Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Stump András

178 bejegyzést írt és 264 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ma reggel láttam egy fess Kia Opirust, és ez jutott róla eszembe: Miután kimerengtem magam, találtam az asztalomon egy Bosch-féle powerbanket (van erre rendes magyar szó?), amit még Boxbergben sóztak rám, és arra gondoltam, jóféle hiéna-tradíciónkat követve legyen azé, aki a…..
Stump András 2015.06.10 10:12:47
@protézisesh: Nem számítottam ekkora tolongásra, de mivel ennyire elburjánzott a dolog, pont ez jutott eszembe már tegnap délután. Kis türelmet, lesz vele meló.
@mindenki: A bizottságot hamarosan összehívom, mindent megteszek annak érdekében, hogy legkésőbb holnapig meglegyen a győztes. Nem lesz könnyű döntés.
Stump András 2015.06.10 13:44:41
Robogó Nem akarok kínai lenni 2015.06.06 07:11:06
Európában a villanyrobogózás egzotikus műfaj, a pecabottal gyök kettővel furikázó papák és a nyugat-európaiak pénzbe fulladás elleni gyógyszereként felfogható über-BMW-k közötti szakadék annyira sivatagos, hogy még az algák sem tudnak megtelepedni benne. Eddig nem tudtam…..
Amikor meglátod a hőerőművet, akkor kell figyelni, ott van jobbra a Brezova Gokartland. Nekünk még hajnal van, de a traktorosok már napkelte óta kint vannak a zsíros mátraaljai földön, van munka ilyenkor. Szántók között, a ligetben, vidáman zöldellő fű között lapul a pálya,…..
Amikor motort akartam venni, a Yamaha XJR 400 is rajta volt a listán. Megnéztem: a hátsó Öhlins állítható rugóstagok 400 ezerbe voltak, de van nem állítható is, 250-ért. Letettem a Yamaháról. Ja igen, és 4 kiló lett volna a motor. - Pt - Egyszer majd valaki…..
Úgy ültem neki az első galantos posztomnak, hogy megírom a sztorit az autóvásárlás első pajzán gondolatától a jelenig, amikor már néhány hónapja használom az autót. Nem sikerült. Túl göröngyös volt a Galanthoz vezető út, és a vétel utáni eufóriát követő…..
Stump András 2015.03.15 13:34:36
@ccvv: Ugyan-ugyan. Remélem, lejön a posztokból, hogy én nem szoktam megsértődni, ha leszarozzák a szaromat. Hiszen ez is pont arról szól, hogy lett volna okosabb választás bőven, tudtam is, de nekem ez kellett, mert nem vagyok teljesen normális. Ennek vannak hátulütői, de mivel szeretem a Galantot számos tulajdonsága miatt, elfogadom a vele járó negatívumokat. Szerettem volna megúszni kicsit kevesebb munkával, nem sikerült, ez van.
Belsőség Lopni megy a Nissan 2015.03.04 18:48:48
Vissza kell szívnom, amit néhány hete, a GT-R LM Nismo, a.k.a. száguldó tacskó bemutatója után írtam a Nissan idei Le Mans-i terveiről. Provokatívan trollkodásnak minősítettem az elsőkerekes versenyautójuk beharangozását, hiszen ők kezdték a provokációt, azzal, hogy…..
A Google-hirdetések érsebészi pontosságú targetálása néha még engem is megijeszt. Éppen elmélyülve dolgozom, talán pont a kettes Mégane hibajelenségei után túrom a fórumokat az aktuális használtteszthez, van mit olvasni, de egyszer csak beúszik a képbe jobbról egy 02-es…..
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
Stump András 2015.02.21 10:57:12
@alvázvédelem: 20-25 körül megyek évente, a kétliteres benzines az én felhasználói profilommal 10 fölött eszik. Vagyis van különbség üzemanyagköltségben, és ezt a dízelt fenntartani _elvileg_ nem kerül többe. Egyébként nem is állítottam, hogy okos döntés volt, de a motorhoz eddig nem kellett hozzányúlni.
@Yaesu: Változó, de inkább jó drága.
@ZYLO: Azért a szemetet bezsákoltam fotózás előtt. De szeretem, ha belül tiszta az autó.
Stump András 2015.02.21 20:58:47
@dr.oid: Már németül is? Ejha. Meghajlok a művészeted előtt.
TComment Én, autógyilkos? Soha 2015.02.12 06:18:20
Nem jár hetente Münchenbe százötvennel, tehát nem teszi ki autóját extrém igénybevételnek? Téved. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Stump András 2015.02.12 10:31:00
@Bazinga1: Mennyit gondolkodtunk ezen mi is, csodálatos lenne. Az akadály az, hogy lehetetlen volna kiszűrni az önreklámot és az indokolatlan köpködést, még akkor is, ha beletennénk azt a rengeteg munkát, amit az alapos moderálás igényel. Sajnos sokkal kényesebb téma, mint a Népítélet.
Úgy kezdődött, hogy szembejött a Cinken egy zsírkrétarajz, és most ott tartok, hogy két órája Orosz Péter hat-nyolc éves totalcaros novelláit olvasom. Nem lehet abbahagyni, de gyorsítósávot rajzolni ehhez a Tempolimit nélküli Autobahnhoz pláne rettentő hálátlan…..
Stump András 2014.12.25 16:49:09
@Schütii: Nem fért volna ki egy sorba, ha hozzáírom, hogy vigyázz, irónia.
Stump András 2014.12.25 17:19:55
@Spica: Ha fordítva haladnánk az időben, akkor mondhatnád például tíz évvel ezelőtt, hogy Csikós, Pista és Zách Dani akkora űrt hagyott maga után, amit sose lehet betölteni. A múlt átkozottul édesedik idővel.
Ne érts félre, ez a poszt pont azért született, mert végtelen élvezettel olvastam a régi cikkeket, és sosem állnék le bizonygatni, hogy cáfoljalak. Csak mivel a jelenre még nem tudott rárakódni elég pátosz, nem tudjuk olyan keserédesen visszasírni, mint a múltat.
Amióta vezetek, mindig is motoszkált a fejemben a gondolat, hogy taxizni kéne. Szeretek vezetni, ismerem a várost, bírom a budapesti éjszaka hangulatát. Ha belegondolok, taxiztam is eleget, hoztam-vittem a rokonokat a reptérről, sofőrködtem a buliból hazafelé nem egyszer, százszor.…..
Stump András 2014.11.19 11:48:45
@balee13: A kezdeményezést maximálisan támogatom, csak a felület nem valami felhasználóbarát. Nyilván meg lehet tanulni, amire most használják, arra jó is, de városon belüli autómegosztásra alkalmatlan.
Stump András 2014.11.19 14:14:21
@Soyo Golden: Úgy, hogy lefagyott az app, miután lehúztam.
Stump András 2014.11.19 16:01:01
@Karmadealer: Jó meglátás, hasonlóan gondolom én is.
A mai nap a szerkesztőségben Golf GTE lázban telt. Egymásnak feszültek a gofisták meg az antigolfisták, pontosabban a pluginhibridiánusok és az eretnekek. A leggyakrabban elhangzó szám a 37 ezer euró volt, amibe kerül. Megéri, neméri. Nem, de mégis. Jó, nálunk nem, de…..
- Láttam egy zombit a lépcsőházban. - Belógunk a cateringre? - Szerinted mi az a lefóliázott tartály, ami itt lóg a darun? A szerkesztőség monoton spiáter-téligumi-kisturbós szólamokra tagolható kánonát új típusú mondatok színesítik csütörtök óta, amikor megindult a…..
Kivonat a szerkesztőség levelezési listájából: Nino KarottaTestvérek! Holnap délelőtt elmennék egy 16. kerületi kereskedésbe, venni egy autót. Az a kérdés, hogy van-e valaki, aki elkísérne, hogy visszahozza az Alfát, hogy én már jöhessek az újjal? És nem, nem mondom meg, mi…..
Stump András 2014.08.13 22:35:11
@tibidanny: Dehogy, én is majd megőrültem a kíváncsiságtól, csak meg kellett sürgősen csinálnom egy használttesztet, ezért nem tudtam menni.
Még három éve sincs meg az 504-esem, két éve használom is, de már úgy tűnik, mintha legalább egy évtizede együtt lennénk. Ez egy emberek közötti kapcsolatban még akár pozitív kicsengésű is lehetne, de a Peugeot esetében a temérdek alatta, fölötte, mellette, olajosan,…..
Bármi kérdésed van a Totalcar-Hungaroring 5. pályanapjával kapcsolatban, azt tedd fel itt bátran!..
Stump András 2014.06.04 22:42:57
@korzo: Szerintem egyszer nézz ki egy esti motorozásra az Euroringre. Általában alig vannak egy páran, bőven elfér mindenki a pályán, és két óra alatt pihenőkkel együtt is éppen eleget tudsz motorozni ahhoz, hogy kezdőként kutyamód elfáradj. Persze, nem egy Nürburgring a pálya meg a tempó se nagy, de talán épp ez a jó kezdésnek. Budapesthez közel van, és többet költesz benzinre, mint pályahasználatra. Ha lenne több időm, rendszeresen kijárnék.
Elképedtem, amikor életemben először láttam termeszvárat. Ezek az apró rovarok hogyan hordanak össze egy ember nagyságú kupacot? Félelmetes, ahogy ott zsizsegnek körülötte. Itt valami nincs rendben, ha így folytatják, bekebelezik a következő falut. Nézd már, ott az a hatalmasra…..
