Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Abfangjaeger

0 bejegyzést írt és 330 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Annyira régóta van hosszú ötödik (hatodik, hetedik és nyolcadik) az autóinkban, hogy már csak a veteránosok tudják, illetve a nagyon öregek emlékeznek rá, hogy régen minden erősen pörgött, ha a pályatempót valaki tartani akarta vele, még a nagy V8-asok, sorhatosok is, a kisebb…..
Abfangjaeger 2015.07.20 22:37:57
@la115: a Ponton áll motorhiba (pontosabban hibás motor) miatt.
belsoseg.blog.hu/2015/04/05/ponton-sztori_az_ujabb_szoporoller
Belsőség Heti merítés 2015.05.24 08:32:38
Egy amerikai középkategóriás a ´80-as évekből Mikor megvettem, ismerőseim mondták, hogy drága lesz az alkatrészellátás, nehézkes a beszerzés, sokat fog fogyasztani az autó. Szovjet koporsószállító made in USA Felhívott, hogy ha még mindig vágyom az amerikai szarokra,…..
Abfangjaeger 2015.05.25 21:22:55
@Whatever90210: Pontosan, azt a cikket nekem is lett volna kedvem kommentelni. Amit tudok az én vasam kapcsán pl.: Denso ITL20-as irídium gyertya 6db itthon majd 36000 Ft, amcsi webshopból szállítással nincs 12000 Ft. Gates hosszbordás szíj itthon 8000 Ft, kint 3000 Ft. És ez a többi alkatrészre is vonatkozik. Az Exploreremhez nem volt 12000 Ft két lengőkar alsó gömbfej, itthon egy hasonló korú Hiluxhoz 15000 Ft darabja.
Belsőség Heti merítés 2015.05.10 08:09:13
Jéghideg precizitás Gyanítom, hogy a külső szemlélőnek, aki a járda szélén áll, vagy akit éppen megelőzök, annak élvezhetőbb a hangja, mint nekem, aki vezeti. Nem nagy élmény, de teszi a dolgát Megpakolva már annyira nem fickós, főleg nem emelkedőkön, de ha nem túl…..
Abfangjaeger 2015.05.11 20:39:29
@ledo76: Kinek-kinek meglátása szerint, én a levegőszűrőnél sem spórolok. Talán a TC-n volt egy cikk arról, hogy melyik a motorgyilkos szemcseméret. Nem a nagy!
Asszony "új" autójában cseréltem a dolgokat. Az előző (osztrák) tulaj által belerakott/belerakatott levegőszűrő MANN volt, egy külső (talán szívászaj-csökkentő) szivacsréteggel. A frissen berakott szűrő meg "mezei" perforált lemez borítású. Az élet apró örömei.

@Whatever90210: a megfogalmazás nem a legjobb, hasonlóan a vezérléscseréhez (szerintem). Inkább az lenne a jó megfogalmazás, hogy gyártói beszállítói minőség. Na ezt nem fogja senki leírni. :-D

A gyári elvárással kapcsolatban: egyik munkahelyemen felvetettem (csak autógyáraknak szállítottunk), hogy a vevői elvárásnak éppen nem megfelelő (értsd: kicsit nagyobb (2-3 századmilliméterről van szó több tíz, akár több száz milliméternél) mérettűréssel megfelelő) alkatrészeket miért nem adjuk el utángyártott alkatrészként, olcsóbban.
A vezetőség részéről az volt a válasz, hogy a cég célja az, hogy gyári beszállító legyen, nem akarják csökkenteni a hírnevüket utángyártott szállítóként.
Na, azon szoktam szélesen mosolyogni, amikor valaki, valamelyik fórumon veri a mellét, hogy ő állapotot vesz, nem kilométert, így ökörség nézni a kilométer számlálót. Egy vásárláskori rövid szemle alapján tűnhet azonos állapotúnak két autó, bár az egyikben mondjuk 100000…..
Abfangjaeger 2015.04.21 23:16:30
@Car Mandiner: Pont ez a problémám, amit mondasz. De azért mantrázzák az állapotot kell venni szöveget! És mit csinál? Megveszi az olcsót, mert a karbantartás-mentesnél hetvenezerrel kevesebbe kerül, de annyiból talán a vezérléscsere jön ki alkatrész plusz munkadíjjal, de olajat, féket, fékfolyadékot, futóműelemeket nem cserélt, vásott gumik vannak rajta és két hónap múlva lejár a műszaki.
Na tényleg mindegy, mert csak felhúzom magam és nem fogok tudni aludni.
  Van egy örökérvényű igazság Hollywoodban: semmi sem igazi. Éppen arről beszélgettem egy amerikai barátommal, hogy ő szereti a Halálfos Iramban sorozatot, én meg utálom. Az autók -  szólt az érv, az én érvem meg az, hogy a sorozat mindannak a szépségnek és technika iránti…..
Belsőség Heti merítés 2014.10.19 09:01:19
Teljesen jó, aki szidja valami széthajtott romot fogott ki... Elöljáróban annyit, hogy imádtam mikor megvettem és még ma is akárhányszor ránézek csak mosolyogni tudok, annyira gyönyörű és jó autó. Hűséges, megbízható társ Amikor eladtam, olyan érzésem volt, mintha…..
Abfangjaeger 2014.10.19 21:13:45
@Bambano: Hogy Nicolas Cage-et idézzem a fegyencjáratból: két emberben bízok. Az egyik én vagyok, a másik nem maga. A szakszervíz az nálam a nem a másik személy. Inkább időt szakítok rá, hogy megcsináljam magamnak. És azt az alkatrész szerelem be, amit én szedek ki a saját csomagolásából saját kézzel. Így nem fordulhat elő, hogy véletlenül bekerül egy SIMER fékbetét TEXTAR áron. Vezérlésnél is beraktam egy BOSCH szíjat, ami biztosan az, és nem egy visszakapott BOSCH doboz, amiből véletlenül egy Q-FIT.
Persze számlát soha nem kaptam, de nem is volt reklamáció sem a munkára.
Arra koncentrálnék, hol vannak olyan apró fájó pontok, amiket egy kis kenőccsel, masszázzsal mindenki számára fájdalommentesen kezelni lehetne. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Abfangjaeger 2014.04.23 14:27:24
@Schütii: A magyarországi műszakiztatási szokásokat inkább hagyjuk, már sok karakter lett elpocsékolva, feleslegesen.
Utolagos LED-es helyzetjelzőkkel kapcsolatban a cikk utolsó előtti bekezdése: totalcar.hu/magazin/technika/2013/11/08/er_valamit_a_gagyi_led/

Az láthatósággal kapcsolatban meg annyit, hogy amikor kezdett a sor torlódni kanyarban, akkor az ötven méterrel előrébb lévő Fiesta hátsó lámpáját láttam. Nem, nem féklámpa volt, helyzetjelző.
Abfangjaeger 2014.04.24 08:22:50
@MaCS_70: Remélem csak átsiklottál afelett, amit leírtam és a ködzárót kikapcsolod, ha mögédér valaki...
Abfangjaeger 2014.04.24 13:52:06
@MaCS_70: Ködzárót (és ködlámpát) nem csak akkor lehet kapcsolni, ha a látási viszonyok egészen lassú haladást tesznek csak lehetővé, hanem a KRESZ 44. szerint: „Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják”, tehát amikor a sofőr "úgy gondolja".

Ez a bekapcsolom-kikapcsolom szerintem egyénen múlik. Ugyanis engem zavar, hogy a konvojban előttem haladó épp kiégeti a retinámat, holott miután szépen "összejöttünk", látom a hátsó helyzetjelzői alapján. És hamár összejöttünk, úgyis lassabban megyek, mint addig, tehát nem kell már olyan messziről észlelnem a lassan haladót. Azonkívül ellenkezik a bekapcsolva hagyott ködzáró azzal, amit korábban mondtál, hogy a féklámpa nem vált ki ingert. Az égve hagyott ködzáró mellett a fék még annyi ingert sem vált ki, mint világító hátsó helyzetjelző mellett.
Ezt egyébként egy katasztrófavédelmi ajánlás is kiemeli: "Amikor egy másik autó utolért, kapcsoljuk le a hátsó ködlámpát! Nem fog nekünk jönni, mert már tud róla, hogy előtte halad egy lassabb jármű. Különösen a dupla hátsó ködlámpa használata a veszélyes, mert a féklámpa kivillanását késve észleli a mögöttes forgalom. Ha mindkét oldalon van ködzáró fény, akkor a mögöttes forgalom számára sokkal vakítóbb és a féklámpa felvillanását késve lehet észlelni, mivel a féklámpa fényereje megegyezik a hátsó ködlámpáéval. Mivel adott két vakító fény, ha felvillan a másik ugyanolyan erősségű fényforrás, nincs ingerkülönbség, a vezető csak késve reagál, és ez már sok esetben késő, hátulról utoléri az előtte haladót, hiszen szinte észlelhetetlen a féklámpa felvillanása.”

Tehát én inkább azt támogatom/nám, hogy a sorban csak az utolsónak legyen felkapcsolva a ködzáró, míg a ködfényszóró csak az elöl haladónak.
A Mazdám aksija célul tűzte ki magának, hogy az őrületbe kerget a random kamikaze akcióival. Gondoltam túljárok az eszén, és beszereztem egy aksitöltőt. Na de ahhoz helyváltoztatásra kellett volna bírni az aksit, ami sehogy sem akart magától bekövetkezni, így az internetet…..
Nem tagadom, előítéletekkel ültem be erre a filmre. A Need For Speed - szerencsére magyar címmel nem is próbálkoztak - eleve hendikeppel indul, hiszen már az alapanyagot nyújtó játék sem túl valóságos, de a trailer még tovább rontotta a várakozásaimat. Mégis bíztam benne, hogy…..
Abfangjaeger 2014.03.12 21:32:46
@petrol pet:
xXx-ben van az általad említett jelenet. Egyébként épp helyet cserél a csajszival a tengeralattjáró-üldözés közben, azért van a "vészhelyzet". És talán egy Robur jön szembe.
Úgy tűnik, Európa teljesen megkergült, egyre feleslegesebb dolgokat írnak elő minden új autóhoz. Azonos című írásunk kommentposztja...
Abfangjaeger 2014.03.12 17:14:28
@istenbarma:
A felháborodásodhoz apró észrevétel: a héten eddig minden reggel le volt fagyva az autó. Akkor most mi a jobb? 13-15 fokban a téli gumi vagy -2-0 fokban a nyári gumi? Ráadásul hétvégére a hegyekbe hózáporokat ígérnek. Az biztos jó lesz nyári gumival...
Kamu kötelezővel, regadómentesen juthat kocsihoz, nem kerül be semmilyen nyilvántartásba és a rendőrtől se tartson. Azonos című írásunk kommentposztja...
Abfangjaeger 2014.03.04 14:36:28
@Józsi a guminagykeres:
Halkan jegyzem meg, hogy a világítást naponta KELL (ene) ellenőrizni, nem két évente. Fék, kormány papíron igen, de az is olyan (nálam), hogy menet közbeni rendellenes zajra már ellenőrzést kíván. Ennek ellenére láttam már több autót (jellemzően Ladát, Zsigulit) út szélén kiugrott lengőkar-gömbfejjel.
Nem egyszer láttuk már ezeket a videókat, nem is kétszer, de mindig akad, akinek ez még friss. Ráadásul most össze is hasonlítjuk, és nektek, kedves olvasók, lehetőséget adunk arra, hogy megmondjátok, vajon a zwickaui vagy az eisenachi gyár volt menthetetlenül és kőkorszakian…..
Abfangjaeger 2014.02.15 15:48:49
@Grafiqs: a '79-es még laprugós volt. Az volt a jobb, pár lapcserével, kalapálással jó ki ültetést lehetett csinálni...
Nincs nála háromszázezer forintnál drágább autó. Ennyiért viszont Ticót, Corsát vagy akár Volvót is kapsz. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Megígértem Pistának, hogy szombatra összekalapálok egy posztot azokból a képeimből, amiket nem tudtam elsütni sem a BMW 2-es bemutatóban, sem a hétfőn érkező 4-es kabrióban, a Vegas-Los Angeles útra kapott X5-ösről szóló tesztben, de még a BMW Designworks-üzemlátogatásomról…..
Abfangjaeger 2014.02.08 17:23:06
@Winkler Róbert:
Pár tipp bogárfogóra:
http://www.ebay.com/itm/Westin-72-87708-Wade-Ultraguard-Bug-Shield-96-02-4Runner-/310846422597?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AToyota|Model%3A4Runner&hash=item485fe3fe45&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Promaxx-825053-Smoked-Bugshield-Hood-Protector-/300900474574?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AToyota|Model%3A4Runner&hash=item460f10dece&vxp=mtr

http://www.ebay.com/itm/Lund-18039-Interceptor-Wrap-Bug-Shield-96-02-4Runner-/321276685453?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3AToyota|Model%3A4Runner&hash=item4acd952c8d&vxp=mtr

Ha még kint vagy és nagy a táskád, akkor haza is tudod hozni. Vagy kialkudsz valami olcsó postaköltséget és hazaküldeted.
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
Abfangjaeger 2013.08.19 14:11:05
Amikor rozsdaátalakítót használok, akkor az a Dinitrol ("öregebbeknek": Tuff-Kote Dinol) Converust RC900 nevezetű terméke. Nekem bevált.

@Csikós Zsolt: Múltkor volt az Aldiban porbeles/porbevonatos hegesztőgép, 30000-ért, tartozékokkal. Addig szemeztem vele, mire elvitték az összeset. De legközelebb veszek egyet.
A múltkori infót köszönöm, egyenlőre a finanszírozási részen dolgozok, ha ott minden tiszta, akkor tárcsázok.
Belsőség Heti merítés 2013.07.07 09:40:23
Isteni Szerkezet 1981 márciusa: nagy az öröm a Németh családban: lehet menni átvenni a Kispolszkit az Autóker csepeli telepére. Nagypapa szabadnapot vett ki a Vállalatnál, és elindult elhozni élete első autóját. A telepen persze nem fogadta a bőség zavara, legalább is a mai…..
Biztos mindenki tudja már, hogy 15-én szombaton Nagy Totalcar Pályanap lesz a Hungaroringen. Hangyásszal. Magyarország Legmenőbb Wannabe Wersenyautója menni fog a pályán, talán viszonylag sebesen is, de a szó semmilyen értelmében nem lesz kész. Kép: Modified Magazine A minap…..
Belsőség Heti merítés 2013.05.19 09:50:31
Ritkaság Francia kocsikból átülve nagyon furcsa, főleg, hogy előtte olaszt sohasem vezettem. Minden kicsit máshol van, minden kicsit másképp működik; furcsa, de egyáltalán nem kényelmetlen. Az én kredencem, avagy: Így öregszik egy autó Kanadában. Igazából egy s70-es…..
Autóépítés A rothadt életbe 2013.05.05 22:14:21
Amikor megláttam a kabriohoz mellékelt tetőt, több gondolatom türemkedett elő a jól szabályzott agytekervényeimből: Elsőként az, hogy miért nem mentem papnak. A mesterem szerint azok csak a keresztet hányják egész nap, más tudományra nincs szükségük. Ezt akkor közölte velem,…..
Abfangjaeger 2013.05.06 09:06:20
@Pityubácsi: Tök mindegy 18 év alatt és 65 év felett is csak arra lehet használni... :D
Húsz éve vezetek, azóta nem tudok rájönni, mi lehet annyira sürgős, hogy csakis egy magányos jármű előtti átrohanással oldható meg? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Abfangjaeger 2013.05.03 11:44:02
Tessék, lehet rágódni:

KRESZ III. RÉSZ - A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok
21. § Gyalogosok közlekedése

(1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.

(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban

a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,

b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

A KRESZ módosítás után, 2010 január 1-től:
(13) A gyalog- és kerékpárúton a gyalogos a kerékpáros forgalmat nem akadályozhatja és nem veszélyeztetheti.

Akik habzó szájjal uszítanak az autósok ellen és kizárólagos elsőbbséget követelnek (megakadt lemezjátszóként szajkózzák a 7. pontot), azoknak ajánlom a 6. pont elolvasását, de főleg ÉRTELMEZÉSÉT!!!

Mert Allah rogyaszthatná rá az eget azokra, akik úgy gondolják, hogy lendületből, körültekintés nélkül mehetnek át a kijelölt gyalogátkelőn (ez vonatkozik gyalogosra, kerékpárosra és autósra is).
Abfangjaeger 2013.05.03 13:49:23
@nemjogasz: ne életösztönből nézzen körül. "Kresz 21/6: A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.
Szerény javaslat: csökkentsük a balesetek számát, állítsuk meg pihenni az átutazókat! Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Abfangjaeger 2013.04.17 14:38:48
@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): utálok politizálni autós oldalon, de ez szúrja a szememet. A MÁV fuvarozási üzletágát -a MÁV-Cargot- 2008-ban eladtuk-eladták a drága jó politikusaink az osztrákoknak, a Rail Cargonak.
Abfangjaeger 2013.04.17 15:39:22
@magyar_ellenállás: Elhiszem. Csupán arra próbáltam utalni, hogy -mint sok más privatizált cégnél is- ez sem a "mi" zsebünkbe folyik be.