Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Division

0 bejegyzést írt és 293 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
HamPLÓ HÉV a Körtéren 2021.04.26 07:00:00
Szerintem már említettem, hogy amikor édesapám először mesélt arról, hogy régen a HÉV bejárt a Fehérvári úton át a Körtérre, elképedtem. Nekem a HÉV a hosszú NDK-s motorvonatokat jelentette, és el nem tudtam képzelni, hogyan fértek el azok ott, pláne hogyan tudtak a "Gomba" körül megfordulni, ahogy…..
Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette. A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is…..
Division 2021.04.20 09:46:14
@Hamster: Legalább egyszer volt még tehervagon a szeszgyári vágányon a felújítás után. Sajnos akkor még nem volt fényképezőgépem :-(
Dieter Kubisch budapesti villamosos képei néhány éve landoltak a mailboxomban, őszinte meglepetésemre és örömömre. Dieter a hetvenes és nyolcvanas években több alkalommal is járt a fővárosban, és szerencsénkre néha megörökítette, amit az utcán látott. Itt például egy 1940-es gyártású Stukát…..
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük! Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
Többször írtam már az 1000-es és 1500-as villamosokról (lásd itt, itt, itt és itt), pedig megfordult pár másik típus is a budapesti síneken. Például az "1600-asok": Forrás: villamosok.hu Az akkor még nem így hívott, hanem 201 és 240 közé beszámozott típusból 1897-ben a Budapesti Közúti Vaspálya…..
Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
Division 2021.03.08 18:20:27
@Hamster: Nekem úgy 7-8 éves koromban mondta a nagyapám, amikor kérdeztem, hogy mik ezek a jópofa guruló dobozok :-)
Szenvedélyem a régi, színezett fotók. Sajnos nem művelem ezt a művészeti ágat (szerintem az), de szívesen nézek ilyen gyűjteményeket és - talán emlékeztek rá - mi is csináltunk 2 éve itt a blogon egy ilyen projektet, amit saját erőből finanszíroztunk és 25 magyar képet színeztettünk ki. Mikolaj…..
Division 2020.06.12 12:53:03
@Club Sandwich: Nekem meg pont tetszik. A fekete-fehér képi világ nálam (és szerintem sokan másoknál) úgy él, hogy "ó az valami régen történt dolog, érdekes, de semmi közünk hozzá". A színektől lesz ütős, hogy ez tényleg valódi emberekkel megtörtént, sőt azt is el tudja képzelni az ember, hogy akár velünk is megtörténhet, ha rosszul alakulnak a dolgok.

Mostani sorozatban különösen felkavaró az, hogy ott ahol még nincs minden szétlőve, álló de már omladozó épületek vannak... basszus, ha az ember a Nagykörútról bemegy pár utcányival beljebb, pont ilyen házakat láthat tucatjával! (Nem véletlen szoktak Pesten annyi háborús filmet forgatni...)
Így az ismerős környezet alapján még élőbbnek, még közelebbinek, még megrázóbbnak érzi az ember a látottakat. FF képeknél nem jön elő ez az érzés nálam.
Olyan, mint a filmekben: dupla embermagasságú, föld alatti vezetékben fut az alapjáraton nagyon kicsi Páris-patak, Nagyváradon, a város egyik központi része alatt. Benéztem ennek a kis folyóvíznek a most egy helyütt nyitva lévő óriási rejtekébe – amíg még lehet...
1891. A svájci Münchenstein-híd összeomlásakor történt vasúti szerencsétlenség a maga 73 halottjával a mai napig az ország legtöbb áldozattal járó vonatbalesete. Az Eiffel-torony építője, Gustave Eiffel által épített híd szerkezete 16 év után adta meg magát az egyébként túlterhelt szerelvény alatt..
Division 2020.06.07 17:24:55
@JTom: A sok utas és a plusz kocsik annyiban járultak hozzá, hogy emiatt egy második mozdony is tettek a szerelvényre. Ráadásul a megengedett 30 helyett 41 km/h-val haladt a szerelvény, és pont a hídon fékezett.
De fő okként említik még, hogy 1881-es árvíznél a híd megrongálódott, és kijavításnál egyszerűen csak visszagörbítették az elgörbül gerendákat, és így meggyengült az acél.
Oszi és Dezső trükkjei a bennmaradásért valamint az újságíró aki másként értékelte a sorozatot a rendszerváltás előtt és után. A Magyar Televízió az első munkásmozgalmi témájú sorozatában fölfedezte az örök fiatalság titkát. Bors Máté, valamint az ő társai és ellenségei 1918 és 1944 között mit sem…..
1910. Sinbiciklik. Pellston, Michigan, Egyesült Államok..
Division 2020.03.02 14:55:53
@¿Qué tapas hay?: A képen a bicikli 3 rúddal van odafogva a vezetést biztosító vaskerékhez. Az egyik rúd az első villát fogja, így az is fix. A vaskerék pedig a normál vasúti keréktől eltérően két nyomkarikás, így bármerre is kanyarodik a pálya biztosítja a vezetést. Váltóknál lesz csak gond, ott lehet, hogy leszálltak és áttolták.
"A retrofuture szónak nincs jó magyar megfelelője. Jelentése kb. "a múltban elképzelt jövő" lehetne." Iszonyat régen abbamaradt a retrofuture sorozat, már vagy 2015 táján született a legutolsó bejegyzés. Addig sikerült magyar, német és szovjet "képzelgők" munkáit megmutatnom és néhány elborult…..
Jó pár éve már, hogy itt a blogon megjelent az első óceánjárós képösszeállításom. Mivel kedvező visszajelzéseket kaptam, és annak idején amúgy is megígértem, eljött az ideje a második résznek. Az alábbiakban néhány ritkán látható óceánjárós képet (és történetüket) gyűjtöttem össze nektek. Kr. u.…..
Division 2019.12.12 11:28:43
A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folytatott, és vizuálisan is igyekezett megkülönböztetni a…..
Más: Tegnapi tévés élmény nyomán szeretném megkérdezni, hogy nem tudja-e valaki esetleg, miért egy UV-ban öli meg a Skarlát Boszorkány (ezt kicsit fájt leírnom) Ultront a "Bosszúállók: Ultron kora" című eposzban? Se az IMDB, se más oldalak nem írják, hogy Magyarországon forgattak volna, márpedig az…..
HamPLÓ Az utolsó villamos 2019.05.27 07:00:00
János bá' öreg bútordarab volt a villamosüzemnél. Kezdő járművezetőként még sokéves tervek mondták meg neki, milyen lesz a szebb jövő, miközben telente halinacsizmában vezette a tuját az ajtó nélküli, nyitott peronon állva. Ilyen teleken csak akkor volt melege, amikor a kalauzlány a végállomáson…..
Division 2019.05.31 10:32:48
Kicsit borúsra sikerült a mai válogatás, de hát ezt dobta a gép... Azért örömmel nyújtom át nektek ismét, most a hosszú hétvége miatt egy nappal korábban a megszokottnál. Vagy csak nekem van vasárnap fílingem?  1910 körül. Korbácsoló-pellengér a baltimore-i városi fegyintézetben, USA..
Division 2019.03.18 13:16:15
@Rollende Landstrasse: Vietnámmal jó barátságban voltunk, küldtünk nekik vasúti kocsikat is: vasutikocsi.hu/szemely/vietnami_Bah.jpg
A mai epizódunkban megint elég sok mindenről sikerült beszélgetnünk Gyuri Bácsival… egészen sokat értekeztünk a Matchbox-okról, beszéltünk a különféle promóciós rendezvényekről, volt persze megint némi G.I.Joe és a „Triálos” Star Wars kiállításos képről is megkérdeztem őt. Tartsatok velünk ma…..
HamPLÓ I like to MUV it, MUV it 2018.12.04 07:00:00
A címért elnézést kérek, remélhetőleg innentől kezdve már csak jobb lesz a bejegyzés :) Nemrég írtam a BKV nosztalgiaflottájának "új" szerzeményeiről, de eközben nem igazán érintettem az egyik nagy visszatérőt, a 3430-as pályaszámú motorkocsit: Bár ránézésre ez csak egy UV, valójában kicsit több…..
Repülőgép-eltérítések a Szovjetunióban I. rész   "A keleti blokkban a repülőgép-eltérítések amik a szabad világ felé kényszerítették a gépeket kétszeresen sem voltak a szovjet híradásokba valók. A kommunista ember nem bűnözik és a fennálló rendszer a lehető legjobb, miért is akarna bárki a…..
Három éve jártam először a berlini Classic Remise-ben, és úgy hozta a sors, hogy idén megint ellátogattam oda, csak úgy a klassz/érdekes/szép dolgok látásának örömére. Ez az 1916-os Ford T nem kimondottan szép, inkább csak érdekes, de autótörténetileg rosszabb képpel is indíthattam volna a…..
Division 2018.10.24 21:29:16
Évekkel ezelőtt kezdtem meg ezt a sorozatot, amelyben autós hirdetéseket hoztam jellemzően az ötvenes évektől a nyolcvanas évek végéig. Sok kritika éri a mai autós felhozatalt és ha a "régen minden jobb volt" azért nem is mindenben állja meg a helyét, azért nagyjából tudjuk hogy a környezetvédelmi…..
Division 2018.10.11 08:56:24
Division 2018.10.11 10:57:59
@Ződ2000: Azt tudom, hogy ugyan az a Fiat az alap mint a Ladánál. Arra gondolok, hogy ez is itt egy az alapmodellnél erősebb, jobb kivitel, mint a Ladánál volt az Ezeröcsi? Csak itt nem kerek lámpából tettek duplát :-) A háttérben látszik egy sima kereklámpás kivitel is.
A szocialista Magyarország mindennapjait - eddig még nem látott, eredeti színes fotókkal bemutató - sorozatunk folytatódik az MTI fotósainak munkáiból. Ma - rendhagyó módon - három évet ívelünk át 1963-tól 1965-ig. 1963. január 18. Hómarós ZIL teherautó és hómunkások tisztítanak egy utat valahol…..