Regisztráció Blogot indítok
Adatok
tepes

0 bejegyzést írt és 139 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Csütörtökön minden valamirevaló hírportál beszámolt a Wikileaks-alapító Julian Assange menekültsátuszának pozitív elbírálásáról. Akit érdekel a téma gondolom képben van, nem merülök nagyon a részletekbe. Assange miután a svéd kiadatás elleni összes fellebbezési…..
Azt reméltem, hogy az Avensisünk szerelős posztjai nem fogják a Belsőségről kiszorítani Csikós szarjait, mert hát egy Toyota nem romlik el. Ami persze nem igaz, hiszen kopik, és ami kopik, az egyszer elfogy. Ennek ellenére nem panaszkodnék túlzottan. Tán emlékeznek még páran a…..
Nagyon sok tanulsága van ennek a mai napnak. Nem a legfontosabb, de a legjobban zavaró: a sokszor megénekelt kettős mérce. Értem én, hogy vannak különbségek a 2007-es kordonbontás és a 2011-es blokádépítés között, de azért a lényegük közös: parlamenti képviselők a polgári…..
tepes 2011.12.27 22:40:33
@jjulie: Neked meg ezt: endredy.wordpress.com/2011/08/03/az-izlandi-forradalom/

és az IMF-fejest:
www.youtube.com/watch?v=HaZQSmsWj1g

Vagy ezt javaslom: www.positivemoney.org.uk/2011/11/steve-keen-bbc-government-print-money-pay-debts/

Én nem vagyok Fidesz fan, sőt... Szerintem a radikális változást a népnek kéne kikövetelni, és nem csak nálunk. Demokratikus úton, ahogy az izlandiak. Tudatosan felvállalva, hogy ez mivel jár. Nekem furcsa, hogy ez a téma nálunk a jobboldal "privilégiuma", uis máshol inkább a balé. Nem itt van a választóvonal, hanem ott, hogy belátod-e, hogy az ok a pénzügyi rendszer maga, vagy sem. Bármi más csak maszatolás, tüneti kezelés, oki helyett.
tepes 2011.12.27 22:56:40
@jjulie: A magyar wikioldalon tetszett az argentín záró rész:
"Piaci alapú, mozgó átváltási árfolyamok mellett az ország újraiparosításba kezdett, importkorlátozással, exportszubvenciókkal, összehangolt kereskedelmi és pénzügyi lépésekkel. 2002 végén a gazdaság kezdett talpraállni, főleg a napraforgó és más gabonamagvak kedvező piacának köszönhetően. 2003-ban Néstor Kirchner lett a megválasztott elnök. Kirchner elnöksége alatt Argentína adósságcserét hajtott végre, amelynek eredményeként 66%-kal csökkent a törlesztőrészlete, újratárgyalta szerződéseit a Nemzetközi Valutaalappal és másokkal, valamint ismét államosított néhány korábban privatizált céget. Pillanatnyilag Argentína a gyors gazdasági növekedés és politikai stabilitás időszakát éli. "
tepes 2011.12.27 23:45:00
@jjulie: Ezzel tényleg megfogtál, mert a jelenlegi társasággal valóban nem. Egyik nap ide, másik nap oda lépve, mindezt erőszakosan, ész nélkül, nem lehet előre jutni.
Én mindössze arra szeretném felhívni a figyelmet, hogy nem-ortodox megoldás kell és ezek mibenlétében kell gondolkodni. De tudomásul kell venni, hogy a jelentős elszegényedés sem így-sem úgy nem kerülhető el, de a jövő eladása elkerülhető, és a "becsapódás" is csillapítható.
Sosem gondoltam volna, hogy TGM-et fogom valaha is idézni, de most azt kell mondjam, a helyzet lényegét tekintve igaza van:
hvg.hu/velemeny/20111220_tgm_orban_brusszel_szuverenitas
Én független gondolkodónak tartom magam, ezért megengedem magamnak, hogy egyszerre értsek egyet TGM-mel és Vonával(!), meg valamilyen szinten Viktorral! Ha nem is teljesen, de inkább, mint pl az LMP-vel, akinek programja mondjuk személy szerint sokkal szimpatikusabb, mint a fentiek víziói. Békeidőben. De most nincs békeidő.
Csupa jó hírt közöltem Barroso úrral – mondta pikírten ma esti interjújában Orbán Viktor, amikor beszámolt arról, hogy elutasító választ küldött az uniós bizottsági elnöknek. Miután az előző bejegyzésben részletesen elemeztem a racionális mérlegelés szempontjait,…..
tepes 2011.12.23 12:18:20
@inreallife: Nem kell szükségképp így történnie(www.hirextra.hu/2010/05/12/milyen-lenne-egy-allamcsod/), de amúgy is államcsőd lesz, csak így még lenne lehetőség kezelni! Ehhez persze nagyon kevés az Orbán meg a Jobbik, ebben egyetértünk.
De rohadt nagy tévedés, hogy csak a jobboldal mond hasonlókat, sőt külföldön inkább a bal. Nálunk talán, bár szerintem itt is vannak olyan baloldali körök, akik eljutottak addig a felismerésig, hogy a rendszer hibás.
Hasonló például egy ausztrál professzor megoldási javaslata:
www.positivemoney.org.uk/2011/11/steve-keen-bbc-government-print-money-pay-debts/
tepes 2011.12.23 18:46:31
@gjokkel: Igen, csak addig még a hatalomba ültetett brüsszeli bábvezetők szépen eladnak minden állami vagyont, aztán persze az sem segít, akkor leírják az adósság felét.
Miért nem volt előrehozott választás Görögországban? És Olaszországban? Mert az az EU demokráciája.
Nálunk is szépen jön valami báb(helytartó?), akit valamilyen ürügyből beültetnek Viktor helyébe.
Itt nincs demokrácia az rendben. De ott se! A tengerentúlon meg még annyira se. Ott a jegybank szerepét betöltő intézmény is magáncég. Nem nonszensz? Mi lenne itt, ha Viktor eladná az MNB-t mondjuk Csányinak?
tepes 2011.12.23 20:01:51
@Vidéki: Pont Írország lehet a másik renitens az EU-ban. Ők szintén belátják, hogy ebből a megszorítósdiból nem jönnek ki jól.
index.hu/gazdasag/vilag/2011/12/18/irorszag_adossagrendezest_ker_a_paktumert_cserebe/
Sorsdöntő napok jöhetnek. Barroso levele után nem tűnik légből kapott feltételezésnek, hogy az ország minden bizonnyal nem kap pénzügyi segítséget, ha a rohamtempóra kapcsolt parlamenti többség megszavazza azt a két törvényjavaslatot, amelynek visszavonását az EU a…..
tepes 2011.12.21 10:15:42
Már nem kell sokat várnotok, örülhet mindenki. "EU-mintademokratikus" módszerrel hamarosan Orbánt leváltják, beültetnek valakit, aki a megszorításokat és a maradék privatizációt végigveri rajtunk. Szó nem lesz új választásról, még a végén Vona nyerne?! Róna Péternek nem ez lenne az elsö jóslata, ami bejön.:
privatbankar.hu/makro/rona-peter-igy-bukik-el-orban-viktor-241997
Félreértés ne essék én nem egy fidesznyik vagyok. Az, amit eddig müveltek az minösíthetetlen, de senki ne higyje, hogy a másik a jó út. A mostani EU megoldasi javaslat egy hibás pénzügyi rendszer gyalázatos válasza, amely éppúgy a fizetésképtelenségbe vezet. Csak addig a romjainkon még sokan jól kell járjanak maradék vagyonunkkal.
tepes 2011.12.21 13:01:50
@2llkedő: Eröltetett megszorítások, újabb adók, állami funkciók ellehetetlenítését okozó kiadáscsökkentések, ezek együtt még több céget visznek csödbe, végül magát az államot is, akit ezután lehet privatizációra kényszeríteni,a maradékra. Az elszegényedö hazai gazdasági és magánszektor meg az ingatlan és ingó vagyonának értékesítésére szorul. A folyamat már zajlik.
A görögöket pont most(mai hír a portfolio.hu-n) kényszerítik hatalmas területeik eladására, de már eddig is sokat eladattak velük. Ez épp 5mdEUR. "Sokat" segít a sokszáz mdEUR nagyságrendü adósságukon.
Tudom lusták voltak, meg felelötlenül költekeztek.Mi is. Van is benne igazság. De a hitelezök meg miért adoggatak, meg miért bíztattak a felvételre. Csak nekik vannak jogaik, az érdekeikezért akár egész Európát is fel lehet áldozni, pedig a gazdasági nehézségek terheit közösen kellene viselni.
Az írek a paktum aláírását az adósságaik fizetésének felfüggesztéséhez kötik. Helyesen teszik.
Izland pl úgy állapodott meg az IMFfel, hogy államadósságot azokban az években törleszt, amikor növekszik. Az EU sokkal megszorítóbb, mint az IMF, nálunk is ök keményítenek.
Már sokszor nekifutottam ennek az írásnak, de soha nem jutottam a végére – de még a közepére sem. Elsősorban azért, mert az első mondatok visszaolvasása után már éreztem, hogy ezer sebből vérzik; nem érthető, félreérthető, vagy egyszerűen csak hamis. A dilemma ettől…..
tepes 2011.12.16 13:59:07
@ciceró:
Szerintem valami ilyesmi készül:
www.debtdeflation.com/blogs/2011/12/03/my-hardtalk-interview-transcribed/
Ez rendben is lenne, de a megvalósításhoz nem elég a lelkesedés. Felkészült, kioktatott reformközgazdászok hada, ugrásra készen álló alternatív rendszer lenne szükséges. Így az elkerülhetetlennél is nagyobb káosz lesz. Még ha az irány jó is, ha elfogadja az ember, h már böven öngerjesztö recessziós és adósságspirálban vagyunk.
Kezdjük azzal, hogy az uniós csúcson végül kialakított magyar álláspont szerintem helyes: egy ilyen horderejű ügyben a törvényhozásnak kell kimondania a végső szót. Még akkor is így van ez, ha pontosan tudjuk, hogy a kormánypárti többség minden bizonnyal felsorakozik a…..
Az idő és az események rövidtávon nem Orbán Viktornak dolgoznak - írja aktuális számában az Economist. Akár a kormányfői poszton is lehet változás – vetettem fel egy hete az IMF-politika megváltoztatásának bejelentésekor. Áh, dehogy – mondta a minap egy kollégám,…..
tepes 2011.11.27 14:12:51
@ciceró: Azért a világvége se jönne el. Valaki már alig várja az érdekszférák újraosztását.
mandiner.hu/cikk/20111121_magyarorszag_az_eurazsiai_unioban
Hidd el, kinyalnánk a s..ket, csak menjünk (vissza:) oda.

Szerintem Kína is pályázna ránk. Nem gondolom, h akármelyik is jobb lenne, de igenis van alkupozíciónk.

Pénzügyi válság jön(van), ami gazdasági hanyatlásba is átcsap. Az, hogy mekkorába, az attól függ, most mit lépnek.
tepes 2011.11.27 14:16:56
@tepes: bocs. az oroszok a mienkét:) Biztos jöttek már ajánlatok is..
tepes 2011.11.27 15:06:03
@ciceró: Teljesen igazad van. Meg általában is nagyjából egyet értek a meglátásaiddal.
De most fordulóponthoz érkezett a világ. Most magasabb szinten kell a gazdasági és pénzügypolitikára tekinteni.
Szerintem nagyon más lehetőség nincs, mint amit manyike-nek leírtam. Az a legkisebb rossz. Sajnos az MNB össze van kötve az EKB-val, azt a szálat kell elvágni ahhoz, hogy önálló pénzügypolitikára esély lehessen. Ez azonnal a kirúgásunkkal járna.
Hogy ezt belátják-e...na erről vannak kétségeim. Orbánnak itt lenne a lehetőség államférfivá válni, és mondjuk Róna Péterre cserélni Matolcsy-t. 2/3addal meg mondjuk állami kézbe venni az MNB-t, élére pl Vezér-Szörényit. Aztán a széthulló EUR rendszer romjain formálódó alternatív pü-i rendszeren keresztül újra a Nyugat felé közelíteni.
Sokat vártunk rá, most végre itt van: Lázár János benyújtotta a parlamenti választási rendszerre vonatkozó javaslatot. A témáról már elég sokat írtam, legutóbb éppen arról próbáltam meggyőzni az olvasókat, hogy „bármit is fogad el tehát a parlament, attól önmagában…..
„Elérte a Fideszt is a kormánypártok sorsa: az előző hónapokban enyhén fogyatkozott, most viszont jelentős mértékben csökkent táborának mérete” – ezzel a mondattal kezdődik a Szonda Ipsos legfrissebb kutatásának ismertetése a Népszabadságban. Itt a blogon…..
tepes 2010.12.21 01:19:15
@panelburzsuj: @Ordnassac: Bár, ha jobban belegondolok, engem egyáltalán nem zavarna a pragmatizmus, vagy legalább fékezett habzású ideológia, mert én, mint önállóan gondolkodó "panelközéposztálybelivéválnivágyó", egyaránt látok értékeket és visszásságot radikálbaltól radikáljobbig (vajon emiatt lennék ultralib ?;-). Amúgy meg, ezt a bal-jobb felosztást sem szeretem.
És jelenleg valóban nincs igazán kedvemre való a felhozatalból.

@sagitta: Mondom én, hogy szükség lenne fiatal demokraták szövetségére...
tepes 2010.12.21 01:34:35
@Ordnassac: Tudod, az a baj, hogy "Én ideológiailag nem vagyok elég képzett." :)
Azt sem tudtam, hogy a pragmatizmust a NER már lejáratta.
tepes 2010.12.21 02:10:03
@Ordnassac: OK, csak arra szerettem volna célozni, hogy a túlzott ideologizáltság (itt értsd: valamely politikai irányzat melletti elfogultság) a gyakorlatiasság rovására szokott menni.

Jó éjt mindenkinek!
Nem szeretem a felsőfokot, mert állandó alkalmazásával megöljük a különbségeket. Most mégis szükségét érzem: a második Orbán-kormány eddigi legsúlyosabb, legtöbb vitára esélyes és egyben legkockázatosabb döntését jelentette ma be Matolcsy György. Az elmúlt húsz év…..
tepes 2010.11.26 08:29:01
@porfelhő: Olyan párt nincs, amely bevezetné a politikai döntések személyes anyagi felelősségének a fogalmát - mondjuk 20 évre visszamenőleg - és az egyes kormányokban szerepet vállalok magánvagyonaik államosításával tompítaná a hozzánk hasonszörű államok átlagos gazdasági helyzetétől való divergálást?
Most már a jogi háttér is alakul ilyesmihez, erkölcsi már jó ideje lenne és szerintem a népszerűséggel sem lenne gond.
Nem is olyan régen foglalkoztam azzal az elemzői felvetéssel, amely szerint a Fidesz valódi célja az, hogy a „rendszerváltás idején meghonosított konszenzuskereső német mintáktól” közelebb vigye a magyar demokráciát „a brit mintájú többségi modellhez”.…..
Több mint egy hete van napirenden az Alkotmánybíróság jogköreinek korlátozása kapcsán kirobbant vita. Sokan magabiztosan állítják, hogy az embereket úgysem érdekli ez az ügy, mert a közjogi-alkotmányos kérdések iránt érzéketlen a kizárólag a pénztárca alapján voksoló…..
tepes 2010.11.04 00:06:05
@gyilkos fűegér: 2014-ig ugyan nem várható választás, de a választók jelentős hányada - az mnyp tagok - a felhalmozott megtakarításaival, leendő nyugdíjával szavaz, már mostantól. És aki kitart, az jelen állás szerint a FIDESZ számára elveszett. Úgy gondolom, ha saját pénzről van szó, még az átlagpolgár is hamar felfogja a lényeget.
Szerintem nemhogy 90%, de 2/3 sem lesz, és talán még 50% se. Ha mégis, azt erős kényszerrel tudják csak kicsikarni, ami viszont annál nagyobb öngól lesz.
tepes 2010.11.04 00:32:07
@trocadero: Gazdaságot beindítani jól felépített, kellően kommunikált gazdaságpolitikai elképzeléssel és hitelességgel, kiszámítható állami intézkedésekkel lehet. Kövessen az akármilyen ideológiát, akármilyen demokráciafelfogást, stb. A népesség növelésre ez négyzetesen igaz, mert ott éveken át bizonyítani is kell a stabilitást, hogy valami eredmény legyen. Te látsz ilyet?

Egyébként az államadósság terhére fizetett nyugdíjak nem kisebb gazemberségek voltak, ezzel egyetértek, de az nem menti a Fideszt, hogy az elődei(korábbi önmagát is beleértve) szintén hitványak voltak.
tepes 2010.11.05 18:05:19
@Judit*: Jó, hogy nem szeretnéd már rögtön NYESZ-re utaltatni eddigi saját megtakarításaidat?! Ez nem NER kompatibilis megoldás, annak a pénznek a központi költségvetésben a helye! A 15..20%-ának rögtön a 2011-es kiadási oldalán...
Ma éjfél körül lesz egyéves a blog. Tavaly november első vasárnapján határoztam el, hogy belevágok, s miután az akkor rendszeres éjszakai ringatások között akadt egy kis szünet, valamikor éjjel megírtam a nulladik bejegyzést. „Nagyon nem örülök ennek a blognak. Mi a…..
tepes 2010.11.01 20:15:26
Kedves Gábor!

Szeretnék én is gratulálni az évfordulóhoz, remélem még sok továbbit üdvözölhetek!

@vinczej: Szerintem ez több, mint eltalálás, nem véletlenül lett a neve az, ami... Szép példájaként a gyurcsányi gondolat "eredetiségének":)
Fontos határhoz értünk – írtam tegnap. Ma reggelre kiderült, hogy más értelemben is. Torkos Matild, a Magyar Nemzet újságírója megtette azt, amire nyilvánosan eddig ebben az ügyben egyetlen elkötelezett kormánypárti sem volt hajlandó. Vállalta a véleményét akkor is, ha az…..
tepes 2010.10.27 12:53:23
@Ordnassac: Úgy tűnik, a Fidesz éppúgy saját magát fogja megbuktatni, mint az MSZP-SzDSz...
Ahogy figyelem az eseményeket egyre pikánsabban alakul az ellenzék is. Közösen tiltakozik az LMP-MSZP, de csak a Mesterházy szárnnyal, Gyurcsányékkal semmiképp sem, ahogy a Jobbikkal sem, ami viszont kívülről szintén megosztottnak tűnik a kérdésben. De ahogy most kinéz a helyzet, egyik ellenzéki csoportnak sem jó ez igazán...sőt.
Úgy tűnik az egész politikai életet, berendezkedést felforgatja az AB döntés reakciója.
Kíváncsi lennék a véleményedre!
Népszavazást kezdeményez az MSZP a magánnyugdíjpénztári tagdíjátutalás felfüggesztése miatt – érkezett ma a hír. Nem hiszem, hogy bárkit komoly meglepetésként ért volna a bejelentés; várható volt, hogy a szocialisták előbb-utóbb megpróbálják lemásolni a Fidesz…..
tepes 2010.10.22 19:19:20
@DNZ: Egyelőre marad, de 30%-ról 20%-ra mérséklődik a befizetés utáni adókedvezmény. A 100ezres limit talán marad.

A kamatadó valszeg 16% lesz.
tepes 2010.10.22 19:32:18
@DNZ: Igen, a 30%-ot sokallják a 16%-os SZJA mértékhez képest. Ebben van is valami, bár a fő ok természetesen minél több pénz kezük alatt tartása.
Egyébként a kampányban emlékszel mekkora hiszti volt a svéd modell Varga M általi meglebegtetéséből? Rögtön lecsapott rá az MSZP, tagadták utána még a gondolat felvetését is. És mi lesz most? Svéd modell, mnyp pénzek lenyúlásával párosítva!
tepes 2010.10.22 19:55:50
@DNZ: Nézd, én azt sejtem, hogy az egész mnyp lenyúlás sem kéne, annak bevételt növelő hatása nem sokkal lehet több (már ha egyáltalán), mint amennyi többletkiadással jár a 16%-os SZJA bevezetése, mondjuk az 500e bruttó felett keresőknek. Meg akartam pontosabban becsülni, de sajnos nem találtam hozzá adatot.
Néhány érték, mennyit nyernek a változtatással a "rászorulók":
Bruttó 500eFt/hó ----> +40eFt/hó
1mFt/hó --> +140eFt/hó
2mFt/hó ----> +344eFt/hó
Mindig is meggyőződésem volt, hogy a politikáról a legtöbbet – persze nem elméleti ismeretek nélkül - a gyakorlatban lehet megtudni és megtanulni. Említettem már Pokol Béla örökérvényű mondását a rétről és a bogarakról; ennek szellemében régóta fontosnak tartom, hogy…..
tepes 2010.10.22 10:02:48
@nyünyüge: Tegnapi hír, hogy a Sanoma eladja a Figyelő-t(index.hu/kultur/media/2010/10/21/eladjak_a_figyelot/). A vevőjelölteket nézve, valószínűleg hamarosan onnan is a "dolgok folyásának egyetlen helyes értelmezését" lehet majd kapni. De ha valaki olyan balga, hogy a "helyes értelmezés", illetve mondjuk a HVG "helyes értelmezése" helyett valami tárgyilagoshoz közeli tájékoztatást-értékelést várna és inkább saját megítélésében bízna, az mit olvasson?
tepes 2010.10.22 10:11:52
@Szimba: A norc.hu-ra gondolsz?
Gyurcsány egyetért Orbánnal – írja a Mandiner a volt kormányfő blogjából idézve, a hozzászólók némelyike pedig nehezen tudja eldönteni, hogy akkor most hol is a fehér és hol is a fekete. Pedig a kormányfő a mai parlamenti beszédében sokat tett azért, hogy előcsalogassa az…..
tepes 2010.10.13 20:25:37
@S2000: Azért nem csak baloldali árnya(lata)i vannak a gazdaságpolitikának, különben miért a bruttó 300e felett keresők járnának jól - igaz ők legalább nagyon?!
Ez egyébként senkit sem zavar a népes szavazótáborból?

Remélem a visszaút az állami nyugdíjhoz az eddigi magánnypt.-i megtakarításaim becsatornázását jelenti majd a központi költségvetésbe, hagy' támogassam ezzel is az extramagas jövedelműek adócsökkentését!
tepes 2010.10.13 23:29:01
@S2000: Pusztán ettől minimálisan lesz csak fehérebb a gazdaság - arra sokkal jobb módszerek vannak - és szerintem a sávváltásokhoz sem konvergáltak alulról a bérek (hiszen csak a növekményhez kapcsolódott magasabb ráta). Ebben a szituban, amikor ilyen súlyos terheket helyeznek különböző szektorokra, az átlagemberrel/átlagszavazóikkal szemben inkorrekt és következetlen lépés az eleve magas jövedelműeknek kedvezni, főleg ilyen mértékben.
Különös választási este előtt állunk: kevés igazi izgalommal és (a térképeken) rengeteg narancssárgával. Süveges Gergővel és Giró-Szász Andrással ezúttal is az MTV-ben próbáljuk meg követni és értelmezni az eseményeket, miután azonban több mint háromezer önálló…..
A magyar közéletben két szélsőséges véleményt lehet hallani a Fidesszel kapcsolatban: az egyik szerint annyira zseniális a párt és különösen vezetője, hogy még látszólagos politikai hibáik is tudatos, egy lépéssel előbbre gondolkodva tervezett lépések, míg a másik szerint…..
tepes 2010.09.08 13:14:07
@manyike: Az árfolyamok alakulását az egyes inflációs értékek különbségei befolyásolják. Minél hosszabb időtávot nézünk, annál inkább meghatározóan. Ezt figyelembe kell venni a kiragadott értékek értelmezésekor.
Persze, ha olyan remekül haladtunk volna a felzárkózásban, a Ft-infláció is csökkenhetett volna jobban
tepes 2010.09.08 13:56:43
@manyike: Tényfeltáró és független média valóban nagyon hiányzik, persze kérdés, hogy jelen körülmények között egyáltalán lehet-e ilyen?
tepes 2010.09.08 14:55:33
@nosatisfaction: @manyike: Valahogy így.
És az "igény" ilyesmire is csak nagyon kevesekben van meg, úgyhogy még az elhivatott újságíróknak sincs értelme kitenni magukat az innen-onnan jövő támadásoknak.
Ha a belső viszályoktól hangos és ellenfélkép nélkül maradt párt októberben újra az "elvárthoz" képest sikertelenebbül szerepel, az az ellentétek eszkalálódásához, a mérsékeltek és a szélsőségesek közötti "nyílt kenyértöréshez", egyes csoportok…..
tepes 2010.09.01 16:54:10
@Letícia: Szerintem érdekük lehetne szándékosan szétválni, majd érdek-kompromisszumok mentén mégis együttműködni.
A radikális szárny Balczóval, Nyikossal, Pőszével befoghatná a Fidesz-Jobbik között ingadozókat, egykori MIÉP-eseket, Fideszből elkövetkező években tömegével kiábrándulókat(de MSZP,LMP-re semmiképp se szavazókat), leginkább Bp-en és a nagyobb városokban.
És a szélsőjobb szárny indulatfűtésére is lenne igény a két hét elteltével is, de borítékolom, hogy két év elteltével meg még inkább...főleg É-Mo-on.
A választáson indulhatnának lazább szövetségben, ha közben nem vesznek össze kibékíthetetlenül.
tepes 2010.09.01 17:13:42
@Letícia: Persze, hogy direkt piszkálják, ez célja is a Nézőpont elemzésnek - mint ahogy sok más, a szakítás kérdését feszegető cikknek is. Önbeteljesítő jóslatot szeretnének látni benne.

A lazát úgy értettem, hogy kevésbé összeforrtan, mint pl a Fidesz-KDNP, de tényleg nehezen menne annak eldöntése(főleg nekik) , hogy egyes helyeken ki is induljon...
A Kétfarkú Kutya Párt főpolgármester-jelöltje elsőként gyűjtötte össze a jelöltállításhoz szükséges közel 30 ezer ajánlószelvényt - olvasható a szervezet közleményében. Bár a választási bizottság honlapja alapján még egyetlen indulni szándékozó sem nyújtotta be a…..
tepes 2010.08.25 14:12:24
@Ordnassac: Még mehetnek, de amúgy sem bizonyít se pro se kontra.
De most talán tényleg nem gyűjtenek annyira túl(önkorm.-i választás), na és persze az új törvényük miatt már eleve jobban érvényesül a kiszorító hatás.
tepes 2010.08.25 14:15:10
@Ordnassac: A Jobbikért se tenném tűzbe a kezem a vásárlások miatt, akármit is mondanak, de pad78-re reagáltam, aki a nagypártokról írt és nem hiszem, hogy rájuk is gondolt (persze jó kérdés, h az MSZP ma mennyire nevezhető nagynak...).
tepes 2010.08.25 16:25:15
@Szimba: Ajánlom a figyelmedbe ezt a cikket: www.fn.hu/hetilap/20100525/magyar_modell_bukasa/

@Ordnassac: Szimba védelmében ;-) továbbra is kérdezem, szerinted ha van egy olyan hatalom, ami nem csinál semmit, csak viszi a napi teendőket, tart egy kiegyensúlyozott ktgvetést és ügyvezet, tényleg nagyobb kárt tenne, mint az eddigi garnitúrák?
Rendhagyó bejegyzés lesz, előre elnézést is kérek érte, éppen csak egy gondolat, valamiről, amit nehéz elfogadni. Egyszer a rádióban hallottam valakit arról beszélni, hogy mit is jelent a hazaszeretet. Nagyon megfogott, amit mondott: azt állította, hogy hiába a látványos…..
tepes 2010.08.23 15:41:30
@Szimba: Gábor védelmében - a magam részéről a poszt megírását már jó pontnak tartom, a következtetésekkel viszont nem értek egyet:)
Meggyőződésem, hogy az országot jobbá csak saját magunk tehetjük és panaszkodásnak helye - új lehetőségek keresése közepette - maximum a saját ellenlépéseink pillanatnyi sikertelensége fölött lehet.
tepes 2010.08.23 16:54:01
@Szimba: Én meg az óvoda, iskola oktatáson túlmutató nevelésbeli szerepét nem vitatom. a családéról nem is beszélve.

De szerintem bárki tud jó hatással lenni a környezetére, ha mással nem, viselkedésével.
Ha már az említett zebrás példát nézzük, én úgy vettem észre, Nyugat-Mo-on már viszonylag gyakori, hogy megállnak az autók a gyalogosnak(magyar rendszámúak is), legalábbis többen, mint mondjuk 10-15 éve. Bp felé haladva sajnos egyre ritkábban, de én itt, a fővárosban élve is elkötelezett támogatója vagyok a gyakorlatnak. Autót vezetve rendszeresen megállok, ha várakozni látok valakit, még ha nem is lépett le a járdáról. És szinte mindenki megköszöni (mármint a gyalogos, nem a mögöttem jövők:), ami önmagában is jó érzés. Néha azért lehet itt is hasonló sofőrrel találkozni, gondolom ők is bíznak abban, hogy idővel egyre több követőnk lesz.