Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Olmütz

0 bejegyzést írt és 23 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A Mester megint megcsinálta! Bő két évvel az Ordinary Man kiadása után újabb nagylemezt készített, ami a napokban meg is jelent. Tucatnyi sztárvendég, közelgő turné, több, mint egy órányi új zene: van miről beszélni...
Tegnap jelentette be a nyáron Budapestre látogató Alice In Chains, hogy ma új dal érkezik tőlük egy videóval is megspékelve, mely az új album előfutára is egyben. Nos a vártnál picivel előbb (de sebaj ugye) itt a The One You Know című tétel, amely hajtás után hallgatható/nézhető meg...
Azt hiszem, én vagyok az egyetlen filmkritikus, aki azután látta a Saul fiát, hogy MÁR megkapta az Oscart. Sokat egyébként nem is írnék a történetéről, Lisztes már amúgy is írt egy kritikát, amely inkább erre az aspektusra koncentrált. Most mit mondjak, fél éve már azzal idegeltem a környezetemet,…..
A brigantyk a világégés fenegyerekei. Ők képviselik a sorok közti lényeget, rajtuk áll vagy bukik minden. Aldo Raine hadnagy (Brad Pitt) vezetésével ezek a zsidó amerikai katonák náci skalpokat gyűjtenek, és csupán egyetlen céljuk van. Mielőtt rohadék, szemétláda, gátlástalan…..
TComment Benzinest? Hülye vagy? 2014.02.04 06:20:00
Nem sokat gondolkodnék, ha új autóba motort kellene választanom. Elfogytak az érvek a benzinesek mellett. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Olmütz 2014.02.04 08:46:40
Erősen kétlem, hogy a cikk írója használt érdemben 1.4 TSI-t. Vagy ha igen, annak a kocsinak valami baja volt.
Most van 127 ezer km az Octavia 1.4 TSI DSG-mben. Hidegen kissé érdesen szól, az igaz, talán egy percig? Kettőig? Csak én ezután nem szállok ki, hanem továbbmegyek. Ott pedig olyan rezzenéstelenül és halkan jár, amiről egy dízel csak álmodozhat, és ez így is marad mindörökre.
Nem sokan szoktak megelőzni az utakon; nem mintha mindig őrült módra hajtanék, de ki szoktam hozni a szituációból, amit ki lehet. A 127 ezer km átlagfogyasztása így 7 liter körül jár. Az autó úgy megy, mint egy álom, semmiféle érdemi turbólyuk nincs, a váltó leggyakrabban 6-7. fokozatban van.
Nekem ez az autó mutatta meg, hogy a dízeleknek az átlagos közlekedő számára semmi értelme sincs. Én megyek 40 ezret egy évben, ami nem extrémen sok, de át nem ülnék egy dízelbe ebből a kocsiból semmi pénzért vagy alacsonyabb fogyasztásért.
A pénz különben sem minden. Akár még az a tudat is számíthat, hogy az autóm kipufogójából most landol-e pár ezer nano-méretű koromszemcse egy kisgyerek tüdejében, vagy sem. Persze lehet ezt demagógnak tartani, akkor még mindig ott van a komfort, a csend.
Annyi a titok, hogy nem egy hulladék benzinessel kell összevetni egy dízelt, hanem egy jóval, egy korrekt autóban. Aki tartósan ilyet használ, az az ilyen cikkeken csak röhögni tud, vagy szánakozik.
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Olmütz 2013.12.18 09:02:44
A szerző figyelmébe:

A törvény nem a letolókat védi, ez súlyos tévedés.
A törvény mindig és mindenben a képzetlen, gyakorlatlan, ignoráns embereket védi, magyarán a többséget. A legtöbb baj ebből származik a világon; büntetik, ha valamit jól akarsz csinálni és gyakorolsz, odafigyelsz, kihasználod a lehetőségeket, egyszóval hatékony akarsz lenni. hosszú távon a következmény, hogy előbb-utóbb mindenki belesüpped majd a reménytelen közönybe, belefárad a folyamatos diszkriminációba, és eszébe sem jut majd fejlődni. Így pusztul majd el a világ.

A közlekedésben sincs ez másképp. Büntetik, aki 140-el megy autópályán, de nem büntetik, aki indokolatlanul feltartja a szabályosan közlekedőket. Az, hogy mi Nyugat-Balkán vagyunk, abban is megnyilvánul, hogy rengeteg az indokolatlan lassúhajtás, ami törvényszerűen veszélyes gyorshajtási helyzeteket generál. Nyugaton ez is kicsit másképp van; ott alig van lassúhajtó, és emiatt sokkal kevesebb a gyorshajtó is. Egy összefüggés, amit föl kéne ismerni végre, és tenni ellene.
Mentél a pályán 108-cal, és letoltak. Ez az adott szituban fölösleges bunkóság volt, nem vitás. De azt nem írtad meg, miért mentél 108-cal. Volt egyáltalán értelmes oka? Vagy csak spórolni akartál mások rovására? Ne csodálkozz, hogy letolnak, ha mozgósikánt játszol. Teljesen érthető, hogy mögötted mindenkinek tele van a hócipője veled, és azt kívánják, bár születtél volna egy fél órával később, ha már muszáj volt. Ha tartanád a megengedett legnagyobb sebességet, ilyesmi sokkal ritkábban történne meg. Még aki gyorsabb nálad, sokszor az is türelmesebb lenne, mert látná, hogy kihasználod a szabályos kereteket.
Ugyanez áll az országúton 70-el andalgókra. Az én szemeben ugyanolyan hibásak, mint a gyorshajtók, akikben elszakad a cérna mögöttük. Menjen mindenki 90-el, és nagyságrendekkel kevesebb baleset lesz.
A követési távolsághoz is így érkezünk el. Amíg hemzsegnek az utak az olyanoktól, mint te, a követési távolság betartása illúzió, mert lépten-nyomon előzni kell még a szabályosan közlekedőknek is. Azt meg nem lehet 50 méterről, ezzel gondolom, nem mondok újat. Ahelyett, hogy a jelenséget szapulnád, érdemes volna elgondolkodni az okokon. Számos ok van, ami a valóságban lehetetlenné tesi ennek a betartását, így a törvény azt fogja tenni, amit mindig: kreál egy lehetetlen helyzetet, és lesápolja azokat, akik gondolkodnak, és elemzik a szituációt. Tudom, hogy fura, de ilyenek is léteznek. Persze egyre kevesebben; az irány, amerre a világ halad, nem kedvez ennek a fajnak.
A Facebook felhasználók típusai után újra egy jópofa infografika, mely bemutatja az iPhone tulajdonosok hét fő típusát. A jelenlegi eladások szerint 70 millió iPhone tulajdonos van szerte a világban, de ez a szám a közeljövőben akár meg is duplázódhat. Nem fordítás, csak egy…..
Örök világosságot nekik, az emberekre még egy villanykapcsolót se szabad bízni, nemhogy komolyabb dolgokat. Semmit. Vélemények az azonos című írásunkról...
w Elnöki pornó 2011.01.03 06:45:00
A köztársasági elnöknek, komolyabb jogosítványok híján, egy feladata van tulajdonképpen: hogy legyen rendes ember. Tudjon viselkedni, látsszon tisztességesnek, és ha van is pártkötődése, legalább úriemberségből ne mutogassa úton-útfélen.   Igazán nem kérnek tőle sokat.…..
Belsőség Miattam vannak a dugók! 2010.06.02 13:17:00
Tehát, ha álltok a dugóban, engem szidjatok. A dugók ugyanis így keletkeznek, és ezért én vagyok a felelős. Ezeket a hibákat én követem el, csak én. Mert ti nem. Ugye, nem? Mai cikkünk blogposztja...
Olmütz 2010.06.02 15:51:03
Szép, szép, amit a cikkíró itt leírt, értem is a célzatokat, látom is a leírt típusfajokat minden nap, csak egy a probléma: a dugók nem ezen szerencsétlenek miatt keletkeznek.
Azt tán csak nem gondolja senki komolyan, hogy 1-2 lúzer miatt, aki tombolán nyerte a jogsiját, olyan dugók tudnak kialakulni, amikkel nap mint nap küzdünk? Ha ez így lenne, akkor nem lenne különbség nyári és tavaszi forgalmi szint között, mert lúzerek minden évszakban vannak. Dugó meg - érdekes módon - nyáron általában nincs.
A szomorú igazság a következő: a dugók az utak áteresztőképességéhez mérten bődületesen megnövekedett autós populáció miatt alakulnak ki. Akkor is dugó lenne, ha csupa Fittipaldi ülne autóba reggelente. Létezik egy viszonyszám, az egy négyzetméternyi útfelületre jutó autók száma; ha ez elér egy bizonyos értéket, onnantól dugó van. Olyan törvény ez, mint hogy novemberre ősz lesz. Nincs mit tenni ellene.
Sajnos a trend teljesen kilátástalan képet mutat: az autók száma folyamatosan nő, az utak áteresztőképességét pedig minden józan logikával szembemenve, pl. mondvacsinált biztonsági okokra hivatkozva mesterségesen szűkítik, pl. körforgalmakkal, indokolatlan lámpás kereszteződésekkel, terelésekkel, stb. Ebből sem a közeli, sem a távoli jövőben semmi jó nem fog kisülni. A dugók ellen egyetlen orvosság létezik: az autók számának csökkentése. Ezt boldogabb országok dugódíj útján oldják meg; nyilván követjük majd a példájukat agyatlanul, de hát más választásunk úgysem igen lesz.
Így hát dugóban ülve, ha szidni támad kedvünk valakit, érdemes magunkkal kezdeni, mert minek is ültünk autóba?! Kb. mindenki más is így van ezzel, helyzete és oka mindenkinek van. Miért van óriásdugó esőben? Nem a lassan menők miatt, hanem azok miatt, akik az autót esernyőnek használják. És még lehetne sorolni.
Jólesik rákenni valakire a dolgot persze, ez érthető; levezetni a frusztrációt egy vakegeren, aki előttünk bénázik. De nézzünk egymás szemébe: nem hibásabb ő, mint mi, vagy bárki más a minket körülvevő autóáradatban.
Az már egyaltalán nem újdonság, hogy az angol futball szereplői általában, és mind közül legfőképpen a szövetség illetékesei rendszeresen a legnagyobb bénaságokat képesek elkövetni (elég csak Sexy Sven különböző sejkekkel való ál-alkudozására, Steve McClaren…..
  Soha ennyi kézen tesztautó még nem ment át nálunk. Pedig az elvakultak szemében csak egy francia hulladék. Na ők azok, akik sosem tudják meg, miért a Citroën DS3 az idei év meglepetése. Vélemények az azonos című írásunkról...
Olmütz 2010.05.12 16:36:38
@F/: Mert alku előtt nézegeted őket...:-) Ha csak bekopogsz egy szalonba, engednek egymilliót. Húgomék pl. most vettek egy igen jól fölszerelt C4 Grand Picasso-t kevesebb, mint 5 milláért.
Paul McCartney a minap a Q magazinnak elmondta, hogy annak idején közel voltak hozzá, hogy a Beatles újjáalakuljon, de, mint ugye azt tudjuk, ez John Lennon 1980-as halála miatt (legalábbis fogjuk erre) nem történt meg. Többször is leültek erről beszélgetni, de mikor az éppen…..
Olmütz 2010.04.30 11:22:51
@csabez999: Nyilván nem ismered a Beatles-t. Ez a legjobb indulatú értelmezés.
24 éve (1986) történt a csernobili katasztrófa.1986-ban e nap hajnalán, a csernobili atomerőműben több robbanás után nukleáris olvadás kezdődött, ezzel bekövetkezett az eddigi legsúlyosabb szerencsétlenség az atomerő békés hasznosításának történetében. A katasztrófa…..
Az ilyen sztoriknál szeretem azt leginkább, ha a másik fél is jelentkezik és előadja a saját verzióját, most is várom a jobbnál jobb sztorik mellett a lenti képen látható autó vezetőjének a reakcióját emailben! Esetenként ez szánalmas mentegetőzés, máskor pedig egész más…..
Olmütz 2010.04.20 15:00:02
Egy vélemény a sok közül: A captivás arc agresszív kancsó volt, a posztoló pedig 10 év alatt keveset tanult meg a közlekedésről.

Érdekes volna megtudni, vajon a Suzukikban van-e valami rejtett vezetéstechnika-gátló berendezés, vagy csak a nagy számok törvénye érvényesül? Bármi is legyen, ez tipikus suzukis történet volt. Az egész córesz azért történt meg, mert a posztoló agyatlanul ragaszkodott az 50-es limithez; ha nem vár egy nem indexelő, láthatóan fogalmatlan autóstárs reakciójára, hanem felgyorsít egy félelmetes 55-re és elmegy mellette, mindenki jobban járt volna. Kívülről nem előzékenynek tűntél, hanem határozatlankodó töketlennek, ugyanis a másik autó nem jelezte sávváltási szándékát.
Besorolhattál volna amúgy mögé is, ha már annyira húzódozol a taktikai sebességtúllépéstől. Vagy az már nem tetszett volna, ha téged is feltart valaki? Csak az van rendben, ha te teszed meg másokkal?
További elkerülési lehetőség, hogy nem dudálunk vissza tolakodó, dudáló parasztokra. Hagyd őket menni, ennél jobbat nem lehet tenni. A captivás ősköcsög módra viselkedett. Na és? Attól nem lesz kevésbé köcsög, ha dudálsz, kizárólag magadat bünteted az ő hülyeségéért.
Napi 100 kilométert vezetek, és látom, hogy kis hazánkban a leginkább jellemző mentalitás az ignorálás; senki sem figyel a másikra, saját magán kívül nem foglalkozik semmivel. Ez az oka minden bajnak.
A Vatikánnak elkel mostanában a pozitív sajtó, hiszen a papok gyermekmolesztálási ügyeit eltussoló katolikus egyház nem tartozik a legnépszerűbb szervezetek közé jelen pillanatban. A sajtósuk viszont ügyes, az tuti, hiszen hivatalos lapjukban, a L'Osservatore Romano hétvégi…..
Olmütz 2010.04.14 11:10:40
@Surveyor: Konkrétan Lennon volt betépve, mivel ez az ő dala...:-) Bár a többiekért se tenném tűzbe a kezem...:-))
A nagy jelentőségű első Black Sabbath lemezen túl egyéb komoly évfordulókat is hoz még a 2010-es év, s nekem feltett szándékom, hogy ezek közül megemlékezzek azokról, amelyek leginkább közel állnak hozzám. Ma egy ilyen alkalomról számolhatok be, s mi több, mindjárt két…..
w Achtung, Panzer 2010.02.26 03:45:00
Az elközelgő választás főkérdése, vagyis hogy ki nyeri, rendkívüli unalomba fulladt. A Fidesz győzelme egyértelmű, a szocialisták sem kockáztatják, hogy az újrázásra hajtsanak; érzik, hogy az már tényleg pofátlanság volna. A jobboldal mélyen hallgat, holdudvara pezsgőt…..
Olmütz 2010.02.26 12:15:35
Árpád, a "nemszavazáshoz" lenne néhány gondolatom. Jómagam is "nemszavazó" vagyok, s mivel vannak még ezzel így jópáran az országban, érdemes számításba venni még néhány lehetőséget azon kívül, hogy az illetők "beleszarnak".
Például azt, hogy a nemszavazók egy véleményt nyilvánítanak ki. Visszajelzést adnak a politikának. Mégpedig azt a visszajelzést, hogy nem találnak olyan pártot, akire szavazhatnának. Nem kívánnak a szavazatukkal legitimizálni egyetlen szervezetet sem, akinek esélye van hatalomra kerülni. A politika sem egyéb, mint piac; ugyanolyan, mint a hónapos reteké vagy a mikrosütőké. Van kereslet, és van kínálat. A politikusok azért hangoztatják, amit, mert ezzel keresletet elégítenek ki. Ha a kereslet változik, akkor a hangoztatott nézetek is változnak - erre Orbán Viktor példája igen plasztikus szemléltető eszköz, de nyilván nem ő az egyetlen. Ha a politikai piacméret erősen csökken, azzal minden politikai párt legitimitása is értelemszerűen csökken.
A nemszavazás oka tehát nem az, hogy beleszarunk. Az a cél vezérel, hogy csökkenjen a legitimitás. Ha visszatekintünk az ifjú magyar demokrácia elmúlt 20 évére, nézetem szerint valamennyi párt azt a visszajelzést érdemli, hogy amit csinálnak, az kritikán aluli teljesítmény. Ideális esetben azok, akik így gondolják - és elég sokan vagyunk -, azok nem mennek el szavazni. A protest-szavazás önbecsapás, torz visszajelzést ad, ennélfogva értelmetlen dolog. Természetesen értem, miért jelentkezik tömegesen társadalmi szinten, ettől azonban még nem válik követendő példává.
Te szereted a Gyaloggalopp-ot, biztosan megvan az a jelenet, amikor Arthur vitába keveredik egy sáros paraszttal. Arthur végső érve, hogy "de én király vagyok!", mire a paraszt: "én nem szavaztam rád!" Ez a lényeg. A magyar pártok annyira lejáratták magukat, hogy szégyellném, ha bármelyik is jogosan elmondhatná magáról, hogy az én szavazatom is legitimizálta a működését.
Ha minden ember csak egy félórára leülne, és nem lenne hajlandó fölkelni, akármivel is fenyegetik, minden manipulatív és zsarnoki erő megbukna a világon. Emberek, támogatók nélkül ugyanis tehetetlenek.
Így hát a politikában is így kell eljárni annak, aki nem talál olyan pártot, akire szavazhatna. Tessék otthon leülni és nem szavazni! Ha nem lenne szavazó, az egész szabadrabló, népnyúzó banda kénytelen lenne más foglalkozást választani, és a nemszavazás idealista célja éppen ez. A protest-szavazók azonban elvesztik az erkölcsi alapot a felháborodásra, ha az ország dolgai nem jól alakulnak. Ők is bűnösök benne, mert legitimizálták a hatalmat.