Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mr Thompson

0 bejegyzést írt és 82 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Szuper Gól Blog Indulunk 2014.02.17 19:39:15
HELLO LÁTOGATÓ! ELINDULT A SZUPER GÓL BLOG!!!!!!!!! A VILÁG ÓRIÁS TALÁLATAIT MUTATJUK MEG NEKTEK MESSI, RONALDO RIBERY, NEYMAR, BALE, ROONEY , LAHM, ROBBEN. Kövess minket!  :)..
Egyeseknek nagyon fáj mostanában, hogy Török Gábor politológus elemzéseiben rendkívüli késztetést érez az ellensúlyozgatás művészetének bemutatására. Hadd tegye. Miért fáj az bárkinek is, hogy nem anyázza le a Kormányt a hazug IMF-levél ügyében? Miért beszél mellé…..
Boldogan indultam reggel Csepelről, hiszen hosszú hónapok után éppen ma került vissza a kilakatolt BMW-m a garázsomba. Ez a ritka csúcspontok egyike az autófelújításnál, amikor kész a lemezmunka, és még elégedettek is vagyunk vele. Annyira feldobott, hadd spoilerezzek még gyorsan…..
Mr Thompson 2012.07.20 14:53:14
@Németh András: őőő... gondolom az egy dolog, hogy mely sávot hagyják szabadon és megint egy másik dolog, hogy ott kik mehetnek? Átterelni a forgalmat a szemközti sávba elég könnyen lehet, már ha előtte a szemközti forgalmat leállítottuk persze :)
A rendőrség letartóztatta Csatáry Lászlót, akit azzal vádolnak, hogy több mint 15 ezer zsidó származású állampolgár kivégzésében bűnrészes, illetve, hogy részt vett többük megkínzásában. Első ránézésre nem lehet kétséges a börtön. Ma Magyarországon szabadlábon él…..
Legalábbis a jelenleg gyártott reptéri buszok közül. A múltban a reptéri buszok nagymestere a Neoplan volt, de a hazai Ikarus is gyártott méretesebb reptéri buszokat...
Vasárnap reggel Tihanyban ébredtünk, a reggeli mellett gyorsan végignyálaztam telefonon a hireket. 8:54-es keltezéssel kint volt egy hír: kamion felborult az M7-esen, teljes útzár Budapest felé. Fasza. 11-kor elindultunk hazafelé, rádióban mondták, hogy a pályazár még mindig tart.…..
Mr Thompson 2012.06.25 17:59:50
@D4D: hű, azért ez érdekes sztorivá kezd válni... szóval "Ezután megpróbálták daru segítségével a több tíz tonnás szerelvényt kerekeire állítani. A teljesen megrakott vontatmány oldalfala azonban nem bírta a nagy súlyt, és emiatt az egész kamion a zöldsávba borult," - ezt most lefordítom magyarra: a kamion oldalra borult, a _tűzoltók_ megpróbálták felrántani, de eközben kiszakadt az oldalfal...

Tehát nem a balesetben szakadt ki az oldalfal, hanem a tűzoltók mentése közben!! Nyilván ez magyarázza részben a dicséretes kézi átpakolást... menteni ami menthető...

de aki itt bárki rosszat mer mondani a tűzoltókra, azt azonnal keresztrefeszítik, mert az valamilyen köztudomású tény, hogy tűzoltó sosem téved, sosem ront el műszaki mentést, sosem lesz rosszabb a helyzet, mint amikor a mentés elkezdődött... ugye??
Mr Thompson 2012.06.25 18:45:42
@Brian: OK, akkor nem a tűzoltók voltak a ludasok, hanem az őket irányító katasztrófavédők. Igazából egyik sem fogja elismerni azt, h bárki is hibázott volna, ez a baj.
  Sorozatunk eddigi három részében bemutattuk Budapest metróhálózatának irreálisan optimista képét, a 4-es metró-balhét és a miatta háttérbe szorult projekteket, valamint a villamoshálózat bővítésének terveit, végül pedig a trolibuszhálózat fejlesztésének…..
Mr Thompson 2012.05.11 09:28:12
@beeni: "ha minden párhuzamos járat eltűnik" - Te nem dolgoztál véletlenül a DBR irodánál korábban? Pont ilyen ügyesen indokolták ők is az indokolhatatlant: a 4-es metróra azért lesz elegendő utas, mert minden közel-távol levő kb. párhuzamos járatot felszámolunk, odahordjuk a szerencsétlen utasokat, és már kész is a tanulmány, kérem a pénzt és kezdjük építeni a felesleges mamutot.

Tudod, ha a közlekedést megunod, van még csomó izgi terület, ahol foglalkoztatnak, ne aggódj. Írj Paksra, ők is keresnek megmondó embereket ("ha nem korszerűsítjük a régi erőműveket, azok elavulnak és akkor csak újabb 2-3 atomblokk tud elegendő áramot termelni")... Csúcslogika.
Olyan ez a sarc, mint egy benyögött mentőhazugság, amiből már nem lehet kikeveredni. Pedig lenne tuti megoldás. Mai cikkünk blogposztja...
Mr Thompson 2011.07.06 09:01:13
A poszt érdekes kérdést feszeget, és próbál a szokásos kliséken túllépni - de úgy, hogy közben más hamis illúziókat elhisz, sajnos.

Példák:
1."Bár a közvetlen bevétel, tavaly mintegy 40 milliárd forint, nem olyan jelentős tétel az államháztartásban"
Ez valami újfajta közgondolkodás, amit talán a nyugdíjpénzek államosítása okozott, hogy a 100 milliárd alatti tételek nem számítanak? Csak hogy tisztázzuk: évi 40 milliárd forint igenis jelentős összeg, az egész baromságot azért találták ki, mert a kormány nem akart régen sem lemondani a néhány tízmilliárdos nagyságrendű vámbevételről. Nem bagatell.

2."De egy Toyota Yaris például szőröstül-bőröstül 400 ezer forinttal olcsóbb itthon, és nem valószínű, hogy még lejjebb vinnék az árát, ha nem lenne a sarc"
Miközben az autógyártók valóban igyekeznek országspecifikus árakat belőni, de ezt az egységes EU-ban egyre nehezebben tehetik meg, több elmarasztaló bírósági ítélet is sújtotta őket (ennek köszönhető pl. a cikkben is említett szürkeimport létezése is). A regadó eltörlése vagy mértékének csökkentése olyan lenne, mint az ÁFA emelés: mivel a pőre (adó nélküli) árakat mindenki ismeri most is, azokat emelni nagyon óvatosan tudják csak, nem igazíthatják a korábbi bruttó árhoz, mert azért csúnya nagy bírságot kapnak (ráadásul nem is szorul rá a márka, mert a központ ugyanannyi pénzt kap egy autóért, a helyi eladó meg a forgalom felfutásában reménykedhet).

3. A kertvégi elbontott autókról:
"értelmes ember odafigyel arra a négy-öt féle folyadékra, ami elfolyhat belőle, és szelektálva viszi a maradékot újrahasznosításra, ártalmatlanításra"
Itt vagy azt kell feltételeznünk, hogy nagyon kevés ember csinál ilyet Magyarországon, akik valóban mind értelmes emberek és odafigyelnek ezekre (és akkor az alacsony esetszám miatt az egész kérdéskör érdektelen), vagy pedig azt kéne elhinnünk, hogy az országban a sok-sok zugszerelő elsöprő többsége érti a környezetszennyezés problémáját és érdekli is (ez utóbbinak ellenmondani látszik mindaz amit a zugszerelőkről tudunk [tudok] és látunk [látok]).
A közgazdászok kormányzati kudarcnak hívják azt, amikor az állami beavatkozás ront a helyzeten, vagy kicsit szakszerűbben: az erőforrások kevésbé hatékony elosztásához vezet. A kormányzati kudarc gyönyörű, tankönyvi esetéről a New York…..
  Az előző posztban bemutatott aranyos állatkerti térkép pikáns részlete fel sem tűnt nekem. Feltűnt viszont Albertnek: Kedves Urbanista Blog! Mar regota olvasgatom a blogot es mindig nagy erdeklodessel lapozgatom.  A legutobbi post eleg erdekes mert szerintem senki nem vette…..
Mr Thompson 2011.03.16 10:13:32
OFF
@városjáró: "az Állatkert épületeinek szerencsés visszaépítéséről[...]az elefántok, mind a vizilolvak, mind a gorillák vagy a zsiráfok zárt lakhelye sajnálatraméltóan kicsi maradt"

Izé, ugyanarról az állatkertről beszélünk? A régi elefántházat elég régen újították fel... tavaly viszont átadták az Afrika házat vagy micsodát, abban kaptak új helyet a zsiráfok és az elefántok (meg orrszarvúak is).

Az ormányosok egyértelműen nagyobb helyet kaptak így, mint korábban, a zsiráfoknál nem lehet tudni, mert a régi téli szálláshelyüket nem lehetett megnézni, a vizilovak meg maradtak a régi helyükön az elefántházban.

Nekem ugyan édesmindegy, csak a tények végett mondom.
ON

Teleobjektív rulez :)
Irgalmatlan tempóban készülünk az idei Oldtimer Expóra, a telefonálás és a rögtönzött értekezletek, tárgyalások töltik ki a szervezői mag munkaidejének java részét. Eleinte úgy gondoltuk, kicsit elszaladt velünk a ló, hiszen lényegében nem létező típusokat,…..
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
Mr Thompson 2011.01.05 14:14:56
@ruskyy: te viszont olyan okos vagy, mi?

Elárulom neked, hogy NemAnonim-nak 100%-osan igaza van, és ez mutatja a Bende-féle hozzáállás szemétségét: a cikk logikája alapján akkor lesz eléggé óvatos a gyalogos, ha körülnéz a zebrán (mondja ezt a cikk úgy, hogy senki nem tudja bizonyítani, hogy lelépés előtt vagy a zebra első felében körülnézett-e). A logikát folytatni kell, hogy az olyan félbites emberek is megértsék, mint te:
- a gyalogos akkor lesz eléggé óvatos, ha megvárja amíg az autók elmennek (mert ha nem várja meg, akkor ő a hibás, hogy a zebrát használja, mert ott balesetveszélyes helyzetet okoz azzal, hogy ott van)

- a gyalogos akkor lesz elég óvatos, ha megvárja amíg bekapcsolják a közlekedési lámpákat, meg amíg egyébként is világos lesz (mert ha nem várja meg, akkor sötétben fekete kabátot viselve ő is hozzájárul ahhoz, hogy nem veszik észre a kivilágított zebrán)

- Összefoglalva: a gyalogos akkor lesz elég óvatos, ha nem zavarja az autósforgalmat, ha azt nem keresztezi (mert ha úttestre lép, akkor veszélynek teszi ki az autósokat, akik elüthetik).

Csak azért mert te nem látod be, hogy mi a cikk mögöttes gondolata, ne hidd hogy mindenki ilyen buta.
Mr Thompson 2011.01.05 14:49:27
@sanyesz84: komolyan képes lennél bemenni a kórházba és megmondani a magadét egy nőnek akit elütött az autó és ki tudja, hogy milyen fájdalmai vannak és lesznek, szóval képes lennél nekiállni kioktatni? Hát emberség mennyi szorult beléd?
Mr Thompson 2011.01.05 14:56:34
@kernor: tőlem lehet közlekedéstant oktatni, de ez mellébeszélés az adott esetben.

A nőt azért ütötték el, mert az autós (aki állítólag ismerte a KRESZ-t) túl gyorsan ment és nem látta és nem állt meg. A nőt NEM azért ütötték el, mert nem rendelkezett közlekedési ismeretekkel és nem is azért mert figyelmetlen volt (és nem is azért mert ki volt kapcsolva a lámpa).

Ez annyiszor elhangzott már ma (tőlem is és sokan mástól is), hogy belefáradtam. Elbúcsúzom (utána gondolom úgyis Krisihez hasonlóan kitiltanak).
A tegnapi napon megjelent egy interjú Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel a hvg.hu-n, illetve Oszkó Péter, a Bajnai kormány pénzügyminisztere is megjelentetett hasonló témában egy bejegyzést a blogjában. Idézni szeretnék a két írásból. Matolcsy György:…..
Mr Thompson 2010.12.16 09:28:16
@bogancs: a "nincs bevétel -> zárolás -> mert nint bevétel" egy egyszerű logikai probléma, mondhatni ok-okozati összefüggés (hiányának) kérdése. Megpróbálom röviden és érthetően elmondani:

1) Csak egy látható tény van, a zárolás.

2) A mágus azt mondja, hogy azért van zárolás, mert nincs bevétel. Ez nem tény, hanem egy általa tett kijelentés. Mivel mindenki azt mondhat amit akar, ezért nem is támadja őt feltétlen senki ezért: mondja ha akarja. Csakhogy...

3) csakhogy sokan hajlamosak elfelejteni, hogy a mágus által mondottak csak és pusztán _kijelentések_, és ezért _tényként_ kezelik őket. "Ja, akkor biztos azért van zárolás, mert nincs bevétel". Pedig erre semmi logikai, ok-okozati összefüggés nincsen. A zárolás kiadáscsökkentés, amit indokolhat (feltételes mód!!) a bevételek vártnál alacsonyabb szintje. Meg indokolhat minden más is, pl. politikai döntés is. Ne adj' isten egyébként, lehet zárolás azért is mert kevés a bevétel - de ez nem törvényszerű!

Ez egy egyszerű bűvész trükk a logikában: "csak a kezemet figyeljék", mert akkor csak arra figyelnek amire én akarom, hogy figyeljenek, és arra a megvilágításra, arra a szemléletmódra váltanak, amiből csak a nekem tetsző következtetéseket tudják levonni. Így működik a bűvészet melett pl a multi-level vagy más erőszakosan tukmált marketingben eladott termékértékesítés nagy része is. Ülj be egyszer egy üdülési jog (timeshare) eladásra és meglátod, mennyire ugyanaz a kettő :))
A Fidesz-kormány olyan radikális változtatásokat hajt végre az adórendszerünkben, amilyet a rendszerváltás óta nem láttunk. A főbb elemeket már ismeri az olvasó. A nyáron bejelentett, már az idei évvel kezdődő bank- és biztosítóadó (kb. 140 milliárd bevétel 2010-re) után a…..
Mr Thompson 2010.11.10 09:21:57
@VIII. Nagyapó: "Az egyik legfontosabb kérdés természetesen az, hogy hogy áll ez a kis- és középvállalkozói réteg szakértelemmel és értelmes projekt-ötletekkel, mennyire magának köszönheti ez a szektor a nemzetközi, tudomásom szerint régiós összehasonlításban is rendkívül rossz állapotát..."

Nem kicsit van igazad, hanem nagyon... a hazai gazdaság két részre van szakadva, egyrészt a külföldi multiknak bedolgozó rész, másrészt a hazai kkv rész. Előbbit befoláysolja: a világgazdaság alakulása, az export piacok fizetőképessége, az élőmunka költsége és az ország jogirendszerének kiszámíthatósága. Egyik sem igazán fényes mostanában.

Utóbbit, a kkv szektort egyáltalán nem ezek a gondok foglalkoztatják, hiszen jellemzően nem exportra termel, és jellemzően szürkén dolgoztatja foglalkoztatottjait. Mindezt azért, mert olyan terméket és szolgáltatást akarnak eladni, ami gyenge, nem állja meg a helyét a világpiacon. Valójában a legtöbb magyar ksivállalat nem is tekint külföldre, egyszerűen azért mert nincs ötlete sem arról, hogy mit kéne ott eladni.

No, ezt a problémát minden egymást követő kormányunk a szőnyeg alá sepert... Nem volt tudatos oktatás, tréninghálózat, nem volt következetes gazdaságirányítás és pénzcsatornázás. Az, hogy kampányszerűen voltak össze nem függő képzések és hogy áramlott többé-kevésbé ellenőrizetlenül pénz a szektor felé még nem elégséges... Nem az ellenőrzés kell persze elsődlegesen, hanem az átgondoltság, az aktív állami szerepvállalás, olyan dél-kelet ázsiai módra - mert azt már láttuk, hogy a liberális, nem avatkozunk bele a piac majd kikényszeríti megoldás nem működik ebben az esetben, egyszerűen megmarad a renyheség és tunyaság, a szellemi nihil.

Adott egy feladat :))
A sors furcsa fintora talán, hogy éppen ma, mikor azokra emlékezünk, akik nincsenek már velünk, hogy éppen ma, mikor elég rossz egy kicsit a gyertyalángba mélázva a múltba nézni, éppen ma, pár perccel ezelőtt kaptam a hírt, hogy eggyel többen vannak ők, akik legalább ilyenkor…..
Mr Thompson 2010.11.02 10:35:25
R.I.P. :(

@Mayday: Fogd már be, menj egy másik topikba fikázni, ez itt nem egy vitatkozós hely, csak egyszerűen egy elhunyt embertársunk előtti tisztelgésé. Nem igaz, hogy nem fogod fel, hogy mennyire nem idevaló a viselkedésed. Akár igazad van, akár nincs, ha lenne benned egy kevés emberség, akkor sem most és nem itt kezdenél erről vitát. Tűnj el.
Mindeközben Budapesten... Vitézy Dávidot fogják kinevezni a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. élére. Az Örülünk, Vincent blog egy emberként esett seggre a láthatóan senkit meg nem lepő hír hallatán. Úgy vagyunk ezzel, mint az egyszeri parasztbácsi a műrepülőbemutatóval:…..
Mr Thompson 2010.10.22 09:10:32
Az inkriminált Index topic, amiből a VEKE és vele együtt VDávid kinőtte magát 1999 október 23án indult és mostanáig 206 ezer, többnyire szakmával kapcsolatos hozzászólást látott. Ez napi átlagban 206301 / (11 év * 365 nap) = 51 hozzászólás, minden áldott nap, 11 hosszú éven át. Szerintem az a közösség kétségkivül a leglelkesebb, és néha autodidakta módon ugyan, de a legfelkészültebb társaság, nem meglepő tehát, hogy belőlük nőtt ki a BKV-n kivül a leglelkesebb és legszakmaibb civil szervezet is. Mivel VDávid ennek az egésznek az egyik jelképe és szóvivője, ezért szakmai hozzáértése talán elfogadható.

Most, hogy mindezt elismertem, ideje elmondani, hogy mi a különbség a civilszervezet és a szevezet között: előbbinek per definició megmondó szervezet, mindig igaza van és nagyon helyes-cuki, utóbbi meg per definició a lassú, bürokratikus és nem-szeretjük szervezet. Aki előbbiben dolgozik, azt a nép szereti (kivéve a LevegőMunkaCsoport, az ő teljesítményük egy külön sztori).

Az ifjú Dávid tehát pont ugyanabba a borzalmas nehézségbe fog belefutni, mint megannyi frissen kinevezett vezető: megvalósítani a sok okosságot amit a partvonal mellől kiabáltak. Merthogy ez bizony rengeteg pénzbe kerülne (ami nincs), ami nem pénzbe kerül, az kompromisszokba (amelyekre a VEKE többször bebizonyította, hogy nem igazán érzékeny, ha valami úgy jó _szerintük_, akkor annak akkor azt keresztül is verik, nem finoman). Magyarán rengeteg konfliktus lesz, rengeteg személyes affér, rengeteg bántás, motiválatlanság és szervezti ellenállás, amire egy 25 éves ember sajnos pontosan életkora miatti tapasztalatlansága miatt teljességgel felkészületlen.

Szurkoljunk neki.
Folytatódik a kiegyensúlyozott állami gazdálkodás megteremtése a költségvetés bevételi és kiadási oldalának összhangba hozásával, az állami jó és a magánvagyonok közötti egyensúly továbbformálásával – jelentette be a tizenkilencedik akciótervének ismertetésekor…..
Mr Thompson 2010.10.21 11:28:49
@Saba: belátom tévedtem. Te valóban nem vagy "egy a megtévesztett emberek sokaságából".

A kommentjeidből süt az önbizalommal vegyített teljes tudatlanság. Valójában azok közé tartozol, akik fél- és áligazságok sulykolásával hozzájárulnak ahhoz, hogy demagóg megtévesztő politika uralkodjon ebben az országban.
Mr Thompson 2010.10.21 11:45:13
@Saba: Te az az ember vagy, aki úgy tud örülni annak, hogy 1 százalékponttal kevesebb lesz az szja terhelése, hogy közben 8 százaléknyi befizetésedet elveszik tőled. Tőlem örülhetsz ennek, de a tisztesség azt kivánja, hogy másokat ne vezess hasonló logikai hibába.

Egyébként az, hogy az előző kormány demagóg és megtévesztő volt, az elegendő indok arra, hogy a jelenlegi az előzőt is túlszárnyalja ebben a tekintetben?

Na mentem, gdp-t kell növelnem.
Mr Thompson 2010.10.21 13:21:23
@Saba: "A GDP-növelés poén is az én szellemi termékem".

Hát akkor itt hagyjuk abba szerintem, mielőtt még kínosabbá válnál.
Drága olvasók!Véreim! Magyarok!Megkérdezném tőletek, hogy ez a mondat:vége lehet a nyugdíjpénztáraknak kinek hogyan smakkol.1. Teljesen természetes.2. Jó az úgy is.3. Van benne valami furcsa.4. Hát, nem az igazi.5. Tök szar.6. Egyértelműen hibás, csak elírás lehet.És…..
Belsőség Dezső a műtőasztalon 2010.10.03 07:49:00
Először is, magyarázattal tartozom. Amikor normálisan autót veszek, legalább három, de inkább tíz kocsit meg szoktam nézni élőben, mindezt annak ellenére, hogy impulzív vásárló vagyok. A legdrágább kocsi, amit vettem, 850 ezer forint volt, és a szívinfarktus kerülgetett, amikor…..
És még igazságosabb is, mint az MSZP-féle volt. Mert hát egy helikopter, vagy egy luxusjacht csak úri huncutságok. A harmincmilliós lakóingatlanról meg nem is beszélve. Ráadásul ezeknek az értékét is nehéz pontosan meghatározni, az ebből befolyó adó összege pedig…..
Mr Thompson 2010.10.01 22:22:12
@bogancs: Őszintén szólva, ha nem érted, hogy hol fogják a bankok ezt a pénzt behajtani, akkor talán nem kéne ilyen témájú blogbejegyzést írnod :)

Apró segítség: esetleg hallottál már róla, hogy a lakosság elég nagy részének van (lakás-)hitele? Meg hát azért mert _neked_ nincs betéted, azért talán arról is hallottál már, hogy másoknak van banki megtakarításuk? A két termék kamatai közti különbségből él meg többek közt a bank (kamatmarzsról is biztos hallottál) - na ott fogják visszaszedni a zemberektől a bankadójukat.

OMG