Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zarathu

0 bejegyzést írt és 40 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Rossz hírem van srácok! Ő, nem is tudom, hogyan mondjam el, de a világvége minden egyes nappal közelebb és közelebb kerül hozzánk. Ez sajnos tény. Az persze már közel sem ennyire egyértelmű, hogy mikor és mi módon érkezik el a várva-várt pillanat. Meg az sem, hogy Bruce Willis…..
Zarathu 2013.02.18 12:39:49
Nekem, ami a "legdepisebb", és magasan veri a Másnapot az a Threads (1984) (Fonalak).

www.imdb.com/title/tt0090163/

Igencsak jó még az On the Beach (1959)/ Utolsó part és nem rossz a feldolgozása sem On the Beach (2000) / Veszélyes Jövő
Az Európai Bizottság szerint sérti a szabad szolgáltatásnyújtás és letelepedés szabadságát, hogy a kormány (állam) kikúrta a francia utalványforgalmazókat a béren kívüli juttatások piacáról. Egészen pontosan a piacon vannak, csak épp nem bocsáthatnak ki kedvezményes…..
Zarathu 2012.11.22 16:29:34
@komplikato:
"Ehhez képest a SZÉP kártyával elérhető szolgéltatások másfél, kétszeres vagy háromszoros árai nem lehúzás."

Konkrétum? Vagy csak hallottam, hogy hallotta valaki valakitől?

Ahová ebédelni járok, ott a Szép kártyásoknak még olcsóbb is, mert többnyire nem adnak jattot.
Ismerőseim még nem panaszkodtak a kártyára, pedig használják néhányan.
Zarathu 2012.11.26 10:26:58
@kovi1970:
"kovi1970 2012.11.22. 16:37:54
@Zarathu: Konkrétan 4%-5% jutalékról regéltek anno. Most ha csak azt nézzük, hogy a kisker árrés kb. 10%, akkor ez qrva nagy lenyúlás a nagy semmiért. De ne gondoljátok, hogy ezt a kereskedők lenyelik, ennyivel többe kerül minden... "

Szövegértés? Én a 2-3*os ár lehúzásról beszéltem, hogy annak van-e valóságalapja.
Zoli két és fél évet töltött (munkával persze) luxushajón, egy szerződést a Disney-vel, hármat pedig a Carnival Cruise Line-nal kötött meg és töltött ki, így aztán igazán van rálátása erre az egészen különleges, mással nagyon össze nem hasonlítható…..
Zarathu 2012.08.16 14:28:09
@broáfka:
Én '95-'97 között + még egyszer '99-2000 között egy szerződésnyire voltam hajón kaszinóban. Én nagyon élveztem! Jó volt a pénz is, a társaság is. Sok szabadidőnk volt (amikor a hajó kikötőben volt, akkor mindig).
Igaz úgy hallom, hogy azóta van port manning, az jelenthet egy pár nem szabad, kikötős napot.
Ja, meg azóta community tips vagy mi a szösz van, és az összes hajó kaszinósai között osztják a jattot, míg az én időmben az adott hajó kaszinójában gyüjtött jattot csak az adott hajó kaszinósai között osztották szét.
A kaszinósok Staff státuszban vannak, mehetnek az éttermek, vendég kabinok kivételével a vendég területekre.
(diszkó, színház, vendég fedélzetek, bárok, kajáldák, vendég konditerem etc...)

(Carnival: TSS Festivale, MS Celebration, MS Imagination, MS Sensation, MS Ecstasy
Dolphin: Island Breeze /Ez lett a TSS Festivale-ból, amikor eladták Carnivalék. Minket kölcsönadtak egy időre a Dolphinnak)

