Adatok
padisah
0 bejegyzést írt és 783 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Pár hónapja történt, hogy két nagy múltú európai márka, az Opel és a Renault is egy-egy korábbi klasszikusának elektromos hajtással felspécizett, felújított verziójával villogott. A nagyközönség a Manta és az R5 ráncfelvarráson átesett, modernizált példányát csodálhatta meg. A Manta elég nagy…..
Láncreakció
A jelenlegi villamosenergia-piaci modell megbukott, sürgős felülvizsgálatra szorul
2022.09.22 07:46:56
Karácsony Gergely, Budapest Főpolgármestere 2022. szeptember 20-án nagyon fontos kérdést tett fel (ld. még pl. a 24.hu cikkében is): hogyan lehet, hogy ha a Paksi Atomerőmű – mint közösségi beruházásban megvalósult erőmű – 12 Ft/kWh áron termeli a villamos energiát, akkor a fogyasztók, közöttük…..
Tudom, más gondja is van jelenleg azoknak, akik közvetlenül érzik a háború pusztító és szörnyű hatását nap mint nap, mint autós cégek sorsán aggódni, de ez egy autós oldal, nem egy geopolitikai, pláne nem aktuálpolitikai oldal, és továbbra is kérek mindenkit, hogy ezt tartsuk tiszteletben, a…..
Minden poszt után, amit a témában írok, elözönlenek az üzenetek különböző villanyautós csoportokból kifényképezett gyalázkodásokról. Ez különösebben nem hat meg. Ha valaki nem akarja érteni amit írok, vagy terhelt viszonyt ápol a valósággal, az nem az én problémám. Nem is ezért érzem, hogy helyre…..
padisah
2022.01.31 22:36:10
Várkonyi Gábor Autóblog
Carlos Tavares, Stellantis vezér: Az elektromobilitást a politika választotta, nem az ipar
2022.01.20 09:31:55
Tavares megint megtette: nyilatkozott, anélkül, hogy a levegőbe beszélne, PC szóvirágokkal, a korszellem kényelmes cuppanós zseléjébe merülve.
Ő nem ilyen. Mindig szemből jön, és először üt. Határtalan odaadással követem munkásságát, de nem lennék a beosztottja.A francia „Les Échos“, az olasz…..
padisah
2022.01.20 14:41:53
@miert?: egy villanyautóban nem csak az akku képez gyártási költség többletet, hanem az elektromos hajtás vezérlése is. Az a teljesítmény elektronika, ami képes egy autót mozgatni 80-100KW-al, megbízható, és képes órákig üzemelni túlmelegedés egyebek nélkül, egyszerűen drága. (pl egy troliban is drága) A gyártás kiépülésével feltehetően olcsóbb lesz, illetve ez is részben a technológia ára miatt drága, ami a termelés felfutásával, több gyártott terméken elosztva kisebb lehet.
a 2. pontodat nem teljesen értem, középosztály alatt pont ezt kell érteni, francia, német melós, vagy magyar osztályvezető, ezek fognak kiszorulni az újautó vásárlásból
a használt meg, ha csak a gazdagok preferenciáit követi, alkalmatlan lesz a középosztály számára
a 2. pontodat nem teljesen értem, középosztály alatt pont ezt kell érteni, francia, német melós, vagy magyar osztályvezető, ezek fognak kiszorulni az újautó vásárlásból
a használt meg, ha csak a gazdagok preferenciáit követi, alkalmatlan lesz a középosztály számára
padisah
2022.01.20 17:54:34
@csorsza: az átalakulás mögött nem csak a villamosítás van, már azelőtt elkezdték az autógyártók kidobálni a kisautókat, az egyterűket meg amiről ők, vagy az autós újságírók úgy gondolják, hogy nem divatos. Bezzeg a SUV az megy, és a szabályozás épp nem ezeket purgálja ki, hanem minden mást.
szóval az autók ára emelkedik, részben az elhibázott szabályozók, erőltetett villamosítás miatt, részben meg azért mert a gyártók egyre több árukapcsolt kütyüt zsúfolnak az autókba, egyre több és drágább kiegészítő válik kötelezővé
már azzal is felfelé hajtják az árakat, hogy be kell építeni x vezetéstámogatási rendszer, kötelező, de akkor erre a gyártó azzal reagál, hogy a kisautót ami nem viszi el a hátán az x vezetéstámogatási rendszer árát, le is veszi a gyártásból, és maradnak a nagy nehéz batárok, ami drága is, sokat is fogyaszt, fenntartani is drága, és a sok kütyü el fog hullani benne 10 éves korára, tehát nem is lesz tartós
******
nyilván valapból probléma, hogy a villanyhajtást MINDEN autóba belekényszerítik, holott annak csak a városi kisautókban van létjogosultsága
szóval az autók ára emelkedik, részben az elhibázott szabályozók, erőltetett villamosítás miatt, részben meg azért mert a gyártók egyre több árukapcsolt kütyüt zsúfolnak az autókba, egyre több és drágább kiegészítő válik kötelezővé
már azzal is felfelé hajtják az árakat, hogy be kell építeni x vezetéstámogatási rendszer, kötelező, de akkor erre a gyártó azzal reagál, hogy a kisautót ami nem viszi el a hátán az x vezetéstámogatási rendszer árát, le is veszi a gyártásból, és maradnak a nagy nehéz batárok, ami drága is, sokat is fogyaszt, fenntartani is drága, és a sok kütyü el fog hullani benne 10 éves korára, tehát nem is lesz tartós
******
nyilván valapból probléma, hogy a villanyhajtást MINDEN autóba belekényszerítik, holott annak csak a városi kisautókban van létjogosultsága
Ennyi pénzben úszkálunk minden nyáron a tóban, és egy ’45-ös elmélet szerint komoly szereplők lehetnénk a világpiacon is...
