Adatok
Telperien
0 bejegyzést írt és 41 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bár Budapestet alapvetően retkes városnak tartom, mely retek képződésében egyszerre ludas a gátlástalanul szemetelő embertömeg, a pénzhiányos takarítóvállalat, a légköri viszonyok (nálunk eleve porosabb a levegő, mint például Hollandiában), illetve az általános…..
Mostanra viszonylag jól el lett látva kis hazánk autópályákkal. Az hogy mennyire (nem) nőttünk fel használatukhoz, már jó pár bejegyzés témája volt. SomiTomi levele ezúttal az egyre több helyre telepített kijelzőkkel foglalkozik. Nagyon hasznosak lehetnének elvileg, én már…..
Telperien
2011.06.01 11:12:20
@zootyo: Teljes mértékben igazat adok! A sok barom ködzárófényes, meg városban tiszta időben ködfényszórózó barmot kéne mind szarrá büntetni. Ezeknek még nem esett le, hogy nem kint van köd hanem bent a fejekben, de nagyon sötét. Ezen nem segít semmilyen lámpa. Ja és hiába villantasz rá mondjuk hátulról, hogy kiég a rakétájától a szem, nem esik le.
A poén az, hogy barátomat azért büntették meg Ercsiben a rend éber őrei, mert lakott területen belül égett a ködfényszórója (50m-re a táblától befelé), pedig akkor vágni lehetett a ködöt és véletlenül bekapcsolva maradt. Azóta sem láttam senkit akit ezért a fakabátok megvágtak volna, hiába közlekedik mozgó fotonágyúként.
A félvak és cserébe a másikkal refiző majomcsoportról nem is mondok semmit, mert csak felhúzom magam.
A poén az, hogy barátomat azért büntették meg Ercsiben a rend éber őrei, mert lakott területen belül égett a ködfényszórója (50m-re a táblától befelé), pedig akkor vágni lehetett a ködöt és véletlenül bekapcsolva maradt. Azóta sem láttam senkit akit ezért a fakabátok megvágtak volna, hiába közlekedik mozgó fotonágyúként.
A félvak és cserébe a másikkal refiző majomcsoportról nem is mondok semmit, mert csak felhúzom magam.
Lelkes olvasónk és kommentelőnk, Makettes küldött beszámolót egy belga makettes összejövetelről. Története ékesen bizonyítja, ebbe a hobbiba bele lehet annyira bonyolódni, hogy az már tényleg nem ismer határokat. Szerintem, ha azt mondom, hogy 8 felnőtt férfi összezsúfolódik…..
Elkészült Budapest első tökéletes biciklis útja, ahol egy dolgot rontottak csak el, de azt is kijavítják. A sávért évek óta küzdenek a civilek, mondván, az ott elhaladó napi közel kétezer biciklista már megérdemli, hogy ne az autók közt vagy a járdán kelljen szlalomoznia. ..
A zárás utáni napon kicsit szomorú hangulatban autóztam ki az OT Expo hűlt helyére. Pár bútordarab, a kanapék és az asztal, valamint a lampiontartó-konstrukció darabjai feküdtek a földön, mint megunt, eldobott dolgok. Köröttük pár autó, papírdarabok és apróságok, emlékek…..
Egy rácsos vasajtón és hosszú lépcsősoron át jutottunk le - nem kérdés, hogy sötét üzelmek folynak odalent. Órákkal később kiszáradt szemekkel, de új élményekkel telve küzdöttük fel magunkat ismét a felszínre. Hogy mi történt odalent? A videóból…..
Ez sem volt egy rövid nap, az biztos, ellenben sikeres, hiszen Óbudáról kikerült jól megérdemelt műhelyébe a Patkány. A szívem szorult el, mikor láttam, hogy ott áll és várja, hogy menjen és én - ahányzsor azóta ott jártam - megint cserbenhagyom. Na de most! Petinél volt egy…..
Sipos Zoli, akit streetsta néven ismerhet a kommentelő/olvasó közönség elég komoly szinten nyomja az RC-bizniszt. Meglepő módon, az üzleti élet és a kemény munka nem vette el a józan eszét (sosem volt, tudjuk), sőt, egy igazi emberbarátot faragott belőle, aki még a vitatkozó…..
Telperien
2010.10.06 01:04:33
Volt ám egy második felvonása is a világjáró Subaru 360-kipróbálásának, ugye ez az az autó és esemény, amiről a múlt héten írtam, olvassák el kérem, ha akkor nem sikerült, szerintem nagyon érdekes, bárkinek. Imrével ugyanis a riport kötelező témáin kívül - hogy készült…..
Telperien
2010.08.31 19:01:56
@streetsta: Azért ez a négy keréken guruló cipősdoboz dolog nem minden méretarányra vonatkozik ha jól sejtem :D
Imre-szannak jó utat, nagyon szép kis törpillája van! Elfogadnám (nagyon)! Talán majd egy 126-os KVdaráló lesz valamikor...
Imre-szannak jó utat, nagyon szép kis törpillája van! Elfogadnám (nagyon)! Talán majd egy 126-os KVdaráló lesz valamikor...
Miből derül, hogy kié a szajré? Meg ki jött nekem? És ki fog kártalanítani? Ki ütötte el a babakocsis feleségemet? Hát a rendszám! Vélemények az azonos című írásunkról...
Egyszerűen képtelen vagyok tőlük megválni. Legalább a negyedik költözésemet éli túl a BMW, a Lotus, a két Porsche meg a Ferrari. Pedig ahányszor összecsomagolok, mindig szívtelen szelektálógéppé válok, és kihajítok minden fölösleges holmit, illetve jellemzően…..
Telperien
2010.08.08 12:29:41
@Telperien: , hogy
Telperien
2010.08.09 14:05:58
@streetsta: Hali! Ez a Buccsi féle esemény még létezik? Mert a honlapjuk (rczone.hu) sajnos régen frissült. Viszont most a blog hatására vennék egy 1/28-as gépet és érdekelne, hogy merre tolják, hátha lenézek egyszer :)
@babapa: Ezen sírva röhögtem :D
Király lett a blog, végre egy hely ahol mindenki kiengedheti a bujdosó kölköt magából :D
@babapa: Ezen sírva röhögtem :D
Király lett a blog, végre egy hely ahol mindenki kiengedheti a bujdosó kölköt magából :D
Telperien
2010.08.10 18:29:09
@streetsta: Köszi az infót! Közben meglett a kis Iwaver 02m! Nagy az öröm, indulok is haza kipróbálni. :)
Nem tudja lerakni az autót? Mert a kék, horpadt Kispolák a kedvenc helyén telel, tavaszol és nyaral? Azt hiszi, van megoldás?
Vélemények az azonos című írásunkról...
Telperien
2010.03.24 17:14:27
@romesz: Ennek örülök, de sokan vannak ám úgy, hogy nincsen garázsra lehetőségük. Ha lenne nem az utcán parkolnának. Másrészt pedig miért vigyem el fizetős parkolóba a kocsit, ha a házam előtti parkolóban is megvár ingyen? Azért van a parkoló, nem?
Egyébként más háza előtt én sem rohasztom a gépem. De azt igenis kikérném magamnak ha valaki beszólna, hogy miért állok a saját házam előtt, amikor 2 hete nem mentem egy métert.
Egyébként más háza előtt én sem rohasztom a gépem. De azt igenis kikérném magamnak ha valaki beszólna, hogy miért állok a saját házam előtt, amikor 2 hete nem mentem egy métert.
Képzeljünk el egy autót, amely a tulaj szeme fénye. Mindent megad neki, első autó, szinte szerelmes belé. Majd valami véletlen folytán a szerelem abbamarad. Nem tudni, mitől, de változik az élet. Jön egy újabb, jön egy jobb. És a réginek mennie kell. A többit elmondja a…..
Telperien
2010.03.18 17:53:54
Már hasonlít egy emberre. Újra a régi Csikóst köszöntjük a fedélzeten.
A sztori eddig:
1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész, 22.rész, 23.rész,…..
Telperien
2010.03.09 23:49:42
Telperien
2010.03.09 23:51:32
14:15 Bendével az irodájában éppen a Hotel Daniaban készült videót nézzük, amikor Vályi Pista nevét írja ki a telefonom: Történelmi pillanat, a Ponty és a csapat megérkeztek Viszre. Öröm, eufória és könnyek. Margó, Karesz felesége pityereg a megkönnyebbültségtől, közben meg sem áll, mert gigantikus…..
23:09 Megtörtént, amitől rettegtünk: a Ponty menetképtelenné vált. Csikós így mesélte el a történetet: "Eleinte csak alapjáraton volt viszonylag alacsony az olajnyomás, de egy gyors körtelefonnal kiderítettük, hogy ennél a motornál ez nem igazán probléma. Aztán amikor Koppenhágában tekeregtünk,…..
Sipos Zoli jelenti: A hihetetlenül szikrázó svéd napsütésben suhanó öreglányt Karesz kizavarta a bokszutcába.
Biztos, ami biztos alapon, meg a figyelmeztető jelek alapján (néha egész picit prüszkölt a Teve) egy plusz benzinszűrőt iktatott be a rendszerbe. A dolgok tökéletesen szervezett rendben…..
Telperien
2010.03.06 23:20:37
Végre beértük Csikósékat, akik legnagyobb megdobbenésünkre pulcsiban ülnek az autóban és kinyitották a pillangóablakot.
Történt ugyanis, hogy Karesz végre megszerelte a fűtést, és nem csak ezzel végzett, ha már ott volt, kicsit állított a gyújtáson is, ami ismét borította a terveinket. Hajnali…..
Történelmi pillanat, ezért volt minden: az idegölő szervezés, a sok átvirrasztott éjszaka és a kínlódás, a hideg, fagy, véreres szem. Pénz cserélt gazdát, kulcsok csörrentek.
De megvan.
13:02-kor került bele az akku, amit vittek, mivel a sajátja lemerült. A belseje csodás, az autó önmagában is…..
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..
Telperien
2010.03.01 22:52:23
Bizony, Krisz hívta fel a figyelmem és javasolta az aukciós oldalt, ahol jó pár romot is, de akár működőképes vasat is találhatunk kisebb-nagyobb pénzért. Lássuk a Veterán rovat kínálatát:Datsun Laurel 200L (katt a névre), mindössze hetvenezer Forintért, még három hétig.…..
Telperien
2010.03.01 18:12:52
@biker_kolee: Az szerintem az előtte ácsorgó kocsi hátsó szélvédője mögött van. ;) Talán Zsiga.
Az előző részben mindenki hazudott, a férjem csak szívjóságomból lakik velem, a barátommal nem dugunk, én meg szeretlek Dániel, szívbűl, nem pinábúl - ehhez hasonló tragikus események kellett ahhoz, hogy a régen sejthető döntő kialakuljon, azaz Editnéni, a "tantra vagy…..
Telperien
2009.12.16 10:44:40
Telperien
2009.12.16 10:47:19
Nem az a baj, ha valaki jobbról előz. Szabálytalan, de nem vagyok én rendőr. A gond akkor van, ha ezt úgy teszik, hogy tudják: a végén le kell majd szorítani a belső sávban autózót. Vélemények az azonos című írásunkról...
Telperien
2009.09.02 12:26:19
@LolkaEsBolka: Egyetértek az utolsó két bejegyzéssel! A sebességről meg annyit, hogy ezt mindenki vállalja amikor kocsiba ül, hogy meg is kéne tudni állni.
A poszthoz: Vasárnap indultunk haza este 8-kor a Balatonról. A 7-esen, semmi M. Olyan kihalt volt, hogy a farkasok üvöltését is lehetett hallani. 1h40p volt BP belvárosig, pedig még Fehérváron is átsuhantunk. Nem álomautóval, Ladával, 90-95-el. Ennyi.
Nem idegeskedtem, zenét hallgattam, beszélgettünk, jó volt.
Persze hosszabb távra autópálya, evidens, de erre a 1xxkm-re "preferált" időszakban sztem nem érdemes felmenni, mert csak az idegrendszered bánja.
Ellenben minden Kedves Autóstársamat megkérem, hogy mielőtt legközelebb a volán mögé pattan, nézze már meg, hogy rendben van-e a fényszórója, mert elegem van a sok félszemű, félig-távolságis-félig-vak vagy rosszul beállított szembejövőből!(A köd nélkül is hátsó ködlámpázókról már nem is beszélve.)
Nem csak miattam, Mindenki miatt.
Kössz! Písz!
A poszthoz: Vasárnap indultunk haza este 8-kor a Balatonról. A 7-esen, semmi M. Olyan kihalt volt, hogy a farkasok üvöltését is lehetett hallani. 1h40p volt BP belvárosig, pedig még Fehérváron is átsuhantunk. Nem álomautóval, Ladával, 90-95-el. Ennyi.
Nem idegeskedtem, zenét hallgattam, beszélgettünk, jó volt.
Persze hosszabb távra autópálya, evidens, de erre a 1xxkm-re "preferált" időszakban sztem nem érdemes felmenni, mert csak az idegrendszered bánja.
Ellenben minden Kedves Autóstársamat megkérem, hogy mielőtt legközelebb a volán mögé pattan, nézze már meg, hogy rendben van-e a fényszórója, mert elegem van a sok félszemű, félig-távolságis-félig-vak vagy rosszul beállított szembejövőből!(A köd nélkül is hátsó ködlámpázókról már nem is beszélve.)
Nem csak miattam, Mindenki miatt.
Kössz! Písz!
Sok helyen leütődött a festék, lassan megérdemelne egy új, matt fényezéstBokámig ért a tyúkhúr, kezemben balta volt. A megzavart szúnyogok nem késlekedtek, csípéseikkel is sürgettek, hogy mihamarabb túl legyek az egész bontáson. Hiába állt megroggyanva a majd' száz éves…..
Robertó és a Swift. A Swift és Robertó. Lassacskán visszatér minden a régi kerékvágásba, ülepszik az Autót Robertónak - mozgalom tömege által felvert por, lassan érlelődnek az első benyomások, születnek a tapasztalatok. Megkértem, írjon egy pár sort arról, milyen swiftesnek…..
Telperien
2009.06.30 23:41:09
@vmaast: Ne haragudj, de Te nem figyeltél fizika órán... A súrlódási erő csúszáskor kisebb, mint álló (tapadási) helyzetben, ezért igyekeznek megelőzni a kerék blokkolását, hogy ne csússzon a gumi, hanem gördüljön az aszfalton (azaz a gumi álló helyzetben legyen az aszfalthoz képest).
Telperien
2009.07.01 13:12:52
@vmaast: Na ha már wikipedia... :) Csak kicsit kell feljebb olvasni:
"Közismert a blokkoló kerekű gépkocsik példája: a kerék és aszfalt közötti súrlódási tényező addig, amíg a kerék nem csúszik meg, hanem gördül, nagyobb, mint megcsúszás esetén. Ha erősen fékezünk, a kerék egy idő múlva megcsúszik és hosszabb lesz a fékútja. Ha fékezés közben „pumpálunk”, vagyis periodikusan taposunk a pedálra, akkor a megcsúszás után újra tapadni fog a kerék és a fékút kisebb lesz, mint állandóan lenyomott fékpedál esetén. Ezt a működtetést az blokkolásgátló (ABS) rendszerek automatikusan elvégzik helyettünk."
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ABS-el RÖVIDEBB a fékút, ezért is használják. Nem tudom hová lett az a hozzászólásod amiben azt írtad, hogy ABS-el hosszabb a fékút... Erre reagáltam. Igen, vannak helyzetek amikor hosszabb (pl. lásd wikipedia ABS címszó), de általában jobb, mint ABS nélkül.
Egyébként meg sztem ugyan arról beszélünk, csak a megfogalmazások félreérthetőek. Azért zavaros az egész, mert egyszer súrlódás alatt a súrlódási tényezőt, másszor pedig a súrlódási erőt értik. :)
"Közismert a blokkoló kerekű gépkocsik példája: a kerék és aszfalt közötti súrlódási tényező addig, amíg a kerék nem csúszik meg, hanem gördül, nagyobb, mint megcsúszás esetén. Ha erősen fékezünk, a kerék egy idő múlva megcsúszik és hosszabb lesz a fékútja. Ha fékezés közben „pumpálunk”, vagyis periodikusan taposunk a pedálra, akkor a megcsúszás után újra tapadni fog a kerék és a fékút kisebb lesz, mint állandóan lenyomott fékpedál esetén. Ezt a működtetést az blokkolásgátló (ABS) rendszerek automatikusan elvégzik helyettünk."
Én csak arra akartam rávilágítani, hogy ABS-el RÖVIDEBB a fékút, ezért is használják. Nem tudom hová lett az a hozzászólásod amiben azt írtad, hogy ABS-el hosszabb a fékút... Erre reagáltam. Igen, vannak helyzetek amikor hosszabb (pl. lásd wikipedia ABS címszó), de általában jobb, mint ABS nélkül.
Egyébként meg sztem ugyan arról beszélünk, csak a megfogalmazások félreérthetőek. Azért zavaros az egész, mert egyszer súrlódás alatt a súrlódási tényezőt, másszor pedig a súrlódási erőt értik. :)
Telperien
2009.07.01 13:17:27
@nick2005: Szia!
Úgy értem a gumi azon része, amely éppen tapad LEGYEN álló helyzetben az aszfaltHOZ KÉPEST. Magyarán ne blokkoljon és ne csússzon. Szóval asszem nem írtam el :)
Úgy értem a gumi azon része, amely éppen tapad LEGYEN álló helyzetben az aszfaltHOZ KÉPEST. Magyarán ne blokkoljon és ne csússzon. Szóval asszem nem írtam el :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Magyarországon sajnos nincsen becsben tartva a magántulajdon.