Adatok
V-johny
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az autós újságíró az élet császára és a kisautós újságírónak is elég király a dolga. Sőt, a kisautós világban kiskirályoknak is van hely: a színes medzsók tesztelésébe másokat is bevonhat, a forgalmazó nem nézi rossz szemmel, ha nem csak az arra kijelölt személy…..
V-johny
2012.11.27 14:43:34
Hát, nekem pont ilyen pályám van a padláson jól becsomagolva. Igaz, annak a Matchbox volt a gyártója. Én este szerettem anno csapatni vele, mivel a sötétben foszforeszkál az egész pálya...
Megláttam Őt!
Egy remekbe szabott anyagi összeomlás okán akkoriban egy Golf 1.6 D típusú rémálom kiegyensúlyozatlan tulajdonosa voltam.
A kis méregzsák
Ez az aminek lelke van...Ez az amiről nem tudja szinte senki, hogy mi...Ez az ami hangjával felveri a környéket...és ez az…..
V-johny
2012.06.18 15:43:32
@DeezL:
Az Sx4 műanyag autó?! Gondolom ez arra alapozod, hogy véleményed szerint a fiad Tipo-ja vagy a Te 75-ös Alfád biztonságosabbak... Az Sx4 2006-ban 4 csillagra vizsgázott az euroncap teszten. Ez azért nem rossz eredmény egy kisautótól (persze nem is olyan nagy szám, azóta már -szinte- minden kisautó hozza az 5 csillagot).
Az Sx4 műanyag autó?! Gondolom ez arra alapozod, hogy véleményed szerint a fiad Tipo-ja vagy a Te 75-ös Alfád biztonságosabbak... Az Sx4 2006-ban 4 csillagra vizsgázott az euroncap teszten. Ez azért nem rossz eredmény egy kisautótól (persze nem is olyan nagy szám, azóta már -szinte- minden kisautó hozza az 5 csillagot).
V-johny
2012.06.18 20:58:36
@DeezL:
Hát erre a Mondeo-s történetre inkább nem szeretnék több okból sem reagálni... Gondolom gazdasági TK lett, az pedig mint tudjuk, nem a sérülés mértékétől hanem a helyreállítás költségétől függ az autó kárkori értékéhez viszonyítva.
Szerintem a 2000-es évektől nézve, minden autó egyre inkább "műanyag", ha a Te gondolatsorod alapján nézzük. Ez nem csak a kisautó szegmensre igaz, tehát nem csak egy Sx4-re, Swift II.-re jelenthető ki ennyi erővel (nézz meg egy Fabia II-est vagy pl egy Fiesta-t) , sőt egy Focus II-höz (céges autóm), az Sx4 (szüleim autója) nem is annyira műanyag, pedig semmiben nem egy kategória...
Hát erre a Mondeo-s történetre inkább nem szeretnék több okból sem reagálni... Gondolom gazdasági TK lett, az pedig mint tudjuk, nem a sérülés mértékétől hanem a helyreállítás költségétől függ az autó kárkori értékéhez viszonyítva.
Szerintem a 2000-es évektől nézve, minden autó egyre inkább "műanyag", ha a Te gondolatsorod alapján nézzük. Ez nem csak a kisautó szegmensre igaz, tehát nem csak egy Sx4-re, Swift II.-re jelenthető ki ennyi erővel (nézz meg egy Fabia II-est vagy pl egy Fiesta-t) , sőt egy Focus II-höz (céges autóm), az Sx4 (szüleim autója) nem is annyira műanyag, pedig semmiben nem egy kategória...
V-johny
2012.06.18 21:08:20
@Schütii: Ez biztos? Mivel a töréstesztre mindig -legtöbbször- a legfelszereltebb modellt küldik. A GS felszereltségnél széria az ESP, gondolom azzal küldték töréstesztre is...
Nem tudjuk pontosan, milyen szempontoknak kell megfelelni ahhoz, hogy valakit fenék és csöcsvillantó hosztesznek tegyék meg egy kiállításon, de adnánk néhány szempontot a jelentkezőknek. Mindenekelőtt nem árt, ha valakinek közel tökéletes gömböt formál valamely fontos…..
V-johny
2012.03.31 16:37:00
@Dandie: Szerintem más lesz az, nem gyorshajtás. Viszont lehet egyéb szabálysértési eljárás, feljelentés stb... Rendőrségtől, hivataltól, NAV-tól levelet kapni legtöbbször nem jó...
Kétmilliót törlesztett a háromból, visszaadta az autót, a bank eladta egy millióért, és még ő tartozik két millióval. Az autóhitel-károsult portréja. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
V-johny
2012.03.28 00:31:27
@SzélsebesVelorex:
Nos, a világ valóban sokat változott. A gond az, hogy a fejekben nincs rend. Senki de senki nem tudja egyértelműen, hogy melyik út a jobb, hiszen lassan semmit nem lehet kellő alapossággal körbejárni/alátámasztani. Ha valaki azt mondja, hogy ő akkor is azt teszi amit tesz (20-25éves hitel), hát tegye. Ha úgy dönt, hogy inkább a másik út (albérlet), hát tegyen úgy. De ha ez vagy az a verzió valamiért bukik, akkor ne a világ legyen hibás az ő döntése miatt, ne mástól várja a megoldást, ne másra mutogasson és jöjjön azzal, hogy ha ez meg az lett volna... Én nagyon sajnálom a hitelcsapdába került embereket, de az ő döntésük volt, ne várja hogy majd a közösből lesz megsegítve.
Már csak azért sem, mert akik inkább nem mertek belevágni és jelenleg is ua tartanak mint anno (se kocsi, se saját otthon vagy ezekből a legszerényebb kiadás de nincs hitelük), ill. azok akik mindent behiteleztek, és új ház és új autó (akik ráadásul értetlenkedtek azon emberek döntésén aki nem hitelezett be mindent), most a lenézett emberke segítsen a közösből... Hol itt a fair play?!
Az új rendszerben dereng már valami fény, jön a lízingkorszak autóra, házra, lényegében teljesen más rendszerben és feltételekkel mint a hagyományos hitelezés.
rent2town, alias lakasprogram.eu
Nos, a világ valóban sokat változott. A gond az, hogy a fejekben nincs rend. Senki de senki nem tudja egyértelműen, hogy melyik út a jobb, hiszen lassan semmit nem lehet kellő alapossággal körbejárni/alátámasztani. Ha valaki azt mondja, hogy ő akkor is azt teszi amit tesz (20-25éves hitel), hát tegye. Ha úgy dönt, hogy inkább a másik út (albérlet), hát tegyen úgy. De ha ez vagy az a verzió valamiért bukik, akkor ne a világ legyen hibás az ő döntése miatt, ne mástól várja a megoldást, ne másra mutogasson és jöjjön azzal, hogy ha ez meg az lett volna... Én nagyon sajnálom a hitelcsapdába került embereket, de az ő döntésük volt, ne várja hogy majd a közösből lesz megsegítve.
Már csak azért sem, mert akik inkább nem mertek belevágni és jelenleg is ua tartanak mint anno (se kocsi, se saját otthon vagy ezekből a legszerényebb kiadás de nincs hitelük), ill. azok akik mindent behiteleztek, és új ház és új autó (akik ráadásul értetlenkedtek azon emberek döntésén aki nem hitelezett be mindent), most a lenézett emberke segítsen a közösből... Hol itt a fair play?!
Az új rendszerben dereng már valami fény, jön a lízingkorszak autóra, házra, lényegében teljesen más rendszerben és feltételekkel mint a hagyományos hitelezés.
rent2town, alias lakasprogram.eu
V-johny
2012.03.28 09:05:39
@acsiki: Egészen másként látom a dolgokat. Szinte naponta van "szerencsém" olyanokkal egyeztetni, akiknek hamarosan viszi a bank az otthonukat. A lízingnél ki tudsz szállni teljes anyagi csőd nélkül az ügyletből, sőt részt vásárolsz folyamatosan %-os arányban a hitel tárgyából, nem pedig hosszú éveken át kamatot fizetsz (annuitásos hitel), ez a lényege a "bérléssel a tulajdonszerzésig" formációknak. De ez még gyerekcipőben jár nálunk.
