Regisztráció Blogot indítok
Adatok
gzabrak

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Tízéves a Totalcar 2010.03.12 17:44:00
  Oké, még nem, de mindjárt. Konkrétan 2000. július 14-én, péntek délután 14.49-kor jelent meg első cikkünk, nem hivatalosan, de precízen tehát akkor, mármint 2010. július 14-én leszünk tízévesek. Az évfordulót mindenképpen szerettük volna megünnepelni. Gondolkoztunk sok…..
gzabrak 2010.03.22 23:24:08
Kedves Totalcar!

Amennyiben nem probléma a jelentkezésem tárgyáról szóló rövid leírást ide is beilleszteném:

Alessandro (vagy spanyolul Alejandro, hisz argentin származású volt) De Tomaso által, a tulajdonos Citroen csődje után, a kapott állami segítséggel 1975-ben felvásárolt és a ’80-as évek elejére konszolidált Maserati e modellnek köszönheti újbóli felfutását.

Az alkalmazott technológia feltétlenül ígéretesnek és kellően innovatívnak bizonyult: a világ első szériában gyártott 2 turbóval szerelt autója, 90 fokos hengerszögű, hengerenként 3 szelepes v6-os motorral, amely az akkori olasz adószabályok miatt 2 literes hengerűrtartalmú volt. A motor száraz alumínium perselyes, a benzin levegőkeveréket egy 2 torkú Weber karburátor, a feltöltést 2 alacsony nyomású (0,5-0,7 Bar csúcsnyomás) japán IHI típusú turbótöltő szolgáltatja. Töltőlevegő hűtő nincs.
A sebességváltó ZF típusú „fordított” váltó (angol terminológiában: dog-leg; az 1-es fokozat balra lent – tehát a szokványos váltók 2-es fokozatának helyén – és így tovább felfelé, előnye hogy gyors váltásokat lehet magasabb fokozatokban eszközölni, állítólag az olasz notórius gyorsajtó sofőrök nagyon szerették). Természetesen hátsó kerék hajtású.
Felszereltsége az olasz autók tekintetében is bőséges, kiváló műszerezettség, elektromos ablakok, légkondícionáló etc.
A jobboldali tükör, a hátsó fejtámlák és biztonsági övek, a rádió és hangszórók az olasz piacon az extralistán szerepeltek.

Furcsa, nem probléma mentes, ritka, rajongásig szerethető olasz luxus/sport kupé:))

Pontos típusnév: Maserati Biturbo
Évjárat: 1984
Teljesítmény: 180 LE
Végsebesség: 215 km/h
Saját tömeg: 1086 kg
Modellciklus (gyártási időszak eleje-vége): 1982-1986
Gyártott darabszám: 9206
Az esetleges platformtársak és a konkurens modellek: platformtárs nincs, a 4 ajtós Biturbo modellek (420/422/425/430) hosszabb, míg a Biturbo Spyder rövidebb tengelytávval bírt.

indafoto.hu/gzabrak/10_eves_totalcar