Regisztráció Blogot indítok
Adatok
nyelv-ész

270 bejegyzést írt és 3116 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Egy eseménydús nap beszámolója következik 2023 szeptemberéből: utaztunk kék gőzmozdony által vontatott régi emeletes vonattal, megsüketültünk egy 424-es sípjától, láttunk különböző (cseh)szlovák gőzösöket és dízeleket, majd a vasúti múzeumból átmentünk a közlekedési vállalat nyílt napjára, ahol…..
nyelv-ész 2024.03.22 13:36:05
@Hamster: Igazából ez nem cseh specialitás. Egy régebbi angol járműről is meg lehet mondani, hogy angol, egy német vagy egy amerikai jármű szintén bír olyan jellegzetességekkel, amelyek alapján tudható, hogy honnan származik. A Ganz villamosok is jól megkülönböztethetőek pl. egy svájci gyártó azonos korú járműveitől. Most meg nem a nemzeti és gyártói sajátosságok dominálnak, hanem hogy melyik multi melyik tervezőirodát kérte fel a formatervre.
HamPLÓ A villamosok zöld rokonai 2024.03.14 06:00:00
Az "Ezres" villamosok gyerekkorom óta nagy kedvenceim, bár én már csak acélvázas kocsiszekrénnyel modernizálva ismerhettem a típust a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján. Aztán a kilencvenes években visszaalakítottak egyet építéskori, azaz fa szekrényvázas kivitelére, azóta ez a kocsi a…..
nyelv-ész 2024.03.16 17:50:13
@Hamster: Az M4 projektnek van még két botrányos része: az eleje, meg a vége. Lehetett volna olyan megoldás, ami a Keleti után feljön a felszínre, és villamosként megy ki Újpalotára. Vagy elkészült volna a Bosnyák térig metróként, ésatöbbi.
Semmi bajom a metróval, ha van rá pénz. Egy Budapest méretű városnak legalább kétszer ekkora metróhálózattal kellene rendelkeznie, és mellé tisztességes agglomerációs vasúthálózattal, ami van annyira átjárható, hogy akinek nem muszáj autóznia, annak elég vonzó alternatíva legyen a tömköz.
Csak épp az látszik, hogy ahogy te is írtad, minden méter mélyvezetésű vonal rúg egyet a meglévő hálózaton fenntartás, fejlesztés terén. Úgyhogy ha lenne x méter metróra pénz, azt mondanám, legyen belőle 3x vagy 4x felszíni kötöttpályás vonal. Mert akkor legalább van valami fejlődés. Ott van például az új 23-as villamos: ugyan a hálózat egy méterrel sem lett hosszabb, de néhány kapcsolat kiépítésével máris lehetett javítani a kiszolgálás szintjén. Mondjuk az szánalmas, hogy kellett hozzá egy metrófelújítás, ami kikényszerítette, de a példa mutatja, hogy a nyögés, meg a pénztelenségre hivatkozás helyett lehet fejleszteni kevésből is.
nyelv-ész 2024.03.16 20:54:45
@Hamster: Ez komoly? Most tényleg az a baj, hogy a budai fonódó ki van használva? Ha kongana az ürességtől, akkor megint jönne a szokásos ritkítás, leépülés.
Az M5 megépülésére amúgy mennyi esély van a következő negyed században? Csak azért kérdem, mert az 57-et töltöm idén, és nem tudom, megérem-e még.
nyelv-ész 2024.03.16 20:57:40
@Fradista Utazó: Nem a külső vonallal volt a baj, hanem hogy a városhatárnál elkezdődött a vánszorgás az alacsonyabb feszültség miatt, így Budaörsön buszra átszállva gyorsabban be lehetett érni.
2022-es utazgatásaimat egy szegedi túrával zártam, jó társaságban, finom ebéddel, de a végére kicsit átfázva. Elsősorban vonali fotókat akartunk csinálni, legalábbis én, mert imádom a kétvágányos, de villamosítatlan vasútvonalak látványát. Valahogy olyan régimódiak. Ez itt persze pont nem, hiszen a…..
nyelv-ész 2024.03.10 09:48:41
@toto92: Ez jó volt :-)

Bár a Stadler gondolt erre is: az első és a hátsó szekció alatt csak egy-egy forgóváz van, így csak a középrésszel együtt járóképesek. Tehát maximum a hátsó harmada maradhat le. Azért így mégiscsak más :-)
Leggyakrabban villamosok kapcsán szoktam visszatekinteni itt a blogban, hogy hogyan nézett ki egy-egy környék régen, de most inkább szűkebben vett - és villamosokban meglehetősen szegény - hazámban sétálnék egyet a hatvanas években: A régi balatoni műút felől érkezünk az Osztyapenkóhoz, melyről…..
nyelv-ész 2024.02.21 19:32:20
@Hamster: Igen, 1958-ban törölték el a gépjármű vásárlási tilalmat. Egyébként a Rákosi-korszak nagyvárosi képein látható, hogy elég sok motorkerékpár volt az utakon, mert azokra nem vonatkozott a tilalom. Ott inkább a benzinhez jutás volt problémás, mert csak jegyre lehetett benzint venni. De a magyar élelmes: az állami autókból jutott ide is, oda is.
nyelv-ész 2024.02.28 20:45:30
@KissGecihuszár: Ha az összes irodapatkány (köztük én is) tolhatná hómofiszban, máris nem lenne zsúfoltság. De a sok manager nem bír magával, és muszáj az irodában pöffeszkedve dirigálni az alattvalóknak.
Mellesleg a városi és elővárosi autóforgalom jelentős részét a céges autókkal közlekedő fontos emberek adják. Az összes multi már egy csoportvezető feneke alá is céges verdát tol. Ők akkor sem ülnek át a tömegközlekedésre, ha egymillió forint lenne egy liter benzin, hiszen az nekik ingyen jár.
Múltkor (megint) rábukkantam egy régi Danubius Rádiós, sőt: "Radio Danubius"-os szignálgyűjteményre a youtube-on, és elkezdtem gondolkodni, hogy mennyire tudom összerakni a fejemben az időbeli sorrendet, hogyan alakult ki "a" kereskedelmi rádió, mely azóta már el is tűnt. Nos, nem tudtam összerakni,…..
nyelv-ész 2024.02.25 10:20:53
@Hamster: Egy kis háttérinfó: mikor már egy hete mindennap lement ez a szám, és nem volt mellé semmilyen felkonf, akkor az egyik kolléganő betelefonált a Danubiusba, hogy mégis mi a radai rossebért megy egész nap ez a szám, és egyáltalán, ki az előadó, satöbbi. A válasz az volt, hogy ez egy Presser-szerzemény, az előadó Hevesi Tamás, és promóció keretében folyik a vízcsapból éjjel-nappal.
Asse tudtuk, ki az a Hevesi Tamás, meg asse tudtuk, mi az a promóció. Aztán egy nálunk okosabb kolléga felvilágosított: valaki vastagon fizetett azért, hogy a Danubius egész nap ezt nyomja.
nyelv-ész 2024.02.25 16:14:52
@Hamster: Lehet, de a vallásom tiltja a reklámokat, így ezt nem tudom megválaszolni :-)
Nem csak a nagy eseményeket - átadásokat és első üzemnapokat - kell megörökíteni, hanem a sima pillanatokat is: tereléseket, a véletlenül elkapott nosztalgiavillamost, vagy éppen a Vár kupolájából fényképezett 2-est. Meg a fényvillamosokat, mert 2023 csúcsa számomra a fényvillamosok kirajzása volt.…..
nyelv-ész 2024.02.17 19:48:16
@Hamster: A telnetes időkben még az egész hampage ráfért egy 700-as CD-re. Tudom, mert egy éjszaka leszedtem, mikor olcsó volt a betárcsázós internet :-)
2023 gyorsan eltelt. Rettentő érdekességek sajnos nem történtek: nem nyitottak meg új vonalat, de még csak nem is kezdtek ilyesmit építeni. Sőt, még új vonal építésének elkezdéséről se beszéltek. Elindult viszont az újjászületett 23-as villamos, két balesetezett Combinóból építettek egy újat, és…..
nyelv-ész 2024.02.10 09:54:47
@Hamster: A Galvani szükségességét nem vitatom. Az Aquincumi is jó lenne, de ott a budai oldalon a vasút mellé kellene egy olyan főutat építeni, ami kivisz a Bécsi útig. A Szentendrei út és az Árpád út összekötése kábé csak halottnak a csók. Igazából az emnull továbbépítése a 10-es útig lenne a leginkább kívánatos, mert azzal sok észak-budai út zsúfoltsága csökkenne.

A Savoya is teljesen oké lenne, ha az nem közúti híd lenne, hanem a villamos jönne át rajta Csepelre. Vele szemben a pesti oldalról pedig a Topánka út folytatásaként szintén átjönne a villamos. Mindkét irány összeérhetne Csepelen, és lenne egy dél felé futó ága is a csepeli lakótelepre. Ha ezek elkészülnének, akkor a csepeli HÉV-et is át lehetne építeni olyan villamossá, amelyik az északi végén becsatlakozna a villamoshálózatba, és nem szigetüzemként dülöngélnének rajta a zöld hernyók.

A csepeli HÉV ráadásul erősíti azt a tendenciát, hogy mindenkit vigyünk be nagy kapacitású vonalon a belvárosi vonalakhoz, aztán onnan menjen, amerre akar. A budai és pesti villamoshálózatok bekötésével viszont ki lennének szolgálva a nem belvárosba irányuló utazási igények is. Mindig azon megy a jajveszékelés, hogy az agglomeráció elárasztja autókkal a várost, holott a külső kerületek lakóinak is problémás a tömegközlekedés, ha épp nem a Nagykörúton belül akad dolguk.
nyelv-ész 2024.02.10 10:00:48
@Hamster: Még egy gondolat: a belső Duna-hidak jelenlegi forgalma ne tévesszen meg. Egyrészt a Lánchíd évek óta tartó lezárása miatt a forgalom átterelődött más hidakra, másrészt a pandémia "utóhatásaként" még sokan tudnak otthonról dolgozni heti néhány napot. Ez sajnos nem marad így az idők végezetéig, úgyhogy hamarosan megint "élvezhetjük" a hétköznaponként reggeltől estig tartó maratoni dugókat.
nyelv-ész 2024.02.10 21:06:43
@Hamster: Látod, így nem lesz semmi sem a nagy tervekből. Amit meg lehet csinálni, az nem jó, mert valaki azt mondta, hogy azt úgy nem lehet. Amit jó lenne megcsinálni, arra meg 20-30-40-50 évig várni kell, mert nincs pénz.

Egyébként a Kálvin térre hogyan lehetne bevinni a HÉV-et? A föld alatt? Megint ott vagyunk, hogy egy csomó pénzt költenénk egyetlen vonal helyzetbe hozására, holott abból 4-5 irányt is helyzetbe lehetne hozni.

A csepeli HÉV-ből nem lehet villamos? Dehogynem, és ráadásul úgy, hogy a déli végét tovább kellene építeni, hogy a lakótelepet is kiszolgálja.
Csúcsidőben több szerelvény kell, mint a mostani? Igen, jóval több.
Nem bírná el a 2-es vonal? És mi van, ha azon is fejlesztünk? Mi van, ha a csepeli vonal elmenne a Borárosig, de már korábban a Közvágóhíd felé is lenne leágazás a jelenlegi 2/24 viszonylatok felé? Mi van, ha Csepelről nem csak a Dunakorzón lehetne végigvillamosozni, hanem lenne járat a Halleren a Nagyvárad tér, Keleti felé is? Kapásból legalább három irányba lehetne menni a jelenlegi egy helyett.
Nem vinné el a két oldalág a többletet? Dehogynem. Akinek Budán van dolga, annak egy budai fonódóba bekötött, átszállás nélküli járat sokkal jobb, mint nagy kapacitású vonalon a Borárosig menni, aztán átszállni, majd megint átszállni. A pesti oldal dettó, akinek a Határ úti metró átszállás nélkül elérhető, annak az az irány a főnyeremény. Sőt, a Pesterzsébet-Dél-Buda irányt se felejtsük ki.

Persze ez mind csak elméleti fejtegetés, mert pénz egyikre sem lesz :-(
Lassan már hagyománynak tekinthető, hogy egy őszi hétvégén teljesen a villamosoké lesz a Szabadság híd és a Vámház körút, és 2023 szeptemberében is ez történt. A "fellépők" ismerősek voltak, egy favázas pótkocsit leszámítva, amivel még nem találkoztam azóta, hogy felújították. Nagyon szépen nézett…..
nyelv-ész 2024.01.25 09:34:42
@Hamster: Nem tudtam, hogy a BKK marketing osztályán dolgozol :-)
Az Építési és Közlekedési Minisztérium nemrég jelentette be, hogy általános tarifareformra készül. Bár az eddig látott produktumuktól nem vagyunk túl lelkesek, azért megfogalmazunk néhány javaslatot, hogy minek mentén kellene újragondolni a magyar tarifarendszert. Amint nyilvánosságra kerülnek a…..
Legutóbb mutattam egy sor '79/80 körüli fotót Balt Korthals Altestől, most pedig folytatnám a témát, egyszerűen azért, mert tetszik a fekete-fehér képek hangulata.  A címben írt "változások" szó nem konkrét dátumokra utal, hanem egy kb. nyolc éven át tartó folyamat eredményére: elkezdték átadni a…..
nyelv-ész 2024.01.16 14:55:50
@Hamster: Oké, akkor ennek fényében csak annyit mondanék, hogy az UV-ban sosem vertem be a fejemet, és az ülések is kényelmesebbek :-)
A fűtés részemről indifferens, mert télen mindig utcára öltözöm, tehát ha utcán nem fázom, akkor a villamoson sem fázom.
nyelv-ész 2024.01.17 22:14:54
@toto92: Ez ugyan nem egy öltözködési tanácsadó blog, de a sapka, sál, kesztyű télen miért nem egyértelmű? Szerintem egyébként a fűtött villamosokon is hidegek a kapaszkodók.
nyelv-ész 2024.01.18 10:12:23
@Hamster: Nem írtam, hogy nem szeretem, csak hogy nekem mindegy, van-e rajta fűtés. Tanyasi gyerök vagyok, nekem már a HÉV-hez eljutás is laza 20 perces túra. Ha nem lennék beöltözve, a tajgában lelnék meg csonttá fagyott tetememet. Nekem inkább a nyári klimatizálás esik jól, mert a 40 fokos hőségben már nincs hova vetkőzni.

Egyébként értem, hogy a városlakóknak a fűtött tömegközlekedés mennyire jól jön, hiszen sokan csak pár percet töltenek a szabadban, mert olyan közel van a megálló. Nyilván annyi időre nem szeretnek az emberek sarkkutatónak öltözni.
Várakozás közben jött vonatok 2022-ből. Tehervonat, Cirmos, Railjet, Szili, ilyesmik. Néhány jelenetben (nem mind egyszerre készült) látszik, hogy a 15. vágány (a Sas-hegy sziklái felé nézve a bal oldali) fölött áramtalanítva volt a felsővezeték, ezért a villanyos dolgok a 14-esen (a perontól…..
HamPLÓ Fényfogas 2023.12.14 01:13:47
Az utóbbi pár évben újra felfedeztem magamnak a fogaskerekűt, de a 2021-ben fénnyel feldíszített karácsonyi verzió kimaradt. Tavaly meg az egész vasút téli álmot aludt, úgyhogy sima fogas se volt, nem hogy feldíszített. Most viszont nemcsak hogy újraindult a vonal, de az első délutánon rögtön a…..
nyelv-ész 2023.12.21 21:15:49
@toto92: Szerintem felfogták, hogy megérkeztek. Annál is inkább, mert sok dél-amerikai törzs valamilyen jövendölésben szereplő isteneknek vélte a konkvisztádorokat.
Nem tudom, manapság ki hallgat végig teljes lemezeket az elejétől a végéig. Ismerek még ilyen embereket, de a legtöbben valószínűleg egymást véletlenszerűen követő dalokat hallgatnak streamingen, vagy rádióznak. Régebben fontos volt a sorrend, ahogy a dalok egy-egy albumra kerültek: egy igazán jó…..
nyelv-ész 2023.11.30 21:43:03
@Hamster: Te kezdted :-) Vagy a Shine On You Crazy Diamond csak nálam egy lassú szám? Te 78-as fordulaton hallgatod? :-)
nyelv-ész 2023.11.30 21:55:16
@Hamster: A cikkben a legjobban induló lemezeket írtad, nem pedig a legzúzósabban indulókat. Vagy valahol félreértettem a koncepciót? Ha nem, akkor szerintem a Back in Black album egy gyarmatokon verbuválódott blues-zenekarhoz képest igencsak jól indul :-)
nyelv-ész 2023.12.01 07:50:48
@Hamster: Jó hírem van. Ha a B oldalával kezded a lejátszást, akkor pont a Back in Black a kezdő szám :-)
Abból már kinőttem, hogy rendes vonatokon az ablakban lógjak, de ha valami érdekes vontatójármű van a szerelvény idején, akkor azért visszamegyek gyerekbe. Az első snitten az MDmot motorkocsi által vontatott vonatot látjuk Gyenesdiásról elindulni, a másodikon az M61 001 van elöl Vonyarcvashegynél, a…..
nyelv-ész 2023.11.18 13:16:27
HamPLÓ Kelén és Helka 2023.11.13 18:09:34
Még két kép a múltkori bejegyzéshez kapcsolódva. Míg Budapesten egyátalán nincs nosztalgia hajózás (a BKV korábban néha megjáratta Hófehérke nevű kishajóját, de már nem láttam egy ideje, a Kisfaludy nevű, 2014-ben épült replika lapátkerekes pedig ugyan nagyon kellemes egy romantikus hajókázásra, de…..
... már hogy (ismét) a pozsonyiban. Tulajdonképpen ezek a járgányok mind ismerősök már, de jó volt újra látni őket: A Tatra 128 egy összkerékhajtásos katonai terepjáró volt a kopřivnicai Tatrától (tehát nem a villamosostól). Ha minden igaz, két év alatt négyezer darabot gyártottak belőle, ami…..
nyelv-ész 2023.10.01 17:19:09
Ez már az 56. tömegközlekedési életképes oldalam, pontosabban annak első része. Abból már kiöregedtem, hogy mindig elrohanjak mindent megörökíteni, de azért a fontosabb dolgokat igyekeztem elkapni 2022-ben is. Ezen az oldalon főleg villamosokat láthatunk, némi vasúti témával megspékelve, a…..
nyelv-ész 2023.09.19 15:17:41
@Hamster: Na, pont a kábeles powerbank a toronyóra lánccal, a magsafe-es pedig a kandírozott mandarinzselé színű áramvonal :-)
nyelv-ész 2023.09.24 18:40:31
@Hamster: Bonyolult vagy :-) Androidos telókhoz is van magsafe-es tok, én a Samu S21-en is használok ilyet. Kocsiban is szükség van rá, mert anélkül a mágnes nem tartaná meg a töltőn, és leesne.
Ingzsebben meg nem tartok telót, mert oké, hogy az ember a szívén viseli a telefongyártók sorsát, de a sugárkezelést egyelőre mellőzném.
nyelv-ész 2023.09.25 21:54:33
@Hamster: Nekem táskában van, és az okosórámon is fel tudom venni a hívást, ha nem akarok a telefon után kotorászni.
Egyébként milyen telefonod van, hogy ennyire aggódni kell a lemerülés miatt?
Akinek az előző résztől busz-elvonási tünetei lettek, az kattintson gyorsan a lentebbi linkre, mert ezen az oldalon annyi van belőlük, hogy világoskék lett a monitor belső oldala a sok scrollozás közben :) Persze a szokásos villamosok mellett időnként beficcen egy-egy HÉV vagy szárnyashajó is,…..
nyelv-ész 2023.09.23 12:58:34
@Hamster: Szomorú... pedig a Gräf & Stift egy időben fogalom volt. A MAN buszokat is dicsérik... fura, hogy trolival nem boldogultak.
nyelv-ész 2023.09.24 15:42:42
@Hamster: Ez annyira kis széria volt, hogy probléma a karbantartása? Dereng, hogy anno utaztam ilyennel, és mintha Kiepe elektonika lett volna az adattábláján...
Néhány új kép jutott el hozzám Karl Holzingertől, egy osztrák közlekedésbaráttól, aki 1976 áprilisában járt Budapesten. Meg később is, nagy szerencsénkre :) A hármas metró északi szakaszának építése előtt járunk; a Visegrádi utcában végállomásozó újpesti és rákospalotai villamosok ekkor még…..
nyelv-ész 2023.09.23 10:56:17
@fzr: Persze, mert mire iskolába mentél, a hajnali műszak már rég beért a Cérnagyárba meg a Tungsramba.
HamPLÓ Balatoni nyár 2023.09.03 02:13:00
Előszó: nem szeretek 2-3 percesnél hosszabb videókat csinálni, mert engem se kötnek le a 2-3 percnél hosszabb járműves videók. Ráadásul soha nem bírom befejezni őket, mert a huszadik átnézéskor is mindig találok valami változtatnivalót, úgyhogy inkább csak abbahagyom őket. Egy 2 perces videó simán…..
Az ausztriai Tirolban, Kundl közelében található a Kundler Klamm, magyarul a Kundli szurdokvölgy, mely az eddig meglátogatott szurdokokhoz képest a legkönnyebben megközelíthető és bejárható. A különleges természeti képződmény kialakulását egy legenda magyarázza el, melynek több változata is kering…..
Sétáló Budapest Pollerháború 2023.08.15 05:04:29
Az Országos Mentőszolgálat szóvivőjének közleményével kezdődött az a szóváltás, ami pollerháborúként vonulna be a történelembe, ha a történelemkönyvek biliben dúló viharokról szólnának. A probléma az, hogy a mentőautók nehezen férnek be az új Váci úti és Üllői úti biciklisávokra, hogy ott…..
nyelv-ész 2023.08.16 10:18:47
@kiskisutca: Tegnap hosszan reagáltam promontor kommentjére, de eltűnt, amit írtam.

Azt kellene végiggondolni, hogy az agglomerációból bejárókra szüksége van-e Budapestnek. Ha nincs, zárják le az utakat a városhatáron, aztán aki benn van, élvezheti az "élhető várost".
Ha szükség van, akkor pedig az agglomerációban élők közlekedési problémáit EGYSÉGES RENDSZERBEN kell kezelni a fővárossal.

Lehet minőségibb tömegközlekedést fejleszteni az agglomerációban is, de ez illúzió. Nem lehet megoldani, hogy Törökbálinton vagy Csobánkán minden második sarkon megálljon a busz, és az ott élők ugyanolyan kiszolgálási szintet kapjanak, mint a Paulay Ede utca lakói.
Lehet azt is csinálni, hogy aki autóval jön, annak megteremtik a lehetőséget, hogy letehesse normális helyen az autóját, és átszálljon valamilyen kötöttpályára. Lehet ez akár az adott település vasútállomásán, de lehet Budapest valamelyik külső kerületében is. Ennek van realitása.

Finanszírozás: ha lenne közlekedési szövetség a főváros és az agglomerációs települések között, akkor a szövetség tagjai együtt finanszíroznák ezek költségét. A belvárosi forgalomcsillapítást megelőzik azok a beruházások, amelyek élhető alternatívát nyújtanak az agglomerációnak is.
Ez érdekes módon sok helyen működik szerte a nagyvilágban, csak Magyarországon ír felül mindent a pillanatnyi pártpolitikai érdek, meg a települések rövidlátó napi gazdasági szempontjai.
nyelv-ész 2023.08.16 11:46:51
@promontor: Én még irodistát SUV-val nem láttam, pedig elég öreg vagyok. Irodista főnökét, meg a kis- és középvállalkozókat, és azok csatolt tartozékait annál inkább.
A tegnapi eltűnt kommentemben írtam, hogy a cégautósok ellen hiába akarod felvenni a harcot, nem érsz el eredményt. A cégautós akkor is autóval közlekedik, ha két órát kell dugóban ülnie. Neki az jár, a cég fizeti minden költségét. Dugódíjjal is csak az alacsonyabb jövedelműeket sanyargatod, mert a cégautósnak a cége ki fogja fizetni azt is, az autó egyéb költségeivel együtt.

Alapvető városszervezési problémákkal állunk szemben, amit nem lehet néhány út lezárásával kezelni. Miért lett a Váci út és néhány belső kerület az irodaház beruházók kedvenc célpontja? Miért nem lehetett az irodaház boom-ot a külső kerületekben, vagy olyan helyeken tartani, ahol van megfelelő infrastruktúra, ahol nem probléma a közlekedés? Miért nem lehet extra adóval a nagy cégeket kiszorítani a belső kerületekből, hogy ne oda áramoljon a cégautók hada? Egy csomó olyan eszköz van, ami hatásosabb, mint az utak lezárása, szűkítése.
Nem állítanám, hogy különösebben nehéz nyáron oldtimer találkozóba botlani a Balaton körül, történt már velem ilyesmi például Balatonfenyvesen - meg másutt is, csak akkor nem fotóztam. Ezúttal a szántódi komptól a vasútállomás felé tartottunk, de volt még némi időnk, úgyhogy elkezdtünk boltot…..