Adatok
gn
0 bejegyzést írt és 45 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
gn
2015.07.19 10:44:13
@tlantos: Na megjött..., de az ilyen minek olvassa a cikket.
Ráment egy csomó idő a hétvégéből, de az a pár Pioneer hangfal (cirka 1979), amit idestova másfél éve vettem, bent lakik a Foltosban. Eddig egy szem, Borsi Miki barátomtól kapott ősrégi, monó Blaupunkt rádió szolgáltatta nekünk a talpalávalót, kis csalással egy kék (amerikai…..
gn
2015.06.03 08:40:44
@Csikós Zsolt:
1. Az OIRT-CCIR konverter nem opció, mert az OIRT sáv keskenyebb a rádióban lévő összes szűrő erzt a keskenyebb sávot tudja. Még ha jól sikerül is, csak a CCIR egy szeletét fogja át.
2. Egyszerűbb lenne vonalbemenetet készíteni, A hangerő potméterről kell kivezetni egy vékony kéteres árnyékolt kábelen, 3,5" jack dugó a végére. Hátul elvezetve be a kesztyűtartóba. Oda meg mehet egy mp3 lejátszó, vagy egy levetett okostelo. Így mobilnettel még netes rádió is megy.
Anno a 2101 Ladában a kis vidit így alakítottam át. Pedig
az kétnormás volt, de a középhullám kapcsolójával adta be
a külső jelet.
3. Kazettás fejegység és pár száz ft-ért van az a spéci kazetta, amiben egy másik fej van, és azon keresztül adja be a jelet.
4. Mindent átmásolni kazira :-)
1. Az OIRT-CCIR konverter nem opció, mert az OIRT sáv keskenyebb a rádióban lévő összes szűrő erzt a keskenyebb sávot tudja. Még ha jól sikerül is, csak a CCIR egy szeletét fogja át.
2. Egyszerűbb lenne vonalbemenetet készíteni, A hangerő potméterről kell kivezetni egy vékony kéteres árnyékolt kábelen, 3,5" jack dugó a végére. Hátul elvezetve be a kesztyűtartóba. Oda meg mehet egy mp3 lejátszó, vagy egy levetett okostelo. Így mobilnettel még netes rádió is megy.
Anno a 2101 Ladában a kis vidit így alakítottam át. Pedig
az kétnormás volt, de a középhullám kapcsolójával adta be
a külső jelet.
3. Kazettás fejegység és pár száz ft-ért van az a spéci kazetta, amiben egy másik fej van, és azon keresztül adja be a jelet.
4. Mindent átmásolni kazira :-)
2013 novembere és 2015 februárja között egyáltalán nem írtam Dezsőről – az volt a terv: majd ha purrog szépen és végre jó lett a motorja, megírom. A legutóbbi posztban be kellett ismernem, semeddig nem jutottam.
Röviden összefoglalom a motorral kapcsolatos ügyeket:
– a svéd…..
gn
2015.04.06 18:28:04
@bajan: Persze, jó kis írások ezek mind. A mostaniban csalódtam picit, mert 1. Nem első helyen jött a címlapon, így szinte véletlen bukkant fel a többi közé keverve. 2. rövid 3. Az eleje felé lelepleződött a gyilkos (már tudtuk, hogy nem csak hf) , mint abba a bizonyos örökzöld krimisorozatban.
Most nézem, több mint egy év eltelt azóta, hogy Dezsőről írtam e hasábokon. Kérem, ne vessenek meg, ne higgyék, hogy eladtam az autót, begyávultam, kivéreztem, mert még tart az elszántságom, de ez most a két lépés előre, két lépés hátra időszaka, számolatlanul fogynak a…..
gn
2015.01.26 21:07:01
@UGA 777: Bizony!
gn
2015.01.26 21:56:34
@UGA 777: Inkább egy multiméterrel mérje meg az ellenállást a trafó 2 kivezetése között. Ha 3-4 ohm akkor nem kell semmi, ha kevesebb, akkor tehet be, de egyelőre nem akkora a futásteljesítménye :-) hogy legyen ideje beégni a megszakítónak.
gn
2015.01.26 23:18:34
@UGA 777: Persze én sem úgy gondoltam, hogy egyszerűen sorba köti, de ha megbizonyosodik róla, hogy kis áramú gy.tekercse van, akkor nem kell semmi, csak erre utaltam volt.
Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat…..
Két hét múlva ilyenkor madárcsicsergésre ébredünk Földváron, kiverjük a szemünkből a csipát a mosdó szélén, mint hamut a nagypapi pipájából – elég az alliterációkból –, azt a három, S-es méretű Tesco-szatyrot, amit összekészítettünk a kéthetes útra (és…..
Már csak egy hónap van hátra az indulásig. Az autó köszöni jól van, épp motor nélkül heverészik a hűs garázsban, mint aki jól végezte dolgát. Magánál a motornál teljes a fejetlenség, pontosabban a hengerfejetlenség, épp most várja, hogy összerakjam (a poszt végére már…..
Eljutottunk idáig is, Ponton Dezső a legfőbb bírák ítélőszéke elé került. A Mozaikba. Az öt évre szóló OT-s műszakit ugyanis csak zárt technológiás helyeken mérik, amint ezt tavalyelőtt az okmányirodában megtudtam, amikor épp a zöld Merci papírjait intéztem volna, és…..
