Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Kopi3.14

0 bejegyzést írt és 4490 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
           Szeptember elején jelent meg Michael Sandel, az egyik legismertebb kortárs politikafilozófus könyve:" Az érdem zsarnoksága" (The Tyranny of Merit).  Sandel még nem volt harmincéves, amikor megírta híres liberalizmuskritikáját a Liberalizmus avagy az Igazság határai-t, mely munkáját sokan…..
Kopi3.14 2020.10.02 17:14:10
@Hálátlan Gazember: Apró gond, hogy az emberi civilizációt mindig is a növekedés hajtotta előre. Csak régen ez térbeli növekedés tudott lenni, mára azonban a tér elfogyott.
2011. március 11-én (és 12-én) a japán és világmédia is az aznap pusztító, a Richter-skálán 9-es erősséget elérő tóhokui földrengés és az azt követő szökőár (cunami) következményeit bemutató felvételekkel volt tele. A második világháború utáni Japán történetének legsúlyosabb természeti katasztrófája…..
Kopi3.14 2020.04.28 17:42:24
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Attól még nem cseppfolyós a fém olvadéka, mivel az olvadáspont környékén még olvadt anyag és szilárd anyag elegye, Ahogy az üveg sem lesz folyékony, hanem olvadék lesz. A metallográfia, öntészet ismer mást is, valamint az is hamis információ, hogy négyféle halmazállapot van: mert létezik a plazma és a Bose-Einstein kondenzátum is. Plusz egyéb állapotok, amelyek nem simán folyadékok, vagy gázok, szilárd halmazállapotok.
Kopi3.14 2020.04.28 17:43:50
@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Szakmailag ez is teljesen dilettáns írás, nem érdemes rá hivatkozni.
A téli hónapok folyamán látható Orion csillagkép Betelgeuse nevű csillagának fénye jól (és szabad szemmel is) láthatóan halványodni kezdett az utóbbi időben, ez pedig igencsak felkeltette az érdeklődést a csillag jövőjét illetően. Bár a fényességváltozás nem különösebben egyedi jelenség, annak…..
A Trans-Europ-Express járatok egykoron behálózták szinte egész Nyugat-Európát, minőségi utazást biztosítva elsősorban az üzleti utasoknak. A vonatok a legmodernebb szerelvények voltak, és már a kezdetektől fogva olyan szolgáltatásokat biztosítottak, melyek Kelet-Európába csak évtizedekkel később…..
  Szeretem a Szózatot. Kifejezetten lélekemelő költemény. Az énekelt formáját is bírom, Egressy Béni zenéje pazarul rímel a mondanivalóra. Persze pontosan tudjuk, hogy a patetikus hangvétel és a túlzó jelleg egyenesen következik a műfajból. A valóság az, hogy a szülőföld szeretete önmagában még…..
Kopi3.14 2019.10.23 10:42:30
"Az viszont igazi bűntett magunkkal szemben, ha lakóhelyünket nem tudatosan választjuk, hanem csak simán sodródunk az eseményekkel, a családdal, a házastárssal."

Tehát ha a család együtt funkcionálisan jó, a párjával klappol az embernek az élet, má büntett ha a pár karrierje és így a család anyagi elörejutása érdekében megy az ember, az büntett, mert csak sodródik? He?

"A valódi bajok ott kezdődnek, amikor napi 3-4 órát emészt fel a munkába-, illetve hazajárás. Igazán lélekölő, amikor a legdrágább kincsünket, az időt herdáljuk; amikor az ébren töltött óráink egy negyede teljesen értelmetlenül úszik el a semmibe; sem dolgozni, sem szórakozni, sem pihenni nem lehet igazán az utazás során."

Szórakozni nem lehet utazás során? Olvasni, zenét hallgatni, videót nézni nem lehet?
Jól értme, hogy úgy gondolod, ha napi pár órát ingázni kéne, akor költözzön az ember, a családot vigye magávla, leszarva annak midnen vonzatát, pl. a társ munkahelyét, a gyerek iskoláit? A másik idézettel együtt most akkor az a fotnos, hogy mindent szarnak titulálj? Mert konkrétan van rajta sapka, nincs rajta füstszürös sapka játékot játszol. Az ingázási idöt miért ennyire magában nézed? Ha a maradék idö annyival értékesebb, simán be lehet vállalni. Inkább ingázok naponta összesen négy órát, mint döglök egy hotelszobában és csak hétvégente látom a barátnöm, vagyok a saját igényeim szerint berendezett lakásomban.
Svédország déli részén található a Gusztustalan Ételek Múzeuma. A kiállítás gusztustalansága relatív, mert a különböző kultúrák és népek mást tartanak gusztustalannak és mást kuriózumnak. Amit mi magyarok a tábortűznél művelünk a szalonna zsírjával, azt máshol förtelmesnek gondolják...
Az emberiség történetében (eddig) két nagy világégés zajlott: az 1914-1918 közti első világháború és az 1939-1945 közt pusztító második világháború. Az előbbi 15 millió ember halálát okozta, az utóbbi pedig csak Európában 50 millió életet oltott ki. Mindkét eseménysort kiemelten tanítják az…..
Köln városát, a rómaiak alapították, és azóta folyamatosan lakott. A római város északi részén valószínűleg már a IV. századtól, de a VI. századtól egészen biztosan állt egy templom (előtte, a római korban pedig lakóházak)...
Kopi3.14 2019.05.30 00:00:40
Hat Németországban töltött év után Gábor és családja tavaly költöztek vissza Magyarországra. Önmagában a története is érdekes, de számomra a legérdekesebb az volt, hogy hiába költözik haza az ember, valami örökre megváltozik benne és másként látja már a hazáját is. Te is hazaköltöztél? Milyen…..
Majdnem pontosan egy évvel ezelőtt mutatta be az Inter Traction Electrics Kft. az LE kialakítású városi REFORM 500 LE típusú autóbuszt. Akkor azt írtuk, hogy hazai viszonylatok között igazán üde színfolt a jármű, hiszen általában igényes és átgondolt megoldásokkal találkoztunk, tehát egy jobb török…..
Kopi3.14 2018.12.14 11:44:04
@Moszkvicsslusszkulllcs: A korlátok színe tudtommal nem UNECE kompatibilis, mert nem feltűnő. Pontosan nem tudom idézni, még az EAG-nál gyakorlaton voltam koromban futottam ebbe bele, hogy elvileg nem lehetne fém színű, vagy akármilyen design szempontjából is illő.)
Másik gond, a szembe fordított ülések közé bevitt korlát miatt belülre csak rogyasztva lehet bemászni, ráadásul az ottani leszállásjelzőt is takarja, ilyen esetben a korlátra kéne tenni.
Kopi3.14 2018.12.14 11:45:36
@Kopi3.14: Plusz a leghátsó sor már olyan magasan van, ami az utasoknak kényelmetlen le és felszállás során. Valamint tizenöt éve is meg lehetett oldani alacsonyabban, meg ma is sikerül egyes gyártóknak.
Minden évtizednek megvannak azok a húzó slágerei, melyekben olyan elképesztő dallamok vannak, hogy pár másodperc alatt felismeri őket az is, aki mondjuk 20 évvel később született. Mert ott vannak a tévében, a filmekben, a reklámokban, a szüleink lemezjátszóin és a közös kulturális tudatban - vagy…..
Kopi3.14 2018.11.19 01:03:54
Kopi3.14 2018.11.19 01:06:27
@artifex: Falcotól lehetne a Jeanny. UB40? Simply red?
Inkább érdekes vitaindítónak nevezném a mai írást. Beküldője (nevezzük Bélának) véleményével sok ponton lehet vitatkozni, én sem értek vele egyet sok mindenben, de éljen a sokszínűség – lássuk tehát, miként látja ő a dolgokat! Magyarország kívülről – új sorozat a Határátkelőn! Milyennek látod…..
A Kraftwerkről, Ralf Hütter és Florian Schneider düsseldorfban alakult zenekaráról ma már szinte lehetetlen anélkül beszélni, hogy ne lógna ott felettünk - mint Damoklész kardja - a Kraftwerk hatalmas hatása a kortárs könnyűzenére. Még jobban megnehezíti a dolgunkat, hogy a Kraftwerk nem csak saját…..
Van egy alapvetés, miszerint kisgyerekkel és/vagy kölyökállattal mindent el lehet adni. Még egy tök feleslegesen háromórásra elhúzott, tehetségkutatónak álcázott negédes cukiskodást is, amiben sajnos a műsor készítői csak egy dolgot felejtettek el: a Kismenőknek a gyerekekről kellene szólnia, nem a…..
Éppen ma 115 éve, hogy a feje tetejére állt a világ. Ezen a napon sokaknak megfájdult a nyakuk a folyamatos felfelé nézésnek köszönhetően, mert a földfelszíni csattogás, nyerítés és kerregés mellé belépett életükbe a fejük feletti városi zajkeltő eszköz: a függővasút. A fentiekből talán…..
Kopi3.14 2016.03.22 14:51:38
@Pisti 90: Külsö zavarra kevésbé érzékeny, ellenben drágább és karbantartásigényesebb egy villamosnál.
Wuppertal: elveszett vasútvonalak nyomában Nemrég megismerhettük Wuppertal földfelszín feletti kötött pályás tömegközlekedési lehetőségét, ezúttal a valóban Mennybe szállt, azaz megszűnt vasútvonalak után kutatunk. A térképre tekintve ma már egy-két vonalnak nem látni az értelmét: minek…..
Kopi3.14 2016.03.22 09:29:01
@VT22: Amennyiben a helyi buszközlekedés hatékonyabban- olcsóbban és utasbarátabban- oldja meg a szállítást, akkor nincs értelme fenntartani a vasutat. Burscheidben, ami a szomszédban van, 2009-ben volt róla népszavazás, hogy mi legyen az egykor volt vasút helyén- vasút, vagy kerékpárút/turistaút? Emlékeim szerint nem a vasút nyert. Pedig azt is könnyen vissza lehetett volna építeni, a nyomvonalra nem építettek semmit. Ellenben a megvalósítható buszvonalakkal szemben jó pár területét a városnak nem érintette volna, így a helyén járó buszhoz képest rontott volna a szolgáltatáson. Plusz mióta átépítették (Leverkusen-)Opladen állomást, azóta a fövonalhoz sem csatlakozna, azt megint fel kellene túrni hozzá.
Turistavonalnak meg értelmetlen, annyira nem látványos a környék, plusz elég rövid ideig lenne turistaforgalom rajta az önnfenntartáshoz.
A németeknél eléggé logikusan állnak ehhez is hozzá ahogy nézem, nem bontanak el mindent a modernizálás jegyében, de nem is öriznek meg értelmetlen dolgokat, mert régi.
Neked is eleged van abból, spurcikám, hogy állandóan foltos a mikród? Mutatok egy egyszerű trükköt,  amivel könnyedén megszabadulhatsz a kifröccsent és rászáradt kajamaradékoktól. A módszer egyszerű, ezúttal is a kedvenc takarítószeremet, vagyis az ecetet kell alkalmazni.…..
Iñárritu karrierjének első felét a különböző élethelyzeteket bemutató emberi drámák jelentették, ezek közül pedig a Korcs szerelmek volt az első - azonban ahelyett, hogy meghatározta volna a rendező (és rendszeres írótársa, Guillermo Arriaga) hangját, nagyon sok szempontból kilóg a sorból. Pedig…..
Kopi3.14 2016.03.08 14:32:00
@danialves: Az utána jövö mondattal akkor sem passzol.
Kopi3.14 2016.03.11 15:00:42
@danialves: Egy sor elsö eleme lenne, ami viszont így logikusan nem tud kilógni a sorból.Amennyiben a harmadik film lenne a háromból, akkor igen.
A világ legjelentősebb étteremkalauza idén is kiosztotta a virágocskáit. Vajon kinek és mennyi jutott Budapesten? Kellett-e idén is örömhírrel felhívnom séfet? Íme az eredmények![Folyamatosan frissítem további infókkal, képekkel!]Érdemes megnézni, hogy mi volt a közvélemény előzetes várakozása!..
Nemrég bukkant fel a Facebookon a hír, miszerint Alsó-Szászországban az Oldenburgi bíróság elmarasztaló ítéletet hozott egy teherautó-sofőr ügyében, akinek a kezében a rendőrök mobiltelefont láttak vezetés közben a 28-as szövetségi autópályán. A sofőr nem ismerte el a felelősségét, azt állította,…..
Kopi3.14 2016.03.03 12:08:29
@Girhes Joe: Viszont forgalmi megállás az is, ha bedugul az autópálya, vagy megáll a forgalom, s három+ órát nem moccan semmi. Ezen idö alatt szabály szerint az autót el sem hagyhatja az ember, s telefonálni sem telefonálhat. Azt az üzenetet sem olvashatja el, ha a Bundesinnenministerium tájékoztatja, hogy "Bleiben sie in Ihrem Auto!"

Kieg.: a HUD, headset is tiltott elvileg, mert azok is elvonják a figyelmet a vezetésröl. A klíma is. Gyakorlatilag a VW bogárnál bonyolultabb- bár annak a motorhangja is figyelemelterelö, zavaró lehet, így elvileg az tiltott- nem közlekedhet a forgalomban.
Kopi3.14 2016.03.03 12:10:16
@prokee: "(1) Wer ein Fahrzeug führt, ist dafür verantwortlich, dass seine Sicht und das Gehör nicht durch die Besetzung, Tiere, die Ladung, Geräte oder den Zustand des Fahrzeugs beeinträchtigt werden. "
Itt van leírva, hogy bármilyen formájú telefonhasználat tiltott. Nem neki kell téged meggyöznie, nekedkell elolvasni és értelmezni az általad idézett szabályt!
Kopi3.14 2016.03.03 12:16:17
@prokee: De, oda van írva. A látást vagy a hallást befolyásolja. Pont. Jogszabályt pedig nem józan ész keretein belül kell értelmezni, hanem a leírt szöveg alapján. Ugyanis a jogszabály nem vers, hogy mire gondolt a költöt lehessen vele játszani.
Nem régiben áttekintettük a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és tömegközlekedési kapcsolatainak történetét, megvizsgáltuk milyen adottságokkal rendelkezik hazánk első számú reptere, majd kirándultunk egy kicsit Európában, hogy megnézzük hogyan szolgálnak ki más légikikötőket. Azt megállapítottuk,…..
Kopi3.14 2016.02.23 15:44:18
Elég felületes cikk. probléma: nem foglalkozik egy Keleti-Ferihegy-Nyugati hurokjárattal, ami ügyes szervezéssel tíz percenként tudna a város felé kapcsolatot adni,érintené mind a négy metrót, s két távolsági pályaudvaron végállomásozna. Ha nagyon akarjuk, a Keleti kihagyható a köbányai királyvágányon keresztül.

A 100a elterelése rendben lenne, csak kimarad belöle, hogy mi legyen a környezö településekkel- minél hamarabb visszük be, annál kevesebb környezö település kap csatlakozást a reptérhez, amire kiegészítö buszjáratok említve sincsenek.
Illogikus gondolkodás a repteret az ország különbözö részei közötti átszállási kapcsolatra használni: ki a fene akarna addig utazni alföldi utak során? Maximum, aki Szeged-Miskolc irányban menne, de ott is megéri elgondolkodni egy ceglédi átszálláson inkább. Pláne, hogy a miskolci irány egyedüli kapcsolata a jelen iránnyal csak a nyíregyi hurok, ami rengeteg plusz idö, km, s végsö soron pénz.
A Dunántúl bekötése az áhított módon vagy egy gyakran járó S-bahn, ahogy említve van, vagy az onnan érkezö vonatok 100a-n továbbküldése a keleti országrészekbe.

A 100a-n hol lenne kapacitás a 120-as vonal forgalmának? Tehervonati szupersztráda nem fog épülni, s a 100a mintha ma is elég zsúfolt lenne már. Ahogy a 100a-n elérhetö pályaudvarok/állomások kapacitása is igen telített.

Ferihegyet Budapest távolsági pályaudvarává tenni megint halott ötlet, mert lényegesen többen utaznak a fövárosba ottani ügyeiket intézni, mint a reptérre, s a városba tartókkal lenne igazi kicseszés egy plusz átszállás minimum, valami elbaszott egyéb jármüre.
Miután megismertük a Liszt Ferenc repülőteret és a hozzá rendelt tömegközlekedési kapcsolatokat, elemeztük a reptér adottságait, lássunk néhány példát arra, hogyan szolgálják ki más európai nagyvárosok a saját légikikötőiket. A példaként felhozott repülőterek között…..
Kopi3.14 2016.02.23 15:01:57
@Angol vasutas: Sajnnos ennek ellenére is szar választásokat hoztál. Az, hogy jártál ott, a kutyát nem érdekli, ha semmilyen formában nem összevethetö repterek, városok vannak felhozva referenciának. A neten millió módon lehet egy normális cikkhez anyagot találni. Jelen esetben csak kis olvasás kellett volna, hogy egy Köln-Bonn, Düsseldorf reptéri kapcsolatot kibányássz, s azzal vesd össze Ferihegyet, hova lehetne fejleszteni. Köln azért sem lenne rossz opció, mert városként is nagyon hasonlít, méretre is.
A magyarországi hivatalos (királyi és királyközeli) sajtónak egyáltalán nem okoz problémát az, hogy magától értetődő bizonyosságként kezeljen téves megállapításokat a menekültek ügyében, illetve az ehhez kapcsolódó európai (elsősorban német) politika ismertetésében. (Másban sem, de ez most mindegy.)…..
Kopi3.14 2016.02.16 15:08:13
@Pilátus: Független német média, pl. KSTA már másnap írt róla. Viszont napokon keresztül nem lehetett tudni, pontosan mi, merre történt.
Kopi3.14 2016.02.16 15:51:05
@Ballib Cenzúrázók Réme: A németeknél sikerült integrálódnia rengeteg bevándorlónak. Kölnben is.
A népszerűség átka, hogy a sok rajongó mellett legalább annyi gyűlölője is lesz az embernek, Alejandro González Iñárritu pedig ezt első kézből tapasztalhatta meg, miután a Birdman és A visszatérő révén leszállította egymás után két Oscar legnagyobb éllovasát, egyben pedig két, a közvéleményt…..
Kopi3.14 2016.02.15 16:16:47
@AldoWinnfield: És a zombik?
Vannak generációs filmek, amelyeket azért jegyzünk meg magunknak, mert nagyon fontos mondanivalóval bírtak számunkra életünk egy bizonyos szakaszában. Nos, ez az alkotás abszolút nem ebbe a kategóriába tartozik, mégis felejthetetlen emlék tinikoromból, rongyosra néztem egykoron,…..