Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JAS39

0 bejegyzést írt és 188 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Pár nappal a parlamenti választás előtt egyszerűen nem lehet mással foglalkozni, mint a várható eredménnyel. Bármerre járok, mindenki ezt kérdezi, liftben, benzinkúton, focimeccsen, de még fűnyírás közben is. Előrejelezni nem könnyű, különösen, ha a jövőről van szó –…..
JAS39 2014.04.06 18:39:34
@JAS39: Bocs a helyesírási hibákért! (főként lemaradt betűk):)
törökgáborelemez 469. Mínusz 2012.08.14 12:30:23
Mikor lesz már jobb, mikor jutunk ki ebből a lehetetlen helyzetből? – tette fel a kérdést Orbán Viktor 2011 elején elmondott szokásos évértékelő beszédében. A miniszterelnök akkor egy világos, könnyen érthető és bizony számon is kérhető tervet vázolt fel: „2010 az…..
JAS39 2012.08.14 20:44:00
@inreallife:
Az első 3 pártnál a * a magasabb érték után egy feltétlezett pozitív forgatókönyvet jelez, mármint a párt számára pozitív.
Ez természetesen korántsem biztos, h így lesz, ez esetben az alsó értékhez közeli eredmény valószínű.
A kommentjediből csak a te álláspontod, nézeted szerinti következtetések jönnek "mitől indulna", "vállalhatatlan" stb stb
Nyílván egyetértünk abban, h nem csak te és én megyünk el szavazni, így nem csak a mi nézeteink döntenek...

Én most (2012 nyarának a végén:)) egy kemény fidesz (azon belül Orbán) ellen hangolt
protest szavazásra számítok. A kérdés csak az, h ez mire lesz elég ilyen szerteágazó, széthúzó ellenzéki mezőnyben...a két legerősebb ellnezéki párt finoman szólva is tűz és víz.
Kiindulásnak a jelenlegi kvk adatait tekintettem.
Ilyen az amikor a valóság beszivárog a fikcióba. Amikor az itt és most létsíkja vörösen izzva lebukik az elbeszélés értelmezési horizontja mögött. Amikor az írók úgy játszanak hús-vér emberekkel, mint hülyegyerek, aki direkt a járdán hajt a GTA-ban.Gémes Antos, a…..
Ha olyan köztársasági elnöke lenne az országnak – nem is lenne példátlan, az előző például biztosan ilyen volt -, akit a haza sorsa jobban érdekel, mint megválasztóinak vélt vagy valós politikai érdeke, akkor az újévi beszédében nem a kitartásról, a jó irány…..
JAS39 2011.12.31 18:39:38
Ez a poszt -meglátásom szerint- egyértelműen a vészcsengő megnyomásának tűnik, attól az embertől aki eddig néha túlzottan is próbálta kerülni a nyílt politikai konfliktust ill. a felelősség egyértlemű cimkézését.

Engem a helyzet nagyban emlékeztet az őszödi beszéd kiszivárgása utáni Gyurcsány által elkövetett taktikai, stratégiai hibára. Ha akkor ő lemond, de maradnak a szocik pl. egy Bajnaival vagy mással, akkor ma pl. nem lenne 2/3-a a fidesznek. Gyurcsány akkori őrült ragaszkodása a hatalomhoz akár így is visszaüthet(ett).

Orbán nagy taktikus, nagy stratéga, Gyurcsánynál legalábbis biztosan nagyobb. Amit ő most játszik(leginkább vabank-nak mondanám), abból akár jól is kijöhet az ország középtávon (fél -1 év), de benne van a kvázi-államcsőd(ami 2008 októberében is bekövetkezett).

Kérdés, h tényleg olyan fontos egy magyar jegybanktörvény az uniónak, annak az uniónak, amelynek 17 tagállamában már csak egy központi jegybank diktál, és nincs semmiféle függetlensége a nemzeti jegybanknak, mert konkrétan/gyakorlatban nincs nemzeti jegybank, lényegében nincs nemzeti monetáris politika.

Furcsa játék ez, egy biztos, Orbán nem hülye, lehet, h valami olyat tud amit mi nem. Az biztos, h ebből a szemszögből, amit mi látunk/láthatunk 2-3 nemzetközi bef alap és/vagy bef bank 1-2 nap(na jó legyen 1 hét) alatt képes bedönteni az országunkat (mindannyiunkét!) ...

Kérdés, h ez kinek lenne érdeke?! Az unióé nem, a miénk nem, az imf-é nem, azon külföldieké sem akiknek a kezében nagyon sok magyar államkötvény van....

Ha így vagy úgy (flikk-falkkokkal, trükökk ezereivel) de létrejön az IMF-EU készenléti hitelkeret, akkor senki nem meri majd betámadni az országot, mert a spekuláns semmitől sem fél, csak egy dologtól, attól, h pénzt veszíthet!

Ha nem jön létre, vagy túl későn, akkor cnn, cnbc, bbc aldzsazira stb főcim leszünk:) ..ja és Orbán lehet, h megy de a cehhet mi álljuk.

Tippem: Jövő ilyenkor egyértelműen jobb helyzetben lesz az ország mint most...:) búék!
Kezdjük azzal, hogy az uniós csúcson végül kialakított magyar álláspont szerintem helyes: egy ilyen horderejű ügyben a törvényhozásnak kell kimondania a végső szót. Még akkor is így van ez, ha pontosan tudjuk, hogy a kormánypárti többség minden bizonnyal felsorakozik a…..
JAS39 2011.12.10 14:14:07
@manyike: Olvasom, és olvastam ám 2006-2007-ben is, és bezony-bezony ott akkor még nem nagyon volt nyoma a 2008-as buktának. Persze néhány szemfüles már sejtette, h az amcsi ingatlanlufi többszintű pénz/tőkepicai derivátumai (kötvények, befektetési papírok, részvényék stb) semmit sem érnek majd, de ugye nálunk még 2008 szeptemberében is arról szólt a kormányzati kommunikáció, h szárnyal a hattyú, röpül a nyíl(MSZP-s plakátok) tör fel a magyar gazdaság, majd októberben segélykölcsön az IMF-től a bedőlés megakadályozására.
A kérdésre 2012 júniusában visszatérünk, ha nem jön közbe semmi én itt leszek remélem te is.:)
JAS39 2011.12.10 15:54:06
@manyike: Oksi, csak én nem érek rá olyan sokszor, mint pl. jjulie:)

Kína sztem is keményen érhet majd földet, de sztem az még odébb van talán 2015 után jöhet és közel sem olyan biztos, mint amennyire sokan "várják". Mivel finoman szólva nem egészen demokratikus ország, így több lehetősége van a nagy bukás elkerülésére, óriási mennyiségű devizatartaléka van (főként finom kis USA dollár) ami részben a jüan mesterséges alulértékeltségéből jön. Kína súlya(illetve a kínai kötődés) a piacokon mostmár összemérhető(!) a legnagyobb bef alapokéval, arról nem beszélve, h hány szállal/százalékkal kapcsolódik kínai pénz már a "legnyugatibb cégekbe"(ki gondolta volna ezt pl. csak 10-15 éve), kérdés, h ki tudná bedönetni majd Kínát, ha esetleg oda jutunk?:)

Csak, h ne a levegőbe beszéljek, miután elküldtem az előző hsz-t jött ki ez: www.portfolio.hu/vallalatok/jovore_erore_kaphatnak_az_amerikai_tozsdek_s_p.159770.html normál esetben az amcsi indexek ma, a mi (EU) indexeink holnap. Na és itt van még az is, h előbb-utóbb minden véget ér:)
Kicsit úgy élem át ezt a mai napot, mintha a világosi fegyverletétel lenne – mondta az IMF-es tárgyalás tényét kommentálva ma este a Hír TV-ben a Magyar Nemzet újságírója. Sem az ellentétes állítások miatt kialakult hitelességi válságról, sem az egyre feltűnőbb…..
JAS39 2011.11.18 21:17:29
"Ne azt figyeljék, h mit mondok, hanem azt, h mit teszek" Orbán Viktor

Én csak azt tenném hozzá, h a valóság előbb-utóbb utat tör magának...

Nagyjából ez történt/ik.

Van itt azért néhány dolog amit érdemes átgondolni: ha hamarabb meglépik ezt a védőhálós sztorit akkor nincs bank és ker-i lánc adó, akkor azt a cirka 200-400 mrd jó magyar HUF-t bezony-bezony a jó öreg népnek kellett volna kinyögnie, összeomilik az állami nyugdíj rendszer, mivel már csak hitelből lehetett fenntartani (ja igen ezért kellett "ellopni" az mnyp-i megatkarításokat és saját lábra állítani a megmaradó rész) és még sorolhatnánk.

Szóval nincsennek fekete és fehér dologok, a valóság szürkébb mint a pesti szmog:)

Sokan vannak ( grecyblog, egyenlítő, véleményvezér stb stb) akik szinte óhajtják azt, h az ország padlóra kerüljön, csak, h orbánt eltüntessék/bukni lássák, ők a fanatikusok, ők feláldoznák az országot egy emberért. Orbán pesrze bukni fog, mint mindenki, de ettől nem lesz jobb mindenkinek...

Sztem egyébként ez az Orbán bukása utáni már-már eszement sóvárgás egyszerűen csacsiság, hisz most mi sem lenne nagyobb gáz, mint egy olyan béna kacsa politikai helyzet mint ami pl. az olaszoknál, görögöknél, románoknál, belgáknál van...

A fidesz most bármit megtehet, legalábbis ami a magyar törvénykezést illeti, így bő két év múlva a felelősség is csak az övé lesz, akkor már a visszamutogatás nem segíthet.

Kérdés, h addig mire jut?

Egyáltalán nem biztos, h belebukik ebbe a játszmába(Orbánnal, vagy Orbán nélkül), és ha be is kap jó néhány nagyobb pofont, kérdés, h kik válthatják le őket?

Közeledünk az eu-i adósságválság mélypontjához, és sztem jövőre már kifelé vezet majd az út...miért? mert aminek kezdete van, annak vége is van egyszer:)
JAS39 2011.11.19 11:19:49
A legfrisebb közv kutatások szerint:

A fidesz még mindig stabilan (nagy fölénnyel) vezet, kérdés, h miért?

Lehet, h az IMF-en túl van egy-két dolog a háttérben...

Pl. a szocdisznók 2002-2010 között olyan rendszert építettek ki, amely egyértelműen a lincs, segély és uzsorahorda felszaporítására játszott az értékteremtő gyermekvállalás helyett, mindezt azok adójából, akik megpróbáltak netán 1-2-3 gyereket felnevelni, úgy, h hasznos tagjai legyenek a társadalomnak...nem tudom, de lehet, h ez is benne van.

Ja és ők közben ki voltak kiálltva GAZDAGnak mert volt munkájuk és havi nettó 90-160 ezeres jövedelműk és próbáltak nem segílykébűl élni....

és még sok-sok más is...elég ha csak olyan neveket említek mint Qrcsány, Lendvai, Bajnai, Szilvássy, és ugye ott volt Veress Jani...

Ebből az is következik, h az mszp+demko hitelessége ill. mostani bírálata több mint röhejes, olyan mintha a rablógyilkos sajnálgatná az áldozat rokonait és osztaná az észt, h milyen antidepresszánsokat kell szedni ilyen sokk után:)

Azt mindannyiunknak látnia kell, h a szocdisznók 8 év után egy nagy sz.rhegyet hagytak hátra, míg anno ők 2002-ben kaptak egy olyan költségvetést amiből futotta erre-arra...

A szimpla "Zorbán, Zorbán a hibás" vonyításon túl ezeken is tessék elgondolkodni és megnevezni egy kormányképes erőt, vagy erőket? Ki jöhetne; netán az LMP, netán a Jobbik, netán a 4K!, na ugye...ez van skacok...a szocdisznók ganéját együtt lapátolgatjuk még egy jó darabig és úgy ahogy a fidesz tud takarítani, h miért, hát mert ez a DEMOKRÁCIA:)

Hosszú ideig kell még zorbánozni és nyüszíteni, na de nem lesz ezzel gond jó páran ezt teszik reggel, délben, este :)
JAS39 2011.11.19 12:43:33
@hoplita: Nincs ti és mi. Csak mi vagyunk ez a legabszurdabb ebben az egészben. (Te a szilvapálinkával én a körtével:) )Egyszer az egyik, egyszer a másik lapátoltatja el VELÜNK a saját, vagy a másik kupacát.

Egyébként a pálinkagőzös legegyszerűsítésedből mégis csak kimaradt, h pl. te mint független állampolgár, kit, kiket tartassz kormányképes erőnek most.
törökgáborelemez 404. Vágta 2011.10.21 15:28:00
Most már szinte biztos: szombaton olyan történik, amire eddig még nem volt példa a magyar politikában. Releváns pártjaink az elmúlt két évtizedben – különösen regionális összehasonlításban - meglepően erős szakítószilárdságúaknak bizonyultak, s ha akadt is néhány…..
JAS39 2011.10.22 17:32:01
@jjulie: Nem emlékszel rám, pedig mondtam, h rád nézek majd időnként kicsi troll-om?:) Én vagyok az aki szeret téged, és neked drukkol! A lényeg, h ne csüggedj és küzdj, írj, mocskolódj amennyit csak tudsz...ne feledd egy jó troll sohasem pihen...

Hiába na jjuliettel csak így lehet...na de épp ezért szeretjük, igazi kis álbaloldali mszp-s, gőze nincs arról, h mik az igazi baloldali, demokrata értékek. :)
JAS39 2011.10.22 17:48:36
@jjulie: Nagyon ügyes -és az álbaloldalnak- hasznos kis troll vagy, hisz ügyesen keltessz zavart, jól tereled magadra az olvasók figyelmét!
A lényeg, h ne fáradj bele és csak táplálkozás és a szükségleteid miatt hagyd el a klaviatúrát!
Ne feledd időnként majd rád nézek!

Jó pihenést és ünneplést mindenkinek!:)

Ui.: Ja, itt egy kis használati útmutató jjuliett-hez: http://hu.wikipedia.org/wiki/Wikipédia:Troll
JAS39 2011.10.22 18:05:48
@jjulie: Jó étvágyat!

Én azt ünneplem holnap, h mi mindannyian itt lehetünk ebben a kis országban és beszélhetünk, írhatunk, vitázhatunk, acsarkodhatunk, irigykedhetünk, hozzánk méltóan széthúzhatunk, mindig a másikban kereshetjük a hibát, de szegről végről mind magyarok vagyunk és ha igazán fontos dolgokról van szó évezredenként egyszer talán össze is foghatunk.

Most már lépek, mert már így is túlon túl sok időt töltöttem itt!
Természetesen mindenkinek igaza van, aki azt állítja, hogy az MSZP-ben zajló belháború legnagyobb nyertese alighanem a Fidesz. Egy olyan pillanatban, amikor a korábbi szocialista kormányok időszakából ismerős vargabetűket látszik tenni a kormány, a figyelem időleges más irányba…..
JAS39 2011.09.23 22:13:54
@jjulie: Nem. Azért van, mert gyurcsány elQrta, és nem csak a pártját, hanem az országot is. Akinek egy csöp szeme és esze volt az jól látta, h a fidesz szavazatainak jó része (20-30%) proteszt szavazat volt a gyurcsányi mszp ellen! Ha ezt sem látod, akkor nincs miről beszélni. A választást a magyar emberek szavazatianak megszerzésével kell megnyerni, a kormáyzás már egy másik dolog.
Szájmenéses gyurcsánykának egyik sem sikerült, rosszul takitikázott, rosszul helyezkedett...ez az eredménye: Orbánnak 2/3-a van. Köszönöd meg szépen Ferkókádnak és utána trollkodj tovább, ezt is gyakorolnod kell még hisz sokáig szükség lesz még rá, legalább 2014-ig de az is lehet, h 2018-ig! Jó éjt!:)
JAS39 2011.09.23 22:32:33
@jjulie: Nem baj jjulie, téged így szeretünk, ahogy vagy, ne hagyd abba! Te vagy az egyik legjobb antiorbán-troll!:) Olyan okosakat és értelmeseket szoktál írni és mindenkit olyan frappánsan kiosztassz az éles logikáddal! Go jjulie Go!:D
JAS39 2011.09.23 22:50:12
@jjulie: Én már csak ilyen vagyok, hiába no, sohasem kötődtem pártokhoz, ezért viccesnek találom a sok orbánozót és gyurcsányozót. Rádnézek majd időnként, tudom, h errefelé mindig megtalállak, hisz sok-sok dolgod lesz még 2014-ig, ne feledd egy igazi troll soha sem lankad! :)
A 2006-os választások előtt a Gyurcsány-kormány csökkentette az áfát. A győztes voksolás után nem sokkal visszaemelte a korábbi szintre. A 2010-es választások előtt a Fidesz számtalan alkalommal (példák itt és itt) deklarálta: nincs szükség adóemelésekre és…..
JAS39 2011.09.16 21:36:23
@jjulie: Komoly érvek, nehéz velük vitába szállni, gondolom az mszp és a jobbik között billegsz:) Jó éjt neked is!
törökgáborelemez 377. A hitel 2011.06.26 09:52:56
„A kommunizmus volt a legnagyobb baj az emberiség történetében, és nem ünnepelhetjük eléggé, hogy véget ért”– mondta Orbán Viktor idén április végén. „Nem ismerünk a történelemben példát arra, hogy ilyen rövid idő alatt ennyi embert sikerült a…..
JAS39 2011.06.26 14:25:07
@waszabi: Nem hazugság-igazság kérdése a politika. Bár ilyen egyszerű lenne. Érdekek harca, elmulasztott, kihasznált lehetőségek sokasága, taktika, stratégia ez sokkal közelebb áll a valósághoz.
Kérdés: Melyik a jobb politikus, aki őszintének tűnve hadovál össze-vissza elképzelés nélkül, és szépen lecsúszik az országa, vagy az aki azt mondja a birka népnek amit hallani akar és közben felelősen, taktikusan lépeget és az országa relatív versenyelőnyhöz juthat?

Ha az ország 2010-ban viszonylagosan jobb helyzetbe került volna a hozzánk hasonló országok teljesítményéhez képest időarányosan (pl. csehek, lengyelek, szlovákok, romának, osztrákok stb stb) akkor senkit nem érdekelt volna, h Gyurcsány igazat mond, vagy hazudik...lop vagy nem lop
a szocik egy része, a bibi ott volt, h objektív mutatók alapján (GDP növekedés, államadósság, ktv-i hiány, átlagkereset növekedés, foglalkoztatottság) távolodtunk az említett országoktól....
JAS39 2011.06.26 16:10:42
@waszabi: Idealistának tűnsz. A valóság azonban nem ideális, hanem reális, és az mióta világ a világ...
JAS39 2011.06.26 19:43:58
@waszabi: 2011.06.26. 14:48:24 ezen hsz-od alapján írtam, amit írtam. Szintén ez alapján továbbra is úgy vélem kissé leegyszerűsíted a dolgokat; jóra és rosszra. Szép idealista gondolkodásra vall ez a hsz (fekete-fehér, tolvaj-becsületes stb.), a többi írásodat nem olvastam, elnézést ha félre ismertelek volna!
Nem kétséges: a Fidesz egyik legnagyobb sikerét az elmúlt egy évben az MSZP-ben érte el. Természetesen nem azt állítom, hogy az ellenzéki párt belső ügyeit a kormány intézte, de azt igen, hogy ennél számukra kedvezőbben talán még ők sem tudták volna alakítani az…..
Orbán kapitány jóárasította a svájci frankot. Tapsvihar és hozsannaözön következne ezen a ponton, ha a valóságban, és nem egy szemfényvesztő, alternatív elnapoló trash reality közepén lennénk.Orbán Viktor 5 pontos devizahiteleseket mentő csomagja nagyjából egy dologra…..
JAS39 2011.05.31 17:52:29
@puszt: Igen lehetett volna jobban szabályozni, bár a befektetési célzattal felvett HUF hitel pl. pörgette az építőipart, növelte a GDP-t, ezzel növelte mindannyiunk tortáját. Az, h csatlakozhatunk-e az eurozónához nem Orbán döntése, hanem azoké a fránya maastrichti kritériumoké (államadósság megfelelő szintje, költségvetési hiány megfelelő szintje, infláció szintje, HUF stabilitása stb). Orbán arra célzott, h ezektől elég távol vagyunk és jó esetben csak 2015-2018 között kerülhetünk oda, h ezekről érdemeben lehessen gondolkodni...pl. ERM II-be lépes...

Fiúk, lányok! Itt van egy nagy kupac, amit ide hordtak a szockókáink, de eltakarítani nem a fidesz, hanem mi fogjuk, ahogy anno sem Bokros, hanem mi fizettük a Kádár ére cehhét! Lehet orbánozni, de véleményem szerint ha csak fele ennyire fegyelmezett pénzügypolitikát vittek volna a szocijaink, mint amit Orbánék a hibáikkal együtt egy éve visznek, akkor most nem itt lennék, hanem talán Szlovénia, Szlovákia, vagy Csehország közelében, netán előttük...
JAS39 2011.05.31 18:00:45
@néma bárány: Nincs semmi gond, elő lehet állni jobb, szebb, ügyesebb javaslatokkal! Sajna a jelenlegi globalista piacgazdaság, ha úgy tetszik kapitalizmus a hitelből-hitelbe, adósságból-adósságba vánszorgásról szól. Az ország lejárt adósságállományt is mindig meg kell újjítani állampapírok kibocsátásval, csak nem mindegy, h milyen kamatra. Meg kell nézni az USA, Japán és más államok adósságát, ez a rákfenéje az egésznek, ezért volt sztem égbekiáltó bűn Magyarországot is újból a keményvonalas eladósodás útjára állítani 2002 után, ennek törvényszerűen előbb-utóbb kormánytól függetlenül sírás a vége.

Egyszerűbben: lehet, nem biztos, de van rá sansz, h aki most nem tud fizetni, 2015-ben talán majd tud.
Különös választási este előtt állunk: kevés igazi izgalommal és (a térképeken) rengeteg narancssárgával. Süveges Gergővel és Giró-Szász Andrással ezúttal is az MTV-ben próbáljuk meg követni és értelmezni az eseményeket, miután azonban több mint háromezer önálló…..
Amíg nem ismerjük a magyar kormány terveit, azt sem tudjuk megítélni, hogy helyes volt-e vagy sem az IMF-nek teljesen hátat fordítani. A minap jelentette be az IMF, hogy a korábbi éles ellentétek ellenére sikerült megegyeznie a román kormánnyal, így Románia megkapja hitelkeretének…..
Kitartó lendület – olvashatjuk a Századvég friss közvélemény-kutatási beszámolójában. Mézeshónapok – ezzel a címmel mutatja be meglehetősen hasonló adatait a Medián. De vajon mennyire példátlan, hogy három hónappal a választás után még mindig hatalmas a győztes…..
JAS39 2010.07.27 12:05:06
@Lasombra: Nincs mit! Mindig tanul az ember!:) Egyébként elbeszélünk egymás mellett, mert ragaszkodsz az ideádhoz, én viszont csak annyit írtam, h ha egy minősített többséggel rendelkező párt (a demokratkus játékszabályokon belül) bármit megtehet, akkor a Montesquieu által megálmodott "hatalmi ág szétválasztósdi" álszentség, hisz ezek az ágak lesznek is meg, nem is, hisz ugyanazt az oldalt szolgálják ki...ebben rejlik az ördögi kör.

Lefordítva, a mai magyar viszonyokra: a lényeg, h a fidesz 2/3-hoz kellett volna egy másik párt is (pl. LMP, Jobbik, MSZP)
JAS39 2010.07.27 12:35:52
@Lasombra: "hanem hogy nagyon nem elegáns, és okkal nem tetszik sokaknak."

Ez egy másik történet, ízlések és pofonok, ... tetszettek volna a szocik nem ilyen állapotba juttatni az országot..nem lenne 2/3-a senkinek...
JAS39 2010.07.27 12:46:11
@Lasombra: Pontosan, ilyen a világ, van ettől keményebb része is, szerencsére mi nem ott élünk. Az egész történelem erről szól, így nem várhatjuk el senkitől, h ő majd elegáns és becsületes lesz, és nem róhatjuk fel neki ha él a kezébe adott/dobott lehetőségekkel. Ettől függetlenül a demokrácia jelentését jó tudni, és nem a demokráciát kell felruházni valami megváltó, földöntúli tévképzettel. Nagyon igaz rá, h NEM JÓ, de egyelőre nem találtak ki jobbat. Jó étvágyat az ebédhez és a demokráciához is!:)
Egy hete van hivatalban a második Orbán-kormány, és miközben a kormányalakítást megelőző két hétben tervezett módon, az ellenzéket zavarba hozva ért el sikereket az új többség, a legutóbbi pár napban a dilettantizmus, a kapkodás és az össze-vissza beszéd jellemezte a Fidesz…..
JAS39 2010.06.06 17:45:08
A cím szerintem nagyon találó! Első blikkre mikor megtudtam mi történt ledöbbentem és a dilettantizmus netovábbja ill. a nyílt hazaárulás szavak jutottak eszembe...kicsit lehiggadva, a szimatom már azt súgja, h akár jól is kijöhet az ország ebből a helyzetből, sőt tovább megyek a felfokozott, hiszterizált állapotban lévő nemzetközi piac érzékenysége is csökkenhet a későbbiekben egy-egy ilyen(a miénkhez hasonló) napvilágra kerülő hír/álhír miatt.

Sztem legalább másfél év kell ahhoz, h megítélhessük, majd az új kormányt, annak hibát ill. pozitívumait.

Amatőr szinten ismerve a nemzetközi piacokat ill. azok hisztiző voltát, amit ma hibának és gyengeségnek látunk, az fél egy év múlva az egyik legnagyobb előnyünk lehet! Így volt egészen csütörtökig előnyünkre az, h 2008-ban a szocik elQrásai miatt mi dőltünk ki az elsők között, és akkor az ami ma Görögország, az Magyarország volt, nem győztek tőlünk elhatárolódni....igen ám de az IMF diktátumai segítségével mi lettünk gyorsan a minta-állam aki először javul meg stb stb, kérdés, h ez szerte foszlik e a csütörtök-pénteki nyilatkozatok után vagy a kormány programja/akcióterve után néhány héttel akár megerősödve térünk vissza, ráadásul úgy mint akik bemertek szólni, az étterembe, h hé fiúk, mi majdnem görög salátát ettünk, de végül csülökpörköltet kaptunk, míg mások még az étteremhez vezető utat sem ismerik!:)
A Népszava mai számában az ismert publicista a sokat mondó „Tudatlanok” címmel írta meg véleményét. Bár a gyávaságról értekező Mészáros Tamás neveket nem említ, nem volt nehéz magamra ismernem egyik példájában. A kioktató hangnem és a lekezelő érvelés több…..
JAS39 2010.04.17 10:50:37
A lényeg, vázlatszerűen:

- a Jobbik Magyarországért Mozgalom, a nyíltszíni, keményvonalas rasszizmus ellen jött létre, pontosabban emiatt erősödött meg! Ugyanis kedves Mészáros Úr, Magyarországon ma tombol a rasszizmus, sok kelet-magyarországi településen, egyes bp-i kerületekben.

Ez a keményvonalas kirekesztés, az európai civilizált értékrendet és minimális együttélési normákat betartó (vagy legalábbis betartani próbáló) EMBEREK ellen irányul! A rasszista indítattású terror és hangulat fokozatosan nő. Vannak bizonyos területek, ahol sötétedés után már kellő biztonságérzettel kimenni sem lehet.

Az kétségtelen, h a Jobbik eme keményvonalas rasszizmusra válaszolva erősödött meg, de mint utolsó kiáltás, mint végső menekülési út, nem is válogatva a retorikai eszközökben.

Az is kétségtelen, h ezt a kőkemény európai értékrendet semmibe vevő rasszizmust a Mészáros Úr és elvbarátai által működtetett törvényi és szabályzó rendszerek termelték ki ilyen mértékben és állították ilyen magas hőfokra(roncstársadalom felduzzasztása, pusztán szavazatszerzési célból).

Az is kétségtelen, h a Jobbikra ráakaszkodott egy néhány ezer fős neonáci eszméket valló csoport, amelyben futbalhuligánok is vannak. Ettől még a probléma amit felvet a Mozgalom valós, és mindennél fontosabb a már említett MSZP által működtetett szabályzórendszer megváltoztatása, igen, még a neonáciktól való folyamatos elhatárolódástól is sokkal fontosabb!
A Jobbikot leneonácizni, ezen rátapadt, odacsapódott valóban náci eszméket valló csoportok miatt, olyan mintha az MSZP-t ÁVÓ-s gyilkosok menekülőhelyének ill. menetgetőjének, vagy egy kemény diktatúrára törő pártnak taratnánk. Egyik sem igaz, pontosabban részigazságok vannak csak benne...
JAS39 2010.04.17 20:17:17
Felesleges ezzel a Mészárossal ennyit foglalkozni sztem, engedelmetekkel én tovább lépnék rajta:

Úgy tűnik, h az egy hét csend alatt az MSZP minden idők legkeményebb kampányára készült!
www.nepszava.hu/articles/article.php?id=285313

Ha az érzéseim nem csalnak, akkor a kommunista diktatúra utódpártja lapot húz a 19-re, bár lehet, h az inkább már 21:)
A kampánystratégák terve, a rettegést és félelmet súlykoló óriási hajrá minden lehetséges fronton, mondin eszközzel!
A demokrácia vége, a diktatúra születése, OV mint király, ilyen és ehhez hasonló szórólapokra, suttogó propagandára és reklám spotokra számítok. Lesznek baloldali szavazók akik őszintén nyilatkoznak majd h mennyire félnek....

Kérdés, h a holnap induló dömpinget mennyire árnyékolja majd be vagy hatástalanítja az MSZP bomlásának a felgyorsulása...mivel már nem sok idő maradt egy szabad kezet kapó kampánycsapat még adhat egy utolsó utáni reménysugarat az mszp számára.

Ha jól dobja be a rettegő bombát az mszp, akkor afidesznek az utolsó 1-2 napon be kell vetnie a csodafegyvert, az őszödi beszéd vágott anyagát a két nagy kereskedelmi tv-ben ill. rádiókban és szórólapokon.

Mindezek ellenére amit leírtam, úgy vélem, ha a legjobban csinálja is az mszp kampánycsapata, akkor sem lesz képes megakadályozni a 2/3-ot, max 1-3 helyet esetleg elcsípnek....

Holnap vagy legkésőbb hétfőn mindenesetre érzékelhetően beindul a szocialista henger, kb. az lesz amit 12-től vártunk...
JAS39 2010.04.17 20:38:02
@akakukk: Jó-jó, de azért még megpróbálhtja az MSZP, vagy nem?:)

@jjulie: Én is így látom, úgy is mondhatjuk a 2/3 nem más, mint az a bizonyos függvény, ami kölcsönösen egyértelmű megfeleltetést ad a fidesz és a felelősség között!:)