Úgy döntöttem, mégse viszem FIVÁ-ra Dezsőt. Igaz, hogy a nemzetközi oldtimer-igazolás külföldön némi hitelességet, itthon tízévnyi nyugalmat ad az embernek – műszaki vizsgamentesség, veterán checkup-mentesség – de pont dupla annyiba kerül, mint a sima veteránvizsga, ami…..
gn
2013.09.29 14:53:54
@misinator: Az a jó benne, hogy kompakt, így nem látni semmi változást a motortérben, gondolom ez fontos a veteránnál. Gyertyahézagot ilyenkor nagyobbra kell venni, mint a gyárival, asszem 0,8 körül.
gn
2013.09.29 17:05:14
@misinator: hát, lehet egy nem jól sikerült példányt fogtál ki, én a 2101-en nem tapasztaltam ilyeneket, ameddig még megvolt. A gyújtás ezután csak megszakító bakelit törés miatt romlott el. Lehetne használni más bármilyen zárásszög vezérléses elektronikát, ami talán jobb is lenne, de külön invertálni és négyszögesíteni kellene a megszakító jelén, mert ezek hall jeladó jelét várják. ez így már nem kompakt kivitel, így gondolom nem opció egy veterán esetében.
Mint a rossz lelkiismeret, úgy üldöz engem a Puch. Ez az autó a legsötétebb lelkiismeretem fizikai megtestesítője. Egyetlen szerencsém vele - oly régóta lohol a nyomomban, hogy alig kellett ráköltenem. Nem viccelek, valamennyi közül a legelfeledettebb, legmellőzöttebb, ugyanakkor…..
Miután a HHO generátor nem jött be a Tehén esetében, szegény állat étvágyát valami más módszerrel kellett mérsékelni. Arra, hogy benzinből egyen kevesebbet, hirtelen semmilyen módszer, csodaszer, tabletta vagy ráolvasás nem állt rendelkezésre, így egy régi módszert kellett…..
Kipakoltuk a belét Sabccal előző este, az ülések, a kárpitok, a szőnyegek, a zajszigetelés, mind bekerültek a raktárba. Kívülről is lebontottunk mindent amit lehetett, és nem befolyásolja a működést: lökhárítók, krómdíszlécek, szellőzőrostélyok. Egyszer szentségelt Sabc,…..
A tanulság: száz japán mérnök megfeszített munkájánál, ötven japán tesztelő több százezer kilométernyi próbájánál nem ér többet a spájz hokedliján dolgozó félművelt barkácsoló tudása. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
gn
2012.03.30 10:29:35
Csikorgás, csikorgás, csatt. Így kezdődött az a napfényes, de hűvös szeptemberi reggel, amikor szertefoszlott az álmom, hogy hagyhatom tisztességben megöregedni az autómat. 518i-t, 1984-ből. Pedig azt szerettem volna, ha kellemes rozsdapöttyökkel, de a tartóelemek épségét szem…..
Menj innen, te troll Tudom, mi lesz az első kérdés azoktól, akik végigkövették az idén már ötvenedik évét taposó, majdnem napra pontosan két évvel ezelőtt Svédországból behozott öreg Mercim sorsát: készen van-e már végre a fényezés? Most már rajta van a…..
Az elmúlt hét nem hozott jelentős előrelépést, de fontos apróságok történtek. Némelyik jó irányba. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy megvannak a végső koordináták, lehet futóművet, majd arra motort, közéjük pedig vázat építeni.
A hét örömhíre az, hogy Zoli…..
gn
2012.02.15 10:15:26
@Make Valamit: Gondolom Mopar gyártmányút :-)
Két nehezen induló koreai autó, mindkettő dízel. A Hyundai baja két fillérből megoldható volt, a Kia javítása viszont egy jobb használtkocsi árába került. Mai cikkünk blogposztja...
Mekkora dicsőség lenne, ha lábon hazajönne — a Rozi megvásárlását követő héten végig ez járt az eszemben. Pár másodpercre végül is beindult, a fék remekül működött, kormányozni lehetett; nem igaz, hogy nem lehet megoldani valahogy. Már Szegedről hazafelé azon…..
Nézze meg a hátsó rendszámtáblát, lehet, hogy rossz matrica van rajta. Kétszázezer van belőlük. Aki nem figyel eléggé, keményen ráfizethet...
gn
2011.11.28 17:19:19
Pedig – pláne ahhoz képest, mennyire semmi pénzbe került – amit megnéztem, egy meglepően jó autó volt. Meglepően. Egy apró lökés kellett volna csak, és megveszem. De hiszen semmi okom autókat nézegetni. Amióta megvan, Era most örvend a legjobb egészségnek. Ha valaki…..
Nem kell elkeseredni, már bőven kétszázezer alatt is van megoldás! Sőt, százért is. Fospisztolyok reklámáron, ha nagyon kell a négy kerék. Mai cikkünk blogposztja...
Van az úgy még az én életemben is, hogy elkészülnek dolgok. Na, nem teljesen, de mondjuk, legalább részfolyamatokat sikerül lezárnom.
Például Csabi elkészült Dezsővel. Mielőtt bárki arra kezdene gyanakodni, hogy tudósítás következik a Capellából, sietve leszögezem: Csabi a…..
Tudom, tudom, másfél hónap telt el az utolsó Dezső-jelentés óta. Ez a karosszériarestaurálás már csak ilyen. Eddig öles léptekkel lehetett haladni, jobbra-balra estek kifele az A oszlop-aljak, szakadtak ki a padlólemezek, hullott az alvázvédő, csendben kotyogott a csapszeg-zenekar.…..
gn
2011.03.06 18:38:16
Meg kellene végre hozni ezt a férfias döntést a teszetosza heti emelések helyett. Nagyot változna a világ, imádnánk. Vitaindító cikkünk blogposztja...
gn
2011.03.02 11:43:44
@HenteSS88: Fogyasszd ki a kocsidból a benzint és járj önindítóval. Végül is ugyan ez. hatótávolsg: kb.20m Grat.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz