Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Javító Zoli

0 bejegyzést írt és 90 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Ilyet még nem láttál! 2013.12.23 18:33:19
Egy bocsánatkéréssel szeretném kezdeni a képek minősége miatt, de csak telefon volt nálam, annak is koszos volt a lencséje, és a nagy kapkodásban elfelejtettem megtörölni. Cápa barátomnál jártam, szintén nepper, iszonyatosan tud alkudni, egy isztambuli bazárban ríva szaladnának…..
A múltkor, amikor Pista kitette a facebookra a régi Az autó (a mai Autó-motor elődje) újságokat, amiket árultam, páran szóvá tették, hogy miért nem írtam meg a korábbiakat is, nekik kellett volna az adagból, de nem nézik állandóan a Vaterát. Hát akkor, most írok, mert…..
Javító Zoli 2012.11.10 19:42:43
Javító Zoli 2012.11.10 20:27:26
@Pierr Kardán: Akkó' nem változott semmi...:-D
Én azért beleolvasnék. Csípem az ilyen kordokumentumokat.
TComment A zöld Merga titka 2012.07.15 10:32:00
Ha úgy vesszük, negyven éve ismerem ezt az autót. És most már az enyém. De ez még semmi, van egy ok, ami miatt végtelenül sokat jelent nekem. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
Még most, három nappal Michelisz Norbert és a Zengő csapat szenzációs győzelme után is újabb és újabb interjúk látnak napvilágot, melynek alanyai természetesen a győztes és a győztes csapat. Szokásunkhoz híven, most is megpróbálunk egy másik úton járni. Ez az út most…..
Javító Zoli 2012.05.10 20:18:35
@imrebende: Akkor is csipázni fogom :-D
Sajna sokan nem fogják föl, hogy a túraautózás nem a kisasszonyok sportja, itt márpedig recsegnek a lökhárítók, törnek a tükrök, horpad a lemez. Ez egy ilyen buli. Valahol a tudáson túl nagy szerepe van a szerencsének is. Tarquini és Muller szlovákiai manővere a klasszikus pályaautós (gokartos) iskolához tartozik, szinte mindenki él ilyen és ehhez hasonló "piszkos" trükkökkel. Néha büntetik, néha nem. Ha ilyet csinál Menu, attól még jó versenyző lesz. Ahogy Muller is....csak nem szimpi a manus.
WTCC Hírblog Az én hétvégém 2012.05.07 21:12:00
Esélyem sincs leírni mindazt, amit átéltem az elmúlt hétvége során. Három nap alatt annyi minden történt és annyi élmény ért, amihez sokszor egy hónap is kevés. És tudom, ezzel mindannyian így vagyunk. A Ringre kilátogató 50-60 ezer ember mindegyike órákat mesélhetne arról,…..
Több mint fél éve már, hogy elkezdtem a Túraautó Hírblog írását, tehát itt az idő, hogy kicsit előre lépjünk. Nem vagyok híve azoknak a változásoknak, amik csak azért történnek, hogy valami más legyen, mint eddig, úgyhogy remélem, inkább fejlődésről beszélhetünk…..
Mi így… Az alábbi történet a képzelet szüleménye. Szereplői kitalált figurák, minden hasonlóság létező személyekkel csak a véletlen műve. Tavaly a Szilveszter Rally óta csak a garázsban üldögéltem a versenyautóban, leszámítva amíg még az Eger Rallye előtt elvittem…..
 Mindenki tudja, hogy nincsenek csodák, az Avas Lakótelepről soha, senki nem lesz rali-világbajnok. Nem azért, mert Miskolcon nincsenek ügyes gyerekek. Nem azért. Baranyában és a többi megyéinkben is vannak ilyenek. Azért nem lesz belőlük világbajnok, mert a szüleiknek nincs rá…..
Javító Zoli 2012.03.03 09:40:05
@McK: Hát abban azért vitatkoznék, hogy ennél volna olcsóbb. Amikor egy statikus hirdetőtáblára fölkerülni annyiba került, amiből az egész évre előre benevezhettünk volna az összes versenyre (nem most volt, belátom), és az a tábla nem hányja a dzsuvát, nem esik seggel az árokba, a nézők pedig nem nézik gúvadt szemmel.
