Regisztráció Blogot indítok
Adatok
bikappavuvjsz_vs_spazzatura

0 bejegyzést írt és 8 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amióta a blogot elindítottam, többször találkoztam olyan esetekkel, hogy egyesek a posztjaim közül néhányat egy az egyben átemeltek. Volt olyan, ahol a blog.hu segítségét kértem, más esetben magam oldottam meg a problémát. A legutóbbi emlékezetes eset a miskolci képviselőé…..
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.05.13 08:21:53
@mestska: Nem tudom mi a problémád, nincs szó lopásról, ha behivatkozta az oldal nevét, szerzőjét, pláne ha még be is linkelte.
Vagy mit vársz? az a problémád, hogy nem fizetett ezért a nagyszerű tartalomért?
Jössz a szerzői joggal egy blog oldalon..kicsit nevetséges ne haragudj.
Egyébként egyetértek SzL hozzászólásával is, valamint az már legyen az én büntetésem az élettől, hogy szakmai ártalomból ezen oldalak tartalmát is követnem kell...
Az ismét problémássá váló debreceni tender mellett nem igazán esett még szó a legújabb, sorrendben immár harmadik miskolci villamostenderről. Ez nem csoda, a három vidéki, villamosbeszerzést bonyolító városunk közül Miskolcon a legnagyobb a titkolózás, a projekthonlapjuk…..
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.24 10:06:52
@Qtya22: Szerintem ez egyáltalán nem meglepő a lengyel Bombardier villamosok mindösszesen 26m hosszúak és csupán 2400mm szélesek. Teljesen más, rövidebb, gazdaságosabb profil továbbá a Miskolc által elvárt mutatók még inkább megnehezítik a gyártók dolgát, ami tovább drágítja az árat. Ilyen Bombardier, Alstom, Stadler szintű gyártóknak ez valóban nem reális keretösszeg egy ilyen projekt megvalósítására.
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.24 12:30:26
@mateka00: Nem értem miért írod, hogy csoda történt...
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.24 17:04:49
PTinfo Rövidhírek 100321 2010.03.21 08:50:00
Heidelberg: A német városnak leszállították az első hat Variobahn szerelvényt, mely immár a MITRAC energiattárolási rendszerrel van felszerelve. A  három, tetőn elhelyezett egység fékezéskor képes az energiát tárolni, járművenként összesen 3kWh-t. A tervek szerint minden…..
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.22 16:24:04
@mestska: Igen, valószínűleg ott vannak eltérések az itteni Kbt-hez képest, ami látszólag sokkal életképesebbnek is tűnik.
Nem tudsz részleteket az új krakkói szériáról? Teljesen hasonlóak a paraméterek mint az előzőeknél, vagy vannak komolyabb változtatások.. 640 millió egyébként nem rossz a Bombardier kocsikért, annak ellenére is, hogy ezek viszonylag keskeny és rövid kocsik, volt szerencsém rajta utazni és kifejezetten jó az utazási élménye.
melyben leginkább tenderekről esik szó Antwerpen: A De Lijn, Belgium flamand részének tömegközlekedési üzemeltetője újabb 13 HermeLijn villamost vásárolt összesen 32 millió euró értékben a Siemenstől. A 2011 ősze, és 2012 tavasza között leszállítandó méternyomtávú…..
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.22 12:54:53
@premium salmon: Nem láttam egyébként, hogy a írt a Koncar "ellenes" hozzászólásomra, és voltaképp azt ollózta ide össze. Így gyakorlatilag számomra értelmetlennek is tűnt az egész, ezért könnyű lehetett félreérteni.
Nézze én most se kommentálnám, mivel az akkori kommentem lényege is inkább egy hír volt, hogy kizárták a Koncar-t, gyakorlatilag már nagyon korán.
Rögtön az elején megjegyezném, hogy amiket leírt kétségen kívül meggyőző adatok és tiszteletben tartom. Ennek ellenére gondolom, hogy egy ilyen kaliberű gyártót nem lehet egy AB vagy Stadler szintű gyártóhoz viszonyítani. Persze ez nem tartozik szorosan a problémakörünkhöz.

Kérdezem, ha valakit ilyen korán kizárnak, az egyszerű gondolkodással is nem valami masszív ajánlattal állhatott elő, ráadásul egy alapvető elvárást nem tudott teljesíteni (bankgarancia), ami gazdasági okokhoz is visszavezethető, nem csak puszta tévedésnek tudható be. Ne részletezzük, de áfa és különböző vámok, illetékek nélkül nekik (mint nem EU-s ország) könnyű volt ilyen jó árajánlatot adni. Megjegyzem nem EU-s ország lévén ezt könnyen támadni is lehetett volna és több okból is kizárást eredményezne (ha egyébként se zárták volna ki).
Szóval ezek után még úgy gondolja jelentős SZKT-s támogatással persze, hogy be kell nyújtani végtelen számú jogorvoslati kérelmet amiben márcsak azt nem támadja meg, hogy miért 18 villamost írtak ki:)
Na mindegy, ne tetézzük, mindezektől függetlenül nem gondolom, hogy a Koncarnak esélye lenne a jövőben Mo-n és úgy az EU-ban is bármilyen pályázatot megnyerni a közeljövőben(meghatározó támogatás nélkül persze). Sajnos a szövetséges alkalmatlansága miatt is leginkább.

"A magam részéről a lóversenyen előbb megszemlélem az indulókat, kiválasztok egyet, lehetőleg az ismeretlenek közül, akár olyat, akire senki sem tesz. A futam során drukkolok, aztán ha befut, virtuálisan megyek a kasszához, konkrétan meg jól érzem magam. Nincs jelen érdek. "

Ha ez így van az csak becsülendő, bár megjegyzem az érdek szó a magyarban elég speciális. Érdeke valakinek többféle lehet, több okból kifolyólag is, és persze ez nem mindig negatív jelentéssel bíró dolog. Arra kérem Önt, ha már beszélünk a problémáról ne jöjjön ilyen lóversenyes hasonlatokkal és ne nézzük egymást primitívnek.
Köszönöm a segítségét.

Még valami:

"A magyar villamostendereken tán nem elhanyagolható - bár képmutató EU módon nem értékelhető szempont – a helyi munkahelyteremtő, más szóval helyi fejlesztés generáló hatás."

Ezzel csak részben értek egyet de alapvetően nem rossz megállapítás. EU módon nem értékelhető szempont?? Kérdezem, miért az EU-nak kéne értékelnie? Ne az EU értékelje, ezt nekünk MAGYAROKNAk akik elbírálják ezeket a pályázatokat kellene és KELL értékelni. Milyen öngól az, ha van ilyen könnyen magyar munkaerő támogatására lehetőség, azt elherdálni teljesen és egyéb érdekek miatt egy teljesen külföldi vállalkozónak kiadni.
Ennyi.. Az, hogy EU által nem értékelhető, OK, értékeljük mi, EU utána ezzel nem foglalkozik higgye el...Természetesen nem csak azt kell nézni, hogy magyar e a vállalkozó valami értéknek is kell mögötte lennie, de úgy gondolom ez se az AB se a Koncar esetében nem lett volna probléma.

De leszögezem, én mint minden magyar próbálkozásnak így az SZKT révén a Koncarnak is szurkolok. Bár az SZKT-val nem túl jó a viszonyom, de egy ilyen célért én ezt is félre tudom tenni...A legelső negatív hozzászólásom is leginkább az SZKT-nak szóló unszimpátiámnak volt betudható, nem pedig a Koncar-nak.
Alighanem új tendert kell írni Könnyen lehet, hogy új (ötödik!) fordulóra lesz szükség Debrecenbem a város második villamosvonalára szánt 18 új villamos megvásárlására kiírt közbeszerzési tenderben. Noha az eredményhirdetés szerint a spanyolországi CAF megnyerte az üzletet,…..
bikappavuvjsz_vs_spazzatura 2010.03.20 21:07:14
@premium salmon: Nem láttam egyébként, hogy a cities blog oldalon írt a Koncar "ellenes" hozzászólásomra, és voltaképp azt ollózta ide össze. Így gyakorlatilag számomra értelmetlennek is tűnt az egész, ezért könnyű lehetett félreérteni.
Nézze én most se kommentálnám, mivel az akkori kommentem lényege is inkább egy hír volt, hogy kizárták a Koncar-t, gyakorlatilag már nagyon korán. Kérdezem, ha valakit ilyen korán kizárnak, az egyszerű gondolkodással is nem valami masszív ajánlattal álhatott elő, ráadásul egy alapvető elvárást nem tudott teljesíteni (bankgarancia), ami gazdasági okokhoz is visszavezethető, nem csak puszta tévedésnek tudható be. Ne érszletezzük, de áfa és különböző vámok, illetékek nélkül nekik (mint nem EU-s ország) könnyű volt ilyen jó árajánlatot adni. Megjegyzem nem EU-s ország révén ezt könnyen támadni is lehetett volna és több okból is kizárást eredményezne (ha egyébként se zárták volna ki).
Szóval ezek után még úgy gondolja jelentős SZKT-s támogatással persze, hogy be kell nyújtani végtelen számú jogorvoslati kérelmet amiben márcsak azt nem támadja meg, hogy miért 18 villamost írtak ki:)
Na mindegy, ne tetézzük, mindezektől függetlenül nem gondolom, hogy a Koncarnak esélye lenne a jövőben Mo-n és úgy az EU-ban is bármilyen pályázatot megnyerni (jelentős támogatás nélkül persze).

De leszögezem, egyébként szurkolok!! Hajrá Koncar!