Adatok
Ashi Valkoinen
150 bejegyzést írt és 335 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Alapadatok
Név: FMK 007Készítette: Szüts DonátKategória: speciális kocsi / mérőkocsi
LEGO-adatok
Készült: 2023. szeptember – 2024. júniusÉpítési nagyság: 8WNMéretarány: 1/45Hajtás: nincs
Története:
Miután több magyar vonatkozású járművem már megkapta a felújítást, úgy éreztem, elérkezett az…..
November első hétvégéjén, 2-án és 3-án szeretettel várunk ismét mindenkit hagyományos, martonvásári évzáró kiállításunkon.a Brunszvik-Beethoven Kulturális Központban. Klubunk gyűjteménye évről évre gyarapszik, átépül - ezúttal a LEGO-kockákból épített vasúti pálya vezetése is jelentősen módosult, és…..
Kedves követőink, kedves LEGO-vonatosok,
a következő kiállítás, melyen az MLVK és az MLKV-Junior csapatának alkotásait bemutatjuk, Szolnokon lesz, a X. Szolnoki Vasúttörténeti és Vasútmodell Kiállítás. A rendezvény 2024.03.15. és 03.17. között látogatható a szolnoki Aba-Novák Agóra…..
Az MLVK utolsó 2023-as kiállítását a martonvásári Brunszvik-Beethoven Kulturális Központban tudjátok megtekinteni október utolsó hétvégéjén, azaz 28-án és 29-én. Martonvásár kényelmesen elérhető Budapestről a félóránként közlekedő vonatokkal vagy az M7-es autópályán egyéni közlekedéssel. A kiállítás…..
Magyar L-es Vasút Klub
Kiállítás! - 2023.09.23-24.: Lokopiknik és Kerti Vasutak találkozója, 2023.09.22-24.: XIX. Békescsabai Vasútmodell-kiállítás és Mozdonyparádé
2023.09.19 19:35:34
Kedves Olvasónk,
Szeretettel meghívunk az MLVK következő kiállítására, amelyből a mostani hétvégén rögtön kettő is lesz! A klub többsége a Budapesten, a Vasúttörténeti Parkban megrendezett Lokopiknik és Kerti Vasutak találkozója rendezvényen vesz részt, míg Horváth Tünde és Raáb Donát Békéscsabán,…..
Magyar L-es Vasút Klub
Kiállítás! - 2023.09.09-10. Közlekedési Múzeum, Északi Járműjavító
2023.09.06 19:01:16
Kedves Olvasónk,
Szeretettel meghívunk az MLVK következő kiállítására, amely a mostani hétvégén, szeptember 9-én és 10-én kerül bemutatásra a Közlekedési Múzeum Északi Járműjavító telephelyén. Kiállításunk a Múzeumba váltott belépővel látogatható, amely természetesen magában foglalja a Múzeumban…..
MLVK-Szabályok 1.
Közlekedés a terepasztalon
1. Előszó
Ezen dokumentum tartalmaz minden szabályt, amely ahhoz szükséges, hogy a Magyar L-es Vasút Klub (továbbiakban: MLVK) által megépített vasúti terepasztalokon, vagy az MLVK részvételével felállított terepasztalokon a biztonságos, balesetmentes…..
Kedves Olvasók,
örömmel mutatom be azt a LEGO-s projektem, amin körülbelül egy éve dolgozom. A terepasztalom állomási területét már régóta fejlesztem (1. ábra), viszont mindig is zavart, hogy az állomás fényjelzői sötétek, semmilyen jelzést nem adnak a vonatoknak. Így elkezdtem azon gondolkodni,…..
Dear Readers,
Three members of the extended MLVK-group (Máté, Tündi and myself) participated at Bauspielbahn Treffen 2022 (BSBT 2022), a train show that is traditionally held each year in the same old tram shed in Schkeuditz, a suburb of Leipzig, Germany. The BSBT is the biggest LEGO-train…..
Kedves Olvasók!
Az MLVK bővebb csapatából hárman (Máté, Tündi és én) idén eljutottunk a Bauspielbahn Treffen 2022 (BSBT 2022) rendezvényre, amelyet hagyományosan Lipcse elővárosában, Schkeuditzban tartanak évente, egy használaton kívüli villamos kocsiszínben. Ez a rendezvény Európa legnagyobb…..
Ashi Valkoinen
2022.08.25 08:22:22
@gigabursch: Nagyon sok kiállító nagyon sok vonattal volt a helyszínen, így egy-egy gép kb. fél órát mozgott a három nap alatt, de még érkeznek későbbi videók is, amelyekben a Papagáj Szili biztosan feltűnik majd. :)
Magyar L-es Vasút Klub
Kőtáblák helyett elemtartó van benne - a Frigyláda-projekt
2021.04.22 13:10:05
Alapadatok:
Név: BCmot 370Készítette: Pécsi AndrásKategória: Dízelmotorkocsi
LEGO-adatok:
Készült: 2020 december - 2021 áprilisÁtépítés: -Építési nagyság: 8WNMéretarány: 1:45Hajtás: LEGO Power Functions L-motorVezérlés: LEGO Power Functions infravevő
1. ábra: A modell alapjául szolgáló…..
Kedves Olvasók!
A szeptemberben útjára indított vasúti építőrverseny határidejét 11 nappal kitoltuk, azaz a regisztrációs űrlap kitöltését 2019. december 31., 23:59-ig ejthetitek meg. Az építőrverseny egyéb szabályai (korosztályok, pontozási szempontok, díjazás, részvételi feltételek) NEM…..
Kedves Olvasóink,
a Magyar LEGO®-Vasút Klub az elmúlt hetekben két helyszínen is megmutatta kiállítási anyagának egy részét - Dömel Máté és Raáb Donát közösen épített fel egy-egy vonatos terepasztalt a budapesti Marczibányi téren és a martonvásári Brunszvik-Beethoven Központban (helyi művelődési…..
Kedves építők, kedves olvasók!
Nagy örömünkre szolgál, hogy bejelenthetjük: csapatunk megszervezi első építőversenyét, melyen értékes és hasznos nyereményeket szerezhetnek azok, akik LEGO-kockákból magyar vonatkozású vasúti járművet, járműveket építgetnek. Az alábbi bejegyzés az építőverseny…..
Dömel Máté írása
Eddig a szabadon futó kerekekhez a szabvány LEGO 3x6-os kerékházakat használtam (1. ábra).
1. ábra: 3×6-os kerékház - 1991 óta a vasúti készletek szabadonfutó tengelyeihez ezt az alkatrészt kapjuk.
Viszont az idő előrehaladtával és főleg a vagonok méretének, súlyának…..
Alapadatok
Név: 498-104 Albatros Készítette: Dömel Máté Kategória: gőzmozdony
LEGO-adatok
Készült: 2016, októberÁtépítés: folyamatos Építési nagyság: 8WN Méretarány: 1~42 Hajtás: Technic PF-XL-motor, 1:1 áttétel
Története
A klubban korábban csak egy 424-es gőzös volt, de önerőből nem nagyon…..
3. Állomási geometriák műanyag flexibilis sín felhasználásával
→ Az előző cikkben bemutatott áramvezető síndarabok és technikák segítségével viszonylag korlátozott módon tudunk átmenő vágányokkal bíró vasútállomásokat építeni. Az átmenő vágányok lényege, hogy a vasútállomás a Budapest-Nyugati vagy…..
Ashi Valkoinen
2019.06.25 21:00:14
@Tolner Imre Tibor: Jó régi komment, de azért válaszolok.
A váltómegfordításnál eltorzul teljesen a geometria és a kétoldalról a két vágányvég, ami egymás felé nézne, na a köztük lévő távolság nem lesz egész sínszámmal osztható, de flexivel sem lehet kirakni. Azóta készítettem másfajta állomásgeometriákat is, de ezt a forgatást szinte lehetetlen igényesen megcsinálni mindkét oldalról úgy, hogy össze is érjen majd.
A fém vezetőszalaggal gyártott sín létezik, jópáran megcsinálták, csak sajnos nagyon gyorsan kopik, így nem túl fenntartható.
