Adatok
djjosehu
0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A tulajdonos egymilliót költött, hogy bizonyítsa a nyilvánvalót: pocsék autót kapott. Most jön a rendőrség és a per, hogy kicseréljék ezt a vacakot.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
djjosehu
2011.10.12 13:52:00
Ezt is megértük. Magyarországnak annyira nincs más gondja, hogy országunk vezetői a közterek átnevezgetésével kénytelenek elütni drága hivatali idejüket. Ám ha már így alakult, remek alkalmat kapunk arra, hogy megnézzük, mennyire gyorsak a navigációs térképek karbantartói.…..
djjosehu
2011.06.02 08:51:15
@vw1300: Lisztnek annyi köze van Ferihegyhez, mint amennyi Chopin-nek a varsói repülőtérhez. Alapvetően nem rossz elgondolás, hogy a repülőtérnek kerestek valami olyan személynevet, akire mi, magyarok büszkék lehetünk. A baj csak Liszt Ferenccel van, aki tudomásom szerint magyarul sem tudott... Repülős berkekben javasolták, hogy a olyan emberről legyen elnevezve, akinek valami köze volt a repüléshez, és szintén világszerte ismert. Így merült fel Rubik Ernő neve, akinek vitorlázója ma is meghatározó a magyar repülőtereken, a Rubik-kockáról meg világszerte ismerik. Csak hát a döntéshozók meg sem hallgatták az ilyen jellegű véleményeket.
djjosehu
2011.06.02 10:21:43
@Putz Patrik: persze, de a lényeg szempontjából ez teljesen mindegy
Talán olvasták Alfám történetét, a csodaszép, minden porcikájában csábító, V6-os 166-os sztoriját. Lehet, azt is, hogyan sikerült visszaszereznem vételárát a morálisan kissé ingoványos neppertől. Nem kezdenék hosszú fejtegetésbe arról, miként és hogyan jutottam el…..
Sportautó-szakírónk erősen gondolkozik rajta, hogy emblematikus sportkocsiját eladja. Elképzelhető, hogy Swift lesz az Integrából. Vélemények az azonos című írásunkról...
..
Nézek ki aranyvasárnap az ablakomon a kertbe, és a teremtés egyetemességén, a lét hiábavalóságán, továbbá a diós bejgli metszetének és a spirálgalaxisoknak az alaktani hasonlóságán merengek. Szabadidőm eltöltését a felületes szemlélő semmittevésként, a beavatott taoista…..
Autót hirdetni trükkös kilométeróra-állással úgy, hogy közben egy bárki által elérhető aukciós oldalon ott van ugyanaz az autó lényegesen több kilométerrel: FAIL! Persze, tudjuk, több lehetőség is van: 1. Az aukciós szándékosan állította többre, hogy olcsóbban…..
Olvasónk repülővel érkezett haza, és rohant, hogy elérje a vonatot Ferihegyen. Az automata nem működött így felszálltak a vonatra, mondván majd ott megváltják. Jött is a MÁV helytartója a hatalmasságos kalauz, akinek nem kötelessége a kultúrált viselkedés, és izibe meg is…..
djjosehu
2010.03.09 20:22:46
@zsoltikam: Csak elszoktunk manapság az igényes stílustól. Hidd el, ha csak erre a blogra postolok, más megfogalmazást alkalmazok. Viszont a MÁV-nak nem írhattam "kaller"-t meg bmeg-et...
djjosehu
2010.03.09 21:29:30
@A Gyula: Köszönöm a korrekt hozzászólást, Te pontosan átlátod, amit eddig hangoztattam, hogy nem a büntetéssel nem értek egyet (bár személyes problémám, hogy igazságtalannak tartom, de a szabály az szabály, elismerem). A gond a magatartással volt. Pozitív példa, hogy azért már nem egy rendes jegyvizsgálóval találkoztam. Ezt leginkább a hölgyekre értem.
djjosehu
2010.03.09 20:21:00
@tundrazuzmo: Köszönöm a stupid-jelölt jelzőt. Ha elolvastad volna az előző kommentem, leírtam, hogy fapadosnál nem lehet pontos érkezésre számítani, így benne volt, hogy buszozunk hazáig. Vagy a Volánnál elfogadják az elővételi vonatjegyet? Na ugye, hogy nem... Vagy menjünk kocsival? Mondd a címed, legközelebb a Te garázsodban tárolom pár napig. :) És ugye lassú a csomagkiadás. Hát csak kézipoggyászunk volt, mint az easyJet-es utasok többségének...
@Gempacsöki Boborján: "Hát a k anyját az ilyen utasnak,én a mozgó vonatról rúgnám le!" Remélem ezt a _ténylegesen_ bliccelő utasokra értetted, és nem ránk.
Egyetértek azzal, hogy egy kalauz keveset keres, hogy sokak tahók vele, és rendkívül sok az _igazi_ bliccelő. Viszont ezt a munkát vállalta, én sem töltöm ki máson a bosszúm, ha sérelem ér.
@sannya: Nem nyávogásról van szó, kérem az egymással szembeni tiszteletet - én is megadom Neked. Az, hogy nem a kalauzt kerestem és "nyávogtam" az automata miatt pedig azért volt, mert - mint a postban is írtam - nagyon ritkán utazom vonattal, fogalmam sincs mi a felállás, mire kell odafigyelnem jogaim védelme érdekében. A jövőben egyébként nem is érdekel, a kocsimban nincs kalauz, legfeljebb kifizetem a ferihegyi parkolót...
@sanche: Köszönöm a véleményed. Azt viszont, hogy csalni akartunk, cáfolom. Nem ismerek olyan retardált embert, aki csalni akarna, és felháborodva küld levelet egy érdekvédő blognak, és a MÁV-nak is. Ha elolvastad a postot tudhatod, hogy írásban reprodukálhatatlannak minősítettem a kalauz viselkedését. Foglalkozásom miért érdekel? Nem tartom korrektnek foglalkozás alapján megítélni az embereket. Ismerek totál nulla agyú ügyvédet, de rendkívül okos szakmunkást végzett embert is.
@recommented: Mi utal a post stílusából a bunkóságra? Tényleg érdekel...
ÚJRA HANGSÚLYOZOK NÉHÁNY FONTOS ELEMET, MERT LÁTOM, SOKAN OLVASÁS NÉLKÜL ÍRNAK:
- NEM, ISMÉTLEM NEM A BÜNTETÉS ELLEN SZÓLTAM!
- NINCS JOGA A KALAUZNAK A BUNKÓ STÍLUSHOZ! (MÉG A FENT EMLÍTETT SZIPUSOKKAL SZEMBEN SEM!)
- A STÍLUS ÍRÁSBAN SOKAT VESZÍT VALÓDISÁGÁBÓL, TÉNYLEG ENYHÉBBNEK HAT, MINT AMI VOLT.
@Gempacsöki Boborján: "Hát a k anyját az ilyen utasnak,én a mozgó vonatról rúgnám le!" Remélem ezt a _ténylegesen_ bliccelő utasokra értetted, és nem ránk.
Egyetértek azzal, hogy egy kalauz keveset keres, hogy sokak tahók vele, és rendkívül sok az _igazi_ bliccelő. Viszont ezt a munkát vállalta, én sem töltöm ki máson a bosszúm, ha sérelem ér.
@sannya: Nem nyávogásról van szó, kérem az egymással szembeni tiszteletet - én is megadom Neked. Az, hogy nem a kalauzt kerestem és "nyávogtam" az automata miatt pedig azért volt, mert - mint a postban is írtam - nagyon ritkán utazom vonattal, fogalmam sincs mi a felállás, mire kell odafigyelnem jogaim védelme érdekében. A jövőben egyébként nem is érdekel, a kocsimban nincs kalauz, legfeljebb kifizetem a ferihegyi parkolót...
@sanche: Köszönöm a véleményed. Azt viszont, hogy csalni akartunk, cáfolom. Nem ismerek olyan retardált embert, aki csalni akarna, és felháborodva küld levelet egy érdekvédő blognak, és a MÁV-nak is. Ha elolvastad a postot tudhatod, hogy írásban reprodukálhatatlannak minősítettem a kalauz viselkedését. Foglalkozásom miért érdekel? Nem tartom korrektnek foglalkozás alapján megítélni az embereket. Ismerek totál nulla agyú ügyvédet, de rendkívül okos szakmunkást végzett embert is.
@recommented: Mi utal a post stílusából a bunkóságra? Tényleg érdekel...
ÚJRA HANGSÚLYOZOK NÉHÁNY FONTOS ELEMET, MERT LÁTOM, SOKAN OLVASÁS NÉLKÜL ÍRNAK:
- NEM, ISMÉTLEM NEM A BÜNTETÉS ELLEN SZÓLTAM!
- NINCS JOGA A KALAUZNAK A BUNKÓ STÍLUSHOZ! (MÉG A FENT EMLÍTETT SZIPUSOKKAL SZEMBEN SEM!)
- A STÍLUS ÍRÁSBAN SOKAT VESZÍT VALÓDISÁGÁBÓL, TÉNYLEG ENYHÉBBNEK HAT, MINT AMI VOLT.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Érdekes ügyvédje lehetett Koskár úrnak ha a sikertelen egyezség után nem perelt, méghozzá *rögtön*.
Az 5 éves jogi egyetemen ugyanis - kartól függően - a 2., 3. éves hallgatókba beleverik a polgári jog szerződésekre, a kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezéseit.
Ha Koskár úr biztos abban, hogy nem ő törte meg a VW-t (álmában, részegen,...), akkor elég egyenesen lehet bizonyítani szakértők által az eladó felelősségét. Lehet, hogy írtátok már előttem, nem olvastam mind a 300 kommentet, de a jótállás csak egy közismert "jogintézményként" merülhet fel. Alapvetően az, hogy a kereskedő új autónak adott el egy bizonyíthatóan hibás/törött/javított autót, megalapozza az ő szerződésszegését (azaz nem azt adott a vevőnek, amit ő szerződésben vállalt, és tisztában volt azzal, hogy az autó nem gyári állapotú). Ilyenkor a szerződés megtámadható az érdekelt fél által, a bíróság pedig érvénytelenné nyilváníthatja azt. A vevő - az ügy részletes körülményeinek figyelembevételével - vagy tévedésben volt, vagy pedig szándékosan megtévesztették. Több megoldás közül a leghelyesebb jogkövetkezmény az eredeti állapot helyreállítása lenne, azaz a kereskedő visszakapja az autót, és visszafizeti a vevőnek a vételárat (a kereskedő valamennyi ellentételezésre tarthatna igényt a vevő 2 évig tartó autóhasználatáért). A sztoriból nem derül ki, hogy a vevő (ügyvédje) időben észbe kapott-e, de fentiekre egy éves elévülési határidőt szab meg a Ptk. Ezek után, még mindig lehetne érvelni a hibás teljesítéssel és a jótállással, ahol már szélesebb spektrumon mozoghatnak a vevői igények és abszolút védhetőnek látom, hogy a vevő az autó kicserélésére tartson igényt - ha közös konszenzussal nem is, akkor a bíróságon.
Hatalmas emberetető baromság, hogy visszavásárolják az autót Eurotax-árfolyamon vagy kijavítják a "rondára sikerült" fényezést, főleg, ha nem is csak a fényezés a kocsi hibája. Sosem szabad elfogadni ilyen "nagylelkű" ajánlatokat, a magyar jogrendszer nem is támogatja az effajta reparációs módokat, hanem a károsult (a szerződésszegésért nem felelős fél) teljes anyagi kárpótlását szorgalmazza. Ha a forgalmazó által felajánlott megoldásokat elfogadja a vevő, saccperkábé 2 milliós mínuszba jön ki.
Az első ügyvéd ha a fent leírt, rutinszerű jogi helyzetben nem találta fel magát, zárja be az irodáját...
Végezetül egy gondolat: egy magyar nagyváros VW-group kereskedése nem is régen vesztett pert, mert egy A6-ost szállítás közben megtörtek, kijavították és úgy került "boldog" tulajdonosához. Bár hosszú ideig tartó procedúra volt, de információim szerint a vevő visszakapta a vételárat és megtarthatta az autót is...