyarország, Fagyott testét a láng befutja. Csoda esett. Földre esett, Benépesült a Hadak Útja.
Százezernyi parittyás Dávid Készül bízón,…..
Donna (Cara)mba
2013.01.04 11:54:45
@Frederick: Köszönöm a válaszod! Igazad van, az antigermanizmus igazi botor kifejezés a részemről, elnézést érte! Nyilván nem ez a jelenségre illő szó - jelenség annyiban, amennyiben minden nációban találhatunk egy másik náció elleni "anti"-t. Az antigermanizmus, mint szó nem létezik, szóval még 1x elnézést.
Nem jutott hirtelen eszembe az ideillő szó: németellenes.
Csak azt a gondolatot akartam valahogy szavakba önteni: hogy hagyjuk már "nagyjaink", igazi klasszikus nagyjaink valami életellenes szempontok alapján történő elemzését.
Mintha a brüsszeli parlament emberi jogok deklarációjára vagy mittom én mit nem hoznánk, zagyválnák össze klasszikus irodalom címén!
Számomra az irodalmi tehetség nem a PC fogalommal kezdődik és végződik!
Ráadásul egy mai politikai jelenség műszavát - mint pölö a PC - aggatjuk minden magyar író, költő nyakába!
Ez abszurdum!
Mi semmi mást nem tudunk már egy műalkotásban meglátni, minthogy a mai fogalmak szerint PC avagy se?
Hát akkor Ady bizony nem volt Political Correct, de még sokan mások se. Ady például előszeretettel használja: fajtám, fajom, vérem, véreim kifejezést.
Töröljük akkor ezeket a kifejezéseket verseiből?
Ugye hogy nem!
Ha megvizsgáljuk a kontextust, a mondandót: akkor és csakis akkor van jogunk ítélkezni!
Ady a magyarságot akarta felrázni, pezsgést, nyugatiasságot hozni az akkor éppenhogy már megáporodott, zápult levegőbe!
Hiszen ez volt az ars poeticaja is!
Ez nem jelentett nála semmilyen olyan ellenességet vagy pro-ságot, amit ma úton útfélen számon kérnénk még a csecsemőtől is!
A magyarság, az akkori magyar haza, a magyarság történelmi szerepe, sorsa érdekelte egy életen át. Még a szociális témáit is én e szempontból vezetem le. Felemelkedést, horizont-bővülést, valami könnyedebbséget, műveltséget, stb. akart az övéinek.
Az övéi voltak a kapititalizálódással járó új szellemi áramlatok szeleit hozó "nyüzsgő" zsidóság is! (Nagyváradot "zsidós, nyüzsgő" városnak titulálja és szereti). A németséggel ő nem sokat foglalkozott, ha jól tudom, inkább az új francia irodalmi vonulatok érdekelték. De ez lehet, csupán egy "kapacitás-korlát", hiszen egy zseninek sincs ideje mindennel foglalkozni!
Sőt hogy igazságosak legyünk, a románságot se zárta ki a nemzet testéből, holott ismerjük később miért kellett leírnia utolsó versét: Üdvözlet a győzőnek...
Beh keserű pohár lehetett annak a versnek megírása, és utána nemsokára meghalni!
Abban a versben csalódás, keserűség, átok van...a magyarjai miatt....
Az "elhasznált bolond magyarok" iránt - irhatnánk, a kihasznált magyarok ellen, ellenünk...
Akkor döbbent rá, hogy ordas a világ, tiporni fognak a vesztesen, nincs már eszme, nincs irodalom, megszűnik minden...vae victis, jön a GYŐZŐ. Mindig jön a Győző, aki nem adja meg az időt arra, hogy egy kisebb nép kiforhassa magát.
Tanulság: erősnek kell lenni.
Kötve hiszem, hogy Ady egy gyenge Magyarországot akart volna, még akkor is, ha némely ezméjét, eszmei vonzalmát ma már látjuk: tévútra vezettek, a pusztulásunkra törtek, saját tőrünkkel döftek le.
Ez a vers egyben válasz Arma Gedeon2 amaz költői kérdésére: "Ady elment volna-e Trianonba éljenezni".
Néha már kezdem elveszíteni a biztosnak vélt vezérfonalam, hogy nálam fontos szempont az adott életmű összességében, változásában avagy konstansságában történő vizsgálata. és főként igyekszem tőlem telhetően az AKKORI idők kérdését és az arra adott választ kereseni egy műben.
Ha az a mű mondjuk 18-ik századi, akkor megpróbálom a gondolataimat annak a századnak a miértjeire, történéseire irányítani.
Remélem, azért érthető vagyok...mégis...
Én úgy észleltem, hogy te megértetted, amit írtam, ennek örülök, nem mindig könnyű precízen fogalmazni.
Nem jutott hirtelen eszembe az ideillő szó: németellenes.
Csak azt a gondolatot akartam valahogy szavakba önteni: hogy hagyjuk már "nagyjaink", igazi klasszikus nagyjaink valami életellenes szempontok alapján történő elemzését.
Mintha a brüsszeli parlament emberi jogok deklarációjára vagy mittom én mit nem hoznánk, zagyválnák össze klasszikus irodalom címén!
Számomra az irodalmi tehetség nem a PC fogalommal kezdődik és végződik!
Ráadásul egy mai politikai jelenség műszavát - mint pölö a PC - aggatjuk minden magyar író, költő nyakába!
Ez abszurdum!
Mi semmi mást nem tudunk már egy műalkotásban meglátni, minthogy a mai fogalmak szerint PC avagy se?
Hát akkor Ady bizony nem volt Political Correct, de még sokan mások se. Ady például előszeretettel használja: fajtám, fajom, vérem, véreim kifejezést.
Töröljük akkor ezeket a kifejezéseket verseiből?
Ugye hogy nem!
Ha megvizsgáljuk a kontextust, a mondandót: akkor és csakis akkor van jogunk ítélkezni!
Ady a magyarságot akarta felrázni, pezsgést, nyugatiasságot hozni az akkor éppenhogy már megáporodott, zápult levegőbe!
Hiszen ez volt az ars poeticaja is!
Ez nem jelentett nála semmilyen olyan ellenességet vagy pro-ságot, amit ma úton útfélen számon kérnénk még a csecsemőtől is!
A magyarság, az akkori magyar haza, a magyarság történelmi szerepe, sorsa érdekelte egy életen át. Még a szociális témáit is én e szempontból vezetem le. Felemelkedést, horizont-bővülést, valami könnyedebbséget, műveltséget, stb. akart az övéinek.
Az övéi voltak a kapititalizálódással járó új szellemi áramlatok szeleit hozó "nyüzsgő" zsidóság is! (Nagyváradot "zsidós, nyüzsgő" városnak titulálja és szereti). A németséggel ő nem sokat foglalkozott, ha jól tudom, inkább az új francia irodalmi vonulatok érdekelték. De ez lehet, csupán egy "kapacitás-korlát", hiszen egy zseninek sincs ideje mindennel foglalkozni!
Sőt hogy igazságosak legyünk, a románságot se zárta ki a nemzet testéből, holott ismerjük később miért kellett leírnia utolsó versét: Üdvözlet a győzőnek...
Beh keserű pohár lehetett annak a versnek megírása, és utána nemsokára meghalni!
Abban a versben csalódás, keserűség, átok van...a magyarjai miatt....
Az "elhasznált bolond magyarok" iránt - irhatnánk, a kihasznált magyarok ellen, ellenünk...
Akkor döbbent rá, hogy ordas a világ, tiporni fognak a vesztesen, nincs már eszme, nincs irodalom, megszűnik minden...vae victis, jön a GYŐZŐ. Mindig jön a Győző, aki nem adja meg az időt arra, hogy egy kisebb nép kiforhassa magát.
Tanulság: erősnek kell lenni.
Kötve hiszem, hogy Ady egy gyenge Magyarországot akart volna, még akkor is, ha némely ezméjét, eszmei vonzalmát ma már látjuk: tévútra vezettek, a pusztulásunkra törtek, saját tőrünkkel döftek le.
Ez a vers egyben válasz Arma Gedeon2 amaz költői kérdésére: "Ady elment volna-e Trianonba éljenezni".
Néha már kezdem elveszíteni a biztosnak vélt vezérfonalam, hogy nálam fontos szempont az adott életmű összességében, változásában avagy konstansságában történő vizsgálata. és főként igyekszem tőlem telhetően az AKKORI idők kérdését és az arra adott választ kereseni egy műben.
Ha az a mű mondjuk 18-ik századi, akkor megpróbálom a gondolataimat annak a századnak a miértjeire, történéseire irányítani.
Remélem, azért érthető vagyok...mégis...
Én úgy észleltem, hogy te megértetted, amit írtam, ennek örülök, nem mindig könnyű precízen fogalmazni.
Donna (Cara)mba
2013.01.04 17:16:26
@Frederick: Az AramGedeonnak írtakhoz szólok hozzá:
Ezt írod:
"A középosztálybeli zsidóság asszimilálódása pedig egyet jelentett annak eldzsentrisülésével."
Igen, ezt én is így gondolom. Itt egy egymásra ható életforma alakult eggyé: a dzsentri élte volna a könnyed, léha, "pesties" életet"és élte is, amíg volt pénze, a pénzesebb zsidó polgárság pedig mindenáron asszimilálódni akart, és általánosságban igaz sztem az, hogy ez utóbbi réteg pedig hozni akarta és hozta is azt az un. "úri viselkedési" formát, mert az volt a sikk, az volt a korszellem. Nézzük meg Móricz figuráit! Móricz nem csak a magyar, lecsúszott dzentriről írt, ő írt a "pesties, lipótvárosias" életről is, és nála elég világosan kitűnik sok-sok vonatkozásban a hasonlóság a két réteg között. Igaz, az egyik csúszott lefele, mivel nem értett semmihez (A Jobb mint otthonban az egyik régi nemesi família leszármazottja mondja ki, miközben a regény főhősnőjétől, a hivatalnoknőtől tarhál: mihez értek én, nagysos asszonyom? Tudok vívni, ismerem a párbajkódexet, tudok inni, úriasan viselkedni stb...- elnézést, nem kerestem ki a pontos idézetet a regényből, de ez a mondandója: nem ért semmihez, elszakadt a birtoktól, ami már semmit nem hozott, csak adósságot - ezt is tudjuk, miképp történt), a másik réteg pedig emelkedett, mert eljött az ő ideje, hisz pont ahhoz értett, amihez a kapitalizmusban érteni kell: a kisujjában volt a gazdaság, a pénz minden csínja-bínja és a nemzetközi kapcsolatai. Tetszik vagy se: ezek ismerete, tudása kell a kapitalista létformához! Az egyik lecsúszóban, a másik felemelkedőben: itt találkoztak, féluton, életformájukkal, át- meg áthatva egymás létformáját. Miközben összeházasodtak is - ne feledjük! Ez különösen alkalmassá teszi az egymás életformáinak az átvételét, "egybegyúrását".
Itt én nem is látok semmi problémát, ez egy hasznos folyamat volt, vagy lehetett volna, ha kiteljesül és M-on, a két vh. közötti Ma-on végre kialakul a döntő többségű polgári réteg, ami kellett az "újba" való lépéshez!
Sajnos sok-sok tényező folytán megakadt egy folyamat, mely talán egy mai Ausztria-szerű társadalmi állapothoz elvezet: a polgári demokratikus, amennyire csak emberileg lehetséges viszonylag stabil, igazságos gazdasági és szociális struktúrához.
A lényeg, ami miatt mi ma is ott vagyunk ahol vagyunk, azt olyan tisztán fogalmaztad meg, hogy irigyellek érte:
"A tragédia az, hogy ekkor a hitleri nemzetiszocializmus és a sztálini bolsevizmus tűnt az egyetlen tisztító alternatívának - mikor a szabadságmozgalmaknak álcázott pángermanista és pánszlávista mozgalmak semmi tisztulást nem rejtettek magukban, ahogy ez később bebizonyosodott. "
Én is itt látom a kutyát elásva, itt temettetett el Közép-Európa és Kelet-Európa emberi jövője, amire minden akkori, tisztességesen gondolkodó elme törekedett.
Ezért én Adynál a szándékot is látom, azt is, hogy igaz, amit a magyar társadalomról ír. Sajnos igaz vádakat írt le. Ő csupán azt láthatta, hogy valami elcsúszik, készülődik egy jöháború, ahol a vereségünk kódolt volt. A forradalom csak utórezgése ennek a Nagy Háborúnak. Nem egy polgári forradalom jön el, nem, nem egy tiszta forradalom - amit Ady várt - nem az érkezik meg. Előbb jön a Háború! Ami aztán letarol minden szépet, jót, értékeket, életeket a föld színéről és átrajzolja Európa térképét egy új Nagy Háború vetésévé.
Majd arat az a Nagy Háború is!
Innen már csak kacskaringós tévutak vezethették a tisztes politikus útját is - sorsszerűen (lásd Teleki Pál). Ady sokszor használja a Sors szót, nagybetűvel írva. Sorsot látott, és hol elenne akart menni, hol várta beteljesülését.