Meglehet, hogy statisztikailag nem annyira olcsó, mint a tv spot (ft/potenciális vevő), de biztos hogy ritka látványos hirdetőtábla az autósport....tedd csak föl a kérdést magadnak, két éve ki tudott arról a cégről bármit(!) is, hogy "DENSION"...
Abban viszont abszolút egyetértek, hogy a cégek ma (és nem oly rég is) pusztán pénzmosási lehetőséget láttak a sportszponzorációban.
Ahogy egykorvolt sporttársam kibölcselkedte: igazán őszinte támogatás csak onnan jöhet, ahol a döntésképes embernek van egy kis autósport buzériája.
Belsőség Szíváshét, szenteste 2012.02.12 06:44:00
Ez hosszú lesz. Csak szóltam. A cégnél az év végi szabadságolások előtti utolsó rohamot éltük éppen, az Andrássy már teljes díszbe öltözött, az utcákon mindenhonnan a „Last Christmas” zengett, már émelygett a gyomrom. A távolban felderengett a Szenteste, az…..
Mivel a héten további futómű-számolgatás és fémvagdosás történt elsősorban, és azzal nem merlek megint fárasztani benneteket, ezért inkább képregényes jelleggel szaladjunk át a bejárt úton. Egy éve itt tartottunk: a Hangyász orra lenyesve, a gyári nyúlványok a helyükön,…..
Ma vendégszerzőt köszönthetünk. A mikulásralis posztunkban említettük, hogy megszólított bennünket, egy versenyzőtárs, és azt mesélte, hogy a blogból sokat merítettek ahhoz, hogy ralis álmukat megvalósítsák. Nos, megírták a történetüket. Örömmel tölt el bennünket, hogy…..
„Egy kép többet mond minden szónál.”, írta Sabc, de valójában két képet küldött. Ezeket. Ez még úgy is jól néz ki, hogy nem rakom mellé az ilyen volt-dokumentációt. Száz szónak is egy a vége, a Cougar futóműve és féke elkészült, fém fékcsövestül,…..
A mai poszt nem arról szól, hogy melyik bajnokságban jobb menni, hol van nagyobb sport-, vagy éppen élvezeti értéke, de még arról sem, hogy melyikben nagyobb az őstehetségek aránya. A nézőknek semmi sem jó. Hiába volt példátlan küzdelem az Országos Rallye Bajnokságban, és…..
Az Index sportrovata, a Sportgéza "Lesz-e valaha nagy bajnok a ralibohócból?" című írásában hosszan foglalkozott Ken Block karrierjének állomásaival. A cikk azt sugallja, hogy van bármi remény arra, hogy az amerikai srácból bajnok, sőt legendás - Loebhöz, vagy Colin…..
Javító Zoli 2011.09.21 08:13:25
@B. Capelluti: Igazad van. Bár nekik (eddig a pillanatig) többszörösen több lehetőségük volt pontot szerezni. :-)
Nem kötözködök, nem azért mondtam, csak számomra az említett úriemberek az én személyes "vébéranglistámon" ugyanott szerepelnek: "üde színfolt" címke alatt. Kellenek ők is a mezőnybe, ettől lesz vaskosabb a nevezési lista. Attól, hogy nem az első helyért küzdenek, még megnézzük őket. Nem bántom én Ken Block-ot se. Megteheti, hogy menjen, hát hajrá!!
Javító Zoli 2011.09.21 08:39:05
@srank: Istenem, pajtás!! Ne menj navigátornak! Vagy ha mész, készülj föl jobban. Ennél nagyobb rémálmom sose volt, minthogy így (vagy hasonló módon) elszámoljam magam az idővel. A pilóta egy ilyen hibából összeszedett buktáért molekuláira rúgta volna a szebbik felemet.
Tény, hogy nem egyszerű elsőre kiigazodni egy itineren vagy eredménylistán, de épp ezért kell ALAPOSAN áttanulmányozni. És egy íróasztal előtt még időd is van rá. Verseny közben instant reagálást kíván minden egyes történés. Nincs idő agyalni.
Wolfgang Ziegler neve jó eséllyel nem mond sokat nekünk, ellenben ha megnézik az alábbi kis videót, akkor sok sört nyerhetnek, hiszen ki fogadna egy kéthengeres, hatszáz köbcentis Trabantra egy E30 M3 ellenében a széles, hosszú Hockenheimringen? Senki.   Kivéve, aki tudja, hogy…..
autózz! Életmentő harmadik sáv 2011.07.11 08:22:00
Dél-európai országokban jellemző, hogy ott is megoldják az előzést, ahol jönnek szembe, mert mindenki lehúzódik és középen elfér egy harmadik autó. Pocak megtapasztalta milyen ez, de nem külföldön, hanem itthon a 85-ös főúton. Hogy ebben a szituációban ki hibázott, az…..
Belsőség Csodák nincsenek 2011.06.30 05:00:00
Az utakon biztosan nem. Tán meglepőnek tűnhet a kijelentés, de elhihetik: nem alaptalanul mondom ezt. Mindent láttunk már, minden volt már (még Bristol is, amitől zengett az egész európai szaksajtó), lassan végére érünk, elfogy a lendület, mi jöhet még a minden után? Vagy…..
Kurjongatva, debil vigyorral gördülök hazafelé az autópályán, zsibbadtan a boldog fáradtságtól. A szemem ráncosra szikkadt az izzó tűzfaltól, a porckorongjaimat kitartón darálja a pályafutómű ütvefúrója. Fékbetét, gumi- és benzinszag van, kikapcsolt telefon nyugalma, 120-as…..
Legutóbb arról posztoltunk, hogy miért nincs WRC a magyar bajnokságban. Nos, nekem az alábbi érv jobban tetszene, bár ez is inkább az érzelmeinkre hatna, és nehéz lenne egy éles vitában felhasználni.A WRC kissrácoknak való, a B csoport volt a férfiaké. Valami ilyesmit…..
Javító Zoli 2011.03.24 11:12:35
@redriot77: A primítívség relatíve értendő...a mai gépészethez képest az akkori motorvezérlések, üzemanyagrendszerek, hajtásláncok kőkorszakinak számítanak. A mai utcai autók is rég meghaladták az akkori versenytechnikát. Az, hogy egy autó (pl. az említett Delta S4) fut egy F1-es autóval összevethető körídőt, csak azt jelenti, hogy brutális teljesítményt sajtoltak ki a gépből. De ezen az alapon a két világháború közötti repülőgépmotoros rekordautókat is nevezhetnénk hi-tech-nek.
A válasz egyszerű. Mert nincs rájuk szükség. Több szempontból sincs, de elsőre nézzük meg a legegyszerűbb okot. A WRC jelentése World Rally Car – mint az köztudott. Tehát a rally világbajnokság autói. Az elnevezésből is világosan látszik, mint gondolt ki az FIA. Legyen egy…..
Javító Zoli 2011.03.22 09:44:42
@Grafikuszoli: Én azért módosítanám a rajongókat megmozgató egyik tényezőt. Csúcstechnika helyett én "libabőrfaktort" írtam volna. Ugyanis a csúcstechnika maximum sejthető a lemezek alatt. Sőt, ha jól belegondoltok, az egykori B csoportos autók technikája a mai viszonyok között jó esetben is csak "kőbalta" szintű....de lecsuriznánk a gatyánkat, ha elhussanna egy előttünk Árpádtetőn. :-)
Többször szóba került az esélyegyenlősdi: én azt gondolom, hogy megint (igen, már megint) rossz irányba mentek el a szabálymódosítással, illetve hogy egész pontos legyek, nem sikerült teljesen kerekre. Ugyanis (véleményem szerint) az igazi költségcsökkentéssel egybekötött egyenlősdi akkor jöhetne el, ha szabályok arról szólnának, hogy BÁRKI által legyen elérhető az adott versenytechnika. Tényleg van esély arra, hogy 1-2 éven belül elhúznak a zömtől a szigorúan vett gyári csapatok. És ez az, ami egy idő után megöli egy bajnokság izgalmait. Tök mindegy, hogy B, WRC, S2000.
Javító Zoli 2011.03.24 11:04:42
@brumi86: Anno ezért jött létre az RTE. Aztán nagyon gyorsan elszabadultak a szabályok....