Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Adani

1 bejegyzést írt és 5165 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Amikor Rákosi Mátyás új himnuszt szeretett volna íratni Magyarországnak, a felkért Illyés Gyula és Kodály Zoltán megijedt a feladattól, de a top tenünkben listázott többnyire középszerű vagy annál is rosszabb műdalok alkotói híján voltak az aggályoknak, és bátran bevállalták, hogy megírják az új…..
A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..
Adani 2024.06.19 13:45:55
@Lovrin:

Ideális jármű az lenne, mert persze mindenre van kifogás, ami pl.
Keveset fogyaszt ( Bz-hez képest minden sokat fogyaszt szóval kifogás lenne)
Sok van belőle, mert szó szerint fossa a gyártó
Lehetőleg szinte ingyen vagy még olcsóbban, kb. dobálják az ember után ,hogy vegyétek már mert másnak nem kell.
Csak ezeket a járműveket Credonak hívják és gumikeréken mennek.
Albertfalva és Kelenvölgy határán ma négy vasúti vágány húzódik. A látszat ellenére ez igazából két vonal: a balatoni és a pécsi. Ennek történelmi okai vannak: a Budapest - Pécsi Vasút 1882-ben adta át a mai Pusztaszabolcsig húzódó vonalát. A Déli Vasút balatoni vonala ekkor már több mint két…..
MKK-blog A Fogasról másként 2024.04.11 11:03:26
A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban. A budapesti fogaskerekűnek…..
A Locus Map használata egy erdei gyalogúton Bevezetés Azt hiszem, senkinek sem kell bizonygatnom, hogy az internetben csakis egy dolog az állandó, mégpedig a folyamatos változás! Honlapok, weboldalak tűnnek el és születnek helyettük újak, ráadásul a szoftverfejlesztők külön élvezetüket lelik…..
Miért ne?! 100 alatt, 30 fölött 2023.08.27 10:19:13
100 alatt, de már 30 fölött. Röviden így tudnám körülírni Volkswagen Polo Fox-unk – vagy ahogy mi hívjuk: a Kispiros - nagyszerűségét. 100 alatt, mivel az ötjegyű kilométeróra még mindig nem fordult át, jelen sorok írása előtt pár héttel léptük át a 99 ezret. Persze azóta is minden egyes…..
Amikor egy bejegyzést nem tudok a szokásos kategóriákba besorolni, vagy csak hirtelen felindulásból hoztam össze, a szokásosnál felületesebb módon, általában "szünetjelzés helyett" cimkével szoktam ellátni. Csak most jutott eszembe, hogy felnőtt legalább egy generáció, amely talán azt se tudja, mi…..
Adani 2023.11.30 13:38:26
@Hamster:

Az tuti, főleg nagy teljesítményű adó közelében. Solti adótorony mellett prásá hajnalon a lgenda szerint a káposztalevelekről lehet hallgatno a Kossuthot. De az igaz ,hogy a közönséges zsebrádió a torony mellett ordít mint a fába szorult féreg akárhová tekered, mindenhol a Kossuth szól.
Ugyanez van Kisperjésen a 300 KW-os Kh adónál
Tavalyi saját videó Kisperjésről:
www.youtube.com/watch?v=H_MIRZNr1Js&t=3s

300KW-os adó elnyom mindent a környéken ,csak a légvonalban 60-70 km-re lévő magasabb és erősebb teljesítményű solti 2000 KW-os tudta túlkiabálni.
Adani 2023.11.30 23:02:36
@Hamster:

Lakihegy 120 KW-os Solt 2000 sztem inkább Solt lehetett. Lakihegyi torony nincs elkerítve egészen az adóig lehet sétálni, igaz tele van áramütés veszély táblákkal.
A neoncsövet kéne még kipróbálni, hogy a függőlegesen feltartott neoncső a torony mellett tényleg világít-e
A Kevély-nyergi turistaház egy régi fényképen Először is szeretnék bocsánatot kérni Kölcsey Ferenctől, hogy az idén éppen kétszáz éves Himnusz szövegét kicsit kiforgattam, de annyira találónak éreztem a valaha volt turistaházakról írt posztomhoz, hogy gondolkodás nélkül döntöttem ezen cím mellett!…..
Adani 2023.10.13 11:29:58
@horvabe:

