Adatok
SelmeciMarcell
0 bejegyzést írt és 102 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Ritkán teszünk kitekintéseket itt a Rozsdagyárban a blues világába, hacsak nem blues alapú stoner rock vagy doom metal bandáról van szó, talán mert a vegytiszta blues nem annyira rozsdás hangulatú muzsika, még akkor sem, ha vannak, akik erősen megharaptatják gitárjaikat egy-egy hangulatos…..
A múlt héten a Görbe Nórával készített Linda-napi interjút adtuk közre, úgyhogy logikusan adja magát, hogy most közelebbről is szemügyre vegyünk egy Babettát.
A Jawa Babetta Magyarországon még ma is a népszerűbb járművek közé tartozik, bár egy jelentős részük a…..
SelmeciMarcell
2015.02.20 16:29:53
@gus: Igaz nem sokat gyártanak manapság. Mondjuk egy Tomos Sport'r vagy Youngst'r összevetésben vagy egy kínai Mex mopeddel lehetett volna összevetni. De ettől még egyáltalán nem rossz a cikk, félre ne érts. Ma szinte senki nem érti mi volt ezeknek a mopedeknek a létjogosultsága, pedig volt rendesen. Povázske Strojárnén és Gútán több 50 cm3-es kétkerekű készült mint amennyi nagymotort a JAWA gyártott a fennállása alatt, mégsem becsülik a csehszlovák, majd szlovák mopedeket.
Kaptam egy olvasói levelet, a múltkori Jawa 350 hobbimotor téma kapcsán, amiben számomra új, fontosnak tűnő információk vannak. Úgy gondolom, a levél lényegi tartalma érdeklődésre tarthat számon. Kicsit talán a Simson Suhl sztorira hasonlító történet.Nagyon megtettszett cikked…..
SelmeciMarcell
2014.07.28 18:56:31
Egy paraguayi rádióadó stúdiójában kuksolva viccesnek tűnhet, ahogy emberek eltaknyolnak a motorjaikkal, de igazából nem az. Kicsit sem. Tudom, változtatni nem tudnak rajta, segíteni sem sokat, de telipofával röhögni ennyi ember kínján...
A sínek közel párhuzamosan futnak az…..
SelmeciMarcell
2014.01.24 15:06:02
@panaszmuki: Marha vicces igen. Én voltam hasonló helyzetben. Villamos sínek középen, belső sáv kanyarodó és egyben visszafordító sáv is. Ha nagyobb szögben akarom keresztezni a sínpárt és jobbra húzódok akkor balról akkor az autósok balról már kerülnek is ki és elütnek ha visszafordulnék. Mi marad? Középtáj. Sokszor megfordultam ott, egyszer nem sikerült. Hiába volt ott fejben minden, ha közben hátulról letolnak, hely meg nincs ráfordulni. Tanulság lett belőle, többé nem megyek arra még jó időben sem. És a legnagyobb nyári melegben is tökig védőfelszerelésben gurulok. Még Babettával is.
De nem kell ehhez sín, a jól karbantartott menetrendszerinti buszok is elég olajat elengednek magukból hogy érdekes legyen motorral bevenni egy kanyart.
De nem kell ehhez sín, a jól karbantartott menetrendszerinti buszok is elég olajat elengednek magukból hogy érdekes legyen motorral bevenni egy kanyart.
Tényleg öregszem, vagy mi a fene van?! Oké, hogy nem kellemes átmenni a felgyűrt aszfalton, de a legutolsó időkben mindegyikbe belesajdul a derekam – ilyesmiken morfondíroztam. Aztán amikor a motort kellett felhúzni a középállványra, megállapítottam, hogy tényleg itt a vég,…..
Hmm, ismerős útszakasz: egri főiskolás koromban ugyanazt a kanyart én is bevettem párszor, igaz, Diavel helyett kölcsönbe kapott MZ-vel. Akkor, fiatalon még azt hittem, ott is lehet versenyezni, de ma, 33 évesen már én is vallom: a közút nem versenypálya!
Adalék: a hely, ahol…..
SelmeciMarcell
2013.06.05 20:12:08
@GERI87: Tudhatnád hogy nem kell ahhoz hülyének lenni hogy tepsibe kerülj. Nekem nincs nagy motoros múltam, csak az elmúlt 5-6 év. Munkából hazaérve sokszor volt hogy letérdeltem volna az oltár elé hálaimát mondani ha vallásos lennék. Hárítás? Nincs olyan motorom amivel lehetne állatkodni, csak olyan amivel közlekedni. Szóval remélem készül olyan videó is hogy: Vigyázz a motorosra. Ő temetőbe megy te meg börtönbe.
A Mulholland Highwayről igazából ki kéne tiltani az embereket, hagyni a sziklákat békésen erodálni. A motorosokkal meg amúgy is csak baj van – nem véletlen, hogy a youtube teli van a kaliforniai hegyi úton készült balesetes videókkal.Tudjuk, Amerikában a kanyar csak kísérleti…..
Végre beköszöntött a jó idő – ami persze nem tartott túl sokáig –, így rászántam magam a Simson szétszedésére. Bár a motor állapotát már korábban felmértem, sőt, az alkatrészeket is megvettem hozzá, kicsit tartottam tőle, hogy kellemetlen meglepetés ér majd. Nem így…..
SelmeciMarcell
2013.03.20 21:57:20
@1127ccm: Valami olyanra cseréld amiből megint olvashatunk pár jó posztot. Nekem nagyon tetszik a gép, tudnám is mire használni, de nem vagyok vásárlóképes állapotban mostanában.
SelmeciMarcell
2013.03.22 06:18:51
@bh pearl: A nagy túrót. Itt legfeljebb csak szétszerelik a motort ennyien, de a 99%-a utánna kosárban árulja a Vaterán. Inkább 9 millió barátságos kommentelő országa vagyunk.
Amikor eladtam a két Babettámat, minél hamarabb szerettem volna helyettük egy szaladgálós ötvenest, amit tavasztól őszig használhatok a városban. A keresésnek csak két szempontja volt: a motor olcsó legyen és működőképes. Aztán amikor a Simsont először megláttam a pince…..
SelmeciMarcell
2013.01.21 07:11:27
@Lendvai Zsolt: Ha a fényszóróban csak a foncsorral van probléma, akkor ajánlom az Üllői út 561. alatti Hella autólámpa kereskedést. Már foncsoroztattam náluk és tökéletes amit produkál a mesterük, ráadásul olcsó is. Ha krómozni kell valamit, akkor a táborfalvi Motokrom KFT-t ajánlom.
SelmeciMarcell
2013.01.21 07:21:54
@merida001: Nincs itt semmi ellentmondás. Csak sokan elsiklanak afelett amit Zsolt egyértelműen leírt: egy gyönyörű Simson Start akar, amit napi használatra szán a lehető legkorrektebb kivitelezéssel és árral összhangban. Mi ezzel a probléma?
Ha belejön, akkor lehet kipróbálja milyen a restaurálás, az újjáépítés, az átépítés is. De most mást csinál. Ez az egész mostani folyamat kompromisszumok sorozata. A restaurálás teljesen más, ott az anyagi oldal egyáltalán nem számít.
A probléma azzal van amit te fogalmaztál meg. Amikor kategorikusan egy modellt vagy márkát azonosítanak az eldobós, végül ólban ledönteni való kétkerekűvel. Ez sokszor a jármű gazdáját minősíti inkább és nem a mopedet/motort. Viszont egy veterános így tud olcsón jó kiindulási alaphoz jutni, ezért talán még ez sem gond.
Az idő múlása mindent megszépít és 30 év távlatából a legsz.rabb konstrukciók is bájosak, őrizni valók lesznek. A legszebb példa erre a Cezeta robogó vagy a JAWA 350 Bizon a keleti blokkból. Fénykorukban nem becsülték ezeket (igazán nem is volt miért), most viszont egy vagyont ér egy jó állapotú példány.
Ha belejön, akkor lehet kipróbálja milyen a restaurálás, az újjáépítés, az átépítés is. De most mást csinál. Ez az egész mostani folyamat kompromisszumok sorozata. A restaurálás teljesen más, ott az anyagi oldal egyáltalán nem számít.
A probléma azzal van amit te fogalmaztál meg. Amikor kategorikusan egy modellt vagy márkát azonosítanak az eldobós, végül ólban ledönteni való kétkerekűvel. Ez sokszor a jármű gazdáját minősíti inkább és nem a mopedet/motort. Viszont egy veterános így tud olcsón jó kiindulási alaphoz jutni, ezért talán még ez sem gond.
Az idő múlása mindent megszépít és 30 év távlatából a legsz.rabb konstrukciók is bájosak, őrizni valók lesznek. A legszebb példa erre a Cezeta robogó vagy a JAWA 350 Bizon a keleti blokkból. Fénykorukban nem becsülték ezeket (igazán nem is volt miért), most viszont egy vagyont ér egy jó állapotú példány.
SelmeciMarcell
2013.01.21 20:26:40
@2T1cyl: Huber szimmeringgel, kínai noname csapággyal és fúrás nélkül tényleg megvan óccsón...
A Green Day-t még azelőtt ismertem – mert mindent azelőtt kell –, hogy igazán híresek lettek volna. Tudja a fene honnan volt meg (valahol anyámnál máig megvan), de a 90 perces TDK kazetta egyik A-oldalán az első stúdióanyag, a 39/Smooth, a B-n a következő Kerplunk volt.
Tetszett…..
Nem tudom, van-e keményebb ennél. Minden utcai motorverseny nagyon meredek, de a vaslemezek közé szorított makaói nagydíj ijesztőbbnek tűnik bármelyiknél – idén is megkövetelte a maga véráldozatát az aszfalt. Üljenek most motorra az osztrák Horst Saigerrel, és nyomjanak le…..
SelmeciMarcell
2012.11.24 11:42:40
Bújjunk gyorsan gumiruhába, nagy levegő, bulvárkodjunk le celebékhez. Kirsten Stewart, az Alkonyatból ismert színésznő érdekes ruhaválasztással karcolt bele a motorosok szemellenzős sisakrostélyába: egy reptéri villámlátogatáson Jawa feliratú pólóban jelent meg – kutya sem…..
SelmeciMarcell
2012.10.31 19:55:12
Budapest, 2012. szeptember 30. Toma Mario, a budapesti Baross Gábor telep plébánosa, a Borromeo Szent Károly Papi Testvériség missziós olasz papja helyi szokás szerint 2012. szeptember 30-án megáldja a közlekedési eszközöket, autókat, motorkerékpárokat, bicikliket és akár a…..
Winkler nemrég kétszer is írt a méregdrága RS Taichi nyári kesztyűjéről, amit már harmadik szezonban használ, legnagyobb megelégedsére. Hogy ez a méregdrágaság mennyire relatív, gyorsan megtanultam, méghozzá a saját bőrömön.
A kézfej egészen újszerű, persze alig két…..
SelmeciMarcell
2012.09.30 08:18:59
@vape: valószínűleg azért adta fel a további társalgást mert látta: verbálisan nem fog eredményt elérni, a fizikális behatást meg a törvény bünteti. 7000 Ft-os kesztyűért két év felfüggesztett nem jó biznisz.
Sajnos már mindenki a távolkeleten készítteti a termékeit. Van hogy a gyártó veri át a megrendelőt, de van hogy már felülről indítják az ilyen akciót a jobb árrés reményében. Marha nehéz szemre eldönteni egy ruháról hogy jó vagy rossz, a parasztvakításhoz meg már mindenhol értenek.
Én nem motoros ruházattal, hanem egy alkalmi cipővel jártam úgy hogy évtizedek óta bíztam a márkanévhez kapcsolt minőségben (saját tapasztalatom miatt), de az idén elővett cipő talpa gyakorlatilag elporladt. Nagyjából 5 éves volt és volt rajtam 6-szor. Így igen drága lépéseket tettem meg benne. De a felsőrészt kritika nem érheti, csúcsminőség. Ettől függetlenül kompletten vizsgálva használhatatlan, soha többé nem veszek olyan cipőt amin ez a márkanév szerepel.
Sajnos már mindenki a távolkeleten készítteti a termékeit. Van hogy a gyártó veri át a megrendelőt, de van hogy már felülről indítják az ilyen akciót a jobb árrés reményében. Marha nehéz szemre eldönteni egy ruháról hogy jó vagy rossz, a parasztvakításhoz meg már mindenhol értenek.
Én nem motoros ruházattal, hanem egy alkalmi cipővel jártam úgy hogy évtizedek óta bíztam a márkanévhez kapcsolt minőségben (saját tapasztalatom miatt), de az idén elővett cipő talpa gyakorlatilag elporladt. Nagyjából 5 éves volt és volt rajtam 6-szor. Így igen drága lépéseket tettem meg benne. De a felsőrészt kritika nem érheti, csúcsminőség. Ettől függetlenül kompletten vizsgálva használhatatlan, soha többé nem veszek olyan cipőt amin ez a márkanév szerepel.
Nem úgy van az, hogy az ember becsattog a boltba valami robogóért és mopedért. Ez különösen igaz Oroszországban, ahol a túlélési kényszer félelmetes barkácsösztönöket nevelt a lakosokba.
Ez a gép magában hordozza azt, amitől borzongva bújunk meg a monitor mögött, félve,…..
SelmeciMarcell
2012.09.25 21:21:19
Kacsa, liba, négy gyerek, smafu. Na de egy borjút szállítani a motoron? Vietnamban mindent lehet, de ez akkor is beteg, nagyon beteg...
..
SelmeciMarcell
2012.08.30 21:37:59
Árpi!
A Babetta is népszerű távolkeleten szállítmányozásban:
vietbao.vn/Xa-hoi/Hung-than-Babetta-tren-duong-pho-Ha-Noi/20478719/157/
Elég szép hagyománya van ennek arrafelé, de nem azért mert hülyék és szadisták az emberek, csak egyszerűen csórók...
A Babetta is népszerű távolkeleten szállítmányozásban:
vietbao.vn/Xa-hoi/Hung-than-Babetta-tren-duong-pho-Ha-Noi/20478719/157/
Elég szép hagyománya van ennek arrafelé, de nem azért mert hülyék és szadisták az emberek, csak egyszerűen csórók...
Nem kell a rizsa, a kéthengeres dög magáért beszél. Marco Artizzu alig nyúlt hozzá a Ducati Supersport 600-hoz, mégis teljesen új motor lett a végeredmény. Brit versenyzöld tank, fekete elemek, bütykös gumik – a fordulékonyságából biztos vesztett az olasz desmó, de nyert valami…..
Szereted a szépet és gyűjtő vagy? Úgy érzed, hogy a magyar technika csak egy jó Jawa tartállyal érvényesülhet igazán? Hiszed, hogy bőrrojt nélkül nincs motorozás? Tudod, hogy a pont az új szóköz és az sms meg az ilyenek buziság?
Kell egy menő motor, amiről a hozzáértők…..
SelmeciMarcell
2012.07.31 13:40:20
@Gomulka Béla: Nem, a '90-es évek közepe inkább. Már a JAWA tekintetében.
www.bikez.com/pictures/large.php?image=../pictures/jawa/1995/825_0_1_4_350 chopper_Ralf-s Jawa.jpg
www.bikez.com/pictures/large.php?image=../pictures/jawa/1995/825_0_1_4_350 chopper_Ralf-s Jawa.jpg
SelmeciMarcell
2012.08.01 12:57:23
@בְּאוֹפֶן לא רְצִינִי: Az audi egy jól eltalált és igen költséges vicc volt. Ez meg komoly.
A helyesírás hiánya és az elszállt ár ami nevetségessé teszi a komoly szándékot. Ezt soha az életben nem tudod forgalomba helyezni, így valahol 10-30 ezer közt van a reális ár. Vagy alkatrészenként 50-60-ért ki lehet árulgatni, csak azzal dolgozni kell.
Ezer sebből vérzik ez az épített motor. Mondom ezt annak ellenére hogy én sem tudnék jobbat kreálni. De nem is teszem. Ha meg véletlenül megtettem volna, akkor nem fényezném a taknyot.
És bizony egy gyűjtő vagy gyári állapotú veteránra gerjed, vagy restaurált veteránra vagy profi egyedileg épített gépre. Ez sehova nem tartozik.
A helyesírás hiánya és az elszállt ár ami nevetségessé teszi a komoly szándékot. Ezt soha az életben nem tudod forgalomba helyezni, így valahol 10-30 ezer közt van a reális ár. Vagy alkatrészenként 50-60-ért ki lehet árulgatni, csak azzal dolgozni kell.
Ezer sebből vérzik ez az épített motor. Mondom ezt annak ellenére hogy én sem tudnék jobbat kreálni. De nem is teszem. Ha meg véletlenül megtettem volna, akkor nem fényezném a taknyot.
És bizony egy gyűjtő vagy gyári állapotú veteránra gerjed, vagy restaurált veteránra vagy profi egyedileg épített gépre. Ez sehova nem tartozik.
Kalandra vágysz? Vegyél Babettát, és menekülj egy kuvasz elől! A veteránozás legártalmatlanabb formája a kismotor-felújítás, ezen belül is a keleti blokkos csettegők. Presztízsben, hangulatban talán meg sem közelítik a Vespát, de legalább pénzünk is…..
SelmeciMarcell
2012.07.23 19:58:29
@Béza Dániel: Akkor ezt a gépet láttam a RedHot Motorsnál? Törtem én is a fejem hogy egy Babettába hogy lehetne ezt a blokkot beépíteni mert igen barátságos az ára, de olyan mérvű átalakítások árán jöhetett volna csak össze a dolog amit már teljesen értelmetlennek találtam.
SelmeciMarcell
2012.07.23 20:04:22
@TyerCorp01: A Jikov DC2912-es porlasztó nem egy jól sikerült dolog, főleg nem utángyártott úszóval. A sok porlasztó nyűg miatt tényleg rögtön az ember a porlasztóra gyanakszik, pedig néha egész másutt van a hiba.
SelmeciMarcell
2012.07.25 05:38:42
@TyerCorp01: Nem azt mondtam hogy nem volt korszerű megjelenésekor. Az én Babettáimon gond nélkül elvan a Jikov porlasztó és tényleg nem állítódik el a benzinszint. Meg más sem. Viszont volt olyan porlasztóm amivel nem tudtam semmit kezdeni mert lehetetlen volt vele belőni az ideális működést. Több napi próbálkozás után jöttem rá hogy nem az alkatrészek rosszak amit a porlasztóba szereltem hanem a porlasztóházzal van gebasz, csak éppen nem tudtam rájönni mi az. Másik házzal azonnal olyan lett a motor mint az óramű.
Van egy dolog ami miatt biztos vagyok benne hogy a Jikov porlasztó nem lehetett rosszabb a többi korabeli porlasztónál: a PS és a Babetta gyár 28 éven keresztül alkalmazta és egyedül az amerikai prémium modelleken próbálkoztak be helyette Bing porlasztóval. Aztán ott is visszatértek a Jikovhoz. A gyárban pedig nem voltak hülyék, mindig javítottak a régi tervezési hibákon és ezen is változtattak volna ha kellett volna.
Van egy dolog ami miatt biztos vagyok benne hogy a Jikov porlasztó nem lehetett rosszabb a többi korabeli porlasztónál: a PS és a Babetta gyár 28 éven keresztül alkalmazta és egyedül az amerikai prémium modelleken próbálkoztak be helyette Bing porlasztóval. Aztán ott is visszatértek a Jikovhoz. A gyárban pedig nem voltak hülyék, mindig javítottak a régi tervezési hibákon és ezen is változtattak volna ha kellett volna.
Hallgatom az égésteret, és azt mondja a Winkler: jobban szeret Vinózni, mint a Cougarral krúzolni.
Először is arra gondoltam, hogy valahol mélyen teljesen kettyós, így aztán azonnal felhívtam, amikor a Choinori hozzám került, mert ezt látnia kellett volna. Tudom, hogy a máig…..
SelmeciMarcell
2012.06.27 18:23:37
@VerhósJózsi: Volt merevvázas Babetta is, de azok 19"-os és 16"-os kerékkel rendelkeztek. A végsebessége ezeknek is 40 km/h volt, de a rossz utakat ezeken is igencsak megérzi az ember. A két ütem meg nem ciki csak elavult és környezetszennyező. Cserébe halál egyszerű.
A ChoiNori nekem tetszik, de tényleg nem tudok a környékemen olyan utat ahol vígan használhatnám.
A ChoiNori nekem tetszik, de tényleg nem tudok a környékemen olyan utat ahol vígan használhatnám.
Nemrégiben levelet kaptunk, amit főszerkesztőnk korrekten meg is válaszolt. Kedves olvasónk azt javasolta, hogy lobbizzuk ki: segédmotorral is lehessen utast szállítani. Ugyan Winkler Róbert gyakorlott robogósként is véleményezve udvariasan elmondta, hogy nem tartjuk erre alkalmasnak a…..
SelmeciMarcell
2012.05.31 07:41:40
@Ülő Birka nagyfőnök: Nem vagyok ismerős arrafelé. Gondolom nem kis forgalom és az út vonalvezetéséből ítélve nem kis emelkedő. De mintha nem Magyarország területén lenne... Esetleg nem magyar mentalitású sofőrök előznek téged.
De nem is értem mit akartál ebből kihozni. Ha ülne mögötted még valaki, az jobb lenne? Fel sem tudnál kapaszkodni a hegyre.
De nem is értem mit akartál ebből kihozni. Ha ülne mögötted még valaki, az jobb lenne? Fel sem tudnál kapaszkodni a hegyre.
SelmeciMarcell
2012.06.01 11:33:27
@Pantyelej: Akkor maradjunk Szolnoknál, elvégre itt éltem nagyjából 35 éven keresztül: a kerékpárosok 90%-a szarik a világra és a járdán megy. Mindegy hogy nyugdíjas nénit vagy babakocsit kerülget. Amikor megkérdeztem az egyik nőcit mielőtt lerúgtam volna a bicikliről babakocsi tolás közepette, a válasz az volt, hogy az úttesten ő nem fog menni, mert ott járnak a buszok. És nem értette hogy mit nem értek. Érted?
Hagyjátok már a francba annak a kérdésnek a feszegetését hogy miért nem szabad két személynek ülni egy segédmotoros kerékpáron. A másik oldalt taglaljátok már: miért kéne kettőnek ülni rajta? Üzemanyag spórolás? Francokat, rögtön bekapja a kis 50-es a 4 litert százon, de ennyit eszik két személlyel egy 125-ös is. Ja, hogy nem kell rá forgalmi, műszaki, meg ilyen sallangok... Akkor miért nem megy mindkét személy külön segédmotoros kerékpárral? Ugyanúgy nem kell rá rendszám mint egyre.
Arra hivatkozva is kár erőltetni a dolgot, hogy mindenki más jelenleg szabálytalankodik. Az adóhatóság előtt próbáljatok meg ilyesmivel védekezni, marhára meg lesz hatva mindenki.
Hagyjátok már a francba annak a kérdésnek a feszegetését hogy miért nem szabad két személynek ülni egy segédmotoros kerékpáron. A másik oldalt taglaljátok már: miért kéne kettőnek ülni rajta? Üzemanyag spórolás? Francokat, rögtön bekapja a kis 50-es a 4 litert százon, de ennyit eszik két személlyel egy 125-ös is. Ja, hogy nem kell rá forgalmi, műszaki, meg ilyen sallangok... Akkor miért nem megy mindkét személy külön segédmotoros kerékpárral? Ugyanúgy nem kell rá rendszám mint egyre.
Arra hivatkozva is kár erőltetni a dolgot, hogy mindenki más jelenleg szabálytalankodik. Az adóhatóság előtt próbáljatok meg ilyesmivel védekezni, marhára meg lesz hatva mindenki.
SelmeciMarcell
2012.06.01 14:22:50
@Kiborg01: Valamit rosszul számolsz. Egy ember egy segédmotoros kerékpárt tart az alapján amit mondtam. Mondjuk nekem van vagy tíz anyám, de ez most teljesen mellékes. :)
A rendszám meg nem védi meg a lopástól a robogókat. Arra viszont jó a regisztráció, hogy se a vázat, se a blokk-közepet ne lehessen legálisan beépíteni más járműbe, ha lopott. De a többi alkatrészt továbbra is büntetlenül lehet kibontani a lopott robogókból. A rendszámot fogja először letépni róla a tolvaj, kb. egy másodperces művelet. Arra meg ne számíts hogy nem lenne drága, hiszen egy lépésben majdnem háromszorosára, 11 ezerre emelték a műszaki vizsgának az árát.
A rendszám meg nem védi meg a lopástól a robogókat. Arra viszont jó a regisztráció, hogy se a vázat, se a blokk-közepet ne lehessen legálisan beépíteni más járműbe, ha lopott. De a többi alkatrészt továbbra is büntetlenül lehet kibontani a lopott robogókból. A rendszámot fogja először letépni róla a tolvaj, kb. egy másodperces művelet. Arra meg ne számíts hogy nem lenne drága, hiszen egy lépésben majdnem háromszorosára, 11 ezerre emelték a műszaki vizsgának az árát.
Ugye most kéne Mopedrally 2012 címet adnom, de az esemény számomra egészen mássá fajult, arról meg nem nagyon tudok írni, hogy mások számára milyen volt.
Vannak az ember életében olyan napok, amikor bánja, hogy nem adatott be szopornyica elleni védőoltást. Persze én a humoros…..
SelmeciMarcell
2012.05.29 21:12:44
@ajax79: A szívatót szerintem a gázbowden házának erőteljes megcibálásával is ki lehetett volna akasztani minden szerelés nélkül. De akkor is kérdéses lett volna hogy a hosszú gázbowdennel mennyire ment volna a gép. Bár félgázon dupla élvezet lett volna a ralli - időben.
A reggeli kakasszóra is ébredhettem volna akár, ha lenne nálunk kakas, de egyszerűen csak felkeltem magamtól. Ráadásul nálunk csak az a károgó madár van, amelyik nyáron folyton nyekereg, és amit ezért nemes egyszerűséggel csak buzimadárnak hívom. Ilyenkor még alszik, de ennek…..
SelmeciMarcell
2012.05.27 07:15:46
@Csak a kocsi: Micsoda rövidlátás. Ebből a cikkből nem az jön le hogy minden robogó szar. Inkább az hogy olcsó húsnak híg a leve. Nagyjából pont ezért szereli például minden szoci robogós maga a gépét, hiszen egy normális szerelő simán elkérné a moped árának többszörösét egy beavatkozásért. Joggal, hiszen annyit kell vele dolgozni mint egy motorral. Itt inkább a haveri olcsó beavatkozás minőségével lehet kifogás. Meg kéne tanulni a saját gépet szerelni ha valaki egy mopedrallin indulni akar. Igazából minden technikai verseny alapfeltétele hogy az ember tisztában legyen a versenygép szerkezeti felépítésével, főleg ha nincs mögötte team.
És semmi értelme egy robogós blogot fertőzni egy funkcióidegen autó osztály istenítésével. Egy nyitott ember minden járművel szívesen közlekedik, ha a robogók kimaradtak az életedből, a te hibád és nem az anyagi hátterednek köszönhető. A motorozás olyan mint a kábítószer, ha valaki rákap nélküle elvonási tünetektől szenved és csak ezen jár az esze. Egy autó sem adhatja vissza pl. egy FZR600 élményét, szerintem még az Ariel Atom sem, bár azt nem próbáltam. De 450 lovas Audit igen és még az sem közelítette... És itt nem csak a gyorsulásra gondolok, más az élmény, de nagyon.
Amúgy meg abból sincs értelme általánosítani ahogy Kőbájker szív a romhalmazaival. Sok tízezer robogó szopások nélkül teszi a dolgát nap mint nap az országban, csak erről nincs értelme írni, ez nem kaland.
És semmi értelme egy robogós blogot fertőzni egy funkcióidegen autó osztály istenítésével. Egy nyitott ember minden járművel szívesen közlekedik, ha a robogók kimaradtak az életedből, a te hibád és nem az anyagi hátterednek köszönhető. A motorozás olyan mint a kábítószer, ha valaki rákap nélküle elvonási tünetektől szenved és csak ezen jár az esze. Egy autó sem adhatja vissza pl. egy FZR600 élményét, szerintem még az Ariel Atom sem, bár azt nem próbáltam. De 450 lovas Audit igen és még az sem közelítette... És itt nem csak a gyorsulásra gondolok, más az élmény, de nagyon.
Amúgy meg abból sincs értelme általánosítani ahogy Kőbájker szív a romhalmazaival. Sok tízezer robogó szopások nélkül teszi a dolgát nap mint nap az országban, csak erről nincs értelme írni, ez nem kaland.
Idén 26. alkalommal rendezték meg az olaszországi Biker Festet: a híres buli az idei motorépítő világbajnokság, az AMD helyi állomásának döntője volt. A tengerparti üdülőhelyen, Lignano Sabbiadoróban tartott show-n pompás építésekkel várták a látogatókat – az olasz…..
SelmeciMarcell
2012.05.24 20:59:48
Tahóblogot kéne csinálnom, azokból ugyanis több van, mint robogóból. Nem nagyon kéne szervezkednem, hogy írhassak valamiről. Rühellem a lábbal integető gyökereket. Már egy korábbi posztban kifejtettem, hogy lábbal nem kommunikálnak emberek. Még akkor is így van ez, ha pár…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Engem csak ők tudtak a blues világába bevonzani, miattuk hallgattam meg a "nagy"-okat ismét és jöttem rá, hogy ez továbbra sem az én világom. De amit a Larkin Poe csinál az nagyon is. Az ilyesmit én zseniálisnak tartom. Élőben is hallanom kellett őket, mert úgy lehet kideríteni hogy mit is tudnak valójában. Hibátlanok voltak Budapesten, nem kamu a neten a sok videó róluk. Stúdiómunka nélkül is szenzációs amit csinálnak és ahogyan.