A váltómegfordításnál eltorzul teljesen a geometria és a kétoldalról a két vágányvég, ami egymás felé nézne, na a köztük lévő távolság nem lesz egész sínszámmal osztható, de flexivel sem lehet kirakni. Azóta készítettem másfajta állomásgeometriákat is, de ezt a forgatást szinte lehetetlen igényesen megcsinálni mindkét oldalról úgy, hogy össze is érjen majd.
A fém vezetőszalaggal gyártott sín létezik, jópáran megcsinálták, csak sajnos nagyon gyorsan kopik, így nem túl fenntartható.
Idén jelent meg a LEGO Powered Up (röviden PU) rendszer a két új LEGO CITY vonatban és egy távirányítós Batmobilban. Helyesebben, ha a kompatibilitást és azt a tényt tekintjük, hogy bluetooth alapú a rendszer, akkor már tavaly megjelent a Boost készletben. Jó ez nekünk?
| Balra az új távirányító.…..
Pályafelújítás miatt február 26-a óta a Pécs-Budapest vonalon pótlóbuszok közlekednek Százhalombatta és Kelenföld között az InterCity vonatok helyett. Egy ilyen tömeges átszállás mindig óriási muri bír lenni, de a csomagokkal vonszolódás eleve egy nehezen élvezhető műfaj, az emberek, ha morgolódva…..
Ashi Valkoinen
2018.05.03 16:12:52
@lobster thermidor: Árnyalnám azért a képet, mert a HZ tájékán sem fenékig tejfel az élet.
2015-2016 nyarak között 10-12 alkalommal vonatoztam arrafelé. Akkor is volt már vágányzár a horvát oldalon, amelyet mindkét díszes társaság igen hanyagul kezelt.
Alapesetben a vonat, amivel mentem, úgy közlekedett, hogy Magyarországról elindult 2-3 nemzetközi kocsival meg 2-3 belföldi kocsival. A belföldi kocsikat Gyékényesen leakasztották, a nemzetközi átment a határon, aztán Kaproncán kapott 2-3 belföldi (horvát) kocsit. Mert odaát is vonatkm spórolás van, és a nemzetközi IC-ből lett majdnem mindenhol megálló, ütemben pótló személy...
A gond akkor kezdődött, amikor valaki késett. Budapest->Zágráb irányban:
Tökmindegy, miért, késik a magyar oldalon a vonat, akár késés, akár hosszabb határellenőrzés miatt, Kaproncán a belföldi szakaszt elküldik Zágráb felé, mi meg várunk annyit, hogy a késésünk két óra legyen - mert akkor van a következő vonat indulási ideje.
Zágráb->Budapest?
Késett a vonat a horvát oldalon, Gyékényesen a belföldi kocsik a magyar mozdonnyal elhúztak BP-felé, a horvát mozdony tovább nem mehet, így várunk annyit, hogy majd a két órával későbbi vonattal menjünk tovább.
Amikor a buszos pótlás megnövekedett útideje, ill. a határellenőrzés elhúzódása miatt késtünk, akkor is ez volt - sem a magyar belföldi rész, sem a horvát belföldi rész nem várta meg, egyszer sem, a saját vonatpótló buszát...
2015-2016 nyarak között 10-12 alkalommal vonatoztam arrafelé. Akkor is volt már vágányzár a horvát oldalon, amelyet mindkét díszes társaság igen hanyagul kezelt.
Alapesetben a vonat, amivel mentem, úgy közlekedett, hogy Magyarországról elindult 2-3 nemzetközi kocsival meg 2-3 belföldi kocsival. A belföldi kocsikat Gyékényesen leakasztották, a nemzetközi átment a határon, aztán Kaproncán kapott 2-3 belföldi (horvát) kocsit. Mert odaát is vonatkm spórolás van, és a nemzetközi IC-ből lett majdnem mindenhol megálló, ütemben pótló személy...
A gond akkor kezdődött, amikor valaki késett. Budapest->Zágráb irányban:
Tökmindegy, miért, késik a magyar oldalon a vonat, akár késés, akár hosszabb határellenőrzés miatt, Kaproncán a belföldi szakaszt elküldik Zágráb felé, mi meg várunk annyit, hogy a késésünk két óra legyen - mert akkor van a következő vonat indulási ideje.
Zágráb->Budapest?
Késett a vonat a horvát oldalon, Gyékényesen a belföldi kocsik a magyar mozdonnyal elhúztak BP-felé, a horvát mozdony tovább nem mehet, így várunk annyit, hogy majd a két órával későbbi vonattal menjünk tovább.
Amikor a buszos pótlás megnövekedett útideje, ill. a határellenőrzés elhúzódása miatt késtünk, akkor is ez volt - sem a magyar belföldi rész, sem a horvát belföldi rész nem várta meg, egyszer sem, a saját vonatpótló buszát...
Alapadatok
Név: MÁV IC+ Készítette: Dömel Máté Kategória: személykocsi
LEGO-adatok
Készült: 2016, március Építési nagyság: 8WT Méretarány: 1~42 Hajtás: nincs
Története
2014 végén olvastam először a MÁV IC+ vagon tervéről. A vagont nemzetközi IC vonatokhoz tervezték. Egyenlőre 2 darab létezik…..
Alapadatok
Név: MÁV Ganz-Hunslet Bvmot (“Samu”, 434-es sorozat)Készítette: Raáb DonátKategória: villamos motorvonatPályaszám: 434 001 (korábban BVmot 001)
LEGO-adatok
Készült: 2017, júliusÁtépítés: ---Építési nagyság: 8WNMéretarány: ~1:42Hajtás: 2 db. Power Functions vonatmotorVezérlés:…..
A magyar regionális vasúthálózat jövője már több mint 10 éve foglalkoztatja változó intenzitással a közvéleményt. Ha a parttalan szócséplést forintosíthatnánk, már valószínűleg régen összegyűlt volna annyi pénz, amelyből az egész szegmenst rendbe lehetett volna tenni.…..
Magyar L-es Vasút Klub
Orr-problémák modern mozdonyoknál és motorvonatoknál 1. rész
2017.03.08 23:10:49
1. Bevezető
A legtöbb modern mozdonynál, motorvonatnál talán az orr-rész kialakítása a legnehezebb. Míg a szovjet blokkországokban a rendszerváltás előtt főleg a szögletes, de mindenféle szögben álló formák domináltak, addig napjaink modern gépei a legtöbb helyen íves, lekerekített formával…..
Alapadatok
Név: MÁV Stadler FLIRT (piros)Készítette: Raáb DonátKategória: villamos motorvonatPályaszám: 415 001 (korábban 5341 001)
LEGO-adatok
Készült: 2010, március Átépítés: 2011, októberÉpítési nagyság: 8WNMéretarány: ~1:42Hajtás: 3 db. Power Functions vonatmotorVezérlés: SBrickKiegészítők:…..
Ashi Valkoinen
2017.01.18 10:19:48
@balinth1: Örülök, hogy tetszik, úgy néz ki, még két példány biztosan fog épülni a közeljövőben (1 kék, 1 piros).
4. Egyenesekből épített nagy sugarú ívek, nem-LEGO sínek
→ A LEGO-kockákkal dolgozó vasútmodellezőknek a legnagyobb építési kihívás a LEGO-által gyártott íves síndarab kicsiny pályaívsugarából adódik. A nyomtávhoz arányos, 8 stud széles vonatok méretarányát figyelembe véve a LEGO-sínek…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
A LEGO-s berendezésben a terepasztal már korábbról megvolt, valóban több millió forint érték van benne, de igazából sokkel több (és belegondolva megfizethetetlenebb) a munkaóra, amit beleraktam. Az építés, a tesztelés, a programozás, mindezt úgy, hogy moduláris is legyen annyira, hogy egy mezei személyautóban szállítani tudjam. Talán ehhez képest nem is olyan vészes, amibe forintokat tekintve került.
Az elektronikus és elektro-mechanikus bizotsítóberendezésekről most éppen egy nagyon jó eszemcsere folyik az index megfelelő fórumán, ha érdekel a téma, mindenképp érdemes rápillantani:
forum.index.hu/Article/showArticle?t=9117878
(az elmúlt 3-5 nap hozzászólásai)