Adatok
Division
0 bejegyzést írt és 303 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ahogy ébredezett, érezte hogy arcát finom kéz simítja végig. Az álombéli grundról hirtelen a harmadik emeleti lakásba teleportált. Egyenesen az ágyába. A kéznek finom szappanillata volt. Anya...
- Laci, Lacikám... Ha akarsz jönni, akkor most kell felkelned! - jutottak el a szavak a tudatáig.
…..
Division
2022.07.04 10:46:08
Családunk jó kenyér iránti elvárása valamikor akkortájt kezdődött, amikor bevezették a szabad szombatot. Addig úgy el lehetett lenni a kenyérgyári kenyérrel, amelyet megvett az ember szombat délután, de két napot már nem bírt ki a legendás 3.60-as. Átszoktunk hát a maszekhoz. Igaz, hogy nála öt…..
Division
2022.05.25 10:04:08
@zord íjász: Pont, hogy lehet illatokat vásárolni! Kifejezetten arra célra, hogy így csábítsd be a vevőket a pékségedbe, cukrászdádba, kávézódba, stb... illatmarketing címszóval keress rá. kapható kenyér, süti, stb illat is.
Szóval ne dőlj be az orrodnak!
Szóval ne dőlj be az orrodnak!
1885. Kézikocsi, vitorla meghajtással német Délnyugat-Afrikában, a mai Namíbia területén..
Division
2022.05.03 15:41:36
@geegee: Itt még pár sínvitorlás:
www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/sail/sail.htm
www.copsewood.org/ng_rly/sailbogie/sailbogie.htm
www.douglas-self.com/MUSEUM/LOCOLOCO/sail/sail.htm
www.copsewood.org/ng_rly/sailbogie/sailbogie.htm
Az élelmiszeriparból indultak, a hadiiparba érkeztek. Egyedülállóan széles volt Magyarország legnagyobb vállalatának termékskálája, de a hadsereg, a háború szükségletei tették a vállalatot naggyá, a legnagyobbá. A hadiszállítás kikerülhetetlen létfeltétele és kötelezettsége volt a cégnek. Végül…..
Division
2022.03.09 13:11:07
A Tokaji mellett leghíresebb és legkedveltebb hungaricumot, a Pick szalámit olasz mesterek és egy Csehországból jött zsidó terménykereskedő teremtette meg. A Pickek cége számos megpróbáltatáson ment keresztül az államosításig. Pick Márk leszármazottjai számos ügyvédet tettek gazdaggá egymással…..
Division
2022.01.28 15:09:32
Hogy mi volt előbb, a karácsonyfa vagy a szaloncukor, már erre is nehéz válaszolni, hiszen a karácsonyra történő apró édesség készítésére már a 14. századi Franciaországból is van feljegyzés, míg a karácsonyfa-állításra csak az 1500-as évekből vannak emlékek, miszerint a Német-római Birodalomban a…..
1969. A Golden Globe- és Grammy-díjas amerikai színésznő, Judy Garland sárga rózsákkal borított koporsóját indítják útnak a hollywoodi temetőbe, miután nyugtató túladagolásban elhunyt. Az Óz, a csodák csodája sztárja komoly gyógyszerfüggő volt. Munkája során kezdett étvágycsökkentőket szedni, mert…..
Decemberben három egymás utáni héten - a Nemzeti Múzeum gyűjteményéből - kizárólag magyar fotókkal jelentkezett a Napi érdekes. Most egy újabb hasonló összeállítással búcsúzunk a rövid nyári szünet előtt. Néhány hétre elköszönünk Tőletek egy kicsit, mert szükség van a pihenésre, az erő gyűjtésre.…..
Division
2021.07.18 18:38:15
"Villamos síntakarító" magyarán hóseprő :-)
villamosok.hu/nza/nohos.html
"A BKVT Kelenföldi műhelye 1901-ben gyártott egy-, majd 1902-ben hét nem önjáró hóseprőt. Ezen kocsik pályaszáma BKVT 2-8 volt. A hóseprők szerkezete úgy volt kialakítva, hogy seprő az alváz körül körbeforgatható volt. Ennek megfelelően be kellett állítani a seprőt a megfelelő irányba, és a járművet egy motoros kocsival tolni kellett. A kocsin lévő áramszedő csak a seprőmotor meghajtására szolgált. "
villamosok.hu/nza/nohos.html
"A BKVT Kelenföldi műhelye 1901-ben gyártott egy-, majd 1902-ben hét nem önjáró hóseprőt. Ezen kocsik pályaszáma BKVT 2-8 volt. A hóseprők szerkezete úgy volt kialakítva, hogy seprő az alváz körül körbeforgatható volt. Ennek megfelelően be kellett állítani a seprőt a megfelelő irányba, és a járművet egy motoros kocsival tolni kellett. A kocsin lévő áramszedő csak a seprőmotor meghajtására szolgált. "
Biztosan észrevettétek, hogy mostanában nem voltak aktuális budapesti villamosos témájú bejegyzések. Ez azért van, mert új hobbit találtam magamnak: elkezdtem gyerekkorom audio kazettáit gyűjteni, nehezítésképpen bontatlan csomagolásban (már hogy a kazetták ne legyenek bontottak, bár voltaképp…..
Division
2021.07.14 19:24:28
@Hamster: Próbáltunk ilyeneket is, de sokkal kevésbé voltak megbízhatóak. No meg a 60/90 perces kazettákra sokkal több program fért :-)
Később aztán amikor sikerült már floppyt venni, zenefelvételre lettek elhasználva a korábbi programos kazetták. (Meg vannak egyébként a mai napig!)
Később aztán amikor sikerült már floppyt venni, zenefelvételre lettek elhasználva a korábbi programos kazetták. (Meg vannak egyébként a mai napig!)
Szerintem már említettem, hogy amikor édesapám először mesélt arról, hogy régen a HÉV bejárt a Fehérvári úton át a Körtérre, elképedtem. Nekem a HÉV a hosszú NDK-s motorvonatokat jelentette, és el nem tudtam képzelni, hogyan fértek el azok ott, pláne hogyan tudtak a "Gomba" körül megfordulni, ahogy…..
Division
2021.04.28 11:35:03
Jólmúltkorjában mutattam pár villamosos teherszállítós képet, úgyhogy most nézzük meg, hogy mi zajlott a "nagytestvér" vágányain, azaz a HÉV-nél. A fotókat ezúttal is Tomáš Dvořák készítette.
A villamoshoz képest a HÉV közelebb áll a nagyvasúthoz, és nem meglepő módon a tehervonataik is…..
Division
2021.04.20 09:46:14
@Hamster: Legalább egyszer volt még tehervagon a szeszgyári vágányon a felújítás után. Sajnos akkor még nem volt fényképezőgépem :-(
Dieter Kubisch budapesti villamosos képei néhány éve landoltak a mailboxomban, őszinte meglepetésemre és örömömre. Dieter a hetvenes és nyolcvanas években több alkalommal is járt a fővárosban, és szerencsénkre néha megörökítette, amit az utcán látott.
Itt például egy 1940-es gyártású Stukát…..
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük!
Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
Többször írtam már az 1000-es és 1500-as villamosokról (lásd itt, itt, itt és itt), pedig megfordult pár másik típus is a budapesti síneken. Például az "1600-asok":
Forrás: villamosok.hu
Az akkor még nem így hívott, hanem 201 és 240 közé beszámozott típusból 1897-ben a Budapesti Közúti Vaspálya…..
Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
Division
2021.03.08 14:42:57
Division
2021.03.08 18:20:27
@Hamster: Nekem úgy 7-8 éves koromban mondta a nagyapám, amikor kérdeztem, hogy mik ezek a jópofa guruló dobozok :-)
Division
2021.03.08 22:12:46
1930. Az első automata tőzsdei árfolyamkijelző-fal egy New York-i brókerházban..
Szenvedélyem a régi, színezett fotók. Sajnos nem művelem ezt a művészeti ágat (szerintem az), de szívesen nézek ilyen gyűjteményeket és - talán emlékeztek rá - mi is csináltunk 2 éve itt a blogon egy ilyen projektet, amit saját erőből finanszíroztunk és 25 magyar képet színeztettünk ki.
Mikolaj…..
Division
2020.06.12 12:53:03
@Club Sandwich: Nekem meg pont tetszik. A fekete-fehér képi világ nálam (és szerintem sokan másoknál) úgy él, hogy "ó az valami régen történt dolog, érdekes, de semmi közünk hozzá". A színektől lesz ütős, hogy ez tényleg valódi emberekkel megtörtént, sőt azt is el tudja képzelni az ember, hogy akár velünk is megtörténhet, ha rosszul alakulnak a dolgok.
Mostani sorozatban különösen felkavaró az, hogy ott ahol még nincs minden szétlőve, álló de már omladozó épületek vannak... basszus, ha az ember a Nagykörútról bemegy pár utcányival beljebb, pont ilyen házakat láthat tucatjával! (Nem véletlen szoktak Pesten annyi háborús filmet forgatni...)
Így az ismerős környezet alapján még élőbbnek, még közelebbinek, még megrázóbbnak érzi az ember a látottakat. FF képeknél nem jön elő ez az érzés nálam.
Mostani sorozatban különösen felkavaró az, hogy ott ahol még nincs minden szétlőve, álló de már omladozó épületek vannak... basszus, ha az ember a Nagykörútról bemegy pár utcányival beljebb, pont ilyen házakat láthat tucatjával! (Nem véletlen szoktak Pesten annyi háborús filmet forgatni...)
Így az ismerős környezet alapján még élőbbnek, még közelebbinek, még megrázóbbnak érzi az ember a látottakat. FF képeknél nem jön elő ez az érzés nálam.
Blogosz
Városi kaland: a föld alatt, a Páris-patak hatalmas rejtekében – VIDEÓVAL
2020.06.06 23:44:29
Olyan, mint a filmekben: dupla embermagasságú, föld alatti vezetékben fut az alapjáraton nagyon kicsi Páris-patak, Nagyváradon, a város egyik központi része alatt. Benéztem ennek a kis folyóvíznek a most egy helyütt nyitva lévő óriási rejtekébe – amíg még lehet...
1891. A svájci Münchenstein-híd összeomlásakor történt vasúti szerencsétlenség a maga 73 halottjával a mai napig az ország legtöbb áldozattal járó vonatbalesete. Az Eiffel-torony építője, Gustave Eiffel által épített híd szerkezete 16 év után adta meg magát az egyébként túlterhelt szerelvény alatt..
Division
2020.06.07 17:24:55
@JTom: A sok utas és a plusz kocsik annyiban járultak hozzá, hogy emiatt egy második mozdony is tettek a szerelvényre. Ráadásul a megengedett 30 helyett 41 km/h-val haladt a szerelvény, és pont a hídon fékezett.
De fő okként említik még, hogy 1881-es árvíznél a híd megrongálódott, és kijavításnál egyszerűen csak visszagörbítették az elgörbül gerendákat, és így meggyengült az acél.
De fő okként említik még, hogy 1881-es árvíznél a híd megrongálódott, és kijavításnál egyszerűen csak visszagörbítették az elgörbül gerendákat, és így meggyengült az acél.
Oszi és Dezső trükkjei a bennmaradásért valamint az újságíró aki másként értékelte a sorozatot a rendszerváltás előtt és után.
A Magyar Televízió az első munkásmozgalmi témájú sorozatában fölfedezte az örök fiatalság titkát. Bors Máté, valamint az ő társai és ellenségei 1918 és 1944 között mit sem…..
1910. Sinbiciklik. Pellston, Michigan, Egyesült Államok..
Division
2020.03.02 14:55:53
@¿Qué tapas hay?: A képen a bicikli 3 rúddal van odafogva a vezetést biztosító vaskerékhez. Az egyik rúd az első villát fogja, így az is fix. A vaskerék pedig a normál vasúti keréktől eltérően két nyomkarikás, így bármerre is kanyarodik a pálya biztosítja a vezetést. Váltóknál lesz csak gond, ott lehet, hogy leszálltak és áttolták.
"A retrofuture szónak nincs jó magyar megfelelője. Jelentése kb. "a múltban elképzelt jövő" lehetne."
Iszonyat régen abbamaradt a retrofuture sorozat, már vagy 2015 táján született a legutolsó bejegyzés. Addig sikerült magyar, német és szovjet "képzelgők" munkáit megmutatnom és néhány elborult…..
Jó pár éve már, hogy itt a blogon megjelent az első óceánjárós képösszeállításom. Mivel kedvező visszajelzéseket kaptam, és annak idején amúgy is megígértem, eljött az ideje a második résznek. Az alábbiakban néhány ritkán látható óceánjárós képet (és történetüket) gyűjtöttem össze nektek.
Kr. u.…..
Division
2019.12.12 11:28:43
A Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV) a főváros második nagy kötöttpályás közlekedési cége volt a lóvasúttal induló, majd elektromos vontatásra áttérő Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT) után. A két cég ádáz konkurenciaharcot folytatott, és vizuálisan is igyekezett megkülönböztetni a…..
Division
2019.08.02 22:39:06
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
index.hu/tudomany/til/2018/11/22/miert_fekete_az_autogumi/