Te úgy gondolod, hogy hitel nélkül nem lehet sikeres valaki? Szerinted 2012-ben szabad Magyarországon hitelből vállalkozást indítani?
Egyáltalán mi is az hogy sikeres? Mert ugye a mi hitelek segítségével minden formában eltorzított országunkban az számít sikeresnek, akinek van nagy háza, 20milliós terepjárója. Ja, az hogy a házon hitel van és a kocsi lízinges (egyik sem az övé), az már más kérdés. Nem hinném, hogy ő lenne a valóban sikeres ember.
Ráadásul Te is a bankrendszert és az államot támadod, miközben mindenkinek ott állt feketén-fehéren a szerződésében minden feltétel (nem védeni akarom a bankrendszert, mert valóban durva feltételekkel adnak-adtak hitelt), ezt aláírásával elfogadta. Aki hajlandó volt (nem képes volt, hiszen az mást jelent pénzügyileg) autót venni önrész nélkül mindösszesen egy személyigazolványra és 10 éves futamidőre, az ne a rendszert hibáztassa. Ezt ua lelehet vezetni a hitelezett ingatlanokra, hiszen sokan olyanok vásároltak 15-20 milliós ingatlanokat, akiknek a fel sem ment volna, nem volt megalapozott a feltevésük, hogy ők képesek ezen ingatlant megvásárolni.
A hitelezés-befektetés viszi előre a gazdaságot, ez nem kérdés, nem is volt az. Azonban nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vágunk abba bele. A hitelek igazából azoknak kifizetődő megoldás, akik másba fektetik addig a tőkéjüket (ami több profitot hoz mint amennyi kamatot fizet), így fenntartható a fejlődés szakasza mindkét oldalon. erre hoztad fel a külföldi példát, nálunk ez nem így megy (sőt, azért általánosságban sem ez a jellemző).
Te úgy gondolod, hogy hitel nélkül nem lehet sikeres valaki? Szerinted 2012-ben szabad Magyarországon hitelből vállalkozást indítani?
Egyáltalán mi is az hogy sikeres? Mert ugye a mi hitelek segítségével minden formában eltorzított országunkban az számít sikeresnek, akinek van nagy háza, 20milliós terepjárója. Ja, az hogy a házon hitel van és a kocsi lízinges (egyik sem az övé), az már más kérdés. Nem hinném, hogy ő lenne a valóban sikeres ember.
Ráadásul Te is a bankrendszert és az államot támadod, miközben mindenkinek ott állt feketén-fehéren a szerződésében minden feltétel (nem védeni akarom a bankrendszert, mert valóban durva feltételekkel adnak-adtak hitelt), ezt aláírásával elfogadta. Aki hajlandó volt (nem képes volt, hiszen az mást jelent pénzügyileg) autót venni önrész nélkül mindösszesen egy személyigazolványra és 10 éves futamidőre, az ne a rendszert hibáztassa. Ezt ua lelehet vezetni a hitelezett ingatlanokra, hiszen sokan olyanok vásároltak 15-20 milliós ingatlanokat, akiknek a fel sem ment volna, nem volt megalapozott a feltevésük, hogy ők képesek ezen ingatlant megvásárolni.
A hitelezés-befektetés viszi előre a gazdaságot, ez nem kérdés, nem is volt az. Azonban nem mindegy, hogy milyen feltételekkel vágunk abba bele. A hitelek igazából azoknak kifizetődő megoldás, akik másba fektetik addig a tőkéjüket (ami több profitot hoz mint amennyi kamatot fizet), így fenntartható a fejlődés szakasza mindkét oldalon. erre hoztad fel a külföldi példát, nálunk ez nem így megy (sőt, azért általánosságban sem ez a jellemző).
Na jó-jó, idén 20 éves idehaza az Opel Astra, körbe is haknizta a hírrel az Opel az egész hazai sajtót, rendezvények tömegén szerepeltetik az alig 18 kilométert futott fehér ötajtóst és nem árulok el nagy titkot azzal, hogy mi is kipróbáljuk majd. Persze csak csipkelődünk,…..
V-johny
2012.02.24 10:40:46
@akos696: Fantasztikus, hogy te mennyire össze-vissza keversz mindent...
Remélem az alkatrészeket nem, ha már ezzel foglalkozol (tudod, messziről jött ember... Nekem pl. BMW márkaszervizem van és a céges autóm egy 530d, pffff).
Kevered a szezont a f..(fazonnal), konkrét választ semmire nem adsz, almát körtével hasonlítgatsz, ömlested a badarságokat. (Calibra dízánj '85-ből... Anyósod egy BMW-t is ki tudna nyírni vagy nem? Városi legendákból építkezni... Az autóm 20 éves lesz novemberben, a kuplung nem gyári rajta és a hűtő, senki el nem hiszi ha beül vagy látja hogy mennyi idős.)
Én nem akarlak győzködni, nincs értelme (sosem támogattam az értelmetlen társalgásokat). Mint írtam, nézz körül (mennyi 90-es évek eleji szép BMW van hétköznapi használatban? És Tipo meg Ritmo vagy Regata, Uno? Össze-vissza csapongsz térben, időben gyártmányokban/típusokban). Kettőnk közül nem én vagyok az elfogult, márkabuzi legfeljebb Te vagy sőt inkább primitív is a hangvételed és a stílusod alapján. Pont beleillesz a BMW-s kasztba... Olvasd vissza az irományaid, meglátod kire is illik rá a "megmondóember" jelző.
Én nem járok BMW-s körökbe (bár pár ismerős van, az egyikőjük szinte minden találkozóról elhozz valami díjat az autóival, de ez lényegtelen), még ő elismerően tekint immáron 4 BMW után az Opelre (ő még abban az időszakban volt autónepper, amikor Te még valahol az iskolapadban töltötted napjaid-feltételezhetően, hogy nekem mennyire fillérekből van ez az autó fenntartva és így is milyen állapotú. Mindegy mit mondasz, épeszű ember akkor sem hiszi el neked, hogy annyi egy BMW-t fenntartani mint egy Opelt. Arra pedig tényleg nem is szeretnék érdemben reagálni, hogy a Fiat jobb mint egy Opel (főleg a 90-es évekről beszélünk), ebből látszik a hozzáértésed... A lényeg, hogy az 1.6-os BMW és a négyhengeres BMW (pláne) a király!!!! Ezen még egy darabig elmosolygok ma. Nem tudom miből gondolod, hogy az én Astra-m 60Le-s NZ motoros???
Remélem az alkatrészeket nem, ha már ezzel foglalkozol (tudod, messziről jött ember... Nekem pl. BMW márkaszervizem van és a céges autóm egy 530d, pffff).
Kevered a szezont a f..(fazonnal), konkrét választ semmire nem adsz, almát körtével hasonlítgatsz, ömlested a badarságokat. (Calibra dízánj '85-ből... Anyósod egy BMW-t is ki tudna nyírni vagy nem? Városi legendákból építkezni... Az autóm 20 éves lesz novemberben, a kuplung nem gyári rajta és a hűtő, senki el nem hiszi ha beül vagy látja hogy mennyi idős.)
Én nem akarlak győzködni, nincs értelme (sosem támogattam az értelmetlen társalgásokat). Mint írtam, nézz körül (mennyi 90-es évek eleji szép BMW van hétköznapi használatban? És Tipo meg Ritmo vagy Regata, Uno? Össze-vissza csapongsz térben, időben gyártmányokban/típusokban). Kettőnk közül nem én vagyok az elfogult, márkabuzi legfeljebb Te vagy sőt inkább primitív is a hangvételed és a stílusod alapján. Pont beleillesz a BMW-s kasztba... Olvasd vissza az irományaid, meglátod kire is illik rá a "megmondóember" jelző.
Én nem járok BMW-s körökbe (bár pár ismerős van, az egyikőjük szinte minden találkozóról elhozz valami díjat az autóival, de ez lényegtelen), még ő elismerően tekint immáron 4 BMW után az Opelre (ő még abban az időszakban volt autónepper, amikor Te még valahol az iskolapadban töltötted napjaid-feltételezhetően, hogy nekem mennyire fillérekből van ez az autó fenntartva és így is milyen állapotú. Mindegy mit mondasz, épeszű ember akkor sem hiszi el neked, hogy annyi egy BMW-t fenntartani mint egy Opelt. Arra pedig tényleg nem is szeretnék érdemben reagálni, hogy a Fiat jobb mint egy Opel (főleg a 90-es évekről beszélünk), ebből látszik a hozzáértésed... A lényeg, hogy az 1.6-os BMW és a négyhengeres BMW (pláne) a király!!!! Ezen még egy darabig elmosolygok ma. Nem tudom miből gondolod, hogy az én Astra-m 60Le-s NZ motoros???
V-johny
2012.02.29 11:37:18
@akos696:
1, "Más hangvételű,mert nekem alapból nem kenyerem a sértegetés, nem ez volt a célom,..."
Pedig ezzel a mondatoddal ellentmondásba kerülsz saját magaddal, elég visszaolvasnod az üzeneteidet, elég érdekes hangvételűek.
2, "No azért én sem csak autodidakta módon tanultam a járműipart. 5 évig voltam 2 cégnél, az egyik autófesték területén, ahol egy gyári beszállítói festék vállalatnál rengeteget tanulmányoztuk a gyári karosszériajavítási technológiákat, ..." részhez:
Alapvetően másként látjuk ezeket az alkatrészeket, az autóipart jellemző technológiákat. Miért is? Mert amit Te nézegetsz, fórumozol róla továbbá cserélsz/beszerelsz egy autóba, azt a gyártója évekkel ezelőtt tervezte indította gyártásba. Ezzel annyit szeretnék mondani, hogy én már olyan termékek PPAP-jén dolgozok és minta-/proto- gyártjuk, amiket te majd egy következő generációs autónál fogsz esetleg látni... Ezért szerintem autóipari kérdésekbe ne mélyedjünk bele.
3, 2-es részhez:
Ismét a G Astra van porondon nálad. Ez azért gond, mert F Astra a téma, továbbá mondjuk lehet az a G egy hétfői/pénteki darab. Mint írtam, a családban rengeteg az Opel, de az F klubosokkal is napi szinten tartok kapcsolatot, senkinél nem voltak ilyen hibák mint nálatok. A C Corsa is ua eset.
4, 3-as ponthoz:
Óriási a különbség abban, amit te-én az autófenntartásról/szervizeltetésről gondolunk. Szerinted az olcsó, ha olcsón van hozzá bontott (vagy össze lehet hozzá motyózni az alkatrészt vhonnan), én pedig arra gondolok, hogy F-hez olcsón van boltból új gyári vagy új jó minőségű után gyártott alkatrész dögivel. Ez messze nem ua eset...
5, 5-ös részhez:
Erről sokszor volt szó, ez mindössze egy példa amit anyósod megélt a típussal, ebből megítélni egy olyan múltú és pedigréjű márkát mint az Opel (vagy bármi mást) azért több mint meredek. Továbbra is lehet akár a tulajdonos hibája, egy nyúzott, nem megfelelően használt/karbantartott bármilyen autót le lehet térdeltetni hamar...
6, "...igényt el felejteni, ha válságautót akar venni az ember..."
Érzésem szerint Te kevered a szükséglet és igény közti fogalmi különbséget. A válságautózás nem az élvezetről szól (az valahol a sor végén kullog mint szempont).
Olcsóság, igénytelenség (szervizigényesség terén), tartósság, olcsón fenntarthatóság. Ezek a fő szempontok, a többi csak utána, de akkor is inkább billen az autó kora irányába a mérleg nyelve a legtöbb eseteben, mint az élmény felé...
7, A belinkelt példák véleményem szerint nagyon mellé mentek:
a, 152K km egy 15 éves BMW-ben? Ej-ej... Aki BMW-t vesz, az nem évi 10K km-t használja (vagy az a fehér holló fekete pöttyökkel ritkasági kategória)... Sőt, egy autó ami évi 10ezret fut... Olyan szinte nincs is (vagy a már említett esetben)...
b, Bevallanak 230K km-t, ez akár-talán kategória (egy kombival?)... 318i, ez nem 6,5 városival jár el télen mint egy F... Ráadásul ennyiért 10 éves fele ennyit sem futott autót tud venni... A szempontok...
c, Km+ár. Szépek ezek a BMW-k szó se róla, de nem érted a lényeget. Kor, fenntarthatóság stb.
Egy ilyen BMW-t (mint a linkeken) gatyába rázni majdnem annyi mint egy használható F. Az éves fenntartásuk sem annyi mint egy válságautónak.
d, 1.1 névre írva?! Ugyan már... Ráadásul kevés lesz az a km futás, évi 13 ezer km... Ez regadózva, kötelezők cserélve, valahol 1,3-1,4millió. Annyiért 7 éves G Classic is van (ha Opeleknél maradunk)...
e, '92-es, mire papírok és az autó rendben, már a 400-ba benne leszünk 8ha nem többe)... 1.8 nem hinném hogy 6-7 literrel eljár...
f, 350-400 mire futhat az útjainkon, 255k km, hamar jöhet az a generál, az már húzós kiadás...
g, Öreg, (egy F-hez mérten is), automata váltó... Aj-aj. Fogyasztás, váltó meghibásodás esetén meg a javíthatóság ill. annak költségei inkább hobbi autónak de nem válságautónak.
Linkelek pár valós válságautót (csak opel-t, Samara, Felicia, Favorit stb most nem lesz benne a listába).
Ezeket megveszed, nevedre íratod, némi átnézés/csere (ami szükséges) beülsz és mész. ezek is egyben vannak (lehetnek), nézd a kort, állapotot, árat:
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_gl-5551067
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.7_d_gl_magyar-5558777
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_se_gl_toresmentes.gyari_fenyezes-5560721
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_gls_1.4_gl-5528099
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4i_gl_se_most_olcsobb._akar_csere_is-5329043
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_sedan.sok_vizsgaval-5508416
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gls_megkimelt_allapotu._rozsdament-5544799
Nézzünk kicsit magasabb árkategóriát (hol van ez még a BMW-k árától/korától):
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_classic_gl-5558521
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.6_16v_gl_plus-4991034
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_16v_gl_klima_hitelre_is_akcios_aron-5550531
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-5342259
Ha már 900-ig nézelődünk:
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-5342259
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_classic_start_15.348.-_ft_torlesztessel-5531331
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_classic_start_ser.mentes_1tulaj-5556525
Hihetetlen választék van megkímélt, egészséges darabokból már akár 300 környékén. 500-nál már... Ezt a BMW-vel nem tudod prezentálni...
1, "Más hangvételű,mert nekem alapból nem kenyerem a sértegetés, nem ez volt a célom,..."
Pedig ezzel a mondatoddal ellentmondásba kerülsz saját magaddal, elég visszaolvasnod az üzeneteidet, elég érdekes hangvételűek.
2, "No azért én sem csak autodidakta módon tanultam a járműipart. 5 évig voltam 2 cégnél, az egyik autófesték területén, ahol egy gyári beszállítói festék vállalatnál rengeteget tanulmányoztuk a gyári karosszériajavítási technológiákat, ..." részhez:
Alapvetően másként látjuk ezeket az alkatrészeket, az autóipart jellemző technológiákat. Miért is? Mert amit Te nézegetsz, fórumozol róla továbbá cserélsz/beszerelsz egy autóba, azt a gyártója évekkel ezelőtt tervezte indította gyártásba. Ezzel annyit szeretnék mondani, hogy én már olyan termékek PPAP-jén dolgozok és minta-/proto- gyártjuk, amiket te majd egy következő generációs autónál fogsz esetleg látni... Ezért szerintem autóipari kérdésekbe ne mélyedjünk bele.
3, 2-es részhez:
Ismét a G Astra van porondon nálad. Ez azért gond, mert F Astra a téma, továbbá mondjuk lehet az a G egy hétfői/pénteki darab. Mint írtam, a családban rengeteg az Opel, de az F klubosokkal is napi szinten tartok kapcsolatot, senkinél nem voltak ilyen hibák mint nálatok. A C Corsa is ua eset.
4, 3-as ponthoz:
Óriási a különbség abban, amit te-én az autófenntartásról/szervizeltetésről gondolunk. Szerinted az olcsó, ha olcsón van hozzá bontott (vagy össze lehet hozzá motyózni az alkatrészt vhonnan), én pedig arra gondolok, hogy F-hez olcsón van boltból új gyári vagy új jó minőségű után gyártott alkatrész dögivel. Ez messze nem ua eset...
5, 5-ös részhez:
Erről sokszor volt szó, ez mindössze egy példa amit anyósod megélt a típussal, ebből megítélni egy olyan múltú és pedigréjű márkát mint az Opel (vagy bármi mást) azért több mint meredek. Továbbra is lehet akár a tulajdonos hibája, egy nyúzott, nem megfelelően használt/karbantartott bármilyen autót le lehet térdeltetni hamar...
6, "...igényt el felejteni, ha válságautót akar venni az ember..."
Érzésem szerint Te kevered a szükséglet és igény közti fogalmi különbséget. A válságautózás nem az élvezetről szól (az valahol a sor végén kullog mint szempont).
Olcsóság, igénytelenség (szervizigényesség terén), tartósság, olcsón fenntarthatóság. Ezek a fő szempontok, a többi csak utána, de akkor is inkább billen az autó kora irányába a mérleg nyelve a legtöbb eseteben, mint az élmény felé...
7, A belinkelt példák véleményem szerint nagyon mellé mentek:
a, 152K km egy 15 éves BMW-ben? Ej-ej... Aki BMW-t vesz, az nem évi 10K km-t használja (vagy az a fehér holló fekete pöttyökkel ritkasági kategória)... Sőt, egy autó ami évi 10ezret fut... Olyan szinte nincs is (vagy a már említett esetben)...
b, Bevallanak 230K km-t, ez akár-talán kategória (egy kombival?)... 318i, ez nem 6,5 városival jár el télen mint egy F... Ráadásul ennyiért 10 éves fele ennyit sem futott autót tud venni... A szempontok...
c, Km+ár. Szépek ezek a BMW-k szó se róla, de nem érted a lényeget. Kor, fenntarthatóság stb.
Egy ilyen BMW-t (mint a linkeken) gatyába rázni majdnem annyi mint egy használható F. Az éves fenntartásuk sem annyi mint egy válságautónak.
d, 1.1 névre írva?! Ugyan már... Ráadásul kevés lesz az a km futás, évi 13 ezer km... Ez regadózva, kötelezők cserélve, valahol 1,3-1,4millió. Annyiért 7 éves G Classic is van (ha Opeleknél maradunk)...
e, '92-es, mire papírok és az autó rendben, már a 400-ba benne leszünk 8ha nem többe)... 1.8 nem hinném hogy 6-7 literrel eljár...
f, 350-400 mire futhat az útjainkon, 255k km, hamar jöhet az a generál, az már húzós kiadás...
g, Öreg, (egy F-hez mérten is), automata váltó... Aj-aj. Fogyasztás, váltó meghibásodás esetén meg a javíthatóság ill. annak költségei inkább hobbi autónak de nem válságautónak.
Linkelek pár valós válságautót (csak opel-t, Samara, Felicia, Favorit stb most nem lesz benne a listába).
Ezeket megveszed, nevedre íratod, némi átnézés/csere (ami szükséges) beülsz és mész. ezek is egyben vannak (lehetnek), nézd a kort, állapotot, árat:
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_gl-5551067
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.7_d_gl_magyar-5558777
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_se_gl_toresmentes.gyari_fenyezes-5560721
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_gls_1.4_gl-5528099
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4i_gl_se_most_olcsobb._akar_csere_is-5329043
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gl_sedan.sok_vizsgaval-5508416
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_gls_megkimelt_allapotu._rozsdament-5544799
Nézzünk kicsit magasabb árkategóriát (hol van ez még a BMW-k árától/korától):
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_classic_gl-5558521
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.6_16v_gl_plus-4991034
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_16v_gl_klima_hitelre_is_akcios_aron-5550531
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-5342259
Ha már 900-ig nézelődünk:
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.6_classic_family-5342259
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_1.4_classic_start_15.348.-_ft_torlesztessel-5531331
www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_f/opel_astra_f_caravan_1.4_classic_start_ser.mentes_1tulaj-5556525
Hihetetlen választék van megkímélt, egészséges darabokból már akár 300 környékén. 500-nál már... Ezt a BMW-vel nem tudod prezentálni...
V-johny
2012.03.03 22:03:21
@Fantozzi.ie: Mindenki nevében köszönöm a hozzáértő hozzászólásod! Igazán szakértői a mondanivaló, a tartalom. Olyan magas színvonalú, hogy én inkább nem szeretnék érdemben hozzászólni, épp elég szegényes képet fest ez rólad már anélkül is...
Délután kettőkor szűk kompánia gyűlt össze a gödöllői Opel Gaál bemutatótermében, ahol egy öreg Chevrolet pickup és egy Opel Ascona raliautó közé állítva, néhány szalámis szendvics társaságában ott várakozott a legelső magyar Astra. A közlekedési múzeumban rendezett…..
V-johny
2012.03.02 11:11:28
@BocaNegra: Nem az a lényeg (elsődlegesen), hogy ez egy Astra. Az a lényeg, amit megtestesít. Tudod te, hogy mekkora történelmi jelentőségű az, hogy 1992-ben személyégkocsi gyártása indulhatott meg a mi kis hazánkban? A hozzászólásodból ítélve nem...
V-johny
2012.03.02 15:44:52
@BocaNegra: Hát valóban nem vagy jártas a történelemben... '92-ben a rendszerváltás követően megvalósult egy olyan beruházás Magyarországon, ami azelőtt teljességgel elképzelhetetlen lett volna. Ebbe a kicsi -fejletlen, nemzetközileg elnyomott- országba jött egy akkora multi mint az Opel, pedig csalogatta más állam is a környékről. Itt nem az Opel márka az (elsődlegesen), amit ünnepelni kell.
"Ez csak Mo-on divat, h a szarásból is hacacárét csinálunk, mert semmi más nincs, amire igazán büszke lehetne az ember." Sajnálom ha ennek a történetnek a jelentőségét nem érted, nem látod át...
100%-ban magyar autó? Kivitelezhetetlen (volt/lesz) egy olyan országban, ahol igazából/valóban 100%-ban magyar tulajdonú gyár/szolgáltató nincs.
A kicsike ~180ezer fős falunkban nem lesz falunap emiatt, inkább a "bigcity feeling"-től semmit nem látó VALÓDI nagyvárosiaknak hagyjuk, nekik jobban megy az agyatlanságok ünneplése vagy az érdek tüntetgetés... Ott pont helyénvaló egy bizonyos hangnem, felénk ezek helyett iskolába kellett járni és történelmet tanulni.
"Ez csak Mo-on divat, h a szarásból is hacacárét csinálunk, mert semmi más nincs, amire igazán büszke lehetne az ember." Sajnálom ha ennek a történetnek a jelentőségét nem érted, nem látod át...
100%-ban magyar autó? Kivitelezhetetlen (volt/lesz) egy olyan országban, ahol igazából/valóban 100%-ban magyar tulajdonú gyár/szolgáltató nincs.
A kicsike ~180ezer fős falunkban nem lesz falunap emiatt, inkább a "bigcity feeling"-től semmit nem látó VALÓDI nagyvárosiaknak hagyjuk, nekik jobban megy az agyatlanságok ünneplése vagy az érdek tüntetgetés... Ott pont helyénvaló egy bizonyos hangnem, felénk ezek helyett iskolába kellett járni és történelmet tanulni.
V-johny
2012.03.02 23:27:50
@Dennis01: Nem igazán értem az üzeneted... Mi hülyeség?!
Ezt is megéltük. Kellett hozzá egy kis idő, egy remek helyszín, egy penge_verda és egy őrült a kormány mögött. Valamint egy szem operatőr(Szeljak György), aki érti a dolgát és szerszámát biztos kézben tartja. Iszonyatosan büszkék vagyunk rá mindannyian, hogy ez az egy szem…..
Retrojátékos anzikszünk számomra kedvenc állomásához érkeztünk. Azokhoz a játékokhoz, amilyenekből nekem sose vettek, pedig mindig rettentően vágytam ilyenre. Nem mintha nem lettek volna jó játékaim, de valahogy én inkább Legót meg Merkurt kaptam a szüleimtől, meg nagyon jó…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz