Regisztráció Blogot indítok
Adatok
GYUSZI BACSl

0 bejegyzést írt és 1064 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
V8 / 5.000 cm3 / 510 PS / 625 Nm / kompresszor / 4WD / 0 - 100 km/h: 5,3 s / Vmax: 225 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2015.03.30 21:09:25
@mrbloodbunny: köszi az észrevételt, de párszor már elmondtam (nyilván azt pont nem láttad), hogy ez egy FOTÓBLOG, ahol a lényeg a szép (és általában elég nagy, képernyőméretű és annál is nagyobb) képeken van, a műszaki adatok meg csak orientációnak vannak (:
Különleges autók Buick Centurion 2015.01.30 20:10:00
V8 / 6.570 cm3 / 330 PS / 603 Nm @ 2.800 (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2015.01.31 11:04:52
@Quattroman: köszi a kritikát (:

ez egy fotóblog, tehát a válaszom sajnos: nem

indoklásképpen azt szeretném felhozni a bíróságnak, hogy tökre nincs időm ezeknek a dolgoknak se utánamenni se megírni, illetve még azt, hogy a szokásosnál általában sokszorosan nagyobb felbontású képek felkutatása már így is túlmegy a rendelkezésemre álló időkereten

szóval van még itt a blogszférában hely egy új, ennél több információt tartalmazó blog létrehozására (:
V12 / 5.513 cm3 / 517 PS / 830 Nm @ 1.800 - 3.500 / Vmax: 210 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2014.12.08 12:51:18
@TaaT: S600 Guard VR6/VR7 az páncélozott, az említett biztonsági fokozatnak megfelelően

"Legmagasabb szintű védelem: a VR6/VR7 védelmi kategóriába tartozó gépkocsik hatásosan elhárítják a terrortámadások fenyegetését. Páncélozásuk katonai fegyverek lövedékei ellen készült, melyek közel kétszer olyan gyorsan repülnek, mint a revolvergolyók. Ezen kívül ellenállnak a kézigránátok és robbanóanyagok repeszeinek."

www.mercedes-benz.hu/content/hungary/mpc/mpc_hungary_website/hung/home_mpc/passengercars/home/new_cars/mb_guard/chassis_technology/safetylevels.html
A műszaki adatok nem állnak rendelkezésre (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2014.05.03 09:25:14
@SwedishRunner: kétségtelenül van némi hasonlóság (:
Nézzétek, mit találtam ma reggel egy ipari terület zárt udvarán! Ugyan a legtöbb részlet már nyilvános, mégis érdekes közelről látni, hová fejlődik a baby Benz. És még mindig van mit tesztelni! Látható, hogy a kardánalagúton lévő kezelőszervek nem a…..
A Porsche remekül beplántálta a vevői fejébe, hogy az autói elpusztíthatatlanok. Meg is van erre minden alapjuk, hiszen kevés más gyártó tud ennyi versenykilométert felmutatni, útfelülettől és versenytávtól függetlenül. Nézzék meg például a 911-est: ötven évnyi evolúció…..
GYUSZI BACSl 2014.03.22 00:59:20
Itt az autotechnikás cikk eredetije angolul:

www.machinerylubrication.com/Read/562/oil-change-filter-sensors

Szóval azt hiszem, mégsem kell elfelejtenem az olaj minőség mérést ... még ha nem is pontosan emlékeztem már rá, nézd el nekem, mivel amióta kivonult az ExxonMobil nem tartok olajos tréningeket és ez amúgy is inkább a műszaki tréner kollégám asztala volt (:
GYUSZI BACSl 2014.03.22 01:39:36
@e1: A későbbi anyagok írnak arról, hogy már az olaj viszkozitását is mérik ugyanezzel a szenzorral. A fedélzeti számítógépen pedig be kell állítani az olajcsere alkalmával, hogy mit tettél bele. Azért is írtam, hogy a 0W-40 eleve 20.000-ről kezdi a számolást, de ha csak 5W40-et vagy 5W50-et töltesz bele, akkor 15.000 a kiindulási alap.

"az olajnak az egyik feladata, hogy a szennyeződések magában hordja, vagy úsztassa, azaz azok ne a motorban rakódjanak le. De attól, hogy a motorolajban sok szennyeződés van és ezt valamilyen szinten leméred, annak a minősége még lehet jó"

Nem értem a logikádat: az olajnak nem jó a minősége, ha sok szennyeződés van benne, mert nem lesz folyamatos az olajfilm. A szennyeződések egy részét az olaj elszállítja a szűrőbe, a többit meg lebegteti, de pont ennek a lebegtetésnek vannak korlátai. Ha sok anyag lebeg az olajban, elromlik a kenőképesség. Ezért is van a szűrő a rendszerben. Ha a lebegtetési képesség hátralévő potenciálját mérjük, fogunk egy adatot kapni a hátralévő használati időre. Ezt szerintem nevezhetjük olajminőség mérésnek (és a nemzetközi szakma is annak nevezi, nem csak én), még a szenzor neve is az, hogy QLT szenzor (Quality, Level, Temperature).

És az is tévedés, hogy a bejáratást követően a használat során nem keletkezik fém kopadék a motorban. Hideg indítás esetén még a leghígfolyósabb olajjal is 2-3 másodpercbe telik míg a legtávolabbi kenési pontokhoz elér az olaj, egy 15W-40 esetében ez akár 50-60 másodperc is lehet. Ez alatt az idő alatt a motor kenése nem tökéletes, tehát keletkezik/keletkezhet mikro spén, ráadásul nem is csak a henger falán, hanem bárhol máshol is (csapágyak, vezérlés, ...). Ez is bekerül az olajba és megnehezíti/meggátolja a folyamatos olajfilm kialakulását éppúgy mint a korom és a vízpára.
GYUSZI BACSl 2014.03.22 19:40:56
@Schütii: az a kérdés, mikor készült az a szakirodalom (:

az autószerelő iskolákban sem az aktuális S65 AMG-n oktatnak, sajnos manapság a tudás elég gyorsan elévül, sőt korábban dogmának hitt tételeket kell újratanulni
Vajon ha egy gyereket megkérdezünk, mi van Ariel "úszólábában", halszálkát mond? Egy grafikus most elgondolkodott azon, milyen csontvázzal kellene rendelkeznie a valós életben az olyan rajzfilmhősöknek, mint Popeye, Törpilla, vagy Ariel, a kis hableány. Úgy tűnik, a…..
Nincs nála háromszázezer forintnál drágább autó. Ennyiért viszont Ticót, Corsát vagy akár Volvót is kapsz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GYUSZI BACSl 2014.02.14 10:48:55
@1127ccm: két hete, hogy 23. évembe léptem az autós szakmán belül, én is elég balesetet és elég sok összetört autót láttam, van jó néhány halott ex-ügyfelem, ex-kollégám és ex-barátom

viszont lehetne még sokkal több is, ha a kocsik biztonságát nem javítanák folyamatosan és nem lenne egyre több elektronika a járművekben

nem tudom, te mivel foglalkozol (lehet hogy mentős vagy, nem vonom kétségbe) nyilván megbántani sem szeretnélek, mégis azt kell mondjam, hogy ennél nagyobb botorságot ritkán olvasni

először nézd meg ezt a filmet:

www.youtube.com/watch?v=hi2FEyV2Z2E&list=FL-PSWZTj64Sg_G3fAQo_NGg&index=1

nyilván azért gyúr MINDEN autógyár a biztonságra, mert számít az utas életben maradása / sérülése szempontjából

az embereket vezetni tanítani, az pont ugyanolyan reménytelen, mint repülni tanítani, mivel

