Regisztráció Blogot indítok
Adatok
p44

0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mai szkennelés rovatban egy kis méretű, 32 oldalas általános Lego katalógus került sorra, ami a német, a francia és az olasz piacra készült. A képek és az elrendezések ismerősek lehetnek, hiszen több korabeli katalógusban illetve inserten is visszaköszöntek. Nem is lehet erről túl sokat…..
A német fővárosban élni sokak vágya, ám Berlinnek (minden más városhoz hasonlóan) nem csak napos, de sötétebb oldalai is vannak. A lassan négy hónapja ott élő Belláék mindkettőt megtapasztalták már, akadnak köztük egészen meglepő dolgok is. (A képeket külön is köszönöm neki.) Mi az az öt dolog, ami…..
p44 2019.12.22 22:36:24
@Buchhalter: 1600 netto
Bruno Barbey, a MAGNUM Photos munkatársa több ízben is járt a szocialista Lengyelországban fényképezőgépével. Először 1967-ben Charles De Gaulle francia köztársasági elnök látogatásakor, de ekkor még szociofotókat és emberközeli, a mindennapi életet megörökítő képeket nem készített. Erre 1976-ig…..
p44 2019.11.12 14:39:26
@Bosses: a 23-as képen szerintem a ház eresze mellett áll a fotós

@enpera: a 22-es képen mindjárt 2 nagypolszki is van :)
HamPLÓ Autóš képek 2019.09.18 07:00:00
És akkor megint autózunk egy kicsit. Legutóbb elcsúsztunk a drágább jószágok felé, úgyhogy most nézzünk néhány csehszlovák remeket a rendszerváltás előttről! Múlt hónap végén villamosokat nézni mentem Brnóba, de a síndöcögények felvonulásának körítéseként állt néhány öreg gumikerekű is a…..
p44 2019.09.18 23:40:37
@Hamster: a Skoda az 1000MB-be tervezett új alumínium blokkos motort, az hatalmas dolog volt akkoriban, nagyon előremutató fejlesztés volt. Ezt használták aztán minimális változtatásokkal 1964-től az 1000MB-ben,S100-ban, S110R-ben, 105-120 típusokban, 1.3-asként Rapidokban, majd a vas hengerfej helyett mar alumínium hengerfejjel 135-ös és 136-os farmotoros típusokban majd a Favoritokban, Formanokban 1995-től a Feliciákban és kapaszkodjatok meg, de Fábiák es Octaviak is készültek ezzel a motorral még (1.4-re felfúrva). Octavianal a motorkód AMD. Asszem 2003 olt az utolsó évjárat. A konszernen belül készült Seat Arosa is ezzel a Skoda blokkal amúgy, ott vissza volt butitva 1 literessé azt hiszem. Mondhatjuk hogy bevált konstrukció. Anno a 60-as években kénytelenek voltak nyugatról, az Olaszoktól dollárért venni az előallításhoz a technológiát, a keleti oldalon egyszerűen nem állt rendelkezésre.
p44 2019.09.29 22:10:40
@Hamster: az S100 komoly visszalépés volt az 1000MB-hez képest, mind díszítettségben, mind extrák tekintetében. Az MB-nek négy kibillenthető pillangóablaka volt, amivel meleg időben kiválóan átszellőztethető volt az autó, anélkül hogy a benne ülők a huzattól szenvedtek volna. Az S100-on még volt pillangóablak de már leereszthetetlen hátsó ablakok voltak, amit aztán a 105-ben megfejeltek a pillangóablakok elhagyásával is. Ha így hirtelen mondanom kéne valamit, ami fejlődésnek számított az MB-hez képest az S100-on, az a licenszelt Dunlop első tárcsafék a korábbi 4 dobfék helyett. A motorra vonatkozó kérdésedre mások már úgy látom válaszoltak előttem, az amerikai autókkal nem vagyok képben, de pl. a Toyota legendás 4A motorja 1978-2006 között volt gyártásban, ami elmarad a Skodáéktól. ;)
Azt már bemutattam videón, micsoda szemétdomb volt mindenhol (bár valójában egy nagycsalád használati tárgyai és emlékei, csak szétdobálva). Ezek többségétől máig nem sikerült megszabadulni, az apróságok bezsákolva várják, hogy a szemétbe kerüljenek, a nagyobbak egy részét (régi, nagyrészt…..
Mindenki kedvenc pultos csaja, Klárika egyáltalán nem bánja, hogy full egyedül él a nagyvárosban, ahol állandóan esik az eső. Mondjuk mióta kint van tök jó az időjárás, s ő ezt saját érdemének is fogja fel, hiszen eddig bárhová ment sütött a nap, miért pont most lenne másképp.  Klárika egy táncos…..
p44 2019.08.26 16:45:20
@PartyMikee: nekem ma dobta be a postás
Bulika. Az egyesült törzsben mindenki kacag, telezabálta és itta magát, van zuhany, szappannal, édes vízzel, meg törcsivel, és ha ez nem lenne elég kedves feleim azok számára, akik azért kapcsoltak erre a műsorra, hogy valódi szenvedést, vért és verejtéket lássanak, akik kíváncsiak voltak az emberi…..
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
Jocó agyában sokminden átfutott, hogy hogyan úszhatná meg az esküvőt. Homályos víziók lebegtek a szemében, mikor is betör az ara házába, s ellopja a szerződést, de ez még a legenyhébb volt, mert főleg a gyilkosság különböző változatai tetszettek neki. Elképzelte ahogy tulajdon tenyereit…..
1862. Ballon feltöltése - talán hidrogénnel - az amerikai polgárháborúban..
p44 2018.05.13 20:17:47
@HARP3R: sztem most is ezen a szinten van, csak úgy tesznek, mint ha nem lenne :)
1900 körül. Francia pásztor lakókocsijában..
p44 2018.04.18 01:09:50
@pizo: köszi, ezt nem tudtam
33+1 képeslapot hoztam mára. Ebből egy szerintem kakukktojás, majd Ti megmondjátok melyik - magyar vonatkozása is van - nem lesz nehéz. A képek ma szép nagyok, ahogy lehet igyekszem egy kicsit nagyobb felbontású fotókra áttérni a jövőben is. Talán ma már a mobileszközökön sem gáz a nagyobb letöltött…..
p44 2018.02.25 10:54:06
@bioLarzen: tipp: 0, a helyes válasz talán a 4 (a kelet berlinivel 5)
A bázisunk mellett a mali hadsereg egyik egysége állomásozott, nem voltunk tőlük elragadtatva. Még egységes egyenruhájuk sem volt, úgy néztek ki, mint akik egy katonai turkálóból öltöztek fel. A lábbelik még ennél is változatosabbak voltak, volt ott a különböző bakancsoktól kezdev a sportcipőn át a…..
Nem tudom, hogy olvasta-e valaki a Ford Taunus cikket még tavaly a TC-n. Amikor készült, a fotózás után elég soká' ottmaradtam dumálgatni a kocsi tulajdonosával, Borsi Mikivel. Szó esett akkor egy 170-es Mercedesről is, ami valahol a közelükben, egy garázs mélyén porosodott…..
Mostantól újra utazunk, ahogyan régen. Minden héten ellátogatunk valahová a világban, ahogy tettük ezt egészen tavalyig. A sorozat tehát visszatér, ma elsőként a nyolcvanas évek elejére, a gettósodó Liverpoolba megyünk. Ritkán csettintek elégedetten szociofotók láttán, de ez a…..
p44 2017.12.16 20:11:58
@moltam4300: ilyen nagy lökhárítóbabákkal nem lehet 124-es Fiat. A másik (banyatankot húzó nős) képen szerintem valami régebbi Escort, Austin vagy esetleg Zastava lehet, nem Lada.
p44 2017.12.16 20:17:18
@moltam4300: 350e Ladát adtak el UK-ben... a csúcson, '88-ban az adott évi autóeladások 2%-a Lada volt. Sokan nem tudják ezeket, a farmotoros Skodák hasonlóan jól teljesítettek, úgy tudom szintén több mint 150e eladott farmotoros Skoda volt UK-ben '65-'93 között.
Az 1968-1978 közötti amerikai Overdrive magazinokból válogattam képeket egy kellőképpen nosztalgikus elrévedéshez, amikor az 1973-as borítón egy magyar fotót pillantottam meg. Egyébként a kép borzalmas: leharcolt SCANIA, égig érő gaz az előtérben, sáros kerék, de a rendszám, a felirat bizonyítja,…..
Ez a bejegyzés most kevésbé Norvégiáról fog szólni, inkább arról, hogy miért is jöttem el, vagy miért érzem szükségét annak, hogy most egy ideig távol legyek a hazámtól. Viszont tartok tőle, hogy ezekben a gondolatokban is sokan osztoznak velem. Azért tartok tőle, és nem örülök neki, mert szomorú…..
Kép-tér Blog Szalay utca 5/a. 2016.03.28 11:05:35
A Magyar Királyi Postamesterek és Postamesteri Alkalmazottak Egyesülete 1937-ben zártkörű pályázatot hirdetett a Honvéd utca és a Szalay utca sarkán építendő bérház terveinek elkészítésére. Az egyesület egyik alapvető feladata az egyleti tagok, azok özvegyeinek és árváinak a pénz- és természetbeni…..
Az előző részek tartalmából:Elkezdtem Volkswagen Bogarat keresni.Vettem egy bogarat, örültem neki.Elkezdtem szerelgetni, kiderült, nagyon élvezetes dolog.Kasznit cseréltünk rajta, szép sárga lett.Az egyik részben pedig felpolíroztam Ezúttal lerobbantunk az út szélén Lilla: Ez a…..
p44 2014.08.28 10:43:45
@Bende Tibor: NEM derült ki egyértelműen az ok (miért csak az egyik)...

most akkor a szerelő b.szta el, vagy a "nem sz*r" minőségű alkatrész volt mégis sz*r, vagy mindkettő? :)
A dédapjuk kovácsként lovakat patkolt műhelyében, Hans-Jürgen és Christian egy sok millió eurós vállalat fejei, 170 alkalmazottal. Abték érdekes család, a hétvégi DTM-futamon lesz alkalmam közelről megismerni őket. A lovaskocsik alkonyán jó ütemérzékkel váltottak autóra, ma…..
p44 2014.05.29 14:13:05
32
Ez lenne a jövő? A zsaruk kiszúrnak egy száguldó motorost, követni kezdik, de semmi szirénazaj, fülből csöpögő adrenalin, még egy kis csattanás sem. Csak egy letartóztatás. Üdv a huszonegyedik században. A fakabátok fent repkednek az égen, sasolnak, észreveszik, hogy egy…..
Carrera Servo blog Sínek 2014.05.02 08:15:42
Slotless slot car, avagy vályú nélküli vályús autópálya. Őrültségnek hangzik, pedig nem az.  Keskeny sínek (1979-1981) Mivel a sávváltás vezető pöcök nélkül történik, így eleinte vájat nélkül, vékony sínekkel oldották meg az áramellátást.Ez pár hibalehetőséget…..