Belsőség Ilyen az öreg dízel 2014.04.26 06:35:22
Milyen lehet vajon, ha az ember csak használja az autóját hónapokon át, és nem kell hozzányúlni? Egy-egy olajcsere, esetleg fékbetét, ha eltömődik a pollenszűrő, már nagy esemény. A téli, nyári gumi váltogatása bosszantóan sok időt rabol el, még talán időpontot is kell…..
Stump András 2014.04.26 21:45:55
@peti251: A Bosch-nak vannak remek magyarázó könyvecskéi, onnan meg lehet szerezni az alaptudást úgy háromszori átolvasás után - németül. A Verteilereinspritzpumpen című lehet érdekes neked, de ha nem megy a nyelv, felejtős. Szintén németül csodálatos fórumokat lehet találni, egy időben nagyon ment a németeknél, osztrákoknál a növényolajozás, és fantasztikus kommunák alakultak döbbenetes tudással. Tőlük is nagyon sokat tanultam, a legtöbben Bosch VE-vel mentek, nem akarod tudni, milyen üzemanyagokkal. Végül a Youtube-on is akad egy-két videó. De igazából akkor fogod megérteni, ha szétszeded. Bosch cikkszámokat olyan műhelyekben lehet böngészni, ahol megvan a legális Bosch ESI tronic alkatrészkatalógus.
@Gyurma73: @toncsi64: @protézisesh: Elfelejtettem leírni, hogy el se hoztam a Lucast a motorral, mert annyira magabiztos voltam, hogy jó lesz a Bosch-om. Mellesleg ahhoz értek valamennyire, van hozzá alkatrészem, a Lucashoz egy szál se. És mindennél jobban utálom, ha otthagy valahol az autó, az adagolómegnyekkenés márpedig ilyen szokott lenni. De ha nem vagyok olyan hülye és megveszem a motorral, már lehet, hogy az lenne fent.
@mtk001: @stofilol: @Tie: @didyman: Megint tanultam valamit, kösz az infókat. Legalább nem erőlködöm tovább, hogy olyan lágyan járjon a Bosch-sal, mint ahogy a Lucasszal hallottam.
@Kunta Kinte: Nagyon egyszerű, le van fűrészelve a palack, amiben a hidraulikaolaj van, ide kell töltögetni a gázolajat, amit a kólásüvegbe szoktam felfogni, hogy ne köpködje tele a műhelyt. A kis munkahenger pumpál, a nagyot megfúrtam oldalról, beforrasztottam egy adagolóról lebontott nagynyomású csatlakozót, egy kis csövezés, egy kreatív csatlakozás a nyomásmérőhöz, és kész. A nagynyomású csöveket mindenhol forrasztottam, bevált.
Stump András 2014.04.27 12:36:58
@ká. zé.: Ha valakihez, akkor hozzád vinném az adagolómat, de egy általad összerakott VE ára sajnos nem áll arányban az autó értékével. Az ütközőt meg fogom nézni, arra nem gondoltam, terhelésfüggő előtöltés-állítás viszont ezen szerintem nincs, ha nem tévedek. Egyelőre leálltam az adagolózással, viszonylag normálisan jár a motor, sokkal szebben, mint eddig valaha, bár ez nem sokat jelent.
Stump András 2014.04.27 13:08:14
@moltam4300: Szép munka, bárki is írta.
TComment Miért jó vonulni? 2014.04.16 06:15:00
Bántotta a fülemet a dudaszó, ezért kicsit előrébb sétáltam. Ekkor egy másik típusú zaj ütötte meg a fülemet, melyet a fennakadás okozói keltettek. Motorröfögtetés. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Stump András 2014.04.16 11:14:31
@xpkiller: Kedves Péter! Nem egyről beszélünk, nem április 12-éről és nem a Váci útról induló felvonulásról. Ahogy írtam is, az elsőszombatos Citadella találkozóról induló srácokba botlottam bele.
Stump András 2014.04.16 16:24:33
@Mízi: Kedves Mízi! Látom, a cikk megjelenési időpontja okozott némi zavart, emiatt gondolták néhányan, hogy a 12-i felvonulásról szól. Azt nem láttam, nem tudok róla véleményt formálni, szemben az április (és minden hónap) első szombatján látottakkal. Nem kell egyből arra gondolni, hogy még azt se tudjuk, miről írunk.
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
A könyv azt írja, hogy a váltócserét a hátsó ülőlap kiszedésével kell kezdeni. Aztán le lehet engedni a hátsó hidat, hátrahúzni a diffit, és ezután lehet nekiállni az érdemi váltólebontásnak. Hát ezért alakult úgy, hogy vagy két éve ott pihent az ötgangos a garázsban,…..