1) érzéke sincs hozzá sok embernek
2) alkalma sincs, hogy adott helyzeteket begyakoroljon
3) eleve olyan keveset vezet, hogy az nem elég bármilyen tapasztalathoz
4) nem a saját kocsijukon tanulnak az emberek, így az később máshogy viselkedik, mint az, amin tanulnak

nem beszélve arról, hogy a balesetek jelentős része a VÉTLEN vezetőnél, passzívan okoz nagyobb kárt és ilyen helyzeteket megtanítani elkerülni, az nyilván a lehetetlennel határos

az ESP (és a többi elektronikus segéd berendezés) sok tízezer ÉSSZEL VEZETŐ, DE GYAKORLATLAN vagy ügyetlen autós és utas életét menti meg, illetve csökkenti a baleset súlyosságát

nyilván az ész nélkül vezetők esetében ez sem sokat számít, de valamit azért még azoknál is segít

még annyit hozzá teszek, hogy önmagában az NCAP csillag rendszerrel a jelenlegi formájában én sem értek egészen egyet, mert a véleményem szerint a gyalogos védelmet, meg például az öv becsatolására figyelmeztető hangot, meg a kikapcsolható légzsákot külön kellene értékelni, hogy ezekkel ne lehessen a törési eredmények pontszámát pótolni

de még ezen hiányosságok ellenére is a 2*-os meg az 5*-os autó között fényévnyi biztonsági differencia van

én magam a pontrendszernek csak a törésbiztonság szempontjából releváns értékeit veszem figyelembe és csak ami úgy is 5*-os, azt nevezem biztonságos autónak
GYUSZI BACSl 2014.02.14 11:26:14
Itt egy video a Brillance nevű kínai autóról

www.youtube.com/watch?v=U1jUQ0ucDKk

a konklúzió: no chance to survive

és itt van egy a Golf 7-ről (és akkor még ugyanabban a kategóriában vagyunk)

www.youtube.com/watch?v=8It2jXDsRaQ

Nézd már meg a két kocsi közötti különbséget, te melyikben ülnél szívesebben? És a gyerekedet melyikbe ültetnéd be?

EZ NEM TESZTPÁLYA KÉRDÉSE, EZ A VALÓ VILÁG. Az egyikben meghalsz, a másikban a hajad szála se görbül. Ezt nem lehet vezetési tudással pótolni, teljes tévedésben vagy.
GYUSZI BACSl 2014.02.14 11:29:35
@1127ccm: nézd csak meg: a Golfnak még A SZÉLVÉDŐJE SEM REPED MEG ugyanabban a tesztben, amiben a másik kocsiból annyi halottat vágnak ki nagy nehezen, ahányan ültek benne.
Az alapkőletételnek már több mint tíz éve, de körforgalom máig nem épült a 10-es főút és az Ürömi út találkozásánál lévő lámpás kereszteződés helyére. Hosszú évek óta mondják, hogy a helyzet tarthatatlan, megoldás helyett azonban máig csak ígéretek…..
GYUSZI BACSl 2013.10.11 10:00:36
@Mészáros Laci: pont ezért tartunk itt, mert az a sok okos mérnök, mind a gyakorlati igényektől totálisan eltérő, a sok hasznavehetetlen tankönyvből tanult lózungok alapján dolgozik

pont ilyen ez a baromság is a 95%-ban egyedül használt autókról, ami szerinted a gazdagság jele

mégis mit kéne csinálni? stoppolni? hátha felvesz valaki a sok cuccommal? és pont arra megy majd? például a 10-esen befelé stoppolok majd, hogy hátha valaki épp Komáromba megy, ahogy én

biztos hamar oda fogok érni ahova kell, gratulálok

mi van akkor, hogy ha menet közben olyan telefonokat kell intéznem, amit nem hallhat más, például a falubeliek, akiket tudnék hozni magammal?

és ha minden nap újra kell szerveznem a másnap reggelemet, akkor vajon nem megy rá egy órám és 30 telefonbeszélgetés (szorozva 5 háztartással kocsinként), hogy ez összejöjjön? a munkaórám nem pénz? lehet, hogy a tied nem, de az enyém igen, sőt a telefon is pénzbe kerül, nem is kevésbe

csak még annyit szeretnék ezúton a mérnök társadalomnak kedveskedni, hogy a házunkon csak azok a dolgok nem működnek jól, amit a nagyon okos mérnökök javasoltak, sőt egyes dolgokhoz ragaszkodtak, amit mi laikusok találtunk ki, az mind úgy jó ahogy van

mégegyszer megismétlem: a mérnökök ÖSSZES ötlete szarul működik, egyetlen kivétel sincs

szóval sajnos a sok elméleti okos mérnöknek halvány fingja sincs a gyakorlatról, csak a szája jár
GYUSZI BACSl 2013.10.11 19:48:58
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: tényleg nincs igazság, mert amióta az OPNI bezárt, azóta az ilyenek, mint te, szabadlábon vannak felügyelet nélkül ... elég szomorú
GYUSZI BACSl 2013.10.13 09:13:06
@Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe: áruld már el, hogy melyik volt az ellenérved? a "gyenyónevelde"? vagy a "magadfajta értelmi szintűek"? vagy hogy "a magadfajta dugonovelohoz 2 oraval kesobb kellene hogy kierjen a mento"

te kezdtél velem személyeskedni és én arra válaszoltam a te rendkívül primitív stílusodban

én csak növelem a dugót, de amikor te autókázni akarsz, akkor a te "kényelmes autókázásodat megzavarjuk", mert te persze akkor autózol amikor csak akarsz, és te nyilván olyankor sem növeled a dugót

ezzel szemben harmatgyenge érv, hogy az ember dolgozni akar ...

sajnálom, de én egy ennyire szélsőségesen primitív és értelmi fogyatékos emberrel nem kívánok a továbbiakban beszélgetni
Belsőség Kultúrsokk Kazanyban 2013.08.30 10:34:47
Ufából Tatárföldre érve sok minden megváltozott, és a változások többsége elég meglepő volt. Az első látható dolog, hogy a tatárok tényleg nem tévesztendők össze a mongolokkal - ha egy magyar városban látnánk ugyanezeket az arcokat, nem is tűnne fel a különbség. Jó, a…..
S6 / 1.991 cm3 / 125 PS / 170 Nm @ 4.000 / 0 - 100 km/h: 9,8 s / Vmax: 200 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.07.22 16:52:18
@Aiuppa: maga a Baur annak idején Baur Cabrionak hívta
A műszaki adatok nem állnak rendelkezésre (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.07.15 23:06:10
@Aiuppa: de azért a Drophead meg a Chophead között tegyünk már különbséget (:
Centi vastag olajsár a második olajcsere után: úgy tűnik, a nyújtott szervizperiódus csak arra jó, hogy az autó kibírja a garanciaidő végéig. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GYUSZI BACSl 2013.07.10 09:34:16
@superfrog: manapság olyan verseny van az autós szakmában, hogy teljesen kizárt, hogy ilyen céllal álljanak neki autót tervezni, hogy "4 évet bírjon ki aztán vegyen újat"

elveszítenék az ügyfélkörüket és bukfenc lenne belőle nagyon gyorsan

amúgy az is érdekes, hogy a kocsiknak a sok problémát okozó alkatrészei nem az autógyárból jönnek, hanem beszállítóktól, lásd

- elektronika
- szoftverek
- váltók
- befecskendező rendszerek

az autók mechanikája, amit az autógyár gyárt, az nem rosszabb, mint 20 éve, sőt jobb (lásd futóművek konstrukciói, utasvédelem, légellenállás)

viszont a nyomás alá helyezett beszállítók (minél hamarabb, minél olcsóbban minél több funkciót) nem tudják tartani az iramot
GYUSZI BACSl 2013.07.10 10:53:34
@Ikukám: nekem meg 4.966 cm3 és 8 liter ((:

egyébként 10-12 ezer km-enként kell bele tölteni 1 litert, így - mint említettem - 25-28 ezer km-enként küld olajcserére
GYUSZI BACSl 2013.07.11 00:31:05
@froton: szerintem ebben neked van igazad

azt az olajsarat csak el kéne küldeni egy laborba, akkor kiderülne, hogy mi volt a benzinben és milyen olajat töltöttek bele az előírt helyett a szervizben
Vakon is fel lehet ismerni egy autót? Meg lehet mondani, hogy drága-e, vagy olcsó? Irány a reptér, ahol kipróbálhattuk vakon a vezetést is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Elismerték a hibát, de a cég nem akart fizetni. Az igazgató bujkált, a biztosító mosta kezeit, a kár kétmillió forint. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GYUSZI BACSl 2013.05.17 10:33:40
Az én apukám beletankolta Németországban a Shell EVO 100-ast a common rail-es dízel Focusba, majd kb. 35 km-t hajtotta még az autópályán, aztán fuldokolva a leállósávban még vagy 5 km-t a következő parkolóig.

Én már addigra ott vártam, mert nem tudtam mi a frász van, hogy nem jön.

Kihívtam az ADAC segélyszolgálatát, 15 (!) percen belül ott volt a szállító autó és bevitte a kocsit a szomszéd faluba a műhelybe. Mint kiderült a szállítós fickóé volt a műhely is, aztán foglalt szállást a két házzal odébb lévő panzióban, mert ez olyan este 8 fele történt.

Utána közölte, hogy reggel 6-tól miénk ismét az autó. 120 EUR volt a tisztítás ára. Reggeli után átsétáltunk a kocsiért, amit azóta több tízezer km-t megtett kb 4 év alatt és nyoma se maradt a hibának.

Sajnos néha a szervizek indokolatlanul sok lehetséges későbbi hibaforrást cserélnek ki "a biztonság kedvéért".

A feleségem autójában pl. 2,5 M Ft + Áfa + munkadíj volt az ajánlat, miután egyszer egy törött vízcső miatt elment a hűtővíz.

A szerviz azt állította, hogy hengerfejes és motort kell cserélni. A kocsit persze állításukkal ellentétben nem is nézték meg, mert akkor látta volna hogynem hengerfejes, ugyanis a törött csőből sugárban jött a víz. Egyszerűbb volt látatlanban 2,5 M -t kérni egy motorcseréért.

Egy másik szervizben 130.000 Ft volt a teljes számla, ebből a háromszori olajcsere (hűtővíz hiányában az olaj is megégett, ezért tisztítás miatt kétszer lecseréltük, a harmadikat bennehagytuk) volt a számla fele.
V12 / 5.167 cm3 / 450 PS / 500 Nm @ 4200 / 4WD / 0 - 100 km/h: 8,1 s / Vmax: 201 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.04.17 17:00:38
@Mustang4244: hivatalosan 32 liter volt a fogyasztása, a tesztek inkább 50-60 litereket mutattak

a tank kapacitása három féle méretben volt rendelhető, 180, 290 vagy 400 liter térfogattal ((:

egy tankolás most 170.000 Ft körül lenne hehe
GYUSZI BACSl 2013.05.10 08:58:57
@xenuka: ha beírod a google keresőbe hogy "lamborghini lm002 engine" akkor minden képen ez a motor van ... szóval ez mégis csak a gyári motor lesz
V8 / 4.973 cm3 / 245 PS / 400 Nm @ 2.750 / 0 - 100 km/h: 7,8 s / Vmax: 230 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.04.14 10:21:59
@toncsi64: hú ez a piros mennyire állat, különösen a felnik

ezt is be fogom tenni a blogba, köszi a tippet (:

legszívesebben most indulnék megvenni ...
TComment Ügyfél vagy majom? 2013.03.28 06:55:08
Varázsoltunk magunknak nyolcmillió forintot és megnéztük, kinek mennyit ér a vásárló. Próbavásárlás mindenkinél, felemás eredménnyel. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
GYUSZI BACSl 2013.03.28 16:50:46
@Csumpi Hálidéj: a wifi az neked smafu? speciel nekem is ki van kapcsolva a mobil adatátvitel alapból, mert lemeríti és fizetek érte, csak akkor használom mikor tényleg kell

de ha csak wifi lenne, simán el tudnék lenni vele
GYUSZI BACSl 2013.03.28 17:02:08
@Csumpi Hálidéj:
mivan akkor, ha a macska nem is szereti a húst? lehet, hogy máj van benne meg lép, meg tudjafene, hogy mi ... ettől még a macskának lehet jó, sőt, lehet, hogy tudományosan nézve még egészségesebb is, mintha hússal etetnéd orrvérzésig
GYUSZI BACSl 2013.03.28 20:30:55
@hirtelendi: hehehe
Tavaly a CarToonCard ötödik születésnapját csendben ünnepeltük. Az autóskártya blog kicsit később indult, és ezt az évfordulót nem fogjuk elsunnyogni. Bár egészen pontosan megünnepelni sem tudjuk, mivel az első bejegyzésünk 2008. február 29-én élesedett, szökőnapunk viszont…..
V8 / 5.666 cm3 / 639 PS / 800 Nm / kompresszor / 0 - 100 km/h: 3,1 s / Vmax: 322 km/h / 479.000 USD (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.02.21 22:14:17
@gazserm: de az (:
Ez egy elég rendhagyó szerdai bejegyzés lesz, mert nem az autóról, hanem magáról a blogról lesz szó. 2008 novemberében már feltettem a kérdést egyszer, hogy legyenek-e a blogon reklámok és akkor úgy döntöttünk, hogy nincsen rá szükség. Azonban sok minden megváltozott…..
GYUSZI BACSl 2013.02.14 22:49:45
@scuynat: @Sidaries:

A blog.hu-s reklámokból csak ők keresnek, de csak a fele megjelenésen van az ő reklámjuk.

A másik felén a te saját google adsense egységed tud megjelenni, ez a magyar hirdetési tarifák és a jelenlegi (és a várható) látogatottság függvényében kb. havi 1000 Ft-ra lehet számítani.

Sajnos az Index2-re való kikerülés csak kbl az 1/4-1/5-e a korábbi Index főoldali blog ajánlóba való kikerülésnek, azt hiszem nagyon kevesen járnak át oda. És sajnos amióta van Index2, azóta engem pl. mindig oda tesznek, pedig az Index főoldali ajánló is megmaradt.

Konkrétan az Index2 kb. 2500-3000 látogató pluszban, míg az Index főoldal nekem általában 12000-15000 volt. Hát ez azért nem mindegy.
Evolúsön 14 évnyi indexelés 2013.02.01 01:38:31
Az ország egyik legolvasottabb hírportálja, az Index.hu, közel 14 éve fáradhatatlanul villogtatja irányjelzőit, és hajtja fel gőzerővel nap, mint nap a friss információkat. Az uralkodó webes trendeknek mindig készségesen alávetették magukat, igaz, a logó nem túl sokat változott…..
V12 / 2.563 cm3 / 150 PS / Vmax: 180 km/h (klikkelj a nagyobb képekért) ..
GYUSZI BACSl 2013.02.02 11:14:27
@Szabo T: hello, nagyon sok változata van a 212-nek

a Bumble Bee, amit belinkeltél az is volt már nálam, sőt az amerikai blogot, amit a sajátodon belinkeltél, azt is én csinálom (:

special.blog.hu/2010/09/26/ferrari_212_inter_vignale_coupe_bumblebee
BMW Alpinas from Petrolicious on Vimeo. Mindezt Amerikában, a V8-ak és a sörétes puskák földrészén. Mélységesen megértjük ezt az embert, akin látszik, hogy őszintén szereti ezeket a gépeket. Csodás.Via Petrolicious, ami a világ jelenlegi legjobb autós blogja.…..