Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Adani

1 bejegyzést írt és 5207 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Várgesztes látképe a Zsigmond-kőről A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 24,07 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 621/680…..
Kilátás a Zuppa-tetőről Szárliget felé A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 26,10 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 707/656…..
Adani 2025.05.07 08:09:32
@Smith W.:
Mogyorosbánya már megvan, amin meglepődtem arrafelé, hogy a kéktúra útvonalán az erdő közepén van két kisvasúti sínszál Mogyorósbánya előtt.

Szárliget felé Koldusszállás után még Nagyegyháza lehet kiszállási pont
Adani 2025.05.08 07:52:03
@horvabe: Igen 1989-ben épült ki teljesen az új nyomvonal ( a régit több részletben gyalog végigjártam, van róla videó a csatornámon), de Felsőgalla még megmaradt 2001-ig kb. oroszlányi személyek oda mentek. Aztán megszűnt, később lába kelt több vágánynak és a felsővezetéknek is. Még 2017 körül egy Nohabos különvonattal be tudtunk menni egy vágányon, ami járható volt igaz térdig érő gaz volt rajta. Mára már az épületet is lebontották. Szártól a régi nyomvonal többé-kevésbé járható gyalog ,de óvatosan egy helyen át kell menni a síneken is és ez egy forgalmas fővonal ahol 160-al is mennek a vonatok.
Adani 2025.05.09 15:13:26
@horvabe:

Ha gyalog végigjárod Tata-Törökbálint távot találsz sok nyomot, átereszek is maradtak meg meg pillérek. Mielőtt a BuBa kiépült volna még oszlop csonkok is voltak a a nyomvonalon.
Autófília Ne hagyd abba, Laci! 2010.04.13 11:00:00
Az Autófília szerkesztői kevés dologban értenek egyet, és ez így van jól. Én például sértőnek éreztem, hogy Következő Vásárló Miklós barátunk, kedvenc idomított plüssmedvénk, az Autófília szivaccsal bélelt lelkiismerete olyan dolgokat vágott szeretett és tisztelt Lacink…..
Adani 2025.04.14 15:25:24
vonatoznak mint a Napfény Expressz Szeged és budapest között. Tényleg olyan ez a vonat, kocsi nem cserél benne helyet.

Irvinet megelőzni, nehezebb itt, mint Pitbullal sétálni a váci utcában.

Montoya autója, eddig füstölt, mosmtár nem, ebből is látszik, hogy van gyorsító füst és lassító füst, ez nagyon lassú, olyan feladós szagú

Ha Coulthard autója kibírja a végéig az első dízel üzemű győzelem, mert mint egy szép IFA úgy füstöl ez az autó.

Ilyen volt a Munkácsy Color tévénk régen
Az még feketefehér volt?
A Munkácsy Color? Gyula, most te engem le vén matháztál, nagyon fájt. Egyébként színes volt
Ja hát akkor fiatal vagy
Mert volt már színes tévé? Gyula ne tetézd.

Palik Mire gondolsz, Gyula?
Czollner Én arra gondolok, hogy közeledik...
Palik Hova?
Czollner Hát Schumacherhez!
Palik Áhá. Tehát Juan Pablo Montoya Michael Schumacherhez.
Czollner Igen.
Palik Gyula! Nézzük még egy kicsit a mérkőzést, jó?
Czollner Jó.
Palik Értem én, hogy ez a két másodperc számodra mértékadó információ, de szerinted ennek a piros autóban közlekedő fiatalembernek nem szólnak a boxból, hogy halad mögötte ez a fehér-kék autóban közlekedő uriember. Szerinted ez az információ nincs meg számára, Gyula?
Czollner Szólnak neki, csak a kék-fehér autóban közlekedő uriember gyors.
Palik Gyors. Gyula, ez tény. Tehát ez ábszolút tény, ő gyors.
Czollner Igen.
Palik Szerinted a piros autóban közlekedő fiatalember, drága Gyula, az lassú?
Czollner Nem lassú, de én úgy látom, hogy most a verseny jelen helyzetében...
Palik Ach so, tehát ez neked most verseny? Ott jön! Ott jön! De itt már...
Czollner 3,6!
Palik Úristen, Gyula! Na most azt nem tudom kérem szépen, hogy mit fogok mondani, ha tényleg megfogja. Akkor azt hiszem összeszűkül az arcom. Tudod mit Gyula, én neked drukkolok, mert ha megfogja, akkor elkezdenek meccselni.
Czollner Na akkor drukkoljunk!
Palik Kezdjed!
Czollner Tehát 3,6 volt az előző mért ponton.
Palik Most is annyi! Gyula! Ez 4,2! Igen? Parancsolj Gyula!
Czollner Ez most ne tévesszen meg, mert a középső szektorban voltunk.
Palik Áhá.
Czollner És ott el tudom képzelni, hogy Schumachernek az jobban fekszik. Várjuk meg a végét!
Palik Oké Gyula, akkor én most várok, jó?
Czollner Jó! Most jön a 3. szektor, ez egy gyorsabb szakasz. Arra leszek kiváncsi, hogy Montoya itt ezen a részen tud-e valamit visszahozni Schumacherhez képest. 3,6 volt ugye az előbb. Vajon mérik-e nekünk?

[...] Montoya a boxban

Czollner ...nem látom, hogy mi történik az elején.
Palik Gyula, én neked szorítok!
Czollner Jó, várnám, hogy lássuk Montoyát. Mondjuk 18 kör van hátra, elvileg még ki kéne jönnie egyszer-egyszer, ugye úgy számoltuk, hogy háromszor jön ki a mezőny nagy része, kivéve Alonsot és Satot. Nem csökkent, szemre biztosan nem csökkent. Na Montoya!
Palik Montoya kijön a boxba Gyula!
Czollner Na várjuk meg az utolsó részt, hátha... Most lecserélik a gumikat...
Palik Ja hogy most a boxban gyorsabb lesz a Montoya, mint Schumacher kint a pályán?
Czollner Nem, nem. Most lecserélik a gumikat és a végén.
Palik Ach so! Értelek!
Czollner Mondjuk az tény, hogy most visszament 4,3-ra, tehát amit nagyon szerettem volna, az nem úgy tűnik, hogy bejön.
Palik Montoya jön vissza a páyára. Valamikor Michael Schumachernek is ki kell jönnie a közeljövőben kereket cserélni, mert az előző kerékcserénél, ha emlékszel, egyszerre estek be a boxba.