Hú, ez hosszú lesz. Hogyan álljak neki? Belegondolni is nehéz. Messziről kezdjük, visszanézünk a múltba, aztán feldolgozzuk a jelent. Figyelem, tényleg hosszú!
A bejegyzés során beszélünk azokról a fontos gazdasági mutatókról és gazdasági teljesítményt mutató számokról, amelyek segíthetnek…..
Amióta világ a világ, azóta létezik Pesterzsébeten egy (néha több) villamosok számára épült hurok. Ahogy a település változott, fejlődött, úgy alakult vele együtt a villamosközlekedés is. Hol bővült, hol szűkült a kínálat, néha-néha meg újratervezték az itt közlekedő hálózatot. Most kísérletet…..
padisah
2021.09.20 14:53:45
@kvp: A tomegkozlekedes fejlesztesenek lenyege, hogy ne kelljen az auto. Ha az autok kiszorulnak vagy beszorulnak a villamosok moge, akkor nem eri meg autozni, mert nem gyorsabb es sokan atszallnak a villamosra.
na ezért nem szeretném hogy a baloldal kerüljön hatalomra
mindenki aki teheti autózni akar, mert az sokkal jobb mint a tömegk.
erre nem az a válasz hogy legyen erre alkalmas infrastruktúra, hanem hogy az autósnak is szándékosan elrontjuk a dolgokat, hogy legyen ugyanolyan szar mint a tömegközlekedőnek
ez a gondolkodásmód nem progresszív mint amit hirdet magáról, ez a pöcegödörbe vezet
a villamosok építésének nem az az értelme, hogy a személyautót szorítsa ki, hanem hogy a dízel buszt váltsa ki, ami amelett hogy szar tömegközlekedés, még büdös is
na ezért nem szeretném hogy a baloldal kerüljön hatalomra
mindenki aki teheti autózni akar, mert az sokkal jobb mint a tömegk.
erre nem az a válasz hogy legyen erre alkalmas infrastruktúra, hanem hogy az autósnak is szándékosan elrontjuk a dolgokat, hogy legyen ugyanolyan szar mint a tömegközlekedőnek
ez a gondolkodásmód nem progresszív mint amit hirdet magáról, ez a pöcegödörbe vezet
a villamosok építésének nem az az értelme, hogy a személyautót szorítsa ki, hanem hogy a dízel buszt váltsa ki, ami amelett hogy szar tömegközlekedés, még büdös is
padisah
2021.09.20 15:25:41
@gomboc r2r: onnan már elköltöztünk, de a kórház kifejezetten messze volt, a vörösmarty utcai piac megállója volt közel. A leírásod alapján a zöld csík helyén lenne még közelebbi, tehát akár jó is lehet az elrendezés.
mindazonáltal nem tartom reálisnak a dél-pesti régióban a több száz méter új villamosvonalat betápokkal, megállókkal
ami minimális költséggel megoldható lenne az az 52-51 összekötés és közvetlen Mester utcai eljutás
a másik hasonló a ráckevei HÉV-et rávezetni a csepeli HÉV pályájára, és a Boráros térig elvinni, itt azért a közvágóhíd csomópontját elég költséges lenne átalakítani ehhez. Leginkább a HÉV vonaltól a vasút felé eső senki földjén lehetne átvezetést építeni, híddal hogy a szintbeli keresztezés elkerülhető maradjon
mindazonáltal nem tartom reálisnak a dél-pesti régióban a több száz méter új villamosvonalat betápokkal, megállókkal
ami minimális költséggel megoldható lenne az az 52-51 összekötés és közvetlen Mester utcai eljutás
a másik hasonló a ráckevei HÉV-et rávezetni a csepeli HÉV pályájára, és a Boráros térig elvinni, itt azért a közvágóhíd csomópontját elég költséges lenne átalakítani ehhez. Leginkább a HÉV vonaltól a vasút felé eső senki földjén lehetne átvezetést építeni, híddal hogy a szintbeli keresztezés elkerülhető maradjon
Két igazán "haladó" államot szoktak emlegetni, amikor az energiaszektor "zöldítéséről" beszélnek. Németországot és Kaliforniát. Ez ugyan egy határozottan autós tematikájú oldal, de főképpen az elektromos autózással, és az autóiparral kapcsolatos szabályozással van párhuzam az energiaszektor esetében…..
Különösen azokat a híreket szoktam kifejezett élvezettel megosztani veletek, amelyek újra és újra alátámasztják azt, hogy attól, hogy a haladár újságírók és véleményformálók valamit nagyon sokszor ismételnek, az még nem válik automatikusan valósággá.Egy jó ideje megy már a hecckampány az autó ellen,…..
Ha az ember a média híreket követi, akkor azt hiheti, hogy a belső égésű járművek napjai meg vannak számlálva. Az autóiparral kapcsolatos hírek jelentős része az elektromobilitásról szól, és a gyártók reklámjaiban is egyre gyakrabban szerepelnek villanyautók. A Teslát övező vallásos kultuszról pedig…..
padisah
2021.05.25 13:09:59
@Tollforgato:
Bármilyen termék előállításáról van szó, itt pl a műanyagok esetében, egy entrópikus folyamattal állunk szemben.
Maga a nyersanyag amit először bányászni kell általában eleve egy természetesen létrejött feldúsulásból származik. Ilyen feldúsulás évmilliók alatt jön létre (itt a lényeg a számunkra hasznos anyag koncentrációjának a növekedése), amit mi viszont néhány év/évtized alatt kitermelünk és elhasználjuk.
A kitermelést követően energia ráfordításával még tovább tisztítják az anyagot, növelik a koncentrációját, majd koncentrált formában bekerül egy gyártási folyamatba, ahol mondjuk polietilén, majd abból fröccsöntéssel flakon lesz, Vagy pulóver, vagy nájlonszatyor etc.
Ezeket aztán először hajóval elviszik 1 kontinessel arrébb még koncentrálva.
Aztán vasúton szétosztják nagyvárosokba.
Aztán teherautóval boltokba.
A boltból hazahordják személyautóval, vagy cekkerrel.
Aztán bekerüól a cucc a szemetesbe, szétszórva a város minden pontján, illetve a falvkaban, tanyákon is.
Namost innen, a műanyaghulladék szétszórt állapotából a műanyag darabkákat szétválogatni fajta szerint, újra koncentrálni csak rengeteg energia (KJ) bevetésével lehet, illetve rengeteg emberi munkával, mert azt valakinek meg kell néznie, meg kell fognia, magától nem válik el a kommunális hulladéktól, a ráragadt ételtől etc.
Innentől minden olyan megoldás, ami tartalmazza a műanyaghulladék begyűjtését, váélogatását, tehát általánosan fogalmazva a koncentrációja újbóli növelését, az méregdrága lesz, és ha a gyártót kötelezik az újrahasznosítására, akkor a gyártó egyszerűen csődbe megy. Lesz helyette másik gyártó másik országban, ahol majd nem írnak neki elő ilyen szabályokat, és onnan fognak boldogan exportálni ide műanyagot, amivel majd nem lehet mit kezdeni, hiszen a helyi gyártókat már tönkretettük.
Tehát ez nem lehet megoldás, a megoldás az hogy a kommunális hulladékot kell pirolízissel feldolgozni, és puszta égetés helyett üzemanyagot csinálni belőle, ami így legalább még 1 bőrt lehúz a kitermelt fosszíliáról.
A fosszilis energiahordozók kiszorítására pedig nem az a megfelelő módszer hogy a felhasználását korlátozod. Például pont a poszt témája is az, hogy nem a belsőégésű motor csinálja a CO2 kibocsájtást. A kibocsájtás abba a pillanatba kódolódik bele, amikor a fosszilis ásványt bármilyen célból is a felszínre hozták. Az olyan mint a puska a színpadon, előbb utóbb el fogja valaki égetni. És ha nem, az még rosszabb, mert akkor talajt és vizeket szennyező mikroműanyag lesz belőle.
a szegények szemétégetése is az entrópia miatt kerül képbe: azt a szemét tömeget, ami már aprófalvak/tanyák, belakott nyaralóövezetek szintjére szét lett hordva, csak vállalhatatlan pénzbeli és energia költséggel lehetne újra összegyűjteni és újrahasznosítani, ezért nem is ez történik, hanem a jobbik eset hogy elégetik, a rosszabbik hogy az árokparton köt ki
A fosszília kiszorításának az kellene legyen a módja, hogy egyrészt magát az ásványt adóztatni, vámoltatni, amikor kitermelik, amikor bekerül a vám-övezetbe, és ugyanezt a termékek energiatartalmára vetítve is meg kellene tenni. Tehát pl a Kínában készült napelemre, amit ott szénnel állítanak elő, ugyanúgy ki kellene vetni a fosszília adót, mint arra ami egy helyben kitermelt és már megadóztatott fosszilis ásvánnyal készült.
Ez a rendszer hamar átterelné a termelőket arra hogy vagy mégis hasznosítsanak újra, vagy a pirolízisből származó CO, H2 elegyből gyártsanak műanyagot, vagy ennek a forrása biomassza legyen - az ne erőművekben égjen el áramot termelve. Áram termelésére ott vannak az atomerőművek, azokat nem bezárni kell, hanem még sokat építeni.
Bármilyen termék előállításáról van szó, itt pl a műanyagok esetében, egy entrópikus folyamattal állunk szemben.
Maga a nyersanyag amit először bányászni kell általában eleve egy természetesen létrejött feldúsulásból származik. Ilyen feldúsulás évmilliók alatt jön létre (itt a lényeg a számunkra hasznos anyag koncentrációjának a növekedése), amit mi viszont néhány év/évtized alatt kitermelünk és elhasználjuk.
