Adatok
madaraszmarti
0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

(A bejegyzés alján frissítve.)
...és milyen sokat érhetnek! Gondolj bele, ha a TE neved, vagy a céged, terméked neve a tét. Vajon mennyit ér ez meg neked?
És a konkurenciádnak?
Visszatérő kérdés, rendszeresen belefutok: a Google-ben a konkurenciám hirdet a cégem, termékem…..
madaraszmarti
2010.03.23 22:44:51
@Konrad: Ezekben az esetekben mit vennél döntő tényezőül? Hogyan határoznád meg, hogy ha pl. több ugyanolyan név esetén melyik az "igazi", "eredeti"? A Google nem hozhat döntést ilyenek felett, ezért csak az adott ország hivatalos helyén már bejegyzett vagy bejegyeztetés alatt álló védjegyek kérhetik a Google-nél is a védelmüket.

Ezerszer emlegetett bullshit duma, hogy az internet azért (is) jó, mert itt célozhatóak a hirdetések. Igen. Elvben. Aztán jön a gyakorlat, és mi szívunk, mert...Van egy kedves ügyfelünk, aki eléggé helyi üzletet csinál: konkrétan ételt lehet nála rendelni Budapest bizonyos…..
madaraszmarti
2010.03.07 21:28:12
Sziasztok! A regionális célzás bár sok helyen működik, nálunk az IP-címek nem konzisztens kiosztása miatt sajnos nem lehetséges jól használni.
Ilyen esetekben a hirdetésszövegek mellett a kulcsszavak erőteljes testreszabása szükséges. A dinamikus kulcsszóbeillesztés és a speciális, jól célzott kulcsszólista sikerre vezethet. Ha ebből nem jön elég volumen, sajnos muszáj az általánosabb [étel neve + budapest] kulcsszavakat is felvenni. A volumenek körülbelüli becsléséhez a kulcsszóválasztó-eszközt javaslom adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Ilyen esetekben a hirdetésszövegek mellett a kulcsszavak erőteljes testreszabása szükséges. A dinamikus kulcsszóbeillesztés és a speciális, jól célzott kulcsszólista sikerre vezethet. Ha ebből nem jön elég volumen, sajnos muszáj az általánosabb [étel neve + budapest] kulcsszavakat is felvenni. A volumenek körülbelüli becsléséhez a kulcsszóválasztó-eszközt javaslom adwords.google.com/select/KeywordToolExternal.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A védjegyek kérdése nem újkeletű, a válasz viszont valamivel árnyaltabb.
Nem beszélhetünk általánosan védjegyek szerinti irányelvről, mert ez területenként változik: mint ahogy a televíziós v. rádiós reklámtörvények is országonként változók, a Google a védjegyek esetében is területi megkülönböztetést alkalmaz. Míg pl. egyes országokban a tévében láthatunk összehasonlító reklámokat, otthon ilyenekkel nem találkozunk - az online világban is szükséges volt tehát a területenkénti megkülönböztetés. A következőkben a hazai hirdetési irányelveinkről írok.
A részletes irányelv itt található: adwords.google.com/support/aw/bin/answer.py?hl=hu&answer=6118, itt leírjuk, melyik esetben mi a teendő. Ha a védjegy tulajdonosa nem "szól" a Google-nak, nem tudhatjuk és nem is vagyunk olyan helyzetben, hogy eldöntsük, hogy az ő márkája védjegy - ezért szükséges a bejelelentés. A folyamat több szempontból is kedvező: ha már valaki a hazai bejegyeztetési folyamatot elkezdte és igazolni tudja, hogy az folyamatban van, már hozzánk is benyújthatja a kérelmet. Emellett lehetőség van a védjegyed hirdetési jogának a továbbadására is olyan esetben, ha a termékedet mások is értékesítik, és az a te érdeked is, hogy ezt sikeresen tegyék (tehát nem konkurálsz velük).
Az irányelv szigorúságát mutatja, hogy szigorúan fiókszintre vonatkozik, ezért a több fiókot kezelők esetén is elkerülhető az esetleges visszaélés.
Összességében tehát ha azt szeretnétek kivédeni, hogy a védjegyetekre hirdessenek versenytársaitok, a fenti segítséggel és az alábbi űrlapon továbbítsátok ezt felénk: services.google.com/inquiry/aw_tmcomplaint.