Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Chalabre

0 bejegyzést írt és 38 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
addict Láthatatlan óriásposzter 2010.11.07 11:10:00
Félig művészeti alkotás, félig társadalmi célú üzenet az az installáció, amelyet többek között kormányzati támogatásból hoztak léte az amerikai-kanadai határnál, Vancouver közelében. A kanadi kormány azért adott pénzt ennek a látványos és figyelemfelkeltő eszköznek…..
Mikor a tovább gombocskára kattintottam, rájöttem mekkorát hibáztam. Ettől a fotósorozattól nem foszthatlak meg benneteket, nem lenne jó ha az egyész sorozat helyett csak egy árva fotót láthatnátok. Mert ezek fantasztikusak. Annyira szépségesek az álarcok, meg az álarcnak…..
Nekem is nagy meglepetés volt, de igaz a hír. A facebookon tegnap már kikürtöltem, milyen megtiszteltetés ért a Magyar Reklámszövetség szervezésében kedd este, Egerszalókon megtartott reklámkonferencián. Az MRSZ idén indította útjára a Golden Brain díjat, amelyet nyolc…..
addict A legjobb Youtube kampány 2010.09.03 08:00:00
Nem túlzás azt állítani, hogy ez az utóbbi idők egyik legötletesebb kampánya, amit a Youtube-ra szabtak. Hasonló volt már nem is egy (legutóbb itt az addicton is volt szó az Expandables reklámjáról), de ilyen ötletes egy sem. Nem akarom lelőni a poént, ezért elöljáróban csak…..
Arról, hogy a Csendes-óceánban az elmúlt évtizedek alatt szépen lassan kialakult egy szinte elképzelhetetlen méretű, lassanként majdnem egy új földrésszel vetekedő nagyságú szemétfolt létezéséről tudtam már korábban is, így maga a film témája nem volt meglepő. Ennek…..
addict Reklámtender magyar módra 2010.08.18 10:30:00
Hány ügynökséget lehet megismerni egy tender keretein belül? Ötöt? Tízet? Tizenötöt? Ugyan már, egy profi cég ennek a sokszorosára is képes! A Bosch marketingvezetői legalábbis ezt gondolták, amikor gyakorlatilag minden hazai reklámügynökséget meghívtak a július végén kiírt…..
Chalabre 2010.08.19 11:34:24
Továbbra is csak külső laikusként hozzászólva azt látom, hogy itt is a legtöbb problémát, nézeteltérést az okozza, hogy nem gondolunk bele a másik oldal helyzetébe, mi mozgatja, motiválja ilyen és olyan lépések megtételére. A saját érdekeinket jó esetben remekül tudjuk képviselni, kiállni érte (erre sem képes mindenki), azonban a másik oldal mozgatórugóit megérteni már ennél is sokkal nehezebb (még kevesebben értenek ehhez). Pedig jelen esetben a másik oldalból, a megbízókból él a reklámpiac, mégsem elég empatikus, igényfelmérő és igényekhez igazodó a hozzáállása.

Kíváncsi lennék, hogy a 102 pályázatból hány ajánlotta fel, hogy előre csak jelképes, minimális összeget kell fizetnie a cégnek, épp csak a legszükségesebb munkadíjat, mivel a reklámügynökség bízik annyira magában, a képességeiben, a szakmai tudásában, hogy egy olyan kampányt épít fel a Bosch-nak, amelynek eredménye pontosan mérhető. Utólag a reklámügynökség által elért eredményesség, az általuk elért Bosch haszon alapján kérnek díjazást, a kampányból származó bevétel X %-át.

Egy ilyen ajánlat eleve kilógna a sorból, kitűnne. Biztonságérzetet nyújtana ez a fajta szakmai magabiztosság, kockázatmegosztás, motiváltság és eredménycentrikusság, sikerélmény orientáltság. Nem hagyja magára a megbízót, lenyúlva előre nagy összeggel, aztán lesz, ami lesz, hanem végigkíséri a kampányban, végig fogja a kezét és az elérendő közös cél összefogja a partnereket.

Persze ezt csak a valóban eredménycentrikus, profi ügynökség vállalhatja be. Többnyire a kreatívok kreatív reklámokat igyekszenek összehozni, de ez sok esetben nem hatékony, nem eredményes, csak látványos. A megbízónak meg elsősorban az eredmény számít, a haszon, hiszen profitorientált cég itt is a megbízó. Így meg lehet érteni őket.

A pályázatot kiíró az állását, megélhetését, szakmai karrierjét, jövőjét is kockáztathatja azzal, ha rossz partnert választ és nem lesz eredménye az általa választott reklámügynökséggel való együttműködésnek. Ilyen szempontból is kell nézni ezt az ügyet. Ő sokat kockáztat és biztonságot keres. A számára legjobbat keresi. Ami jó volt A-nak, az nem biztos, hogy jó neki is.

Ha a reklámügynökségek jobban figyelembe vennék a megbízók igényét, hiszen belőlük élnek, és mondjuk egy kockázatmegosztó eredménycentrikus együttműködést ajánlanának fel, akkor nagy eséllyel ők kapnák a nem mérhető kampányokra szóló megbízásokat is, hiszen már bizonyították, hogy valódi partnerei a cégnek jóban-rosszban.

Ez csak egy külső meglátás.
Chalabre 2010.08.19 12:06:47
"sok esetben mennyire döntésképtelen, inkompetens, felelősséget nem vállaló, a szakmai érdekeket a biztonság oltárán bármikor beáldozó ügyfelek irányítják a beszerzési folyamatokat, amelyek egész egyszerűen már a természetüknél fogva sem lehetnek sikeresek."

Képzeljük el, hogy mondjuk az Apple-től vagy a Nokiától kiszivárog, hogy hasonló degradáló, lenéző véleménye van a fogyasztóiról, célcsoportjáról. Valamelyik blogjában, a facebookon stb az egyik vezetőjük így nyilatkozik rólunk, a vásárlókról. Az maradna meg az emberek fejében, hogy inkompetens hülyéknek tartanak minket. Micsoda botrány és imázsválság lenne egyből.

Erre találták fel például a vevőoktatást, az igénykeltést. Valszeg nem elég vagy nem jó információval látják el a célcsoportjukat a reklámügynökségek. Nem adnak használati útmutatót, vagy ha adnak is, nem megfelelőt a cégek marketing-és PR vezetőinek, pedig ez az ő feladatuk lenne.

Ismertessék meg velük a szakmájukat, tartsanak nyitott napokat, ügyfélszolgálatot, ismertetőket, bemutatókat, mert nem ismerik, nem értik meg őket, a működésüket. Mutatkozzanak be jobban, alaposabban, különben az ügyfelek továbbra is össze-vissza nyomják a gombokat.

A marketingesek nem kreatívok, nem szövegírók, nem reklámkészítők stb, mégis ezt várják el eszerint tőlük. Ahogy a kreatívok, a szövegírók sem marketingesek többnyire. Visszafelé is ugyanígy ki lehetne oktatni és lenézni a reklámügynökségek dolgozóit, hogy milyen érthetetlenek, hülyék, hogy nem értik meg a marketingeseket. De érdemes erre a szintre lesüllyedni?

Viszont a megbízók a marketingesek. Az ő kezükben van a pénz. Így hozzájuk kell alkalmazkodni, vagy ideális esetben úgy alakítani a véleményüket, olyan hatással lenni rájuk, hogy kikerülhetetlenek legyünk. Ahogy ez a piacon mindenhol így történik.

Szerintem egyébként a szakmailag imkompetenseket - ahogy a Bosch tenderkiírói lettek nyilvánosan megbélyegezve - sokkal könnyebb meggyőzni, befolyásolni, mint a szakmailag kompetenseket, akik jobban képben vannak. Ezért is nem értem a rinyát, főleg nem ezt az öngyilkos kirohanást.
Farkas és tigriskölykök játszanak  A képgalériánkban látható farkas- és tigriskölykök egy dél-karolinai állatkertben születtek, most három hónaposak és a lehető legjobb barátok. Eddig együtt nevelkedtek, de a gondozók hamarosan elszakítják őket egymástól, ugyanis a…..
Sokféle hirdetési technikát láttam már, de ehhez foghatót bizony keveset. Pedig a francia BDDP Unlimited ügynökség vizes installációja Párizs szívében alapvetően pofonegyszerű, de éppen az egyszerűségétől zavarba ejtően szép. Az ötlet lényege, hogy egy a számítógéppel…..
Nagy figyelmet kapott március elején az éppen nőnapon megnyitott, a női innovációkat bemutató köztéri kiállítás, amely az Ariel Liquitabs támogatásával, annak bevezető kampányához kapcsolódva jött létre. Kilenc hatalmas köztéri szobor került a Gödör mellé, ahol egy…..
addict X-Faktor, Zs-kategória? 2010.04.02 11:25:00
A két konkurens kereskedelmi csatorna között hatalmas csata várható a tehetségkutató műsorok terén, hiszen az RTL a Megasztár ellen indítja a világszerte sikeres X-Faktor hazai verzióját. Még el sem kezdődött azonban a műsor, mégis máris 2:0 arányban vezet a TV2. Egyrészt…..
Chalabre 2010.04.04 13:44:54
Az utóbbi napokban talán mindenkinek feltűntek az utcán a Humanic legújabb kampányának plakátjai. Nekem esélyem sem volt arra, hogy ne vegyem észre őket, ugyanis furcsa módon többen is felhívták rájuk a figyelmemet. Ennél is furcsább volt, hogy a levélírók egy része amiatt…..
Chalabre 2010.03.24 15:05:59
@gyozike:

@akos147:

Először én is ezt nem értettem, aztán rájöttem, hogy az üzenetnek csak úgy lehet értelme, ha egy tükör felé halad a nő, és nem látja, hogy a pisi után fennmaradt a szoknyája, csak azt, hogy a pasi stíröli, ezért néz vissza, hogy vajon miért. A tükröt valahogy megjeleníthették volna.

De ha már ilyen áttételekkel kell megérteni egy reklámot, s közben még számtalan emberi ösztönökkel való ellentmondással szembesül az ember, akkor ez nálam nem reklám. Egyből le kellene esnie. A plakát nem filozófiai gondolkodtatásra találtatott fel.
addict Illat 18 éven felülieknek 2010.03.20 17:40:00
Mivel tavaly mi is beszámoltunk a megszületéséről, azóta talán mindenki hallott már a meglehetősen lényegretörő, Vulva fantázianevű illatszerről. Ennek lényege, hogy a gyártó és a reklámok ígérete szerint éppen azt tartalmazza, amit a neve ígér, vagyis egy üvegcsényi…..
Update: Tárárááám! Kisorsoltam a játék nyertesét! Nem más az illető, mint Rewriter, a miazhogy.blog.hu  gazdája, aki a következő hozzászólással örvendeztetett meg bennünket: Gazdálkodj okosan - Az agrármarketing centrum támogatásával, A legkisebb is számít - Tesco. A…..
Chalabre 2010.03.18 09:07:54
@sipy:

:-)))

- Bemutatták a kínai fordítógépet!

Összetevőkre állítja vissza még a szürke masszát is. Az iskolai oktatásban már tesztelik. Miből áll össze a kínai paprikás csirke? A fordítógép kideríti.

Az összeszerelési útmutató egyelőre csak egyetlen világnyelven, kínaiul elérhető.

- Kínai személyiségfejlesztő játék: Hogyan válj egyediségből a szürke massza részévé, a szocialista társadalom hasznos tagjává!
Chalabre 2010.03.18 22:40:17
@Repülő Majom:

És ezt az addict reklámrejtvényekben is mindenki által alkalmazott (szabad asszociációk közlése képekre) magyar vonulatot is ereszd el a hajam stílusban :-)?

www.youtube.com/watch?v=RXg-2Us3NRY

Jó éjszakát!
Chez DuBarry Fenéktartó 2010.03.17 21:45:00
Sok évnyi kutatás után végre piacra dobtak egy fenéktartót. Olyan mint egy melltartó, csak lent. Biniki Butt Bra a neve, és férfi méretben is kapható. Mert lógó segge a pasiknak is van...
Többen fordultak hozzám az utóbbi időben tanácsért amiatt, hogy mennyit kérjenek az ügyféltől egy grafikus munka elvégzéséért. Mivel ez nem az én területem, ráadásul szabadúszóként egész mások a viszonyok mint egy ügynökség keretei között, nagyon megörültem, amikor a…..
Az első nagy, össznemzeti "reklámfail" a jelek szerint nem más volt, mint az 1848 március 15-én elterjedt és a forradalom szimbólumává vált nemzeti színű kokárda, a nemzeti összetartozás és büszkeség jelképe. Eredetileg ugyanis, a heraldikai szabályok szerint…..