Hiszen ő költő volt, és újságíró, csak aképpen tudta elmondani, min vajúdik szíve és elméje, milyen iszonyatos lidérceket lát és nem tudja igazán, merre legyen az arra.
Mert talán nem is volt már akkor sem erre, sem arra jó utunk...
Ezt írod:
"A középosztálybeli zsidóság asszimilálódása pedig egyet jelentett annak eldzsentrisülésével."
Igen, ezt én is így gondolom. Itt egy egymásra ható életforma alakult eggyé: a dzsentri élte volna a könnyed, léha, "pesties" életet"és élte is, amíg volt pénze, a pénzesebb zsidó polgárság pedig mindenáron asszimilálódni akart, és általánosságban igaz sztem az, hogy ez utóbbi réteg pedig hozni akarta és hozta is azt az un. "úri viselkedési" formát, mert az volt a sikk, az volt a korszellem. Nézzük meg Móricz figuráit! Móricz nem csak a magyar, lecsúszott dzentriről írt, ő írt a "pesties, lipótvárosias" életről is, és nála elég világosan kitűnik sok-sok vonatkozásban a hasonlóság a két réteg között. Igaz, az egyik csúszott lefele, mivel nem értett semmihez (A Jobb mint otthonban az egyik régi nemesi família leszármazottja mondja ki, miközben a regény főhősnőjétől, a hivatalnoknőtől tarhál: mihez értek én, nagysos asszonyom? Tudok vívni, ismerem a párbajkódexet, tudok inni, úriasan viselkedni stb...- elnézést, nem kerestem ki a pontos idézetet a regényből, de ez a mondandója: nem ért semmihez, elszakadt a birtoktól, ami már semmit nem hozott, csak adósságot - ezt is tudjuk, miképp történt), a másik réteg pedig emelkedett, mert eljött az ő ideje, hisz pont ahhoz értett, amihez a kapitalizmusban érteni kell: a kisujjában volt a gazdaság, a pénz minden csínja-bínja és a nemzetközi kapcsolatai. Tetszik vagy se: ezek ismerete, tudása kell a kapitalista létformához! Az egyik lecsúszóban, a másik felemelkedőben: itt találkoztak, féluton, életformájukkal, át- meg áthatva egymás létformáját. Miközben összeházasodtak is - ne feledjük! Ez különösen alkalmassá teszi az egymás életformáinak az átvételét, "egybegyúrását".
Itt én nem is látok semmi problémát, ez egy hasznos folyamat volt, vagy lehetett volna, ha kiteljesül és M-on, a két vh. közötti Ma-on végre kialakul a döntő többségű polgári réteg, ami kellett az "újba" való lépéshez!
Sajnos sok-sok tényező folytán megakadt egy folyamat, mely talán egy mai Ausztria-szerű társadalmi állapothoz elvezet: a polgári demokratikus, amennyire csak emberileg lehetséges viszonylag stabil, igazságos gazdasági és szociális struktúrához.
A lényeg, ami miatt mi ma is ott vagyunk ahol vagyunk, azt olyan tisztán fogalmaztad meg, hogy irigyellek érte:
"A tragédia az, hogy ekkor a hitleri nemzetiszocializmus és a sztálini bolsevizmus tűnt az egyetlen tisztító alternatívának - mikor a szabadságmozgalmaknak álcázott pángermanista és pánszlávista mozgalmak semmi tisztulást nem rejtettek magukban, ahogy ez később bebizonyosodott. "
Én is itt látom a kutyát elásva, itt temettetett el Közép-Európa és Kelet-Európa emberi jövője, amire minden akkori, tisztességesen gondolkodó elme törekedett.
Ezért én Adynál a szándékot is látom, azt is, hogy igaz, amit a magyar társadalomról ír. Sajnos igaz vádakat írt le. Ő csupán azt láthatta, hogy valami elcsúszik, készülődik egy jöháború, ahol a vereségünk kódolt volt. A forradalom csak utórezgése ennek a Nagy Háborúnak. Nem egy polgári forradalom jön el, nem, nem egy tiszta forradalom - amit Ady várt - nem az érkezik meg. Előbb jön a Háború! Ami aztán letarol minden szépet, jót, értékeket, életeket a föld színéről és átrajzolja Európa térképét egy új Nagy Háború vetésévé.
Majd arat az a Nagy Háború is!
Innen már csak kacskaringós tévutak vezethették a tisztes politikus útját is - sorsszerűen (lásd Teleki Pál). Ady sokszor használja a Sors szót, nagybetűvel írva. Sorsot látott, és hol elenne akart menni, hol várta beteljesülését.
Hiszen ő költő volt, és újságíró, csak aképpen tudta elmondani, min vajúdik szíve és elméje, milyen iszonyatos lidérceket lát és nem tudja igazán, merre legyen az arra.
Mert talán nem is volt már akkor sem erre, sem arra jó utunk...
Annak ellenére, hogy az IMF karjaiba menekültünk, leminősítettek minket. De nem is ez a lényeges és az elkeserítő, hanem a kormány válasza a helyzetre, mely szerint "mivel a Moody's értékelésének semmilyen valós alapja nincs, a magyar kormány nem tudja azt másképp…..
Donna (Cara)mba
2011.11.25 20:38:41
@légycsapó: Hihetőnek tűnik, de sztem mégsem ez a helyzet.
Az úgymond "baloldal" (amely mindnyájan tudjuk, sohase volt semmilyen értelemben baloldal) ugyanúgy és ugyanamiatt esett szét, mint a Fidesz fog hamarosan, nevezetesen a hihetetlenül valóság-érzéketlen gazdaságpolitikájuk miatt. Mind a két pártra jellemző, hogy valami virtuális országban léteznek, vagyis egyáltalán nem látják a valós magyar helyzetet.
Azzal a különbséggel, hogy a Fidesz most bebetonozva érzi magát. Pedig téved, de még mennyire. Ilyen időkben, amikor a világ és benne Európa napról napra, percről percre 180 fokos fordulatokban változik, senki sincs bebetonozva, még a Fidesz sem:-) Nem ért semmit az egész bebetonozási cécó, amit ekörül műveltek...Nem értették meg a "fiúk", hogy most már elmúlt 1998-2002...Akkor tényleg elmulasztották, hogy legalább valami kis médiájuk legyen, meg sok minden egyebet, amit most pótolni akartak_ nem a megfelelő időben és túlkompenzálva magukat... A lojális szavazóbázisuk mentette meg akkor a jobboldali sajtót (talán van, aki még emléxik erre az időre, amikor pult alól vettük a Demokratát, a Magyar ínemzetet, stb.)
Ez azért sikerülhetett, mert volt még lojális, természetes, saját szavazó-rétegük.
Most más idők járnak. Pedig sokan kommenteltünk, mi, civilek, írtunk a választási nyereség előtt, hogy bizony-bizony a Gyurcsányi éra alatt majdnem csődbejutott gazdasággal kell azonnal kezdeni, ha a Fidesznek lelkén van az ország sorsa. Az a legfontosabb első lépes. Minden más csak az után jöhetett volna... A gazdaság és ezzel együtt a pénzügypolitika mindenhol alfa és ómega 2009 óta...
Szóval málik az a beton, ha az istenadta nép is majd úgy akarja egyszer, mert megelégeli a jelenlegi impotens jobb- és baloldali pártokat. Én a jobboldali jelző mellé is odabiggyeszteném az "úgymond" szócskát, mert a Fidesz ebben a ciklusában minden, csak nem jobboldali, széles polgári, vállalkozói,gazda stb. rétegekre támaszkodó párt. Általában ők lennének a klasszikus jobboldali szavazók. A Fidesz éppen a saját természetes szavazóit küldte ki külföldre munkát vállalni kényszerből, a matolcsy-féle ködös-álom gazdaságpolitikája vitt csődbe még életképes kis- és középvállalkozásokat - nettó adóbefizetőket - szóval az ő patópálos módon végzett tessék-lássék gazdaságpolitikájuk vitt jégre számtalan vállalkozót, gazdát: vagyis: önnön magát...Egy párt csak saját rétegével együtt létezhet. Ha ez a réteg kihullik alóla, szétcincálódik százezer ágra, és megy a levesbe (lásd Ibolyka pártja - ugye, még csak nem is emléxünk már rájuk???)
Csak a szegény-szerencsétlen, Matolcsyval megvert Fidesz nem látja se a fát, de az erdőt se már...:-)
Orbán meg megérdemli, ami vár rá: totális, szégyenteljes bukás...
Miért kell neki Matolcsy kost was kost alapon, mindenáron?
Normál miniszterelnök azonnal meneszti még Matolcsynál ezerszer éleslátóbb, potens gazdasági csúcsminiszterét is ilyenkor félidőtájt, hogy mentse országát és saját magát.
Én mindenesetre nem értem, miért nem szól a vészcsengő eszeveszetten Orbán fülében, fejében?
Mert akkor Matolcsynak a nevét már csupa kisbetüvel irnák és még visszamenőleg is tagadnák, hogy valaha is köze volt a Fidesz gazdaságpolitikájához;-)
Országomat egy matolcsyért, egy medgyestamásért, meg hasonlókért...
Orbán a mi vezérünk, ő tudja mit miért tesz;-D
Vagy már rég nem tudja ő sem...:-)
Az úgymond "baloldal" (amely mindnyájan tudjuk, sohase volt semmilyen értelemben baloldal) ugyanúgy és ugyanamiatt esett szét, mint a Fidesz fog hamarosan, nevezetesen a hihetetlenül valóság-érzéketlen gazdaságpolitikájuk miatt. Mind a két pártra jellemző, hogy valami virtuális országban léteznek, vagyis egyáltalán nem látják a valós magyar helyzetet.
Azzal a különbséggel, hogy a Fidesz most bebetonozva érzi magát. Pedig téved, de még mennyire. Ilyen időkben, amikor a világ és benne Európa napról napra, percről percre 180 fokos fordulatokban változik, senki sincs bebetonozva, még a Fidesz sem:-) Nem ért semmit az egész bebetonozási cécó, amit ekörül műveltek...Nem értették meg a "fiúk", hogy most már elmúlt 1998-2002...Akkor tényleg elmulasztották, hogy legalább valami kis médiájuk legyen, meg sok minden egyebet, amit most pótolni akartak_ nem a megfelelő időben és túlkompenzálva magukat... A lojális szavazóbázisuk mentette meg akkor a jobboldali sajtót (talán van, aki még emléxik erre az időre, amikor pult alól vettük a Demokratát, a Magyar ínemzetet, stb.)
Ez azért sikerülhetett, mert volt még lojális, természetes, saját szavazó-rétegük.
Most más idők járnak. Pedig sokan kommenteltünk, mi, civilek, írtunk a választási nyereség előtt, hogy bizony-bizony a Gyurcsányi éra alatt majdnem csődbejutott gazdasággal kell azonnal kezdeni, ha a Fidesznek lelkén van az ország sorsa. Az a legfontosabb első lépes. Minden más csak az után jöhetett volna... A gazdaság és ezzel együtt a pénzügypolitika mindenhol alfa és ómega 2009 óta...
Szóval málik az a beton, ha az istenadta nép is majd úgy akarja egyszer, mert megelégeli a jelenlegi impotens jobb- és baloldali pártokat. Én a jobboldali jelző mellé is odabiggyeszteném az "úgymond" szócskát, mert a Fidesz ebben a ciklusában minden, csak nem jobboldali, széles polgári, vállalkozói,gazda stb. rétegekre támaszkodó párt. Általában ők lennének a klasszikus jobboldali szavazók. A Fidesz éppen a saját természetes szavazóit küldte ki külföldre munkát vállalni kényszerből, a matolcsy-féle ködös-álom gazdaságpolitikája vitt csődbe még életképes kis- és középvállalkozásokat - nettó adóbefizetőket - szóval az ő patópálos módon végzett tessék-lássék gazdaságpolitikájuk vitt jégre számtalan vállalkozót, gazdát: vagyis: önnön magát...Egy párt csak saját rétegével együtt létezhet. Ha ez a réteg kihullik alóla, szétcincálódik százezer ágra, és megy a levesbe (lásd Ibolyka pártja - ugye, még csak nem is emléxünk már rájuk???)
Csak a szegény-szerencsétlen, Matolcsyval megvert Fidesz nem látja se a fát, de az erdőt se már...:-)
Orbán meg megérdemli, ami vár rá: totális, szégyenteljes bukás...
Miért kell neki Matolcsy kost was kost alapon, mindenáron?
Normál miniszterelnök azonnal meneszti még Matolcsynál ezerszer éleslátóbb, potens gazdasági csúcsminiszterét is ilyenkor félidőtájt, hogy mentse országát és saját magát.
Én mindenesetre nem értem, miért nem szól a vészcsengő eszeveszetten Orbán fülében, fejében?
Mert akkor Matolcsynak a nevét már csupa kisbetüvel irnák és még visszamenőleg is tagadnák, hogy valaha is köze volt a Fidesz gazdaságpolitikájához;-)
Országomat egy matolcsyért, egy medgyestamásért, meg hasonlókért...
Orbán a mi vezérünk, ő tudja mit miért tesz;-D
Vagy már rég nem tudja ő sem...:-)
Mindörökké Off
formabontó "ásatások, kísérletek" : ősi, ókori szent iratok, barlangrajzok vagy középkori festmények alapján...
2011.11.18 08:33:00
Ősi kultúra és modern technológia találkozása az emberi kulturális evolúció folyamatában! Megjelenik az "UFO" és a csillagemberek története, mítosza is. Nem vagyunk egyedül a kozmoszban : " teremtsünk embert a mi képünkre." Ha másért nem…..
Mindörökké Off
Egy dal Úvidék (szerbeknek Novi Sad) 1999-es bombázásáról - a magyar Avatar zenekartól
2011.11.18 19:39:00
A dalt, bár háborús, Neccnek küldöm, mivel ő ismertetett meg ezzel a komoly témákat is felvállaló magyar zenekarral! Tőle hallottam róluk. Lehetne derűsebb nótát is betenni, de valahogy ez ragadott meg. Necc még nagyon fiatal, én már nem, és ha háborút nem is - de ezt-azt…..
Ha elkerülte a figyelmed a Quimby új nagylemezét is meghallgathatod itt:http://langologitarok.blog.hu/2011/11/12/itt_a_quimby_elso_koncertlemeze_exkluziv_premier..
Donna (Cara)mba
2011.11.15 21:34:28
@conv: Tudod, mit ír erről a szerintem tényleg komoly szakirodalom?
Nem az igazságos elfenekelés hagy mély nyomott a gyerek lelkében. Egyáltalán nem.
Hanem a bizonytalanság, hogy mi a határ, meddig mehet el. Mert ő még azt nem tudhatja, és direktben, a külvilágban kipróbálni: azt a gyerek ösztönösen érzi, veszélyes.
Mert a külvilág nem szerető odafigyelésből - mint a szülő - terelgeti majd őt a közösségi járható útra...Ott már igazi, nagy pofonokat osztogat majd az élet.
Ehhez képest a szülői fenekelés csak kis kellemetlen tapasztalat a világ rendjéről, az abban egyelőre gyerekként betöltött helyéről...
Ösztönösen majdnem minden gyerek pontosan tudni akarja a határokat, mert - és most figyelj - ez ad nekik biztonságot. Hogy a szülő pontosan ismeri a határokat és ezt neki is meg kell majd tanulnia.
A többi már csupán temperamentum kérdése. vannak "határpróbálósabb" gyerekek, meg akik beérik kevesebb figyelmeztetéssel.
Nem az igazságos elfenekelés hagy mély nyomott a gyerek lelkében. Egyáltalán nem.
Hanem a bizonytalanság, hogy mi a határ, meddig mehet el. Mert ő még azt nem tudhatja, és direktben, a külvilágban kipróbálni: azt a gyerek ösztönösen érzi, veszélyes.
Mert a külvilág nem szerető odafigyelésből - mint a szülő - terelgeti majd őt a közösségi járható útra...Ott már igazi, nagy pofonokat osztogat majd az élet.
Ehhez képest a szülői fenekelés csak kis kellemetlen tapasztalat a világ rendjéről, az abban egyelőre gyerekként betöltött helyéről...
Ösztönösen majdnem minden gyerek pontosan tudni akarja a határokat, mert - és most figyelj - ez ad nekik biztonságot. Hogy a szülő pontosan ismeri a határokat és ezt neki is meg kell majd tanulnia.
A többi már csupán temperamentum kérdése. vannak "határpróbálósabb" gyerekek, meg akik beérik kevesebb figyelmeztetéssel.
Donna (Cara)mba
2011.11.16 09:37:57
@guma: Szép jó napot nektek! Épp egy picurkát ráérek, benéztem a kocsma-hivatalba!:-)
Megpróbálom, bár ezzel az új admin rendszerrel belekékülök, mire valamire megyek:-(
Á, nem vagyok én már fejlődőképes korban:-(
Megpróbálom, bár ezzel az új admin rendszerrel belekékülök, mire valamire megyek:-(
Á, nem vagyok én már fejlődőképes korban:-(
..
Donna (Cara)mba
2011.11.16 22:37:14
@conv: Jó, nincs bót:-)
De nem is írok neked epekedő levelet, mert úgyis kidobod azt is a kukába, automatice;-D
Á, most meg eltűnt megint mindenki!
Hát akkor munkás éjszakát kívánok neked, ne untassalak a círpelésemmel!
Úgyse gondolok ma semmi értelmes, komoly dologra.
De nem is írok neked epekedő levelet, mert úgyis kidobod azt is a kukába, automatice;-D
Á, most meg eltűnt megint mindenki!
Hát akkor munkás éjszakát kívánok neked, ne untassalak a círpelésemmel!
Úgyse gondolok ma semmi értelmes, komoly dologra.
Donna (Cara)mba
2011.11.16 22:38:31
Donna (Cara)mba
2011.11.16 23:01:16
@bandika gazdája: Szia, tényleg tűnök most már!
Rég jártam Nálatok, jöttem volna jószívvel, ha az Élet csak egy kicsit is kegyes hozzám.De nem akar az lenni. Pokolian nem...Most is csak szomorúságot hozok... ..
Donna (Cara)mba
2011.11.16 21:21:19
@tokmányos: Ja, a vőlegény már rég kiválasztotta a menyasszonyt, csak nem kapkodta el az elvételét...:-)
Pedig 2 évvel ezelőtt még azért nem álltunk ennyire csehül...
De a fiatalúrnak nem volt sűrgős;-D
Pedig 2 évvel ezelőtt még azért nem álltunk ennyire csehül...
De a fiatalúrnak nem volt sűrgős;-D
Donna (Cara)mba
2011.11.16 22:48:52
@tokmányos: NDehogy küldelek! Ez szellemes megoldás, mivel ez egyben ajándék is az iffjú párnak!
Ha jópofán adja a faital pár elő, nincs ezzel semmi gond. Az ember levonja abból, amit úgyis adna ajándékként (többnyire pénzt).
A mi családunk nem bigott, ezért megértené majdnem mindenki, ha ilyesmire kerülne sor! A fiam haverjai meg még jó mókának is tartanák! Sok haverját akarja meghívni az egyetemről, a lányka is sok barátnőjét! A nyáron volt a fiam unokahúgának a lagzija, azt is spórolósan hozták ki, a fiatal pár meg megkért minden meghívottat személyesen , hogy pénzt adjanak ajándékba, vagyis pénz formájában adják oda azt, amit ajándékra szánnak, mert muszáj gyűjteniük már most lakásra. Ezen senki meg nem botránkozott. Mindenki annyit adott, amennyit megengedhetett magának!
Olyan jó buli volt, hogy a lelkem is kitáncoltam még én is!
Sok fiatalt hívtak ők is, olyan ihaj hangulat volt, hogy csak! Táncolt vénje, öregje, fiatalja!
És tudod mi maradt meg az egészből, emlékként: hogy de jó buli volt, jó hangulat, jó játékok, és mulatás, zene, tánc.
Nem az, mit ettünk-ittunk-
Augusztus utolsó hetében volt a lakodalmuk, de én se emléxem tényleg, mi volt az étel. Nyilván valami megszokott menüből állt.
De hogy rogyásig táncoltam, na látod, arra emléxem én is, a fiam is, a barátnője is, meg mindenki:-)
Az öröm a lényeg, valóban!
Ha jópofán adja a faital pár elő, nincs ezzel semmi gond. Az ember levonja abból, amit úgyis adna ajándékként (többnyire pénzt).
A mi családunk nem bigott, ezért megértené majdnem mindenki, ha ilyesmire kerülne sor! A fiam haverjai meg még jó mókának is tartanák! Sok haverját akarja meghívni az egyetemről, a lányka is sok barátnőjét! A nyáron volt a fiam unokahúgának a lagzija, azt is spórolósan hozták ki, a fiatal pár meg megkért minden meghívottat személyesen , hogy pénzt adjanak ajándékba, vagyis pénz formájában adják oda azt, amit ajándékra szánnak, mert muszáj gyűjteniük már most lakásra. Ezen senki meg nem botránkozott. Mindenki annyit adott, amennyit megengedhetett magának!
Olyan jó buli volt, hogy a lelkem is kitáncoltam még én is!
Sok fiatalt hívtak ők is, olyan ihaj hangulat volt, hogy csak! Táncolt vénje, öregje, fiatalja!
És tudod mi maradt meg az egészből, emlékként: hogy de jó buli volt, jó hangulat, jó játékok, és mulatás, zene, tánc.
Nem az, mit ettünk-ittunk-
Augusztus utolsó hetében volt a lakodalmuk, de én se emléxem tényleg, mi volt az étel. Nyilván valami megszokott menüből állt.
De hogy rogyásig táncoltam, na látod, arra emléxem én is, a fiam is, a barátnője is, meg mindenki:-)
Az öröm a lényeg, valóban!
Donna (Cara)mba
2011.11.16 22:59:06
@tokmányos: De jó, hogy elárultad a neved titkát! Én már annyit törtem rajta a fejem, milyen tok? És miért mányos az a tok?
Persze most is csak úgy nagyjából tudom elhelyezni, hogy mi is lehet a tokmányos.
Hiába, a műszaki zsenialitásom az kiütközik rajtam:-)
És nekem van mérnök gyerekem:-)
Az apja se jobb a műszaki dolgokban...
Na nehogy még a végén a férjem megkérdezze. ki is a fiam apja?;-)
Tiszta szerencse látod, ahogy külsőre tisztára az "apja fia".
Rám abszolút nem hasonlít. Mintha nem is lenne "rokonom"!!!:-D
Az esze is úgy vág, mint Conv-é.
Még a végén kiderül, a gyerekemnek nem volt anyja, az apja meg Conv volt:-DDDDDDDDDD
Persze most is csak úgy nagyjából tudom elhelyezni, hogy mi is lehet a tokmányos.
Hiába, a műszaki zsenialitásom az kiütközik rajtam:-)
És nekem van mérnök gyerekem:-)
Az apja se jobb a műszaki dolgokban...
Na nehogy még a végén a férjem megkérdezze. ki is a fiam apja?;-)
Tiszta szerencse látod, ahogy külsőre tisztára az "apja fia".
Rám abszolút nem hasonlít. Mintha nem is lenne "rokonom"!!!:-D
Az esze is úgy vág, mint Conv-é.
Még a végén kiderül, a gyerekemnek nem volt anyja, az apja meg Conv volt:-DDDDDDDDDD
Mindörökké Off
Kedves "otthonülű" kocsmásunk! Izland jó úticél talán neked is. :))
2011.11.13 08:42:00
Évente egyszer éjfélkor is süt a nap... (Finnországban nyáron 73 napig látható, nem megy nyugovóra!) Tehát a csodás és nem meleg vidéken éjjel nappal lehet bandukolni, horgászni, gyönyörködni nappali világosság mellett éjjel is. Aludni pedig - csak ha kedved van... D
A föld tizennyolcadik,…..
Donna (Cara)mba
2011.11.15 20:42:40
@bandika gazdája: Jókat mondasz! Hol várom meg? A koporsóban?:-)
Hát hol leszek én csak 20 év múlva is?
Biza por és homu löszök, meg csontváz;-D
Csak a temetésemre kiválasztott kis hercig fekete rucim lesz tsinoss...
Aranyat nem viszek magammal, mert még kiásnak a színesfémgyűjtők:-D
Na meg a fekete selyemharisnya, cipellő és igazi bőröv a derekamon lesz vonzó rajtam:-D
Nem tom, mit szól ehhez a Mérnök:-)))))
Szerinted majd pályázikmég akkor is rám (most is csak a tsibécskéket nézegeti...) A pernahajderje...
Hát hol leszek én csak 20 év múlva is?
Biza por és homu löszök, meg csontváz;-D
Csak a temetésemre kiválasztott kis hercig fekete rucim lesz tsinoss...
Aranyat nem viszek magammal, mert még kiásnak a színesfémgyűjtők:-D
Na meg a fekete selyemharisnya, cipellő és igazi bőröv a derekamon lesz vonzó rajtam:-D
Nem tom, mit szól ehhez a Mérnök:-)))))
Szerinted majd pályázikmég akkor is rám (most is csak a tsibécskéket nézegeti...) A pernahajderje...
Donna (Cara)mba
2011.11.15 20:45:23
@bandika gazdája: Látod, el is húzott...:-)
Most már assenem tudja fiatal-e, avagy öreg?:-)
Talán már lenni se szeretne, ha így köszörüljük rajta a nyelvünket...
Persze csupa-csupa szeretetből:-)
Most már assenem tudja fiatal-e, avagy öreg?:-)
Talán már lenni se szeretne, ha így köszörüljük rajta a nyelvünket...
Persze csupa-csupa szeretetből:-)
Donna (Cara)mba
2011.11.16 10:01:21
@bandika gazdája: Nem hiszek, illetve nem úgy:-)
Mér' ne nyalnám ki magam????
Én megmondtam a férjemnek is: a boncmester keze alatt is finom, mutatós dáma akarok lenni, úgy vigyázzon!;-DDDDD
A fiatalodással most még várok, jó?
Megvárok egy jobb időt:-)
Addig még öregszem kicsikét...;-)
Mér' ne nyalnám ki magam????
Én megmondtam a férjemnek is: a boncmester keze alatt is finom, mutatós dáma akarok lenni, úgy vigyázzon!;-DDDDD
A fiatalodással most még várok, jó?
Megvárok egy jobb időt:-)
Addig még öregszem kicsikét...;-)
Annyira jóóóóó......
Donna (Cara)mba
2011.11.15 19:27:51
@Horizont: Piszok jó, az az igazság! Hát még franciául előadva: nekem mámor a javából:-)
Annyira illik a csajhoz, a mondandóhoz a könnyed, kicsit nemtörődömös francia nyelv:-D
Annyira illik a csajhoz, a mondandóhoz a könnyed, kicsit nemtörődömös francia nyelv:-D
Donna (Cara)mba
2011.11.15 21:24:38
@Horizont: Én nem szívesen fordítok, mert annyit kellett életemben, és soha nem szerettem, mert nem vagyok jó fordító.
Nagyjából erről szól:
Elegem van a jó modorotokból, az már túlzás nekem,
Ajánljatok egy kétszemélyes szobát a Ritzben, nekem az se kell,
Chanel ékszereket - és még az sem kell,
Adhattok egy limuzint is, aztán mit kezdjek vele?
Aadjatok személyzetet a rendelkezésemre, és akkor mi van? Mit csináljak vele?
Panzió Neufchatelben - nem nekem találták ki,
Adjátok nekem az Eiffel tornyot, és akkor mi van, mire fel nekem?
Szerelmet, örömöt, jókedvet akarok,
Nem a pénzetek fog boldoggá tenni!
Én úgy akarok meghalni, hogy a kezem a szívemre tehessem,
Gyertek, fedezzük fel együtt, lássátok a szabadságomat,
Feledjétek az előítéleteiteket, szeretettel üdvözöllek benneteket a saját valós világomban.
Elegem van a jó modorotokból, az már túlzás nekem,
Én a kezemmel eszem, ilyen vagyok,
Hangosan beszélek és túl direktben, sajnálom.
Fejezzük be a képmutatást, mert én attól kikészülök,
Kifáradok a kétértelmű beszédtől,
Nézzetek rám, nem örültem meg,
Csak én ilyen vagyok,
Ilyen vagyok.
Szerelmet, örömöt, jókedvet akarok
Nem a pénzetek fog boldoggá tenni!
Én úgy akarok meghalni, hogy a kezem a szívemre tehessem,
Menjünk, fedezzük fel együtt a szabadságot,
Feledjétek az előítéleteiteket, szeretettel üdvözöllek benneteket a saját valós világomban!
No, valami ilyesmi...
Nagyjából erről szól:
Elegem van a jó modorotokból, az már túlzás nekem,
Ajánljatok egy kétszemélyes szobát a Ritzben, nekem az se kell,
Chanel ékszereket - és még az sem kell,
Adhattok egy limuzint is, aztán mit kezdjek vele?
Aadjatok személyzetet a rendelkezésemre, és akkor mi van? Mit csináljak vele?
Panzió Neufchatelben - nem nekem találták ki,
Adjátok nekem az Eiffel tornyot, és akkor mi van, mire fel nekem?
Szerelmet, örömöt, jókedvet akarok,
Nem a pénzetek fog boldoggá tenni!
Én úgy akarok meghalni, hogy a kezem a szívemre tehessem,
Gyertek, fedezzük fel együtt, lássátok a szabadságomat,
Feledjétek az előítéleteiteket, szeretettel üdvözöllek benneteket a saját valós világomban.
Elegem van a jó modorotokból, az már túlzás nekem,
Én a kezemmel eszem, ilyen vagyok,
Hangosan beszélek és túl direktben, sajnálom.
Fejezzük be a képmutatást, mert én attól kikészülök,
Kifáradok a kétértelmű beszédtől,
Nézzetek rám, nem örültem meg,
Csak én ilyen vagyok,
Ilyen vagyok.
Szerelmet, örömöt, jókedvet akarok
Nem a pénzetek fog boldoggá tenni!
Én úgy akarok meghalni, hogy a kezem a szívemre tehessem,
Menjünk, fedezzük fel együtt a szabadságot,
Feledjétek az előítéleteiteket, szeretettel üdvözöllek benneteket a saját valós világomban!
No, valami ilyesmi...
Donna (Cara)mba
2011.11.16 09:40:32
@guma: Köszi!!!!!!
A fordítás-ferdítés minősége olyan, amilyen...
De a zene és a csaj isteniek!!!!!
Élni, élni, élni 220 volton, amíg még van bennünk cufla;-D
A többi alig érdekes, és szinte szóra sem érdemes a megélt élet mellett...
A fordítás-ferdítés minősége olyan, amilyen...
De a zene és a csaj isteniek!!!!!
Élni, élni, élni 220 volton, amíg még van bennünk cufla;-D
A többi alig érdekes, és szinte szóra sem érdemes a megélt élet mellett...
Donna (Cara)mba
2011.11.14 22:00:11
@neccharisnyás útonálló: Angyal-lányka vagy, tudod-e???
Adjon Neked finom pusszantást egy jóképű fiatalember...
Aztán majd gyerekek hada vegyen körül 11-15 év leforgása alatt:-)
Annyi idő alatt tudod te hány okos, szép gyerkőcöt lehet legyártani, ha van szerelem???
Ojjé, de még mennyit! ha ma kezdeném, bizisten jobban "nekifeküdnék" eme nemes ügynek:-)
Már késő, sajnos:-(
De a "gyerekeim" (fiam-és a a menyremenendő lányka - ahogy Erdélyben tapintatosan nevezték "vadházasságukat:-) jövőre már unokát akarnak fabrikálni, úgy év vége felé, hogy ha májusban lesz az esküvő, még ne legyen nagy pocak, csak észrevétlen kis magzatka a karcsú derék alatt...Még senki ne tudja, ne lássa, ne sejtse.
Így szeretnék...
Isten segítse őket ebben és leljék sok örömüket egymásban és a szerelmeskedésben..:-)
Az a világ egyik legmámorítóbb dolga, és ez a mámor istentől való és istennek/természetnek tetsző:-)
Adjon Neked finom pusszantást egy jóképű fiatalember...
Aztán majd gyerekek hada vegyen körül 11-15 év leforgása alatt:-)
Annyi idő alatt tudod te hány okos, szép gyerkőcöt lehet legyártani, ha van szerelem???
Ojjé, de még mennyit! ha ma kezdeném, bizisten jobban "nekifeküdnék" eme nemes ügynek:-)
Már késő, sajnos:-(
De a "gyerekeim" (fiam-és a a menyremenendő lányka - ahogy Erdélyben tapintatosan nevezték "vadházasságukat:-) jövőre már unokát akarnak fabrikálni, úgy év vége felé, hogy ha májusban lesz az esküvő, még ne legyen nagy pocak, csak észrevétlen kis magzatka a karcsú derék alatt...Még senki ne tudja, ne lássa, ne sejtse.
Így szeretnék...
Isten segítse őket ebben és leljék sok örömüket egymásban és a szerelmeskedésben..:-)
Az a világ egyik legmámorítóbb dolga, és ez a mámor istentől való és istennek/természetnek tetsző:-)
Donna (Cara)mba
2011.11.14 22:24:16
@neccharisnyás útonálló: Egy temetés szomorú, mert egy egyedi, ebben a nagy kozmoszban ismételhetelen élet végénél tisztelgünk megjelenésünkkel, tiszteljük hatalma szerint az elmúlást, aztán ülünk tort, hogy közösen emlékezzünk az elhunytról. Ilyenkor találkozik rendszerint a széjjelszóródott família.
Bizony-bizony: születéskor, esküvőkör és halálozáskor. Földi életünk három jeles mérföldkövénél.
És akár szomorú az esemény (haláleset), akár örömteli) esküvő, keresztelő)- jó újból találkozni közeli "véreinkkel".
És beszélgetni az élet tényleg fontos dolgairól.
Mint például arról, amiről a párkányi özvegy rokonod is oly nemes, szép egyszerűséggel beszélt.
Tudod, kicsi lány: azért mégsicsak szép az élet!
Most pedig jóéjszakát kívánok Neked és mindőtöknek!
Az angyalkák meg hozzák szaporán az álmokat:-)
Mert kellenek az álmok, ha néha megfárad a testünk vagy a lelkünk.
Bizony-bizony: születéskor, esküvőkör és halálozáskor. Földi életünk három jeles mérföldkövénél.
És akár szomorú az esemény (haláleset), akár örömteli) esküvő, keresztelő)- jó újból találkozni közeli "véreinkkel".
És beszélgetni az élet tényleg fontos dolgairól.
Mint például arról, amiről a párkányi özvegy rokonod is oly nemes, szép egyszerűséggel beszélt.
Tudod, kicsi lány: azért mégsicsak szép az élet!
Most pedig jóéjszakát kívánok Neked és mindőtöknek!
Az angyalkák meg hozzák szaporán az álmokat:-)
Mert kellenek az álmok, ha néha megfárad a testünk vagy a lelkünk.
Donna (Cara)mba
2011.11.15 19:45:12
@neccharisnyás útonálló: Én, titkosítottam? Hát ezért nem tudok rámenni oldalt a kommentedre és válaszolni! Azt se tudom, hol keresselek:-)
Ijjjen hüjjét, mint én...:-DDDDDDDDD
Nem vagyok én állambiztonsági szerv, hogy titkosítsak:-D
Nem tom, hogy csináltam...
Azt se tudom, hogyan csináljam vissza, publikussá:-(
Talán Conv...
Ijjjen hüjjét, mint én...:-DDDDDDDDD
Nem vagyok én állambiztonsági szerv, hogy titkosítsak:-D
Nem tom, hogy csináltam...
Azt se tudom, hogyan csináljam vissza, publikussá:-(
Talán Conv...
Van egy Szellem Mérnökünk, aki mindig megmondja : miről van nagybaszO! Neki is múlnak az évek és érik mint az óbor így megőrzi humorát akármi történik! Mit is adhatnék neki? Beszerveztem a nőket - mert értékeli a "gyengébb" nemet és mindig mindenről…..
Donna (Cara)mba
2011.11.13 21:50:03
@tokmányos: Le vagyok maradva mindennel...Tréfálsz? Mármint a feleségeddel kapcsolatban?
Sok-sok boldog szülinapot, ezzel:
www.youtube.com/watch?v=C8CqKl4onkM&feature=related
Imádom a tangót meg minden latinos táncot!
Közelebb húzódok hozzád;-DDD
Persze, csak a tánc kedvéért:-))))
Szerecc táncolni? Vagy csak zenélni?
Ha szerecc táncolni, majd gyakorlom, jó? Jót tesz az idegeimnek...
Sok-sok boldog szülinapot, ezzel:
www.youtube.com/watch?v=C8CqKl4onkM&feature=related
Imádom a tangót meg minden latinos táncot!
Közelebb húzódok hozzád;-DDD
Persze, csak a tánc kedvéért:-))))
Szerecc táncolni? Vagy csak zenélni?
Ha szerecc táncolni, majd gyakorlom, jó? Jót tesz az idegeimnek...
Donna (Cara)mba
2011.11.13 21:53:12
@guma: Micsoda nőket szecc itt össze csokorba a Mérnöknek? Szted jó lesz ez nekünk?
Elkapatod;-D
Úgyis ő a szívem egyik csücske. A szíven tetraoktaéder alakú;-DDDD
Elkapatod;-D
Úgyis ő a szívem egyik csücske. A szíven tetraoktaéder alakú;-DDDD
Donna (Cara)mba
2011.11.14 14:38:10
@miről van itt nagybasz0: Rendben, akkor hölgyválaszkor nem kérlek fel:)
(Azért, mert szeretek táncolni, szerinted logikailag következik, hogy tudok is?) ;-D
(Azért, mert szeretek táncolni, szerinted logikailag következik, hogy tudok is?) ;-D
Ha már olyan rég jártam kocsmában, legalább valami szívmelengetőt hozhattam volna...
De az életem nem az, a humorom is csak villanásképpen működik, mint egy fényképezőgép vakuja.
Sok keserűségemből most csak erre futja:
Ady Endre:
Ülj törvényt, Werbőczi
Szende Pálnak…..
Donna (Cara)mba
2011.11.12 21:27:11
Sziasztok! Még élek, de minek? Nem is tudom néha...
Már elfelejtettem szerkeszteni is, az új admin-szerkesztőben nem találtam a beágyazás helyét. Ezért itt most linkben osztom meg Veletek a Holló együttes megzenésítésében az úgy tűnik örök-érvényű verset (József Attila is írt - mint tudjuk - kitántorgott magyarokról). Marad minden a régiben? Egy helyben topogunk immár isten tudja hány százada????
Node, íme a link:
www.youtube.com/watch?v=wIcdiG09No8
Már elfelejtettem szerkeszteni is, az új admin-szerkesztőben nem találtam a beágyazás helyét. Ezért itt most linkben osztom meg Veletek a Holló együttes megzenésítésében az úgy tűnik örök-érvényű verset (József Attila is írt - mint tudjuk - kitántorgott magyarokról). Marad minden a régiben? Egy helyben topogunk immár isten tudja hány százada????
Node, íme a link:
www.youtube.com/watch?v=wIcdiG09No8
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz