Adatok
para'zslo' pacikaki
0 bejegyzést írt és 27 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
‹⊗›
Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért érdemes a Moped blog Facebook-oldalát is lájkolni.
‹⊗›
Korábban már szenteltünk egy leginkább ironikus hangvételű posztot a "kamu 50-esezés" rejtelmeinek, ezúttal megpróbáljuk a komolyabbik végét megfogni a dolognak.
Kezdjük azzal,…..
para'zslo' pacikaki
2016.10.21 13:06:46
@gus: Értem, hogy onnan közelítetted meg, hogy hosszú távon jobban megéri legálisan közlekedni, de trolol0 szerintem azért írt ilyen hangnemben, mert olyan stílusban írtad a cikket, hogy azt érzékeltetted: rohadt nagy gyökér, aki illegálisan motorozik. Én inkább úgy írtam volna, hogy nézd: itt a pro, itt a kontra, döntsd el, hogy kockáztatsz-e, ha baleseted lesz, ekkora nagyot szopsz, ha megúszod, ennyit spórolsz. Meg mellé esetleg egy motoros baleseti statisztikát súlyozva a forgalomban lévő motorok számával, aztán mindenki döntse el, hogy megéri-e neki.
Nekem amúgy tetszett a cikk, csak tényleg elfogultan írtál, érződik nagyon az álláspontod.
Nekem amúgy tetszett a cikk, csak tényleg elfogultan írtál, érződik nagyon az álláspontod.
para'zslo' pacikaki
2016.10.21 13:18:46
@Válasszunk: ezért írtam, hogy amíg vállalja a felelősséget az általa okozott károkért, valamint a lebukással járó kockázatot, addig hadd döntse már el, hogy legálisan motorozik-e vagy sem. Ha meg van a felelősségvállalás, akkor baleset esetén a teljes kárt megtéríti, az 100%-os kárrendezési hatékonyság. Az általad leírt legális úton pedig 30-40%.
Amúgy ha gyakrabban lennének olyan közúti ellenőrzések, mint ami múltkor Veszprém környékén volt, hogy megállították a robogókat és lemérték a teljesítményüket, az még 1 plusz kockázati faktor lenne az illegálisan motorozóknak.
Amúgy ha gyakrabban lennének olyan közúti ellenőrzések, mint ami múltkor Veszprém környékén volt, hogy megállították a robogókat és lemérték a teljesítményüket, az még 1 plusz kockázati faktor lenne az illegálisan motorozóknak.
Nagyon nem kell ehhez írni kommentárt. François Gissy nem szívbajos. 333, jól jegyezzék meg.
..
para'zslo' pacikaki
2014.11.11 20:34:27
Még Trabant, de már megy!
Egy év alatt elég sok mindent változtattam rajta, bár nem azért, mert elromlott ez-az, de az autón elő-elő tűnt, hogy előző gazdái minden törődést megvontak tőle. Én pedig nem szerettem volna, hogy valahol út közben hagyjon cserben.
Nyeli a…..
para'zslo' pacikaki
2014.03.16 14:07:22
@novothauto: Azt a 2-3 decit úgy értette, hogy óvatos gyorsítás és padlógázos gyorsítás mellett. Attól még ugyanannyival ment (vélhetően város 60, nem lakott terület 90-100). Csak ahogy utána is írta valaki, a "gazdaságos" sofőröknél mást jelent a "kitaposni a belét" :)
@Thanathos: amikor megvettem életem első autóját (1.0 régi swift), egy ford focusból ültem át (apukám autója). Az első két napban kétszer nem adták meg az elsőbbséget úgy, hogy látták, hogy ott vagyok... Addig én se hittem el, hogy ilyen van.
Lehet fikázni a swifteseket, hogy sok a balfasz köztük, de ez mennyiségből adódó "optikai csalódás".
@Thanathos: amikor megvettem életem első autóját (1.0 régi swift), egy ford focusból ültem át (apukám autója). Az első két napban kétszer nem adták meg az elsőbbséget úgy, hogy látták, hogy ott vagyok... Addig én se hittem el, hogy ilyen van.
Lehet fikázni a swifteseket, hogy sok a balfasz köztük, de ez mennyiségből adódó "optikai csalódás".
Esténként szorgosan mosogattam a Szimplában, napközben az egyetemen voltam, a kieső időben pedig a használt autókat böngésztem. Megvolt még a csúnya, de hálás rongytetős Corsám, de én buszt akartam. Volkswagen Transportert, T2-est.
Faros Transporterek. Jól látszanak a különbségek
Az első…..
Gyönyörű hobbi, de egy kiszámíthatatlan autó
Nagy vágyam volt egy sportautó felújítása, saját ízlésem szerinti kialakítása. Egy barátomnál meg is találtam a megfelelő kiindulási alapot, egy Porsche 924 targát. Szegénykét bontásra szánták, mert már a hócipője tele…..
para'zslo' pacikaki
2013.06.02 15:37:13
@3gb: :D:D:D:D:D:D
A Digó Limó újra támad
Miután a kirojtolódott idegszálaimat összecsomóztam, eljöttem Újvárosba, van itt egy ürge, ő csak Fiatokkal foglalkozik. Istenen, vannak még rajtam kívül is aberrált barmok...Betettem a kocsiba az oldalbordát (ő szép), magamat (én közepes), és…..
para'zslo' pacikaki
2013.04.14 21:26:26
@The Good Boy !: Ezzel a közlekedési morálos témával teljesen egyetértek. Első autómat tavaly nyár végén vettem, egy '97-es "szutyukit", előtte édesapám 1.6-os focus-át vezettem.
Annak ellenére, hogy kisvárosban közlekedem (sötét somogy megyeszékhelyén), az első 2 hétben kb. háromszor meghalhattam volna. A helyzet mindig ugyanaz volt, nem adták meg az elsőbbséget. A vezetési stílusommal (úgy gondolom) nem volt gond, lakott területen belül 55-60, azon kívül 80-90, autóúton 100 km/h-val közlekedem és dinamikusan gyorsítok az elérni kívánt sebességig.
Miután három alkalommal is megerősítették bennem, hogy nem vagyok a forgalom része, belenyugodtam és inkább átadom az elsőbbséget, ha úgy látom, hogy emberünk szintén így gondolja. Ezek után én nem tudom elítélni, ha a smartos-suzukis sofőrök 40-nel mennek 50 helyett, egyszerűen félnek a "nagyoktól". (ennek ellenére én nem tartom fel a forgalmat)
Annak ellenére, hogy kisvárosban közlekedem (sötét somogy megyeszékhelyén), az első 2 hétben kb. háromszor meghalhattam volna. A helyzet mindig ugyanaz volt, nem adták meg az elsőbbséget. A vezetési stílusommal (úgy gondolom) nem volt gond, lakott területen belül 55-60, azon kívül 80-90, autóúton 100 km/h-val közlekedem és dinamikusan gyorsítok az elérni kívánt sebességig.
Miután három alkalommal is megerősítették bennem, hogy nem vagyok a forgalom része, belenyugodtam és inkább átadom az elsőbbséget, ha úgy látom, hogy emberünk szintén így gondolja. Ezek után én nem tudom elítélni, ha a smartos-suzukis sofőrök 40-nel mennek 50 helyett, egyszerűen félnek a "nagyoktól". (ennek ellenére én nem tartom fel a forgalmat)
Kanyarok királya, 59 lóval is az elsők között
Mit írjak fapad, de másként nem lenne 2 milla az ára. Műanyagok mindenhol, de nem zörögnek, amíg nem mész át egy vasúti-, vagy villamos átjárón. Akkor igen, de utána elnémul. Jól össze van szerelve. Hátul nincs kapaszkodó,…..
para'zslo' pacikaki
2012.12.17 20:39:06
@i_am_Williams: Mekkora igazságot írtál le! Én ford focus 1-ből ültem mondjuk át 1 literes swiftbe, milliószor rosszabbra számítottam. Pedig a focusnak olyan a futóműve, hogy fülig ér a szám. Amióta viszont 14"-os papucson van a swift, már előbújik néha a gyerekes mosoly az arcomon.
Nem az ára miatt lett ilyen népszerű, hanem az ár/érték aránya miatt.
Nem az ára miatt lett ilyen népszerű, hanem az ár/érték aránya miatt.
Aki használja az autóját, ne gondolja, hogy ötvennél kevesebből kijön. Ha még mindig azt hiszi, kezdje el írni, és majd beszélünk egy hónap múlva.
Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
para'zslo' pacikaki
2012.12.12 20:23:58
Teljesen igaza van a cikk írójának, nekem egy ezres swiftem van 5 és fél hónapja, friss diplomás pályakezdő vagyok, bonus-mentes biztosítással.
Vezetgetem a költségeket, innen tölthető le az excel: data.hu/get/5932503/Auto_koltsegei.xlsx
Ha kiszámoljátok, az öt és fél hónap alatt a vételáron kívül 188e Ft-ot költöttem rá, igaz ebben volt felni és gumi szett is, valamint az átíratás költsége, viszont amortizációt, valamint a műszaki erre az időszakra eső hányadát nem számoltam el, azzal kb. 45e Ft körül lenne. És ennél "olcsóbb" autó nem nagyon van, csak dízel.
Erről jut eszembe, dízel. Elvből nem vettem dízelt. Sokan nem tudják, de a dízel motorok a gázolajat annyira elporlasztják, hogy az orr nem képes megszűrni, így egyből a tüdőbe jut belélegzés során. Ettől van ennyi rákos ember itthon. Amerikában (ugyan hülyék az emberek, de) ilyen szempontból okosak, ott csak árufuvarozásra vásárolnak dízelüzemű gépjárművet. Lehet anyázni!
Vezetgetem a költségeket, innen tölthető le az excel: data.hu/get/5932503/Auto_koltsegei.xlsx
Ha kiszámoljátok, az öt és fél hónap alatt a vételáron kívül 188e Ft-ot költöttem rá, igaz ebben volt felni és gumi szett is, valamint az átíratás költsége, viszont amortizációt, valamint a műszaki erre az időszakra eső hányadát nem számoltam el, azzal kb. 45e Ft körül lenne. És ennél "olcsóbb" autó nem nagyon van, csak dízel.
Erről jut eszembe, dízel. Elvből nem vettem dízelt. Sokan nem tudják, de a dízel motorok a gázolajat annyira elporlasztják, hogy az orr nem képes megszűrni, így egyből a tüdőbe jut belélegzés során. Ettől van ennyi rákos ember itthon. Amerikában (ugyan hülyék az emberek, de) ilyen szempontból okosak, ott csak árufuvarozásra vásárolnak dízelüzemű gépjárművet. Lehet anyázni!
para'zslo' pacikaki
2012.12.12 20:39:01
@TaaT: Jó, a megfogalmazás nem tökéletes, de lényeget szerintem mindenki érti.
para'zslo' pacikaki
2012.12.12 21:17:48
@Gyurma73: Ötezer havonta minimum.
Sport Lego
Egy Panda 100HP vásárlásához nagy szerencse kell. Egyszerűen nincs eladó. De ha van is, akkor sem tudsz válogatni, mert egynél több egyszerre nincs fent. Egy évnyi használat után teljesen meg tudom érteni ezt az állapotot, hülyeség eladni. Annyira jó kis autó, és…..
para'zslo' pacikaki
2012.11.25 13:00:21
@Phrascarica: szerintem a srác nem bánta meg, olyan leckét kapott, ami "megérte az árát". Ez az ésszerű gondolkodásmód megér ennyi pénzt :)
para'zslo' pacikaki
2012.11.25 13:20:52
@Phrascarica: Mint írta is: "...sokat tanultam belőle. Ez a legfontosabb!"
Azt nyilván megbánta így utólag, hogy megvette, de összességében valószínűleg nem bánta meg a dolgot, hogy volt egy ilyen tapasztalata.
Amúgy nagyon elgondolkodtató ez az audis srác, tisztelet érte, hogy leírta, hogy hibázott. Hány olyan van, aki megveszi a benzintemetőt és az összes megtakarítását feléli a fenntartásával?! Ez a srác olyan leckét kapott, amivel tuti sikeres ember lesz a továbbiakban. Persze olcsóbb más kárából tanulni, remélem nem fog rám jönni a "luxusautókell" érzés. Kedvencek közé elraktam ezt az audis beszámolót, ha megremeg a kezemlábam, tuti elolvasom előtte :)
u.i.: eddig is nehéz volt meggyőzni magam, hogy a swiftemnél jobb autó kell erre a napi 2x10km-es távolságra, de ez az ítélet sokat segített.
Azt nyilván megbánta így utólag, hogy megvette, de összességében valószínűleg nem bánta meg a dolgot, hogy volt egy ilyen tapasztalata.
Amúgy nagyon elgondolkodtató ez az audis srác, tisztelet érte, hogy leírta, hogy hibázott. Hány olyan van, aki megveszi a benzintemetőt és az összes megtakarítását feléli a fenntartásával?! Ez a srác olyan leckét kapott, amivel tuti sikeres ember lesz a továbbiakban. Persze olcsóbb más kárából tanulni, remélem nem fog rám jönni a "luxusautókell" érzés. Kedvencek közé elraktam ezt az audis beszámolót, ha megremeg a kezemlábam, tuti elolvasom előtte :)
u.i.: eddig is nehéz volt meggyőzni magam, hogy a swiftemnél jobb autó kell erre a napi 2x10km-es távolságra, de ez az ítélet sokat segített.
Egyszerűen csak ennyi: SZERETEM
Először is tudni kell, hogy ez az első autóm 19 évesen. Szerintem nem mondok hülyeséget ha azt mondom,hogy inkább egy öregebb autó mint egy új Htp Fabia 3 hengerrel :)
Ne aranyat,valutát,Munkácsy-t...Landyt vegyél!
A teljesen rendbehozott gép…..
para'zslo' pacikaki
2012.11.04 22:13:50
@DeezL: hát nem tudom... hasonló cipőben járok, mint a fiad anno, első autómat nyúzom, egy egyliteres swiftet, de lehet nem kellene leszólni a 4 hengernél kevesebbel dolgozó "fostalicskákat". Egy tata nano-val is lehet dinamikusan közlekedni (amíg ki nem gyullad :D), nem autó kérdése, hanem vezetési stílus.
Plusz kifejezetten pozitív dolog, hogy megtanít előre gondolkozni, ha például előzni akar az ember (mert 40-nel krúzol előtte egy bmw z4-es).
Plusz kifejezetten pozitív dolog, hogy megtanít előre gondolkozni, ha például előzni akar az ember (mert 40-nel krúzol előtte egy bmw z4-es).
para'zslo' pacikaki
2012.11.04 22:38:27
@DeezL: mi a baj a vw 3 hengeres motorjaival? Amúgy 100.000-ért több, mint jó vétel. Annyiért már megéri tartalékautónak megtartani.
A Kolin a napokban kétszer is fellépett a dán LSD On CIA-vel itthon, egyszer az A38-on, egyszer pedig Pécsen. Utóbbi koncertjét viszont kénytelen volt az ötödik szám után abbahagyni a csapat, mivel Linczényi Márk énekest a színpadon annyira megütötték, hogy le kellett állniuk. Az…..
para'zslo' pacikaki
2012.04.08 21:04:32
para'zslo' pacikaki
2012.04.08 21:23:25
Mit nem tud még a használtautó-kereskedelemről, a fontoskodó, kisstílű márkaszervizesekről és a bepróbálkozó ügyfelekről?Mai cikkünk blogposztja...
para'zslo' pacikaki
2011.12.30 15:08:29
Poros PorscheAz öreg Porschét egy délnémet kisváros pici autókereskedésében láttam meg ´98-ban, ákombákom betűkkel írt „BARKÁCSAUTÓ” táblával a szélvédő mögött. Tipikus leghátsó sorban álló, poros, madárszaros, lerobbant vacak volt. A török nepper…..
para'zslo' pacikaki
2011.03.09 22:36:04
A párizsi kirándulásunk egyetlen fix pontja a Nissan Leaf próbája volt. Az adott időben megjelenve a Nissan standján, fityulás hosztesz vezetett minket az autóhoz, egy másik épületbe. Itt, a francia áramszolgáltató által szponzorált villamos csarnokban alakítottak ki…..
para'zslo' pacikaki
2010.10.11 16:40:30
@gyvy: olyanok kezében, akik nagyon balf@szul vezetnek...
Igen nagy bajban vagyok, mert ezer dologról írhatnék, s időm kevesebb, s sokszor azt se tudom kit- s mi érdekel. Így a témaválasztás szabad... Igazából a tudás (ha Robert M. Pirsig-től vehetek gondolatot) egy folyóhoz hasonlít. Folyik a medrében, hordalékot hoz (felesleges…..
para'zslo' pacikaki
2010.10.05 12:49:53
Vagyis igazából nem én futamodtam meg a Dolomitoktól, hanem a Yamaha. Tavaly lejárt róla a vizsga, a Kawa Z750-esen viszont tavaly nem volt, és most lett, azt használtam hát, gondoltam, a Yam pihen majd idén. Mivel a nagyszülők két napnál tovább már elég nehezen tudják kordában…..
para'zslo' pacikaki
2010.08.14 19:51:02
Ha ezt a posztot még a hajnalban íródott előtt olvassák, ez a kis időugrás ne keverje meg önöket. Ahogy ott említettem (vagy csak a kamerába mondtam?), a Peugeot nagy bajban van. Na, azóta a nagy bajból Gigantikus Gebasz lett. A gond nem ma kezdődött, hanem még tegnap, amikor…..
para'zslo' pacikaki
2010.06.13 11:32:13
@Rocko-: szerintem tudja, hogy mi a különbség... viszont Te tudod, hogy mi a hasonlóság? Kategóriájában mindegyik egy kalap csúnyaszó :D
para'zslo' pacikaki
2010.06.13 11:59:34
@Rocko-: a suzuki is tudna autót készíteni le mans-ra... pénz kérdése az egész. melyik gyártó hova fekteti be a pénzét, ennyi...
Múltkor említettem, hogy sok embernek ugyanolyan ötlete volt, ezért lehetetlen azt a beadványt jutalmaznom (mert akkor mindenkinek kéne), mégha JÓK is voltak.Egy pár ízelítőProfi munka, a bankjegy, le a kalappal. Nem kell csodálkoznunk, hogy USA-ban alig fizetnek készpénzzel ;)Mona…..
para'zslo' pacikaki
2007.06.26 23:01:18
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
u.i.: úgy írom ezt, hogy rendszámozott motorom van és A-s jogsim. (azt ugye mondanom se kell, hogy a rendszám teljesen szabályosan van rögzítve, mindig jól láthatóan?!)