Porva cseszneki esetén az egykori tulajdonos, aki újra beindította 2014 körül mondta, hogy már nem lehet úgy üzemletetni, réslzeteket nem mondott. Pedig ott van áram, vezetékes víz nincs, de volt palackozott bekészítve, és működő vaskályha is volt ha fűteni kellett.

Stimecz ház megállónál is fel lett újítva a kulcsos ház, áram nincs a környéken de raktak fel napelemet, ami termel annyit, hogy világításra meg fűtésre elég legyen, van egys powerstation azt tölti a napelem.

Biztos van kibúvó remélhetőleg többen meg is találják. Egyébként túrautak mentén tökéletesen elég egy fapados nomád körülményeket adó szállás is. Ágy legyen meg zuhany mi más kéne? Zuhanyozásra meg jó az összegyűjtött esővíz is, manapság már egy kis napelemet feltenni sem kerül milliókba, ami világításhoz meg telefontöltéshez elég áramot tud termelni, télen is, más meg nem kell.
Adani 2023.10.16 10:07:19
@gigabursch: Ha van műút a közelben akkor a szippantó ki tud menni nem okoz gondot.

De amúgy ja évszázadok óta meg volt oldva, hogy Newton rendszerű budi, aztán ha megtelt alatta a lyuk akkor ástak egy másiakt azt meg betemették.

De van daárlós WC is ha megtelik a tartálya akkor a többi szeméttel együtt el kell vinni. A ház tulajdonosa vagy gondnoka meg tudja ezt oldani.

Amúgy a porva-cseszneki turistaháznál az is megvolt, hogy oda nem vezetett betonút egyáltalán csak igen rossz erdei földutak, ami személyautóval nem járható vagy csak nehezen, ha legalább 3 napja nem esett az eső. Vonattal hozták a büfébe az árut is, pont azon a vonaton, amivel én is oda mentem 2015-ben kedvezményesen vásárolhattam, mert segítettem lerakodni és behordani. Egy évvel később volt egy csapat ott, akik autóval jöttek be, de ott egyikük, aki oda szervezte a bulit vezetésoktató , mondta is ,hogy ő ugyan feljött nagy nehezen kocsival, de nem votl egyszerű, és nem javasolja senkinek. Ha esett volna az eső akkor ők is vonattal jöttek volna Zircről.
Adani 2023.10.16 12:13:37
@horvabe: Turisták miatt, mert ők használják. Mindkét irányba turautak vannak és a Cuha völgy népszerű hely. Feltételes megálló lehetne, de ne maz a fajta, ami ne lenne kihasználva. 19. században még biztosan többen használták, akkor minden falu örült neki ha van vasút a közelben akkor is ha km-eket kellett gyalogolni az állomásig.
Az Esztergomi Bazilika látképe a párkányi sétányról nézve A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 79,26 km (kerékpár-computer)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Adani 2023.07.19 13:09:39
Most offtopik leszek, de hátha ti is jártatok már így, ahogy én sokszor és z elmúlt napokban többször is. Adott egy erdőn-mezőn át húzódó turisztikai térképen is jelölt , Google Mapsen ( útvonalat is tervez rá gyalog) is létező túra útvonal, abban a tudatban mész arra, hogy nem lesz gond, igaz földút számolsz vele, hogy lehet sár, lehetnek tankcsapdának is beillő lyukak ( traktorgumik által feltúrt út, amiben megáll a víz biciklit csak vállra véve tudod átvinni), de azért járható és mehetsz. Aztán hirtelen egy kerítés állja utadat, sőt villanypásztor, netán magánterület tábla. Mire kikerülöd alternatív útvonalon rengeteg időt vesztesz, múlhat rajta vonat elérés is pl. Debrecen és Nyírlugos és Bőszénfa és Almamellék között is beleszaladtam ilyesmibe, na meg Ibafa és Antalszállás között ahol biciklit vállon cipelve erdőn jó 500 méteren átvágva kellett elszenvedni a villanypásztottal körbekerített turista út mellett. Nyilván engedély nélkül zárnak le így utakat, földhivatalnál lehet pl. ilyesmit bejelenteni? Akár külön posztot is megérnének ezek. Nyilván ha vadászat van pl. és ideiglenesen zárják le az más, de hogy gondol egyet valaki és keresztül húz egy villanypásztort? ( Sőt volt hogy vasúti síneken is átvezették ugyanígy többször láttam már ilyet. MÁV-nál jelentve lett PFT-nek és ők mondták ,hogy tudnak róla, de hiába kérnek, fenyegetnek stb. nem érdekli ha mennek pályát karbantartani akkor a munkagépnek nem akadály kitöri a 3.14csába de mindig visszaépítik.
Az előző részhez katt ide: https://kozlekedesiklub.blog.hu/2023/05/06/milyen_egy_jo_tavolsagi_vonat_166  Motor, vagy mozdony? Ez a kérdés utasforgalmi szempontból majdnem mindegy. Azért fontos ezt leszögezni, mert a vasutasok közötti diskurzust mégis ez a kérdés uralja a legtöbbször, és a…..
Adani 2023.06.13 08:16:32
@gigabursch:

Balaton és a Velencei tó felé nagy az igény a bringás szállításra, sokan mennek arra tekeregni. Stadlernél érdemes lenne kilincselni, mert nyaranta , de még tavasszal és ősszel is. A Z30-asok tele vannak biciklikkel 30asával is jönnének az utasok, kevés a Flirteken elvileg felvihető 6 bicikli / egység. Stadlernél biztos találnának megoldást erre, pl. egy kifejezetten erre készült betétkocsi, ahol egy sorban kampós akasztók másik sorban ülések bicikliket oda be lehetne rakni kisebb lenne mint egy normál egység Flirt, és két egység közé lehetne besorozni, így nem okozna gondot a végállomáson való fordulás sem. Z30-asnál ahol alapból 3 egység van simán lehetne középen.
Hátránya meglenne persze ha csak egy egység megy, mert akkor körbe kell járni.
Mellékvonalaknál a börtön bézék átalakítása bevált, az megoldás a bicikli szállításra.
Amennyiben azt gondoltad, hogy a Titanicról már mindent elmondtak, tévedtél. A rádiós szobáról kevés szó esett, pedig közvetve a túlélők ennek köszönhetik életüket, sőt kis szerencsével mindenki megmenekülhetett volna. A több mint száz évvel ezelőtt, 1912 áprilisában…..
Az erőmű főépülete és a hűtőtornyok a hajdani széntérről nézve Másfél éve már írtam egy posztban a céges csapatépítésen megismert Tatai Fényes tanösvényről, pár napja pedig egy másik ugyanilyen megmozduláson látogatást tettünk a már több mint két évtizede végleg leállított és bezárt Inotai…..
Adani 2023.05.12 09:52:04
@AttHunter:

Még koleszos koromban hallottam a történetet, hogy valami tsz telepen amin egy 400 kv-os vezeték ment át a lovak a vezeték alatt mindig megbokrosodtak meg nyugtalanok lettek, nem értették miért sokáig, egyszer meg két munkás ment dolgozni és ketten vitték a fém létrát a két szélénél fogva és arra figyeltek fel a többiek, hogy hangosan káromkodnak és úgy dobják el a létrát, mintha gerelyhajító rekordot döntenének meg. A káromkodás a Mucsi villanyt szerel klasszikusra hajazott "ááááá de megb_szott" Két pont között lehet potenciál különbség ha nagy a villamos térerősség, munkavédelmi oktatáson is tanították, hogy leszakadt nagyfeszültségű vezeték közelében ne tartózkodjunk és páros lábbal ugrálva távolodjunk tőle ne futva vagy sétálva, áramütés elkerülése végett.

Ameddig voltak még forgalomban Ziu trolik esős időben arról is mindig páros lábbal ugorve szállt le és fel, aki kicsit is ismerte a technikát ill. csípte már meg az áram. Ziu-n nem volt valami atombiztos a földelés és csípkedhetett ilyen esetekben.
Adani 2023.05.12 14:02:35
@horvabe: Érdekes ez a fénycsöves dolog, legenda szól róla, hogy a Solton a 2000 KW-os KH adó tövében he függőlegesen feltartasz egy neoncsövet akkor világítani fog. Vagy hogy fűszállal meg pénzérmével lehet hallgatni a Kossuth rádiót a kerítéshez nyomva. Fűszállal próbáltam, nem működött, neoncső nem volt nálam. Az viszont igaz ,hogy a kis kínai zsebrádióm üvöltött a torony mellett, bárhová hangolva a Kossuth rádió szólt. Kisperjésen a 300 Kw-al adó adónál is sikerült ugyan

De van sok videó ent a neten KH adók mellett, hogy felemelt lapát is beszél meg villognak a fénycsövek.

Solti rádiótorony közelről:
www.youtube.com/watch?v=N0Eptk4j630
Itt már az új Nautel adó megy a régi csövest nyugdíjazták 2017-ben ( tartalékként megmaradt, bármikor beindítható ha szükséges).

Kisperjési adó ( ez az utolsó csöves adótorony,)

youtu.be/H_MIRZNr1Js

Érdekes, hogy az adó mellett túl tudja kiabálni az alig 80 km-re lévő több mint 2x olyan magas és 6x olyan erősen adó soltit, de nem mindig, néha bekiabál a vízállás jelentés a zenébe. :)

Azt mondják közvetlenül az antennatorony mellett simán lehet pénzérmével és fűszállal is Solton Kossuthot hallgatni, sajnos bejutni nem sikerült még, régebben voltak nyílt napok, de már régen nem volt. Harmatos reggeleken az adó mellett a káposztaföldön is a kossuth rádió szól.

Amúgy legendák szólnak róla, hogy anno mikor még a szocialista nagyipar dübörgött a 750 KV-os vezeték is úgy ki volt terhelve, hogy világított.
Adani 2023.05.19 12:13:48
@Adani:

2008 körül hallottam még olyan történetet Orosházáról, hogy éjszaka az egyik alállomásnál riasztás volt, hogy az egyik 120 KV-os vezetéknél valami történt. Zárlat megesik meg vészkapcsolás is, automata visszakpcsol magától is, párszor próbálkozik és ha a sokadik kísérletre sem sikerül akkor riasztás megy és a készenlétiseknek akik mennek a helyszínre javítani. Ha nem sikerül automatice visszakapcsolni akkor vezetékszakadás, oszlopdőlés vagy hasonló hiba lehet. Ha sikerül akkor pillanatnyi zárlat nekirepült egy madár vagy valami egyéb. Reggel látva, hogy volt esemény és visszakapcsolás kiküldték a nappalos műszakot, hogy azért nézzenek rá a szakaszra hátha mégis történt valami. Az egyik 120 kv-os rácsos oszlop tövében találtak egy darab szenet, némi égett csontmaradványt és egy vasfűrészt. Valami jóképességű úgy gondolta, hogy majd egy sima vasfűrésszel elvágja a vezetéket és eladja egy MÉH telepen, csak az áram véleményével nem számolt, talán nem a wc-ben cigizve kellett volna töltenie a fizika órákat.
Az előző részhez katt ide. Tértípusok Miután a szóbajöhető utaskategóriákat számbavettük, lássuk, milyen tértípusokat érdemes számukra biztosítani a vonatban! Alaptétel, hogy egy távolsági vonat beltere akkor jó, ha 100%-os kihasználtság esetén is mindenki jól érzi benne magát! Egy- és…..
Adani 2023.05.11 09:08:52
@Albu: Railjeten van silent zone, sosem mentem ott, de elvben ott sem lehet zajongani.
Az elmúlt egy év közlekedéspolitikai zűrzavarának épp felfelé emelkedő hullámában előkerült témaként új távolsági vonatok beszerzésének igénye. Kevés ennél legitimebb és érthetőbb cél van ma, hiszen ami a magyar IC-hálózaton mostanra járműállomány terén kialakult, arra a vállalhatatlan szó még az…..
Adani 2023.05.11 08:55:31
@NAR:

Nagyon jó ötlet volt és hasznos dolog pakli kocsiknál, hogy vannak diékmunkások beosztva rá, akik segítenek a biciklikkel.Annyi elég, hogy megfogja ameddig utánamászol ill. leadáskor lelógatja.
Adani 2023.05.11 09:07:50
Biciklis utazásra egyre nagyobb az igény, erre valamit lépni kéne elővárosban is. Pakli kocsik kapacitásban jók pl. Balatonra, de kell személyzet rá, de erre diákmunkások tökéletesen alkalmasak. Viszont Velencei tóra már szinte kizárólag Flirtek mennek, ahol papíron 6 biciklit lehet vinni, az pedig kevés még tripla Flirttel is, 18 a max. Ennél jóval többra van igény és nem egyszer fent is van 2-3x annyi is idővel ez nme lesz tartható eltorlaszolva lesz a retyó, ami miatt jogos panasz van, ill. nem lehet a szerelvényen átjárni. Flirt/KISS motorvonat esetén mi lenne a módszer növelni a bicajszállítási kapacitást? Csatolt egységeknél pl. Stadler sztem tudna gyártani egy erre tervezett egységet, ahol ülés alig van csak kampós akasztók vagy öves rögzítők oldalt, bicikliket lehet oda pakolni, két egység közé betéve nem okozna gondot a fordulás sem a végállomáson, nem kéne körbejáratni a szerelvényt.

Volt már olyanba részem 2020-ban még, hogy Tiszafüreden délután egy szál Desiro jött és volt a peronon vagy 30 biciklis. Cipőkanállal keleltt felpakolni a bicajokat épp felfértek ,de voltak az ülések között is. Odafelé 3 részes Bzmot motor-pót-motor, ott is vjv oldotta meg a sok bicikli van problémát. Utasokat átküldte a pótkocsiból a két motorba középen a pótba ment az összes bicili az ülések közé is, én Tiszafüredig mentem mindenki más aki biciklivel volt Poroszlóig, maradtam a pótban és Poroszlón adogattam le a bicikliket másik oldalt a vjv adogatta. Ott rájött a vasút, hogy érdemes csinálni valamit, mert az utasok ide akarnak bicilivel jönni és egyre többen lesznek, és amit lehetett megtettek, közvetlen vonat, biciklis kocsival, börtön Bz kocsikat átalakítottak bicikliszállítósra, tiszafüredi vonalon is bővítették a menetrendet stb.
Rövid szünet után ismét jelentkezik az elfeledett tévéműsorokat felidéző sorozatunk. Ennek előző részében az RTL Klub hosszú életű táncos showműsoráról, a Szombat esti lázról volt szó. Most azonban a 2000-es évek első felének meghatározó TV2-es vetélkedőjét, a Multimillomost vesszük górcső alá, ami…..
Szentmihály, Mórahalom, Domaszék. Csak néhány példa az élhető, fejlődő és - mindezeknél fogva - igen népszerű szegedi agglomerációs településekre. Ideális kertvárosi környezetről beszélhetünk mindegyik esetében, kellemesen távol a város zajától. A napfény városának polgárai éppen ezért…..
Adani 2023.04.04 11:17:44
Gratulálok, szép túra lehetett. Most tlaáltam rá véletlenül a bejegyzésre ill. először a YT videóra ( amit még nem néztem meg de ebédszünetben meglesz.
Pár évvel ezelőtt biciklivel bejártam az egykori kisvasúti vonal mindkét ágát.
youtu.be/AAg-Wm0eEwk

Terehlami úton valóban voltak talpfák, 2012-es Street view képen még látszanak, sőt én találtam egyet még ott, ahol Szeged-Rendező után egy műutat keresztezett egykor és töltésen át lehet menni a Terehalmi úthoz ( ahol Szentmihálytelek felé menő út van kerékpárúttal). Itt a vasút a nagyvasút mellé kanyarodott, szó-szó járható igaz csak gyalog én mazochista módon cipeltem vállon a bicajt is pár 100 méteren át arrafelé.

Domaszéken azóta már elkészült a vasúti múzeum ( sajnos zárva volt mikor mentem és a megadott számot is hiába hívtam, de tervben van a visszatérés). Pusztamérgesen megvan az egykori mozdonyszín és állomás is, a mozdonyszín magánterületen, a nyíltvonal helyén lévő földúton sétálva találkoztam a tulajdonossal, ha előbb ér haza negyed órával megmutatta volna. Ruzsán is megvan az egykori állomás, ma orvosi rendelő.

Link a bejáráshoz:
youtu.be/AAg-Wm0eEwk

ÉS amerre ti mentetek Ruzsáig:
youtu.be/XSnXK__5TkI
Tavaly év vége felé pedig lábbal bejártam Pusztamérgestől Ruzsáig is:
youtu.be/7rlNQxTFm94
Az elfeledett tévéműsorok között legutóbb a Sztárbox című, 18 évvel ezelőtti gálaműsorral foglalkoztunk. Cikkünk után néhány nappal viszont kiderült: az RTL olyannyira nem felejtette el a műsort, hogy idén ősszel új részt készít belőle. Mostani írásunkban viszont szeretnénk egy szintén elfeledett…..
Új rovat indul a ReklámInvázión, melyben igyekszünk olyan műsorokról írni, amikre mára már senki sem emlékszik. Elsőként egy 22 évvel ezelőtti vetélkedőről írunk, ahol hiába szerette volna a TV2 az átigazoló Vágó Istvánnak megmutatni, hazudott, mégis a csatorna húzta a rövidebbet. A Milliót vagy…..
Elfeledett tévéműsorokkal foglalkozó sorozatunk előző részében egy rövid életű, de annál sikeresebb vetélkedő, az Esti Broadway történetét mutattuk be. A TV2 egyik 1999-es nagy "durranása" után viszont újra visszatérünk az RTL klub képernyőjére, ahol - a változatosság kedvéért - ma is egy…..
Nézelődő kirándulók a Boldog Özséb kilátóban Egy korábbi posztomban a Budai-hegység egy-egy sétával könnyen elérhető, szép kilátást nyújtó pontjait vettem sorra, most egy kicsit lépjünk távolabb a fővárostól és járjuk végig – egyelőre csupán fényképekkel bemutatva – a Pilis Csillaghegytől…..
Adani 2023.02.17 09:47:03
Mikor én mentem cetli se volt.
www.youtube.com/watch?v=W7RkhnUvDXU

Biciklivel feljönni elég embert próbáló volt, na meg én marha a legnagyobb kámikulában mentem fel, épp a fejem nem forrt csak fel a völgyben meg az első kisbolt ásványvíz és sörkészletét felvásároltam.
Hogyan készült egy poszt a blogra? Erre nagyon könnyen rá lehetne vágni, hogy hát fogom magam és megírom, de azért a rendszeres olvasók már sejthetik, hogy ez azért nem teljesen így van! Hiszen posztonként ott van a három, esetleg négytucatnyi fénykép, a szintmetszet, a Google Maps-en megtekinthető…..
Adani 2023.02.03 12:50:22
@horvabe:
Bizony ha kilyukasztottad akkor a másik oldalát is lehetett használni. C64-nél a flopi az űrkorszakot hozta el kb. a kazetta után. Gyorsabban töltött be a játék, és mindig tudtad mi van rajta, akkor is ha nem volt meg a tokja. Tekergetni se kellett a magnót ide-oda.

PC-n meg Tformattal lehetett formázni extra tárhelyért. 1.2 helyett 1.5 mega fért rá. Kisflopinál nem volt látványos a javulás ennyire asszem 1.6 megára tudta 1.44-ről felformázni.
Adani 2023.02.03 14:22:14
@horvabe: 1992 őszén kb. vett fater egy gépet használtan könyvelésre 286-os volt Hercules kártyával és monokróm monitorral asszem egy 20 vagy 40 megás MFM HDD volt benne, meg egy hangos nyikorgó mátrixnyomtató leporelló papírral. Játékra abszlút nem volt jó nem is használhattam, mert az munkára van, de a C64-hez képest nem is volt vonzó az egyszínű monitorral. Észkerék volt rajta csak annak viszont bírtam a zenéjét. 1993 karácsonykor jött az én PC-m az első 386-os 4 mega memróia Trident VGA kártya és VGA monitorebben már 270 megás HDD votl és ami istenkirály volt egy 8 bites Sound Blaster 1.0 hangkártya, az űrkorszak volt a speakerhez képest. a VGA kártya pedig már felvette a versenyt a C64-essel is. Volt benne kis és nagyflopi is. Ezen már ment a Wolf3D, Commander Keen 1-4, később pedig a Doom, na a Doom az olyan volt ,hogy hetekig a gép elé tudott szegezni, Sound Blasteren élmény volt ( unokatesómnak már 1993 elején volt 386-osa de csak speaker, Wolf3d a speakeres hangok után nálam Sound Blasteren zenével meg beszélő ellenfelekkel szintén hubazmeg feelingű volt ( kék ruhás SS katona mikor mondja, hogy "hüppapó" :) , a barna ruhás meg mikor meghal úgy ordít hogy ÁÍÍJJJ mintha a lábára léptek volna.

Aztán évekkel később hallottam hogyan szólnak a doom zenék egy GUS hangkártyán és máris nem volt olyna hű de király a Sound Blaster, de GUS-om sose volt, mire tudtam volna venni már nem volt értelme mert az előnyét elvesztette addigra az FM modulációs hangokat felváltották a digitalizáltak és a Win95 se szerette.
Adani 2023.02.03 20:51:38
@horvabe: Nekem szerencsére volt színes tévém hozzá kezdetektől
1990 karácsonyán jött a C64 én meg 4 évesen egyből ráugrottam és ki nem lehetett robbantani előle. Nem telt el 1 hónap már megvolt adöntés, hogy kell még egy tévé a gépnek, mert az egész lakás a meccs vagy számítógép vitától zengett. Kistévé volt tervben ami akkor kb. FF Junoszty volt errefelé, az votl a szerencse, hogy az egyik Videotonnál dolgozó távoli rokon épp akkor árult egy tévét, garanciás javításra dobták vissza, és a gyár selejtezte mondván nem lehet javítani, de a technikusok mégis megbütykölték és működött és árulták áron alul. Megvettük és még 15 év után is kiválóan működött. Videoton Super Color gombnyomásra ki lehetett kapcsolni a színeket, alul volt 3 gomb on-off, középső a színeket kapcsolta ki a szélső nem is tudom mire volt jó, hangolni piros pöcökkel kellett csavargatva gombokat. A távirányítója meg én voltam ennek a tévének ha épp nem C64 ment rajta.