Adatok
Reactor
32 bejegyzést írt és 3580 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

A katolikus vallás a szándékos és tudatos öngyilkosságot - így az eutanáziát is - bűnnek tartja. Bűnnek Isten ellen, hiszen életünkkel nem rendelkezhetünk szabadon. Bűnnek az itt maradókkal szemben, hiszen övék a legnagyobb fájdalom. Bűn az önszeretet ellen is, ami aztán tényleg fából vaskarika.…..
Reactor
2025.09.18 21:40:29
Meglep, hogy az ubasute nem kapott helyet a cikkben, pedig a témában nagyon is meghatározó jelenség, és nem mellesleg önként vállalt. És mielőtt azzal jönne valaki, hogy "há' azok a hülye ferdék találták ki", számos más kultúrában is létezett - nálunk, magyaroknál is. Sánta Ferenc novellájában a nagyapa és a kénes barlang ugye...
Reactor
2025.09.19 00:14:08
@G. Nagy László: Hááát pedig úgy elég nehéz lett volna az illetőnek meghalnia, ha nem egyezik bele...még ha erővel viszik is ki, fogja magát és lelép. Az újkori formák, pl. a granny-dumping már valóban nem önkéntesek.

Magam nem vagyok aszexuális. Úgy is fogalmazhatnék, nem tartozom a magukat aszexuálisnak nevező frigid nők és férfiak klubjába. Célzottan és szándékosan, meg céltalanul és véletlenül volt alkalmam kommunikálni aszex személyekkel, online és személyesen is. Nem többnyire; szinte minden esetben…..

Hónapok óta kérdezek boldog-boldogtalant: milyen szabadságjogát korlátozza a kormány? Soha senki nem válaszol. Soha senki nem tud megnevezni semmi ilyesmit. Évek óta kérdezem: hol sérül a magyar demokrácia? Hol sérül a magyar jogállamiság? Néma csend a válasz. Az ezerszer elpufogtatott, üres,…..
Reactor
2025.09.02 01:30:08
@atomic power 1986DucaDuca: A Wikipédiás listák szerint visszacsúsztunk. Lehet itt körbemagyarázni, mutogatni a többi országra hogy hádde' ők így meg úgy meg amúgy...igen, a többi országok nyakán is rablóbanda ül. Ott is lopnak mindent, ami nincs lebetonozva. Ez újság? Ettől a tény még tény marad: mióta Libajnait elkergették, legalább minimális javulásnak kellett volna mutatkoznia mindkét listán. Ennek az ellenkezője történt. És akkor az apróságokról még nem is beszéltem. Jobb nekünk? Nem, nem jobb.
Valóban, néha-néha esik szó a kifizetetlen, egyre tornyosuló kínai és ruszkíj hitelekről. És mindannyiszor az a vége, hogy de a szocik, meg a Kádár. Ki a szart érdekelnek? Ha a szomszéd Józsi lop és embert öl, nekem is szabad? Jó tudni :DDD Nem is értem, minek dolgozok egyáltalán.
Nagyon jól mondod: szükséges lenne a modernizáció, a fejlesztések, beruházások. Nos, ha a csúti csüngőhas fogja és zsebrevágja az uniós pénzt, meg elosztogatja kutyakölykeinek, ebből nem valósul meg semmi, maximum ilyen lombkorona nélküli lombkorona-sétány, pesti bulinegyed (az XX éve ott lakók deportáltatásával), és persze stadiont Kiskunvalagra meg Fosófalvára is!
@Billy Hill: Van még pár másik ország, azokra is hivatkozhatok :) Semmi akadálya!
A két 40 milliós kérdésemre azóta is süket csönd a válasz. Azt hiszem, ez eléggé magáért beszél...
Hát igen, amikor a saját bálványa is ellene beszél, kicsit meghasonul önmagával. Szeles őszi éjszakákon még azt is hallani vélem a száraz falevelek zörgésén túl is, amikor dühében csikorgatja a fogait :D
Valóban, néha-néha esik szó a kifizetetlen, egyre tornyosuló kínai és ruszkíj hitelekről. És mindannyiszor az a vége, hogy de a szocik, meg a Kádár. Ki a szart érdekelnek? Ha a szomszéd Józsi lop és embert öl, nekem is szabad? Jó tudni :DDD Nem is értem, minek dolgozok egyáltalán.
Nagyon jól mondod: szükséges lenne a modernizáció, a fejlesztések, beruházások. Nos, ha a csúti csüngőhas fogja és zsebrevágja az uniós pénzt, meg elosztogatja kutyakölykeinek, ebből nem valósul meg semmi, maximum ilyen lombkorona nélküli lombkorona-sétány, pesti bulinegyed (az XX éve ott lakók deportáltatásával), és persze stadiont Kiskunvalagra meg Fosófalvára is!
@Billy Hill: Van még pár másik ország, azokra is hivatkozhatok :) Semmi akadálya!
A két 40 milliós kérdésemre azóta is süket csönd a válasz. Azt hiszem, ez eléggé magáért beszél...
Hát igen, amikor a saját bálványa is ellene beszél, kicsit meghasonul önmagával. Szeles őszi éjszakákon még azt is hallani vélem a száraz falevelek zörgésén túl is, amikor dühében csikorgatja a fogait :D
Reactor
2025.09.14 19:10:35
@Deansdale: Ez a kérdés nem ér 40 milliót :) túl egyszerű. A pártok - mindegy, hogy kormányzó, vagy ellenzéki - az "ellenségről" általában igazat mondanak. Magukkal szemben meg általában kamuznak. Így kívánja az érdek, mindenki a maga lovát dícséri, no. Egy percig se gondoltam, hogy a Poloska-Peti akár egy grammal is jobb lenne nekünk, mint a csúti kolostormalac. Ugyanúgy szar lenne, csak másképp lenne szar. Kb. mintha azon kéne vitázni, a tökönrúgás vagy a tarkónbaszás kellemesebb-e. Van értelme?
Korábban már volt erről szó, ugyanazt tudom csak mondani: a római modellt tartom megfelelőnek. A gyenge, rossz uralkodótól bármikor meg lehessen szabadulni. Lincseléssel? Akkor azzal. Konkrétan mái napig a Római Birodalom volt a legstabilabb államszervezet, ami az emberiség története alatt fennállt (igen, Kelet-Róma is ideértendő), a köztársasági forma pár évtized vegetálás után kimúlt. Sőt, jóval korábban már macedón Philippos is rádöbbent, hogy a demokrácia a polis falain kívül egyszerűen megbukik. Vajon miért? A történészek már megfeleltek erre a kérdésre.
Egy szó, mint száz: ha az uralkodó nyilvánvalóan alkalmatlan, végezze úgy, mint anno Caligula, Néró, Caracalla, Vitellius, Domitianus, és sok másik sorstársuk. Erről is volt már korábban diskurzus, meg is kaptam, hogy csúnyarossz ősbolsevik mittoménmicsoda vagyok. Természetesen, más nem is lehetek. Róma kollektívan kommunistákból állt ugye, ott zengte a plebs a Circus Maximusban az Internacionálét meg az Amúri partizánok örökzöldet!
... :DDD
Szóval énfelőlem mehet az összes párt összes politikusa a fák ágaira. Szisszennének a pezsgők mindenütt.
@atomic power 1986DucaDuca: Nem tudom, milyen listát nézel,/néztél. Persze, ha ilyen pici merítésből dolgozol, az nyilván más eredményt fog adni, mintha a nagy egészet néznéd. Én a komplett nominális GDP-listát nézegettem, ott csúsztunk vissza 38. helyről oda ahol most vagyunk. A bloggazda felhozta a "perkappitás" listát, aztán mikor kiderült, hogy ott is visszaestünk valamennyit, egyből el is felejtette, annyi lelkiereje meg nincs, hogy addig-addig mazsolázgasson, amíg lel valami obscure listát, amiben talán előrébb jutottunk, és nem bűnözésről, öngyilkosságról, más efféléről szól.
Mindazonáltal az még mindig elég sovány vigasz, hogy "de hát a többiek is csúsztak lefelé". Nyilván ott is vannak dilettáns kormányok, korrupt politikusok. Sőt, nagyjából csak az van. Na és? Ettől most jobban kéne éreznünk magunkat? Nem az volna a józan ész diktálta kitűzött cél, hogy legalább a korábbi, 38. helyünkre visszaverekedjünk valahogy magunkat, minthogy simogassuk egymás buksiját, miszerint "nincs semmi baj, az ellenség is velünk pusztul"...? Hosszútávon kicsit produktívabb lenne, nem mellesleg akkor krumplit se kéne osztogatni választási kampány gyanánt.
Korábban már volt erről szó, ugyanazt tudom csak mondani: a római modellt tartom megfelelőnek. A gyenge, rossz uralkodótól bármikor meg lehessen szabadulni. Lincseléssel? Akkor azzal. Konkrétan mái napig a Római Birodalom volt a legstabilabb államszervezet, ami az emberiség története alatt fennállt (igen, Kelet-Róma is ideértendő), a köztársasági forma pár évtized vegetálás után kimúlt. Sőt, jóval korábban már macedón Philippos is rádöbbent, hogy a demokrácia a polis falain kívül egyszerűen megbukik. Vajon miért? A történészek már megfeleltek erre a kérdésre.
Egy szó, mint száz: ha az uralkodó nyilvánvalóan alkalmatlan, végezze úgy, mint anno Caligula, Néró, Caracalla, Vitellius, Domitianus, és sok másik sorstársuk. Erről is volt már korábban diskurzus, meg is kaptam, hogy csúnyarossz ősbolsevik mittoménmicsoda vagyok. Természetesen, más nem is lehetek. Róma kollektívan kommunistákból állt ugye, ott zengte a plebs a Circus Maximusban az Internacionálét meg az Amúri partizánok örökzöldet!
... :DDD
Szóval énfelőlem mehet az összes párt összes politikusa a fák ágaira. Szisszennének a pezsgők mindenütt.
@atomic power 1986DucaDuca: Nem tudom, milyen listát nézel,/néztél. Persze, ha ilyen pici merítésből dolgozol, az nyilván más eredményt fog adni, mintha a nagy egészet néznéd. Én a komplett nominális GDP-listát nézegettem, ott csúsztunk vissza 38. helyről oda ahol most vagyunk. A bloggazda felhozta a "perkappitás" listát, aztán mikor kiderült, hogy ott is visszaestünk valamennyit, egyből el is felejtette, annyi lelkiereje meg nincs, hogy addig-addig mazsolázgasson, amíg lel valami obscure listát, amiben talán előrébb jutottunk, és nem bűnözésről, öngyilkosságról, más efféléről szól.
Mindazonáltal az még mindig elég sovány vigasz, hogy "de hát a többiek is csúsztak lefelé". Nyilván ott is vannak dilettáns kormányok, korrupt politikusok. Sőt, nagyjából csak az van. Na és? Ettől most jobban kéne éreznünk magunkat? Nem az volna a józan ész diktálta kitűzött cél, hogy legalább a korábbi, 38. helyünkre visszaverekedjünk valahogy magunkat, minthogy simogassuk egymás buksiját, miszerint "nincs semmi baj, az ellenség is velünk pusztul"...? Hosszútávon kicsit produktívabb lenne, nem mellesleg akkor krumplit se kéne osztogatni választási kampány gyanánt.
Reactor
2025.09.14 19:24:19
@Deansdale: Szándékosan nem akartam vallásvitát generálni, az már a kora középkortól kezdve nem vezet sehová. Hogy Isten milyen országot, államot, birodalmat épített, és mennyire van jó dolga az ott élőknek...nos, haláluk után az erkölcsös, szerencsés emberek megtudják majd.
Mondjuk úgy igen könnyű a tökéletes államot létrehozni, ha az "ember" mindenható...
Mondjuk úgy igen könnyű a tökéletes államot létrehozni, ha az "ember" mindenható...

Sosem bírtam Fleck Zoltánt. Már ránézésre is ijesztő. Alig idősebb nálam, de ha egymás mellé állnánk, sokkal inkább hinnék az apámnak, mint a bátyámnak. És ahogy öregszik, egyre keserűbb, egyre frusztráltabb, egyre visszataszítóbb. Mint egy örömtelen házmester, akit a gyerekek kinevetnek, a nők…..

"Azok voltak ám a telek!" Ki ne hallotta volna már ezt a frázist idősebbektől? Hogy régen valóban nagyobb telek voltak-e, azt nem tudom megítélni, bár gyerekkoromból több olyan télre is emlékszem amikor combig érő hóban mentünk reggel iskolába, vagy hogy éppen csak gyalogosoknak ásott csapáson…..
Reactor
2025.09.14 01:24:30
@manyokipeter: Igen, hogyne, valamikor az Antarktiszon is pálmafák nőttek és dinók szaladgáltak rajta. Csak tudod, ami a T-rexet nem öli meg, az nem biztos, hogy a homo sapiens sapiens-t se fogja...itt a bibi.
Illetve javaslom a "runaway greenhouse effect" tanulmányozását is, valamint a Vénusz bolygót, különösen annak a felszíni hőmérsékletét. Ami vicces módon magasabb, mint a Merkúrnak, hiába van távolabb a Naptól. Ide vezet az, ha a "cokettőt" nyakló nélkül engedjük a levegőbe...egyebek közt. Azt is ajánlom szíves figyelmedbe, hogy egyre több "cokettő" termelő van egyre kevesebb zöldterületre, de ne zavarjon :) helyes, látom nem zavar. Semmi gond, a kiotói egyezményt is csupa klímarettegő kötötte meg merő unalomból!
Ja, és a "cokettő" - stílszerűen fogalmazva - csak a jéghegy csúcsa. Ez kb. az egyetlen, ami ellen van valami fegyverünk is. A többi üvegházhatású cumóval még ennyit se tudunk kezdeni.
Ha nem haragszol, a tudomány eredményeinek picit jobban hiszek, kézzelfogható eredményeik egyelőre nekik vannak. A klímaváltozás laposföldeseinek meg marad a "nem süllyedünk" hajtogatása Atlantisz utolsó kiálló sziklacsúcsán.
Illetve javaslom a "runaway greenhouse effect" tanulmányozását is, valamint a Vénusz bolygót, különösen annak a felszíni hőmérsékletét. Ami vicces módon magasabb, mint a Merkúrnak, hiába van távolabb a Naptól. Ide vezet az, ha a "cokettőt" nyakló nélkül engedjük a levegőbe...egyebek közt. Azt is ajánlom szíves figyelmedbe, hogy egyre több "cokettő" termelő van egyre kevesebb zöldterületre, de ne zavarjon :) helyes, látom nem zavar. Semmi gond, a kiotói egyezményt is csupa klímarettegő kötötte meg merő unalomból!
Ja, és a "cokettő" - stílszerűen fogalmazva - csak a jéghegy csúcsa. Ez kb. az egyetlen, ami ellen van valami fegyverünk is. A többi üvegházhatású cumóval még ennyit se tudunk kezdeni.
Ha nem haragszol, a tudomány eredményeinek picit jobban hiszek, kézzelfogható eredményeik egyelőre nekik vannak. A klímaváltozás laposföldeseinek meg marad a "nem süllyedünk" hajtogatása Atlantisz utolsó kiálló sziklacsúcsán.
Reactor
2025.09.14 06:41:34
@manyokipeter: Igen, biztos élt akkor már a homo sapiens. Vagy valamilyen homo. És a dínók idejében is élt, a "cokettő" dús környezetben?
Gondolom nem olvastad a Vénusz bolygóról szóló cikket (nem, nem a magyart, hanem az angolt, az talán egy fokkal jobb). Hogy, honnan került oda az a rengeteg "cokettő"? Volt eredetileg esetleg növénytakaró, óceánok, effélék a felszínen, vagy a marslakók (bocsánat, Vénusz-lakók) hordták azt oda más bolygóról? Az elszabadult üvegháztatásról szóló cikket szépen elegánsan kikerülted, mert nem téged igazol, kiragadtad kontextusból a Vénusz légkörének sűrűségét, aztán komplett Csubakka-védelmet hoztál össze, csak hogy egy jóóóóóóóóóóóóót kötekedhessél: "öngólt lőttél, énnyertem, bibííííííííííííííííííí".
A nyelvedet nem akarod öltögetni hozzá esetleg? Az még feltenné a koronát :D
Ügyesen csűröd-csavarod, szó se róla, de ennél SOKKAL jobban kell igyekezned.
A tudományt nem hinni kell, édes kis pajtikám, a tudományt tudni kell. Neked ez kicsit nehéz lesz, tekintve hogy téged már óvodában megrángattak gyurmázásból, és azóta gonosz hazug szocialista-kommunista ármánynak állítasz be mindent, ami ellentmond a magad köré álmodott rózsaszín buborékodnak.
A "jégkorszakot" sehol nem állították tudományos tényként. Mondd, különbséget tudsz tenni "elmélet" "hipotézis" "teória" és "sejtés" között? Pulykaszarral az agyad helyén nem lesz könnyű, de azé' próbáld meg.
Hogy kinek mit hiszel és mit nem hiszel - nem az én dolgom. Vallásszabadság van, senki nem fog máglyára küldeni. Akkor se, ha egy komplett alternatív dimenziót építesz ki magad köré, és mindenkire kifordult szemmel, hörögve ugrasz, aki mást merészel állítani. Az ilyeneket szokták nagyon szeretni a Egely- meg Behe-féle áltudósok, az obscure egyházacskák, és a mindenféle Jim Jones-féle szektavezérek. Akár alapíthatsz is egyet, senki nem fog megakadályozni. Csak ne akard a vágyvezérelt bullshitjeidet tényként tálalni, kérlek. Vagy ha mégis, ölts előtte színes ruhát pompongombokkal és csörgős sipkát. És ne csodálkozz, ha körberöhögnek :)
Gondolom nem olvastad a Vénusz bolygóról szóló cikket (nem, nem a magyart, hanem az angolt, az talán egy fokkal jobb). Hogy, honnan került oda az a rengeteg "cokettő"? Volt eredetileg esetleg növénytakaró, óceánok, effélék a felszínen, vagy a marslakók (bocsánat, Vénusz-lakók) hordták azt oda más bolygóról? Az elszabadult üvegháztatásról szóló cikket szépen elegánsan kikerülted, mert nem téged igazol, kiragadtad kontextusból a Vénusz légkörének sűrűségét, aztán komplett Csubakka-védelmet hoztál össze, csak hogy egy jóóóóóóóóóóóóót kötekedhessél: "öngólt lőttél, énnyertem, bibííííííííííííííííííí".
A nyelvedet nem akarod öltögetni hozzá esetleg? Az még feltenné a koronát :D
Ügyesen csűröd-csavarod, szó se róla, de ennél SOKKAL jobban kell igyekezned.
A tudományt nem hinni kell, édes kis pajtikám, a tudományt tudni kell. Neked ez kicsit nehéz lesz, tekintve hogy téged már óvodában megrángattak gyurmázásból, és azóta gonosz hazug szocialista-kommunista ármánynak állítasz be mindent, ami ellentmond a magad köré álmodott rózsaszín buborékodnak.
A "jégkorszakot" sehol nem állították tudományos tényként. Mondd, különbséget tudsz tenni "elmélet" "hipotézis" "teória" és "sejtés" között? Pulykaszarral az agyad helyén nem lesz könnyű, de azé' próbáld meg.
Hogy kinek mit hiszel és mit nem hiszel - nem az én dolgom. Vallásszabadság van, senki nem fog máglyára küldeni. Akkor se, ha egy komplett alternatív dimenziót építesz ki magad köré, és mindenkire kifordult szemmel, hörögve ugrasz, aki mást merészel állítani. Az ilyeneket szokták nagyon szeretni a Egely- meg Behe-féle áltudósok, az obscure egyházacskák, és a mindenféle Jim Jones-féle szektavezérek. Akár alapíthatsz is egyet, senki nem fog megakadályozni. Csak ne akard a vágyvezérelt bullshitjeidet tényként tálalni, kérlek. Vagy ha mégis, ölts előtte színes ruhát pompongombokkal és csörgős sipkát. És ne csodálkozz, ha körberöhögnek :)
RITKÁN LÁTHATÓ TÖRTÉNELEM
13+1 észbontó tény a Nagy gazdasági válságról az USA-ban
2019.10.24 00:01:00

Hihetetlen tények és szenzációs fotók a világ legsúlyosabb pénzügyi, gazdasági krachjáról és az azt követő évtizedből...
Reactor
2025.09.14 02:27:06
@manyokipeter: Ha úgy tudod, létezik, miért is titulálod a "hívőit" klímarettegőknek meg idiótáknak? Ebbe szépen belefutottál ám.
Aha, tehát véletlenül se azért kötötték meg a kiotói egyezményt, me' nagyon nem frankó, hogy tolják a szutyit a légkörbe. MÁS oka volt! A kédzsíbí ügynök megmondja!
És akkor én vagyok a konteós... :DDDDDDDDDDDDDDD
A Föld légköre változik, ez stimm. Sőt, a tengeráramlások iránya is. A nagy földi légkörzés is. Azt már ugye nem teszed hozzá, hogy normál esetben ehhez tízmillió évek kellenek, még romolna itt neked az összkép...
Perszeperszepersze, az Aral-tó se a felmelegedés miatt száradt ki! Ellocsolták a vízét. Egy sóstónak! Az hát! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Karinthy Frigyes: magyarázom a bizonyítványom...
Ha melegszik az éghajlat, nem szárad ki semmi? Javaslom az "evaporáció" kifejezés tanulmányozását. Ja tudom, azt is csak hoax, a gaz gonosz "klímahisztizők" találták ki, és megvuduzták az összes fizikust titokban...vagy egész véletlenül te lógeszoltad el a földrajzórákat (mint ahogy a történelmet, és számos más egyéb órát is), aztán idejössz nagy paripa arccal prolizni meg debilezni. Néztél már tükörbe? És nem voltál rosszul tőle?
Ühüm, tehát ha a korabeli szaharai emberek antilopokat rajzolgattak a sziklafalra a Szaharában, akkor ott tutkómutkóbiztos, hogy szahara volt, sőt akár dzsungel is! Ez hótziher hogy bizonyító erejű! Amikor viszont egy szakember állítása ellentmond a tiednek, az hoax klímarettegő...na itt kimentem röhögni :DDDDD
Az elsivatagosodásnak mellesleg a túllegeltetés csak az egyik okozója. Az éghajlati jellegzetességekkel, téritői övvel stb. nem kell foglalkozni, az csúnyarossz hoax, az Aral-tónál is bizonyára túllegeltettek, azért száradt ki.
Pontosan értelek amúgy, a kapitalizmust próbálod mosdatni, sorozatgyilkosok érvelésével. Hát sok sikert, eddig még senkinek nem jött össze, talán te leszel az első.
Látom szeretsz a fogalmakon rugózni. Ezen ne múljon. Akkor használom az "alkalmazott kommunizmus" meg "alkalmazott kapitalizmus" kifejezéseket, ha ennyire nem volt egyértelmű (vagy csak leltél valami csomót a kákán), a lényegen nem változtat. Énfelőlem hívhatod rózsaszín nyuszika pomponos farkincájának is őket, ez semmit nem ír felül az állításaimból.
Magasról teszek rá, hogy a te álomvilágodban hogy prosperál egy olyan elméleti rendszer, ahol senkinek semmit nem kell adózni, a valóság sajna-bajna nem téged igazol. Soha nem is igazolt, függetlenül a sok wishful thinking baromságtól amit összegereblyéztél. A jelenlegi rendszerekben kell adózni, akár kapitalizmus, akár kommunizmus, akár fasizmus, akár faszomtudjamilyenizmus. Ha ismersz olyan országot, ahol nem kell, mellesleg, mi akadályoz meg, hogy odaköltözz? :)
Bizonyára nekem is ugyanennyi értelme van vitázni valakivel, aki felhőkakukkvár bullshiteket próbál ráerőltetni a valóságra, de nézd el nekem, van némi bűnös élvezeti értéke, úgyis ritkán jut az ember szórakozáshoz.
Mit meséljek, észvitéz? 1929-ig nem létezett piacszabályozás az USA-ban, ezeket konkrétan a válság hatására vezették be. Általános iskola történelem 5.b-s anyag. Figyelni kellett volna arra, amit a hülye tanár mond, nem a pad alatt pöntyörgetni az okosteldzsót, kistetriszt, akármit, akkor most eggyel kevesebb baromságot írtál volna.
Majd elolvasom, ha akad rá időm, egyelőre még az iskolában megtanultakat tekintem mérvadónak - és kb. bárki, aki kettesnél jobb jegyet szerzett történelemből év végén. Lapozgathatsz helyette szépen hangzó meséskönyveket, amik azt írják, amit olvasni akarsz, de ennyi erővel Benedek Eleket vagy Én Kicsi Pónimat is ajánlgathatsz, nagyjából annyi a relevanciájuk a tényekre.
Aha, jóformán minden hadvezér. Szépen generalizálsz, meg kell hagyni. Na picinypajtikám, javaslom neked a két peloponésszoszi háború tanulmányozását is (gondolom aznap megint meghalt a nagymamád, mikor suliban ezt vettétek). Athénnak 2x10000 talanton aranya volt + száznál is több szövetségese. Spártának voltak delphoi kincsei, és kemény HÁROM szövetséges. És mi történt? Spárta úgy elkente Athén száját mint a grízes szart...
De felhozhatom Valmy-t is akár, vagy Garibaldit! Vagy jópár más háborút, ahogy a pénzével a seggét törölhette a vesztes fél. Tessék aranyhaver, lehet cáfolni vidáman. Mármint azon túlmenően hogy "dúúúúú, a történelem egy hoax, a történészek mind hazug rohaccemét ládák, én bezzeg tudom a tutit me' az ujjambú' szoptam ki az imént". Ja, szóval az ilyen "dik dik zsámó" nem érdekel, ezt tartsd meg a sörbarátaidnak a sarki kricsmiben.
Na, Leninnek kellett pénz hogy forradalmat robbantson ki? Dagobert bácsiként ment ki Oroszországba vajon? Vagy simán elég volt egy lepecsételt vagon, és egy rakás dühös ember, akinek már a töke kivolt Kerenszkíjjel?
A meséskönyveidet meg csak lapozgasd szorgalmasan, nekem jó az alkalmazott tudomány is.
Aha, tehát véletlenül se azért kötötték meg a kiotói egyezményt, me' nagyon nem frankó, hogy tolják a szutyit a légkörbe. MÁS oka volt! A kédzsíbí ügynök megmondja!
És akkor én vagyok a konteós... :DDDDDDDDDDDDDDD
A Föld légköre változik, ez stimm. Sőt, a tengeráramlások iránya is. A nagy földi légkörzés is. Azt már ugye nem teszed hozzá, hogy normál esetben ehhez tízmillió évek kellenek, még romolna itt neked az összkép...
Perszeperszepersze, az Aral-tó se a felmelegedés miatt száradt ki! Ellocsolták a vízét. Egy sóstónak! Az hát! :DDDDDDDDDDDDDDDDDD
Karinthy Frigyes: magyarázom a bizonyítványom...
Ha melegszik az éghajlat, nem szárad ki semmi? Javaslom az "evaporáció" kifejezés tanulmányozását. Ja tudom, azt is csak hoax, a gaz gonosz "klímahisztizők" találták ki, és megvuduzták az összes fizikust titokban...vagy egész véletlenül te lógeszoltad el a földrajzórákat (mint ahogy a történelmet, és számos más egyéb órát is), aztán idejössz nagy paripa arccal prolizni meg debilezni. Néztél már tükörbe? És nem voltál rosszul tőle?
Ühüm, tehát ha a korabeli szaharai emberek antilopokat rajzolgattak a sziklafalra a Szaharában, akkor ott tutkómutkóbiztos, hogy szahara volt, sőt akár dzsungel is! Ez hótziher hogy bizonyító erejű! Amikor viszont egy szakember állítása ellentmond a tiednek, az hoax klímarettegő...na itt kimentem röhögni :DDDDD
Az elsivatagosodásnak mellesleg a túllegeltetés csak az egyik okozója. Az éghajlati jellegzetességekkel, téritői övvel stb. nem kell foglalkozni, az csúnyarossz hoax, az Aral-tónál is bizonyára túllegeltettek, azért száradt ki.
Pontosan értelek amúgy, a kapitalizmust próbálod mosdatni, sorozatgyilkosok érvelésével. Hát sok sikert, eddig még senkinek nem jött össze, talán te leszel az első.
Látom szeretsz a fogalmakon rugózni. Ezen ne múljon. Akkor használom az "alkalmazott kommunizmus" meg "alkalmazott kapitalizmus" kifejezéseket, ha ennyire nem volt egyértelmű (vagy csak leltél valami csomót a kákán), a lényegen nem változtat. Énfelőlem hívhatod rózsaszín nyuszika pomponos farkincájának is őket, ez semmit nem ír felül az állításaimból.
Magasról teszek rá, hogy a te álomvilágodban hogy prosperál egy olyan elméleti rendszer, ahol senkinek semmit nem kell adózni, a valóság sajna-bajna nem téged igazol. Soha nem is igazolt, függetlenül a sok wishful thinking baromságtól amit összegereblyéztél. A jelenlegi rendszerekben kell adózni, akár kapitalizmus, akár kommunizmus, akár fasizmus, akár faszomtudjamilyenizmus. Ha ismersz olyan országot, ahol nem kell, mellesleg, mi akadályoz meg, hogy odaköltözz? :)
Bizonyára nekem is ugyanennyi értelme van vitázni valakivel, aki felhőkakukkvár bullshiteket próbál ráerőltetni a valóságra, de nézd el nekem, van némi bűnös élvezeti értéke, úgyis ritkán jut az ember szórakozáshoz.
Mit meséljek, észvitéz? 1929-ig nem létezett piacszabályozás az USA-ban, ezeket konkrétan a válság hatására vezették be. Általános iskola történelem 5.b-s anyag. Figyelni kellett volna arra, amit a hülye tanár mond, nem a pad alatt pöntyörgetni az okosteldzsót, kistetriszt, akármit, akkor most eggyel kevesebb baromságot írtál volna.
Majd elolvasom, ha akad rá időm, egyelőre még az iskolában megtanultakat tekintem mérvadónak - és kb. bárki, aki kettesnél jobb jegyet szerzett történelemből év végén. Lapozgathatsz helyette szépen hangzó meséskönyveket, amik azt írják, amit olvasni akarsz, de ennyi erővel Benedek Eleket vagy Én Kicsi Pónimat is ajánlgathatsz, nagyjából annyi a relevanciájuk a tényekre.
Aha, jóformán minden hadvezér. Szépen generalizálsz, meg kell hagyni. Na picinypajtikám, javaslom neked a két peloponésszoszi háború tanulmányozását is (gondolom aznap megint meghalt a nagymamád, mikor suliban ezt vettétek). Athénnak 2x10000 talanton aranya volt + száznál is több szövetségese. Spártának voltak delphoi kincsei, és kemény HÁROM szövetséges. És mi történt? Spárta úgy elkente Athén száját mint a grízes szart...
De felhozhatom Valmy-t is akár, vagy Garibaldit! Vagy jópár más háborút, ahogy a pénzével a seggét törölhette a vesztes fél. Tessék aranyhaver, lehet cáfolni vidáman. Mármint azon túlmenően hogy "dúúúúú, a történelem egy hoax, a történészek mind hazug rohaccemét ládák, én bezzeg tudom a tutit me' az ujjambú' szoptam ki az imént". Ja, szóval az ilyen "dik dik zsámó" nem érdekel, ezt tartsd meg a sörbarátaidnak a sarki kricsmiben.
Na, Leninnek kellett pénz hogy forradalmat robbantson ki? Dagobert bácsiként ment ki Oroszországba vajon? Vagy simán elég volt egy lepecsételt vagon, és egy rakás dühös ember, akinek már a töke kivolt Kerenszkíjjel?
A meséskönyveidet meg csak lapozgasd szorgalmasan, nekem jó az alkalmazott tudomány is.
Reactor
2025.09.14 05:52:40
@manyokipeter: Oké, akkor tehát van felmelegedés, ebben akár meg is egyezhetünk.
Azon vitatkozhatunk bátran hogy antropogén-e vagy se (nem mintha lenne értelme), de ha nem az, akkor egyrészt nem kéne rátennünk még egy nagy lapáttal, másrészt NAGYON nagy lekvárban vagyunk...
De nem baj, nyomasd a konteókat, hogy a rohaccemétláda Kína keveri-kavarja a balhét a ritkaföldfémek miatt, hogy legyen kinek eladnia! Mintha a ritkaföldfémek és a kínai konstrukció lenne a húzóágazatuk, LOL... :D
Lítium is csak Kínában van, a világ maradék 80%-a az kitérdekel ugye. A földkéreg 25. leggyakoribb eleméről beszélünk mellesleg. Lehet, hogy nem hever úton-útfélen, de messze nincs Kína monopolhelyzetben a ritkaföldfémeket illetően. Ha jól tudom, konkrétan Halicson pont ezért (is) marakodnak?
Leállítják az európai szénerőműveket? Aha, ezt Németországgal és az Energiewendével is közölted? Ők biztos nem tudnak róla, ennek jegyében szerelték le az atomerőműveiket, és pöfögtetik vígan a füstöt a kék égre 24/7. Ez bizony epic fail volt a javából, pajtikám...
Az ilyen ügynökös sztorikról kapásból a Tanú c. film jut eszembe, meg az ellenséges békaemberek a folyóban. Persze nekem mindegy, kinek mit hiszel, van elég stikkes ezen a bolygón, legfeljebb szépen igazodsz.
Nem a "kis jégkorszakról" beszéltem, ha nem tűnt volna fel - a "kis jégkorszak" ugyanis nem volt globális jelenség. Konkrétan lónak a fsza, mind időbeni, mind térbeni kiterjedésben. A "rendes" jégkorszak se teljesen. A felmelegedés viszont sajna-bajna az. AHHOZ kellenek normális esetben évmilliók, hogy az Antarktiszon pálmafák nőjenek, de nem baj, legalább felállíthattál egy madárijesztőt és jól elpüfölhetted! Small thingz amuse small mindz.
Oké, szerinted az Aral-tó azért tűnt el, mert elvezették a folyókat. Akkor a Balaton miért nem tűnik el, holott kompletten lefolyástalan, sehonnét nem kap utánpótlást? A filozófiád szerint már hatszor ki kellett volna száradnia. Ja, amúgy a Kaszpi-tenger vízszintje is csökken, kipipálva! Az a vízutánpótlás, amit a Volgától kap, az lópikula esti fénnyel konkrétan, az Ural pedig még ennél is kisebbek. Nem mellesleg a Kaszpi-tenger nincs, nem is volt soha sivatag közelében se. Magashegységek és sztyeppék veszik körül. Belenéztél valaha legalább a középiskolai atlaszodba, vagy csak a tükörképedet rajzolgattad bele?
Te nagyon kretén, szerinted az óceán nem párolog, ha a belföldi vizek igen? Istenem, gyere le...
Bizony párolog, iskolakerülőkém, nagyon is. És a vízgőz még inkább növeli a felszíni hőmérsékletet. Arra már ki se térek, hogy az esőzés krvára nem egyenlően oszlik el a bolygón, vagyis azzal, hogy Indiában évente 5000 milliméternél több csapadék esik, Asszuán nincs kisegítve. Hasonlóképp attól hogy a Magyarországon elpárolgott víz valahol a Csendes-óceán közepén hullik ki, attól itt még aszály lesz. Nagy földi légkörzés, meg más egyéb ilyen hoaxok. Mialatt te a legközelebbi csehóban "tanultál" háziszilva-kommerszbarack tanszéken, más legalább hármasra megtanulta az anyagot.
A kiszáradásnak van még az állattenyésztés mellett jópár más oka is, de nem várom el általánosból is kibukottaktól, hogy ezt tudják, pláne hogy elismerjék. Higgy amit akarsz, a tényeket továbbra is hidegen hagyja.
A kőkorszaki ember ott rajzolgatott, ahol éppen akkor volt. Nem disztingvált, nem volt graffiti-ellenes törvény. És bármilyen hihetetlen, kis barátom, az ősember se ült egész életében végig a hátsóján a barlangja előtt. Vándorolt. Valahogy Amerikába is eljutottak a termékeny félholdról az indiánok, nem? Biztos teleportáltak...
Nem mellesleg az általad linkelt forrás is telibecáfol téged - "folyamat hátterében a délebbre húzó trópusi monszun öv, és az ezzel járó csapadékcsökkenés áll".
Csodaszép öngólt lőttél, a közönség tombol, még sok ilyet, ha kérhetném! :DDDDDDDD
Azon vitatkozhatunk bátran hogy antropogén-e vagy se (nem mintha lenne értelme), de ha nem az, akkor egyrészt nem kéne rátennünk még egy nagy lapáttal, másrészt NAGYON nagy lekvárban vagyunk...
De nem baj, nyomasd a konteókat, hogy a rohaccemétláda Kína keveri-kavarja a balhét a ritkaföldfémek miatt, hogy legyen kinek eladnia! Mintha a ritkaföldfémek és a kínai konstrukció lenne a húzóágazatuk, LOL... :D
Lítium is csak Kínában van, a világ maradék 80%-a az kitérdekel ugye. A földkéreg 25. leggyakoribb eleméről beszélünk mellesleg. Lehet, hogy nem hever úton-útfélen, de messze nincs Kína monopolhelyzetben a ritkaföldfémeket illetően. Ha jól tudom, konkrétan Halicson pont ezért (is) marakodnak?
Leállítják az európai szénerőműveket? Aha, ezt Németországgal és az Energiewendével is közölted? Ők biztos nem tudnak róla, ennek jegyében szerelték le az atomerőműveiket, és pöfögtetik vígan a füstöt a kék égre 24/7. Ez bizony epic fail volt a javából, pajtikám...
Az ilyen ügynökös sztorikról kapásból a Tanú c. film jut eszembe, meg az ellenséges békaemberek a folyóban. Persze nekem mindegy, kinek mit hiszel, van elég stikkes ezen a bolygón, legfeljebb szépen igazodsz.
Nem a "kis jégkorszakról" beszéltem, ha nem tűnt volna fel - a "kis jégkorszak" ugyanis nem volt globális jelenség. Konkrétan lónak a fsza, mind időbeni, mind térbeni kiterjedésben. A "rendes" jégkorszak se teljesen. A felmelegedés viszont sajna-bajna az. AHHOZ kellenek normális esetben évmilliók, hogy az Antarktiszon pálmafák nőjenek, de nem baj, legalább felállíthattál egy madárijesztőt és jól elpüfölhetted! Small thingz amuse small mindz.
Oké, szerinted az Aral-tó azért tűnt el, mert elvezették a folyókat. Akkor a Balaton miért nem tűnik el, holott kompletten lefolyástalan, sehonnét nem kap utánpótlást? A filozófiád szerint már hatszor ki kellett volna száradnia. Ja, amúgy a Kaszpi-tenger vízszintje is csökken, kipipálva! Az a vízutánpótlás, amit a Volgától kap, az lópikula esti fénnyel konkrétan, az Ural pedig még ennél is kisebbek. Nem mellesleg a Kaszpi-tenger nincs, nem is volt soha sivatag közelében se. Magashegységek és sztyeppék veszik körül. Belenéztél valaha legalább a középiskolai atlaszodba, vagy csak a tükörképedet rajzolgattad bele?
Te nagyon kretén, szerinted az óceán nem párolog, ha a belföldi vizek igen? Istenem, gyere le...
Bizony párolog, iskolakerülőkém, nagyon is. És a vízgőz még inkább növeli a felszíni hőmérsékletet. Arra már ki se térek, hogy az esőzés krvára nem egyenlően oszlik el a bolygón, vagyis azzal, hogy Indiában évente 5000 milliméternél több csapadék esik, Asszuán nincs kisegítve. Hasonlóképp attól hogy a Magyarországon elpárolgott víz valahol a Csendes-óceán közepén hullik ki, attól itt még aszály lesz. Nagy földi légkörzés, meg más egyéb ilyen hoaxok. Mialatt te a legközelebbi csehóban "tanultál" háziszilva-kommerszbarack tanszéken, más legalább hármasra megtanulta az anyagot.
A kiszáradásnak van még az állattenyésztés mellett jópár más oka is, de nem várom el általánosból is kibukottaktól, hogy ezt tudják, pláne hogy elismerjék. Higgy amit akarsz, a tényeket továbbra is hidegen hagyja.
A kőkorszaki ember ott rajzolgatott, ahol éppen akkor volt. Nem disztingvált, nem volt graffiti-ellenes törvény. És bármilyen hihetetlen, kis barátom, az ősember se ült egész életében végig a hátsóján a barlangja előtt. Vándorolt. Valahogy Amerikába is eljutottak a termékeny félholdról az indiánok, nem? Biztos teleportáltak...
Nem mellesleg az általad linkelt forrás is telibecáfol téged - "folyamat hátterében a délebbre húzó trópusi monszun öv, és az ezzel járó csapadékcsökkenés áll".
Csodaszép öngólt lőttél, a közönség tombol, még sok ilyet, ha kérhetném! :DDDDDDDD
Reactor
2025.09.14 06:18:03
@manyokipeter: Ne aggódjál, tökéletesen értelek, nem vagy te olyan összetett lélek, hogy agyarásznom kéne, hogy nnna, itt most mire gondolhatott a költő. Nagyjából mint wmiki, Fúziós Kiskutyafule, vagy Brendel Matyi...
Aha, felülírja. Maximum szeretnéd, édes öcsém. Wishful thinking LVL1000000.
Továbbra se érdekel, hogy a saját kicsiny világodon belül mit nevezel kapitalizmusnak, kommunizmusnak, és mit nem; a maradék 99,9999999999% ember érti, miről beszélek. Te nem, na bumm. Krónikus iskolakerülőktől ez nem szokatlan.
Hát kisapám, világosan látszik, hogy harmad-unokatestvéri köszönő viszonyban nem voltál soha történelemórával (ahogy földrajzórával sem), de azért nagy paripa arccal osztod az észt arról, 29 előtt miféle piacszabályozás is volt. Felőlem képzeld ezt, a saját kis zsebuniverzumodban bizonyára ez is így volt. Az se lehetetlen, hogy feléd négyszögletes hold függ az égen, hideg hangon nevetnek a csillagok, néhány háromszögnek pedig négy oldala van, a maradéknak meg öt, vagy éppenséggel öt az ötödik hatványon. Az egyetemlegesen elfogadott tananyag szerint nem volt (ami volt, az a semminél is kevesebb), én pedig ennek adok hitelt, nem egy általánosból is kibukott mélyhülyének.
Perszeperszetudoooom, azt gonosz szocialista-kommunista-fasiszta-trappista történészek irták, mind hülyék, mind hazudnak, pfuj!
Még szerencse, hogy vannak, akik jó pénzért megírják ennek az ellenkezőjét, te szépen szelektíven azt olvasod el, amit téged igazol, mert kell a sweet-sweet confirmation bias, kell valaki aki szembemegy a sztrádán, és ettől kvaokos vagy (annak képzeled magad). Egyszersmind felmentést is adsz magadnak a tanulás alól, mondván minek tanuljak, azok ott mind hazudnak. Gyönyörű, esküszöm, gyönyörű!
És ez a bazáribohóc nevez engem hülyének meg debilnek. Ez, skacok. Ez.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Javasolhatok neked esetleg pár haladó szellemiségű szegregációs tankönyvet is? Tudod, olyat, amiben a C-vitamint is egy fekete ember találta fel, meg hasonlók, azzal még feltennéd a koronát :DDD
No, mivel világos, hogy a történelemhez kb. annyi közöd volt, mint a dobostortának az X-faktorhoz, segítek: a peloponésszoszi háborúban Athénnak a valagán is potyogott az arany + a szövetségesei folyamatosan szállították a pénzt és az emberanyagot. Spártának a HÁROM szövetségese közül az egyiket Athén megszállva tartotta, a másik meg szélkakasként forgott Athén és Spárta közt. Azt már csak a margóra teszem hozzá, hogy Spárta a saját helótáival is állandó harcban állt, és Delphoi kincseit leszámítva egy vasuk se volt. A háború végén valahogy mégis ők győztek. Nahát, ezt hogy csinálták? Tán varázslók ültek ott, vagy esetleg a nagy haverod is annyira ismerte a történelmet, mint te?
Egy szóval se mondtam, hogy a pénz győzelmet hoz mellesleg (most te próbálsz ilyesmit a számba adni...ne erőlködj, retard, nem fog menni), azt viszont igazoltam több oldalról is, hogy a háborúhoz messze nem elég a pénz-pénz-pénz. Hogy te nem fogadod el? Ki nem szarja le, mit fogadsz és mit nem? Nem vagy paraméter, kisapám. A tények sajnos tények maradnak a te hozzájárulásod nélkül is.
Garibaldinak volt pénze? Nocsak. Akkor biztos csak menőzésből érte be kemény 1000 emberrel és két ócska, lyukas fenekű gőzössel amikor partra szállt Marsalában.
Mi a helyzet Valmy-val, édes kis komám? Amikor a mezítlábas, szarul felszerelt sans-culotte-k konkrétan fossá verték az elit porosz sereget? Tudom, tudom, az csak szocialista-trappista agymosás, hazugság volt :D
Esetleg a szovjet-finn háború? A finnek ott kalapoztak a szomszédos államoknál pénzsegélyért, nem kaptak egy fityinget se (erősítést se), Mannerheim valahogy mégis megverte Mereckovot. És ami még viccesebb, Tyimosenkó sem azért tudott végül győzni, mert még a vécédeszkája is aranyból volt.
Hogyne, persze, Lenin bátyó pénzes tatyókkal vonatozott Oroszországba, aztán nekiállt minden oroszt egyesével megvásárolni :DDDDDDDD Ekkora ordas nagy ökörséget még a politika se tud kitalálni. Mese-mese-meskete. A következő epizód szóljon arról, hogy Lenin bátyó egyenest a Kremlbe ment, és megvásárolta Kerenszkíjtől a hatalmat! Emeld az összeget kétszázmilió aranymárkára, úgy még hihetőbb! Stephen King futhat a pénze után! :DDD De hogy legyen egy kis sikerélményed, legalább szereztél nekem pár vidám percet, ez is valami :DDD
Jöhet a szokásos díszítősor: te hülye, te debil, te agyamosott, te ez, te az, te amaz...ha már igazad nem lehet, legalább személyeskedsz egy jóízűt!
Aha, felülírja. Maximum szeretnéd, édes öcsém. Wishful thinking LVL1000000.
Továbbra se érdekel, hogy a saját kicsiny világodon belül mit nevezel kapitalizmusnak, kommunizmusnak, és mit nem; a maradék 99,9999999999% ember érti, miről beszélek. Te nem, na bumm. Krónikus iskolakerülőktől ez nem szokatlan.
Hát kisapám, világosan látszik, hogy harmad-unokatestvéri köszönő viszonyban nem voltál soha történelemórával (ahogy földrajzórával sem), de azért nagy paripa arccal osztod az észt arról, 29 előtt miféle piacszabályozás is volt. Felőlem képzeld ezt, a saját kis zsebuniverzumodban bizonyára ez is így volt. Az se lehetetlen, hogy feléd négyszögletes hold függ az égen, hideg hangon nevetnek a csillagok, néhány háromszögnek pedig négy oldala van, a maradéknak meg öt, vagy éppenséggel öt az ötödik hatványon. Az egyetemlegesen elfogadott tananyag szerint nem volt (ami volt, az a semminél is kevesebb), én pedig ennek adok hitelt, nem egy általánosból is kibukott mélyhülyének.
Perszeperszetudoooom, azt gonosz szocialista-kommunista-fasiszta-trappista történészek irták, mind hülyék, mind hazudnak, pfuj!
Még szerencse, hogy vannak, akik jó pénzért megírják ennek az ellenkezőjét, te szépen szelektíven azt olvasod el, amit téged igazol, mert kell a sweet-sweet confirmation bias, kell valaki aki szembemegy a sztrádán, és ettől kvaokos vagy (annak képzeled magad). Egyszersmind felmentést is adsz magadnak a tanulás alól, mondván minek tanuljak, azok ott mind hazudnak. Gyönyörű, esküszöm, gyönyörű!
És ez a bazáribohóc nevez engem hülyének meg debilnek. Ez, skacok. Ez.
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Javasolhatok neked esetleg pár haladó szellemiségű szegregációs tankönyvet is? Tudod, olyat, amiben a C-vitamint is egy fekete ember találta fel, meg hasonlók, azzal még feltennéd a koronát :DDD
No, mivel világos, hogy a történelemhez kb. annyi közöd volt, mint a dobostortának az X-faktorhoz, segítek: a peloponésszoszi háborúban Athénnak a valagán is potyogott az arany + a szövetségesei folyamatosan szállították a pénzt és az emberanyagot. Spártának a HÁROM szövetségese közül az egyiket Athén megszállva tartotta, a másik meg szélkakasként forgott Athén és Spárta közt. Azt már csak a margóra teszem hozzá, hogy Spárta a saját helótáival is állandó harcban állt, és Delphoi kincseit leszámítva egy vasuk se volt. A háború végén valahogy mégis ők győztek. Nahát, ezt hogy csinálták? Tán varázslók ültek ott, vagy esetleg a nagy haverod is annyira ismerte a történelmet, mint te?
Egy szóval se mondtam, hogy a pénz győzelmet hoz mellesleg (most te próbálsz ilyesmit a számba adni...ne erőlködj, retard, nem fog menni), azt viszont igazoltam több oldalról is, hogy a háborúhoz messze nem elég a pénz-pénz-pénz. Hogy te nem fogadod el? Ki nem szarja le, mit fogadsz és mit nem? Nem vagy paraméter, kisapám. A tények sajnos tények maradnak a te hozzájárulásod nélkül is.
Garibaldinak volt pénze? Nocsak. Akkor biztos csak menőzésből érte be kemény 1000 emberrel és két ócska, lyukas fenekű gőzössel amikor partra szállt Marsalában.
Mi a helyzet Valmy-val, édes kis komám? Amikor a mezítlábas, szarul felszerelt sans-culotte-k konkrétan fossá verték az elit porosz sereget? Tudom, tudom, az csak szocialista-trappista agymosás, hazugság volt :D
Esetleg a szovjet-finn háború? A finnek ott kalapoztak a szomszédos államoknál pénzsegélyért, nem kaptak egy fityinget se (erősítést se), Mannerheim valahogy mégis megverte Mereckovot. És ami még viccesebb, Tyimosenkó sem azért tudott végül győzni, mert még a vécédeszkája is aranyból volt.
Hogyne, persze, Lenin bátyó pénzes tatyókkal vonatozott Oroszországba, aztán nekiállt minden oroszt egyesével megvásárolni :DDDDDDDD Ekkora ordas nagy ökörséget még a politika se tud kitalálni. Mese-mese-meskete. A következő epizód szóljon arról, hogy Lenin bátyó egyenest a Kremlbe ment, és megvásárolta Kerenszkíjtől a hatalmat! Emeld az összeget kétszázmilió aranymárkára, úgy még hihetőbb! Stephen King futhat a pénze után! :DDD De hogy legyen egy kis sikerélményed, legalább szereztél nekem pár vidám percet, ez is valami :DDD
Jöhet a szokásos díszítősor: te hülye, te debil, te agyamosott, te ez, te az, te amaz...ha már igazad nem lehet, legalább személyeskedsz egy jóízűt!

"A retrofuture szónak nincs jó magyar megfelelője. Jelentése kb. "a múltban elképzelt jövő" lehetne."
Iszonyat régen abbamaradt a retrofuture sorozat, már vagy 2015 táján született a legutolsó bejegyzés. Addig sikerült magyar, német és szovjet "képzelgők" munkáit megmutatnom és néhány elborult…..
Reactor
2025.09.14 00:36:52
@manyokipeter: Nem történt az olyan régen, division by zero hiba pedig mái napig létezik, köszöni szépen :) Csernobil se most volt, ennek ellenére a tanulságokat azóta is levonogatják belőle.
Ezer bocsánat, hogy egészen pontosan nem tudtam a Yorktown besorolását, a Reader's Digest kiadványa, amiben az eset először szerepelt, össz-vissz annyit közölt, hogy "csatahajó", ami a laikus számára kb. bármi lehet, ami nagyobb mint egy csónak, és fel van fegyverezve.
Szoftverhiba bármilyen rendszeren bármikor előjöhet, még az ultrabiztos hiperszuper Linux-szal is megeshet. Talán ritkábban, mint a közismerten fos Windowsnál, talán nem kékhalálnak nevezik, de megeshet.
Ha frissebb példa kell, felhozhatom éppen az Airbus (vagy Boeing) történetét, ahol az AI konkrétan átvette az irányítást a pilótáktól, és ott tette le a gépet, ahol semmiféle repülőtér nem volt, az állításom továbbra is változatlan: nagyon felelőtlen dolog egy gép értékítéletére bízni emberéleteket, ameddig a technika ördöge végképp el nem szenderül. Az pedig, mivel a világegyetem egyik legalapvetőbb eleme a véletlen és a hiba, sose fog megtörténni.
Ezer bocsánat, hogy egészen pontosan nem tudtam a Yorktown besorolását, a Reader's Digest kiadványa, amiben az eset először szerepelt, össz-vissz annyit közölt, hogy "csatahajó", ami a laikus számára kb. bármi lehet, ami nagyobb mint egy csónak, és fel van fegyverezve.
Szoftverhiba bármilyen rendszeren bármikor előjöhet, még az ultrabiztos hiperszuper Linux-szal is megeshet. Talán ritkábban, mint a közismerten fos Windowsnál, talán nem kékhalálnak nevezik, de megeshet.
Ha frissebb példa kell, felhozhatom éppen az Airbus (vagy Boeing) történetét, ahol az AI konkrétan átvette az irányítást a pilótáktól, és ott tette le a gépet, ahol semmiféle repülőtér nem volt, az állításom továbbra is változatlan: nagyon felelőtlen dolog egy gép értékítéletére bízni emberéleteket, ameddig a technika ördöge végképp el nem szenderül. Az pedig, mivel a világegyetem egyik legalapvetőbb eleme a véletlen és a hiba, sose fog megtörténni.
Reactor
2025.09.14 02:57:54
@manyokipeter: Oké, neked régen volt, mert az jobban passzol a narratívádhoz. Tiszta sor. Nekem meg nem volt túl régen. Részletkérdés. Megtörtént, ez a lényeg. Említettem frissebb példát is mellesleg, ha annyira "régen" volt az a Yorktown, és garantálhatom, hogy lesz még bőven.
Tökéletes gép nem volt, soha nem is lesz. Maximum a szájenszfiksön irodalmakban. A gép emberi hibákat valóban nem tud elkövetni, de gépi hibákat viszont minden további nélkül. A robotsofőr nem fog elaludni a volánnál, kékhalálozni viszont fog tudni. Nem fog piásan volán mögé ülni, de azt se fogja tudni kitalálni, hogy két sarokkal odébb, amikor az idióta hülyegyerek tíz centire dekázik az úttesttől a pöttyös labdájával a járdán, nem fogja-e berúgni az úttestre, aztán utánaugrani. Van pro és kontra. Egyvalami viszont biztos: a gépnek nincs vesztenivalója, nem tudja, mi az az élet - ha összetört, há' megjavítják, fogalma se lesz róla, hogy a hülyegyerekből meg közben pacni lett, és őt nem lehet megjavítani. És a gépet nem tudod se megbírságolni, se kártérítésre kötelezni, se lecsukatni. Ezért bízom meg pindurkát jobban az emberekben, mint egy kenyérpirítóban.
Tökéletes gép nem volt, soha nem is lesz. Maximum a szájenszfiksön irodalmakban. A gép emberi hibákat valóban nem tud elkövetni, de gépi hibákat viszont minden további nélkül. A robotsofőr nem fog elaludni a volánnál, kékhalálozni viszont fog tudni. Nem fog piásan volán mögé ülni, de azt se fogja tudni kitalálni, hogy két sarokkal odébb, amikor az idióta hülyegyerek tíz centire dekázik az úttesttől a pöttyös labdájával a járdán, nem fogja-e berúgni az úttestre, aztán utánaugrani. Van pro és kontra. Egyvalami viszont biztos: a gépnek nincs vesztenivalója, nem tudja, mi az az élet - ha összetört, há' megjavítják, fogalma se lesz róla, hogy a hülyegyerekből meg közben pacni lett, és őt nem lehet megjavítani. És a gépet nem tudod se megbírságolni, se kártérítésre kötelezni, se lecsukatni. Ezért bízom meg pindurkát jobban az emberekben, mint egy kenyérpirítóban.
Reactor
2025.09.14 05:11:30
@manyokipeter: "Ez addig igaz csak, amíg a gép (hibái ellenére) nem megbízhatóbb, mint az ember." valamint Pláne, hogy náluk ha előjön egy újabb hiba, akkor javítás után az egész flotta "tanul belőle".
Vagyis azt sugalltad, hogy majd egyszer valamikor egyetlen hibájuk se lesz. Nem kell semmit a szádba adnom, anélkül is csinálsz magadból szép nagy hülyét, megy ez neked.
Aha, tehát a tulaját veszik elő. És mit érnek vele, agybajos? Egy full önvezető kocsinak hiába veszik elő a tulaját, aki a kormányt se tudja elfordítani, mert nincs, a pedált se tudja lenyomni, mert nincs. A tulaj semmiképpen nem lehet felelős, ha a baleset okozójára nincs semmi ráhatása. A drónodat te magad irányítod, nem önjáró, tehát bocseszka, ezzel csúnyán mellélőttél. Marad tehát a gyártó, autószerviz, itt kell keresni a felelőst. És hogy találod meg, kis komám? Merthogy mind a gyártó, mind a szerviz, mind a programozó egymásra fogja tologatni a felelősséget. Hiába citálod oda a komplett szervizt, gyártógárdát, programátort a vádlottak padjára, mind azt fogja mondani: BIZONYÍTSD BE! És természetesen mindhárman mondhatják azt is bátran, kérem, ők nem felelősek, itt júzer error történt, ha a fejed tetejére állsz, akkor se fogod tudni cáfolni őket. Ha a csávókám egyedül ült az önjáró csatragányában, még tanú se lesz. Sok sikert a jogi csűrés-csavaráshoz! :D
Vagyis azt sugalltad, hogy majd egyszer valamikor egyetlen hibájuk se lesz. Nem kell semmit a szádba adnom, anélkül is csinálsz magadból szép nagy hülyét, megy ez neked.
Aha, tehát a tulaját veszik elő. És mit érnek vele, agybajos? Egy full önvezető kocsinak hiába veszik elő a tulaját, aki a kormányt se tudja elfordítani, mert nincs, a pedált se tudja lenyomni, mert nincs. A tulaj semmiképpen nem lehet felelős, ha a baleset okozójára nincs semmi ráhatása. A drónodat te magad irányítod, nem önjáró, tehát bocseszka, ezzel csúnyán mellélőttél. Marad tehát a gyártó, autószerviz, itt kell keresni a felelőst. És hogy találod meg, kis komám? Merthogy mind a gyártó, mind a szerviz, mind a programozó egymásra fogja tologatni a felelősséget. Hiába citálod oda a komplett szervizt, gyártógárdát, programátort a vádlottak padjára, mind azt fogja mondani: BIZONYÍTSD BE! És természetesen mindhárman mondhatják azt is bátran, kérem, ők nem felelősek, itt júzer error történt, ha a fejed tetejére állsz, akkor se fogod tudni cáfolni őket. Ha a csávókám egyedül ült az önjáró csatragányában, még tanú se lesz. Sok sikert a jogi csűrés-csavaráshoz! :D

Porpáczy Richard alias Rollende Landstrasse megint egy vasúttal kapcsolatos írással jelentkezett. Ha azt mondom alföldi betyárvilág a XIX. században, vonatrablás és Rózsa Sándor, akkor abból csak valami jó sülhet ki nem igaz? Lássuk!
A betyár nem kriminalisztikai, hanem néprajzi fogalom. Nevezték…..
Reactor
2025.09.13 17:39:52
@manyokipeter: Nem is állította senki ennek az ellenkezőjét. Akkor most áruld el, egy szegény miért rabolna ki egy másik szegényt, egyáltalán mit tud elrabolni tőle? Már a cikk szerint is értemetlen. Egy nincstelentől te mit akarsz elszedni? Pláne hogy egy komplett bűnbandának kellett volna osztozkodnia a zsákmányon utána...a nullát te osztogathatod bármivel, az bizony nulla marad.
A "védelmi zsarolás" nevű intézmény jóval később született meg, ez csak sima mezei zsarolás volt, a betyárok nem "védték" be a riválisoktól azt se, aki kiakasztott nekik szőrtarisznyát a kapuba kajával.
Azt meg nem tudom, honnét szedted, hogy a döntő részük a szabadságharc közelébe se szagolt...gondolom nem álltál ott és könyvelted. Na ugye. Eleve rengetegen a világosi fegyverletétel után választották a betyáréletet, amikor Haynau meg a farkaskái mindenkit próbáltak levadászni, akit elérhettek. Arad után elég világossá vált a túlélőknek, mi lesz a sorsuk, nos a felkötésnél még az útonállás is jobb. Rózsa Sándor nem ilyen volt, na bumm, más betyárok meg igen. Egy szóval se írtam, hogy mindegyikük Robin Hood lett volna, mint ahogy azt se, hogy mindegyikük közönséges bandita lett volna, szóval itt most nyitott kapukat döngetsz.
A "védelmi zsarolás" nevű intézmény jóval később született meg, ez csak sima mezei zsarolás volt, a betyárok nem "védték" be a riválisoktól azt se, aki kiakasztott nekik szőrtarisznyát a kapuba kajával.
Azt meg nem tudom, honnét szedted, hogy a döntő részük a szabadságharc közelébe se szagolt...gondolom nem álltál ott és könyvelted. Na ugye. Eleve rengetegen a világosi fegyverletétel után választották a betyáréletet, amikor Haynau meg a farkaskái mindenkit próbáltak levadászni, akit elérhettek. Arad után elég világossá vált a túlélőknek, mi lesz a sorsuk, nos a felkötésnél még az útonállás is jobb. Rózsa Sándor nem ilyen volt, na bumm, más betyárok meg igen. Egy szóval se írtam, hogy mindegyikük Robin Hood lett volna, mint ahogy azt se, hogy mindegyikük közönséges bandita lett volna, szóval itt most nyitott kapukat döngetsz.
Reactor
2025.09.14 00:48:17
@manyokipeter: Írtad, igen, csak épp minden valós alapot nélkülöz. Merész feltételezés, hogy azidőtájt minden parasztnak volt minimum fél kiló kenyere és szalonnája. És ezen osztozkodjon 7-8 ember, mindegyiknek jut ummm....két-három falás, még meg se jött igazán az étvágyuk, a szegényes zsákmány már el is fogyott. Tényleg, mennyivel jobban megéri a nincstelentől pár morzsát elszedni, mikor ugyanezzel az erővel egy gazdagot is kirabolhattak, ahol pindurkát több a zsákmány!
Bocsánat, de ez a legkevésbé se életszerű, kb. annyira, mint a csöveseket adóztatni meg pénzbüntetést kivetni rájuk, az értelme is körülbelül annyi. Maximum ha nagyon az éhhalál küszöbén egyensúlyoztak volna, igen, akkor valóban számít a 2-3 falat kenyér is, de az ilyen rablónak jártányi ereje sincs, nemhogy fegyvert forgatni...
Azt meg kötve hiszem, hogy ezek a komplett falut - ahol alsó hangon is minimum száz ember él, de inkább több - végigsarcolták volna tizedannyian védekezés helyett, tehát a "minden paraszttól egy kis kenyér" csak gondolatkísérlet. Ha sikerült volna, akkor természetesen működött volna. Csakúgy mintha Magyarország minden lakosa adna valakinek 1 betétdíjas dobozt, vagy 50 forintot, az illető másnapra milliárdos lenne.
A Camorra klán, vagy Cosa Nostra stb. legfőképpen maguktól nyújt "védelmet", ne legyenek illúzióid. Meg esetleg attól a 2-3 botcsinálta rablótól, aki bepróbálkozna.
Akiről van forrás...ez öööö...hány ember is? 10? 5? Annyi se? És hány betyár volt en bloc összesen? Ezer? Kétezer? Annál is több?
Nem áll szándékomban bárkit is meggyőzni - a te állításod ugyanúgy visszaellenőrizhetetlen, mint az enyém.
Bocsánat, de ez a legkevésbé se életszerű, kb. annyira, mint a csöveseket adóztatni meg pénzbüntetést kivetni rájuk, az értelme is körülbelül annyi. Maximum ha nagyon az éhhalál küszöbén egyensúlyoztak volna, igen, akkor valóban számít a 2-3 falat kenyér is, de az ilyen rablónak jártányi ereje sincs, nemhogy fegyvert forgatni...
Azt meg kötve hiszem, hogy ezek a komplett falut - ahol alsó hangon is minimum száz ember él, de inkább több - végigsarcolták volna tizedannyian védekezés helyett, tehát a "minden paraszttól egy kis kenyér" csak gondolatkísérlet. Ha sikerült volna, akkor természetesen működött volna. Csakúgy mintha Magyarország minden lakosa adna valakinek 1 betétdíjas dobozt, vagy 50 forintot, az illető másnapra milliárdos lenne.
A Camorra klán, vagy Cosa Nostra stb. legfőképpen maguktól nyújt "védelmet", ne legyenek illúzióid. Meg esetleg attól a 2-3 botcsinálta rablótól, aki bepróbálkozna.
Akiről van forrás...ez öööö...hány ember is? 10? 5? Annyi se? És hány betyár volt en bloc összesen? Ezer? Kétezer? Annál is több?
Nem áll szándékomban bárkit is meggyőzni - a te állításod ugyanúgy visszaellenőrizhetetlen, mint az enyém.
Reactor
2025.09.14 02:47:46
@manyokipeter: Éhen is haltak sokan, köszi hogy kérdezed. Még jóval később is megesett, hogy a család egy-egy idősebb tagja fogta magát, és elment a hegyekbe meghalni, mert annyira nem volt kaja. Sánta Ferenc megvan, igaz? És akkor te mutogatsz itt ujjal az én tudásomra.
Édes pajtikám, mielőtt enyémből a szálkát, előbb a magadéból szedd ki a fatelepet, okés?
Aranyos, ahogy ide-oda csapongsz településtípusok közt mellesleg, ahogy kívánja az érdek....faluban 20-nál jóval több paraszt volt, tanyavilágban pedig ma is hosszú kilométerek választják el egyik házat a másiktól! Nagyon cuki, ahogy ferdíted-fordítod a dolgokat, csak hogy neked legyen igazad, de sajna-bajna túl átlátszó. Nagyon levágós, hogy csak kötekedni akarsz.
Nos, egy klasszikust idézve: "You're gonna have to try a little harder than THAT."
Adott egy rablóbanda, akár Rózsa Sanyikáé. Ebben van mondjuk 10 ember. Ahhoz, hogy profitot könyvelhessenek el, vagy 1 db gazdagot kellett kirabolniuk, vagy 10 db szegényt. Nos, barátocskám, mire végigjárták azt a 10 szegényt, akitől actually volt is mit elszedni, addigra tízszer annyi időt, erőforrást, másegyebet pisáltak el arra, amit 1 gazdag kirablásával mind megspórolhattak volna. Arról nem is beszélve, 20 paraszttal kicsit rizikósabb szembeszállni, mint egy gazdaggal. Megérte volna így nekik? NEM. Ennyire segghülyék lettek volna az akkori betyárok? Igen, bizonyára :DDDDDDDD
Ezt honnét, miből szűrted le, hogy a szegényt könnyebb megfenyegetni, kirabolni? Szerinted a gazdagok mind Bruce Lee ikerturbók voltak, ötszázezres magánhadsereggel (ne a mai viszonyokból vonjál már le következtetéseket többszáz évvel korábbra pls, szánalmas)? Van a gazdagnál lőfegyver, na und? Létezett egy ideje íj és nyíl is, sőt, parittya! Lehet, hogy nem olyan hatásokkal öltek, mint egy muskéta, de nem köszönte meg az, aki a gyomrába kapott egy fűzfalevelűt vagy bélfürkészt. A cikkből pedig világosan lejön, hogy a betyárok abszolút nem voltak rettenthetetlen harcosok: egy vaktában leadott lövéstől elhúzták a bélést.
Az viszont igaz, hogy akkor raboltak, amikor kicsi volt a rizikó. Ennek viszont semmi köze az illető vagyoni helyzetéhez. Parasztoknak se akkor mentek neki, amikor mind a húsz egybegyűlt, mert ha egyet le is lőnek, a másik 19 szétkeni az agyukat a pusztában.
Erre azért kérnék valami hiteles forrást (tehát nem Zsindex, nem Wiki, nem meséskönyv), hogy a betyárok találták fel a "védelmi pénz" fogalmát. Nem mellesleg, akinek semmije nincs, azt továbbra is hiába sarcolják. Felgyújthatják a tanyáját, leölhetik őt magát is, meg a komplett családját, akkor se lesz több pénze.
Egyébként meg semmiféle forrásanyagot nem mutattál az állításaidra (arra meg főleg, hogy ezek döntő része nem harcolt a szabadásgharcban). Van egy-kettő, ami téged igazol. Engem mi? A Gauss-harang, picinypajtikám. Én az átlagot nézem, nem a pozitív-negatív szélsőségeket. Ja, nem mellesleg az általad gyűlölt általános iskolai törikönyvek is kifejtik, hogy Haynau hajtóvadászatot folytatott a honvédek ellen, és mivel "kűfődön" annyira szerették a magyarokat, mint a léggömbárus a nyílzáport, jobb híján itthon maradtak, és kiből "normális" betyár lett, kiből vandál bandita. Nincs két egyforma betyár, hihetetlen, mi?
Édes pajtikám, mielőtt enyémből a szálkát, előbb a magadéból szedd ki a fatelepet, okés?
Aranyos, ahogy ide-oda csapongsz településtípusok közt mellesleg, ahogy kívánja az érdek....faluban 20-nál jóval több paraszt volt, tanyavilágban pedig ma is hosszú kilométerek választják el egyik házat a másiktól! Nagyon cuki, ahogy ferdíted-fordítod a dolgokat, csak hogy neked legyen igazad, de sajna-bajna túl átlátszó. Nagyon levágós, hogy csak kötekedni akarsz.
Nos, egy klasszikust idézve: "You're gonna have to try a little harder than THAT."
Adott egy rablóbanda, akár Rózsa Sanyikáé. Ebben van mondjuk 10 ember. Ahhoz, hogy profitot könyvelhessenek el, vagy 1 db gazdagot kellett kirabolniuk, vagy 10 db szegényt. Nos, barátocskám, mire végigjárták azt a 10 szegényt, akitől actually volt is mit elszedni, addigra tízszer annyi időt, erőforrást, másegyebet pisáltak el arra, amit 1 gazdag kirablásával mind megspórolhattak volna. Arról nem is beszélve, 20 paraszttal kicsit rizikósabb szembeszállni, mint egy gazdaggal. Megérte volna így nekik? NEM. Ennyire segghülyék lettek volna az akkori betyárok? Igen, bizonyára :DDDDDDDD
Ezt honnét, miből szűrted le, hogy a szegényt könnyebb megfenyegetni, kirabolni? Szerinted a gazdagok mind Bruce Lee ikerturbók voltak, ötszázezres magánhadsereggel (ne a mai viszonyokból vonjál már le következtetéseket többszáz évvel korábbra pls, szánalmas)? Van a gazdagnál lőfegyver, na und? Létezett egy ideje íj és nyíl is, sőt, parittya! Lehet, hogy nem olyan hatásokkal öltek, mint egy muskéta, de nem köszönte meg az, aki a gyomrába kapott egy fűzfalevelűt vagy bélfürkészt. A cikkből pedig világosan lejön, hogy a betyárok abszolút nem voltak rettenthetetlen harcosok: egy vaktában leadott lövéstől elhúzták a bélést.
Az viszont igaz, hogy akkor raboltak, amikor kicsi volt a rizikó. Ennek viszont semmi köze az illető vagyoni helyzetéhez. Parasztoknak se akkor mentek neki, amikor mind a húsz egybegyűlt, mert ha egyet le is lőnek, a másik 19 szétkeni az agyukat a pusztában.
Erre azért kérnék valami hiteles forrást (tehát nem Zsindex, nem Wiki, nem meséskönyv), hogy a betyárok találták fel a "védelmi pénz" fogalmát. Nem mellesleg, akinek semmije nincs, azt továbbra is hiába sarcolják. Felgyújthatják a tanyáját, leölhetik őt magát is, meg a komplett családját, akkor se lesz több pénze.
Egyébként meg semmiféle forrásanyagot nem mutattál az állításaidra (arra meg főleg, hogy ezek döntő része nem harcolt a szabadásgharcban). Van egy-kettő, ami téged igazol. Engem mi? A Gauss-harang, picinypajtikám. Én az átlagot nézem, nem a pozitív-negatív szélsőségeket. Ja, nem mellesleg az általad gyűlölt általános iskolai törikönyvek is kifejtik, hogy Haynau hajtóvadászatot folytatott a honvédek ellen, és mivel "kűfődön" annyira szerették a magyarokat, mint a léggömbárus a nyílzáport, jobb híján itthon maradtak, és kiből "normális" betyár lett, kiből vandál bandita. Nincs két egyforma betyár, hihetetlen, mi?

A partiszemöldök feltalálója és ismert fürdőruha-modell.
A nagy(szemöldökű) ember 1906-ban született ukrán területen, ám mindig orosznak vallotta magát.
Szocsiban nyaral, de a munka az első...

Az 1800-as évek végén kegyetlen gyilkossági hullám tartotta lázban London lakosságát. Az East Endhez tartozó Whitechapel városrészben egy rejtélyes gyilkos sokkolóan kegyetlen módszerrel szedte áldozatait. A rendőrség tehetetlen volt, az emberek rettegtek. Mindeközben a gyilkos vérfagyasztó…..
Reactor
2025.09.13 22:46:43
Szerintem nem azért lett Hasfelmetsző Jack (igazából Szétszaggató Jack lenne a jobb fordítás) ennyire ikonikus gonosztevő, mert olyan sok embert ölt meg - őszintén, a Zodiákushoz vagy Gary Ridgway-hoz képest tényleg csak egy friss, harmatos kezdő volt - vagy mert hülyét csinált a zsernyákokból. Az egyébként se volt nehéz, fakabátnak abban az időben is csak a legalja ment. Én úgy vélem, részben ez, részben az tette halhatatlanná. Na meg volt egy nagyon egyedi, "freddykrőgeres" stílusa is, ráadásul zsinórban 5 gyilkosságot megúszni még akkor se volt egyszerű, amikor még nem voltak kamerák, DNS alapú azonosítás, ujjlenyomat stb., és még akkor is igen körülményes volt a bizonyítás, ha valakit el is kaptak talpig véresen egy tetem közelében. Az egyik gyanúsított egy Sir William Gull nevű igen kitűnő orvos volt, aki biza meg-megfordult Whitechapel-ben, és a felesége többször kapta rajta, hogy éjszaka vérszennyes ruhában ment haza. A doki közölte, hogy gyakran van orrvérzése, és ezzel el is engedték.
Vicces, de egész csomóan vallották magukat a Hasfelmetszőnek az esetek után, minimum három bűnöző (köztük Neill Cream) is megpróbálta magát Hasfelmetszőnek beállítani. Az igazság, mint tudjuk, odaát van.
@Tejinashi: igen, Sutcliffe volt az. Egy natúr teherautósofőr volt, semmi fakszni, de tuti nem egyedül dolgozott: a hangfelvétel, amit beküldtek a zsernyákokhoz, nem tőle származik. Amit a BV nem tudott megoldani, végül a kórokiknak kellett: a COVID kicsinálta. Egyébként Gary Ridgwaynek mégcsak a közelében sem járt.
Vicces, de egész csomóan vallották magukat a Hasfelmetszőnek az esetek után, minimum három bűnöző (köztük Neill Cream) is megpróbálta magát Hasfelmetszőnek beállítani. Az igazság, mint tudjuk, odaát van.
@Tejinashi: igen, Sutcliffe volt az. Egy natúr teherautósofőr volt, semmi fakszni, de tuti nem egyedül dolgozott: a hangfelvétel, amit beküldtek a zsernyákokhoz, nem tőle származik. Amit a BV nem tudott megoldani, végül a kórokiknak kellett: a COVID kicsinálta. Egyébként Gary Ridgwaynek mégcsak a közelében sem járt.

Bár 1969 márciusának elején a világ még éppen a szuperszonikus Concorde üzembe helyezésén ámuldozott, ám hamarosan mindenki inkább a szovjet-kínai határra szegezte a tekintetét, és aggódva figyelte a Peking és Moszkva között kialakuló válsághelyzetet...
Reactor
2025.09.13 22:28:17

Gordon Matthew Thomas Sumner 1951. október 2.-án született Angliában. A kortárs egyetemes zenetörténelem egyik legnagyobb alakja. Profi zenei pályafutását 1977-ben a The Police-szal alapozta meg, majd a zenekar felbomlása után szólókarrierére koncentrál.
Az évtizedek alatt számos zenei stílusban…..
Reactor
2025.09.13 20:11:38

A párizsi kommün (párizsi községtanács, franciául: Commune de Paris) egyfajta szocialista államszervezet volt, melyet - a mai napon 143 éve - 1871. március 28-án kiáltottak ki Párizsban, és május 28-ára vertek le...
Reactor
2025.09.13 20:09:07
Na, ennek annyi köze volt a kommunizmushoz kb. mint a belsőszerv-lépnek a méhek lépéhez, vagy a vizigótoknak a vízhez. Függetlenül attól, Marx utólag mit hablatyolt össze. Mondott ő már sokkalta nagyobb ökörségeket is, szóval igazából no surprises here.
@spinat: A cikk 8 órát említ, nem 12-t. A gyermekmunkát echte a kapitalizmus emelte törvényerőre (Pius óta nem volt bevett szokás sehol), panellakásban pedig most a hurrákapitalizmus során is bőven laknak ennyien egyszerre. Fészekrakó-csalás, "panellakás nem egyenlő tömegszállás", más effélék megvannak? Nem történt olyan nagyon-nagyon régen...
@Fulek: Valóban, nincs 8 óra, helyette lehúzatnak veled 12 órát, aminek a felét kifizetik. Egy JÓSZÍVŰ munkáltató, that is. Plusz 400 óra ingyen robot évente, ezt se felejtsük ám el. Ha lázadozol, kipenderítenek helyből, mondván, vannak ötszázan a helyedre.
Ez biztos sokkal jobb! :DDD
Elég picit belegondolni, milyen lehetett az az előző rendszer, amitől még a kommunizmus is jobb opció volt (és amit mellesleg az uralkodók egymással összefogva erőszakkal igyekeztek fenntartani). Biztos baromi népszerű! :D
@engelbert (törölt): Konkrétan úgy csinálták, hogy a politikus se kapott csiliárdokat, hanem annyit, mint egy értékteremtő munkát végző orvos vagy mérnök. Ez speciel nekem szimpatikusabb annál, minthogy zsebrevágja az adófizetők pénzét, miközben semmi mást nem csinál, csak körlégzéssel hazudozik és lop mindent, ami nincs lebetonozva. Ja, meg szidja az előző kormányt. Hasznosat egyikük se csinál, kárhoz még a tizedük is sok.
@Konrad: Váltottunk is. Aztán eltelt most uszkve 30 év, és kiderült, hogy ismét döglött lóra fogadtunk.
@spinat: A cikk 8 órát említ, nem 12-t. A gyermekmunkát echte a kapitalizmus emelte törvényerőre (Pius óta nem volt bevett szokás sehol), panellakásban pedig most a hurrákapitalizmus során is bőven laknak ennyien egyszerre. Fészekrakó-csalás, "panellakás nem egyenlő tömegszállás", más effélék megvannak? Nem történt olyan nagyon-nagyon régen...
@Fulek: Valóban, nincs 8 óra, helyette lehúzatnak veled 12 órát, aminek a felét kifizetik. Egy JÓSZÍVŰ munkáltató, that is. Plusz 400 óra ingyen robot évente, ezt se felejtsük ám el. Ha lázadozol, kipenderítenek helyből, mondván, vannak ötszázan a helyedre.
Ez biztos sokkal jobb! :DDD
Elég picit belegondolni, milyen lehetett az az előző rendszer, amitől még a kommunizmus is jobb opció volt (és amit mellesleg az uralkodók egymással összefogva erőszakkal igyekeztek fenntartani). Biztos baromi népszerű! :D
@engelbert (törölt): Konkrétan úgy csinálták, hogy a politikus se kapott csiliárdokat, hanem annyit, mint egy értékteremtő munkát végző orvos vagy mérnök. Ez speciel nekem szimpatikusabb annál, minthogy zsebrevágja az adófizetők pénzét, miközben semmi mást nem csinál, csak körlégzéssel hazudozik és lop mindent, ami nincs lebetonozva. Ja, meg szidja az előző kormányt. Hasznosat egyikük se csinál, kárhoz még a tizedük is sok.
@Konrad: Váltottunk is. Aztán eltelt most uszkve 30 év, és kiderült, hogy ismét döglött lóra fogadtunk.

Ma induló új sorozatunkban hajdani mozgóképfelvételeket láthattok, amelyek érdekesek, szokatlanok, vagy tragikusak, de mindenképp RITKÁN LÁTHATÓAK. Elsőként egy szomorú eseményről láthattok helyszíni tudósítást. Maradjatok velünk! Mindjárt jövünk a lényeggel. :)
A repülő szabó
102 éve a…..
Reactor
2025.09.13 19:51:23
"Wheeee I'm flying!"
SPLAT!!!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Nem tudom, mire számított, azok után, hogy a próbababás kísérletei 1 kivételével mind ugyanígy végződtek. Siklórepülésre?
Kétségkívül nagyon bátor volt. Csak hát, balls of steel + brain of poo don't mix all THAT well...
@gothmog: Hát na, legalább elmondható, hogy igen "mély benyomást" tett az ugrása :DDDDDDDDDDDD
@SodalisO: Ki tudja, lehet "valahol valaki remélem élvezi a dolgot"...
Az mindenesetre vitán felül áll, hogy a rajzfilmiparba örökre beírta magát azzal, amikor a szereplő lezuhan a magasból és testkörvonal formájú lyukat üt a talajba :D
SPLAT!!!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Nem tudom, mire számított, azok után, hogy a próbababás kísérletei 1 kivételével mind ugyanígy végződtek. Siklórepülésre?
Kétségkívül nagyon bátor volt. Csak hát, balls of steel + brain of poo don't mix all THAT well...
@gothmog: Hát na, legalább elmondható, hogy igen "mély benyomást" tett az ugrása :DDDDDDDDDDDD
@SodalisO: Ki tudja, lehet "valahol valaki remélem élvezi a dolgot"...
Az mindenesetre vitán felül áll, hogy a rajzfilmiparba örökre beírta magát azzal, amikor a szereplő lezuhan a magasból és testkörvonal formájú lyukat üt a talajba :D

A század elején két zseni, az orosz Szergej Prokudin-Gorszkij és a francia Albert Kahn fotózta Mongóliát. Prokudin-Gorszkij Oroszországot és az akkor orosz protektorátus alatt álló Mongóliát fényképezte, míg a neves gazdag filantróp Kahn azt vette a fejébe, hogy színesben dokumentálja a teljes…..
Reactor
2025.09.13 04:39:21
@invalid username: Bosszút? Miért? Mert törvényt sértett és rajtakapták? :DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Álljon csak bosszút, nem lesz kérdéses a tettes személye, és akkor már 1 hónapot tölthet majd kalodában.
Álljon csak bosszút, nem lesz kérdéses a tettes személye, és akkor már 1 hónapot tölthet majd kalodában.

Van pár szakma, amely nevében és olvasmányélményeink alapján még benne van a köztudatban, de az elmúlt évtizedekben teljesen és maradéktalanul kihaltak, eltűntek. Ezekből adok most egy csokorra valót.
Villamoskalauz
Akárcsak a vasúton, hajdanában a BKV villamosain és autóbuszain is kalauzok…..
Reactor
2025.09.13 00:02:43
Érdemes pontosítani a cikken egy kicsit: valóban vannak kihalt szakmák, vannak viszont amik tovább élnek, kicsit más formában.
Villamoskalauz: Jaj, bárcsak kihalna már! Eszem ágában se lenne jegyet venni a négyeshatosra, ha nem muszáj.
Oké értem, ez nem OLYAN kalauz, de ettől még kalauz.
Rákász: Ez is létezik még, max. idehaza nem, de tengermelléken elég jövedelmező foglalkozás.
Vándorköszörűs: Igény az volna rá, pláne hogy a fogyasztói társadalom jegyében szar minőségű, könnyen kicsorbuló késeket, baltákat, kaszákat stb. árulnak (persze jó drágájé'), és ha az ember nem akar állandóan újat venni, jobb volna kiköszörültetni ezeket. De alig van szakember erre. Felszereléssel, úgy értem, a fenőkő húzogatása öt percig az lónak a fasza, nem élezés.
Ószeres: Helyenként még ez is van, elég szétnézni egy-egy régiségvásáron.
Bakter: Sajnos, egyre kevesebb van, nem véletlen szaporodtak meg a vasúti átkelőknél a balesetek. Ha senki nem figyeli, a hülye idióta baromja simán behajt a piros jelzésre is a sínek közé (legutóbb Mindszenten történt: öttagú mesterember-csapat nem tudott 2 percet várni, szét is kente őket a sihuhuhú kocsistól), aztán ha túléli a nagy találkozást, még neki áll feljebb. Megérte leépíteni a baktereket...?
Fényképész: Kicsit átalakult, de mái napig van, akár műtermi, akár másmilyen. A telefonba épített gagyi színvonalú "nesze bazmeg, ha nagyon kell, ilyen is van benne" fényképező a közelébe nincs mondjuk egy Nikonnak.
Írnok-gépírónő: Lényegében a mai titkárnők feladata.
@Dzsala elnök: Igen, sok fogalmatlan future fuckballz jövővilágban élő emberke hiszi ezt, aztán még Japánban sincs így, pedig ők úgy 150 évvel járnak előbbre.
@GERI87: Lehet,persze. De hogy érdemes-e, az egy másik dolog.
@unionista. (törölt): Ezekből kézműves kivitelben még akad. Oké, Belpesten talán nem, de Erdélyben viszont annál több.
Ja, és az "bognár", nem "bodnár".
@Szűcslaci: Gyepmester (vagyis sintér) még van. Sajnos nem elegendő. Idén egy hónapon belül KÉT embert és élve marcangoltak szét kóbor kutyák.
Villamoskalauz: Jaj, bárcsak kihalna már! Eszem ágában se lenne jegyet venni a négyeshatosra, ha nem muszáj.
Oké értem, ez nem OLYAN kalauz, de ettől még kalauz.
Rákász: Ez is létezik még, max. idehaza nem, de tengermelléken elég jövedelmező foglalkozás.
Vándorköszörűs: Igény az volna rá, pláne hogy a fogyasztói társadalom jegyében szar minőségű, könnyen kicsorbuló késeket, baltákat, kaszákat stb. árulnak (persze jó drágájé'), és ha az ember nem akar állandóan újat venni, jobb volna kiköszörültetni ezeket. De alig van szakember erre. Felszereléssel, úgy értem, a fenőkő húzogatása öt percig az lónak a fasza, nem élezés.
Ószeres: Helyenként még ez is van, elég szétnézni egy-egy régiségvásáron.
Bakter: Sajnos, egyre kevesebb van, nem véletlen szaporodtak meg a vasúti átkelőknél a balesetek. Ha senki nem figyeli, a hülye idióta baromja simán behajt a piros jelzésre is a sínek közé (legutóbb Mindszenten történt: öttagú mesterember-csapat nem tudott 2 percet várni, szét is kente őket a sihuhuhú kocsistól), aztán ha túléli a nagy találkozást, még neki áll feljebb. Megérte leépíteni a baktereket...?
Fényképész: Kicsit átalakult, de mái napig van, akár műtermi, akár másmilyen. A telefonba épített gagyi színvonalú "nesze bazmeg, ha nagyon kell, ilyen is van benne" fényképező a közelébe nincs mondjuk egy Nikonnak.
Írnok-gépírónő: Lényegében a mai titkárnők feladata.
@Dzsala elnök: Igen, sok fogalmatlan future fuckballz jövővilágban élő emberke hiszi ezt, aztán még Japánban sincs így, pedig ők úgy 150 évvel járnak előbbre.
@GERI87: Lehet,persze. De hogy érdemes-e, az egy másik dolog.
@unionista. (törölt): Ezekből kézműves kivitelben még akad. Oké, Belpesten talán nem, de Erdélyben viszont annál több.
Ja, és az "bognár", nem "bodnár".
@Szűcslaci: Gyepmester (vagyis sintér) még van. Sajnos nem elegendő. Idén egy hónapon belül KÉT embert és élve marcangoltak szét kóbor kutyák.

Még a tavasszal futottam bele egy német csatornán ebbe az áldokumentumfilmbe, de az akkori költözésem miatt valahogy megfeledkeztem róla, hogy beposztoljam. Ma a 444.hu-n olvasva róla ugrott be és gyorsan pótolom is a hiányosságot!
Aki kedveli az I. világháborús híradórészleteket, a kor…..
Reactor
2025.09.12 23:28:11
Biztos van, akit lenyűgöz az ilyen áldokumentumfilm, még a maga kitekert módján vicces is, hogy antant/központi hatalmak helyett marslakókkal harcoltunk...de remélem a készítők nem terveznek George Lucas nyomdokaiba lépni.
@nandras01: Szabadkőművesség annyira "nem létezik", hogy saját Wikijük is van, konkrétan Kosztolányi is közéjük tartozott egy ideig (még a középiskolás tankönyvekben is szerepel). Sajna-bajna itt a konok tagadás már nem használ; a valóság nem úgy működik, hogy "háááá izéhozé, ez most itten nekem kicsit meredek, ezért elvetem, mint lehetőséget".
@nandras01: Szabadkőművesség annyira "nem létezik", hogy saját Wikijük is van, konkrétan Kosztolányi is közéjük tartozott egy ideig (még a középiskolás tankönyvekben is szerepel). Sajna-bajna itt a konok tagadás már nem használ; a valóság nem úgy működik, hogy "háááá izéhozé, ez most itten nekem kicsit meredek, ezért elvetem, mint lehetőséget".

DDQ szerzőtársam legújabb írása egy kevéssé ismert incidenssel foglalkozik a hetvenes évek Jugoszláviájából.
(Sanjin Dumsic és Giulinao Marinkovic irásai nyomán)
1977 augusztus 16-án hajnali 01:40 perckor a Pan Adria 77-es járata Zágrábból egy rutinrepülésnek számító útra indult. Az úticél…..
Reactor
2025.09.12 20:53:37
Szerintem jó pár országból lenne még más, hasonló történet - egész biztos, hogy egy ekkora végtelenül nagy univerzumban máshol is van értelmes élet, és jóval előrébb tartanak mitőlünk (a 13. században kb. úgy néztek volna a mobiltelefonra az emberek, mint most mi az ufókra), és lényegében azt csinálnak, amit akarnak. Ha azt akarják, hogy lássuk őket, láthatjuk. Ha el akarnak rabolni valakit és megbecsteleníteni, megtehetik simán. Akár meg is ölhetnek "me' mé' ne" alapon, ha úgy tartja kedvük. Szóval tőlük függ, akarnak-e kapcsolatfelvételt. Idegesítő, hogy a kormányok össze-vissza hamukáznak, tagadnak, gyártják az elégtelen magyarázatokat, az pedig még idegesítőbb, hogy egyes kóklerek (Pataky Attila anyone?) viccet csinálnak a témából.
Ufókkal egyébként nagyon nem életbiztosítás kekeckedni, több jól dokumentált eset volt, hogy ők voltak az erősebbek: pl. Thomas Mantell kapitány esete, akit felküldtek, hogy lőjön szét egy ufót, aztán fordítva sült el a dolog. Vagy Frederick Valentich túl közeli találkozása egy repülő valamivel, ami nem földi repülőgép volt. De ott volt a kubai incidens is, amikor az egyik üldöző vadászgép egyszer csak szétesett füst és lángok nélkül, mint valami szarul megépített legójáték. Olyan is volt, hogy gyerekek kőzáport zúdítottak egy már leszállt ufóra, az idegenek meg visszalézerágyúztak...lett pár odaégett kisiskolás. Ha csakugyan léteznek, és látogatnak is minket, jobb nem keresni a bajt.
@bioLarzen: Hadd nyugtassalak meg: nem minden konteó, ami nem szerepel a Híradóban.
@hátramozdító: Honnét veszed, hogy nem? Csak egyrészt vélhetően a nagyérdemű úgy állt hozzájuk, ahogy az átlagember, másrészt mivel hírzárlatot rendeltek el, a hatóságok esetleg meggyőzték őket arról ilyen-olyan módszerekkel, hogy ha nem fogják be a bagólesőjüket, az az egészségük rovására megy.
Ufókkal egyébként nagyon nem életbiztosítás kekeckedni, több jól dokumentált eset volt, hogy ők voltak az erősebbek: pl. Thomas Mantell kapitány esete, akit felküldtek, hogy lőjön szét egy ufót, aztán fordítva sült el a dolog. Vagy Frederick Valentich túl közeli találkozása egy repülő valamivel, ami nem földi repülőgép volt. De ott volt a kubai incidens is, amikor az egyik üldöző vadászgép egyszer csak szétesett füst és lángok nélkül, mint valami szarul megépített legójáték. Olyan is volt, hogy gyerekek kőzáport zúdítottak egy már leszállt ufóra, az idegenek meg visszalézerágyúztak...lett pár odaégett kisiskolás. Ha csakugyan léteznek, és látogatnak is minket, jobb nem keresni a bajt.
@bioLarzen: Hadd nyugtassalak meg: nem minden konteó, ami nem szerepel a Híradóban.
@hátramozdító: Honnét veszed, hogy nem? Csak egyrészt vélhetően a nagyérdemű úgy állt hozzájuk, ahogy az átlagember, másrészt mivel hírzárlatot rendeltek el, a hatóságok esetleg meggyőzték őket arról ilyen-olyan módszerekkel, hogy ha nem fogják be a bagólesőjüket, az az egészségük rovására megy.

Hosszú évek óta látszik, hogy valami nagyon beteg világot építünk. A politikailag korrekt beszédmód kapcsán mindig mindenki elmondja, hogy nem szereti, hogy nem alkalmazza, hogy megy ki a divatból, s hogy egyébként is kizárólag a nyugati progresszívek őrülete, nálunk jóformán nincs is jelen...…..
Reactor
2025.09.10 19:29:49
@elona: Ojajjjajjj, úgy tűnik, a nepáliaknak nagyon nem tetszett a szájkosár. Egyértelműen arra ment ki a médiatörvény, hogy az ellenzőket, kritikusokat kollektíve elkussoltassák.
Kíváncsi "vok", itt vajon mikor lesz hasonló az ötvennyolcas paragrafus miatt. Meh, who am I kidding, túl sok itt ahhoz a butabirka.
Kíváncsi "vok", itt vajon mikor lesz hasonló az ötvennyolcas paragrafus miatt. Meh, who am I kidding, túl sok itt ahhoz a butabirka.

Amennyiben normális világban élnénk, annak az volna a legnyilvánvalóbb jele, ha az alapvető kérdésekben egyet tudnánk érteni. Százezer évvel a homo sapiens megjelenését követően; 2500 évvel Buddha, illetve 2000 évvel Jézus után végre létezne valamiféle egyetemesen elfogadott erkölcsi kódexünk. De…..
Reactor
2025.08.05 06:01:37
@G. Nagy László: Ha ismered az emberiség történelmét, akkor magad is tudod, hogy igaz. Az ezredfordulótól 1929-ig Ámérikában az volt. Járt is érte a jutalom...először nekik, aztán áttételesen az egész világnak. Vagyis a modelled bizonyította életképtelenségét, még 30 évig se tudott fennmaradni, ez tehát semmiképp nem lehet a homeosztázis hosszútávú eszköze. Korlátok kellenek, mindenféleképpen, onnantól viszont már nem beszélhetünk szabad piacról.
Nem értelek amúgy: a kommunizmusról rendre azt mondod mái napig, ne erőltessük, ne hozzuk vissza, mert rombol. Akkor cselekedtél helyesen, mikor ezt megfogalmaztad. Most miért cselekednél másként, ha a másik modell is ugyanilyen veszedelmes?
@Deansdale: A szabad piac okozta elsősorban a Nagy Gazdasági Világválságot. A Nagy Gazdasági Világválság hívta életre aztán a fasizmust. Tehát közvetve a Nagy Gazdasági Világválság igenis felelős a II. világháború kirobbanásáért. Ha megint elkezdenénk erőltetni ugyanezt a modellt, ugyanez lenne a végeredmény, csak ezúttal kő kövön nem maradna. A Nagy Gazdasági Világválságot - sőt, továbbmegyek, a gazdasági válságok kb. 100 százalékát idáig mind a kapitalizmus okozta. Hogy közvetve, vagy közvetlenül, az most mindegy.
Való igaz, a háttérhatalom leverése nélkül nincs sok értelme fellázadni, de még mindig jobb, mint ülni tovább nyakig a szarban, és még örülni is neki, milyen jó meleg. Rómában anno kiválóan működött a rossz, zsarnok uralkodó eltakarítása, az utód nem is követte el az elődje hibáit aztán, nem akart a Tiberis fenekére kerülni kővel a nyakában. Ahogy az se véletlen, hogy a politikusok a félmilliós testőrgárdájuk nélkül a klotyóra se mernek kimenni egy egészségeset szarni. Ők is jól tudják: azok az icike-picike hangyák százezerszer annyian vannak, mint ők...és ha erre ők is rájönnek...
Nem értelek amúgy: a kommunizmusról rendre azt mondod mái napig, ne erőltessük, ne hozzuk vissza, mert rombol. Akkor cselekedtél helyesen, mikor ezt megfogalmaztad. Most miért cselekednél másként, ha a másik modell is ugyanilyen veszedelmes?
@Deansdale: A szabad piac okozta elsősorban a Nagy Gazdasági Világválságot. A Nagy Gazdasági Világválság hívta életre aztán a fasizmust. Tehát közvetve a Nagy Gazdasági Világválság igenis felelős a II. világháború kirobbanásáért. Ha megint elkezdenénk erőltetni ugyanezt a modellt, ugyanez lenne a végeredmény, csak ezúttal kő kövön nem maradna. A Nagy Gazdasági Világválságot - sőt, továbbmegyek, a gazdasági válságok kb. 100 százalékát idáig mind a kapitalizmus okozta. Hogy közvetve, vagy közvetlenül, az most mindegy.
Való igaz, a háttérhatalom leverése nélkül nincs sok értelme fellázadni, de még mindig jobb, mint ülni tovább nyakig a szarban, és még örülni is neki, milyen jó meleg. Rómában anno kiválóan működött a rossz, zsarnok uralkodó eltakarítása, az utód nem is követte el az elődje hibáit aztán, nem akart a Tiberis fenekére kerülni kővel a nyakában. Ahogy az se véletlen, hogy a politikusok a félmilliós testőrgárdájuk nélkül a klotyóra se mernek kimenni egy egészségeset szarni. Ők is jól tudják: azok az icike-picike hangyák százezerszer annyian vannak, mint ők...és ha erre ők is rájönnek...
Reactor
2025.08.06 16:44:36
@Deansdale: Történelmi tény, hogy a Nagy Gazdasági Világválság közvetetten felelős a II. világháborúért. Legalábbis elegendő történész egyetért ezzel, hogy tananyagként lehessen tanítani. Tény és való, ez a közlés így egy nagyon lecsupaszított csontváz, és lehetne árnyalni a képet mindenféle tényezőkkel, járulékos dolgokkal - de érdemes-e? Megváltoztat-e BÁRMIT a tényeken?
Az azért igen-igen cukormázas állítás, hogy százévente egyszer van komolyabb válság. Azééé' 20 évente csak összejön egy-egy, igaz, ezek valóban nincsenek akkorák, mint a Nagy Gazdasági Világválság (pont, mert van valami piacszabályozás). Há' még jó! Ha mindegyik akkorát szólt volna, a Föld felszíne és élővilága nagyjából úgy festene most, mint a Setét Torony-szériában a Puszta Földek.
Az is igaz, hogy a "komonista" országok gazdasága meg konstans csőd, bár Kína erre vélhetően azt felelné, hogy na, fogd csak meg a sörét. És valóban nem 100%-ban a kapitalizmus a felelős a gazdasági világválságokért: ide lehetne citálni Keynes pajtit is (végső soron ő kúrta tönkre a bankrendszert), a globalizációt, de a legközvetlenebbül felelős a háttérhatalom. Az uralkodás első szabálya ugye...
@G. Nagy László: Már meg ne haragudj, de ez kicsit sorozatgyilkosok érvelése. Ha konstans gyomorfájással elmégy a kórházba, és a doki hazaküld azzal, hogy "há' ez csak fekély, örülj bame, hogy nem rák", meg leszel gyógyítva? Kötve hiszem. Senki nem vitatta, hogy a kommunizmus is szar, de ez nem menti fel a kapitalizmust a legkevésbé se, pláne az olyan hibák alól, amik mondjuk kommunizmusban elő se fordulnak, 100%-ban a kapitalizmusra jellemzőek. Szóval ja...az nemigen vigasztal senkit, hogy most ugyanúgy szar, csak épp másképp szar.
Piacszabályozás, kontroll mindenféleképpen kell, még akkor is, ha "csak" annyi az áldásos hatásuk, hogy 20 évente van egy globális válság, nem háromévente. Teljesen jogos az igény arra, hogy ne lehessen mérgező szendvicseket, atomfegyvert, kokót eladni bárkinek aki beesett az utcáról a gyűlt fejével, csak azért, mert van rá elég pénze. Nem szeretnél te ilyen világot, hidd el nekem... :D
Az azért igen-igen cukormázas állítás, hogy százévente egyszer van komolyabb válság. Azééé' 20 évente csak összejön egy-egy, igaz, ezek valóban nincsenek akkorák, mint a Nagy Gazdasági Világválság (pont, mert van valami piacszabályozás). Há' még jó! Ha mindegyik akkorát szólt volna, a Föld felszíne és élővilága nagyjából úgy festene most, mint a Setét Torony-szériában a Puszta Földek.
Az is igaz, hogy a "komonista" országok gazdasága meg konstans csőd, bár Kína erre vélhetően azt felelné, hogy na, fogd csak meg a sörét. És valóban nem 100%-ban a kapitalizmus a felelős a gazdasági világválságokért: ide lehetne citálni Keynes pajtit is (végső soron ő kúrta tönkre a bankrendszert), a globalizációt, de a legközvetlenebbül felelős a háttérhatalom. Az uralkodás első szabálya ugye...
@G. Nagy László: Már meg ne haragudj, de ez kicsit sorozatgyilkosok érvelése. Ha konstans gyomorfájással elmégy a kórházba, és a doki hazaküld azzal, hogy "há' ez csak fekély, örülj bame, hogy nem rák", meg leszel gyógyítva? Kötve hiszem. Senki nem vitatta, hogy a kommunizmus is szar, de ez nem menti fel a kapitalizmust a legkevésbé se, pláne az olyan hibák alól, amik mondjuk kommunizmusban elő se fordulnak, 100%-ban a kapitalizmusra jellemzőek. Szóval ja...az nemigen vigasztal senkit, hogy most ugyanúgy szar, csak épp másképp szar.
Piacszabályozás, kontroll mindenféleképpen kell, még akkor is, ha "csak" annyi az áldásos hatásuk, hogy 20 évente van egy globális válság, nem háromévente. Teljesen jogos az igény arra, hogy ne lehessen mérgező szendvicseket, atomfegyvert, kokót eladni bárkinek aki beesett az utcáról a gyűlt fejével, csak azért, mert van rá elég pénze. Nem szeretnél te ilyen világot, hidd el nekem... :D
Reactor
2025.08.24 06:38:03
@G. Nagy László: Nem, nem menti fel. A kapitalizmus hibáit ő maga okozta, ne kenegesd ezt a kommunizmusra pls, még akkor se, ha ez neked egy igen-igen kényelmes álláspont.
És mégegyszer, csak neked: próbálkoztunk a tökéletesen szabad piaccal is. Nem vált be. NAGYON nem. Ha te szeretnél egy újabb világválságot, az a te dolgod (nem tudom, miért, de bizonyára megvan a maga bűnös élvezeti értéke ennek is...), de sok-sok millió ember meg vígan elvan nélküle, ahogy világháború nélkül is. Ha ragaszkodsz a "ami nem megy, ne erőltessük" elvhez a "komonizmus" esetében, kérlek légy következetes, és ragaszkodj ugyanennyire a szabad piac ellenében is hozzá. Tudod, aki A-t mond, az mondjon ám B-t is.
Ugye ismerős neked Chesterton kerítése? Mielőtt nekimennél buldózernek, érdemes elgondolkodni előtte, egyáltalán miért állították fel. Azon túlmenően, hogy ne lehessen mérgező szendvicseket, kokót meg atombombcikat árulni szabadon.
Úgy van, a II. világháborút a németek robbantották ki. Egész pontosan a fasizmus megjelenése. És mi hívta életre a fasizmust? Na mi? Úgy van.
Breiviket idecitálni meg gyönyörűséges kanyar nélküli csúsztatás volt, tanítani kellene. Egy a bibi: a fasizmust (vagy akár a New Deal-t) nem egy beteg elme hívta életre: mindkettő egy válságkezelési paradigma volt. Vagyis sok-sok embernek kellett egyetértenie EGYETLEN dologban. Sok embernek. Nagyon sok embernek. Nagyon-nagyon sok embernek, és egy pindurkát még annál is többnek. Vélhetően aznap is heveny kétoldali töriundoritisszel feküdtél odahaza, amikor a suliban erről szó volt. Elvégre ez az egész csak egy béna spekuláció, te esztet [sic] is jobban tudod a történészeknél...
És mégegyszer, csak neked: próbálkoztunk a tökéletesen szabad piaccal is. Nem vált be. NAGYON nem. Ha te szeretnél egy újabb világválságot, az a te dolgod (nem tudom, miért, de bizonyára megvan a maga bűnös élvezeti értéke ennek is...), de sok-sok millió ember meg vígan elvan nélküle, ahogy világháború nélkül is. Ha ragaszkodsz a "ami nem megy, ne erőltessük" elvhez a "komonizmus" esetében, kérlek légy következetes, és ragaszkodj ugyanennyire a szabad piac ellenében is hozzá. Tudod, aki A-t mond, az mondjon ám B-t is.
Ugye ismerős neked Chesterton kerítése? Mielőtt nekimennél buldózernek, érdemes elgondolkodni előtte, egyáltalán miért állították fel. Azon túlmenően, hogy ne lehessen mérgező szendvicseket, kokót meg atombombcikat árulni szabadon.
Úgy van, a II. világháborút a németek robbantották ki. Egész pontosan a fasizmus megjelenése. És mi hívta életre a fasizmust? Na mi? Úgy van.
Breiviket idecitálni meg gyönyörűséges kanyar nélküli csúsztatás volt, tanítani kellene. Egy a bibi: a fasizmust (vagy akár a New Deal-t) nem egy beteg elme hívta életre: mindkettő egy válságkezelési paradigma volt. Vagyis sok-sok embernek kellett egyetértenie EGYETLEN dologban. Sok embernek. Nagyon sok embernek. Nagyon-nagyon sok embernek, és egy pindurkát még annál is többnek. Vélhetően aznap is heveny kétoldali töriundoritisszel feküdtél odahaza, amikor a suliban erről szó volt. Elvégre ez az egész csak egy béna spekuláció, te esztet [sic] is jobban tudod a történészeknél...

A nők iszonyú rafináltak. Ezt tudja mindenki, aki élt valaha hosszabb-rövidebb párkapcsolatban. És a legszebb az, hogy játszmáik nagy részét nem is tudatosan, hanem kifejezetten ösztönösen űzik.
A kedvencem az, amikor egy párkapcsolati vita során a nő a szerepeit váltogatja. Az egyik…..
Reactor
2025.07.29 22:29:39
@G. Nagy László: Persze. Csak addig el is kell ám jutni! Aki a randevúig se jut el, annak ez...nos ööö igen, meglehetősen soványka vigasz.
Reactor
2025.08.01 06:02:36
@G. Nagy László: Mmmmmmh. Hát nézd. Előbb vagy utóbb muszáj lesz kezdeni vele valamit, mert annyira akuttá válik majd a helyzet. A következő Elliott Rodger nem "csak" 4-5 embert fog megölni ámokfutás közben, hanem mondjuk magára robbant egy komplett autóbuszt vagy plázát.
Reactor
2025.08.07 02:16:10
@Deansdale: Hajtanak ők, főleg fiatalabb korban, ahogy írod is, csak ugye az a fránya relatív+abszolút férfitöbblet, amivel mind meg kell küzdeniük...aki folyamatosan kosarakat kap, sikerélmény híján egy idő után rájön, hogy többet fektetett az egészbe, mint amennyit valójában ér, és el is megy a kedve. Onnantól pedig, hogy saját keresetre tesz szert, azt is megtanulja, hogy mint minden másra, a pinára is lehet árcédulát tűzni és pénzért megkapni (az ellenkező nem értelemszerűen azt tanulja meg, hogy a pinát is lehet forintosítani, vagyis biztosított a kínálat is). A vásárolt pina ráadásul nem nyöszget otthonteremtéssel, házassággal, meg gyerekkel.
Egy másik cikkben azt is kifejtette a bloggazda, hogy már a technológia is beszállt, mint versenytárs: a mostani szexdroidok ugyan még igen-igen kezdetlegesek, de 50-100 év múlva már bízvást helyettesíthetik a barátnőt. Szülni ugyan nem tudnak, de az ki a púpomnak hiányzik??? Fő, hogy van "kikapcs" gomb! :DDDDDDDDDDDDDDD
Az az igazán vicces, hogy a nők ez ellen is magukból kikelve tiltakoznak, pedig végre valóra válhatna a Nagy Álmuk: a "rohaccemét sekxmániás férfiak akik mindig csak AZT akarják" végre békén hagynák őket.
Egy másik cikkben azt is kifejtette a bloggazda, hogy már a technológia is beszállt, mint versenytárs: a mostani szexdroidok ugyan még igen-igen kezdetlegesek, de 50-100 év múlva már bízvást helyettesíthetik a barátnőt. Szülni ugyan nem tudnak, de az ki a púpomnak hiányzik??? Fő, hogy van "kikapcs" gomb! :DDDDDDDDDDDDDDD
Az az igazán vicces, hogy a nők ez ellen is magukból kikelve tiltakoznak, pedig végre valóra válhatna a Nagy Álmuk: a "rohaccemét sekxmániás férfiak akik mindig csak AZT akarják" végre békén hagynák őket.
Napi történelmi forrás
Vályi Péter halála: Tragikus baleset vagy politikai gyilkosság?
2015.10.19 09:39:00

1973. szeptember 15-én, a miskolci Lenin Kohászati Művekben (a továbbiakban LKM) balesetet szenvedett a gyárlátogatáson részt vevő Vályi Péter, a Minisztertanács elnökhelyettese, aki három nappal később belehalt sérüléseibe. A tragédia után szinte azonnal megindultak a találgatások (amelyek a mai…..

„Felvetettem, hogy menjünk valamikor strandolni valahova, ő választhat, hova. Nekem mindegy. De azt mondta, nem szeret mások előtt meztelenkedni… - Pedig a csajnak nincs rossz teste, sokan irigyelnék is érte. Viszont máshova se kívánkozik, ahol túl sok ember van. …..

Ez a lány mindig meglepi valamivel a pasiját, akinek már csak a türelmén múlik, hogy meddig - és miért - hajlandó ezeket elviselni. A kérdés az, hogy ha korábban nem tette szóvá ezeket, vajon most már késő jelezni?
Fedezd fel és használd!…..

„Sokszor előhozza az exeit. De első randin valahogy én más témát választanék.” - Ha valaki már az első találkozón fegyelmezni próbálja a másikat, majd a nyakába zúdítja az exeit, azt főleg meggondolatlanságból teszi, semmint a túl nagy önbizalom miatt.
…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz