Adatok
maid
0 bejegyzést írt és 154 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Bodoky Tamás vs. Magyar Fejlesztési Bank A sávolyi motorpálya megépítését 2010 tavaszán 35 milliárd forinttal támogatta volna a Kormány. Az állami beruházás megvalósíthatóságáról szóló, a KPMG pénzügyi tanácsadó cég által készített, először eltitkolt…..
A rektori fizetések ügyében a TASZ segítségével indítottam próbapert a Szent István Egyetem rektora ellen még tavaly, és 2010. május 27-i precedens értékű jogerős döntésében a Fővárosi Ítélőtábla kimondta, hogy az egyetemi vezetők fizetése mindenki számára…..
maid
2010.06.25 14:15:16
@bodoky: Szerintem itt továbbra is keverednek a dolgok. Egy dolog a fizetés eltitkolása, ez tényleg felháborító volt, respekt az egész sztoriért. Egy másik dolog, hogy magasak-e a fizetések vagy sem, szerinted igen, szerintem nem, de ez egyszerű hitvita, aligha van értelme győzködni egymást. Mint korábban rámutatott valaki, nem igazán a fizetést, hanem az összjövedelmet kéne nézni, ott azért lehetnek nagy meglepetések. A harmadik a korrupciós szint, amiről van valamiféle folyamatos sejtetés, de az egy másik cikksorozat lenne, erről eddig nem sokat tudunk (vagyis én nem). A fizetéshez annyiban kapcsolódik, hogy a költségtérítéseket lehetne egy kicsit kapirgálni, egyébként a "szétlopják az egyetemet" kitétel azt sejteti, hogy tudsz erről többet is, de miután én nem, így erről megintcsak kár vitatkozni. Személy szerint engem nagyon érdekelne az egyetemeken zajló korrupció, de erről nem tudok többet, mint 2 hónappal ezelőtt, kivétel talán a pécsi letartóztatás.
Az viszont fura, "nem lehet elvárni a havi 1-200 ezer forint nettóból tengődő egyetemi oktatóktól hogy motiváltan dolgozzanak" - Az egyetemi oktatói fizetésnél kevés publikusabb adat van, a közalkalmazotti bértábla + a felsőoktatási törvény alapján könnyű kiszámolni, hogy mire számíthat a delikvens és kb milyen gyorsan juthat felfelé. Ha az akadémiai pályára készülő emberünk még beszélget is pár emberrel a választott intézményből, és megtudja pl, hogy mennyi idő alatt szerezhet fokozatot, egész pontosan megtervezheti az elkövetkező évek várható jövedelmét. Én még nem hallottam olyan emberről, aki csak az első fizetési papírja láttán ismerte fel, hogy az egyetemi fizetéséből nem fog meggazdagodni. Azt meg végképp nem értem, hogy a hierarchia magasabb szintjén levő jó fizetések miért okoznának motiválatlanságot, szerintem fordítva van, ha fenn is ugyanolyan keveset lehet keresni, mint lenn, az sokkal rosszabb ilyen szempontból.
Más kérdés, hogy aki egyetemre megy, pont nem a pénzért teszi (ld. fenn), hanem más okból, ami lehet elhivatottság, szabadságfok megőrzése, bármi. És nem kétlem, hogy kaptál egy csomó levelet frusztrált tanársegédektől és adjunktusoktól, de szerintem nem kéne összemosni, hogy azért kaptad, mert kontraszelektáltak az egyetemi vezetők (egyetértek és nagyon nagy bajnak tartom), vagy azért, mert szétlopják az egyetemet(erről viszont nekem nincs infom). Az egyik rendszerhiba, a másik büntetőjogi kérdés.
Egyébként továbbra is fenntartom amit egyszer írtam, hogy simán megérne szerintem havi 10 millás fizetést, ha valaki felhozná bármelyik magyarországi egyetemet a nemzetközi élvonalba. Biztos lenne egy csomó frusztrált ember és sokan hőzöngenének, de ettől még jobban növelné a közjót, mint 5 hülye rektor 2-2 millióért vagy 10 még hülyébb 1-1 millióért.
Az viszont fura, "nem lehet elvárni a havi 1-200 ezer forint nettóból tengődő egyetemi oktatóktól hogy motiváltan dolgozzanak" - Az egyetemi oktatói fizetésnél kevés publikusabb adat van, a közalkalmazotti bértábla + a felsőoktatási törvény alapján könnyű kiszámolni, hogy mire számíthat a delikvens és kb milyen gyorsan juthat felfelé. Ha az akadémiai pályára készülő emberünk még beszélget is pár emberrel a választott intézményből, és megtudja pl, hogy mennyi idő alatt szerezhet fokozatot, egész pontosan megtervezheti az elkövetkező évek várható jövedelmét. Én még nem hallottam olyan emberről, aki csak az első fizetési papírja láttán ismerte fel, hogy az egyetemi fizetéséből nem fog meggazdagodni. Azt meg végképp nem értem, hogy a hierarchia magasabb szintjén levő jó fizetések miért okoznának motiválatlanságot, szerintem fordítva van, ha fenn is ugyanolyan keveset lehet keresni, mint lenn, az sokkal rosszabb ilyen szempontból.
Más kérdés, hogy aki egyetemre megy, pont nem a pénzért teszi (ld. fenn), hanem más okból, ami lehet elhivatottság, szabadságfok megőrzése, bármi. És nem kétlem, hogy kaptál egy csomó levelet frusztrált tanársegédektől és adjunktusoktól, de szerintem nem kéne összemosni, hogy azért kaptad, mert kontraszelektáltak az egyetemi vezetők (egyetértek és nagyon nagy bajnak tartom), vagy azért, mert szétlopják az egyetemet(erről viszont nekem nincs infom). Az egyik rendszerhiba, a másik büntetőjogi kérdés.
Egyébként továbbra is fenntartom amit egyszer írtam, hogy simán megérne szerintem havi 10 millás fizetést, ha valaki felhozná bármelyik magyarországi egyetemet a nemzetközi élvonalba. Biztos lenne egy csomó frusztrált ember és sokan hőzöngenének, de ettől még jobban növelné a közjót, mint 5 hülye rektor 2-2 millióért vagy 10 még hülyébb 1-1 millióért.
maid
2010.06.25 14:21:26
@AligatorHunter: egyetértek, szerintem is sokkal jobb lenne, ha a fizetések olyan szintűek lennének, amiből meg lehet élni és jobban lehetne koncentrálni az egyetemi munkára.
Más kérdés, hogy szerintem a privát munkák és az egyetemi munkák szakmailag nagyrészt átfedésben vannak, tehát legalább annyira lehet mondani, hogy segíti a szakmai fejlődést, mint azt, hogy elviszi az energiát az egyetemi munkától. Az inkább gáz, hogy olyan magas sokszor az egyetemi overhead, hogy egyre többen próbálják kivinni az egyetemről a magánszférába a megbízásokat...
Más kérdés, hogy szerintem a privát munkák és az egyetemi munkák szakmailag nagyrészt átfedésben vannak, tehát legalább annyira lehet mondani, hogy segíti a szakmai fejlődést, mint azt, hogy elviszi az energiát az egyetemi munkától. Az inkább gáz, hogy olyan magas sokszor az egyetemi overhead, hogy egyre többen próbálják kivinni az egyetemről a magánszférába a megbízásokat...
maid
2010.06.26 22:23:33
@AligatorHunter:
Nem tudom, hogy így van-e, ebbe nem látok bele. Az viszont biztos, hogy nemcsak felsővezetői szinten van kontraszelekció. Az én kedvencem az 50+ adjunktus. Nagyrészük teljesen hülye, de még abban a korban lettek adjunktusok, amikor határozatlan időre lehetett őket kinevezni és kirúgni meg nem könnyű. Húsz éve nem írtak egyetlen cikket, angol szöveget aligha tudnának elolvasni és tökéletesen inkompetensek. De régi bútordarabok, 30 éve egy kollégiumban laktak ezzel meg azzal, ezer éves barátok, nem bántják őket. Na az ilyeneket úgy kéne kirúgni páros lábbal, hogy lábuk ne érje a földet.
A felsőoktatási törvény - nagyon helyesen - már nem hagyja, hogy valaki megrekedjen a hierarchia alján és tanársegéd vagy adjunktus nem lehet valaki a végtelenségig, az öregeket viszont senki nem bántja. Aki egyszer kineveződött határozatlan időre, az már ott is marad, az egyetem ebben az esetben nem más, mint szociális foglalkoztató.
Nem tudom, hogy így van-e, ebbe nem látok bele. Az viszont biztos, hogy nemcsak felsővezetői szinten van kontraszelekció. Az én kedvencem az 50+ adjunktus. Nagyrészük teljesen hülye, de még abban a korban lettek adjunktusok, amikor határozatlan időre lehetett őket kinevezni és kirúgni meg nem könnyű. Húsz éve nem írtak egyetlen cikket, angol szöveget aligha tudnának elolvasni és tökéletesen inkompetensek. De régi bútordarabok, 30 éve egy kollégiumban laktak ezzel meg azzal, ezer éves barátok, nem bántják őket. Na az ilyeneket úgy kéne kirúgni páros lábbal, hogy lábuk ne érje a földet.
A felsőoktatási törvény - nagyon helyesen - már nem hagyja, hogy valaki megrekedjen a hierarchia alján és tanársegéd vagy adjunktus nem lehet valaki a végtelenségig, az öregeket viszont senki nem bántja. Aki egyszer kineveződött határozatlan időre, az már ott is marad, az egyetem ebben az esetben nem más, mint szociális foglalkoztató.
A Nekrológ blog ma emailben értesitett, hogy én vagyok a szerencsés nyertes, elhunytam, de amúgy szeretnek és tisztelnek, és remélik hogy megértem. Szegény embert az ág is húzza - kiderült, hogy nem mehetek munkanélkülire szeptemberig, mert beltag vagyok egy…..
maid
2010.06.18 09:41:50
2010. május 27-i precedens értékű jogerős döntésében a Fővárosi Ítélőtábla kimondta, hogy az egyetemi vezetők fizetése mindenki számára megismerhető adat. A Bodoky Tamás újságíró és a TASZ által indított próbaper a gödöllői Szent István Egyetem ellen indult,…..
maid
2010.05.31 21:42:17
@adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe:
Felnyomhatod nick alatt is. Vagy körülírhatod úgy, hogy aki akarja, felismerje.
Felnyomhatod nick alatt is. Vagy körülírhatod úgy, hogy aki akarja, felismerje.
maid
2010.06.01 16:25:00
maid
2010.06.14 17:35:21
Én csak annyit tudok, hogy a kiszámítás módját nyilvánosságra hozták (június 4-i közlemény)
www.mrk.hu/
Magával a listával (név, összeg) én nem találkoztam. Jó lenne, ha egy újságíró megint körbetelefonálná őket, nem tudom, hogy összegszerűen megmondanák-e, vagy csak erre az oldalra irányítanák az érdeklődőket.
www.mrk.hu/
Magával a listával (név, összeg) én nem találkoztam. Jó lenne, ha egy újságíró megint körbetelefonálná őket, nem tudom, hogy összegszerűen megmondanák-e, vagy csak erre az oldalra irányítanák az érdeklődőket.
Bodoky Tamás vs. Szent István Egyetem – Közérdekű adat-e a rektorok fizetése? Holnap tárgyalja a Fővárosi Ítélőtábla a rektori fizetések nyilvánosságának kérdését. Korábban több lap is arról írt, hogy a válság idején az egyetemi és főiskolai rektorok…..
maid
2010.05.28 10:43:42
Márciusi állásfoglalása nyomán beadvánnyal fordult az Alkotmánybírósághoz a jövő nemzedékek országgyűlési biztosa, amelyben indítványozta Páty Község Önkormányzatának egy 2006-os rendelettel elfogadott szabályozási terve, a hatályos településszerkezeti tervet…..
maid
2010.05.21 11:49:58
@bomi:
az index vajon most direkt köpi szembe saját magát? kirúgták bodokyt azért, mert leírta, hogy kik nézik együtt a videoton meccseket, erre betesznek egy ilyen képet, ráadásul egy olyan cikkbe, amihez nem is tarozik szervesen ez az illusztráció.
még egy kis fehérvári foci:
www.pepsifoci.hu/node/61722
Idézet a cikkből:
"Ha már Csányi! Csányi és Garancsi egyébként évek óta jól ismerik egymást, de rendszeresen találkozhatnak a Videoton VIP-páholyában is, amelyről kijelenthető, rendre felvonultatja a gazdasági és a politikai élet nagyágyúit, hiszen Csányi mellett rendre feltűnik ott Hernádi Zsolt MOL-vezér, Orbán Viktor leendő miniszterelnök, vagy Warvasovszky Tihamér fehérvári polgármester is."
az index vajon most direkt köpi szembe saját magát? kirúgták bodokyt azért, mert leírta, hogy kik nézik együtt a videoton meccseket, erre betesznek egy ilyen képet, ráadásul egy olyan cikkbe, amihez nem is tarozik szervesen ez az illusztráció.
még egy kis fehérvári foci:
www.pepsifoci.hu/node/61722
Idézet a cikkből:
"Ha már Csányi! Csányi és Garancsi egyébként évek óta jól ismerik egymást, de rendszeresen találkozhatnak a Videoton VIP-páholyában is, amelyről kijelenthető, rendre felvonultatja a gazdasági és a politikai élet nagyágyúit, hiszen Csányi mellett rendre feltűnik ott Hernádi Zsolt MOL-vezér, Orbán Viktor leendő miniszterelnök, vagy Warvasovszky Tihamér fehérvári polgármester is."
maid
2010.05.21 16:09:52
@bomi: Azt hiszem az ominózus kép a retteget sajtóperben is elég jó bizonyíték lenne. Mert ugye Tevan ezt is leírta:
"Egy alaptalanul megvádolt nagyvállalkozónak számos eszköze van arra, hogy ártson a lapnak, és elég, ha csak a törvényesekre gondolunk. A kihúzott mondatok kiváló alapot adnak egy helyreigazítási perre. Soha a büdös életbe nem tudnánk bizonyítani az említett három úrról, hogy érintett. És az nem elég, hogy más lap ezt írta. Egy elvesztett helyreigazítás után meg lehet kártérítésre erelni, bizonyára úgy látná a bíróság, hogy egy nagyvállalkozó üzleti becsülete nagyon sokat ér."
Hát lassan akár vissza is lehetne tenni az ominózus bekezdést abba a cikkbe :/
"Egy alaptalanul megvádolt nagyvállalkozónak számos eszköze van arra, hogy ártson a lapnak, és elég, ha csak a törvényesekre gondolunk. A kihúzott mondatok kiváló alapot adnak egy helyreigazítási perre. Soha a büdös életbe nem tudnánk bizonyítani az említett három úrról, hogy érintett. És az nem elég, hogy más lap ezt írta. Egy elvesztett helyreigazítás után meg lehet kártérítésre erelni, bizonyára úgy látná a bíróság, hogy egy nagyvállalkozó üzleti becsülete nagyon sokat ér."
Hát lassan akár vissza is lehetne tenni az ominózus bekezdést abba a cikkbe :/
"Tamás Bodoky resigned from his job, but his story received special media coverage and generated public conversation on how important the role of investigative journalism is in Hungary, at a time when stories like the Páty case have to be investigated and reported.">>> Hungary:…..
maid
2010.05.16 20:13:07
A feljelentésem nyomán megindult a büntetőügy az Indexet, az LMP-t, a TASZ-t, a Transparency Internationalt és szerény személyemet egy zsarolási kísérlet szereplőiként beállító Grupo Milton tulajdonos, Kovács Bence János, alias a "spanyol" ellen. ..
maid
2010.05.10 22:54:29
@éjjeli_alkesz:
Akkor most az a kérdés, hogy mivel van a baj, a poszttal vagy a kommentekkel (úgy látom mindkettővel). Ami a posztot illeti, jelenleg tényleg nem túl nagy a játéktér, ez a topikgazda kommunikációs felülete.
A kommentek vagy tetszenek vagy nem, de az már kiderült, hogy bodoky nem a moderálás, hanem az önszabályozás híve. Ha nagyon félremegy a dolog, akár magától, akár trollkodás miatt, akkor majd jön valaki, aki helyreteszi. Mint például Te most :)
És ez így van rendjén :)
Akkor most az a kérdés, hogy mivel van a baj, a poszttal vagy a kommentekkel (úgy látom mindkettővel). Ami a posztot illeti, jelenleg tényleg nem túl nagy a játéktér, ez a topikgazda kommunikációs felülete.
A kommentek vagy tetszenek vagy nem, de az már kiderült, hogy bodoky nem a moderálás, hanem az önszabályozás híve. Ha nagyon félremegy a dolog, akár magától, akár trollkodás miatt, akkor majd jön valaki, aki helyreteszi. Mint például Te most :)
És ez így van rendjén :)
A reggeli műsorban, most másodszor azóta, hogy csapdába csaltak és élő adásban lecsesztek a Túlkapások miatt (műsorvezető: miért nem a csuklyás fasisztákról írt könyvet? arról mikor fog?, ilyenek), és utána mindezt "A zavargások közelében sem járt az Index…..
A Pécsi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Nyelvtudományi Doktori IskolaKommunikáció Doktori Program Tisztelettel hív meg minden érdeklődőt Bodoky TamásA hírportál mint tömegmédium címűdoktori disszertációjának nyilvános…..
maid
2010.04.29 22:31:48
A pátyi hős Tollner Józsi osztálykiránduláson volt a gimnáziumi osztályával Környebányán, péntekről szombatra virradó reggel a mellékelt ábrát (tulipános horogkereszt + szevasz) találták a turistaház előtt. A tanártársa ezután már az autójába se mert beülni.Finom humora…..
maid
2010.04.28 17:06:15
@bodoky:
Erre remek üzleti modellt lehet építeni. Óránként olvass fel néhány kereskedelmi üzenetet, szépen tagoltan. A hirdetőktől szedd be a lóvét, ebből finanszírozhatod a további tényfeltárásokat. Az újabb és újabb ügyek hatására még többen fognak (le)hallgatni, egyre csak nő a hallgatottságod, dől majd a pénz szépen :)
Erre remek üzleti modellt lehet építeni. Óránként olvass fel néhány kereskedelmi üzenetet, szépen tagoltan. A hirdetőktől szedd be a lóvét, ebből finanszírozhatod a további tényfeltárásokat. Az újabb és újabb ügyek hatására még többen fognak (le)hallgatni, egyre csak nő a hallgatottságod, dől majd a pénz szépen :)
maid
2010.04.28 23:41:42
@tollnerj:
welcome :)
Megmondom őszintén, én is diákcsínyre gyanakodtam először, pontosabban szólva szerettem volna ebben a verzióban hinni, de ma már nem hinném, hogy az volt.
welcome :)
Megmondom őszintén, én is diákcsínyre gyanakodtam először, pontosabban szólva szerettem volna ebben a verzióban hinni, de ma már nem hinném, hogy az volt.
"A 2006-os tüntetések rendőri túlkapásainak feltárásával országos hírnevet szerzett magának. Oknyomozó munkája eredményeként robbant ki a botrány Sávoly körül. Minden létező szakmai díj tulajdonosa, többek között a Pulitzer-emlékdíjé is. Legutóbbi cikkéből az…..
maid
2010.04.26 15:09:21
@bodoky: tényleg meg a címkézés rendesen, úgy látszik most ezekben a napokban az idegbeteg és/vagy náci van műsoron. Kíváncsi vagyok, mi lesz a következő :/
Önkormányzati és országgyűlési képviselőt, emiatt lemondott polgármestert, és indexes újságírót is megfenyegettek, lejárattak, rágalmaztak a kétes ingatlanügyletben érdekelt felek...
maid
2010.04.19 15:34:59
@kalograst:
Azt hittem, csak nekem jutott eszembe az OVB :)
Tevan is úgy járt, mint Szigeti, ugye Tevan először átengedte a cikket, mert szerinte nem volt semmi gond, mint ahogy Szigeti is először azt mondta, hogy minek ide kampánycsend, néhány helyen szavazgatnak még, ez van. Tevant UP, Szigetit meg az OVB bírálta felül, ezek után mindketten elkezdtek kompenzálni vagy nem tudom mit csinálni, de komplett hülyét csináltak magukból + teljesen lenullázták a képviselt cég maradék hitelességét is.
Azt hittem, csak nekem jutott eszembe az OVB :)
Tevan is úgy járt, mint Szigeti, ugye Tevan először átengedte a cikket, mert szerinte nem volt semmi gond, mint ahogy Szigeti is először azt mondta, hogy minek ide kampánycsend, néhány helyen szavazgatnak még, ez van. Tevant UP, Szigetit meg az OVB bírálta felül, ezek után mindketten elkezdtek kompenzálni vagy nem tudom mit csinálni, de komplett hülyét csináltak magukból + teljesen lenullázták a képviselt cég maradék hitelességét is.
maid
2010.04.19 16:22:08
@kalograst:
Ja, hát ezért lett itt hirtelen 850 komment, mert nem elég, hogy az index, de még azt is megtudtuk, hogy a főszerkesztő h. szerint ez teljesen normális :/
Ja, hát ezért lett itt hirtelen 850 komment, mert nem elég, hogy az index, de még azt is megtudtuk, hogy a főszerkesztő h. szerint ez teljesen normális :/
maid
2010.04.23 19:43:53
Újabb remek hypotheticalfriend szösszenet kommentből. Kiemelem :)Jöjjön egy teljes egészében fiktív, ízig-vérig konspirációs teória. Senki ne vegye komolyan, viccelek. A valósággal való egyezés a véletlen műve. Vagy nem? Vagy mégis? A Sedesa pártfinanszírozási…..
maid
2010.04.21 11:29:05
@ANoo:
Egyetértek, ha valahol ilyen kialakulhat, az vezetési hiba.
Én még soha nem dolgoztam olyan helyen, ahol ez megtörtént vagy megtörténhetett volna. A problémák kezelése egy sokkal korábbi fázisban történik, nem akkor, amikor a cég már megjelent a piacon a termékkel.
Egyetértek, ha valahol ilyen kialakulhat, az vezetési hiba.
Én még soha nem dolgoztam olyan helyen, ahol ez megtörtént vagy megtörténhetett volna. A problémák kezelése egy sokkal korábbi fázisban történik, nem akkor, amikor a cég már megjelent a piacon a termékkel.
maid
2010.04.21 15:29:45
@Avenarius professzor:
Szerintem azt senki nem vonja kétségbe, hogy a szerkesztő szerkeszthet, ezen nincs is vita. Sőt, szerintem még konkrétan bodoky személye sem érdekes.
Ami viszont kérdés, a műfaj, a timing és a szerkesztés módja: egy oknyomozó cikk, ami tényleg nem breaking és nyugodtan végig lehet olvasni megjelenés előtt, sőt, szerintem kell is (szerintem egy oknyomozót nézzen meg jogász és főszerk, függetlenül attól, hogy ki írja) elbírja-e, hogy megjelenés után elkezdjenek beleszerkesztgetni. Szerintem nem, mert nem hiteles, márpedig egy oknyomozó cikket megevett a fene, ha a hitelességéről kell vitatkozni. Igazából nehéz elhinni, hogy amit délután 5-kor kiengednek, mert szerintük rendben van, ugyanarról este 10-kor azt gondolják, hogy nincs rendben, minden külső behatás nélkül. Csak úgy maguktól megvilágosodtak és átértékelték hirtelen a szerkesztésről alkotott elképzeléseiket... ráadásul úgy, hogy ezt a baromi nagy belső átértékelést nem tartották fontosnak jelezni az olvasó felé, hanem mintha mi sem történt volna, töröltek egyet.
Tehát ne csináljunk úgy, mintha a vita a szerkesztő szerkesztési jogáról szólna, mert nem. Arról szól, hogy ebben a műfajban lehet-e utólag húzni, úgy hogy nem is jelezzük a cikkben és ezek után vajon hihető-e, hogy nem szólt le senki telefonon, hanem mindez belső indíttatásból történt.
Szerintem azt senki nem vonja kétségbe, hogy a szerkesztő szerkeszthet, ezen nincs is vita. Sőt, szerintem még konkrétan bodoky személye sem érdekes.
Ami viszont kérdés, a műfaj, a timing és a szerkesztés módja: egy oknyomozó cikk, ami tényleg nem breaking és nyugodtan végig lehet olvasni megjelenés előtt, sőt, szerintem kell is (szerintem egy oknyomozót nézzen meg jogász és főszerk, függetlenül attól, hogy ki írja) elbírja-e, hogy megjelenés után elkezdjenek beleszerkesztgetni. Szerintem nem, mert nem hiteles, márpedig egy oknyomozó cikket megevett a fene, ha a hitelességéről kell vitatkozni. Igazából nehéz elhinni, hogy amit délután 5-kor kiengednek, mert szerintük rendben van, ugyanarról este 10-kor azt gondolják, hogy nincs rendben, minden külső behatás nélkül. Csak úgy maguktól megvilágosodtak és átértékelték hirtelen a szerkesztésről alkotott elképzeléseiket... ráadásul úgy, hogy ezt a baromi nagy belső átértékelést nem tartották fontosnak jelezni az olvasó felé, hanem mintha mi sem történt volna, töröltek egyet.
Tehát ne csináljunk úgy, mintha a vita a szerkesztő szerkesztési jogáról szólna, mert nem. Arról szól, hogy ebben a műfajban lehet-e utólag húzni, úgy hogy nem is jelezzük a cikkben és ezek után vajon hihető-e, hogy nem szólt le senki telefonon, hanem mindez belső indíttatásból történt.
maid
2010.04.22 17:16:06
@bejgli:
Árnyalja a képet, hogy egy EU-s döntés (bocs, most hirtelen nem tudom, hogy direktíva vagy mi ez, biztos könnyen kikereshető) szerint 2020-ig 20%-ra növelni a megújuló energia arányát.
Ebből adódóan - hacsak nem lesz valami drámai nagy változás, pl nem omlik össze az EU - ebből nem válhat dotkom lufi. Ez persze azt jelenti, hogy miután ezt nem a piac kényszeríti ki, hanem erősen benne vannak a fejlesztésben az adminisztratív eszközök és a támogatások, emiatt a korrupció melegágya is lehet mindenhol. Ettől függetlenül nem feltétlenül rossz irány ez (sőt, könnyen lehet, hogy ez az egyetlen lehetséges irány), csak oda kell rá figyelni.
Árnyalja a képet, hogy egy EU-s döntés (bocs, most hirtelen nem tudom, hogy direktíva vagy mi ez, biztos könnyen kikereshető) szerint 2020-ig 20%-ra növelni a megújuló energia arányát.
Ebből adódóan - hacsak nem lesz valami drámai nagy változás, pl nem omlik össze az EU - ebből nem válhat dotkom lufi. Ez persze azt jelenti, hogy miután ezt nem a piac kényszeríti ki, hanem erősen benne vannak a fejlesztésben az adminisztratív eszközök és a támogatások, emiatt a korrupció melegágya is lehet mindenhol. Ettől függetlenül nem feltétlenül rossz irány ez (sőt, könnyen lehet, hogy ez az egyetlen lehetséges irány), csak oda kell rá figyelni.
Bodoky Tamás vs. Magyar Fejlesztési Bank A 35 milliárd forintos állami beruházás megvalósíthatóságáról szóló, a KPMG pénzügyi tanácsadó cég által készített vizsgálatot nyilvánosságra hozták, azonban sok, feltehetően kényes adatot kitakartak. A Fővárosi Bíróság…..
maid
2010.04.22 10:40:34
@Bebé:
Igen, szerintem is a tombolás már megvolt, itt már csak a semmit lehet ragozni.
@bomi:
Az a kérdés, hogy T. mit lép, illetve ha egyelőre nincs hasonlóan nagy elérésű felület, ahol megjelenne a cikke, de van tartalom (itt a blogon), akkor az hogy tudjuk akár mi kollektíven teríteni vírus marketing jelleggel.
Igen, szerintem is a tombolás már megvolt, itt már csak a semmit lehet ragozni.
@bomi:
Az a kérdés, hogy T. mit lép, illetve ha egyelőre nincs hasonlóan nagy elérésű felület, ahol megjelenne a cikke, de van tartalom (itt a blogon), akkor az hogy tudjuk akár mi kollektíven teríteni vírus marketing jelleggel.
Ezúttal "internet-szakértőként", Google vs. Kína és online szólásszabadság témában. Megint nagyon korán kellett felkelni, de megérte, mert a váróteremben megismerkedtem Farkas Bertalannal :)..
maid
2010.04.11 11:10:07
@bodoky:
Mi volt az a játékvonatos installáció? Ez kapcsolódott a témához, csak nem értem? Pedig most nincs is nagyon reggel...
Egyébként teljesen egyetértek, hogy a google szívatása legalább annyira szolgált üzleti, mint politikai érdekeket. Nem véletlen, hogy a kínaiak szépen megcsinálják a legnépszerűbbé vált alkalmazások kínai verzióit, a kínaiak egy része magától odaszokik, de amikor már megfelelően üzembiztos a működés, szépen bezárják/bezáratják az amerikait. Ezért nincs Facebook, YouTube és még sok minden más.
1.) Amiben biznisz van, azt házon belül tartják, a sok kínai internetező inkább Kína GDP-jét növelje, ne az amcsikét
2.) Nem jó nekik, ha a kínai felhasználói szokások nagyon ismertté válnak a világ számára, esetleg ez még felhasználható lenne pl. üzletileg is. Nekik nagyon bejön a jelenlegi felállás, vagyis hogy ők mindent tudnak (vagyis igyekeznek megtudni) a világról, de a kínaiakat (kultúra, gondolkodásmód, stb) nem érti a világ.
3.) Ha már házon (Kínán) belül futnak az alkalmazások, akkor sokkal könnyebb a politikai ellenőrzés is.
Volt szerencsém ellátogatni nemrég a legnagyobb kínai SNS oldalt üzemeltető céghez (Kaixin), tiszta Facebook. A cégvezető off-record simán elmondta, hogy működik az cenzúra, egy csomó mindent (pl. cikkeket) nem is engednek kommentelni, amit engednek, azt is folyamatosan figyelik.
Amikor Kína elérhetetlenné tette a Facebookot, onnantól kezdve a Kaixin egy pénztermelő masinává vált, gondolom ez a kis gesztus a párt felé simán megéri nekik, ha nem csnzúráznak rendesen, akkor ők szívnak.
Mi volt az a játékvonatos installáció? Ez kapcsolódott a témához, csak nem értem? Pedig most nincs is nagyon reggel...
Egyébként teljesen egyetértek, hogy a google szívatása legalább annyira szolgált üzleti, mint politikai érdekeket. Nem véletlen, hogy a kínaiak szépen megcsinálják a legnépszerűbbé vált alkalmazások kínai verzióit, a kínaiak egy része magától odaszokik, de amikor már megfelelően üzembiztos a működés, szépen bezárják/bezáratják az amerikait. Ezért nincs Facebook, YouTube és még sok minden más.
1.) Amiben biznisz van, azt házon belül tartják, a sok kínai internetező inkább Kína GDP-jét növelje, ne az amcsikét
2.) Nem jó nekik, ha a kínai felhasználói szokások nagyon ismertté válnak a világ számára, esetleg ez még felhasználható lenne pl. üzletileg is. Nekik nagyon bejön a jelenlegi felállás, vagyis hogy ők mindent tudnak (vagyis igyekeznek megtudni) a világról, de a kínaiakat (kultúra, gondolkodásmód, stb) nem érti a világ.
3.) Ha már házon (Kínán) belül futnak az alkalmazások, akkor sokkal könnyebb a politikai ellenőrzés is.
Volt szerencsém ellátogatni nemrég a legnagyobb kínai SNS oldalt üzemeltető céghez (Kaixin), tiszta Facebook. A cégvezető off-record simán elmondta, hogy működik az cenzúra, egy csomó mindent (pl. cikkeket) nem is engednek kommentelni, amit engednek, azt is folyamatosan figyelik.
Amikor Kína elérhetetlenné tette a Facebookot, onnantól kezdve a Kaixin egy pénztermelő masinává vált, gondolom ez a kis gesztus a párt felé simán megéri nekik, ha nem csnzúráznak rendesen, akkor ők szívnak.
maid
2010.04.11 11:45:16
@bodoky: én inkább abban reménykedek, hogy ide sem érnek :/
Bár azt hiszem ez elég naív dolog, pl. most, hogy az egész európai felsőoktatás finanszírozási szempontból eléggé gondban van és kevés a hallgató (megy is értük a harc rendesen), egyre többen Kínából próbálják feltölteni a helyeket. Konkrétan most egy svéd ismerősöm van kinn, hogy kínai hallgatókat toborozzon, bár eddig is tele voltak kínaikkal (azért nem egy neves felsőoktatási intézményről van szó), de most nekik a túlélés feltétele, hogy sikerüljön elég kínait behozni. Sokat elmond a helyzetről.
Van ez az IPv6 kérdés is, amit egyelőre nem nagyon értek, csak annyit, h a kínaiak eléggé nyomulnak :(
Bár azt hiszem ez elég naív dolog, pl. most, hogy az egész európai felsőoktatás finanszírozási szempontból eléggé gondban van és kevés a hallgató (megy is értük a harc rendesen), egyre többen Kínából próbálják feltölteni a helyeket. Konkrétan most egy svéd ismerősöm van kinn, hogy kínai hallgatókat toborozzon, bár eddig is tele voltak kínaikkal (azért nem egy neves felsőoktatási intézményről van szó), de most nekik a túlélés feltétele, hogy sikerüljön elég kínait behozni. Sokat elmond a helyzetről.
Van ez az IPv6 kérdés is, amit egyelőre nem nagyon értek, csak annyit, h a kínaiak eléggé nyomulnak :(
maid
2010.04.12 21:52:49
@janosbacsi:
"Szerinted az internetes keresők piacán abszolút egyeduralkodó Google független, önmagát kormányzó óriásvállalat, az USA kormányának nincs ráhatása a cég működésére? ... Ugye nem gondolod komolyan?"
Történetesen nem vagyok abban a helyzetben, hogy belelássak Washington és a Google viszonyába. De nem tartom kizártnak, hogy a viszony inkább fordított, még az is lehet, hogy a Google próbál szoros emberfogást alkalmazni Obamán, hogy milyen sikerrel, azt nem tudom megítélni.
Ajánlom figyelmedbe pl. ezt a Fortune cikket:
money.cnn.com/2009/10/21/technology/obama_google.fortune/
Mindenesetre amióta Genachowski az FCC elnök és a demokraták 3:2 többségben vannak, születtek olyan döntések, amelyek feltűnően egybecsengenek a google érvelésével - persze ez lehet egyszerű filozófiai együttgondolkodás is, messze nem biztos, hogy az FCC úgy táncol, ahogy a google fütyül.
A kínai modellből a magam részéről nem kérek. Az a kevés, amit ott személyesen láttam és tapasztaltam, bőven elég ahhoz, hogy elutasítsam. Ha már szabadságjogokról beszélünk, akkor számomra egyértelmű, hogy inkább USA, mint Kína. Neked lehet más az ízlésed, engem nem zavar :)
Ezt viszont jól elmentem :)))
"Bocsáss meg, de nagyon egyoldalú a gondolatmeneted - és még sokan másoknak, akiknek elég hatékonyan kimosta a Hollywood-i propaganda az agyát."
- rendszeresen cikiznek azzal, hogy nekem minden filmmel újat lehet mondani, még a legkihagyhatatlanabb hollywoodi filmekről is lemaradok, azt viszont még soha nem vágták a fejemhez, hogy Hollywood mosta volna át az agyam. Lehet, hogy más igen, de Hollywood tutira nem :))))
"Szerinted az internetes keresők piacán abszolút egyeduralkodó Google független, önmagát kormányzó óriásvállalat, az USA kormányának nincs ráhatása a cég működésére? ... Ugye nem gondolod komolyan?"
Történetesen nem vagyok abban a helyzetben, hogy belelássak Washington és a Google viszonyába. De nem tartom kizártnak, hogy a viszony inkább fordított, még az is lehet, hogy a Google próbál szoros emberfogást alkalmazni Obamán, hogy milyen sikerrel, azt nem tudom megítélni.
Ajánlom figyelmedbe pl. ezt a Fortune cikket:
money.cnn.com/2009/10/21/technology/obama_google.fortune/
Mindenesetre amióta Genachowski az FCC elnök és a demokraták 3:2 többségben vannak, születtek olyan döntések, amelyek feltűnően egybecsengenek a google érvelésével - persze ez lehet egyszerű filozófiai együttgondolkodás is, messze nem biztos, hogy az FCC úgy táncol, ahogy a google fütyül.
A kínai modellből a magam részéről nem kérek. Az a kevés, amit ott személyesen láttam és tapasztaltam, bőven elég ahhoz, hogy elutasítsam. Ha már szabadságjogokról beszélünk, akkor számomra egyértelmű, hogy inkább USA, mint Kína. Neked lehet más az ízlésed, engem nem zavar :)
Ezt viszont jól elmentem :)))
"Bocsáss meg, de nagyon egyoldalú a gondolatmeneted - és még sokan másoknak, akiknek elég hatékonyan kimosta a Hollywood-i propaganda az agyát."
- rendszeresen cikiznek azzal, hogy nekem minden filmmel újat lehet mondani, még a legkihagyhatatlanabb hollywoodi filmekről is lemaradok, azt viszont még soha nem vágták a fejemhez, hogy Hollywood mosta volna át az agyam. Lehet, hogy más igen, de Hollywood tutira nem :))))
Ezt az ügyet még nem tudom felfogni, de nagyon logikusan hangzik, mi a véleményetek?
Fővárosi Bíróság Budapest, 2010. április…..
maid
2010.04.09 18:09:49
@A Nép - Te vagy!:
Egyetértünk. Nekem ezzel nem is volt bajom, legfeljebb csak annyi, hogy amikor egy-két ember csalódottságának adott hangot, akkor kicsit ingerülten lettek elküldve innen, még talán bértollnokozás is volt. Én értettem a problémájukat, ha valaki azért járt ide eddig, hogy időről-időre oknyomozó cikkeket olvasson (mert mondjuk az indexet amúgy nem szereti, de bodoky írásait igen) és egyszer csak rájön, hogy már nem ezt találja itt, akkor szerintem érthető a csalódottság.
Nekem személy szerint ezzel nem volt problémám, egyrészt mert az értékrendemhez közel áll, ami azóta történt, másrészt azt hiszem, az "ügy" szempontjából ez volt a célravezetőbb.
Egyszóval egyetértünk szerintem, annyiban vitatkoznék talán, hogy a közösségépülés mellett (ami a kommentekben kétségtelenül elindult) volt egy közösségépítéses pillanat is: amikor először kikerült hypothetical hsz-e. Az értékrendbeli egyetértés miatt én ezt nem éltem meg rosszul, de valszeg egy keretes kis szövegben az oldal tetején írtam volna néhány sort, hogy a blog profilja némileg átalakult az események hatására. Pont azért, már várható volt, hogy lesznek csalódottak, akik nem ezt keresték és kapták meg addig a blogon.
Most meg én vagyok csalódott és nyilván azért vagyok ilyen empatikus az akkor csalódottakkal, de mindegy, ez az én bajom :)
Egyetértünk. Nekem ezzel nem is volt bajom, legfeljebb csak annyi, hogy amikor egy-két ember csalódottságának adott hangot, akkor kicsit ingerülten lettek elküldve innen, még talán bértollnokozás is volt. Én értettem a problémájukat, ha valaki azért járt ide eddig, hogy időről-időre oknyomozó cikkeket olvasson (mert mondjuk az indexet amúgy nem szereti, de bodoky írásait igen) és egyszer csak rájön, hogy már nem ezt találja itt, akkor szerintem érthető a csalódottság.
Nekem személy szerint ezzel nem volt problémám, egyrészt mert az értékrendemhez közel áll, ami azóta történt, másrészt azt hiszem, az "ügy" szempontjából ez volt a célravezetőbb.
Egyszóval egyetértünk szerintem, annyiban vitatkoznék talán, hogy a közösségépülés mellett (ami a kommentekben kétségtelenül elindult) volt egy közösségépítéses pillanat is: amikor először kikerült hypothetical hsz-e. Az értékrendbeli egyetértés miatt én ezt nem éltem meg rosszul, de valszeg egy keretes kis szövegben az oldal tetején írtam volna néhány sort, hogy a blog profilja némileg átalakult az események hatására. Pont azért, már várható volt, hogy lesznek csalódottak, akik nem ezt keresték és kapták meg addig a blogon.
Most meg én vagyok csalódott és nyilván azért vagyok ilyen empatikus az akkor csalódottakkal, de mindegy, ez az én bajom :)
maid
2010.04.09 19:51:56
@A Nép - Te vagy!:
Ja, én nem rájuk gondoltam, hanem azokra, akik hypothetical kommentjének kirakásakor írtak be és aztán el is tűntek. Csak megírták, hogy eddig professional journalism volt itt, ez meg már más. De közben lett itt egy közösség, szóval ez nem egy rossz deal szerintem.
Ezek a tempos elmebetegek nem tudom mi jót hoznak :/
De persze, ő dolga, nem lehet ebbe beleszólni, legfeljebb lábbal szavazni :)
Ja, én nem rájuk gondoltam, hanem azokra, akik hypothetical kommentjének kirakásakor írtak be és aztán el is tűntek. Csak megírták, hogy eddig professional journalism volt itt, ez meg már más. De közben lett itt egy közösség, szóval ez nem egy rossz deal szerintem.
Ezek a tempos elmebetegek nem tudom mi jót hoznak :/
De persze, ő dolga, nem lehet ebbe beleszólni, legfeljebb lábbal szavazni :)
From: Mervó József <mervo.jozsef@grupomilton.hu>
Date: 2010/3/15
Subject: balatonring angyalai zene + logo
To: Tamas Bodoky <bodoky@gmail.com>
..
maid
2010.03.19 15:03:44
maid
2010.04.09 19:23:58
Tényfeltáró újságírói munkájáért Bodoky Tamás, az Index főmunkatársa és Varró Szilvia, a Magyar Narancs újságírója kapta az idén huszadik alkalommal átadott Pulitzer-emlékdíjat. Sajtótörténet kategóriában az OSA Archívumnak ítélték az elismerést...
maid
2010.03.24 13:18:04
@tesz-vesz:
Nem hinném, hogy kell személyesen ismerni egy újságírót, de ha már itt vagy a blogján, esetleg elolvashatnád, hogy miket írt.
De vigyázz, meg fogja zavarni az egyszerű lelkek által is jól értelmezhető bal/jobb képet, szóval veszélyes ám ilyeneket olvasni. Esetleg gondolkodásra késztet, túl kell lépni a sztereotípiákon, szóval egy csomó macera van vele. Nem biztos, hogy Neked való, valóban sokkal egyszerűbb kijelenteni, hogy "index-kör" és akkor nincs vele probléma, már is lehet véleményt alkotni. Ha nincs igényed ennél többre, nem érdemes erőltetni...
Nem hinném, hogy kell személyesen ismerni egy újságírót, de ha már itt vagy a blogján, esetleg elolvashatnád, hogy miket írt.
De vigyázz, meg fogja zavarni az egyszerű lelkek által is jól értelmezhető bal/jobb képet, szóval veszélyes ám ilyeneket olvasni. Esetleg gondolkodásra késztet, túl kell lépni a sztereotípiákon, szóval egy csomó macera van vele. Nem biztos, hogy Neked való, valóban sokkal egyszerűbb kijelenteni, hogy "index-kör" és akkor nincs vele probléma, már is lehet véleményt alkotni. Ha nincs igényed ennél többre, nem érdemes erőltetni...
maid
2010.03.24 15:38:04
@Vfair:
Ne aggódj, pont az teszi naggyá Bodokyt, hogy ennyire besorolhatatlan: aki egyesek szerint multiellenes, mások szerint meg a multik kiszolgálója, akkor arra muszáj oda figyelni. Ez bizonyítja, hogy nem része az egyébként olyannyira jellemző pártos újságírásnak.
Mondjuk eleve nagyon vicces, ha valaki ebben a szituban azt írja, hogy a multi és a tőke érdekeit szolgálja, ahelyett, hogy az ország érdekeit tartaná szem előtt (azért lehet egy kis szövegértelmezési gondja annak, aki ezt a következtetést bírta levonni). Szerintem ez az a pillanat, amikor törzsolvasóink, Mervó és KBJ is felhúzzák egy picit a szemöldöküket és elkezdenek gondolkozni, hogy ezt eddig vajon miért nem vették észre :)
Nem is beszélve a vízprivatizátorokról és a Kocsis-féle offshore háló tagjairól, mert ugye a Pulitzer indoklásban ezek az ügyek szerepeltek.
Ne aggódj, pont az teszi naggyá Bodokyt, hogy ennyire besorolhatatlan: aki egyesek szerint multiellenes, mások szerint meg a multik kiszolgálója, akkor arra muszáj oda figyelni. Ez bizonyítja, hogy nem része az egyébként olyannyira jellemző pártos újságírásnak.
Mondjuk eleve nagyon vicces, ha valaki ebben a szituban azt írja, hogy a multi és a tőke érdekeit szolgálja, ahelyett, hogy az ország érdekeit tartaná szem előtt (azért lehet egy kis szövegértelmezési gondja annak, aki ezt a következtetést bírta levonni). Szerintem ez az a pillanat, amikor törzsolvasóink, Mervó és KBJ is felhúzzák egy picit a szemöldöküket és elkezdenek gondolkozni, hogy ezt eddig vajon miért nem vették észre :)
Nem is beszélve a vízprivatizátorokról és a Kocsis-féle offshore háló tagjairól, mert ugye a Pulitzer indoklásban ezek az ügyek szerepeltek.
maid
2010.04.04 16:37:50
@bodoky:
huhh, ilyen jellemzést én még képről az életben nem olvastam :D
ezt feltétlenül idézd be a kép mellé, nagyon jól fog ott mutatni :)))
"de itt:
bodoky.index.hu/
a képen a véleményem nem jó róla. irritáló kép, nekem
fiatal kommunista, aki a mindent megengedhet magának, aktív idegenszívűnek néz ki, neolibnek, ez a magyar narancsos korszak tán, ahol a magyargyűlölet kívánatos - ez nem tény, csupán ezt olvasom le a képről"
huhh, ilyen jellemzést én még képről az életben nem olvastam :D
ezt feltétlenül idézd be a kép mellé, nagyon jól fog ott mutatni :)))
"de itt:
bodoky.index.hu/
a képen a véleményem nem jó róla. irritáló kép, nekem
fiatal kommunista, aki a mindent megengedhet magának, aktív idegenszívűnek néz ki, neolibnek, ez a magyar narancsos korszak tán, ahol a magyargyűlölet kívánatos - ez nem tény, csupán ezt olvasom le a képről"
Hypotheticalfriend remek kommentjét megint kiemelem :)Ez van. A lotyaszájút lecseréljük a labdabubusra. Legalább nem lesz bonyolult dolguk a kenőpénzeseknek. Nem kell kinyomozni, hogy milyen szivart, konyakot, autómárkát szeret a főnök, szőkét, vagy a barnát csiporássza. Elég neki,…..
maid
2010.04.02 15:21:29
@bodoky: vizuálisan megjelent előttem kbj és mervó, ráncolt homlokkal, ahogy a nagy sakk szabálykönyv bevezetőjén próbálják átrágni magukat :)
A zöldombudsman szerint is jogszerűtlenek a Grupo Miltontelekügyletei, a pátyi képviselő-testület mégis elfogadta a beruházóáltal diktált feltételeket. Sokmilliárd forintos ingatlanpanamárólbeszélnek a helyi civilek. ..
Feladó: Bóday Pál <boday@index.hu>Dátum: 2010. március 24. 19:08Tárgy: Bóday PálCímzett: bodoky@mail.index.huKedves Tamás,gratulálok az újabb díjadhoz, a kitartásodhoz, a bátorságodhoz és a legutóbbi, tüntetésről készült videódhoz is.Ez utóbbiban többször elhangzik,…..
maid
2010.03.26 12:26:27
@Vfair:
de nevesítette, belinkelte a profilt
Viszont igaza van hypotheticalfriend-nek, hogy az ember nem ír a saját nickjéről E/3-ban. Ha valaki rám mondta volna, hogy Szabó Stein Imre vagyok, minden bizonnyal azt írom, hogy nem vagyok, nem pedig azt, hogy maid nem Szabó Stein Imre. Amúgy meg biztosan nem regálok ilyen idegesen :)
de nevesítette, belinkelte a profilt
Viszont igaza van hypotheticalfriend-nek, hogy az ember nem ír a saját nickjéről E/3-ban. Ha valaki rám mondta volna, hogy Szabó Stein Imre vagyok, minden bizonnyal azt írom, hogy nem vagyok, nem pedig azt, hogy maid nem Szabó Stein Imre. Amúgy meg biztosan nem regálok ilyen idegesen :)
A tegezés-magázás nem nagyon ment most Jegyes-Tóth Krisztának, én meg álmos voltam, de korrekt kis interjú lett belőle mégis :)..
maid
2010.03.25 14:19:30
A 2000-es években Spanyolországban az ingatlanfejlesztés szónak szinte szinonimájává vált a korrupció és a pénzmosás. Spanyolországban mindent megtesznek, hogy ebből az ördögi körből kilépjenek; az érintett spanyol befektetők pedig keletre menekülnek, és megjelentek…..
maid
2010.03.21 22:33:54
@patbateman:
Szó szerint szerintem nem, de az elején tartott egy hosszú monológot. Elmondta, hogy Szécsi Gábor és Michels Gábor kereste meg őt anno, őket ismerte, Szécsi a barátja is. Ők mutatták be Mervónak és amiket neki mutattak/mondtak, az teljesen rendben volt (természetesen szó sem volt magasházról, csak emberléptékű családi környezetről + iskoláról + útépítésről). Ráadásul elmondták neki, hogy a helyi Jobbik támadja őket azzal, hogy izraeliek akarnak kibucot építeni, de hát ugye nem igaz, mert ezek a rendes spanyol gyerekek családilag Opus Dei tagok :)
Szó szerint szerintem nem, de az elején tartott egy hosszú monológot. Elmondta, hogy Szécsi Gábor és Michels Gábor kereste meg őt anno, őket ismerte, Szécsi a barátja is. Ők mutatták be Mervónak és amiket neki mutattak/mondtak, az teljesen rendben volt (természetesen szó sem volt magasházról, csak emberléptékű családi környezetről + iskoláról + útépítésről). Ráadásul elmondták neki, hogy a helyi Jobbik támadja őket azzal, hogy izraeliek akarnak kibucot építeni, de hát ugye nem igaz, mert ezek a rendes spanyol gyerekek családilag Opus Dei tagok :)
maid
2010.03.23 22:50:15
@kakukk2:
Egyszer, még évekkel ezelőtt mesélte valaki, aki aránylag belelátott, hogy a "régészek" kiskirályok, nélkülük egy fél négyzetméternyi autópálya sem épülhet és ezt a pozíciójukat hm... ki is használják. Állítólag külön élmény, amikor illetékes régészek mennek tárgyalni, egytől egyik mindenki méregdrága terepjáróval.
Elnézést az itt olvasgató valódi régészektől, nagyjából mindannyian sejtjük, hogy nem azokról van szó, akik ecsettel és szitával a kezükben fésülnek át hatalmas területeket, történelmi emlékek után kutatva...
Egyszer, még évekkel ezelőtt mesélte valaki, aki aránylag belelátott, hogy a "régészek" kiskirályok, nélkülük egy fél négyzetméternyi autópálya sem épülhet és ezt a pozíciójukat hm... ki is használják. Állítólag külön élmény, amikor illetékes régészek mennek tárgyalni, egytől egyik mindenki méregdrága terepjáróval.
Elnézést az itt olvasgató valódi régészektől, nagyjából mindannyian sejtjük, hogy nem azokról van szó, akik ecsettel és szitával a kezükben fésülnek át hatalmas területeket, történelmi emlékek után kutatva...
Hypotheticalfriend remek kommentjét önálló posztnak kiemelem ide. A szerző a blog.hu felhasználója. "Orbán és Gyurcsány felosztották maguk közt az országot, és csak a tévében játsszák az öriharit a hülyére vett rabszolgáknak, hogy közben elvehessék az…..
maid
2010.03.14 19:57:50
Ez egy kicsit tovább árnyalja a milton group szerepvállalását:
"Eközben több forrásból is arról hallani, hogy spanyol cég vállalhat szerepet a székesfehérvári labdarúgásban, amelynek köszönhetően a klub nemcsak az ország, hanem az egész közép-európai régió egyik legtehetősebb egyesülete lehet."
www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/20090607/fehervaron_nagy_dobasra_keszulnek_spanyol_befekteto_nemet_edzo/
Ha ez így van, nem feltétlenül kell valami racionális vagy megfogható okot keresni a jobboldali média hallgatása mögött (pl. pártfinanszírozás). Emberünk ügyes, Orbánt elég volt zsebre tenni azzal az ígérettel, hogy naggyá teszi a focicsapatát, kke egyik legtehetősebb egyesületévé, nyilván folyamatos nemzetközi klubszerepléssel, stb. Ez szerintem Orbánnak simán elég ahhoz, hogy elhallgattassa a jobbos médiát.
"Eközben több forrásból is arról hallani, hogy spanyol cég vállalhat szerepet a székesfehérvári labdarúgásban, amelynek köszönhetően a klub nemcsak az ország, hanem az egész közép-európai régió egyik legtehetősebb egyesülete lehet."
www.nemzetisport.hu/labdarugo_nb_i/20090607/fehervaron_nagy_dobasra_keszulnek_spanyol_befekteto_nemet_edzo/
Ha ez így van, nem feltétlenül kell valami racionális vagy megfogható okot keresni a jobboldali média hallgatása mögött (pl. pártfinanszírozás). Emberünk ügyes, Orbánt elég volt zsebre tenni azzal az ígérettel, hogy naggyá teszi a focicsapatát, kke egyik legtehetősebb egyesületévé, nyilván folyamatos nemzetközi klubszerepléssel, stb. Ez szerintem Orbánnak simán elég ahhoz, hogy elhallgattassa a jobbos médiát.
maid
2010.03.14 20:37:55
@olcsóJános:
Van, hogy a lopás morálisan alapon nehezen elítélhető, pl. ha valaki a beteg gyermeke gyógykezelésére lop. De ha valaki a hobbijára költ közpénzt, akkor én ott túl sok morális dilemmát nem látok.
Van, hogy a lopás morálisan alapon nehezen elítélhető, pl. ha valaki a beteg gyermeke gyógykezelésére lop. De ha valaki a hobbijára költ közpénzt, akkor én ott túl sok morális dilemmát nem látok.
maid
2010.03.18 20:08:40
@Mitya Ivanov:
Az is érdekes, hogy eddig valami olyasmiről volt szó, hogy a Hungaroring nem alkalmas motorversenyre, mert a bukótér más, mint az autónál (az egyiknél aszfalt, a másiknál kavics vagy mi), erre most hirtelen kiderül, hogy ezek egymás ellen lobbiznak? Vajon csak én nem értem?
Az is érdekes, hogy eddig valami olyasmiről volt szó, hogy a Hungaroring nem alkalmas motorversenyre, mert a bukótér más, mint az autónál (az egyiknél aszfalt, a másiknál kavics vagy mi), erre most hirtelen kiderül, hogy ezek egymás ellen lobbiznak? Vajon csak én nem értem?
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez már csak azért is fontos, mert ha így haladunk, hamarosan csak 100%-os állami tulajdonú bankok lesznek nálunk, szóval csak hajrá! :)