[...] Schumacher a boxban

Palik Itt ez egy érdekes pillanat egyébként, mert itt bármi elromlik a kerékcserénél azért akkora nem volt az az előny kettejük között, de hát ennyire tud elromlani egy Ferrari kerékcsere. Már ebbe se lehet azért igazán bízni, egy jó kis rossz csavarba vagy ilyesmi.
Czollner Hö.
Palik Itt érkezik a német fiatalember és ott a háttérben láttam 6,2 másodperccel körülbelül, hogy ha szemmel jól látom mögötte Juan Pablo Montoyát és van még két autó közöttük. Te jössz Gyula!
Czollner Jó hát egyelőre úgy tűnik, hogy ezt elbuktam, de hát még hátra van 16 kör! Az tény, hogy az visszament 6-7 másodpercre.
Kilátás Ősagárd evangélikus templomától a Naszályra A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 22,23 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Nógrád vára és a Börzsöny hegyei a Hosszú-bérc gerincéről nézve A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 21,19 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel…..
Az Országos Kéktúra kék sáv jelzése a Köves-bércen Igen, egyre ismertebb ez a patinás gyalogos túramozgalom, ezt a tényt a Magyar Természetjáró Szövetség által vezetett statisztika is bizonyítja! (lásd: alábbi diagram) Az utóbbi években egyre több kéktúrázót szoktam látni az erdőkben, most pedig,…..
Adani 2024.09.05 20:37:28
@horvabe: Igen, akkor jó ötletnek tűnt, hogy á csak 2 km és ott a vasút, de valóban rövidebb lett volna ha kiemgyek a műútra és bebuszozok. Túra végén Újpalotán volt dolgom, ezért gondoltam úgy, hogy Solymáron megvárom az S76-ost és megyek azzal. Következő sztem Piliscsaba-Hűvösvölgy lesz, de sztem két részletben letolva. Zsíros hegyi szakasz már csak a Szomszédok sorozat miatt is, ahol Virág doktor dühöngött, hogy már a turistaház sem működik ott muszáj videózni :) Nézve a mostani képeket azóta még rosszabb állapotban van.
Adani 2025.02.21 09:19:24
Budapest és környéke valóban jó kezdőknek, elérhető elég hosszú útvonal, 1 napos túrkkal is tömegközlekedéssel. Hűvösvölgy, Piliscsaba, Dorog, Solymár, Visegrád, ráadásul pecsételőhelyek majdnem mindegyikén van a közelben megálló, ahonnan van járat estefelé is Budapest felé. Későbbiekben lesznek problémásabbak, pl. Péliföldszentkereszt után Szárligetig, van vagy 40 km, és menet közben pecsételőpontoknál a legtöbb helyen több km-t kell menni lakott területig, van ,ahol akár 4-5 km-t is. Nagymarostól folytatva Nógrád felé is vannak ilyen helyek, ahogy láttam. Későbbiekben pláne ha távolabb is kell menni akkor úgy gondoltam majd több napos túrákat csinálok, valahol a közelben szállást keresve, akár úgy is ,hogyp éntek délutánmikor vége a munkaidőnek utazás, estére odaérek, akár már kora reggel lehet a szállásról indulni és estig túrázni, szállásra vissza, másnap ismét egy újabb szakasz a közelben úgy, hogy haza tudjak menni vasárnap délután vagy este. Sátrazás nem nekem való, eleve cipelni kell azt is, kényelmetlen, és csak nyáron opció, még sok napos fesztiválokon is csak kétszer sátraztam, azt is megbántam, utána ha nem volt szállás, inkább aludtam két összetolt széken, színpad alatt stb. Volt ,aki úgy járt ,hogy fesztivál előtti nap mikor rájött, hogy sátor is kéne bement a Tescoba megvette a legolcsóbbat aztán kiderült a helyszínen, hogy ezt biza nem lehet felálíltani, mert selejtebbnél selejtesebb így végül takaróként tudta csak használni :)

Ha már kéktúra. Keleti Borsod és környéke szakaszoknál mennyire biztonságos a túraútvonal? Gondolok pl. a putnoki szakaszra, ott már jártam korábban ill. azon a környéken vannak arrafelé érdekes emberek meg szabadon kószáló kutyák.
Lewis Hamilton a Maláj Nagydíjon arról tett tanúbizonyságot, hogy tudat alatt még nem teljesen sikerült a Mercedeshez való átállása. Első kerékcseréjén nagy lendülettel beparkolt ex csapatának bokszához, nagy vidámságot okozva a nézőknek és a bokszutca személyzetének…..
Gyalogúton a Kálvária-hegy oldalában A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 18,85 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 673/510 m (turista…..
Kilátás az Ördög-oromról Gazdagrétre és Kelenföldre A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 23,31 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Adani 2025.01.19 20:11:41
@gigabursch:
Igen, ráadsául lenne alternatíva is, DAB+ helyett, amire még inkább nincs se vevő se akarat. Pedig ezerszer jobb lenne. DRM rendszer, ami valódi minőség javulást is hozna, és nem kellene neki új frekvencia sem, a középhullámon működne AM sávban, ahol minőségi ugrás lenne a CD minőségű hang a dörmögő helyett ( bár az adó felújítás óta a Kossuth dörmögése is megszűnt), ill. olyan funkciók, amik FM adóknál már működnek pl. RDS. A Solti adó is alkalmas DRM sugárzásra és KH adókkal analóg módon is messzire el lehet szólni, digitálisan meg még inkább, a solti most 2000 KW-on ad és ideális esetben még közel keleten is lehet hallgatni meg Amerikában a keleti parton, digitálisan lazán elszólna még messzebb.
A harminc éve nem használt Csarna-völgyi kisvasút pályája A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 19,83 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Adani 2024.11.25 11:32:53
@horvabe: Használatban volt, sőt sokkal több vágány is volt, ajánlom a fentrol.hu oldalt. Zuglói oldalt egészen addig vágányok voltak, ahol most a lakóházak vannak a Szőnyi útnál. Régebben nagyobb forgalom volt itt. Régen a Teleki Blanka utcánál 4 sorompós átjáró volt és a mainál is tovább tartottt ott átjutni, gyakorlatilag lehetetlen. Mára maradt 2 sorompó körvasútit eleve csak ritkán zárják le.

Kemencei kisvasút Halyagosig nem hiszem, hogy valaha megépül. Akkor megvolt rá minden, pénz, akarat, anyag stb. ott volt minden egy helyen. Feketevölgyig át ois épült 23 kilós i sínekkel a teljes vasút, korábban ott is ilyen 9 kilós "függönykarnis" sínek voltak.
Adani 2025.01.19 20:08:00
@Sanyi Hungaria:

Elég valószínűtlen, hogy mint legutóbb minden együtt legyen hozzá, pénz, alapanyag, lelkes csapat, akik dolgoznának rajta. Mikor minden megvolt akkor intett be a sötétzöld WWF
2008. május 14-én egy 19 éves amerikai fiatal rejtélyesen eltűnt, testét soha nem találták meg és az eltűnésére sem tudtak kétséget kizáróan választ adni. Eltűnése azért is fontos mérföldkő az amerikai történelemben, mert utána még törvényt is módosítottak, miszerint a rendőrség az eltűnés…..
Adani 2025.01.06 18:12:34
@zsákos1: Az is lehet, hogy részegen/bódultan jó ötletnek tűnt toronyiránt levágni a kanyart és besétált mezőgazdasági területre, és beleesett egy elhagyott kútba/aknába vagy ilyesmibe, ahonnan nem tudott kimászni, aztán hetek vagy akár hónapok múlva betemették azt a lyukat, nem tudva, hogy lehet ott valaki. Ha meg pl. víz is volt a kút alján és fejjel előre zúgott bele akkor perceken belül megfulladt, ilyen balesetek történtek már, szűk a kút és nem tudott megfordulni, aki belesett.
Kilátás a Nyakas-hegy ormán álló kőkereszttől Zsámbékra és a Zsámbéki-medencére A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 25,18 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés…..
  Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2024.09.18 14:26:54
@Kit Fisto:

Igen viccként jó volt, Whiskey-vel hp-t feltornászni, aztán részegen dülöngeni meg szalonna zabálástól fingani nagyokat. Ha rácsaptál pajszerrel a disznó ra elindult feléd és fel tudtál ugrani a hátára. Tehenek, csirkék is voltak de azokat nme tudtad így hergelni.

Végig játszani sosem sikerült.

YEEEEEHÁÁÁÁÁÁÁÁ
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2017.09.17 17:51:46
Jó kis játék volt az anno és akkoriban azért lehetett népszerű, mert egyedi volt. Irányításnál voltak bugok valóban ill. se átdefiniálható irányítás nem volt se gombleírás, hogy mi mire való, ami manapság már alapkövetelmény. De pl. az a Lion Kingnél sem volt, ahol azért több funkció volt annál minthogy mozoghatsz 4 irányba meg üthetsz a space-el. Első részénél még időkorlát is volt, szerencsére nem volt szűkre szabva mint pl. a Blues Brothers 2-ben. Na ha nehéz játékot kell említeni én azt mondanám, sosem sikerült végigvinni a neten annyit derítettem ki ,hogy 31 pálya van 20-on valameddig tudtam csak elmenni régen is. De pl. végigjátszás arról a Youtube-on sincs, nekem van egy a 18. pályáig, mikor nekiestem pár éve újra. még a Lion kinget, ami szintén elég nehéz a vége felé is végig lehet vinni, bár Zordont sosem tudtam megölni, de van róla videó, hogy meg lehet.

Prehistorik 2.- részében viszont sok vicces dolog volt, titkos helyek, ahol levegő püföléssel lehetett kajákat szerezni, meg az összegyűjtött bónuszra ledobott hűtőszekrény, amit a végén ugyanúgy beledob a turmixba. :)

A 3 malacos hátterű titkos pálya, ahol szintén van egy bug, hogy meghalsz ha túl gyorsan futsz végig a szívószálon, mert ki tudsz szaladni a képernyőről, nem scrolloz elég gyorsan a gép. Jeges pályán a hóvihar se semmi és ott lehet 100% fölé menni és van több kijárat is, van, ami szinte lehetetlen. Expert szinten a legutolsó pálya a horror van róla live videóm is meg sima gameplay is.

Meg ugye másik bug, hogy csak 9 életig jelzi ki az életeket, de számolja tovább is, lehet több mint 9 életed, csak nem írja ki mennyi van még, csak már kevesebb van mint 9. Életet meg könnyű szerezni 25 ezer pontonként ad egyet.

A pre2 végén is vannak vicces üzenetek mint pl. ha úgy gondoltad túl egyszerű volt végigvinni akkor próbáld újra úgy, hogy a fogaiddal irányítod a joystickot.

Jelentkezzen aki tudott normálisan röpködni a sárkányrepülővel.
Ja meg, aki szintén rájött, hogy :
F1 meghalaszt, néha jól jön ha pl. sárkányrepülővel beszorulsz egy lyukba vagy amúgy bug miatt beragadsz.
F2 azonnali game over
F3 hang ki/be kapcsolás.

A hexa pályakódok is egyediek voltak olyan szempontból, hogy minden gépen más volt, mert valahogy a BIOS adataiból generálta le, mikor átmentél másik gépre játszani vagy pl. át egy haverhoz akkor hiába írtad be fejből, hogy E513 és irány a fás pálya, nem működött.
Adani 2018.03.01 16:21:29
@Reactor: Kilépés Titus játékokban azért szívás volt ,hogy esc gombra azonnal, legalább visszakérdezhetne előtte. Ha véletlenl megnyomtad akkor jött az idegbaj, hogy azonnal a dos promptot láttad.
Adani 2024.09.11 08:32:17
@Kit Fisto:

Blues Brothers, az durva volt főleg az utolsó pályákon, ill. volt több pálya, ahol nagyon szűk volt az idő limit elég volt egy rontás és már nem tudtad időre befejezni. Talán egyszer sikerült végig játszani akkor is végtelen élet trainerrel.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2024.09.10 09:58:30
@Kit Fisto:

Egyre gyorsabban nő a PK energy számláló, és minél nagyobb annál több szellem jön. ÉS sokszor vakriasztás van, villog a ház, hogy oda menj és nincs ott semmi. Ahol villog oda kel lmenni és ha van szellem sugárral elkapod, az könnyű, ha elfogy a csapda a HQ-ba kell menni készletet tölteni. Ha 4 sárga szellem összeáll egy fehérré akkor a fehér szellem lerombol egy házat és -4000$. B betűvel el lehet kapni néha ha időben megnyomod. De nem mindig sikerül. Zár és a kulcs 9000 feletti értéknél találkozik. Sztem végigjátszani lehetetlen és a legmodernebb eszközökkel sem más a játék, csak a drágább autóra több csapda fér és több fleszerelsé.
Csákberény látképe a Kopasz-hegy egyik kilátópontjáról A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 20,63 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Pihenő Pécsváradon a patakparton A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 39,82 km (kerékpár computerrel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 442/707  m (turista…..
Adani 2024.07.30 08:35:55
@horvabe: Igen elég ökörhúgy a vonalvezetés kerülgették a dombokat és még így is sok helyen hegynyi magas töltést kellett építeni. Pár éve nagy on küszködve az elemekkel jártam végig gyalog a nyomvonalat néhol ember magasságú gazt leküzdve.
Adani 2024.07.31 16:14:44
@horvabe: Vannak sínhiányok, beleloptak a pályába több helyen is. Pécsváradig megvannak a sínek, de le van választva a törzshálózatról. Bátaszék felől sem járható nemhogy sínek ,de még egy híd is hiányzik., jó azt nem ellopták, hanem autópálya építéskor leszedték, hogy elférjenek a teherautók
Adani 2024.08.01 09:41:49
@horvabe: Hajtánypályaként turisztikai jelleggel viszont lehetne használni, akár csak hétvégente pár vonattal menni rajta. Ausztriában csinálják, hajtánypályaként üzemel, motoros hajtányokkal lehet rajta menni. Olaszországban meg van olyan vonal, amiből bicikliút lett a sínek közé letettek járólapokra hasonlító cuccokat, és ha nincs vasúti forgalom akkor lehet biciklizni a vonalon, ha van akkor lezárják a vonalat, ameddig elmegy a tehervonat, mert időszakos teherforgalom van arra.
Az Öreg-tó partján pihen a bringa még a túra legelején A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 74,29 km (kerékpár computerrel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 593/610 m- Nehézség: 6/10 (Egész…..
Adani 2024.07.11 07:57:46
@horvabe: Tatabányától Biatorbágyig több nyoma is van a régi nyomvonalnak, végigjártam gyalog. Átereszek, hidak, maradtak meg, néhol alépítmény is. Óbaroknál őrház is. Jártam Biatorbágy után a vonalon mikor még csak a murva volt leterítve s még épült a kerékpárút akkor még voltak átereszek és oszlop csonkok dögivel, később mikor már kész volt kevesebb, átereszeket felhasználták, de a csonkok nagy részét kiszedték, útban volt a bicikliútnak. Biatorbágyon a régi vasútállomás épülete most a faluház
A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..
Adani 2024.06.19 13:45:55
@Lovrin:

Ideális jármű az lenne, mert persze mindenre van kifogás, ami pl.
Keveset fogyaszt ( Bz-hez képest minden sokat fogyaszt szóval kifogás lenne)
Sok van belőle, mert szó szerint fossa a gyártó
Lehetőleg szinte ingyen vagy még olcsóbban, kb. dobálják az ember után ,hogy vegyétek már mert másnak nem kell.
Csak ezeket a járműveket Credonak hívják és gumikeréken mennek.
Adani 2024.07.01 09:14:40
@totii:

Igen, ez egy jó megoldás lenne, ugyanúgy rá lehetne bízni a Szabadka-szeged viszonylatot is szerbekre, hogy járjanak a saját gépeikkel, így onnan is kikerülne egy Uzsgyi. szlovák vasút is járhatna Hegyeshalomig Pozsonyból egy Flirtet meg lehetne spórolni.
Amikor Rákosi Mátyás új himnuszt szeretett volna íratni Magyarországnak, a felkért Illyés Gyula és Kodály Zoltán megijedt a feladattól, de a top tenünkben listázott többnyire középszerű vagy annál is rosszabb műdalok alkotói híján voltak az aggályoknak, és bátran bevállalták, hogy megírják az új…..
Albertfalva és Kelenvölgy határán ma négy vasúti vágány húzódik. A látszat ellenére ez igazából két vonal: a balatoni és a pécsi. Ennek történelmi okai vannak: a Budapest - Pécsi Vasút 1882-ben adta át a mai Pusztaszabolcsig húzódó vonalát. A Déli Vasút balatoni vonala ekkor már több mint két…..