Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Adani

1 bejegyzést írt és 5188 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
2008. május 14-én egy 19 éves amerikai fiatal rejtélyesen eltűnt, testét soha nem találták meg és az eltűnésére sem tudtak kétséget kizáróan választ adni. Eltűnése azért is fontos mérföldkő az amerikai történelemben, mert utána még törvényt is módosítottak, miszerint a rendőrség az eltűnés…..
Adani 2025.01.06 18:12:34
@zsákos1: Az is lehet, hogy részegen/bódultan jó ötletnek tűnt toronyiránt levágni a kanyart és besétált mezőgazdasági területre, és beleesett egy elhagyott kútba/aknába vagy ilyesmibe, ahonnan nem tudott kimászni, aztán hetek vagy akár hónapok múlva betemették azt a lyukat, nem tudva, hogy lehet ott valaki. Ha meg pl. víz is volt a kút alján és fejjel előre zúgott bele akkor perceken belül megfulladt, ilyen balesetek történtek már, szűk a kút és nem tudott megfordulni, aki belesett.
Az Országos Kéktúra kék sáv jelzése a Köves-bércen Igen, egyre ismertebb ez a patinás gyalogos túramozgalom, ezt a tényt a Magyar Természetjáró Szövetség által vezetett statisztika is bizonyítja! (lásd: alábbi diagram) Az utóbbi években egyre több kéktúrázót szoktam látni az erdőkben, most pedig,…..
Adani 2024.09.05 10:38:24
@horvabe:

Jó tudni, hogy nem ez volt a legkönnyebb. :) Rozália téglagyárnál volt egy társaság, ők mondták, hogy hát azt olvasták ez a legkönnyebb szakasz, ahhoz képest. Repülős játszó után az a kavicsos meredek kaptató, hát vagy 3x köptem ki a tüdőmet, mire felértem. :)

Bizonyítékként ottvan még az is, hogy nálam volt a kamera és videóztam az úton, nyilván nem végig, de készült videó:
youtu.be/LAwEtFvDII8

Ami még érdekes volt ,hogy a Rozália téglagyár után a kék jelzés egy ösvény volt a sínek mellett részben a régi nyomvonalon, vastagon benőtte a növényzet a bagiköveket otthagyták a nyomvonalon, és az első átjáróig egy szűk ösvényes úton vezet a következő sorompós átjáróig. Itt vezet tovább a 10-es út felé.
Adani 2024.09.05 20:37:28
@horvabe: Igen, akkor jó ötletnek tűnt, hogy á csak 2 km és ott a vasút, de valóban rövidebb lett volna ha kiemgyek a műútra és bebuszozok. Túra végén Újpalotán volt dolgom, ezért gondoltam úgy, hogy Solymáron megvárom az S76-ost és megyek azzal. Következő sztem Piliscsaba-Hűvösvölgy lesz, de sztem két részletben letolva. Zsíros hegyi szakasz már csak a Szomszédok sorozat miatt is, ahol Virág doktor dühöngött, hogy már a turistaház sem működik ott muszáj videózni :) Nézve a mostani képeket azóta még rosszabb állapotban van.
A harminc éve nem használt Csarna-völgyi kisvasút pályája A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 19,83 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Adani 2024.11.25 11:32:53
@horvabe: Használatban volt, sőt sokkal több vágány is volt, ajánlom a fentrol.hu oldalt. Zuglói oldalt egészen addig vágányok voltak, ahol most a lakóházak vannak a Szőnyi útnál. Régebben nagyobb forgalom volt itt. Régen a Teleki Blanka utcánál 4 sorompós átjáró volt és a mainál is tovább tartottt ott átjutni, gyakorlatilag lehetetlen. Mára maradt 2 sorompó körvasútit eleve csak ritkán zárják le.

Kemencei kisvasút Halyagosig nem hiszem, hogy valaha megépül. Akkor megvolt rá minden, pénz, akarat, anyag stb. ott volt minden egy helyen. Feketevölgyig át ois épült 23 kilós i sínekkel a teljes vasút, korábban ott is ilyen 9 kilós "függönykarnis" sínek voltak.
Kilátás a Nyakas-hegy ormán álló kőkereszttől Zsámbékra és a Zsámbéki-medencére A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 25,18 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés…..
  Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogy fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2024.09.18 14:26:54
@Kit Fisto:

Igen viccként jó volt, Whiskey-vel hp-t feltornászni, aztán részegen dülöngeni meg szalonna zabálástól fingani nagyokat. Ha rácsaptál pajszerrel a disznó ra elindult feléd és fel tudtál ugrani a hátára. Tehenek, csirkék is voltak de azokat nme tudtad így hergelni.

Végig játszani sosem sikerült.

YEEEEEHÁÁÁÁÁÁÁÁ
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2017.09.17 17:51:46
Jó kis játék volt az anno és akkoriban azért lehetett népszerű, mert egyedi volt. Irányításnál voltak bugok valóban ill. se átdefiniálható irányítás nem volt se gombleírás, hogy mi mire való, ami manapság már alapkövetelmény. De pl. az a Lion Kingnél sem volt, ahol azért több funkció volt annál minthogy mozoghatsz 4 irányba meg üthetsz a space-el. Első részénél még időkorlát is volt, szerencsére nem volt szűkre szabva mint pl. a Blues Brothers 2-ben. Na ha nehéz játékot kell említeni én azt mondanám, sosem sikerült végigvinni a neten annyit derítettem ki ,hogy 31 pálya van 20-on valameddig tudtam csak elmenni régen is. De pl. végigjátszás arról a Youtube-on sincs, nekem van egy a 18. pályáig, mikor nekiestem pár éve újra. még a Lion kinget, ami szintén elég nehéz a vége felé is végig lehet vinni, bár Zordont sosem tudtam megölni, de van róla videó, hogy meg lehet.

Prehistorik 2.- részében viszont sok vicces dolog volt, titkos helyek, ahol levegő püföléssel lehetett kajákat szerezni, meg az összegyűjtött bónuszra ledobott hűtőszekrény, amit a végén ugyanúgy beledob a turmixba. :)

A 3 malacos hátterű titkos pálya, ahol szintén van egy bug, hogy meghalsz ha túl gyorsan futsz végig a szívószálon, mert ki tudsz szaladni a képernyőről, nem scrolloz elég gyorsan a gép. Jeges pályán a hóvihar se semmi és ott lehet 100% fölé menni és van több kijárat is, van, ami szinte lehetetlen. Expert szinten a legutolsó pálya a horror van róla live videóm is meg sima gameplay is.

Meg ugye másik bug, hogy csak 9 életig jelzi ki az életeket, de számolja tovább is, lehet több mint 9 életed, csak nem írja ki mennyi van még, csak már kevesebb van mint 9. Életet meg könnyű szerezni 25 ezer pontonként ad egyet.

A pre2 végén is vannak vicces üzenetek mint pl. ha úgy gondoltad túl egyszerű volt végigvinni akkor próbáld újra úgy, hogy a fogaiddal irányítod a joystickot.

Jelentkezzen aki tudott normálisan röpködni a sárkányrepülővel.
Ja meg, aki szintén rájött, hogy :
F1 meghalaszt, néha jól jön ha pl. sárkányrepülővel beszorulsz egy lyukba vagy amúgy bug miatt beragadsz.
F2 azonnali game over
F3 hang ki/be kapcsolás.

A hexa pályakódok is egyediek voltak olyan szempontból, hogy minden gépen más volt, mert valahogy a BIOS adataiból generálta le, mikor átmentél másik gépre játszani vagy pl. át egy haverhoz akkor hiába írtad be fejből, hogy E513 és irány a fás pálya, nem működött.
Adani 2018.03.01 16:21:29
@Reactor: Kilépés Titus játékokban azért szívás volt ,hogy esc gombra azonnal, legalább visszakérdezhetne előtte. Ha véletlenl megnyomtad akkor jött az idegbaj, hogy azonnal a dos promptot láttad.
Adani 2024.09.11 08:32:17
@Kit Fisto:

Blues Brothers, az durva volt főleg az utolsó pályákon, ill. volt több pálya, ahol nagyon szűk volt az idő limit elég volt egy rontás és már nem tudtad időre befejezni. Talán egyszer sikerült végig játszani akkor is végtelen élet trainerrel.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Adani 2024.09.10 09:58:30
@Kit Fisto:

Egyre gyorsabban nő a PK energy számláló, és minél nagyobb annál több szellem jön. ÉS sokszor vakriasztás van, villog a ház, hogy oda menj és nincs ott semmi. Ahol villog oda kel lmenni és ha van szellem sugárral elkapod, az könnyű, ha elfogy a csapda a HQ-ba kell menni készletet tölteni. Ha 4 sárga szellem összeáll egy fehérré akkor a fehér szellem lerombol egy házat és -4000$. B betűvel el lehet kapni néha ha időben megnyomod. De nem mindig sikerül. Zár és a kulcs 9000 feletti értéknél találkozik. Sztem végigjátszani lehetetlen és a legmodernebb eszközökkel sem más a játék, csak a drágább autóra több csapda fér és több fleszerelsé.
Csákberény látképe a Kopasz-hegy egyik kilátópontjáról A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 20,63 km (turista GPS-sel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Pihenő Pécsváradon a patakparton A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 39,82 km (kerékpár computerrel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 442/707  m (turista…..
Adani 2024.07.30 08:35:55
@horvabe: Igen elég ökörhúgy a vonalvezetés kerülgették a dombokat és még így is sok helyen hegynyi magas töltést kellett építeni. Pár éve nagy on küszködve az elemekkel jártam végig gyalog a nyomvonalat néhol ember magasságú gazt leküzdve.
Adani 2024.07.31 16:14:44
@horvabe: Vannak sínhiányok, beleloptak a pályába több helyen is. Pécsváradig megvannak a sínek, de le van választva a törzshálózatról. Bátaszék felől sem járható nemhogy sínek ,de még egy híd is hiányzik., jó azt nem ellopták, hanem autópálya építéskor leszedték, hogy elférjenek a teherautók
Adani 2024.08.01 09:41:49
@horvabe: Hajtánypályaként turisztikai jelleggel viszont lehetne használni, akár csak hétvégente pár vonattal menni rajta. Ausztriában csinálják, hajtánypályaként üzemel, motoros hajtányokkal lehet rajta menni. Olaszországban meg van olyan vonal, amiből bicikliút lett a sínek közé letettek járólapokra hasonlító cuccokat, és ha nincs vasúti forgalom akkor lehet biciklizni a vonalon, ha van akkor lezárják a vonalat, ameddig elmegy a tehervonat, mert időszakos teherforgalom van arra.
Az Öreg-tó partján pihen a bringa még a túra legelején A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 74,29 km (kerékpár computerrel mérve)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt: 593/610 m- Nehézség: 6/10 (Egész…..
Adani 2024.07.11 07:57:46
@horvabe: Tatabányától Biatorbágyig több nyoma is van a régi nyomvonalnak, végigjártam gyalog. Átereszek, hidak, maradtak meg, néhol alépítmény is. Óbaroknál őrház is. Jártam Biatorbágy után a vonalon mikor még csak a murva volt leterítve s még épült a kerékpárút akkor még voltak átereszek és oszlop csonkok dögivel, később mikor már kész volt kevesebb, átereszeket felhasználták, de a csonkok nagy részét kiszedték, útban volt a bicikliútnak. Biatorbágyon a régi vasútállomás épülete most a faluház
A napokban jelent meg a regionalbahn.hu cikke “A mellékvonalak megmentője, vagy csak egy elavult álom” címmel, amely a használt dízeljármű-vásárlás kérdését boncolgatja, különös tekintettel a DB 628-as sorozatára. Cikkünkben reagálunk az írásban megfogalmazott, gyakran hibás állításokra, valamint a…..
Adani 2024.06.19 13:45:55
@Lovrin:

Ideális jármű az lenne, mert persze mindenre van kifogás, ami pl.
Keveset fogyaszt ( Bz-hez képest minden sokat fogyaszt szóval kifogás lenne)
Sok van belőle, mert szó szerint fossa a gyártó
Lehetőleg szinte ingyen vagy még olcsóbban, kb. dobálják az ember után ,hogy vegyétek már mert másnak nem kell.
Csak ezeket a járműveket Credonak hívják és gumikeréken mennek.
Adani 2024.07.01 09:14:40
@totii:

Igen, ez egy jó megoldás lenne, ugyanúgy rá lehetne bízni a Szabadka-szeged viszonylatot is szerbekre, hogy járjanak a saját gépeikkel, így onnan is kikerülne egy Uzsgyi. szlovák vasút is járhatna Hegyeshalomig Pozsonyból egy Flirtet meg lehetne spórolni.
Amikor Rákosi Mátyás új himnuszt szeretett volna íratni Magyarországnak, a felkért Illyés Gyula és Kodály Zoltán megijedt a feladattól, de a top tenünkben listázott többnyire középszerű vagy annál is rosszabb műdalok alkotói híján voltak az aggályoknak, és bátran bevállalták, hogy megírják az új…..
Albertfalva és Kelenvölgy határán ma négy vasúti vágány húzódik. A látszat ellenére ez igazából két vonal: a balatoni és a pécsi. Ennek történelmi okai vannak: a Budapest - Pécsi Vasút 1882-ben adta át a mai Pusztaszabolcsig húzódó vonalát. A Déli Vasút balatoni vonala ekkor már több mint két…..
MKK-blog A Fogasról másként 2024.04.11 11:03:26
A Széchenyi-hegyi Fogaskerekű Vasút Budapest egyik fő közlekedéstörténeti értéke és fontos turisztikai különlegessége. A világban eleve nem tolonganak a fogaskerekű vasútüzemek, Magyarországon pedig a különböző ipari vonalak megszűnése után ez maradt az utolsó a műfajban. A budapesti fogaskerekűnek…..
A Locus Map használata egy erdei gyalogúton Bevezetés Azt hiszem, senkinek sem kell bizonygatnom, hogy az internetben csakis egy dolog az állandó, mégpedig a folyamatos változás! Honlapok, weboldalak tűnnek el és születnek helyettük újak, ráadásul a szoftverfejlesztők külön élvezetüket lelik…..
Miért ne?! 100 alatt, 30 fölött 2023.08.27 10:19:13
100 alatt, de már 30 fölött. Röviden így tudnám körülírni Volkswagen Polo Fox-unk – vagy ahogy mi hívjuk: a Kispiros - nagyszerűségét. 100 alatt, mivel az ötjegyű kilométeróra még mindig nem fordult át, jelen sorok írása előtt pár héttel léptük át a 99 ezret. Persze azóta is minden egyes…..
Amikor egy bejegyzést nem tudok a szokásos kategóriákba besorolni, vagy csak hirtelen felindulásból hoztam össze, a szokásosnál felületesebb módon, általában "szünetjelzés helyett" cimkével szoktam ellátni. Csak most jutott eszembe, hogy felnőtt legalább egy generáció, amely talán azt se tudja, mi…..
Adani 2023.11.30 13:38:26
@Hamster:

Az tuti, főleg nagy teljesítményű adó közelében. Solti adótorony mellett prásá hajnalon a lgenda szerint a káposztalevelekről lehet hallgatno a Kossuthot. De az igaz ,hogy a közönséges zsebrádió a torony mellett ordít mint a fába szorult féreg akárhová tekered, mindenhol a Kossuth szól.
Ugyanez van Kisperjésen a 300 KW-os Kh adónál
Tavalyi saját videó Kisperjésről:
www.youtube.com/watch?v=H_MIRZNr1Js&t=3s

300KW-os adó elnyom mindent a környéken ,csak a légvonalban 60-70 km-re lévő magasabb és erősebb teljesítményű solti 2000 KW-os tudta túlkiabálni.
Adani 2023.11.30 23:02:36
@Hamster:

Lakihegy 120 KW-os Solt 2000 sztem inkább Solt lehetett. Lakihegyi torony nincs elkerítve egészen az adóig lehet sétálni, igaz tele van áramütés veszély táblákkal.
A neoncsövet kéne még kipróbálni, hogy a függőlegesen feltartott neoncső a torony mellett tényleg világít-e
A Kevély-nyergi turistaház egy régi fényképen Először is szeretnék bocsánatot kérni Kölcsey Ferenctől, hogy az idén éppen kétszáz éves Himnusz szövegét kicsit kiforgattam, de annyira találónak éreztem a valaha volt turistaházakról írt posztomhoz, hogy gondolkodás nélkül döntöttem ezen cím mellett!…..
Adani 2023.10.13 11:29:58
@horvabe:

Porva cseszneki esetén az egykori tulajdonos, aki újra beindította 2014 körül mondta, hogy már nem lehet úgy üzemletetni, réslzeteket nem mondott. Pedig ott van áram, vezetékes víz nincs, de volt palackozott bekészítve, és működő vaskályha is volt ha fűteni kellett.

Stimecz ház megállónál is fel lett újítva a kulcsos ház, áram nincs a környéken de raktak fel napelemet, ami termel annyit, hogy világításra meg fűtésre elég legyen, van egys powerstation azt tölti a napelem.

Biztos van kibúvó remélhetőleg többen meg is találják. Egyébként túrautak mentén tökéletesen elég egy fapados nomád körülményeket adó szállás is. Ágy legyen meg zuhany mi más kéne? Zuhanyozásra meg jó az összegyűjtött esővíz is, manapság már egy kis napelemet feltenni sem kerül milliókba, ami világításhoz meg telefontöltéshez elég áramot tud termelni, télen is, más meg nem kell.
Adani 2023.10.16 10:07:19
@gigabursch: Ha van műút a közelben akkor a szippantó ki tud menni nem okoz gondot.

De amúgy ja évszázadok óta meg volt oldva, hogy Newton rendszerű budi, aztán ha megtelt alatta a lyuk akkor ástak egy másiakt azt meg betemették.

De van daárlós WC is ha megtelik a tartálya akkor a többi szeméttel együtt el kell vinni. A ház tulajdonosa vagy gondnoka meg tudja ezt oldani.

Amúgy a porva-cseszneki turistaháznál az is megvolt, hogy oda nem vezetett betonút egyáltalán csak igen rossz erdei földutak, ami személyautóval nem járható vagy csak nehezen, ha legalább 3 napja nem esett az eső. Vonattal hozták a büfébe az árut is, pont azon a vonaton, amivel én is oda mentem 2015-ben kedvezményesen vásárolhattam, mert segítettem lerakodni és behordani. Egy évvel később volt egy csapat ott, akik autóval jöttek be, de ott egyikük, aki oda szervezte a bulit vezetésoktató , mondta is ,hogy ő ugyan feljött nagy nehezen kocsival, de nem votl egyszerű, és nem javasolja senkinek. Ha esett volna az eső akkor ők is vonattal jöttek volna Zircről.
Adani 2023.10.16 12:13:37
@horvabe: Turisták miatt, mert ők használják. Mindkét irányba turautak vannak és a Cuha völgy népszerű hely. Feltételes megálló lehetne, de ne maz a fajta, ami ne lenne kihasználva. 19. században még biztosan többen használták, akkor minden falu örült neki ha van vasút a közelben akkor is ha km-eket kellett gyalogolni az állomásig.
Az Esztergomi Bazilika látképe a párkányi sétányról nézve A TÚRA ÚTVONALÁNAK SZINTMETSZETE A túra útvonala a Google Térképen A túra útvonala GPX formátumban A TÚRA JELLEMZŐI - Megtett távolság a kitérőkkel együtt: 79,26 km (kerékpár-computer)- Szintemelkedés/lejtés a kitérőkkel együtt:…..
Adani 2023.07.19 13:09:39
Most offtopik leszek, de hátha ti is jártatok már így, ahogy én sokszor és z elmúlt napokban többször is. Adott egy erdőn-mezőn át húzódó turisztikai térképen is jelölt , Google Mapsen ( útvonalat is tervez rá gyalog) is létező túra útvonal, abban a tudatban mész arra, hogy nem lesz gond, igaz földút számolsz vele, hogy lehet sár, lehetnek tankcsapdának is beillő lyukak ( traktorgumik által feltúrt út, amiben megáll a víz biciklit csak vállra véve tudod átvinni), de azért járható és mehetsz. Aztán hirtelen egy kerítés állja utadat, sőt villanypásztor, netán magánterület tábla. Mire kikerülöd alternatív útvonalon rengeteg időt vesztesz, múlhat rajta vonat elérés is pl. Debrecen és Nyírlugos és Bőszénfa és Almamellék között is beleszaladtam ilyesmibe, na meg Ibafa és Antalszállás között ahol biciklit vállon cipelve erdőn jó 500 méteren átvágva kellett elszenvedni a villanypásztottal körbekerített turista út mellett. Nyilván engedély nélkül zárnak le így utakat, földhivatalnál lehet pl. ilyesmit bejelenteni? Akár külön posztot is megérnének ezek. Nyilván ha vadászat van pl. és ideiglenesen zárják le az más, de hogy gondol egyet valaki és keresztül húz egy villanypásztort? ( Sőt volt hogy vasúti síneken is átvezették ugyanígy többször láttam már ilyet. MÁV-nál jelentve lett PFT-nek és ők mondták ,hogy tudnak róla, de hiába kérnek, fenyegetnek stb. nem érdekli ha mennek pályát karbantartani akkor a munkagépnek nem akadály kitöri a 3.14csába de mindig visszaépítik.
Az előző részhez katt ide: https://kozlekedesiklub.blog.hu/2023/05/06/milyen_egy_jo_tavolsagi_vonat_166  Motor, vagy mozdony? Ez a kérdés utasforgalmi szempontból majdnem mindegy. Azért fontos ezt leszögezni, mert a vasutasok közötti diskurzust mégis ez a kérdés uralja a legtöbbször, és a…..
Adani 2023.06.13 08:16:32
@gigabursch:

Balaton és a Velencei tó felé nagy az igény a bringás szállításra, sokan mennek arra tekeregni. Stadlernél érdemes lenne kilincselni, mert nyaranta , de még tavasszal és ősszel is. A Z30-asok tele vannak biciklikkel 30asával is jönnének az utasok, kevés a Flirteken elvileg felvihető 6 bicikli / egység. Stadlernél biztos találnának megoldást erre, pl. egy kifejezetten erre készült betétkocsi, ahol egy sorban kampós akasztók másik sorban ülések bicikliket oda be lehetne rakni kisebb lenne mint egy normál egység Flirt, és két egység közé lehetne besorozni, így nem okozna gondot a végállomáson való fordulás sem. Z30-asnál ahol alapból 3 egység van simán lehetne középen.
Hátránya meglenne persze ha csak egy egység megy, mert akkor körbe kell járni.
Mellékvonalaknál a börtön bézék átalakítása bevált, az megoldás a bicikli szállításra.