Ma Vállalatirányítási Rendszerekkel foglalkozok itthon, Magyarországon.
Igazi apokaliptikus mélyparasztsággal találkozhattak a Hungaroringen a nemzetközi motorvisításrajongók, amikor naponta emelkedtek az árak a büfékben, az olcsóbb magyar termékek pedig gyanúsan hamar eltűntek. Szilviéket azonban visszafelé menet még a biztonsági őr is megrángatta,…..
Zarathu 2012.08.15 11:24:48
@burzsuj:
Ez is hülyeség. Most voltam kint először F1-en, hogy egyszer hallgassam már meg a hangjukat.
(Inkább a FIA-GT versenyeket szeretem, sajna ritkán van Magyarországon.)
10k-s 4 napossal voltunk kint minden nap, semmi problémánk nem volt egyik nap sem. Kis hátizsákokkal kaját, vizet vittünk be, senki nem kötött bele. Azt láttuk, hogy a hűtőtáskával nem engedték be azokat, akik a tiltás ellenére azzal próbáltak bejönni.
Az állójegyünk ellenére a szervezők normálisan bántak velünk igaz, hogy a hideg sörért el kellett sétálnunk, azt nem hozták oda nekünk. 
A verseny követhetőségéről:
Van egy klassz kis hivatalos app. (Android, iOS, WinfoMo) amellyel kiválóan lehet követni a versenyt.
Zarathu 2012.08.15 11:26:58
@Zarathu:
Ez  egy smiley akart lenni.

:)
A nagy sportesemények, pontosabban kontinensviadalok vagy olimpiák elengedhetetlen kellékei a nyitó- és záróünnepségek, ezeket lehet szeretni vagy rühelleni, ettől még vannak, sőt, nem tévedünk nagyot, ha kijelentjük, lesznek is, míg Föld kerek (mint a rockerek, ugye). Az persze…..
Zarathu 2012.08.13 15:10:13
@Bambano:

A hu.wikipedia-t nem ért leellenőrizni több forrásbol is. (Sokszor az angolt is.)

Egyébként:
1, www.royal.gov.uk/MonarchUK/Symbols/UnionJack.aspx

2, www.flaginstitute.org/index.php?location=7.1.2
A telefon ismét megszólalt, és ekkor a vonalban lévő illető kicsit határozottabban, de ugyanígy kezdte. Tényleg ő volt Orbán Viktor. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Zarathu 2012.08.08 15:29:40
@közösperonos átszállás:
"Ha van átvezetés. Van, hogy aszondják, gyalog- és kerékpárút vége, zebra, gyalog- és kerékpárút kezdete. Itt ugye pre- és poszt-zebra simán mehet (mindkettő gyalog- és kerékpárút), és ez volt a kérdés."

Igaz! Ilyet is láttam már! Pl. Andrássy az Oktogontól kifelé, ha jól emlékszem...

Ritkán járok gyalog- és kerékpárútakon.
Zarathu 2012.08.08 15:44:34
@Iza Béla:
Ennek nem tudom miért én vagyok a címzettje, én nem írtam olyanról, hogy ha vége a "kerékpárút valamilyen formájának és járdán vagy" akkor nem kell leszállni.

Amint azt írtam, járdán nem lehet bringázni, kivétel a 12 év alatti gyerek, főútvonal melletti járdán, max 10 km/h-val.
Zarathu 2012.08.09 09:27:58
@zeddez:
"@Zarathu: a KRESZ azt sem tiltja bazmeg, hogy autoval kozlekedve a lampat a jardan kikeruljem, te idtota gyokerpuding"

Nem tudom miért kell "gyokerpuding"-ozni. Talán tanulmányozd a KRESZ-t.

Én semmi bántót nem írtam szerintem, és a KRESZ tanfolyamokon külön ki szokták emelni, hogy ha nincs záróvonal, akkor megfordulhadsz a Zebrán is.

A Zebra az Úttesten egy felfestés (jel) míg a járda egy, a gyalogosok számára fenntartott műtárgy.

Egyébként:

25. §
(2)178 Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, állati erővel vont járművel, kézikocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
(6)182 Járda, járdasziget, gyalogút, gyalog- és kerékpárút, kerékpárút, nyitott kerékpársáv és kerékpársáv mellett tilos úgy haladni, hogy a jármű szerkezeti eleme vagy rakománya ezek fölé nyúljék.

Megfordulás:

33. §

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

U.I.:
Útolsóként reagáltam az idézett hozzászólás stílusában írt hozzászólásra.
Ezentúl csak annyit fogok reagálni: "#&@"
Ugyan a Google Glasses-tól hangos ma a világ, a technológia már sokkal régebben is létezett. Dr. Steve Mann látáshibájának kiküzdésére fejlesztette ki hordható digitális szemét. Számos olyan projektben vett részt, amelynek célja, hogy vakokat és gyengén látókat segítsenek…..
Szóval beütött a tavasz és ahogy mondtuk előre, a Margit-hídon alig lehet már elférni. Az északi oldal kétirányú bringaútja és a vele egy szintben lévő szűk járda alig bírja el a tömeget. Teljesen természetes, hogy az egymást kikerülő gyalogosok betévednek a bringaútra,…..
Zarathu 2012.03.28 10:35:20
@luciferko:

Szerintem érdemes lenne nem szó szerint értelmezni azt, amit fourgee írt.

Én egyetértek vele, legalább a fele autóstól elvenném a jogsiját.

Kerékpározva igazábol nincs sok gondom az "autósokkal", megférünk egymás mellett az úton, persze az elsőbbségem többször van figyelmen kívül hagyva, mint nagyvassal.

Motorral már többször "anyázok" amikor kivágnak elém, mellékútról/utcából. (Nem gyorshajtok.)

Na, autóval közlekedve ugyanakkor szétvet az ideg! (Ezért kerülöm is mostanában a használatát, ha lehet.)

Háromsávos utak, 70-es tábla - pl. Hungária - és 50-el csoszognak egymás mellet a másokat leszaró idióták. Többnyire a jobb szélsőben lehet haladni értelmesen.

Megjegyzem, van jobbratartás szabály a párhuzamos közlekedés alatt is, csak nem vagyok köteles jobbra menni, ha minden sávban van forgalom, DE NEM AKADÁLYOZHATOM a belső sávban a mögöttem jövő, gyorsabban haladót!
(Akkor sem, ha gyorshajt! A KRESZ-ben nem mentesít az, ha más nem tart be egy szabályt!)

Index használat: a sávváltás még hagyján, de amikor áll a pirosnál, és akkor vágja ki az indexet, amikor "kizöldül", majd kanyarodáshoz esetleg el is akad a gyalogban, na akkor is mérges vagyok.
Talán nem álltam volna be mögéd, ha időben kirakod a KANYARODÁSI SZÁNDÉKOT jelző indexet!
(Ami ugye nem kanyarjelző, ahogy sokan használják. Banyek, ha már elkezdessz kanyarodni, azt látom, akkor már felesleges elkezdeni indexelni!)

Megállok a zebránál, a paréj meg elhúz mellettem!

A piroson nagyon sokan áthúznak, némelyik még rám integet, hogy miért állok meg.
Megjegyzés: Én sárgán nem "vészfékezek" ua. lefütyülöm a rend őreit, a KRESSZ szerint egyértelmű, hogy sárgán csak akkor kell megállni, ha az biztonsággal megtehető, azaz nuku vészfék.

Nah, többet nem írok, de tele a padlás hasonló dolgokkal.

Ez nem kerékpáros kontra autós ellentét valójában.

Túl sok embernek van úgy jogosítványa, hogy valójában alkalmatlan a vezetésre, vagy KRESZ, vagy technikai tudás, vagy mentális/civilizációs állapot révén.

ui.:
A Margit híd valóban el lett cseszve, kerékpárral elkerülöm, gyalogosként viszont katasztrófa az a lámparendszer.
A Canontól kissé idegen névadás mellett került le a lepel az új, felső kategóriás dSLR gépvázáról.Ugyan blogunk elsődlegesen nem a technikai újdonságokkal foglalkozik, de ha említésre méltó innovációhoz érkezik a fotó technika akkor érdemes róla szót ejteni. De miért is…..
A bankok szarrágásáról végtelen ódákat lehet zengeni, de az, hogy egy sosem használt, sosem aktivált hitelkártya megszüntetésekor az Unicredit Bank 2x húzza le a tranzakciós díjat, az valami elképesztő. Tavaly, 2011 februárjában megkeresett  a Fundamenta azzal az ajánlattal,…..
Zarathu 2012.03.01 15:52:44
@rekszem:
Azért ez nem így van!
Ha 45 napon belül kiegyenlíted, akkor nincs kamat.

Én AmEx-et használok, kamatot sosem fizetek, mindig kiegyenlítem az egyenlegközléskor.

A hitel (credit) kártyáknak elég sok előnye is van, főleg külföldön. Elfogadják fedezetként szállodában, autókölcsönzésnél stb., zárolás nélkül.
A Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet 2008. január 1. óta minden nemzetközi járatra előírja, hogy a gépek személyzetének és a légi irányítóknak megfelelő angol nyelvtudással kell rendelkezniük, s nem elegendő - a korábbi gyakorlattól eltérően - ha az ICAO által…..
Zarathu 2011.09.12 14:13:38
Nos, a fónia pont az egyértelműség miatt lett kitalálva.
Azért vannak az angolhoz képesti ferdítések is benne. A to és a for használatának mellőzése amikor számok is lennének a környezetében, valamint egy rakat „angoltalan” kifejezés. (Pl. turn left heading to two two zero helyett turn left heading two two zero a helyes.)

A konkrét, felsorolt esetekből az elsőnél elakadtam, hiszen a felemlített hiba nem tűnik valósnak.

A fóniában nem nagyon van hely a balra fordulás (turn left heading 120 vagy turn left 020 degrees) és a holdin/körzés (enter holding, hold over, make 360 left, orbit left) összekeverésének.

Ami elhangzott:
„At 13:18:48 UTC the aircraft notified Approach Control that it had just passed TFN and that it was heading for the 'FP' beacon. The controller then informed them of an unpublished hold over Foxtrot Papa: "Roger, the standard holding over Foxtrot Papa is inbound heading one five zero, turn to the left, call you back shortly."”

Ez alapján nem lehet ezt úgy félreérteni, hogy balra körzés helyett balra forduljon.
Elolvasva az elemzést, ilyen értelmű félreértés nem történt. Az irányító túl alacsonyra adta ki a holdingot, a pilóta meg elnavigálta magát egy kicsit a nem publikált holdingnál.

aviation-safety.net/database/record.php?id=19800425-0&lang=en

Ezek után a többi „esettel” kapcsolatban is szkeptikus vagyok, bár ellenőrizni azokat nem ellenőriztem.
A „pull up”-os mindenesetre nagyon furcsa egy olyan gépen, ahol minden felirat angolul van.
A jövőben ennyi hely marad a Margitszigetre tartó családoknak, babakocsisoknak, osztálykirándulóknak:                          Most, hogy lezárták az északi járdát és megnyitották a délit, kimentünk megnézni, hogy…..
Zarathu 2011.06.29 13:52:51
@fehso2:

Legalább olvasd el amit belinkelsz!!!

"1.1. A mérőhálózat paraméterei
Fontos az elején megjegyezni, hogy az országos forgalmi adatokban budapesti mérőállomás nincs. Nagyvárosokon átmenő főutak vannak, de a budapesti forgalmi adatokat teljesen kihagyták belőle."...

Budapesti autos/motoros/kerékpárosként - aki immáron hat éve kerékpárral jár munkába, télen, nyáron - én azt tapasztalom, hogy az utóbbi 1-2 évben igen is nőtt a kerékpárral közlekedők száma, a legnagyobb növekedést idén produkálva.
(Nyilván leginkább a napsütéses napokon.)
Úgy tűnik, vannak dolgok, amiken még a kétharmad sem változtat. A Fidesz-kormány sem mer az öregségi nyugdíjasok juttatásaihoz nyúlni. Ismét egy kicsit több konkrétumot tudtunk meg a Széll Kálmán-tervről. Sajnos tényleg csak egy kicsivel többet, hiszen Matolcsy György…..
Zarathu 2011.04.14 12:57:55
@fg56:
"Látszik a cikken, hogy az írója még igen messze lehet a nyugdíj korhatártól, soha nem végzett kemény fizikai munkát, amibe bizony idő előtt (pl. bányászat) bele lehet rokkanni és 50 felett már nem lehet végezni egészségkárosodás nélkül."

Erre nem a korkedvezményes nyugdíj a megoldás, hanem az, hogy a "bányavállalat" fizzesse ki azt az összeget a bányásznak amennyit a munkája valójában ér.
Így a félretett pénzéből akár önnyugdíjjazhatná is magát.

Jelenleg a bányavállalat használja az "olcsó" munkaerőt, majd a társadalom fizeti ki a "bányászát" amikor az korkedvezményes nyugdíjba vonul.
Csernobil - ha ezt halljuk, nem az a dinamikusan fejlődő, korszerű, erős iparú, nagy népességű város jut az eszünkbe, ami egykor ez a település volt... és ez teljesen érthető: a név az emberi hanyagság, nemtörődömség, sőt, nyerészkedés, és a katasztrófa szinonimája lett a…..
Zarathu 2011.02.01 15:09:08
@Allesmor Obranna:

Nono.

A Cár bomba is 3 fázisú Teller–Ulam tipusú bomba volt, csak az U238 helyett Ólmot használtak "tamper"-nek.

Ezt több fegyverben is alkalmazták a "tisztaság" érdekében.

en.wikipedia.org/wiki/Teller%E2%80%93Ulam_design
w Iszappapolás 2010.10.11 05:20:00
Az árvizet ismerjük, akár fel is lehetne rá készülni, például nem kéne ártérre építkezni. Kolontár és Devecser olyasmit kapott a nyakába, amire nincs recept. Előrejelzés sincs, az ipari katasztrófák ilyenek, valahol valaki félrenyom egy gombot, vagy valakik egymás után…..
Maci közel fél éve várja, hogy sikeres középfokú angol nyelvvizsgájáról bizonyítványt kapjon, de ez egy olyannyira bonyolult feladat, hogy a Rigó utcának a vizsgázó segítségét kellett kérnie, hogy lefordítsa feladatsora egyik oldalát: Szeretném megosztani a történetemet,…..
Zarathu 2010.07.16 20:04:45
@Zarathu:
"A valós tudást felmérni - bármiből is -igen nehéz dolog."

Mármint egy vizsgán, teszten.
Zarathu 2010.07.16 21:09:43
@Kandras:

:)
Természetesen költői túlzásnak szántam, arra rávilágításként, hogy nem érdemes feketén-fehéren nézni a dolgokat.

Valaki azt említette, hogy nem lehet autodidakta módon tanulni, valaki azt, hogy a nyelvtan tanulása az elsőrendű, stb...

Szerintem a hozzáállás és az akarat a lényeg. Aki beszéd, olvasás és filmek alapján magától tanul, az is "megtanulja" a nyelvtant, csak implicit módon, sémák alapján. (minta mondatok -> szó cserélgetés -> ahogy a gyerekek)
A nyelvtan direkt tanulmányozása egyfajta mankó, az analízis-szintézis útján való tanulás útja, talán gyorsítja a nyelvtanulást.
A tanár is, a tankönyvek is mankók, gyorsítók, amelyeket (akiket :) ) érdemes használni.

A beszéd és olvasás útján alatt azt értem, hogy sok szépirodalmi művet is olvas az ember, valamint sok komoly beszélgetést is folytat partnereit "tanárként" is felhasználva.
Zarathu 2010.07.16 23:18:42
@tasavallan presidentti:

Jók ezek a kategórikus lehet/nem lehet állítások!

"De nyelvtan tanulása nélkül nem lehet."

Mint azt írtam, a nyelvtant implicit módon (közvetlen nyelvtan tanulás nélkül) is elsajátíthatja az ember, ha elegendő mennyiségű, változatos mondattal találkozik. Vannak is ilyen irányú nyelvoktató metódusok. (Példamondatokat használnak szituációkra stb...)

"És úgy sem, hogy kimész nyelvtudás nélkül idegen nyelvterületre. Illetve biztos lehet, de sok évig tart. És a finomságokat az életben nem fogod érteni."

A nagybátyám 16 évesen 1970-ben zéró német tudással disszidált, színházi lótifutiként keresett pénzt és szedte magára a Német nyelvet. Ma rendez és műfordít. (Jelenleg is kint él.)

Lehet, hogy Ő ritka kivétel, de a kategórikus "nem" cáfolata is egyben.
Hirdetőtábla, újságosbódé, villanyoszlop. Állandó kísérői a hazai (gyalog)kerékpárutaknak. Kicsit tyúk-tojás probléma ez, mert már sok esetben nem lehet megállapítani, hogy a tereptárgy építése vagy a járda reinkarnációja történt hamarabb.   Kerékpáros…..
Ismét változatosság, nem film, hanem könyv a téma, Ivan Kozirev jóvoltából:A szövegkörnyezet fontosságáról jutott eszembe. Most olvasom Harry Kemelman A rabbi vasárnap otthon maradt c. könyvét. Az egyik fejezetben a szereplők kártyáznak, valószínűleg pókereznek.A fordító a…..
Hihetetlen mennyiségben dőlnek a címemre a félrefordítások, nem is beszélve a kommentekben találhatókról. Nem gondoltam volna, hogy ennyire megmozgatja az emberek fantáziáját a dolog. Elnézést a beküldőktől, ha nem azonnal teszem ki a gyűjtéseiket, de próbálom az időrendi…..