Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csadeev

0 bejegyzést írt és 154 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mennyit kérjek? Örök kérdés, és sokan abban látják a feloldását, hogy a munkáltató írja bele az álláshirdetésbe, mennyit szeretne fizetni. Én ezt a munkavállalók szempontjából nem tartom jó megoldásnak, ki lehetne fejteni, hosszabban is, miért nem, de röviden: elveszi a tárgyalás lehetőségét, és…..
A nyarat mi jellemzően itthon töltjük, jövünk-megyünk, de nem csinálunk többhetes nyaralásokat. A klíma megfelelő, a Balatont sosem fogjuk megunni, ráadásul nem is vagyunk az a strandon heverő típusok. Azért néhány kihagyhatatlan kirándulás be-becsúszik ezekben a hónapokban is. De hogy vagytok ezzel…..
csadeev 2019.06.16 16:39:04
@Darth Revan: javitsatok ki ha tevedek, de ha EU-bol indul a gep vagy ott kezdted az utad, nem szamit, hogy nem EU-s a legitarsasag vagy sem, jogosult vagy a karpotlasra. Tolsd le a hivatalos EU-s nyomtatvanyt es kuld el az Ethipioan-nek.
Ma aztán összejött minden a szaftos Wizz-botrányhoz: szokásos minimálszolgáltatás üzemzavar esetén, totálisan fogalmatlan utasok, kamu félrebeszéléssel kommunikáló légitársaság, az egészet kampánycélra felhasználó kormánypolitikusok. A történet mellett leírjuk azt is, hogy mit lett volna célszerű az…..
Friss konkrét esetek nyomán talán nem árt újra megnézni, mi jár és mi nem az utasnak, aki nagyon megszívta. És mit kell tenni, ha ráfáztunk?  Pár nap alatt három olasz reptéren hagytak ott hazafelé készülő magyar utasokat is az ultrafapadosok, közös bennünk, hogy nem gondoskodtak az…..
Komoly változás idén: újra érdemes még egy főváros környéki magyar utasnak is Bécsből indulni nyaralni. A budapesti nyaralójáratokat szokás szerint aranyárban méri a Wizz, a Laudamotion-Ryanair páros viszont még a főidényre is rengeteg jegyet ad 10 ezer forint környékén Ferihegy 3-ról. És kiváló…..
csadeev 2018.04.23 16:27:07
@utazo113: Francia Polinezia nem tul jo pelda, mert nem egy kedvelt hely a magyarok koreben, ellenben mindenhonnan irgalmatlan draga (Sydneybol fapadon 800 AUD minimum). Viszont ha korbenezel Delkelet-Azsiaban, Bangkok, Kuala Lumpur, Ho Chi Min sokszor fillerekert elerheto Pestrol es sok mas azsiai/oceaniai desztinacio is Magyarorszagrol a legolcsobb a regiobol (mondjuk azt, hogy Kozep EU)

Kb evente 2x megjarom az Asia-Pacific - Budapest tavot, es mindig tuzetesen atbogaraszom a kozep-europai regiobol elerheto kinalatot, es hidd el Ferihegy baromi eros elerheto desztinaciokban es arban is szerintem. Nekem egyedul egy Etihad kozvetlen jarat hianyzik Ferihegyre, de az is megoldhato Alitalia code sharrel. Ha pedig nem fapaddal repulsz, akkor nem is latod a karamot.
Alighanem a hónap szenzációja a légiiparban, hogy légitársaság-sorozatvállalkozó ex-forma1 pilóta Niki Lauda összefog a Ryanairrel, hogy együtt csinálják meg legfaszább osztrák fapadost. Lauda szép lassan jutott el a full service cégtől az ultra fapadig, egy ideig előző cégét, az Air Berlinnel…..
csadeev 2018.03.23 08:10:47
@Gtusa: Budai agglomeraciobol valoban nem sokkal tobb Schwechat, mint Ferihegy. A legjobban ezen maguk az osztrakok lepodnek meg, mikor mondom nekik, hogy amugy dugoban pontosan annyi ido hazaernem a Budapestrol Budapestre, mint Becsbol Budapestre. Ettol fuggetlenul, nalam csak Europan kivuli vagy Budapestrol atszallos jaratoknal rug labdaba Becs. Aztan majd kiderul ez mennyiben valtozik :)
Sokat utazva feltűnő, hogy Magyarország wannabe légitársasága elég mostohán bánik a nem A-listás nőkkel, ha azok arra vetemednek, hogy jelentkeznek légiutaskísérőnek. A Wizz-sztyuvik szinte mind 40 alatti, magas, sovány, kifejezetten csinos arcú hölgyek és hozzájuk illő urak. Még elvétve sem látni a…..
Mivel is köszönthetnénk az új évet, ha nem hónapra szabott utazási tippekkel. Persze a válogatás tök szubjektív, de komoly oka van, hogy pont az adott hónapra tettük az egyes célállomásokat. Szempont, hogy kellemes legyen az idő (a túl meleget és a túl hideget se komáljuk), ne legyen tömeg és…..
csadeev 2018.01.07 10:34:03
@RedRum: en most nyaron kimondottan elveztem a borfesztivalt meg par kisebb eldugott pincet Badacsonyon. Vannak kevesbe felkapott pinceszetek, ahol nincs akkora tumultus, es a kaja/pia is szenzacios.

@Fillér B. Gusztáv:
Az izlandi szabalyozast nem ismerem, de a tengerentulon ugy megy, hogy 12-5 kozott nem parkolhatsz a kocsiddal bizonyos helyeken, mert az vadkempimgnek minosul. Ha lehet parkolni, akkor siman beneznek egy lampaval az ablakon es mondjak, hogy inkabb ne (campervan-t eleg egyszeru kiszurni).
Jelzálogot felvenni Bitcoinra? Legalább minimális ráció van benne! Ellentétben azzal, hogy emberek több százezer dollárt vertek el egy olyan kriptóra, amiről még a készítője is azt mondja, hogy semmi értelme. Pedig pont ez történt. ..
csadeev 2018.01.03 20:37:21
@xxyati: ez ilyen formaban nem igaz. A rendszer uzembentartoi a banyaszok, akik kvazi validaljak az utalasokat, es uj penzt allitanak elo szamitasigenyes feladatok felhasznalasaval. A szerverek futtatasahoz tavaly mar egy kisebb orszag (kb Irorszag) eves aramtermeleset hasznaltak fel a banyaszok, es komoly szamitasi kapacitas (GPU) van a decentralizalt rendszer mogott. Nem ket filler megvenni es fenntartani egy hasonlo szerverparkot.

uk.businessinsider.com/bitcoin-mining-electricity-usage-2017-11
Már februártól újraindítja hajnali londoni járatát a Wizz, de még így is borzasztó szar marad a menetrendje: hajnalban és délelőtt három gépet is indít Lutonból Budapestre, aztán egyet este hatkor és nincs is több. Pont egy hónapja írtunk arról, hogy a Wizz Air iszonyatosan idiótára változtatta meg…..
Régen várt upgrade ért ma be végre, hiszen a 2011. januárja óta Budapestre közlekedő Qatar Airways végre szélestörzsű repülőgépre cseréli esti járatait. Az értesülést a légitársaság egyelőre hivatalosan nem erősített meg, de a foglalási rendszerben már látható a változtatás. 2018. augusztus 1-től…..
csadeev 2017.12.24 07:58:37
@ComLo: ebben egyebkent valamelyest tevedsz, mert egy 5+ oras cattle class uton mar szamit a szorakoztato eletronika az utasoknak, ami a320-on kvazi nem volt, az a330-on pedig mar elerheto minden szeknel.

A masik, es egyben nagyobb valtozas az a business class helyek. A kisgepen a business class gyakorlatilag nem kulonb, mint egy atlag premium economy hely, viszont egy szelestorzsu gepen mar kvazi rendes flatbed szintu tagas business class helyet kapsz.

Kapacitas szempontbol ez kb +30%, ami azert mar komolyabb upgrade. Nem csak az utasoknak, de az utazasi irodaknak is fontos, hogy, tudjanak ket hasonlo legitarsasagot ajanlani es eddig azert a magyar piacon az Emirates erosem kilogott mind elerheto kapacitasban, mind pedig elerheto szolgaltatasokban a mezonybol (Turkish, Qatar).

Abban egyetertunk, hogy az a330 2/4/2-es szekezese foleg a kozepso negyes utasainak eleg kellemetlen, de ezt szerintem boven kompenzalja a fent emlitett par dolog.
csadeev 2017.12.28 14:31:44
@ComLo: ezek szerint nekem pont sikerult kifogni par leharcolt a320at. Na majd talan legkozelebb!
Több okból is érdemes néha összehasonlítani ezt a két céget. Egyrészt ugyanazt az ultra low-cost modellt tolják, ők a legolcsóbbak, velük lehet 3-5 ezres jegyekkel utazni. Másrészt ők a legnagyobbak Magyarországról, ráadásul elég sok útvonalon versenyeznek is, sokszor lehet közöttük választani. De…..
csadeev 2017.12.11 07:04:58
@hullajelölt88: Rovidtavu, nem atszallasos utazasra hasznalni egy hagyomanyos legitarsasagot nagy altalanossagban nem eri meg, ha csak nincs sok a csomagod (23+ kg) vagy uzleti utra mesz.

Parszor elragadott a hev es foglaltam point-to-point utazasra hagyomanyos legitarsasagra is jegyet. Sok kulonbseget nem vettem eszre a ket uzleti modell kozott, leszamitva a ket-haromszoros arat, amit fizettem a jegyekert. Kaja nem vagy alig volt, ra-ra nezegettek a kezipoggyaszomra, buszoztattak Ferihegyen (nem ma volt na!) es szorakoztatoelektronika is gyatra volt a gepeken, amik egyebkent oregebbek es lestrapaltabbak voltak, mint a fapadosok altal hasznalt sokszor zsir uj B737 vagy A320 gepek.

Hosszutavu jarat az mas tortenet, ott ha az ember oda-vissza foglalja a jegyet, altalaban jobban megeri kifogni egy-egy akcios jegyet, vagy elrepulni valami olcso fapadosok altal hasznalt desztiancioig (Kuala Lumpur / Singapore) es onnan fapadossal tovabbmenni egy kozeli desztinacioig. Persze ez lehet fog valtozni, ha pl. a Scoot vagy az Air Asia tovabb terjeszkedik az oreg kontinensen (Azsia felol).
csadeev 2017.12.12 23:58:36
@Fillér B. Gusztáv: Gondolom a Wizz kozpontba megneztek a nemetorszagbol foglalok iranyitoszamat es cimet az elmult par evbol, es kisakkoztak melyik repter eri meg jobban. Az sem elkepzelhetetlen, hogy nyitnak egy jaratot majd Luxemburgra, a kontakt mar ugye megvan a sok kulfoldi focimeccs miatt.
Szépen ráizgult a magyar sajtó a Wizz Air újabb pici londoni bővítésről szóló bejelentésére, mintha ennek bármi köze lenne Magyarországhoz, vagy a magyar utasoknak is ettől jobb lenne. Épp ellenkezőleg: a londoni magyar utasok éppen hogy jól megszívják néhány hónapig, mert összekuszálták a…..
csadeev 2017.12.02 01:44:32
@Rugovicsvalagba: Bator kijelentes, mindenfele statisztika vagy report nelkul azt allitani, hogy a fapadosok tobbet varialjak a menetrendjeiket, mert ez valoszinuleg nem igaz. A hanyomanyos legitarsasagok egymáshoz es a sajat jarataikhoz is igazitjak a menetrendjeiket, hogy gyors atszallasi idokkel tudj eljutni a-bol c-be. Ha egy jarat borul, az konnyen lehet, hogy sok masikat is magaval rant, ergo eleg gyakoriak a valtoztatasok.
Beleszaladtunk egy balhéba a csomagmérők és egy utas között, azt pedig túlzás lenne mondani, hogy rendszer lenne az új szabályok alkalmazásában. Inkább katyvasz látszik, pár dolog persze egyértelmű, jótanácsok most is vannak. Mindenesetre a héten újból tesztelünk, várjuk a további utasélményeket és…..
csadeev 2017.11.27 22:48:01
@ComLo: parszor utaztam en is fapadossal D-K Azsiaban, es valoban nem igazan meregetik a kezit. Mondjuk, a feladott csomagar az alaparhoz kepest nem kirivioan alacsony, ugy hogy sokan csak egy hatizsakkal szallnak fel a gepre. Ausztral domestic jaratokon szokott legitarsasagtol fuggoen ellenorzes lenni a boardingnal. Kb kizarolag a sulyt nezik (7kg), egyes fapadosok kb minden masodik
Van néhány olyan dolog Váradi József legutóbbi interjújában, amely nem csak az üzleti oldalról szól, hanem az utasok számára is érdekes lehet. Ezekből szemezgetünk. Az interjú a Wizz-vezérrel november elején jelent meg a Forbes magazinban és mivel Gusztinak van némi köze hozzá, rám bízta, hogy…..
Hogy belevágnak-e a légitársaságok a már most is igen szűkre szabott helyen utazók további nyomorgatásába, az még kérdés. De hogy megértsük mi vezetett az utasokat szinte már sanyargató "szolgáltatásokhoz", következzen egy összefoglaló: minden amit a repülőjegyek árazásának hátteréről tudni…..
csadeev 2017.11.13 13:13:23
@fda: ezek szerint te meg nem utaztal olyan gepen ami komolyabb legorvenybe kerult. Hidd el, allva utazva egy komolyabb turbulencianal eleg konnyen el tudna veszteni az ember az egyensulyat.
Ahogy ígértük, kicsit hosszabb gyakorlati tudnivalós posztot csatolunk a rövid Balkán-túránkból. Főleg azért részletezzük ennyire, mert erre a régióra nehezebben érhetők el a neten az infók, Horvátországot leszámítva pedig nem működik az az egyszerű rendszer, hogy bármit keresek látnivalótól a…..
Több mint fél éve nyílt meg a lehetőség, hogy a Wizz hitelkártya elfogadása miatt fapados utasok is ingyen beszabaduljanak a ferihegyi Mastercard lounge-ba. Látogatjuk mi is persze szorgosan, itt az ideje, hogy leírjuk, miket tapasztaltunk. Az biztos, hogy jócskán megdobja az utazás kényelmi…..
csadeev 2017.10.10 10:24:08
@ComLo: kb en is hasonlo cipoben jarok, sehova nem erkezem meg elobb meg csak egy percel sem, de nemzetkozi jaratoknal legalabb masfel orat rahagyok, meg akkor is ha online checkin-elek. Viszont belfoldi jaratoknal kezdek ellustulni, mert ott indulas elott eleg fel oraval kint lenni, mobilon van a boarding passom is, a secu sor is rovidebb, igy aztan tenyleg minimal idot toltok a repteren (kb 5-10p).
Sok reptéren jártunk már, sok furcsaságot is láttunk, zongorától kezdve bódé terminálig minden fogadott már bennünket. Volt azonban három olyan reptér, amelyek annyira borzasztóak voltak (nagyon nehéz frissen lakkozott körmökel gépelni), hogy megérdemelnek egy külön posztot. Szerintünk ez a 3…..
csadeev 2017.09.30 03:19:50
csadeev 2017.10.02 01:14:33
@svajcineger: +1

CRL-re van wizz transzfer busz is egyebkent, egesz evben 10 euroert. Gondolom nem arulok el nagy titkot azzal, hogy nem nezik, milyen tarsasaggal erkeztel.
Elsőre brutális bejelentés a Wizz Airtől, hogy napi járattal nyomul rá a Ryanair szintén napi Budapest-Berlin útvonalára, de jobban megnézve logikus és érthető a döntés: megindult az Air Berlin piacának újraosztása, aki hosszabb távon is ott akar lenni, jó, ha előre szalad. Frissítés: a járat jövő…..
csadeev 2017.09.05 23:21:39
@cradbox: Azert hatalmas gratulacio nekik, hogy vettek 3 csodkozelben levo azota is tengo-lengo Alitalia-t, Air Berlin-t es Air Serbia-t. Ez ido alatt az Emirates inkabb organikusan fejlesztett es ma mar a legnagyobb utasszallito. Abu-Dhabi-ban fejek fognak hullani.
Új innovatív szolgáltatásról szól a Wizz Air friss bejelentése. A helyzet azonban az, hogy amiről beszélnek, az a legkevésbé sem innovatív, inkább sima másolás. Amit viszont nem jelentettek be, az megint egy kis kicseszés lehet sok utassal: ingyen csak az utazás előtt két napon belül lehet…..
csadeev 2017.08.17 08:06:43
@Válasszunk: azert egy masfel oras uton tulelem, ha a kozepso szeken ulok es nem latom a szervizutat felszallas kozben. Ennek a szekvalasztos tortenetnek short-haul jaraton amugy sincs tul sok hatranya, persze nehany spec helyzetet leszamitva pl. gyerekkel utazol. Sot nehany esetben meg jol is kisulhet a dolog, pl. masfel ora az asszony nelkul lehet meg jol is eshet a kozos nyaralas elott/utan :)