Regisztráció Blogot indítok
Adatok
UrsaMajor

0 bejegyzést írt és 274 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
w Davaj csaszi 2010.11.25 00:09:00
Egyszer még választást is lehetett nyerni azzal a csekkel, amin a nyugdíjasoktól állítólag elvett 19 ezer forint szerepelt. Az akkori váltópárt lobogtatta, harsányan hirdetve, hogy ők majd megadják, amit a Fidesz nem - mert amúgy az a pénzt nem elvették, csak nem adták meg az…..
UrsaMajor 2010.11.28 12:38:09
@hauptrichter:

"a gyermekekkel együtt kezelve (tehát ne ragadjunk le önmagában a magánnyugdíjpénztárnál) jobb helyzetbe akar hozni"

Bizony-bizony, képzeld el ezt ésrevettem, és már néhány kommentben le is írtam.
Csak ellentétben néhány emberrel én megpróbálom nemcsak a belemen keresztül szemlélni az eseményeket, képes vagyok belátni, hogy valami ami jó nekem, nem feltétlenül jó az országnak (akár hosszútávon).

"Remélem, a gyermekeid- ha tényleg vannak, és nem csak a szád járt - okosabbak lesznek... "

Ezen a személyeskedésen túllépve, térjünk vissza az eredeti állításodhoz, miben is tévedtem (a gyerekeid számán túlmenően) még?
UrsaMajor 2010.11.28 18:48:12
@hauptrichter:

"Miben tévedtél még? Szerintem eddig mindenben, amiben nem hasonló véleményen vagyunk :-)"

Súlyos szereptévesztés, amit a szmájli sem enyhít. Addig, amíg nem te vagy a pápa, és nem katkó hitbeli kérdésekről vitatkozunk, addig kár azt gondolnod, hogy az, aki nem fogadja el valamelyik nyakatekert érvelésedet, vagy véleményedet, az tévedne. Sajnos a világ még nem tekinti hauptrichter urat tévedhetetlen orákulumnak:(

Ha jól értem érvelésed alapja az, hogy addig, amíg egy állam hitelt vesz fel, addig a magánnyugdíj pénztári megtakarítás nem tekinthető sem magánnak, sem indokolhatónak, mert az állam által felvett hitel konvertálódik át magánvagyonná. Akkor, hogy konzekvens legyél, a fenti gondolatmenet alapján követeld:

- Az önkéntes mnyp-nál létező adó visszatérítés megszüntetését, hisz ha az nem lenne, akkor kevesebb hitel kéne
- A NYESZ-nél létező adó visszatérítés megszüntetését, hisz ha az nem lenne, akkor kevesebb hitel kéne
- Az életbiztosításokra adott adó visszatérítés megszüntetését, hisz ha az nem lenne, akkor kevesebb hitel kéne
- A TBSZ megszüntetését, hisz az alapján kevesebb adót fizetsz, és így több hitel kell
- A személyi jövedelemadó csökkentés elfelejtését, hisz ha az nem lenne, kevesebb hitel kéne. Ne gyere a felpörgő fogyasztás->5%-os növekedés blablával, hisz mindenki tudja, hogy ez az SZJA csökkentés a magas keresetűeket érinti, akik kisebb részt elsősorban a külföld GDP-jét növelő fogyasztást fognak belőle eszközölni (műszaki cikk, autó, külföldi utazás), nagyobb részt viszont megtakarításaikat növelik.
- Sőt! Az SZJA azonnali megemelését arra a szintre, hogy senki se legyen képes megtakarítani, hisz az így kieső bevételek pótlására az államnak hitelt kell felvennie, amit a rohadt polgár magán megtakarításba forgat.
- Az ellopott mnyp vagyon csak és kizárólagos adósság törlesztésre való felhasználását, azaz a folyó kiadás fedezésére való felhasználás tiltását. (Ez lenne aztán az igazi gazdasági szabadságharc! Elvenni az emberek öregkorra félretett megtakarításait, azért, hogy a büdösgeci bankokat kielégítsük:). Hogy tetszene ez minden fidesznyiknek.)
- Ja és nem nagyon emlékszem arra, hogy amikor az ország a legnagyobb szarban volt, akkor követelted volna, hogy Gyurcsány Ferenc államosítsa a nyugdíjpénztárakat. Pedig akkor aztán igazán szükség lett volna erre pénzre, sokkal inkább, mint most.

Addig amíg a fentebbi követeléseket nem képviselted/képviseled hasonló hangerővel, sajnos azt kell, hogy mondjam az érvelésed sem nem logikus, sem nem hihető, sem nem konzekvens, csupán egy Fidesz-zombi szánalmas szerecsenmosdatása:(

És akkor most tényleg abbahagyhatjuk:)
UrsaMajor 2010.11.28 18:48:12
@manipul:

Azért ne dőljél hátra, sajnos nem a mindent vivő Lola T-t játszottad ki.

"Az nem baj, hogy kiderült, hogy gőzük sincs, hogy mennyit kapnának az MNYP-től"

Khm. Hazugság. Én megadtam a pontos összeget:
"A jelenlegi fizetésem alapján jelenleg beígért nyugdíj 1/4-e"
Mivel az állami nyugdíj szerinted "ismert, bonyolult, törvényben rögzített képlet", tehát ez alapján még akár te is ki tudnád számolni. (És itt most kedveztem neked, mert a te premisszáddal éltem.)
Ha az én feltételezésem nézzük, akkor az állami nem kiszámítható, viszont a magán igen. Pl. 30 év gyűjtés, 20 év felélés (67év+20=87év addig valszeg. nem élek). Ha csak az inflációt követő hozamot produkálnak, és végig a járulékplafon felett keresek, akkor ez kb. havi 90e jelenértékű HUF.

"nem véletlenül nincs kidolgozva 13 év óta. Ennek semmi köze a Fideszhez."

Khm. Hazugság. Bajnaiék kidolgozták, KE alkotmány bíróság elé citálta, azok néhány jelentéktelen passzust hazavágtak, a Fidesz pedig a populista "megvédjük a pénztárakat" kampányban kijelentette, hogy bármi is legyen, ők visszacsinálják. Erre Bajnaik azt mondták, hogy hagyjuk. Ha nincs a Fidesz, ma már ki lenne dolgozva.

"mivel nyugdíj, a tag élete végéig kellene fizetni."

Khm. Hazugság. Volt olyan variáció, hogy egy bizonyos ideig, egy bizonyos összeg. Ha tovább élsz, akkor marad az állami 75% és a rokonok.

Utána elkezdesz hablatyolni a bizonytalanságokról. Attól, hogy te nem tudsz róla, még van egy biztosítási matematika nevű tudomány, ami elég jól tudja kezelni ezeket. Lásd élet-, vagyon- sőt nyugdíjbiztosítók fejlettebb országokban.

"Az előbbi megállapít egy ismert, bonyolult, de törvényben rögzített képlet alapján egy összeget és fizeti egészen a halálig."

Khm. Hazugság. Hallottál a Horn plusszáról, a Fidesz -19ezréről, a 13. havi nyugdíjról oda-vissza? Arról, hogy az utóbbi tízenöt évben legalább négyszer változtatták meg a nyugdíj számítás szabályait? Arról, hogy a nyugdíj emelések legtöbbször nem egy "ismert, bonyolult, törvényben rögzített képlet" alapján történnek, hanem politikai megfonotolások alapján? Ezek után azt mered állítani, hogy az állami kiszámítható? LOL.

"Ráadásul az MNYP-hez hasonló funkciók eddig is voltak, életbiztosítás, önkéntes pénztár formájában"

És azokban a bizonytalanságokat meg tudják oldani? A mnyp-ban meg nem? Vagy hogy?

Manipul manipul, próbálsz manipulálni, de még ebben is gyenge vagy.
w Magyar Gyermek VIII. 2010.11.26 06:45:00
Nyugdíjügy, uborkás bácsi, Észak-Korea gyerekeknek. ..
UrsaMajor 2010.11.27 20:30:52
@Tóta W. Árpád:

"nem ilyenkor kéne kukorékolni a jakobinus abszolutista aufklérista kurvaanyjáról?"

Érdekes, hogy ez, hogy kikopott a Mandíneres "konzervatívok" szókincséből:
w Magyar Gyermek VII. 2010.11.19 06:37:00
Orbán, Schmitt, kakás csirke, vécénap. Egy hét gyerekeknek, Kinder-kapszulában. ..
UrsaMajor 2010.11.24 20:59:27
@vakapad:

"nem huhogó voltam, hanem naiv, mert nem vettem biztosra, ami bekövetkezett"

Bizony, bizony. Csak a szokásos naivitás:)

Pedig a realitás már akkor is ez volt:

"UrsaMajor 2010.11.02. 19:06:20
@poszt:

"Én megtartom" (mármint a mnyp-t)

Kétlem.
Hacsak nem "lássuk uramisten mire megyünk ketten" játékot akarsz játszani, akkor oda fogod adni. Timur és csapata van olyan ügyes, hogy olyan játékszabályokat fognak hozni, hogy még meg is köszönöd, hogy méltóztattak ellopikálni."
UrsaMajor 2010.11.24 22:04:15
@Tóta W. Árpád:

Ráadásul Hack a valláskárosultsága mellett is egy kifejezetten normális figura.
UrsaMajor 2010.11.25 17:51:48
@malacz69 rettegéselemző:

"Amit a munkáltató fizet utánam (24%-ot) azt én fizetem, vagy ő? Ez itt a kérdés."

Sem-sem, vagy is-is.

A munkáltató fizeti, de utánad, a te béred alapján. Vagyis ha te nem lennél, ez a befizetés sem lenne.
Azt inkább lehet mondani, hogy te fizeted (hisz ehhez csak az kellene, hogy a jogszabály ne a munkáltatóra terhelje, hanem egy "bruttósítás" után a bruttó munkabéredre, amibők te fizeted. Azt viszont nem lehet mondani, hogy a munkáltató fizeti, akár vagy, akár nem vagy.

@endike:

"bankrendszer bajba kerül akkor meg vissza nem fizetendő segítséget nyújtanak neki"

Már ahol. Pl. az USA-ban voltak olyan bankok, amik részben állami tulajdonba kerültek. És ezen rész eladásával a válság után az állam nagyon jól keresett.
Mellesleg Magyarországon egyetlen bankot sem kellett kisegíteni.
w Vak ügetés 2010.11.17 06:50:00
A lendületes és kétségtelenül radikális kormányzás legfőbb vesztese a Jobbik. A választás óta hiába kepeszkednek, a lejtmenet egyértelmű.A két pofon elmaradt, de amit kaptak, annál fájdalmasabb: úgy ki lettek semmizve, mint az egyszeri magánnyugdíjas. Tavaly még reálisnak…..
UrsaMajor 2010.11.17 19:48:53
@hacsaturján:

"ásol pöcegödröt, magátul folyik bele a szar."

Velős:)
w Békekölcsön 2010.11.02 11:30:00
Súlyos milliókat váltanának üres ígéretre. Pedig a magánnyugdíj az enyém. Megtartom...
UrsaMajor 2010.11.11 21:19:33
@malacz69 rettegéselemző:

"Nagy titok..."

Gratulálok! Végre kezdesz ember formájú lenni:) Így már értem, hogy a megjelenésed a virt. valóságban miért lett ilyen visszafogott.

"Kicsit lehetnél te is megértőbb a szándékokat illetően."

Én marhára "megértő" vagyok, de saját példámból kiindulva is úgy gondolom, hogy ez nem jön be. Arról nem is beszélve, hogy a saját félretett pénzem adja vissza a kormány nagy kegyesen, azzal, hogy szórjam szét. Ehhez a hazardírozáshoz nekem viszont túl sok gyerekem vagy.
UrsaMajor 2010.11.13 16:27:17
Azért már ez is milyen!

hirszerzo.hu/belfold/20101111_Schmitt_Pal_magyar_nyelv_helyesiras

Viktorpajája az anyanyelvet akarja alkotmányban védeni, de még helyesen írni sem tud(nak).
Ezek minden szinten ilyen kontárok?
UrsaMajor 2010.11.14 13:44:44
@Lord_Valdez:

Hát igen. Szerencsére azonban csak az ostoba mekkelek "nyelvvédők" gondolják úgy, hogy a szókincs befagyasztható, úgymond "védhető". Mivel begyöpösödött agyukkal képtelenek a fejlődésre, ezért azt szeretnék, hogy mindenki azt és csakis azt a szókincset használja, mint amit ők tudnak. "Sajnos" ez nemhogy nekik, de még senkinek sem jött be, amit nagyon jól példáz a magyar nyelvben megtalálható rengeteg jövevényszó.

Azt meg csak zárójelben merem leírni, hogy aki annyira ostoba, hogy helyesen sem tud írni és fogalmazni, (vagy észrevenni a hibákat), az ne akarjon még mekkelek szinten sem nyelvet védeni.
w Aki hazudik, az lop 2010.10.21 12:00:00
A Fidesz rezsije magasabb a magánnyugdíjpénztáraknál. Ők is büdöset szarnak, és mi esszük meg...
UrsaMajor 2010.11.01 10:57:43
@Tóta W. Árpád:

"Nehéz ezt bármi másnak felfogni, mint egy kurva jelentős adóemelésnek"

Ez azért csak korlátozottan igaz. Vannak olyan speciális helyzetű rétegek, akiknek ez semleges vagy pozítiv hozadékú.
Igazából ez az egész mnyp-ből adócsökkentés dolog egy jövedelem átrendezés a kisebb keresetű, gyerektelen emberektől a magas keresetű (nagy)családosok felé. (Erre még az új adórendszer is rátesz egy lapáttal, mert ennek is hasonló a mechanizmusa.)

Mivel én a második csoportba tartozok, ezért azt mondom, hogy a tőlem mnyp pénzként ellopott pénzt kevesebb, mint másfél év alatt visszakapom. Ha az szja szabályok végigélik a ciklust, akkor a kötött felhasználású mnyp pénz helyett lesz kb a dupla annyi szabadfelhasználású megtakarításom.
Ha pedig a visszalépés nem lesz kötelező jellegű (márpedig jelenleg olyan nagy a káosz ez ügyben, hogy senki sem tudhatja mi lesz), akkor én maradva az mnyp-ben, a visszalépők befizetéseiből kapott szja csökkentéssel kb megháromszorozom a megtakarításaimat a ciklus végére. (Már most jelezném, hogy a MEGTAKARÍTÁSAIMAT. A fogyasztásom marad, ahol volt.)

És mielőtt valaki cinikusnak nevezne, ez utóbbi szcenárió egy win-win helyzet, mert aki visszalép, az azért lép vissza, mert úgy gondolja, hogy az államnál jobb helyen van a pénze, én pedig, aki nem lépek vissza, úgy gondolom, hogy az mnyp-ben van jobb helyen. Hurrá, mindenki boldog.

Ettől függetlenül is azonban az a véleményem, hogy a lopás és így jövő elherdálása jelenbeli osztogatásokra és lunatikus matolcsyánizmusok miatt a lehető legnagyobb faszság. Medgyessy reloaded.
UrsaMajor 2010.11.01 19:03:42
Kontárkormány?

"Az államtitkár szavai azért meghökkentőek, mert a kormány szombaton olyan költségvetésti törvényjavaslatot nyújtott be, amelyben a családi pótlékra fordítandó jövő évi összeg nem csökken. Vagyis nagyon gyerekcipőben járhat a Soltész Miklós által bedobott terv, máskülönben annak türköződnie kellene a 2011-es büdzsétervben."

@Lord_Valdez:

""Most Matolcsy befekteti." :)"

Fideszmagyarul a lopás és osztogatás=befektetés.

@Ergosum:

"Örökölhető lesz az állami rendszerbe átrakott egyéni számlám összege ?"
Ez gondolom költői volt.

Egyébként milyen "egyéni" számláról beszélsz? A lopás már ebben a hónapban megkezdődik, de kontárkormány még semmit sem tud, tagjai és csatolt részei még öszze-vissza beszélnek.
UrsaMajor 2010.11.02 19:06:20
@pfúj: @eMeL: @Waldi!:

A kiscsicska még mindig "kinek nagyobb a farkát" játszik bemondásra?
És ti benne vagytok? Hát ti tudjátok.
A parlament elfogadta a nyugdíjpénztár-váltás szabadságáról és a magánnyugdíjpénztári befizetésekről szóló törvényjavaslatokat. A nyugdíjpénztár-váltás „szabadsága” annyit jelent, hogy a magánnyugdíj-pénztári tagok szabadon visszaléphetnek a kötelező…..
UrsaMajor 2010.10.30 16:29:56
@Kettes:

"Ez Matolcsy szerint 540, a törvényjavaslat szerint 450 milliárdot tesz ki. 90 milliárdot tévedett, na és akkor mi van."

Ez a baj veletek NER-en kívüliekkel. Mindenbe beleköttök. A két számban ugyanazok a számjegyek vannak, hát már ez sem elég?

@Wolff:
"Ha nem alkalmaznak közvetett vagy közvetlen kényszert,"

Fognak. A legelvetemültebb fidesz droidokon kívül a nagy többség a "Életünket és vérünket, de zabot nem!" felkiáltással támogatja a Pártot.
UrsaMajor 2010.10.30 16:34:02
@Wolff:

"Én nem óhajtom ..."

Továbbmegyek. Én azt se szeretném, hogy a gyerekeim az én nyugdíjamba dögöljenek bele.
Inkább szívok most duplán (adón keresztül fizetem a jelen nyugdíjasait, és takarékoskodok magamra).
UrsaMajor 2010.10.30 16:35:57
@mavo:

Ne ródd fel neki. Várúr öreg, nehezen tájékozódik és marketing kommunikációt oktat. Úgy gondolja, hogy a hazugságot, ha sokszor mondják, előbb-utóbb elhiszik az emberek. Jó Fideszes lenne.
w Magyar Gyermek II. 2010.10.15 06:34:00
Ismét itt a gyerekhírlap. Egy hét Kinder-kapszulában. És ami erőt adott:  Világ okos gyerekei, egyesüljetek!..
UrsaMajor 2010.10.21 00:43:13
@dark future:

"a kormányszóvivő az a bácsi, akitől bármit kérdeznek, szemrebbenés nélkül hazudik és/vagy tér ki a válasz elől, és mond valami populáris baromságot "

Jól érzékelem, hogy te mostanában mintha egy kicsit kiábrándult lennél?:)

" Szlovákiát le kell sajnos verni, mert ők oroszkodnak."

Azért ezt mennyivel vidámabb és jobb is hallgatni mint azt, hogy :
"Akik maradnak a mostani, nyugdíjtőzsdés rendszerben, amit ők oda bevittek, az az övék, azzal saját belátásuk szerint rendelkeznek. Az állam azonban többet oda pénzt már nem fog átutalni"
w Iszappapolás 2010.10.11 05:20:00
Az árvizet ismerjük, akár fel is lehetne rá készülni, például nem kéne ártérre építkezni. Kolontár és Devecser olyasmit kapott a nyakába, amire nincs recept. Előrejelzés sincs, az ipari katasztrófák ilyenek, valahol valaki félrenyom egy gombot, vagy valakik egymás után…..
A MAL Zrt. telepéről kiinduló vörösiszap-áradat, a falvakat elsöprő s emberéleteket követelő borzalmas katasztrófa következményei is jelentősek lettek. A kormány hétfői döntései sokakat bírálatra, másokat védekezésre késztetett. Ezek az apologetikus írások főként arra…..
UrsaMajor 2010.10.17 12:24:12
@Várúr:

"Döbbenetes, hogy egyesek szerint jogállami keretek közt három (3 db.) privatizátornak és egyikük fiacskájának az érdeke előbbre való, mint ezer mindenét elvesztett emberé"

Ezt szerintem senki sem mondja. Én biztos nem.

Viszont ha már annyira tapsolsz ennek a törvénynek, akkor biztos ismered is annyira, hogy meg tudd mondani _pontosan_ mikor is lép életbe ez az állami felügyelet alá helyezés. (Már most jelzem, hogy "amikor a min.elnök mondja" nem elfogadható válasz.)

"Tőrölmetszett komcsi trükk a magyar aluminíumipar "privatizálása" (helyesebben: ellopása) volt."
És ugye a felsorolásban itt nem állsz meg, hanem eljutsz a "szőlőbányákig" is?:)
UrsaMajor 2010.10.17 12:41:54
@Várúr:

He? Hova keringőztem én vissza!?

De a kérdésem még mindig aktuális: Tudja valaki, hogy _pontosan_ mikor veheti állami gyámkodás alá bárkii tulajdonát az állam?
UrsaMajor 2010.10.17 13:00:59
@Várúr:

"A törvény szerint katasztrófahelyzet vagy rendkívüli állapot esetén"

Ami micsoda is? Mert definiálva nincs.
Embernek kell halnia, vagy elég az anyagi kár is? És ha igen az mekkora? Ha kiömlik 2 hordó olaj akkor az már katasztrófa helyzet?

Magyarul egy jelentéktelen ügy is alkalmat adhat a konfiskálásra. És most gondolj bele, hogy szeretett pártod sem lesz mindig hatalmon. Ez az eszköz meglesz Gyurcsánynak is:) Most is tetszik?
Gondolkozzunk el egy pillanatra: igazán komoly büntetést hazai nagyvállalkozó kapott-e már ebben az országban? (Fotó: Varga György/MTI) Természetes dolog, hogy mindenki a felelősöket keresi egy akkora katasztrófa után, mint az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójának balesete.…..
UrsaMajor 2010.10.07 10:36:02
@BISMARCK:

"Tegnap olvastam valahol, hogy a hazai alumínium gyártásnak már ki kellett vna múlnia"

Teljesen egyetértek vele. Annyit még hozzátennék, hogy a vaskohászatnak is, az olaj bányászatnak/finomításnak is, az erőműveknek (Paksnak főleg!)is, meg úgy egyáltalán mindennek, ami bármi potenciális veszélyt is jelent a környezetre.
Csak a belvárosi irodákban maximum szart gyáró tevékenységek maradjanak, azokra nagy a kereslet a világban.

Tök jól el lennénk itt Magyarországon a tiszta környezetben. Kb. 2 millióan, középkori viszonyok között.
UrsaMajor 2010.10.07 10:36:14
@Kósza:

"Hol van most Illés Zoltán, Zay Andrea lelkiismerete?"

index.hu/belfold/2010/10/06/illes_volt_titkara_all_a_tarozot_vizsgalo_felugylet_elen/

Zay Andrea most valószínűleg az andornaktályai Búbos Banka Környezetvédő Körrel egyeztet vörösiszap ügyben.
Mikor bementem ma reggel a közelebbről meg nem nevezett téglagyárba, ahol a napi nyolc órámat szoktam elüldögélni, már benn volt a postaládámban a céges hírlevél a kolontári ökológiai katasztrófáról. Na mondom fasza, megmondják a sok rabszolgának, hogyan lehet segíteni…..
w Papír, ami elérhető 2010.09.22 07:04:00
Volt itt száz évvel ezelőtt ez a kísérlet, ami egy letisztázott tegnapi Indexről szólt. Akkor arra a jelenlévők látható többsége azt klikkolta, hogy jó lenne. Nekem pedig éppen most, száz évvel később lenne jó egy darabig mást (is) csinálni, illetve most jött össze hozzá az…..
UrsaMajor 2010.10.04 19:19:37
@eMeL:

A Vezénylő Tábornok soha sem volt túl jó a tisztek kiválasztásában (sem).
Ld. Mikola doktor, Semjén, Matolcsy, vagy az esztergomi Meggyes elvtárs.
Viszont legalább csökönyösen kitart mellettük.
UrsaMajor 2010.10.06 19:07:22
:)

www.origo.hu/itthon/20101005-orban-matolcsy-gyorgy-a-jobbkezem.html

"Matolcsy György a jobbkezem"

"..a miniszterelnök az kvázi Adenauer és a gazdasági miniszter meg kvázi Erhard".

www.polgariszemle.hu/app/interface.php?view=v_article&ID=242

"A testet öltött neoliberális politika akkori (tudniillik a gyorsan bővülő gazdaság keretei között) legjobb példája Ludwig Erhard"

Te jó ég! Orbán jobb keze "neoliberális"?!

(Ami nem is biztos, hogy távol áll az igazságtól, hiszen a hírek szerint a minisztériumában legalább akkora kupleráj van, mint a megboldogult SZDSZ-ben volt.)
w Világosítsd fel gyermeked 2010.10.05 09:04:00
Újságírócsaládokban biztos felülreprezentált a jelenség, de nyilván másutt is mindennapos: a gyerek figyel, fülel, és mindent tudni akar. Viszonylag könnyen hozzájut a természettudományos ismeretekhez, történelemből talán még túladagolása is lesz, már megint csak abból nincs…..
UrsaMajor 2010.10.06 19:07:22
vörösiszap

index.hu/belfold/2010/10/06/illes_volt_titkara_all_a_tarozot_vizsgalo_felugylet_elen/

"A székesfehérvári központtal működő felügyelőség vezetése már június óta a jelenlegi környezetvédelmi államtitkár kinevezettjének kezében van. Illés Zoltán egyik első, és szakmai körökben rögtön nagy port felverő intézkedése volt, hogy az öt megyét ellenőrző Közép-dunántúli Környezetvédelmi Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőség élére korábbi személyi titkárát, Zay Andreát nevezte ki."

"A ..Felügyelőséget az illetékesek a gátszakadás óta eltelt időben név szerint nem nagyon emlegették"

Remélem Illés úr a hihetetlen nagy tapasztalattal rendelkező ex-személyi titkárát még gyorsabban rúgja ki ezek után, mint ahogy a jó track-recorddal rendelkező nemzeti parki vezetőkkel tette volt.

(Hiába no, a szakértelem komcsi trükk.)
w Játszani is engedd! 2010.09.08 06:30:00
Végül, lassan, lomhán megérkezett a vasseprű a köztévébe, kisöpörni onnan a reakciót, a nemzeti együttműködés ellenségeit. Sajnos – és ez itt egy országos jelentőségű sajnos – továbbra is az a jelszó, hogy aki nincs velünk, az van ellenünk. Kevés olyan tévés…..
UrsaMajor 2010.09.12 20:34:30
@dark future:

Hát ezt is megértük, hogy a vonalasabb elvtársak baloldali elhajlónak titulálnak:)

"Ami esélyesebb forgatókönyv: legalább egy évtizedre bebetonozott fidesz-hatalom gazdasági kényszerpályán, lényegi változások nélkül, külföldre menekülő értelmiségi fiatalokkal, béna és megosztott ellenzékkel. Ha szerencsénk van, Orbán közben nem zakkan meg teljesen"

Orbánról azért annyit el lehet mondani, hogy egy kiemelkedő képességű, nagyon jó agyú ember. Ha lejön arról a szerről, amit most szed, és megpróbál nem ennyire patetikus, ennyire "nagyformátumú" lenni, plusz ha belátja, hogy a számokhoz egyáltalán nem konyít, akkor még akár jó is kisülhet a dologból.
Én bizakodok, mert más már nem maradt. Jobbik? MSZP? LMP? Ugyan.
UrsaMajor 2010.09.15 21:55:54
index.hu/belfold/2010/09/14/az_nfu_uj_vezerenek_lanya_asszisztensbol_foosztalyvezeto_lett/

És még mondják, hogy nincs mindenkinek zsebében a marshall bot.
(Bár az sem árt, ha valakinek a papája jól fekszik a Pártnál.)
UrsaMajor 2010.09.17 20:25:53
@Waldi!:

:)

Nagy felelőtlenség ám az 5-ös számú Párttagkönyv tulajdonosán élcelődni!

Ezt úgy kell nézni, hogy ő korát megelőzve gazdasági szabadságharcos volt, aki a népnyúzó Gyurcsány-kormány ellen küzdött. (Ahogy ő maga is mondja az egy szép szájával.)
w Az új elkúrás 2010.08.17 07:00:00
Szeretnék néha szirénát szerelni a fejemre. Valami nagy-nagy-tüzet kéne nyitni. Mert amit Schmitt Pál és a hozzá hasonló majomságok elfedenek, az valójában borzasztó. Az Új Elkúrás tanúi vagyunk. Mert mi az elkúrás? Mi volt Gyurcsány felejthetetlen bűne, amit 2004 és 2006…..
UrsaMajor 2010.08.29 22:31:52
@xsasha:
„Hogy is volt azzal a márciusi atv riporttal?”

Tehát:
Ezt írtam: „A görög válságra, meg isten tudja még mire hivatkozni pedig azért álságos, mert mint a korábban belinkelt 2009. márciusi ATV-s videó is mutatja, Orbán a válság mélypontján! is ezt a mantrát nyomta”

Erre te találtál ITT egy 2009 novemberi ATV-s videót, és pici agyacskáddal belémkötsz:
„A belinkelt atv-s riport 2009. nov. 10.-i, szóval elég átlátszó a hazudozásod”

Én nem egy itt, hanem egy „korábban” (ami egy másik blogon, a mandineren volt) belinkelt videóra hivatkoztam, (ez az én hibám, mert a gyengébbeket kétségtelenül megzavarhatta), de hozzátenném, hogy soha nem is állítottam, hogy itt van belinkelve. De az igazi probléma az egésszel az, hogy a beírásom LÉNYEGE az volt, hogy OV 2009. márciusában is adócsökkentést prédikált. Te ebből addig jutottál, hogy ITT nem az a videó van.:)
(Egyébként hogy a saját szavaiddal éljek: „Kérdezz, vazze, ha nem tudsz valamit, ne feltételezz.”)

Miután megteszem azt a szívességet a gyengébb kedvéért, hogy belinkelem a márciusit, akkor döbbensz rá, hogy ez nem az a videó, amit te feltételeztél. Gratula, ilyet senki sem állított, csak te képzelted.

És itt jön a következő probléma, továbbiakban sem érted miről van szó.
Lebaszol, hogy: „Ebben a riportban Orbán azt mondja, hogyha most lennének előrehozott választások, akkor milyen adócsökkentések lennének.” „Te hazudozó köcsög. Arra se veszed a fáradtságot, hogy belehallgass az általad linkelt adásba”

De hát a videóban az van, amit állítottam! OV szerint ha most lennének előrehozott választások (2009. március – a helyzet sokkal rosszabb, mint jelenleg!), akkor (és itt szó szerinti idézet 38:05-37:55):
„akkor egy nagyon?, egy jelentős adócsökkentést hajtanánk végre. Elsősorban az SZJA oldalán”

Én is vettem, te is vetted a fáradtságot, hogy belehallgass a videóba, de te már megint nem értetted. Ráadásul hazudozó köcsögözöl:). Ez már inkább vicces, mint bosszantó.

xsasha jól példázod azt a népi mondást, miszerint a legrosszabb kombináció, ha a butaság rosszindulattal párosul.

Gondolom még ezek után is küzdeni fogsz, mint malac a jégen, de részemről ezt lezártam. Nem ér nekem ennyi időt, hogy egy ismeretlen, buta és meglehetősen ellenszenves alaknak segítsek megérteni a körülötte történteket.
UrsaMajor 2010.09.03 19:05:17
@xsasha:

Küzdj xsasha, küzdj!

Bülbül-szavú katkóm, sok idejét igénybe veheti az itteni ténykedésed a gyóntató papodnak:)
w Tűz, víz, repülő 2010.08.20 00:45:00
  Nemzeti ünnepek alkalmával általában ugyanott találom magam, mint pünkösdkor, vagyis hogy tudok a munkaszünetről, de hogy mire fel van az egész, azt nem egészen értem. A két forradalmi ünnepet simán csak ellenzem, de augusztus 20-ról aztán végképp lövésem sincs. De nem…..
UrsaMajor 2010.08.23 20:09:19
@almodhi:

xsasha te jó ég! Hát nem csak adóügyekben!?
w A világi hatalom 2010.07.19 04:50:00
Ideje van a sírásnak, és ideje a nevetésnek. Lesz mindkettőből elég, a nemzeti ügyek kormánya eddig eddig főleg a röhögést tekintette nemzeti ügynek, de most ráálltak megint a tragédiára. Addig jó nekünk ugyanis, amíg Magyarország a kis színesek közé, a napilol rovatba…..
UrsaMajor 2010.08.10 19:28:03
Apró érdekesség, hogy ki és hogyan adósodik el:

www.fn.hu/belfold/20100810/fideszes_varosoknak_van_tobb/

"az egy főre jutó adósságállományt vizsgálva Hódmezővásárhely, a budapesti V. kerület és Kaposvár a három leginkább eladósodott önkormányzat"
A komcsik adósságspirálba hajszolták szegényeket.

"A jóléti kiadások három fideszes vezetésű megyei jogú városban, Salgótarjánban és Debrecenben és Kaposváron a legmagasabbak, majd az ugyancsak kormánypárti irányítású Nagykanizsa és Szolnok következik a sorban."
Szó és a tett egységben: Ne a zemberekkel! + Magyar Szolidaritás

A rohadt komcsi Tóth József által vezetett Bp. XIII. kerület pedig a legjobb. Nem baj, majd ősszel kitekerjük a nyakát.
UrsaMajor 2010.08.10 19:28:04
@xsasha:

Látom még küzdesz, mint malac a jégen:)

""A Magyar Fejlesztési Bank tulajdonosi joggyakorlása alatt álló cégeknél megszüntettünk mintegy háromszázötven igazgatósági és felügyelő bizottsági tagságot.""

Támogatom, bár érzésem szerint ez egy a minisztériumi vezetők "radikális
csökkentéséhez" hasonló szemfényvesztés, amivel a Fidesz az arra fogékonyakat eteti.
A nálunk jobban működő piacgazdaságokban is fenntartják a tulajdonosok (a saját pénzükből!) ezeket a testületeket, tehát valami értelmük csak lehet.

Annak ellenére, hogy szemfényvesztésnek tartom, miért támogatom? Abban bízom, hogy így talán az MFB-n belül ha nem is kevesebb, de talán hozzáértőbb emberek fogják elvégezni az így "megszüntetett" testületek munkáját, plusz így a csókosoknak szánt kegyosztás is megnehezül.

@malacz69 rettegéselemző:

??
UrsaMajor 2010.08.10 20:11:46
www.origo.hu/itthon/20100803-a-terveikrol-kerdezte-a-gazdasagi-miniszterium-allamtitkarait-a-kormanyfo.html

Gyönyörű mondatok vannak a cikkben.

"A kormányfő végig élvezte a helyzetet, gyakran tett közbevetéseket és kezdeményezett szakmai vitákat"

"a miniszterelnök közbevetései, kérdései, a nyomukban kialakult szakmai viták miatt a beszélgetések elhúzódtak"

"közel kétszáz téma került napirendre a vasútfejlesztéstől a lakásépítésen keresztül a költségvetés tervezéséig, de a miniszterelnök szinte mindenhez hozzá tudott szólni."

A Nemzet Miniszterelnöke irányt mutat. Volt már ilyen a történelemben.
w A polip erekciója 2010.07.09 05:30:00
Óh, én nem igy képzeltem el a rendet. Lelkem nem ily honos. Nem hittem létet, hogy könnyebben tenghet, aki alattomos.   Szar és húgy között múlt ki a szocialista ciklus, egyre magasabb rangú kádereket kísérgettek rabszíjon a rendőrök a végén. Loptak a BKV-nál, loptak a…..
UrsaMajor 2010.07.14 02:58:31
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"és még viperája sem volt!"

Lehet, hogy félreérthető voltam. Én arra az egy esetre mondtam, hogy _ott_ nem volt vipera. Másutt valóban volt.

És ha már így belekeveredtem 2006.10.23.-ba. A véleményem arról a napról:

A csőcselék hőzöngött, tört-zúzott, és kapott a pofájára. (Pls. még nincs vége!)

Hogy a rendőrök jogszerűen jártak el? Nem. Én nem voltam az események közelében sem, de amit láttam a tévében (pl. Liszt Ferenc téri kocsma teraszon békésen ücsörgők közé üvöltve betörő rendőr horda), hát az torkszorító érzés volt. Tiszta szocializmus volt. Fiatalkoromban hasonlót számtalanszor megértem.
Hogy vertek-e meg ártatlant? Igen, minden bizonnyal. Felháborító ez? Igen.
De itt jön a lényeg (szvsz): a fidesz értelmezésében ez a nap a korlátlan rendőrterror napja, amikor _mindenki_, hangsúlyozom, mindenki ártatlan áldozat. Ez éppolyan, ha nem nagyobb hazugság, mint az, hogy mindenki megérdemelten kapott. És én ezekkel a sommás ítéletekkel nem tudok azonosulni.
Túlságosan rendpárti és szabálykövető vagyok, ezért úgy gondolom, hogy a csőcseléket el kellett volna taposni, a Fidesz gyűlésen résztvevőknek pedig a saját érdekükben haza kellett volna menekülni és nem "kíváncsiskodni". Egész egyszerűen azért, mert a rendőrség itthon egyrészt ilyen brutális (szvsz még most is!), másrészt ilyen helyzetben nem is képes válogatni.

Az "ártatlan" áldozatok egynémelyikéhez meg csak annyit: A sajtóban megjelent egyik nagy port felvert eset az egyik nagyon közeli ismerősöm volt. A sztori szerint ártatlan bárány, a valóságban egész nap "rendszert váltott", érts kergetőzött a rendőrökkel. Kétségtelen, hogy amikor meglőtték akkor éppen hazafelé tartott, de csak azért, mert ott lakott, ahová a rendőrök beszorították a randalírozókat. Peche volt, 20 méterrel előbb találták el, mielőtt be tudott volna lépni a kapun.
UrsaMajor 2010.07.14 02:58:31
@hacsaturján:

Bazzeg, ha csak fele ennyire jó lennék...
UrsaMajor 2010.07.14 02:58:31
@Várúr:

Én ezt a történetet másképp ismerem. Többféle megközelítése lehet a dolognak, bár ennyire eltérő mint a kettőnké, valószínűleg nem.

Mindenesetre a normális hangnemet értékelem.
w Amire nincs magyarázat 2010.07.05 05:00:00
Amikor nincs magyarázat, akkor a Zemberek költenek maguknak. Spekulálnak, konteókat gyártanak, és nagy élvezettel osztják meg azokat egymással. Ezért nem hibáztathatók, az emberi elme nem tűri a vákuumot, akkor érzi jól magát, ha érti a világot. A kormány eddig majdnem minden…..
UrsaMajor 2010.07.08 20:10:17
@Várúr:

Te komolyan ilyen tök vagy!?
Valaki ír a jövő évről, félreérted. Elmagyarázza. Még mindig nem érted, viszont olyan igazi budai tősgyökérként még te arcoskodsz.
Egyre jobban szórakozom rajtad:)
UrsaMajor 2010.07.08 20:10:17
index.hu/gazdasag/magyar/2010/07/0
8/domokos_interju/

Domokos elvtárs a fekete öves komcsi. Ezeket a válaszokat Veres elvtárs vagy Lamperth elvtársnő is adhatta volna.

index.hu/belfold/2010/07/08/bizonytalanna_valhat_az_allami_cegek_atlathatosaga/

Vajon mire föl ez a nagy titkolózás? És ez vajon miért jó az országnak? (Erre gondolom pillanatokon belül megkapjuk a választ valamelyik fidiótától.)
UrsaMajor 2010.07.08 20:10:17
@Lord Kilburn:

"Ruszkik haza" - "Egyébként kitől származik?"

56. Ezekkel a szavakkal senki sem élt a rendszerváltáskor.
w Caligula a lovát ugratja 2010.06.25 05:30:00
Az keveseket érdekel, hogy az Alkotmánybíróságba vagy az Állami Számvevőszék élére pártlelkű droidok kerülnek. Hogy mire jók ezek a szervek, eleve nem sokan értik, ezek csak távoli Audi-kulcsok. A köztársasági elnök, az már látványosabb szerep, annak ellenére, hogy arról…..
UrsaMajor 2010.07.04 15:00:49
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"A kormányzás szempontjából fontos pozícióba igenis fontos lojális szakértőket ültetni."

Bár 94 óta exponenciálisan nő a lecseréltek száma, én akkor sem gondolom, hogy ez normális lenne. Már annyiszor elhangzott pl. Scmitt Pállal kapcsolatban is, hogy "miért bántjátok, hisz még nem csinált semmit". Ezen az elven miért kell jól dolgozó, már bizonyított embereket kirúgni, csak azért mert az előző kormány nevezte ki őket? Ha az új iránnyal nem ért egyet, akkor két lehetősége van: vagy elmegy magától, vagy kirúgják. De nem azért mert XY nevezte ki, hanem azért mert szarul teszi a dolgát. Az meg külön pikáns, amikor az új ember silány a leváltotthoz képest.

A politika érettségét fogja mutatni, ha valaki ezt az ördögi kört megtöri.

@szerénységem:

"Ezen lovagol maga? Amit a vaksi szemével lát? A süket fülével hall? A tompa agyával gondol? Azt hiszi, fölér az a mi nagy céljaink igazságához?!"

Aztakurva. Mindig is szerettem a Tanút, de sose gondoltam volna, hogy még egyszer aktuális lesz. A mandineren az aktivisták (meg itt is néhány fidióta)szinte ugyanezekkel a szavakkal torkolnak le mindenkit, akinek bármi kétsége van a Párttal kapcsolatban.
UrsaMajor 2010.07.04 15:00:54
@szerénységem:

"Szijjártó Péter hozzátette: .... (az intézkedések) egy igazságos, a közös felelősségvállaláson alapuló és a közteherviselést megvalósító gazdasági rendszerhez vezetnek, úgy, ahogyan az emberek arról döntöttek."

"ahogyan az emberek arról döntöttek" Minden napra jut egy aranyköpés:)

Vajon erre az emberre Orbán adta a bohócsipkát, vagy magától húzta fel?
UrsaMajor 2010.07.05 19:41:22
@malacz69【ツ】rettegéselemző:

"2 év alatt térnek át az egykulcsosra, még semmilyen részlet nincs törvényben"

Szerintem a történet arról szól, hogy jövőre bevezetik az egykulcsost, és az _adójóváírást_ vezetik ki két év alatt.
Michael Knight Zavar az erőben 2010.07.02 11:13:00
Ámokfutás, vagy másként mondva baki baki hátán. Nagyjából így jellemezhető a kormányzati kommunikáció elmúlt egy hónapja. Pedig erősen élt bennem az az emlék és illúzió, hogy a Fidesz legalább ebben jó. Hát a jelek szerint ebben biztosan nem.Gyanakodtam én már a legelső…..
UrsaMajor 2010.07.02 20:54:42
@Húsleves:

"Kósa a valós helyzetet mondta."

Nem, nem azt mondta. Hülyeségeket beszélt.
Ez így jó ugye? Nem személyeskedés, hanem "érv".
UrsaMajor 2010.07.02 20:56:50
@hajnalka és nagyon szőke:

"A szóvivő ma példaként azt említette, hogy, ha 3 milliós végkielégítésre számít valaki ,az csak 2 millió 20 ezer forintot fog kapni."

Ezen én is csodálkoztam, pedig nem kellett volna. Mint tudjuk, a számok és matematika úgy, ahogy van kommunista ármány.
UrsaMajor 2010.07.02 21:09:24
@Húsleves:

Ez nem volt valami acélos,

Ui. én nem mondom, hogy a valós helyzet jó. De Kósa nagymester se azt mondta, hogy "nem jó" a helyzet. Hanem hazudott. Ráadásul olyan témában és olyan módon, amire a minket pénzelők (pfújj) ugrottak.
w A törvény nevében! 2010.06.18 00:45:00
Azt ajánlom, kedves kolléga, hogy írja ki magából a gennyet jó alaposan és mielőbb. Egyrészt az megelőzi a további üszkösödést, és akkor talán a csontok még megmenthetők. Másrészt meg ha lesz új médiatörvény és benne vélemény-helyreigazítás, akkor eljön az én napom.…..
UrsaMajor 2010.06.20 14:59:12
@lenoardo999:

"Viszont lordart, mavo, nem tudom ursamajor stb. irreleváns, de egyetértő hozzászólásaira reagálva"

Mivel értettem én egyet?

Az pedig, hogy Árpád szorulni fog, mert belekötött az 5-ös számú Párttagkönyv tulajdonosába, nagyon is releváns.
UrsaMajor 2010.06.20 16:12:06
@kaffogó hebrencs:

Aránylag összeszedetten itt megtalálható. Nekem elég objektívnak tűnik.

www.origo.hu/itthon/20100618-kilakoltatas-budafokrol-riport-a-negygyermekes-csaladrol.html

Tehát, hogy @leonrado999 kedvéért releváljak is, röviden és tömören:

Anyu fodrász vállalkozó, aki összeszed 1,5 millió adótartozást. Egy gyerek.

A 1,5 millió kifizetéséhez + házfelújítás felvesznek 10 milliót 2004-ben. (Ha lúd legyen kövér alapon?)

Ikrek úton, anyuci repül az állásából. (Mint fodrász vállalkozó??)

Törlesztés nincs. Negyedik gyerek viszont van.

A tartozást az ismeretlen bank átadja egy követeléskezelőnek, ekkor már 15 milliónál tartanak.

Hitelt hitellel akar rendezni a jóasszony, de senki sem ad neki, csak egy nevenincs dél-koreai bank (Már oda is beszivárogtak a tudjukkik?)

A jóasszonyék tudták, hogy nem fogják fizetni a kölcsönt, de felvették. Az ő szavai szerint: "Tudhatták volna, hogy nem fogjuk fizetni, de a bank még jöv. ig.-et sem kért"

Törlesztgetés, árverezés, kilakoltatás.

Hát drága barátaim, ez igazi "cigánytempó". És a jóasszony még most is azt hajtogatja, hogy a háza kell neki. "nincs B-tervünk".

Na most az én szolidaritásom nem terjed ki odáig, hogy a gyerekeimmel szemben egy ilyennek fizessem ki (akár részben is) a házát. Akinek igen, az előtt megemelem a kalapom. Viszont az nem a Szlovákiában adót csaló bűnöző Bayer lesz, az biztos.
UrsaMajor 2010.06.20 16:12:06
@Lord_Valdez: @Cartman:

"mi a jó az állami kamattámogatásban?"

Törzstagok ellenére ezt sem tudjátok!?
Malacka már legalább ezerszer levezette. Ha szépen megkéritek ezeregyedszer is megteszi.:)
w Észre tért hű Felvidékünk 2010.06.13 06:32:00
Szlovákia választott, és tanulságos, ahogy. Azért is, mert élnek ott magyarok, és mert a szomszédaink arra vannak, hogy megnézhessük, mit lehet másképp csinálni és gondolni nagyjából ugyanezzel az emberanyaggal, hasonló éghajlattal és geopolitikai helyzettel. Kiesett, nagyot…..
UrsaMajor 2010.06.13 22:49:21
@robinzone:

"Áárpád, a liberális kapitalizmusodon rég túllépett a világ civilizáltabb rásze,"

Ha meg nem sértlek világosíts már fel, hová lépett túl?
UrsaMajor 2010.06.13 22:49:22
@G.T.:

"És igenis a történelmi magyarországon élő magyarok többsége nagyon is örült, hogy végre a Magyarországon lakók is magyaroknak tekintik őket!"

Hát ezzel, vagy őket nézed hülyének - akik úgy gondolják, hogy ha nem kapják meg a magyar állampolgárságot, akkor a magyarországi magyarok nem tekintik őket magyar nemzetiségűnek

vagy a hazai polgárokat - akik csak akkor tekintenek valakit magyar nemzetiségűnek, ha magyar állampolgár is egyben.

Lehet, hogy te az utóbbiak közé tartozol, de biztosítlak, hogy kevesen vagytok itthon, akiknek magyar útlevél kell a magyar beazonosításához.