Regisztráció Blogot indítok
Adatok
chrome

0 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ki kell lógni a sorból, és ahogy a borral, úgy a címkével is évente foglalkozni kell – olvasható az alcímben megnevezett lap terjedelmes írásában, amely a látványos és fogyasztóvonzó címkék rejtelmei közé igyekszik beásni magát. A szerző nemcsak grafikust és nyomdászt…..
chrome 2007.06.25 22:20:22
érdeklődve olvastam a cikket, és a végletek jutottak eszembe. tény, hogy a címke az elsődleges információnyújtó a fogyasztók felé, de így is csak része (igaz, elsődleges volta miatt a legfontosabb) a bor egészét körülvevő csomagolásnak. Egységes megjelenést kell a fogyasztó felé nyújtani, a fogyasztónak pedig számon kell kérnie azt. Mit ér a legjobb/legdrágább címke a filléres dugóval, igénytelen műanyag kapszulával és a logo nélküli "dísz"dobozzal? Felső kategóriás boroknál követelmény kell, hogy legyen a csúcsminőségű parafadugó és ónkapszula. Ezek hozzátartoznak a bor kinyitásakor érzett "boldogságnak". Ezért nem lesz soha a csúcskategórián csavarzár, vagy akár a szilikondugó kérdése is háttérbe szorul itt. A színek +dombornyomás a kapszulán, a logo a kapszulán és a dugón alapkövetelmény!!! Ehhez kellene egy logozott, ízléses doboz (fa, vagy karton). A borászat saját magazinja (lásd St. Andrea), vagy logozott dugóhúzó és pohár már csak hab a tortán, ez nem szükségszerű, de jópofa üzenete van. Ez az egyik véglet. A gyengébb minőséget meg adják el olyan ruhában, ami kijár, de nem csal. Vagy akkor olyan minőséget kell készíteni, ami rászolgál a tisztességes kiszerelésre. Ebben az esetben ne a csomagolás legyen a csapda az eladáshoz, hanem a minőség indukáljon egy szükségletet a jobb csomagoláshoz! Sajnos ma még kevés az országban az olyan borászat (de azért van!), aminek menne az eladás csupán az évek alatt összejött tekintélyből és megbízhatóságból, aminek a borait akkor is megvennék, ha zsírkrétával lenne rákarcolva a termelő, a fajta meg az évjárat. Ez a másik véglet. De a végső cél (ha kicsit torzítva is) ez lenne, uraim, addig meg be lehet dőlni mindenféle marketinggurunak. És lehet hazardírozni a csillivilli címkés borokkal...vajon a két véglet közül melyik adja meg az igazi boldogságot? A lényeg: csúcsboroknál ne legyen középút!!!