Stump András 2014.04.05 09:38:02
@Matenak: @jozsika1971: @abc078: Remek ötletek, a sarokcsiszolás és a rézpaszta már megvolt, de a zajcsökkentőt eddig nem ismertem, kösz.
@504Laci: Kösz a felajánlást, igazából nekem is megvan minden, kivéve a konzolt. Nagyon szűk a hely odalent, a generátor alatt, ezért nem annyira egyszerű a dolog, mint ahogy elsőre gondolná az ember. Egyelőre elnapoltam.
Stump András 2014.04.05 22:23:55
@Make Valamit: Mindegyik henger tükrös volt, elképesztő, hogy ez így egyáltalán beindult.
@Ádi F.: Sosem mértem 0-100-at, saccra 15-20 között lehet. Nagy lépcső az új áttételezés, de most már biztosan állíthatom, hogy sokkal harmonikusabb.
@Prérifarkasz: Menet közben is vinnyog, bizonyos fékerőnél pedig visít. Féknyereg-felújítás lesz a vége, meg esetleg tárcsacsere.
@wasch: Igen, én voltam.
@abc078: Nem szorul, nem melegszik semmi, de úgyis szét fogom szedni.
A blogposztok kegyetlenek. Ha nem lennének, kellemesen összefolyna az idő, és én is letagadhatnék egy-két évet, mint az idősödő nők. Fejből nem tudtam volna megmondani, mikor szántam rá magam, hogy szétkapjam, de pechemre letámasztottam ide egy-két mérföldkövet, csak hogy most…..
Stump András 2014.03.28 10:32:15
@nyikodem: @Roll1983: Szerintem senki se szereti, ha izgága kezek turkálnak a zsebében, ezért a költségvetést inkább mellőzném. Nem hinném, hogy sikeres lenne a hittérítés, hiszen aki nem csinált még ilyet, úgysem hiszi el, mennyi az annyi. Én is úgy kezdtem, hogy én azt jobban tudom, nem fog annyiba kerülni. De azzal senki sem fog vitatkozni, hogy egy igényes felújítás belátható mennyiségű saját munkával nem áll meg 3M alatt. Nekem se lesz sokkal kevesebbe.
@Oldm4n: Azért ennyire nem súlyosak az árak, 20 körül megállt a bitumen.
@Csikós Zsolt: Nem tudom, majd előkeresem.
@mrteo: A cikkben is ajánlottam: www.sounddeadenershowdown.com/
Lehet, hogy GFordítóval is élvezhető, itt minden le van írva, amit tudni kell a témáról. Hasonló anyagokat, mint amikről ott szó van, nálunk is be lehet szerezni.
Stump András 2014.03.28 10:51:48
@zöldi: Az első két kép a posztban már a fényezett autóról van. Bristol szürke.
Stump András 2014.03.28 13:17:05
@trainmodeller: A két legnagyobb alkatrészkereskedő cégnél is lehet kapni, csak elő kell túrni az adatbázis mélyéről.
@Oldm4n: A kedvedért most utána néztem, 500x500-asok a lemezek, és a négy darabos csomaghoz hozzá lehet jutni 8k HUF körül. Az egy négyzetméter. Én három csomagot vettem, és egy fél megmaradt.
Hány élete van ennek az autónak? A Kakucsringről úgy jöttünk le a tavalyi Faluvégi Faroláson, hogy lényegében nem lehetett kormányozni, csapágyas volt a motor, és kuka a difi. Ezek közül bármelyik önmagában elég lehet, hogy a sredder torkába toljunk egy autót, de a…..
TComment Némettől használtat? 2014.02.27 14:18:41
Mítoszok és a valóság, szakadt gumik és csodás autók. Szórakozzon velünk! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja. Az adás direktlinkje.  ..
Stump András 2014.02.27 16:08:03
@Bushley: Az az adagoló már nem az az adagoló. A VP44-essel is ugyanúgy bele lehet nyúlni, sőt. Ha érdekel a téma, ajánlom a 320d használttesztünket: totalcar.hu/tesztek/2014/02/13/bmw_320d_touring_e46/
Stump András 2014.02.27 22:11:59
@srank: Teljesen jogos, sokszor megfeledkezem róla, hogy nekem nincs nagy helyigényem. Néha megpróbálok mocorogni meg elképzelem, hogy húsz centivel szélesebb vagyok, de bevallom, nehezemre esik. A dupla súly talán kicsit túlzás, az átlag remélhetőleg jóval 140-150 kiló alatt van, de tutira fölöttem.
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Stump András 2014.02.04 14:05:57
@boom2: A Toyotánál és a Mazdánál egyelőre nincs szó kicsi, turbós benzinesekről, de a Honda már dolgozik rajta: totalcar.hu/magazin/hirek/2013/11/20/modern_turbomotorok_a_hondatol/
Stump András 2014.02.04 14:12:34
@Shadowbull: Valóban, meg is feledkeztem róla.