Adatok
Nafi
0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Nem épül meg a kerékpárút a Külső-Szilágyi úton, határozott szerdán a Fővárosi Közgyűlés. A döntés a Kerékpáros Klub hároméves küzdelmének volt az eredménye. Az ügyet nem ismerők számára meglepő lehet, hogy a civilszervezet egy bicikliút ellen foglalt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Két szakaszból állt:
I. Árpád út - Görgey Artúr u. és
II. Óceánárok út és Budapest határ között.
Hossza 2900 m.
A járda 1,50 m
Kétirányú kerékpárút 2,60 m. A gyalogosokat és kerékpárosokat 5cm magas szegély választja el, hogy a sebességkülönbség miatt minél kisebb legyen a konfliktus.
A Külső Szilágyi úton a tábla szerinti sebesség 60km/h, mely helyett sokan 80-100-zal mennek.
Az itteni kerékpárút célja nem elsősorban a távolsági kerékpározás lett volna, hanem a lakótelepi kerékpárosok biztonságos és komfortos biziklizésének biztosítása illetve a városrész kerékpáros hozzákapcsolása az Árpád útig kiépített rendszerhez.
Valóban konfliktusforrás a kanyarodó járművek és gyalogosok találkozása, de a terv ez úgy lett biztonságosan megoldva, hogy :
1. jelzőlámpás csomópontokban természetesen kerékpáros jelzők épültek volna
2. táblás csomópontokban pedig un. forgalomcsillapító küszöbök, így az autósnak aki 30km/h lakó övezetbe (ahol a házak előtt vannak a kiépített parkolók)érkezik 10-12 cm magas küszöbön kell áthajtania. Gondolom ez lassító hatású. A kerékpárosok és gyalogosok akik eddig a szegélyem próbáltak le illetve fellépni most szintben tudtak volna folyamatosan haladni.
A Külső Szilágyi út valóban széles és lenne, hely 2 oldalán kerékpársáv kijelölésére, de ugye ez azzal járna, hogy a kerékpárosok a villamos felőli oldalról csak a jelzőlámpás csomópontokban tudnának a lakótelep felé átmenni, aztán mindenki mehet a meglévő járdán, valamint az út szegély melletti valamennyi víznyelőt át kellene építeni mert ki szeret azokon tekerni.
Valóban sok 200 millió forint, de szerintem ez egy racionális döntés lett volna a közpénzek jó felhasználása ahelyett, hogy 2 oldalon kerékpársávot az egész úton új egysávos forgalmi irányokat a burkolat visszaszűkítésével alakítottak volna ki jóval több pénzért.
Nem beszélve arról amit minden biciklis szeretne a folyamatos haladás a kerékpársávon itt ebben a környezetben nem lehet biztosítani.