A kitermelést követően energia ráfordításával még tovább tisztítják az anyagot, növelik a koncentrációját, majd koncentrált formában bekerül egy gyártási folyamatba, ahol mondjuk polietilén, majd abból fröccsöntéssel flakon lesz, Vagy pulóver, vagy nájlonszatyor etc.
Ezeket aztán először hajóval elviszik 1 kontinessel arrébb még koncentrálva.
Aztán vasúton szétosztják nagyvárosokba.
Aztán teherautóval boltokba.
A boltból hazahordják személyautóval, vagy cekkerrel.
Aztán bekerüól a cucc a szemetesbe, szétszórva a város minden pontján, illetve a falvkaban, tanyákon is.
Namost innen, a műanyaghulladék szétszórt állapotából a műanyag darabkákat szétválogatni fajta szerint, újra koncentrálni csak rengeteg energia (KJ) bevetésével lehet, illetve rengeteg emberi munkával, mert azt valakinek meg kell néznie, meg kell fognia, magától nem válik el a kommunális hulladéktól, a ráragadt ételtől etc.
Innentől minden olyan megoldás, ami tartalmazza a műanyaghulladék begyűjtését, váélogatását, tehát általánosan fogalmazva a koncentrációja újbóli növelését, az méregdrága lesz, és ha a gyártót kötelezik az újrahasznosítására, akkor a gyártó egyszerűen csődbe megy. Lesz helyette másik gyártó másik országban, ahol majd nem írnak neki elő ilyen szabályokat, és onnan fognak boldogan exportálni ide műanyagot, amivel majd nem lehet mit kezdeni, hiszen a helyi gyártókat már tönkretettük.
Tehát ez nem lehet megoldás, a megoldás az hogy a kommunális hulladékot kell pirolízissel feldolgozni, és puszta égetés helyett üzemanyagot csinálni belőle, ami így legalább még 1 bőrt lehúz a kitermelt fosszíliáról.
A fosszilis energiahordozók kiszorítására pedig nem az a megfelelő módszer hogy a felhasználását korlátozod. Például pont a poszt témája is az, hogy nem a belsőégésű motor csinálja a CO2 kibocsájtást. A kibocsájtás abba a pillanatba kódolódik bele, amikor a fosszilis ásványt bármilyen célból is a felszínre hozták. Az olyan mint a puska a színpadon, előbb utóbb el fogja valaki égetni. És ha nem, az még rosszabb, mert akkor talajt és vizeket szennyező mikroműanyag lesz belőle.
a szegények szemétégetése is az entrópia miatt kerül képbe: azt a szemét tömeget, ami már aprófalvak/tanyák, belakott nyaralóövezetek szintjére szét lett hordva, csak vállalhatatlan pénzbeli és energia költséggel lehetne újra összegyűjteni és újrahasznosítani, ezért nem is ez történik, hanem a jobbik eset hogy elégetik, a rosszabbik hogy az árokparton köt ki
A fosszília kiszorításának az kellene legyen a módja, hogy egyrészt magát az ásványt adóztatni, vámoltatni, amikor kitermelik, amikor bekerül a vám-övezetbe, és ugyanezt a termékek energiatartalmára vetítve is meg kellene tenni. Tehát pl a Kínában készült napelemre, amit ott szénnel állítanak elő, ugyanúgy ki kellene vetni a fosszília adót, mint arra ami egy helyben kitermelt és már megadóztatott fosszilis ásvánnyal készült.
Ez a rendszer hamar átterelné a termelőket arra hogy vagy mégis hasznosítsanak újra, vagy a pirolízisből származó CO, H2 elegyből gyártsanak műanyagot, vagy ennek a forrása biomassza legyen - az ne erőművekben égjen el áramot termelve. Áram termelésére ott vannak az atomerőművek, azokat nem bezárni kell, hanem még sokat építeni.
Nemrégiben bukkant fel a hír, hogy az I. kerület egy új turistabusz-parkolót építene a Mészáros utcában, hogy ezzel enyhítse a Várra nehezedő forgalmat. Kezdetben a buszok a Vár közelében tennék le és szednék fel az utasaikat, de pár év elteltével a kerület elektromos midibuszokat szerezne be, és az…..
A BAH csomópontnál megjelent egy plakát, amely a fiúkat és férfiakat érintő társadalmi problémákra hívja fel a figyelmet. A hirdetés a Férfihang megrendelésére került ki.
A plakát rámutat arra, hogy a felmérések szerint a fiúcsecsemőket tovább hagyják sírni, mint a lányokat, hogy a korai…..
padisah
2021.02.10 23:38:59
@gergely_3: szerintem te viszont azért vagy egy ostoba barom mert ilyennek születtél
padisah
2021.02.10 23:41:35
@kárárámaispj: ez nem így van, mert a családon belüli erőszak elszenvedői a gyerekek, akik a nőtől is kapnak, mert azok a leggyengébbek, nem kell a feminista baromságot ténynek elfogadni
Várkonyi Gábor Autóblog
Közeledünk a lítiumos akkumulátorok korszakának végéhez?
2020.12.14 08:53:27
Elég sok a hírben az "állítólag", de a forrás mindenképpen a komolyan vehetőek közé tartozik. A Nikkei Asia szerint a Toyota már a következő 1-2 évben piac érett szilárd test akkumulátorral ellátott autót fog bemutatni.Árakról nyilván nem szól még a bejegyzés. A töltési idő "állítólag" 10 perc, ami…..
Habár állapotáról egyelőre ellentmondásos hírek keringenek, a lehető legrosszabbkor, csaknem egy hónappal a 2020-as amerikai elnökválasztás előtt, a kampány hajrában Donald Trump pozitív koronavírus tesztje átírhatja az eddigi politikai forgatókönyveket. Az ezzel kapcsolatos egyik fő kérdés az, hogy…..
padisah
2020.10.05 19:13:46
@odamondó: 'Reméljük belehal. ', de azt írtad, más szavakkal, hogy haljon bele
persze nem fog, nagy valószínűséggel enyhe lefolyású lesz nála a cucc - ez majd elválik
persze nem fog, nagy valószínűséggel enyhe lefolyású lesz nála a cucc - ez majd elválik
1. Kisebb, átgondolt lakóterek
Ha egy házat mérlegre teszünk, mennyi erőfeszítéssel jár a megépítése, azaz mennyire terheli meg a családi büdzsét, egyúttal a környezetét, az első szempont, amit ki kell emelnünk, a méret - ezen belül is leginkább a fűtött lakóterek mérete. Ezt nem szükséges sokat…..
padisah
2020.07.01 11:23:01
@Kotit: ez az összefüggés csak négyzet alapterület esetén igaz, egyébként (téglalapnál) nem
de ugyanazt a területet a legkisebb fallal, a kör alaprajz keríti be
a teret meg a gömb, vagy ház esetén a félgömb, de az már nem lenne praktikus élettér
gondolom ezt a matematikai összefüggést ismerték a jurta és jégkunyhó építők is, akiknek tere van bőven, viszont nem akarnak feleslegesen dolgozni, plusz a jurta esetében az anyag is drága
de ugyanazt a területet a legkisebb fallal, a kör alaprajz keríti be
a teret meg a gömb, vagy ház esetén a félgömb, de az már nem lenne praktikus élettér
gondolom ezt a matematikai összefüggést ismerték a jurta és jégkunyhó építők is, akiknek tere van bőven, viszont nem akarnak feleslegesen dolgozni, plusz a jurta esetében az anyag is drága
Vannak persze ellenérvek, vannak akik szerint fizessen a katás, a 40% jogos, van pénze, minek sumákol? Fizessenek a gazdagok, ahogy az már lenni szokott.
Nos, volt amikor a KATA értékhatára 6 millió volt, akkor az év elején befizettem vagy másfél millió plusszt az előző évre, ha az emlékezetem nem…..
Az International Renewable Energy Agency (IRENA) egy kb. 180 országot magába foglaló nemzetközi szervezet, amely a megújuló energiaforrások, és ezek között a bioüzemanyagok, széleskörű felhasználást szorgalmazza és koordinálja az ilyen körű globális technológiai, törvényhozási és alkalmazási…..
padisah
2020.02.19 17:30:51
padisah
2020.02.20 19:17:42
@nemecsekerno_007: és szerinted a mai Brazíliának is csak annyi etanol kell az autózáshoz mint 60 éve...?
padisah
2020.02.25 16:43:47
@ZöldEnergia: én leginkább azt szeretném elérni, hogy a zöld lufi kidurranjon, és az emberek átlássák az idológia, vagy inkább vallás önellentmondásait
ezt követően pedig az emberiség elindulhasson azon az úton, ami valóban előre visz, ami megteremti a 'fenntartható fejlődés' hangzatos, és egyben önmagának egyébként ellentmondó jövőképét
a fenntartható és a fejlődés alapvetően ellentondanak egymásnak, mivel a fejlődés szó alatt elkerülhetetlenül egy anyagi életszínvonal növekedést értünk, ami ráadásul egyre több embert érint, tehát az emberiség anyag és energia forgalma, ha valóban fejlődünk, és felszámoljuk a szegénységet, nyomort a 3. világban is, akkor az a mai sokszorosára fog nőni
a fenntartható pedig ennek ellentmond, hiszen olyan erőforrásokat vagyunk kénytelenek felhasználni, ami vagy teljesítményében, vagy a készletében véges
pl az észak-német tengerpart ra telepíthető szélkerekek összes teljesítménye véges, egy idő után elfogynak azok a szeles helyek, ahova szélkerék telepíthető
a világ fosszilis energiahordozói pedig egy véges készletet jelentenek, ami egyfelől elfogy a föld alól, másfelől közben felmelegíti a klímát, tehát a végtermék helye is véges, és lényegében már el is fogyott
tehát az ellentmondást úgy lehet feloldani, ha egyfelől tömény energiaforrást használunk, ami készletként áll rendelkezésre, és ebből fakadóan mi határozhatjuk meg a felhasználás tempóját, és időpontját is, másfelől ebből a tömény energiaforrásból tovább tudunk lépni egy még töményebb felé
márpedig ez az irány nem a szétszórt, híg 'zöld' megújulóé, hanem bizony az atomenergiáé
erősen attól tartok, hogy a zöldek atomellenessége, és az ideológia kifejezetten valás-szerű viselkedése oda fog vezetni, hogy Európát lehúzza egy új középkorba, ahol a technikai és anyagi fejlődést megakasztja a 'zöld' ideológákhoz való görcsös, vagy épp áhítatos ragaszkodás, és ezzel Európa tartósan lemarad/visszaesik a többi kontinenshez képest, még Afrika is beelőz minket
a bioüzemanyag, és különösen az a mód, ahogy az únió belepaszírozta ezt az üzemanyagokba kifejezetten gyomorforgató, antidemokratikus, elhazudozott dolog
soha senkit nem kérdeztek meg arról, hogy akarunk-e bioüzemanyagot az autóinkba tankolni, az E85 pár év állami támogatósdi után villámgyorsan kimúlt, most trükkösen csempészik vissza a cuccot
közben a háttérben sejthető hogy masszív lobbiérdekek állnak a minnél több szántóföldi növénytermesztés kiharcolásáért, aminek remek piaca a bioüzemanyag,
...és aminek 'természetesen' nulla klímavédelmi értéke nincs, hiszen az előállítása rengeteg eredendően fosszilis energiát igényel, nem jó az energiamérleg, és kb alapvető fizikai okból nem is lehet - szembe kéne menni az entrópiával amikor a levegő alacsony co2 tartalmát gyüjtöm be és redukálom szénné
az egyetlen olyan dolog, amivel érdemben csökkenteni tudnánk a gazdaságunk CO2 kibocsájtását, az a meglévő széntüzelésű erőművek konvertálása atomerőművekké, ez valóban gyorsan és határozottan levinné a co2 kibocsájtást
párosítható lenne az akkumulátoros járművek flottájával, még a fogyasztás napi változékonyságát is el tudja simítani
a zöldek viszont pont ezt akadályozzák minden erejükkel
néhányan már arra is rájöttek, hogy hoppá, a BEV helyet csinál az atomerőműnek, tehát akkor már azt is utálni kell
ezt követően pedig az emberiség elindulhasson azon az úton, ami valóban előre visz, ami megteremti a 'fenntartható fejlődés' hangzatos, és egyben önmagának egyébként ellentmondó jövőképét
a fenntartható és a fejlődés alapvetően ellentondanak egymásnak, mivel a fejlődés szó alatt elkerülhetetlenül egy anyagi életszínvonal növekedést értünk, ami ráadásul egyre több embert érint, tehát az emberiség anyag és energia forgalma, ha valóban fejlődünk, és felszámoljuk a szegénységet, nyomort a 3. világban is, akkor az a mai sokszorosára fog nőni
a fenntartható pedig ennek ellentmond, hiszen olyan erőforrásokat vagyunk kénytelenek felhasználni, ami vagy teljesítményében, vagy a készletében véges
pl az észak-német tengerpart ra telepíthető szélkerekek összes teljesítménye véges, egy idő után elfogynak azok a szeles helyek, ahova szélkerék telepíthető
a világ fosszilis energiahordozói pedig egy véges készletet jelentenek, ami egyfelől elfogy a föld alól, másfelől közben felmelegíti a klímát, tehát a végtermék helye is véges, és lényegében már el is fogyott
tehát az ellentmondást úgy lehet feloldani, ha egyfelől tömény energiaforrást használunk, ami készletként áll rendelkezésre, és ebből fakadóan mi határozhatjuk meg a felhasználás tempóját, és időpontját is, másfelől ebből a tömény energiaforrásból tovább tudunk lépni egy még töményebb felé
márpedig ez az irány nem a szétszórt, híg 'zöld' megújulóé, hanem bizony az atomenergiáé
erősen attól tartok, hogy a zöldek atomellenessége, és az ideológia kifejezetten valás-szerű viselkedése oda fog vezetni, hogy Európát lehúzza egy új középkorba, ahol a technikai és anyagi fejlődést megakasztja a 'zöld' ideológákhoz való görcsös, vagy épp áhítatos ragaszkodás, és ezzel Európa tartósan lemarad/visszaesik a többi kontinenshez képest, még Afrika is beelőz minket
a bioüzemanyag, és különösen az a mód, ahogy az únió belepaszírozta ezt az üzemanyagokba kifejezetten gyomorforgató, antidemokratikus, elhazudozott dolog
soha senkit nem kérdeztek meg arról, hogy akarunk-e bioüzemanyagot az autóinkba tankolni, az E85 pár év állami támogatósdi után villámgyorsan kimúlt, most trükkösen csempészik vissza a cuccot
közben a háttérben sejthető hogy masszív lobbiérdekek állnak a minnél több szántóföldi növénytermesztés kiharcolásáért, aminek remek piaca a bioüzemanyag,
...és aminek 'természetesen' nulla klímavédelmi értéke nincs, hiszen az előállítása rengeteg eredendően fosszilis energiát igényel, nem jó az energiamérleg, és kb alapvető fizikai okból nem is lehet - szembe kéne menni az entrópiával amikor a levegő alacsony co2 tartalmát gyüjtöm be és redukálom szénné
az egyetlen olyan dolog, amivel érdemben csökkenteni tudnánk a gazdaságunk CO2 kibocsájtását, az a meglévő széntüzelésű erőművek konvertálása atomerőművekké, ez valóban gyorsan és határozottan levinné a co2 kibocsájtást
párosítható lenne az akkumulátoros járművek flottájával, még a fogyasztás napi változékonyságát is el tudja simítani
a zöldek viszont pont ezt akadályozzák minden erejükkel
néhányan már arra is rájöttek, hogy hoppá, a BEV helyet csinál az atomerőműnek, tehát akkor már azt is utálni kell
Az új évet rendszerint számadással kezdik sokan, így a ZöldEnergia blogon is hasonlóba fágtuk a fejszénket. De nem a saját szemszögünkből, hanem globális léptéken és a megújuló erőforrások szempontjából. Vagyis azt a kérdést tettük fel, hogy vajon mire is elegendőek a bolygón található megújuló…..
padisah
2020.01.04 18:34:49
@ZöldEnergia: belenéztem a hivatkozott linkbe
teljesen nem olvastam el az egészet, csak rákerestem arra hogy 18, de ezek az előfordulások nem órában folytatódtak, tehát nem szerepel benne olyan adat hogy napi 18 órán át süt a nap
ehelyett meglehetősen tudománytalan módon lényegében minden összehasonlításában csak a W szerepel mint mértékegység (főleg TW), tehát azt az aprócska tényt hogy a napelemek mérhető load faktora kb hatoda egy atomerőműének elegánsan átugorja
az alacsony load faktor egyik oka ez, a csillagászati, hogy a nappalok hossza változik tél és nyár között, ami miatt télen a napelemek a tizedét termelik annak amit nyáron - ezen a szélességi körön
északabbra ez a különbség még nagyobb, a sarkkörön túl meg télen 0, mert fel sem jön a nap egyáltalán
az alacsony load faktor (12% kb) másik oka pedig az időjárás, ami már teljesen véletlenszerű
a napenergia csak tárolással (kémiai tárolással) összekötve értelmezhető, mert van két periódikus változékonysága (nappalok és a téli évszakos), plusz ezen felül még egy véletlenszerű is az időjárás miatt
a kémiai tárolás meg a pdf hadoválásaival szemben kb 10%os eredő hatásfokkal jár, tehát amit megtermeltél vele nyáron, annak a 10%át kapod vissza télen újra áram formájában, vagyis lesz a mostani német átvételi árakkal kalkulálva kb 1000 ft/kwh energiád
Ahol a napenergiának van keresnivalója, az a trópusok, esetleg a térítői sivatagok, de ott hamar tönkremennek a melegtől. Ezeken a helyeken nincs akkora évi változás a termelési képességben, és a junk áramot amit képesek előállítani egyből fel is szívja a légkondícionálás.
teljesen nem olvastam el az egészet, csak rákerestem arra hogy 18, de ezek az előfordulások nem órában folytatódtak, tehát nem szerepel benne olyan adat hogy napi 18 órán át süt a nap
ehelyett meglehetősen tudománytalan módon lényegében minden összehasonlításában csak a W szerepel mint mértékegység (főleg TW), tehát azt az aprócska tényt hogy a napelemek mérhető load faktora kb hatoda egy atomerőműének elegánsan átugorja
az alacsony load faktor egyik oka ez, a csillagászati, hogy a nappalok hossza változik tél és nyár között, ami miatt télen a napelemek a tizedét termelik annak amit nyáron - ezen a szélességi körön
északabbra ez a különbség még nagyobb, a sarkkörön túl meg télen 0, mert fel sem jön a nap egyáltalán
az alacsony load faktor (12% kb) másik oka pedig az időjárás, ami már teljesen véletlenszerű
a napenergia csak tárolással (kémiai tárolással) összekötve értelmezhető, mert van két periódikus változékonysága (nappalok és a téli évszakos), plusz ezen felül még egy véletlenszerű is az időjárás miatt
a kémiai tárolás meg a pdf hadoválásaival szemben kb 10%os eredő hatásfokkal jár, tehát amit megtermeltél vele nyáron, annak a 10%át kapod vissza télen újra áram formájában, vagyis lesz a mostani német átvételi árakkal kalkulálva kb 1000 ft/kwh energiád
Ahol a napenergiának van keresnivalója, az a trópusok, esetleg a térítői sivatagok, de ott hamar tönkremennek a melegtől. Ezeken a helyeken nincs akkora évi változás a termelési képességben, és a junk áramot amit képesek előállítani egyből fel is szívja a légkondícionálás.
Két posztban foglalkoztunk már az ipari hőtermelés által képviselt klímaválsággal kapcsolatos problémákat egy Vox-ban megjelent cikk alapján. Az első rész behatárolta a probléma lényegét: a nehézipar magas hőmérséklet használó ágai felelősek a globális szén-dioxid kibocsátás 10%-ért, ami több, mint…..
A tegnapi napon két sajtóorgánum is bejelentette, hogy komoly pénzhiányban szenved, így a jelenlegi költségkeretükkel elképzelhetlen a hosszú távú fenntartásuk.
Az egyik a blog.hu-s Kettős Mércéből önállóvá vált baloldali hírportál, a Mérce, amely 2015 óta működik önállóan ezen a néven.…..
"Képzelj el egy kevésbé zsúfolt várost! Amit megtehetsz érte: sterilizáltasd magad!" - olvasható egy pár napja kikerült londoni óriásplakáton. Szimpla kis provokációról lehet szó, hiszen úgy tűnik, mindössze ez az egy példány árválkodik, nincs körbetapétázva a brit főváros. Magáról a plakátról az…..
padisah
2019.11.12 09:16:48
@Kovacs Nocraft Jozsefne: A plakátot provokációból tették ki, feltehetőleg pont úgy gondolkodó emberek mint te meg én.
Tékozló Homár
Helyzetjelentés a Fogaras IC-ről: "Nyitható ablakok száma 1, fokok száma érzésre legalább 39"
2019.07.04 10:38:37
Nyár parancsnok alaposan bedurrantott a kályhába. Tombol a kánikula, mindeneddigi és sohakorábban típusú melegrekordok dőlnek sorra, az emberek túlélő üzemmódra váltottak, és hirtelen felértékelődik még a légkondis munkahely is, nemhogy a légkondis pláza, a légkondis mozi vagy egy légkondis…..
Kínai? Magyar? Inkább globális. Komáromban készülnek az Európába szánt kínai villanybuszok. Megnéztük hogyan...
Atomcsapda
Nem fogod elhinni, pedig igaz: a szomáliai kalózkodás is az atomiparnak köszönhető
2019.04.13 22:00:00
Az olasz maffia a drogüzlet és a szerencsejáték után a veszélyeshulladék-bizniszben találta meg a számítását. Több ezer hordó atomszemetet süllyesztettek el a tengerbe, amin az évek során legalább 20 milliárd dollárt kerestek, mellékesen rengeteg embert öltek meg és…..
padisah
2019.04.14 19:09:53
@Kovacs Nocraft Jozsefne: kint van index címlapon, elolvasta 10k indexes olvasó
namost nincsenek illúzióim a tipikus indexes olvasó természettudományos, műszaki és fizikai ismereteivel kapcsolatban
a közvélemény atomellenesre hangolása egy zajló, sikeres folyamat
ami épp csak az objektív valóságnak mond ellent, de ez ugye vallás-teremtőket, ideológusokat nem szokott zavarni
namost nincsenek illúzióim a tipikus indexes olvasó természettudományos, műszaki és fizikai ismereteivel kapcsolatban
a közvélemény atomellenesre hangolása egy zajló, sikeres folyamat
ami épp csak az objektív valóságnak mond ellent, de ez ugye vallás-teremtőket, ideológusokat nem szokott zavarni
padisah
2019.04.14 19:27:51
www.energiaklub.hu/files/page/Eves_jelentes_2017.pdf
van itt minden, német atomellenes zöld politikai szervezet, norvég alap, meg visegrad fund vagyis a magyar kormány által adott pénz is ide szivárog vissza
a blogot az energiaklub hozta létre, nem kell itt duplagondolt sejteni, ez egyszerűen egy atomellenes kampány, szájba hazudják az egész országot
van itt minden, német atomellenes zöld politikai szervezet, norvég alap, meg visegrad fund vagyis a magyar kormány által adott pénz is ide szivárog vissza
a blogot az energiaklub hozta létre, nem kell itt duplagondolt sejteni, ez egyszerűen egy atomellenes kampány, szájba hazudják az egész országot
padisah
2019.04.15 10:36:28
@midnight coder: nem feltétlenül kell szakmabelinek lenni, hogy legalább az alapokat értsék (és azt sem, vagy legalábbis úgy tesznek). Szerintem az a leglogikusabb feltételezés, hogy ezek pontosan tudják hogy minden itt leírt szó hazugság.
De ez felel meg az ideológiai célnak = atomerőművek végleges bezáratása a világ minden táján.
De ez felel meg az ideológiai célnak = atomerőművek végleges bezáratása a világ minden táján.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Egy ilyen átalakításnak lenne értelme, de jelenleg egy sor feltétel nem teljesül:
- gyártói támogatás, aki alapvetően ellenérdekelt, mert az új termékeit akarja drágán eladni
- az államnak nem pénzzel, hanem a bürokrácia megzabolázásával kellene támogatnia, gyakorlatilag a forgalomba helyezés vizsgálati költségei Magyarországon ezt ellehetetlenítik. Egy sor itthon elkészült átépítést vittek ki külföldre papíroztatni, mert ott könnyebb és olcsóbb.
- szembeállítható pl egy használt suzuki 300k ára egy ebből készült ~ 2m átépített, li akkus géppel, és kérdőjel, hogy ez vajon kifizetődő-e a felhasználó szemszögéből
Ha tartósan magas marad az üzemanyag ára, és ezt nem követi az áramé ugyanilyen, vagy még nagyobb mértékben, akkor talán. De ezeket az átépítési árakat lejjebb kellene szorítani.
A leszorításhoz pedig alapvetően széria-átalakításokra lenne szükség, megfelelő ipari üzem, egyszer jól megtervezett, és gyártott átalakító szett birtokában, amire egy nagyobb vállalkozás lenne képes.
Mindezzel együtt, szerintem ez egy hatékony, és olcsó módja lehet(ne) a defosszilizációnak, illetve jelen külpolitikai konstellációban az energiafüggetlenség javításának.